ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
- ΑΡΧΙΚΗ
- ΚΥΡΙΟΣ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ-ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟΣ
- ΑΓΙΟΙ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΕΣ
- ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ-ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ-ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ
- ΘΑΥΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΙΖΟΥΝ
- ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΤΑ
- ΟΣΙΟΣ ΓΕΡΩΝ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ- ΓΕΡΩΝ ΕΦΡΑΙΜ ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΩΤΗΣ
- ΘΛΙΨΕΙΣ-ΠΕΙΡΑΣΜΟΙ
- ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ
- ΑΓΧΟΣ-ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ-ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ-ΘΕΙΑ ΠΡΟΝΟΙΑ
- ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΕΙΣ-ΔΩΡΕΑ ΟΡΓΑΝΩΝ-ΑΕΡΟΨΕΚΑΣΜΟΙ- ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ- ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΑ
- ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ-ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ
- Μ. ΕΒΔΟΜΑΔΑ-ΑΓΙΟΝ ΠΑΣΧΑ
- ENGLISH- ROMANESC-FRANCAIS-DEUTSCH-EN ESPANOL
- ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΣ- ΕΤΙΚΕΤΤΕΣ-ΟΜΙΛΙΕΣ- ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΠΟΛΥΤΟΝΙΚΑ- ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
- ΑΓΩΓΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΓΟΝΕΩΝ - ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΜΕΝΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ : ΠΑΛΑΙΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ (ΚΕΙΜΕΝΟ)
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ
- ΩΡΑΙΟΤΑΤΕΣ ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΩΝ
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
- ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ-ΓΙΟΓΚΑ-ΒΕΛΟΝΙΣΜΟΣ-ΡΕΪΚΙ-ΠΙΛΑΤΕΣ
- ΟΜΙΛΙΕΣ 2015
- ΟΜΙΛΙΕΣ 2013 ΚΑΙ 2014
- ΘΕΜΑΤΑ-ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
- ΠΕΙΡΑΣΜΟΙ-ΘΛΙΨΕΙΣ
- ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΜΕΝΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ π.ΣΑΒΒΑ ΑΓ.
- ΣΥΝ ΘΕῼ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Ι.Μ. ΑΓ. ΤΡΙΑΔΟΣ (ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΞΕΩΝ)
ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ
ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:
Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.
Σάββατο 11 Οκτωβρίου 2025
π. Θεοδωρος Ζήσης, π. Δῆμος Σερκελίδης, Ἐλευθέριος Κοσμίδης, περὶ τοῦ «Προσωπικοῦ Ἀριθμοῦ» (Β΄)
“Πῶς τοποθετοῦνται στὀ θέμα τοῦ προσωπικοῦ ἀριθμοῦ θεσμοί καί πρόσωπα. Πῶς πρέπει νά ἀντιδράσουμε”. Τήν Κυριακή, 21 Σεπτεμβρίου 2025, συνεχίστηκαν τά καθιερωμένα κυριακάτικα μαθήματα τοῦ π. Θεοδώρου Ζήση γιά τό νέο ἐκκλησιαστικό ἔτος (2025-2026) στήν αἴθουσα τῆς Ἑταιρείας Ὀρθοδόξων Σπουδῶν, πού γίνονται στίς ὧρες 11:30 – 13:00. Στό δεύτερο μάθημα ἐξετάσθηκε περαιτέρω τό ἐπίκαιρο θέμα: ” Ὁ Προσωπικός Ἀριθμός εἶναι ἀπρόσωπος, ἀνελεύθερος, ἀντιανθρώπινος καί ἀντιχριστιανικός” (β΄ μέρος), καί παρουσιάστηκε ἀπό τούς προσκεκλημένους ὁμιλητές μιά ἐνδεικτική ἔρευνα, ἀποδελτίωση τοῦ ἠλεκτρονικοῦ τύπου καί πηγῶν τοῦ διαδικτύου, σέ τρεῖς ἄξονες:
Προσοχή στίς ἁμαρτίες τῆς γλώσσας ὅπως ἡ πολυλογία, ἡ κακολογία καί ἡ δολιότητα, Ἁγ. Θεοδώρου Ἐδέσσης-100 ψυχωφελῆ κεφάλαια (Κέφ. 79-81), Φιλοκαλία Β' τόμος, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου
Προσοχή στίς ἁμαρτίες τῆς γλώσσας ὅπως ἡ πολυλογία, ἡ κακολογία καί ἡ δολιότητα, Ἁγ. Θεοδώρου Ἐδέσσης-100 ψυχωφελῆ κεφάλαια (Κέφ. 79-81), Φιλοκαλία Β' τόμος, 10-10-2025, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης
http://hristospanagia3.blogspot.com
Κυριακή Δ Λουκᾶ. Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά τήν παραβολή τοῦ σπορέως
ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ΛΟΥΚΑ [:Λουκ. 8,4-15]Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΠΟΡΕΩΣ[Υπομνηματισμός στα εδάφια 13,1-30 του Κατά Ματθαίον ευαγγελίου]«Ἐν δὲ τῇ ἡμέρᾳ ἐκείνῃ ἐξελθὼν ὁ Ἰησοῦς τῆς οἰκίας ἐκάθητο παρὰ τὴν θάλασσαν(:Την ίδια εκείνη ημέρα βγήκε ο Ιησούς από το σπίτι στο οποίο φιλοξενούνταν και κάθισε κοντά στη θάλασσα)»[Ματθ.13,1]. «Εάν θέλετε λοιπόν», λέγει, «να με δείτε και να ακούσετε τους λόγους μου, ορίστε, έρχομαι έξω και συζητώ μαζί σας». Επειδή δηλαδή έκανε πολλά θαύματα, στη συνέχεια τούς παρέχει και την ωφέλεια της διδασκαλίας Του. Και κάθεται κοντά στη θάλασσα αλιεύοντας και ελκύοντας πλησίον Του όσους κατοικούν στη γη. Δεν κάθισε τυχαία κοντά στη θάλασσα, πράγμα που και αυτό το υπαινίχτηκε ο Ευαγγελιστής. Στόχος του Ευαγγελιστή δηλαδή στο συγκεκριμένο σημείο ήταν να δείξει ότι ο Κύριος ήθελε με ακρίβεια να βάλει σε τάξη τους ακροατές Του. Πιο συγκεκριμένα, ο Κύριος προέβη σε αυτήν την ενέργειά Του, για να μην έχει κανένα πίσω Του, αλλά όλοι να βρίσκονται απέναντί Του.«Καὶ συνήχθησαν πρὸς αὐτὸν ὄχλοι πολλοί, ὥστε αὐτὸν εἰς πλοῖον ἐμβάντα καθῆσθαι, καὶ πᾶς ὁ ὄχλος ἐπὶ τὸν αἰγιαλὸν εἱστήκει (:Και μαζεύτηκαν κοντά Του πολλά πλήθη λαού, ώστε να αναγκαστεί Αυτός να μπει στο πλοίο και να καθίσει σε αυτό, ενώ όλος ο λαός στεκόταν στην αμμουδιά της παραλίας)»[Ματθ.13,2]. Αφού λοιπόν κάθισε εκεί, άρχισε να τους διδάσκει με παραβολές. «Καὶ ἐλάλησεν αὐτοῖς πολλὰ ἐν παραβολαῖς λέγων(:Και τους μίλησε για πολλά πράγματα με παραβολές και είπε)». Και είναι αλήθεια ότι δεν έκανε το ίδιο κατά την επί του όρους ομιλία Του, ούτε έπλεξε τον λόγο Του με τόσες πολλές παραβολές, επειδή τότε το ακροατήριό Του ήταν λαός απλοϊκός και πλήθος αδιάπλαστο, ενώ εδώ τώρα παρευρίσκονταν και οι γραμματείς και οι Φαρισαίοι.Εσύ όμως πρόσεξε, σε παρακαλώ, ποια παραβολή λέει πρώτη ο Κύριος και πώς ο ευαγγελιστής τις παραθέτει με τη σειρά. Ποια λοιπόν λέγει πρώτη; Αυτήν που πριν απ’ όλες τις άλλες έπρεπε να πει, αυτήν που κάνει τον ακροατή προσεκτικότερο. Επειδή επρόκειτο να μιλήσει κάπως αλληγορικά, κεντρίζει πρώτα τη διάνοια των ακροατών Του με την παραβολή. Γι’ αυτό και άλλος ευαγγελιστής λέγει ότι ο Κύριος τούς επιτίμησε, γιατί δεν αντιλαμβάνονταν τη σημασία των λόγων Του και τους είπε: «Οὐκ οἴδατε τὴν παραβολὴν ταύτην, καὶ πῶς πάσας τὰς παραβολὰς γνώσεσθε;(:Δεν καταλάβατε τη σημασία της παραβολής αυτής, που δεν είναι η δυσκολότερη από όλες τις άλλες. Τότε λοιπόν πώς θα μπορέσετε να κατανοήσετε όλες τις άλλες παραβολές;)» [Μάρκ. 4,13] Και δεν ομιλεί με παραβολές γι’ αυτόν τον λόγο μονάχα, αλλά και για να κάνει τον λόγο Του πιο παραστατικό και να τον εντυπώσει βαθύτερα στη μνήμη τους και να θέσει υπόψη τους ξεκάθαρα τα πράγματα. Το ίδιο κάνουν και οι προφήτες.
Ἕνας Μητροπολίτης μὲ ὁμολογιακὸν θάρρος ἀνέκραξε: – «ΟΧΙ» μὲ τοὺς αἱρετικοὺς Δυτικοὺς – «Ναί» μὲ τοὺς Ὁμοδόξους τοῦ Βορρᾶ, τῆς Ρωσίας!
Ἕνας Μητροπολίτης μὲ ὁμολογιακὸν θάρρος ἀνέκραξε: – «ΟΧΙ» μὲ τοὺς αἱρετικοὺς Δυτικοὺς – «Ναί» μὲ τοὺς Ὁμοδόξους τοῦ Βορρᾶ, τῆς Ρωσίας!Μοναχὸς ἈβέρκιοςΓιὰ νὰ μὴ «τρομάξει» κανένας ἀπὸ τοὺς σημερινοὺς ἐπισκόπους μας σπεύδουμε νὰ εἰποῦμε, ὅτι τὸ «ΟΧΙ» στοὺς αἱρετικοὺς δυτικοὺς καὶ τὸ «ΝΑΙ» μὲ τούς, ὁμόδοξους τοῦ Βορρᾶ, Ρωσίας κ.λπ. Ἐτόλμησε νὰ τὸ εἰπεῖ πρὸς τὸν μασόνο1 Πατριάρχη Ἀθηναγόρα ὁ τότε Μητροπολίτης Κερκύρας Μεθόδιος Κοντοστάνος. (Τὸ εἶπαν βεβαίως τότε καὶ ἄλλοι Μητροπολίτες μας τὸ «Ὄχι» στὰ οἰκουμενιστικὰ ἀνοίγματα τοῦ Ἀθηναγόρα).Πότε ἔγινε αὐτό;Ἔγινε ὅταν ὁ Πατριάρχης Ἀθηναγόρας ἐζήτησε δι’ ἐπιστολῆς του ἀπὸ τὸν Μητροπολίτην ἐκεῖνον τὴν συνεργασίαν αὐτοῦ γιὰ τὰ διαβόητα οἰκουμενιστικὰ ἀνοίγματα τοῦ Πατριαρχείου2 πρὸς «Ἕνωσιν τῶν Ἐκκλησιῶν»!Ἔγραψε λοιπὸν εὐθαρσῶς ὁ Μεθόδιος Κοντοστάνος πρὸς τὸν Πατριάρχην Ἀθηναγόραν:«…Ὅσον δὲ ἀφορᾶ εἰς τὴν συνεργασίαν τῆς ἐμῆς ταπεινότητος, ὡς ὀρθόδοξος χριστιανὸς καὶ ὡς Ἕλλην ταπεινὸς τῆς Κερκύρας Ἱεράρχης, ὁμολογῶ ὅτι δὲν συμφωνῶ εἰς ἕνωσιν [τῶν “Ἐκκλησιῶν”] ἐν ἀναγνωρίσει τῶν παπικῶν ἀξιώσεων καὶ πάσης ἄλλης κακοδοξίας.
Σχόλιο στὸ Ἐγκ. Σημείωμα 1511/2025 τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου «περὶ τοῦ Προσωπικοῦ Ἀριθμοῦ»
Μαρούσι, Σεπτέμβριος 2025Θλίψη καὶ προβληματισμό μᾶς προξένησε ἡ ἀνάγνωση τοῦ Ἐγκυκλίου Σημειώματος 1511/30-06-2025 τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου σχετικὰ μὲ τὸν Προσωπικὸ Ἀριθμό. Ἕνα μείζονος σπουδαιότητας ζήτημα ποὺ ἀνησυχεῖ χιλιάδες ὀρθοδόξων Ἑλλήνων ἀντιμετωπίζεται μὲ μία ὑποτονική, τηλεγραφικὴ ἀνακοίνωση 2 σημείων καὶ ἑνὸς βιαστικοῦ συμπεράσματος, ἀντιγραφὴ ἀπὸ τὴ συνοδεύουσα Γνωμοδότηση 75/2025 τοῦ Εἰδικοῦ Νομικοῦ Συμβούλου αὐτῆς.Θὰ σχολιάσουμε τὶς ἐν λόγῳ τοποθετήσεις ὄχι πρὸς πρόκληση ταραχῆς, ἀλλὰ γιὰ νὰ συνδράμουμε τὸ κατὰ δύναμιν στὴν καλύτερη ἐνημέρωση σχετικὰ μὲ τὸ θέμα.Τὸ πρῶτο ἐκ τῶν δύο σημείων ἰσχυρίζεται ὅτι στὶς συναλλαγὲς μὲ τὸ Δημόσιο, ἡ ταυτοποίηση δὲν θὰ γίνεται ἀποκλειστικὰ ἀπὸ τὸν Π.Α. ἀλλὰ καὶ ἀπὸ τὰ ληξιαρχικὰ στοιχεῖα. Ἡ θέση αὐτὴ στηρίζεται σὲ ἐσφαλμένο συμπέρασμα τῆς ἄνω γνωμοδότησης ἡ ὁποία ἂν καὶ τὴν ἀναφέρει, παρανοεῖ τὴν βασική, οὐσιώδη χρήση τοῦ Π.Α ὡς τοῦ μοναδικοῦ ὑποχρεωτικοῦ στοιχείου γιὰ τὴν ἐπαλήθευση τῆς ταυτότητας τῶν φυσικῶν προσώπων. Ὁ Π.Α. δὲν ἀποτελεῖ δεδομένο ταυτοποίησης ὅπως τὰ ληξιαρχικά, ἀλλὰ στοιχεῖο ἐπαλήθευσης[1] . Τοῦτο μπορεῖ νὰ γίνει καλύτερα κατανοητὸ μόνον ὅταν ὁλοκληρωθεῖ ὁ Ψηφιακὸς Μετασχηματισμὸς καὶ ἡ συγκρότηση τοῦ Ψηφιακοῦ Κράτους. Ὅταν δηλαδὴ ὁ παραδοσιακὸς τρόπος ταυτοποίησης, ποὺ αὐτὴ τὴ στιγμὴ εἶναι μεταβατικὸς καὶ προϋποθέτει ὑπάλληλο καὶ πολίτη, ἀντικατασταθεῖ ἀπὸ τὸν ψηφιακὸ ποὺ ἀπαιτεῖ ἠλεκτρονικὸ ἀποθηκευτικὸ μέσο (τσὶπ) καὶ τερματικὸ ἀνάγνωσής του. Σὲ ἐκείνη τὴ φάση δὲν θὰ χρειάζεται κἂν ὁ ὑπάλληλος γιὰ τὴ διαδικασία ταυτοποίησης ἐφόσον ὅλα τὰ ἀναλαμβάνουν οἱ νέες ταυτότητες μὲ τὸν ΠΑ στὸ τσὶπ καὶ τὰ τερματικὰ ποὺ τὶς διαβάζουν (ἀφοῦ πρῶτα ἐξασφαλίσουν τὴν ἐγκυρότητά τους μὲ μηχανισμοὺς κρυπτογράφησης, δημόσια κλειδιὰ κλπ).Ὅπως ἀκριβῶς συμβαίνει καὶ στὶς συναλλαγὲς μὲ τὰ ΑΤΜ. Ἐκεῖ τὰ ληξιαρχικὰ στοιχεῖα εἶναι ἐντελῶς ἀδιάφορα, μολονότι ὑπάρχουν, διότι ἀρκεῖ ἡ πιστοποίηση ἐγκυρότητας τῆς κάρτας μὲ ἕναν μηχανικὸ τρόπο ἀνάγνωσης καὶ ἡ εἰσαγωγὴ PIN. Τὸ ἴδιο καὶ ὅταν πληρώνει κανεὶς μὲ πιστωτικὴ ἢ χρεωστικὴ κάρτα σὲ μία ἐμπορικὴ συναλλαγή: δὲν ἀσχολεῖται κανεὶς μὲ ὀνοματεπώνυμα, ἀλλὰ μόνο μὲ τὴν ἐγκυρότητα τοῦ μέσου κατ' ἀρχὴν καὶ τὸν ἀριθμὸ κάρτας. Ἡ διαδικασία αὐτὴ στηρίζεται σὲ ἀριθμοὺς ἀποκλειστικά. Στὴν καθημερινὴ πράξη τὰ λοιπὰ στοιχεῖα εἶναι «γιὰ τὴν ἱστορία». Τὸ ὄνομα περνᾶ σὲ δεύτερη μοῖρα. Αὐτὸ εἶναι τὸ νόημα τῆς ψηφιακῆς ταυτοποίησης: ἡ ἀριθμοποίηση καὶ ἡ μετακύλιση τοῦ ἐνδιαφέροντος στὴν μηχανική-ψηφιακὴ ἐξασφάλιση ἐγκυρότητας τοῦ διαπιστευτηρίου.
Κυριακή Δ Λουκᾶ καί τῶν Ἀγίων Πατέρων τῆς Ζ Οἰκουμενικῆς Συνόδου. Ἑρμηνεία τῆς ἀποστολικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο
ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ΛΟΥΚΑΚΑΙ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ Ζ΄ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ[:Τίτ.3,8-15]ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ«Πιστὸς ὁ λόγος· καὶ περὶ τούτων βούλομαί σε διαβεβαιοῦσθαι, ἵνα φροντίζωσι καλῶν ἔργων προΐστασθαι οἱ πεπιστευκότες τῷ Θεῷ. ταῦτά ἐστι τὰ καλὰ καὶ ὠφέλιμα τοῖς ἀνθρώποις· μωρὰς δὲ ζητήσεις καὶ γενεαλογίας καὶ ἔρεις καὶ μάχας νομικὰς περιΐστασο· εἰσὶ γὰρ ἀνωφελεῖς καὶ μάταιοι. Αἱρετικὸν ἄνθρωπον μετὰ μίαν καὶ δευτέραν νουθεσίαν παραιτοῦ, εἰδὼς ὅτι ἐξέστραπται ὁ τοιοῦτος καὶ ἁμαρτάνει ὢν αὐτοκατάκριτος(:Το ότι δικαιωθήκαμε και αναγεννηθήκαμε και θα κληρονομήσουμε την αιώνια ζωή είναι λόγος και αλήθεια αξιόπιστη. Και γι’ αυτά τα θέματα θέλω να μιλάς με βεβαιότητα και με κύρος, για να φροντίζουν όσοι έχουν πιστέψει στον Θεό να πρωτοστατούν ακούραστα σε καλά έργα . Αυτά είναι τα καλά έργα και τα ωφέλιμα στους ανθρώπους, αυτά για τα οποία σας μίλησα. Τις ανόητες συζητήσεις και γενεαλογίες για τους μυθικούς θεούς ή τους ευγενείς προγόνους, όπως και τις έριδες και τις διαμάχες για τον μωσαϊκό νόμο να τις αποφεύγεις, γιατί δε φέρνουν καμία ωφέλεια και είναι μάταιες. Αιρετικό άνθρωπο, που επιμένει να δημιουργεί σκάνδαλα και διαιρέσεις στην Εκκλησία, μετά την πρώτη και τη δεύτερη νουθεσία, παράτησέ τον και απόφευγέ τον. Να ξέρεις ότι έχει διαστραφεί τέτοιου είδους άνθρωπος και αμαρτάνει· και για την αμαρτία του αυτή ελέγχεται και καταδικάζεται από τη συνείδησή του και από τον ίδιο του τον εαυτό)»[Τίτ.3,8-11· ερμην. απόδοση Παναγ. Τρεμπέλα].Αφού μίλησε ο Παύλος για τη φιλανθρωπία του Θεού και για την ανέκφραστη πρόνοιά Του για εμάς, και αφού είπε ποιοι ήμασταν εμείς και ποιους μας έκανε, προσθέτει και λέγει : «Και αυτά τα λόγια θέλω να τα διαβεβαιώνεις εσύ, ώστε, όσοι έχουν πιστέψει στον Θεό να φροντίζουν να πρωτοστατούν σε καλά έργα». Δηλαδή, «αυτά πρέπει να λέγεις και από αυτά να τους προτρέπεις για ελεημοσύνη. Γιατί τα λόγια αυτά δεν είναι κατάλληλα μόνο για ελεημοσύνη και να μην υπερηφανευόμαστε και να μην κακολογούμε τους άλλους, αλλά και για κάθε άλλη αρετή».
Οἱ νεκροὶ πνευματικὰ ἐπίσκοποι
Οἱ νεκροὶ πνευματικὰ ἐπίσκοποιΓράφει ὁ ἉγιοσιωνίτηςΟἶδα σου τὰ ἔργα, ὅτι ὄνομα ἔχεις ὅτι ζῇς, καὶ νεκρὸς εἶ. Ἀφορμὴ πῆρα ἀπὸ τὴν Ἀποκάλυψη, διαβάζοντας ἐκεῖ στὸ τρίτο κεφάλαιο στὴν έπιστολὴ πρὸς τὸν ἐπίσκοπο τῶν Σάρδεων ἀπὸ τὸν Κύριο ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστὸν ὅτι ὁ ἐπίσκοπος ἐκεῖ εἶναι νεκρὸς, ἂν καὶ ζεῖ. Ἡ τιμωρία του εἶναι προφανὴς, ἐὰν οὖν μὴ γρηγορήσῃς, ἥξω ἐπὶ σὲ ὡς κλέπτης, καὶ οὐ μὴ γνώσῃ ποίαν ὥραν ἥξω ἐπὶ σε (Ἐάν ὅμως δὲν ἐξυπνήσης καὶ δὲν γίνης προσεκτικὸς ἀπ' ἐδῶ καὶ πέρα, θὰ ἔλθω εἰς σὲ ἔξαφνα, εἰς ὥραν ποὺ δὲν περιμένεις, ὅπως ἔρχεται ὁ κλέπτης, καὶ δὲν θὰ γνωρίσης ποίαν ὥραν θὰ ἔλθω νὰ σὲ παραλάβω διὰ τοῦ θανάτου).Στὶς ἡμέρες μας ἡ σημερινὴ κατάσταση τῶν ἐπισκόπων καὶ πατριαρχῶν εἶναι πτώματα. Εἶναι στὴν πλειονότητά τους νεκροὶ. Νεκρὰ εἶναι καὶ τὰ ἔργα τους, συμπροσευχές, καλοσώρισμα ἁμαρτωλῶν, οἰκουμενισμὸς καὶ ὅλα τὰ κακά. Σὲ ποιὸν νὰ δῶ τὰ ἔργα του : Θὰ ἐπιλέξω τοὺς τρεῖς, τὸν ἀρχιεπίσκοπο Ἀμερικῆς τὸν Ἐλπιδοφόρο, τὸν ἀρχιεπίσκοπο Ἑλλάδος Ἱερώνυμο καὶ τὸν ἀρχιεπίσκοπο Κύπρου Γεώργιο.
Ἡ πίστη μας σὲ κρίση: Ἐκκλησία ποὺ ἐμπορευματοποιεῖται καὶ Κράτος ποὺ ἀδιαφορεῖ
Η πίστη μας σε κρίση: Εκκλησία που εμπορευματοποιείται και Κράτος που αδιαφορείΤο αποτέλεσμα είναι μια κοινωνία χωρίς πνευματικό κέντροΣτη σημερινή κοινωνία ολοένα και περισσότεροι δηλώνουν άθεοι ή αδιάφοροι απέναντι στη θρησκεία. Δεν πρόκειται για κάποιον «εκσυγχρονισμό» που θέλει να δικαιολογήσει η Εκκλησία. Η αλήθεια είναι απλή: η ίδια η Εκκλησία διώχνει τον κόσμο από κοντά της.Η θρησκεία από τη φύση της είναι πνευματικότητα. Είναι η ανάγκη του ανθρώπου να αναζητήσει γαλήνη, παρηγοριά, απαντήσεις. Ο ναός θα έπρεπε να αποτελεί χώρο σιωπής και περισυλλογής, έναν χώρο όπου η ψυχή μπορεί να αναπαυθεί. Αντί γι’ αυτό, οι εκκλησίες μας ολοένα και περισσότερο θυμίζουν παντοπωλεία και λέσχες συζητήσεων.Χάνεται η ιερότηταΜπαίνεις για να ανάψεις ένα κερί και βρίσκεις μπροστά σου ηλικιωμένους «μόνιμους κατοίκους» που κουβεντιάζουν μεγαλόφωνα, ιερείς που συζητούν για άσχετα θέματα, ραδιόφωνα να παίζουν στο παρασκήνιο, πάγκους με εμπορεύματα – από κομποσκοίνια μέχρι φτηνές τυποποιημένες εικόνες. Η ιερότητα χάνεται μέσα στην πολυκοσμία και τον θόρυβο. Η ατμόσφαιρα που θα έπρεπε να οδηγεί στην προσευχή, οδηγεί στην αποστροφή.Και σαν να μην έφτανε αυτό, η ίδια η Πολιτεία βάζει το δικό της λιθαράκι στην απομάκρυνση των νέων από τη θρησκεία. Το Υπουργείο Παιδείας υποβαθμίζει τα Θρησκευτικά, καταργεί την πρωινή προσευχή σε πολλά σχολεία, αφαιρεί τα σύμβολα από τις τάξεις. Ο συνδυασμός Εκκλησίας που εμπορευματοποιείται και Κράτους που αδιαφορεί έχει το ίδιο αποτέλεσμα: μια κοινωνία χωρίς πνευματικό κέντρο.Όταν η θρησκεία λειτουργεί σωστά, ενώνει
Ἡ ἐξάρτηση εἶναι ἡ ὑποταγή στή φιληδονία
❈ Νά σᾶς πῶ τήν ἐμπειρία μου σάν πνευματικός. Τά νέα παιδιά, πού ἔρχονται νά ἐξομολογηθοῦν, στήν συντριπτική τους πλειοψηφία ἔχουν κάνει ναρκωτικά. Στήν συντριπτική τους πλειοψηφία! Ναί! Πάρα πολλά παιδιά! Δέν εἶναι ἁπλό τό θέμα. Εἶναι ἡ ὑποταγή στή φιληδονία, αὐτό εἶναι ἡ ἐξάρτηση.Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου(Ομιλία 20 - 5 - 2017)
11 Ὀκτωβρίου. Φιλίππου ἀποστόλου ἐκ τῶν ἑπτά· Θεοφάνους ὁμολογητοῦ τοῦ Γραπτοῦ, ἐπισκόπου Νικαίας (†850). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἀποστόλου, Πέμπτης γ´ ἑβδ. Πράξεων (Πρξ. η´ 26-39).
Πραξ. 8,26 Ἄγγελος δὲ Κυρίου ἐλάλησε πρὸς Φίλιππον λέγων· ἀνάστηθι καὶ πορεύου κατὰ μεσημβρίαν ἐπὶ τὴν ὁδὸν τὴν καταβαίνουσαν ἀπὸ Ἱερουσαλὴμ εἰς Γάζαν· αὕτη ἐστὶν ἔρημος.
Πραξ. 8,26 Αγγελος δε Κυρίου ελάλησε στον Φιλιππον και του είπε· “σήκω και προχώρησε προς νότον στον δρόμον, ο οποίος κατεβαίνει από την Ιερουσαλήμ εις την Γαζαν· αυτός ο δρόμος είναι έρημος, δεν έχει κίνησιν”.
Εγγραφή σε:
Σχόλια (Atom)
ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ
1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)
2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.
3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς
4.Ἐπικοινωνία: Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό Kyria.theotokos@gmail.com .
2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.
3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς
4.Ἐπικοινωνία: Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό Kyria.theotokos@gmail.com .







