Αν
και η φύσις εργάζεται, δεν εργάζεται με τη δική της δύναμη, αλλά
υπακούοντας στο πρόσταγμα του δημιουργού, και ποτέ να μη στεναχωριούνται
οι γυναίκες όταν δεν γεννούν, αλλά ας καταφεύγουν στο δημιουργό της
φύσεως, αποδεικνύοντας αγαθή διάθεση και ας ζητούν από εκείνον, που
είναι ο Κύριος της φύσεως, και ας μη αποδίδουν τη γέννηση των παιδιών,
ούτε στη συνουσία των συζύγων, ούτε σε κάποιον άλλο, αλλά στο δημιουργό
όλων, που από το μηδέν έφερε τη ζωή στο ανθρώπινο γένος και μπορεί να το
διορθώσει πάλι, όταν παρουσιάζει κάποια αδυναμία.
Αξίζει να εξετάσουμε πρώτα το εξής: Για ποιο λόγο αυτή ήταν στείρα, ενώ η ζωή τους ήταν θαυμαστή και αυτή και ο άνδρας της φρόντιζαν πολύ για τη σωφροσύνη. Δεν μπορούμε να πάρουμε σαν αιτία τη ζωή τους και να πούμε ότι η στείρωσις ήταν αποτέλεσμα των αμαρτημάτων τους. Και για να καταλάβης το παράξενο αυτό, λέγω ότι δεν ήταν μόνο αυτή στείρα, αλλά και η Σάρα, η μητέρα του δικαίου, και όχι μόνο η μητέρα του, αλλά και η νύφη του, η γυναίκα του Ιακώβ, η Ραχήλ εννοώ.
Αξίζει να εξετάσουμε πρώτα το εξής: Για ποιο λόγο αυτή ήταν στείρα, ενώ η ζωή τους ήταν θαυμαστή και αυτή και ο άνδρας της φρόντιζαν πολύ για τη σωφροσύνη. Δεν μπορούμε να πάρουμε σαν αιτία τη ζωή τους και να πούμε ότι η στείρωσις ήταν αποτέλεσμα των αμαρτημάτων τους. Και για να καταλάβης το παράξενο αυτό, λέγω ότι δεν ήταν μόνο αυτή στείρα, αλλά και η Σάρα, η μητέρα του δικαίου, και όχι μόνο η μητέρα του, αλλά και η νύφη του, η γυναίκα του Ιακώβ, η Ραχήλ εννοώ.
Τί θέλει να μας διδάξη το πλήθος αυτό των στείρων γυναικών; Όλοι
ήσαν δίκαιοι, όλοι ήταν ενάρετοι, όλοι μνημονεύονται από το Θεό. Διότι
γι’ αυτούς έλεγε: «Εγώ είμαι ο Θεός του Αβραάμ, ο Θεός του Ισαάκ, ο Θεός
του Ιακώβ». Και ο μακάριος Παύλος λέγει: «Γι’ αυτό και δεν ντρέπεται ο
Θεός να λέγεται Θεός τους»(Εβρ.11,6). Πολλά είναι τα εγκώμιά τους στην
Καινή Διαθήκη, και πολλοί οι έπαινοι στην Παλαιά. Από παντού λοιπόν ήταν
λαμπροί και θαυμαστοί και όλοι είχαν γυναίκες στείρες και ήταν άτεκνες
για πολύ χρόνο.
Όταν λοιπόν ιδής άνδρα και γυναίκα να ζουν ενάρετη ζωή και να μη
έχουν παιδιά, όταν ιδής να είναι ευσεβείς και ευλαβείς και να είναι
άτεκνοι, να μη νομίσης ότι αυτό είναι αποτέλεσμα των αμαρτιών. Διότι
είναι πολλοί οι λόγοι της οικονομίας του Θεού και άγνωστοι σε μας και
πρέπει να ευχαριστούμε για όλα και να λέμε, ότι είναι δυστυχισμένοι μόνο
εκείνοι που ζουν στην αμαρτία και όχι εκείνοι που δεν έχουν αποκτήσει
παιδιά. Διότι ο Θεός ρυθμίζει πολλές φορές πολλά πράγματα
σύμφωνα με το συμφέρον μας. Εμείς αυτό πρέπει να θαυμάζουμε παντού τη
σοφία Του και να δοξάζουμε την απερίγραπτη φιλανθρωπία Του.
Αλλά αυτά λέχθηκαν από μας για τη δική σας ωφέλεια, ώστε να δείχνετε μεγάλη ευγνωμοσύνη και να μην εξετάζετε τα σχέδια του Θεού.
Πρέπει όμως να πούμε και την αιτία για την οποία οι γυναίκες
εκείνες ήταν στείρες. Ποια λοιπόν είναι η αιτία; Για να μην απιστήσης
όταν δης την Παρθένο να γεννά τον Κύριό μας.
(Πηγή: imverias.blogspot.gr)
http://www.alopsis.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=3059
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου