ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
- ΑΡΧΙΚΗ
- ΚΥΡΙΟΣ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ-ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟΣ
- ΑΓΙΟΙ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΕΣ
- ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ-ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ-ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ
- ΘΑΥΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΙΖΟΥΝ
- ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΤΑ
- ΟΣΙΟΣ ΓΕΡΩΝ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ- ΓΕΡΩΝ ΕΦΡΑΙΜ ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΩΤΗΣ
- ΘΛΙΨΕΙΣ-ΠΕΙΡΑΣΜΟΙ
- ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ
- ΑΓΧΟΣ-ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ-ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ-ΘΕΙΑ ΠΡΟΝΟΙΑ
- ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΕΙΣ-ΔΩΡΕΑ ΟΡΓΑΝΩΝ-ΑΕΡΟΨΕΚΑΣΜΟΙ- ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ- ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΑ
- ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ-ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ
- Μ. ΕΒΔΟΜΑΔΑ-ΑΓΙΟΝ ΠΑΣΧΑ
- ENGLISH- ROMANESC-FRANCAIS-DEUTSCH-EN ESPANOL
- ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΣ- ΕΤΙΚΕΤΤΕΣ-ΟΜΙΛΙΕΣ- ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΠΟΛΥΤΟΝΙΚΑ- ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
- ΑΓΩΓΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΓΟΝΕΩΝ - ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΜΕΝΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ : ΠΑΛΑΙΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ (ΚΕΙΜΕΝΟ)
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ
- ΩΡΑΙΟΤΑΤΕΣ ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΩΝ
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
- ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ-ΓΙΟΓΚΑ-ΒΕΛΟΝΙΣΜΟΣ-ΡΕΪΚΙ-ΠΙΛΑΤΕΣ
- ΟΜΙΛΙΕΣ 2015
- ΟΜΙΛΙΕΣ 2013 ΚΑΙ 2014
- ΘΕΜΑΤΑ-ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
- ΠΕΙΡΑΣΜΟΙ-ΘΛΙΨΕΙΣ
- ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΜΕΝΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ π.ΣΑΒΒΑ ΑΓ.
- ΣΥΝ ΘΕῼ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Ι.Μ. ΑΓ. ΤΡΙΑΔΟΣ (ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΞΕΩΝ)
ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ
Δευτέρα 1 Σεπτεμβρίου 2025
Ὁ μύθος τῆς δαρβινικῆς ἐξέλιξης, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου
Οἱ πονηρές ἐνθυμήσεις- ἡ φιληδονία καί ἡ καταπολέμηση της, Ἁγ. Θεοδώρου Ἐδέσσης-100 ψυχωφελῆ κεφάλαια (Κέφ.28), Φιλοκαλία Β' τόμος, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου
Ἡ προσευχή μᾶς δέν γίνεται δεκτή ὅταν ἔχουμε ἔχθρα ἐναντίον ἄλλου, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου
Περί φιλαργυρίας καί πρός τούς πλουτοῦντας Β', Μ. Βασιλείου - ΙΒ' Κυριακή Ματθαίου, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου
Ὁ μύθος τοῦ Δαρβινισμοῦ, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου
Ἄς δεχόμαστε μέ εὐχαριστία καί τά ἀντίθετα τῶν ἐπιθυμιῶν καί τῶν θελημάτων μας, Εὐεργετινός Δ΄, Υπόθεσις ΙΒ΄- Αὐτὸς ποὺ ζητεῖ ἀπὸ τὸν Θεὸν τὰ συμφέροντα εἰς τὴν ψυχήν του, πρέπει εὐχαρίστως νὰ δέχεται καὶ τὰ ὑπὸ τῆς Θείας Προνοίας παραχωρούμενα, ἔστω καὶ ἂν εἶναι ἀντίθετα πρὸς τὴν ἐπιθυμίαν καὶ τὸ θέλημα τοῦ αἰτοῦντος, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου,
Πρός τούς πλουτοῦντας Α', Μ. Βασιλείου - ΙΒ' Κυριακή Ματθαίου, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου
Ἡ ἀλήθεια γιά τήν ὑπόθεση τοῦ Σινᾶ (Ι.μ. Ἁγίας Αἰκατερίνης)- Μνημόνιο παύσεως τοῦ Ἀρχιεπισκόπου (Δημοσίευση τῶν Πατέρων τῆς Ι.μ. Ἁγ. Αἰκατερίνης Σινᾶ), Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου
Πῶς μποροῦμε ἐμεῖς νά βοηθήσουμε ἕνα ζευγάρι,πού θέλει νά χωρίσει, ὥστε νά κρατηθεῖ ὁ γάμος;
❈ *Ἐρώτηση*: Σ’ ἕνα ζευγάρι πού θέλει νά χωρίσει καί δέν ὑπάρχει ἐν Χριστῶ ζωή, πῶς θά διατηρηθεῖ ὁ σεβασμός; Πῶς μποροῦμε ἐμεῖς νά βοηθήσουμε αὐτό τό ζευγάρι, ὥστε νά κρατηθεῖ ὁ γάμος;*Ἀπάντηση*: Νά τούς βοηθήσουμε νά μετανοήσουν, νά ἐξομολογηθοῦν. Ἀφοῦ πρῶτα ἀποκτήσουν σωστή σχέση μέ τόν Χριστό, μετά θά ἑνωθοῦν καί μεταξύ τους.Ἐμεῖς ψάχνουμε τή λύση μέσα ἀπό ψυχολόγους καί συμβούλους οἰκογενείας. Ἀπλῶς προσπαθοῦμε νά τούς βοηθήσουμε νά συνυπάρξουν. Μά τότε θά εἶναι σάν δύο ἄγρια θηρία, πού θέλουμε νά τά βάλουμε στό ἴδιο κλουβί. Ἐμείς φροντίζουμε, θά λέγαμε, ὥστε νά μήν τρώει τό ἕνα τό ἄλλο καί νά εἶναι σέ μιά καταστολή. Αὐτός εἶναι ὁ γάμος; Αὐτό εἶναι ἐπιτυχία;
Τί σημαίνει "ἀρχή της ἰνδίκτου";
Η Εκκλησία του Χριστού εορτάζει σήμερα την αρχή της Ινδικτιώνος – από την λατινική λέξη “indictio”, η οποία σημαίνειορισμός – δηλαδή την έναρξι του εκκλησιαστικού έτους. Ο όρος προήλθε από την συνήθεια των Ρωμαίων αυτοκρατόρων να ορίζουν δια θεσπίσματος για διάστημα δεκαπέντε ετών το ποσόν του ετησίου φόρου, που εισέπρατταν αυτήν την εποχή για την συντήρησι του στρατού. Κατ’ επέκτασιν καθιερώθηκε να ονομάζωνται ινδικτιώνες και οι δεκαπενταετείς αυτοί κύκλοι που άρχισαν επί Καίσαρος Αυγούστου, τρία χρόνια πριν από την γέννησι του Χριστού.Επειδή ο Σεπτέμβριος είναι εποχή συγκομιδής καρπών και προετοιμασίας για τον νέο κύκλο βλαστήσεως, ταίριαζε να εορτάζουν οι χριστιανοί την αρχή της γεωργικής περιόδου αποδίδοντας ευχαριστίες στον Θεό για την εύνοιά του προς την κτίσι. Είναι αυτό που ήδη έκαναν οι Ιουδαίοι σύμφωνα με τις εντολές του Μωσαϊκού Νόμου· την πρώτη δηλαδή ημέρα του εβδόμου ιουδαϊκού μηνός, αρχές Σεπτεμβρίου, τελούσαν την εορτή της Νεομηνίας ή των Σαλπίγγων, κατά την οποίαν εσχόλαζαν από κάθε εργασία, για να προσφέρουν θυσίες ολοκαυτωμάτων “εις οσμήν ευωδίας Κυρίω” (Λευϊτ. 23,18).
Σινᾶ: Σὲ καλὰ χέρια.
Σινᾶ: Σὲ καλὰ χέρια.Γεώργιος Κ. Τζανάκης, Ἀκρωτήρι Χανίων.Τὸ βράδυ τῆς 26ης Αὐγούστου ἡ μονὴ Σινᾶ πέρασε σὲ «καλὰ χέρια». Ἔφτασαν στὸ Μοναστήρι ὁ Δεσπότης - ὁ πρώην ἡγούμενος, δηλαδή· ἡ γραμματεῦς-οἰκονόμος-νοσοκόμα-κλπ τοῦ Δεσπότη, κυρία Κατερίνα Σπυροπούλου, ὁ π. Πορφύριος Καναβάκης, ὁ π. Ἰωάννης Μεταξᾶς (ἐπίσης ὑπερήλιξ ὅπως καὶ ὁ Δαμιανός) συνοδευόμενοι ἀπὸ 10 (ἤ 11) μπράβους Αἰγυπτίους (ὁ ἕνας Κόπτης, οἱ ἄλλοι μουσουλμάνοι).Μπῆκαν ἀπὸ τὴν πύλη γύρω στὶς 8:30 μ.μ. Ὁ Δεσπότης μὲ τὴν Σπυροπούλου τὸν γηραιό π. Ἱωάννη, τὸν Πορφύριο καὶ τὸν Ἐφραίμ (αὐτὸς βρισκόταν ἐντὸς τῆς Μονῆς) κλείστηκαν στὸ Δεσποτικό. Ὁ Ἀκάκιος (ὁ δεύτερος ἐντὸς τῆς Μονῆς πιστὸς τοῦ Δεσπότη) ὁδηγοῦσε τοὺς μπράβους στὰ κελιὰ τῶν μοναχῶν ποὺ ἤθελαν νὰ διώξουν ἀπὸ τὴν Μονή.«Ο Ακάκιος χτύπαγε την πόρτα και έλεγε στον κάθε πατέρα: πάτερ, ο δεσπότης λέει να βγεις έξω. Ο Ακάκιος οπισθοχωρούσε και αναλάμβαναν οι μπράβοι. Χτυπούσαν την πόρτα και εάν δεν άνοιγαν την έσπαγαν οι μπράβοι. Εισέβαλαν στο κελλί του πατρός και με την βία τον έπιαναν όλοι μαζί και τον έβγαζαν έξω σέρνοντάς τον ως εξω από την πόρτα της Μονής. Δεν τον χτυπούσαν, αλλά τον έπιαναν όλοι μαζί και τον έσερναν. Αν κάποιος αντιστεκόταν τον έπιαναν και τον τραβούσαν και εκεί από τη βία έγιναν τα χτυπήματα στο σώμα, όπου χτυπούσε στο γύρω χώρο (κάγκελα τοίχους πόρτες σκάλες κλπ)».
Ἀρχή τῆς Ἰνδίκτου:«Ὁ δεκτός ἐνιαυτός τοῦ Κυρίου». Π. ἈΘανάσιος Μυτιληναῖος
ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΙΝΔΙΚΤΟΥ[: Λουκά 4,16-30]Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίουμε θέμα:«Ο ΔΕΚΤΟΣ ΕΝΙΑΥΤΟΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ»[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 1-9-1996][Β΄έκδοσις]Σήμερα, αγαπητοί μου, η Εκκλησία μας γιορτάζει την πρωτοχρονιά της. Δηλαδή το ξεκίνημα του χρόνου για κάποιο σπουδαίο έργο. Και κάθε πρωτοχρονιά μπορεί βεβαίως να είναι συμβατική, κατά συμφωνίαν, αλλά όμως το θέλημα του Θεού βρίσκεται στην μέτρηση του χρόνου. Και είναι αναγκαία αυτή η μέτρησις του χρόνου, τόσο για τα έργα του ανθρώπου, όσο και για την σωτηρία του. Γι'αυτό γράφει ο Μωυσής εις το πρώτο κεφάλαιο της Γενέσεως: «Καὶ εἶπεν ὁ Θεός· γενηθήτωσαν –δηλαδή να γίνουν- φωστῆρες ἐν τῷ στερεώματι τοῦ οὐρανοῦ- δηλαδή ο ήλιος και η σελήνη- εἰς φαῦσιν ἐπὶ τῆς γῆς- για να φωτίζουν την γη-, τοῦ διαχωρίζειν ἀνὰ μέσον τῆς ἡμέρας καὶ ἀνὰ μέσον τῆς νυκτός· καὶ ἔστωσαν εἰς σημεῖα καὶ εἰς καιροὺς καὶ εἰς ἡμέρας καὶ εἰς ἐνιαυτούς». Βλέπετε εδώ, ο χωρισμός του χρόνου. Και μέσα σ’ αυτήν την αίσθηση, θα λέγαμε, του χρόνου, θα αποδοθεί εκείνο το θεόπνευστον «Καιρός παντί πράγματι», που λέγει ο Εκκλησιαστής, «Το κάθε πράγμα είναι στον καιρό του». «Καιρός παντί πράγματι».
Τί γνωρίζουμε γιά... τοὺς Δαβιδιανούς
DavidiansΤι γνωρίζουμε για… τους ΔαβιδιανούςΠροέλευση της ομάδαςΗ ομάδα ιδρύθηκε το 1935 από τον Βίκτορ Χάουτεφ, πρώην Αντβεντιστή. Βασίζοντας τη διδασκαλία του στην ιδέα της επικείμενης Αποκάλυψης, εγκαταστάθηκε στην πόλη Γουέικο (Τέξας), σε μια άνυδρη έκταση που ονομάστηκε «Όρος Κάρμηλος». Με τον θάνατό του, το 1955, τον διαδέχτηκε η σύζυγός του, η οποία ανακοίνωσε την έναρξη των «τελευταίων ημερών της δημιουργίας» για τις 22 Απριλίου 1959. Καθώς τίποτα δεν συνέβη, διέλυσε την ομάδα. Λίγοι πιστοί έμειναν εκεί, υπό την ηγεσία του Μπέντζαμιν Ρόντεν, που ισχυρίστηκε ότι ήταν ο διάδοχος του βασιλιά Δαβίδ.Το 1984, ο Βέρνον Χάουελ (που μετονόμασε τον εαυτό του σε Ντέιβιντ Κορές το 1990) αποκλείστηκε από τους Αντβεντιστές της Έβδομης Ημέρας και προσχώρησε στους Branch Davidians. Σύντομα ήρθε σε σύγκρουση με τον Μπέντζαμιν Ρόντεν. Ο τελευταίος εκδιώχθηκε και ίδρυσε κοντά μια άλλη κοινότητα. Οι δύο ομάδες ήρθαν σε ένοπλη αντιπαράθεση. Ο Κορές και μερικοί ακόλουθοι κατηγορήθηκαν για απόπειρα ανθρωποκτονίας, αλλά κανείς δεν καταδικάστηκε.Λειτουργία της ομάδαςΔοξασία
Μητροπολίτης Ἀντινόης Παντελεήμων: Ἐπιστολὴ πρὸς τὴν Α.Θ.Μ. Ἱεροσολύμων γιὰ τὴν Ἱερὰ Μονὴ Σινᾶ
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΑΝΤΙΝΟΗΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝΕφησυχάζων Μητροπολίτης Πατριαρχείου Αλεξανδρείας και πάσης ΑφρικήςΕνορία Προδρόμου Χώρας852 00 ΚΑΛΥΜΝΟΣ – GREECEΚιν.: +30-694-415-3114Τηλ.: +30-22430-23028E-mail: georgelampadarios20@gmail.comΠροςΤην Α.Θ.Μ. ΘΕΟΦΙΛΟΝ Γ’Πατριάρχη ΙερουσαλήμP. O. Box 19632 & 19633, Jerusalem 91140 – ISRAELΤηλ.: 02/6274941, 02/6281033. Φάξ: 02/6282048.Μακαριώτατε,Με τον πρέποντα σεβασμό και ειλικρινή αγάπη Χριστού ασπάζομαι την δεξιάν της Υμετέρας Θειοτάτης και Θεοπροβλήτου Μακαριότητος, επιζητώντας τας αγίας και Πατριαρχικάς Υμών ευχάς και ευλογίας.Η Κυρία Θεοτόκος και Αειπάρθενος Μαρία και η Αγία Μεγαλομάρτυς του Χριστού Αικατερίνα με αξίωσε να εγκαταβιώσω στην Ιερά Αυτοκρατορική Μονή του Θεοβαδίστου Όρους Σινά κατά το διάστημα 2014-2015.
Ὁ νοῦς πάντα νά βρίσκεται κοντά στόν Θεό. Αὐτή εἶναι ἡ καλύτερη μελέτη
Ὁ νοῦς πάντα νά βρίσκεται κοντά στόν Θεό. Αὐτή εἶναι ἡ καλύτερη μελέτη".Ποῦ εἶναι ὁ νοῦς μᾶς ὅλη τὴν ἡμέρα; Ὁ Θεός θέλει ὅλη τήν ἡμέρα τόν νοῦ σου. Ὄχι μόνο τά λίγα λεπτά στό Ἀπόδειπνο. Διότι, ἄν δέν εἶναι ὅλη τή μέρα ὁ νοῦς σου στόν Θεό, καί αὐτά τά λίγα λεπτά τοῦ Ἀπόδειπνου, δέν θά τά κάνεις σωστά.Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου (Ὁμιλία 5 - 6 - 2011)
1 Σεπτεμβρίου. † Ἀρχὴ τῆς Ἰνδίκτου, ἤ τοι τοῦ νέου ἐκκλησιαστικοῦ ἔτους· Ἰησοῦ τοῦ Ναυή (1440 π.Χ.), Ἀμμοὺν διακόνου καὶ τῶν σὺν αὐτῷ 40 γυναικῶν μαρτύρων· Καλλίστης, Εὐόδου καὶ Ἑρμογένους τῶν αὐταδέλφων μαρτύρων· Συμεὼν στυλίτου (†459). Μελετίου ὁσίου. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Τῆς Ἰνδίκτου, 1 Σεπτεμβρίου (Α´ Τιμ. Β´ 1-7).
Α Τιμ. 2,1 Παρακαλῶ οὖν πρῶτον πάντων ποιεῖσθαι δεήσεις, προσευχάς, ἐντεύξεις, εὐχαριστίας, ὑπὲρ πάντων ἀνθρώπων,
Α Τιμ. 2,1 Σας παρακαλώ, λοιπόν, και σας προτρέπω πρώτον από όλα να κάμνετε δεήσεις, προσευχάς, παρακλήσεις, ευχαριστίας δι' όλους τους ανθρώπους,
Α Τιμ. 2,2 ὑπὲρ βασιλέων καὶ πάντων τῶν ἐν ὑπεροχῇ ὄντων, ἵνα ἤρεμον καὶ ἡσύχιον βίον διάγωμεν ἐν πάσῃ εὐσεβείᾳ καὶ σεμνότητι.
Α Τιμ. 2,2 δια τους βασιλείς και δι' όλους εκείνους που κατέχουν αξιώματα και θέσεις μέσα εις την κοινωνίαν, ώστε να τους φωτίζη ο Θεός να κυβερνούν με σύνεσιν, δια να διερχώμεθα τον βίον μας ειρηνικόν και ήσυχον με κάθε ευσέβειαν και σεμνότητα.
ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ
2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.
3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς
4.Ἐπικοινωνία: Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό Kyria.theotokos@gmail.com .



