Μέ τήν Χάρη τοῦ Θεοῦ, μετά τό Ἀπολυτίκιο τοῦ Ἁγίου Ἐφραίμ, νά ἐπικαλεστοῦμε πρῶτα τόν Τριαδικό μας Θεό καί μετά τήν Χάρη τῶν Ἁγίων πού γιορτάζουμε σήμερα, τοῦ Ἁγίου Ἱερομάρτυρος Πατρικίου καί τῶν Ἁγίων 13 Ὁσιομαρτύρων τῆς Καντάρας τῆς Κύπρου, οἱ ὁποῖοι φονεύθησαν ἀπό τούς λατινόφρονες τόν 13ο αἰῶνα, καί τοῦ Ἁγίου, δέν εἶναι ἐπίσημα ἀναγνωρισμένος, ἀλλά εἶναι μάρτυρας, Νεομάρτυρας καί Ἱερομάρτυρας, Ἰωάννης τῆς Σάντα Κρούζ, ὁ ὁποῖος σφαγιάστηκε ἀπό σατανιστές, στήν Ἀμερική, στήν Σάντα Κρούζ.
Καταγόταν ἀπό τήν Ἄνδρο. Γεννήθηκε ἐκεῖ τό 1937 καί μετέβη στήν Ἀμερική, ὅπου ἐκεῖ ἔγινε φλογερός ἱεραπόστολος. Κάθε χρόνο στήν Ἄνδρο γίνεται ἕνα θαῦμα μέ τούς κρίνους τῆς Παναγίας. Ὅταν τήν ἄνοιξη ἀνθίζουν οἱ κρίνοι, τούς πηγαίνουν στή Χάρη της καί τούς ἐναποθέτουν στήν εἰκόνα της, πού ὑπάρχει στήν Ἱερά Μονή τοῦ Ἁγίου Νικολάου στήν Ἄνδρο. Καί φυσικά μετά ἀπό λίγο καιρό ξεραίνονται καί πέφτουν τά ἄνθη καί τά φύλλα. Μένουνε τά ξερά κοτσάνια. Και, ὅταν πλησιάζει ἡ γιορτή τῆς Παναγίας, 15 Αὐγούστου, οἱ κρίνοι πάλι ἀνθίζουν.
Ὁ π. Ἰωάννης εἶχε πάρει ξερά κλαδιά, ὅταν εἶχε ἔρθει στό νησί του καί τά πῆγε στήν ἐκκλησία του στήν Ἀμερική, στήν Σάντα Κρούζ, καί ἐκεῖ τά τοποθέτησαν στήν εἰκόνα τῆς Παναγίας καί ἐκεῖνα ξανάνθισαν, ἐκεῖ στήν Ἀμερική. Κάποτε ἦρθε καί ἡ πρεσβυτέρα του στήν Ἑλλάδα, πῆρε ρίζες ἀπ’ αὐτούς τούς κρίνους καί τούς φύτεψαν στήν Ἀμερική. Ἔβαζαν τούς κρίνους στήν Παναγία καί ἐκεῖνοι πάλι ἄνθιζαν, ἀφοῦ προηγουμένως εἶχαν ξεραθεῖ! Τό ἴδιο θαῦμα δηλαδή πού γινόταν στήν Ἄνδρο, γινόταν καί στήν Ἀμερική.
Αὐτό ἀναθέρμανε πολύ τόν ζῆλο τοῦ π. Ἰωάννου, ζητοῦσε ἀπό τόν ἡγούμενο βιβλία καί ἄλλο ὀρθόδοξο ὑλικό -ἀπό τόν ἡγούμενο τοῦ Ἁγίου Νικολάου, τόν π. Δωρόθεο- καί ἔγραφε καί ὁ ἴδιος θρησκευτικά ποιήματα. Ἔκανε ἱεραποστολή καί μεταξύ τῶν νέων πού ἦταν ἐκεῖ στήν πόλη καί μέ πολύ ζῆλο πήγαινε στίς πλατεῖες καί μιλοῦσε. Ἐκεῖ εἶναι κέντρο σατανιστῶν, στήν Σάντα Κρούζ, καί πολλοί νέοι εἴχανε ἐπηρεαστεῖ καί εἴχανε πλησιάσει στήν Ὀρθοδοξία. Αὐτό βέβαια δέν ἄρεσε καθόλου στόν σατανᾶ. Κάποια νύχτα, 18 πρός 19 Μαΐου ἦταν, σάν σήμερα δηλαδή, τό 1985, ἄργησε νά πάει στό σπίτι του, ἤτανε στόν ναό ὁ π. Ἰωάννης, ἑτοίμαζε τά κηρύγματα γιά τήν ἑπόμενη μέρα. Ἐκεῖνο τό βράδυ ἄργησε νά πάει, οἱ δικοί του τόν ἀναζήτησαν καί ἐκεῖ βρῆκαν τόν πατέρα τους κατακρεουργημένο, ὅπως ἀποδείχθηκε ἐκ τῶν ὑστέρων, ἀπό ἕναν ἱερέα τοῦ σατανᾶ καί μιά γυναίκα πού συζοῦσε μαζί του καί κάποιον ἀκόμη. Τόν εἴχανε κατασφάξει. Εἴχανε χτυπήσει τό κρανίο του μέ σφυριά καί τό σῶμα του τό εἴχανε κατακόψει μέ μαχαίρια καί ἐπειδή ἀκόμα σπαρταροῦσε, πήρανε τόν σταυρό πού φοροῦσε καί τόν ἔπνιξαν μέ τήν ἀλυσίδα του. Καί μέ τό αἷμα του ἔγραψαν στούς τοίχους συνθήματα σατανικά καί τόν ἀριθμό τοῦ Ἀντιχρίστου 666. Ἤτανε τότε μόλις 48 ἐτῶν. Αὐτά νά τά ἀκοῦνε αὐτοί πού μᾶς λένε ὅτι εἴμαστε συνωμοσιολόγοι, ὅταν μιλᾶμε γιά 666. Ὀρίστε πού ἤδη οἱ σατανιστές τό γράφουν καί τό ἔχουν σύμβολό τους. Γιατί βάζετε δηλαδή αὐτό τόν ἀριθμό;
«Τελειωθείς ἐν ὀλίγω, ἐπλήρωσε χρόνους μακρούς»[1] ὁ πατήρ Ἰωάννης. Πρίν ἀπό τόν θάνατό του συνέβησαν τρία θαυμαστά γεγονότα. Μιά ἑβδομάδα πρίν ἀπό τό μαρτυρικό του θάνατο, οἱ κρίνοι τῆς Παναγίας ξεράθηκαν ξαφνικά καί ἐντελῶς ἀναίτια ἔπεσαν ὅλοι. Καί ἀπό τότε δέν ξανάνθισαν. Δεύτερον, ἡ εἰκόνα τῆς Παναγίας δάκρυσε καί τό δάκρυ μένει ἀκόμη ἐπάνω στήν εἰκόνα, καί τρίτον, ἐπί τρεῖς συνεχεῖς Κυριακές πρίν ἀπό τό μαρτύριό του, κατά τήν διάρκεια τῆς θείας Λειτουργίας, ὁ π. Ἰωάννης ἔλαμπε μέ ἕνα οὐράνιο φῶς καί τό πρόσωπό του σκόρπιζε ἀκτίνες σάν τόν ἥλιο. Ὁ Θεός πρίν μᾶς δώσει μιά μεγάλη δοκιμασία, μᾶς δίνει Χάρη γιά νά ἀντέξουμε τήν δοκιμασία. Τόν προετοίμαζε ὁ Θεός τόν Ἅγιο γιά τό μαρτύριο.
Καί ἔχουμε ἐμφανίσεις μετά τό μαρτυρικό του θάνατο πολλές. Παραμονές τοῦ Ἁγίου Νικολάου, πού θά γιόρταζε τό Μοναστήρι στήν Ἄνδρο, πῆγαν γυναῖκες στό Μοναστήρι -στήν Ἄνδρο, τοῦ Ἁγίου Νικολάου- γιά νά βοηθήσουν, καί κάποια στιγμή εἶδαν τόν Ἅγιο Ἰωάννη, ἐνῶ εἶχε μαρτυρήσει, νά ἔρχεται πρός τό μέρος τους ἀπό τήν ἀνοιχτή πόρτα στήν τράπεζα. Ἔβαλαν ὅλες τίς φωνές, τόν γνώρισαν, τόν φώναξαν παπα-Γιάννη, ἀλλά ἐκεῖνος χάθηκε ἀπό μπροστά τους. Σέ ἄλλη περίπτωση ὁ Γέροντας τῆς Μονῆς μιλώντας σέ χριστιανούς γιά τό μαρτύριο τοῦ Ἁγίου, τόν εἶδαν μπροστά τους νά τούς εὐλογεῖ καί νά χάνεται. Στίς 4 Ἰουλίου τοῦ 1986 ἡ κόρη του Μαρία πῆγε στήν Ἄνδρο, γιά νά δωρίσει τά ἄμφια τοῦ μάρτυρα πατέρα της στό Μοναστήρι τοῦ Ἁγίου Νικολάου. Τήν ὥρα πού τό καράβι ἔμπαινε στό λιμάνι οἱ καμπάνες καί τά σήμαντρα τῆς μονῆς χτυποῦσαν πανηγυρικά καί πολύ ἁρμονικά ἀπό μόνα τους. Ἡ μνήμη του τιμᾶται στίς 19 Μαΐου, σήμερα δηλαδή. Νά ἔχουμε τήν εὐχή του. Αὐτός εἶναι ὁ Ἅγιος Ἰωάννης.
Τώρα νά ποῦμε καί δυό λόγια γιά τά τρέχοντα, πού μᾶς καῖνε. Νομίζω τό πιό βασικό εἶναι νά ξεκαθαρίσουμε τό θεολογικό μέρος, γιατί μπερδεύονται κάποιοι χριστιανοί γιά τό ἄν, ἄς ποῦμε, πρέπει νά τηροῦμε ὅλα αὐτά τά μέτρα μέ τίς μάσκες, μέ τίς ἀποστάσεις κ.λ.π. Ἀφήνουμε τό ἀμφισβητούμενο, ἄν εἶναι ὄντως ὁ ἰός ἔτσι ὅπως μᾶς τόν λένε… Ὅ,τι ὑπάρχει, μπορεῖ νά ὑπάρχει, δέν λέμε ὅτι δέν ὑπάρχει, ἀλλά εἶναι, ὅπως εἶπαν οἱ διαπρεπεῖς ἐπιστήμονες, ἕνας ἰός γρίπης καί μάλιστα ἡ γρίπη πού προκαλεῖ εἶναι πιό ἐλαφριά καί ἀπό τήν κανονική γρίπη! Καί οἱ ἴδιοι παραδέχτηκαν ὅτι κατέγραφαν ὡς θύματα αὐτοῦ τοῦ ἰοῦ ἀνθρώπους πού εἴχανε πεθάνει ἀπό ἄλλες αἰτίες, ἀπό καρκίνους, ἀπό ἐγκεφαλικά.. Μάλιστα καί ἕνας καθηγητής ἀπό τό Πανεπιστήμιο τῆς Λάρισας, διευθυντής τῆς πνευμονολογικῆς κλινικῆς, εἶπε συγκεκριμένα γιά δύο περιστατικά πού οἱ ἄνθρωποι εἴχανε ἄλλα νοσήματα βαριά, πέθαναν ἀπ’ αὐτά καί τούς κατέγραψαν ὅτι πέθαναν ἀπό κορονοϊό.
Αὐτά βέβαια φυσικά δέν εἶναι ἐπιστημονικά πράγματα. Αὐτά εἶναι τό λιγότερο ἀπάτες. Ἡ Ἰταλία εἶχε 25.000 νεκρούς ὑποτίθεται ἀπό τόν κορονοϊό καί τό ἴδιο τό Ἐθνικό Ἰατρικό Ἰνστιτοῦτο τῆς Ἰταλίας εἶπε ὅτι τό 96,3 αὐτῶν δέν ἤτανε ἀπό κορονοϊό! Μόνο 900 περίπου ἦταν ἀπό κορονοϊό. Οἱ ἄλλοι ἤτανε ἀπό ἄλλες αἰτίες. Τό παραδέχθηκαν ἐπίσημα, δημόσια, μέσα στήν ἰταλική Βουλή.
Τό ἴδιο καί ἐδῶ σέ μᾶς. Ἄν ποῦμε ὅτι ἔχουμε 175, δέν ξέρω πόσους ἔχουμε φτάσει τώρα, κάθε μέρα κολλᾶνε καί μερικούς.. καί πολλοί, δυστυχῶς καί αὐτό ἔχει καταγγελθεῖ πολλάκις, δέν εἶναι ἀπό κορονοϊό ἐπίσημα, πέθαναν οἱ ἄνθρωποι ἀπό γεράματα, ἀπό ἄλλες αἰτίες, καί τούς ἔβαλαν νά ὑπογράψουν μέ κάποια ἀνταλλάγματα ὅτι ἦταν ἀπό κορονοϊό. Αὐτό τό ἕνα. Δηλαδή ἄν πάρουμε τό 96,3% τῶν Ἑλλήνων, νά ποῦμε τό ἴδιο ποσοστό καί στήν Ἑλλάδα, πόσοι θά εἶναι; Ἕνας-δύο, κι ἄν εἶναι, ἀπό κορονοϊό ἀπό αὐτούς τούς 150! Καταλαβαίνετε τό μέγεθος τῆς ἀπάτης! Δηλαδή, δέν μιλᾶμε πλέον γιά πανδημία. Αὐτό εἶναι ψέμα. Ἄν ἤτανε πανδημία θά ἔπρεπε νά εἴχανε πεθάνει χιλιάδες ἄνθρωποι, νά μήν προλαβαίνουμε νά κηδεύουμε κάθε μέρα. Πανδημία αὐτό θά πεῖ, ὅτι ὅλος ὁ δῆμος, ὅλος ὁ λαός ἔχει ἀρρωστήσει.
Ἀφήνουμε ὅμως αὐτό τό κομμάτι, ἀπ’ ὅ,τι φαίνεται, τῆς παγκόσμιας ἀπάτης, ἀλλά νά δοῦμε τό θεολογικό κομμάτι, γιατί μᾶς ἔχουν καταμπερδέψει. Καί κάποιοι ἀρχιερεῖς καί ἱερεῖς, πού σπεύδουνε πολλές φορές καί πρίν μιλήσει ἡ πολιτεία καί οἱ ὑποτιθέμενοι πού μᾶς προστατεύουν ἰατροί καί οἱ καθηγητάδες, καί παίρνουνε μέτρα καί κόβουνε τήν Θεία Λειτουργία καί ἀπαγορεύουνε τήν προσκύνηση τῶν εἰκόνων καί βάζουν τούς χριστιανούς μέσα στήν ἐκκλησία νά φορᾶνε μάσκες καί νά κάθονται ἕνας ἀνά 10 τ.μ. Ἐχθές πού ἐρχόμουνα μέ τό ἀεροπλάνο, ἤμαστε δίπλα-δίπλα! Στό ἀεροπλάνο δέν κολλάει δηλαδή, στήν ἐκκλησία μόνο κολλάει ὁ ἰός. Στό σούπερ μάρκετ δέν κολλάει οὔτε στίς παραλίες, ἀλλά μόνο στήν ἐκκλησία… Εἶναι φανερός πόλεμος. Δέν πρέπει νά κοιμόμαστε.
Λοιπόν, ὅλα αὐτά εἶναι ἀθεολόγητα καί εἶναι καί βλάσφημα, πρῶτα-πρῶτα γιά τήν Θεία Κοινωνία, πού εἶναι ὁ ἴδιος ὁ Χριστός μας. Δέν εἶναι δυνατόν ὁ πανάγαθος Κύριος νά ἐπιτρέψει νά ἀρρωστήσουμε κοινωνώντας τό Πανάγιο Σῶμα Του καί τό Τίμιο Αἷμα Του. Ὁ Θεός εἶναι «πῦρ καταναλίσκων»[2]. Ἡ Θεία Κοινωνία ὄχι μόνο δέν προξενεῖ ἀσθένεια, ἀλλά φέρνει τήν ὑγεία. Ὁ χριστιανός πού κοινωνεῖ, μέ τίς προϋποθέσεις βέβαια πού λέει ἡ Ἐκκλησία, ὄχι πού λένε οἱ πολιτικοί καί οἱ γιατροί, θεώνεται, γίνεται δηλαδή θεός κατά χάριν. Δηλαδή γίνεται ὅ,τι εἶναι καί ὁ Θεός, αὐτό θά πεῖ θεώνεται, πλήν τῆς κατ’ οὐσίας ταυτότητος, θά μᾶς πεῖ ὁ Ἅγιος Μάξιμος. Δηλαδή, ἐκτός τοῦ ὅτι δέν μπορεῖς νά ἑνωθεῖς μέ τήν οὐσία τοῦ Θεοῦ, γιατί ἡ οὐσία τοῦ Θεοῦ εἶναι ἀπρόσιτη καί παντελῶς ἄγνωστη καί στούς ἀνθρώπους καί στούς ἀγγέλους, μόνο ὁ Θεός γνωρίζει τί εἶναι στήν οὐσία Του, καί κανένας δέν μπορεῖ νά κοινωνήσει στήν οὐσία, ἀλλά κοινωνοῦμε στίς ἐνέργειες τοῦ Θεοῦ, ὅταν κοινωνοῦμε τοῦ σώματος καί τοῦ αἵματός Του. Λέμε στήν Θεία Μετάληψη, «Θεοῦ τό Σῶμα καί θεοῖ με καί τρέφει»[3]. Εἶναι τό Σῶμα τοῦ Θεοῦ πού παίρνουμε καί Αὐτό μέ θεώνει καί μέ τρέφει. «Θεοῖ τό πνεῦμα, τόν δέ νοῦν τρέφει ξένως»[4]. Θεώνει τό πνεῦμα μου καί, κατά παράδοξο τρόπο, τρέφει τόν νοῦ μου, τήν ψυχή μου.
Καί ὅπως λέει καί ὁ Ἅγιος Συμεών ὁ Νέος Θεολόγος, τά μέλη μας, τά χέρια μας, τά πόδια μας, ὅλος μας ὁ ἑαυτός γίνεται φῶς, γίνεται μέλη Χριστοῦ. Γράφει στόν 15ο ὕμνο του: «Μέλη Χριστοῦ γινόμεθα, μέλη Χριστός ἡμῶν»[5], καί ὁ Χριστός γίνεται ἕνα μαζί μας. Γινόμαστε κομμάτια τοῦ Χριστοῦ. «Καί χείρ Χριστός καί ποῦς Χριστός», καί τό πόδι Χριστός, «ἐμοῦ τοῦ παναθλίου∙ ἀσχημοσύνην σώματος ὅλως μή καθορῶντες, ἀλλ᾿ ὅλοι ὅλῳ σώματι Χριστῷ ὁμοιωθέντες»[6].
- Πῶς εἶναι δυνατόν αὐτός πού γίνεται θεός κατά χάριν νά μεταδώσει νόσο;!
Καί νόσο νά ἔχει, θά θεραπευθεῖ, ἄν θέλει ὁ Θεός καί εἶναι γιά τό καλό του. Μοῦ ἔλεγε ἕνας ἁγιασμένος ἄνθρωπος, ὅτι τέσσερις φορές τουλάχιστον στή ζωή του μεμαρτυρημένα, σώθηκε ἀπό βέβαιο θάνατο, ἀπό σόκ πού εἶχε πάθει ὑπογλυκαιμικό, γιατί ἔχει σάκχαρο. Σέ ἄλλη περίπτωση ἀπό σηψαιμικό σόκ, ἀπό σηψαιμία, πού εἶναι μία πολύ βαριά κατάσταση καί πολύ λίγοι σώζονται -ἄν πάθεις σηψαιμία ἡ ἐπιβίωση εἶναι 30%- τό πιό πιθανό εἶναι νά πεθάνεις. Δηλαδή ἔχει μπεῖ τό μικρόβιο στό αἷμα, αὐτό σημαίνει σηψαιμία, καί κυκλοφορεῖ σ’ ὅλο τόν ὀργανισμό. Κι ὅμως σώθηκε μέ τήν Θεία Κοινωνία! Ὅταν κοινώνησε, ἔγινε καλά. Καί ὁ Ἅγιος Ἰωάννης τῆς Κροστάνδης πού λειτουργοῦσε, καί στήν Ἁγία Τράπεζα πάνω εἶχε 12 Ἅγια Ποτήρια(!), γιατί κοινωνοῦσαν χιλιάδες ἄνθρωποι, ἔπαιρνε τό Ἅγιο Ποτήριο καί πήγαινε στά νοσοκομεῖα καί μόνο πού κοινωνοῦσαν κάποιοι ἀπό τούς ἀσθενεῖς, γινόντουσαν καλά! Νά ποιά εἶναι ἡ Θεία Κοινωνία! Ὄχι μόνο δέν ὑπάρχει φόβος, ἀλλά ἀποδεδειγμένα θεραπεύει, γιατί εἶναι ὁ Ἰατρός τῶν ψυχῶν καί τῶν σωμάτων.
Καί αὐτό μποροῦμε ν’ ἀπαντήσουμε καί στούς κοσμικούς ἀνθρώπους, σ’ αὐτούς πού δέν πιστεύουν καί σοῦ λέει, ὄχι.. μεταδίδεται… ἀφοῦ πηγαίνει στό στόμα κ.λ.π. μέ τό σάλιο … τά εἶπε καί μία δική μας, δυστυχῶς. Λοιπόν, ἀποδείξτε τό μας ὅμως ἐπιστημονικά! Ἐμεῖς δέν σᾶς λέμε νά πιστέψετε. Ἀφοῦ δέν θέλετε νά πιστέψετε, μήν πιστεύετε.
- Ὑπάρχει καμιά ἐπιστημονική μελέτη πού νά ἀποδεικνύει ὅτι μεταδόθηκε ποτέ ἀσθένεια ἀπό τήν Θεία Κοινωνία;
Ὄχι. Ὑπάρχουν ὅμως πάρα πολλές ἐπιστημονικές μελέτες, τίς παρουσίασε ὁ κ. Κουντουρᾶς ὁ γιατρός, καθηγητής τοῦ Πανεπιστημίου, μπορεῖτε νά τίς βρεῖτε στό διαδίκτυο πού ἀποδεικνύουν ὅτι ποτέ δέν ἔχει μεταδοθεῖ ἀσθένεια μέσω τῆς Θείας Κοινωνίας. Ὀρίστε, πάρτε το ἐσεῖς πού λέτε… γιατί μᾶς λένε καί οἱ ἀρχιεπίσκοποι ἀπό τήν Εὐρώπη ὅτι, τί νά κάνουμε, μᾶς πιέζουνε οἱ κοσμικοί ἄρχοντες.. ἐμεῖς εἴμαστε σέ ξένη χώρα… νά μήν μεταδίδουμε τήν Θεία Κοινωνία μέ τήν ἁγία λαβίδα. Πέστε τους, μιλῆστε τους ἐπιστημονικά. Ὀρίστε, πόσες μελέτες ὑπάρχουν ἐπιστημονικές πού ἀποδεικνύουν ὅτι ποτέ δέν ἔχει μεταδοθεῖ νόσος ἀπό τήν Θεία Κοινωνία. Φέρτε μας ἐσεῖς μία μελέτη ἐπιστημονική πού νά ἀποδεικνύει τό ἀντίθετο. Γιατί δέν μαχόμαστε; Γιατί δέν ἀντιδροῦμε;
Καί τό ἴδιο καί στούς δικούς μας τούς ἀθέους. Γιατί φαίνεται καί οἱ δικοί μας δέν πιστεύουνε. Ἀπό αὐτά πού κάνουνε καί λένε, αὐτό ἀποδεικνύουν. Ἐμεῖς ὅμως δέν μιλᾶμε μόνο μέ τήν γλώσσα τῆς ἐπιστήμης, μιλᾶμε κυρίως μέ τήν γλώσσα τῆς πίστεως καί ἔχουμε πάρα πολλές ἀποκαλύψεις. Ἔχω ἐδῶ ἕνα ὁλόκληρο βιβλίο ἀπό θαύματα καί ἀποκαλύψεις ἀπό τήν Θεία Λειτουργία. Καί δέν εἶναι τό μόνο. Ἔχει πάρα πολλά βιβλία, τά ὁποῖα ἀναφέρουν περιστατικά, ἐμπειρίες ἀνθρώπων οἱ ὁποῖοι εἶδαν τί συμβαίνει μέσα στήν Θεία Λειτουργία καί ἔζησαν καί ἔπαθαν.. Κάποιοι πού κοινωνοῦσαν ἀναξίως ἤ δέν πίστευαν, κάηκαν ἀπό τήν Θεία Λειτουργία! Καί προσωπικά ἔχω (ἕνα πνευματικό μου παιδί) κατάθεση, πού κοινώνησε ἀπροετοίμαστη, ἀνέτοιμη κ.λ.π. καί κόντεψε νά πεθάνει! Καιγότανε ὁλόκληρη. Κι αὐτό βέβαια, σ’ ἕνα βαθμό φταίει καί ἡ ἴδια, φταίει καί ὁ πνευματικός πού πῆγε καί τῆς εἶπε, δέν χρειάζεται καμιά προετοιμασία… νά φᾶς, νά πιεῖς, νά κάνεις ὅ,τι κάνεις ἐκεῖ τό Σάββατο τό βράδυ καί μετά νά κοινωνήσεις κιόλας.. δέν τρέχει τίποτα! Καί τήν ἄλλη μέρα πού πῆγε νά τά κάνει αὐτά, νά κοινωνήσει, κάηκε, κόντεψε νά πεθάνει! Καταλάβατε;
Γι’ αὐτό ἔχει σημασία καί σέ ποιούς πνευματικούς πᾶμε, λέει ὁ Ἅγιος Πορφύριος. Ὅπως ἐπιλέγεις τόν καλό γιατρό, θά ἐπιλέξεις καί τόν σωστό πνευματικό.
Ἑπομένως, τό πρῶτο εἶναι αὐτό, ὅτι σέ καμιά περίπτωση δέν μεταδίδεται οὔτε ἀπό τήν ἁγία λαβίδα οὔτε ἀπό τό μάκτρο οὔτε ἀπό ὁτιδήποτε ἄλλο. Ὅλα αὐτά πού κάνουνε σήμερα, εἶναι ἀσεβεῖς πρακτικές∙ εἶναι πρακτικές ὀλιγοπίστων ἤ ἀπίστων, πού λένε γιά πλαστικά κουταλάκια, λένε γιά μάκτρα μιᾶς χρήσεως, γιά μαντηλάκια ἀντισηπτικά νά σκουπίζουν τήν ἁγία λαβίδα.. ὅλα αὐτά εἶναι βλασφημία στό Ἅγιο Πνεῦμα. Καί προσέξτε τί θά σᾶς πῶ, αὐτό ἀκριβῶς θέλει ὁ διάβολος. Δέν σοῦ λέει, μήν πᾶς στήν ἐκκλησία. Ἀλλά νά κάνεις κάτι πού θά τοῦ ἀρέσει πιό πολύ τοῦ διαβόλου. Τί τοῦ ἀρέσει πιό πολύ; Νά βλασφημᾶς. Θά πᾶς στήν ἐκκλησία καί θά βλασφημᾶς τόν Χριστό. Πῶς Τόν βλαστημᾶς; Μέ τόν τρόπο πού θά σταθεῖς ἐκεῖ μέσα, πού θά φορᾶς μάσκα, πού δέν θά φιλᾶς τίς εἰκόνες, θά κάνεις ὑπόκλιση ὅπως κάνουν οἱ παπικοί, γιατί αὐτό θέλουν νά κάνουν νά μᾶς ἐξομοιώσουν μέ τούς παπικούς, γιά νά ἔρθει πιό εὔκολα ἡ ἕνωση. Οἱ παπικοί αὐτό κάνουνε, δέν προσκυνᾶνε, κάνουν μιά ὑπόκλιση.
Στήν Γερμανία, εἴχαμε βάλει ἕνα βιντεάκι σέ μιά ὁμάδα πού ἔχουμε ἐκεῖ στό viber, εἴχανε βάλει ταινίες, σ’ ἕναν ναό μέσα μπροστά στίς εἰκόνες, ἀπαγορευτικές ταινίες! Πῶς βάζουμε στόν δρόμο, ὅταν γίνονται δημόσια ἔργα; Γιά νά μήν προσκυνᾶνε οἱ πιστοί τίς εἰκόνες. Ἐκεῖ καταντήσαμε τώρα, καταλάβατε; Καί ὄχι μόνο σέ μιά, φαίνεται καί σέ ἄλλες γίνεται αὐτό. Ἴσως καί ἐδῶ στήν Ἑλλάδα… Ἤ βάζουν -ἄλλο αὐτό τώρα- τά ἀντίδωρα σέ σακουλάκια, ἤ τόν ἁγιασμό, τά λαδάκια κ.λ.π. Αἴσχος! Καί ἀπό ὅ,τι σχεδιάζεται, δέν ἀποκλείεται… ἕνας γέροντας στό Ἅγιον Ὄρος τό εἶχε προφητέψει, θά μᾶς στέλνουν καί Θεία Κοινωνία σιγά-σιγά σφραγισμένη. Θά τήν πουλᾶνε καί στό σούπερ μάρκετ. Οἱ παπικοί τό κάνουν αὐτό!
Λοιπόν, εἶναι ἀσέβεια, βλασφημία κατά τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ἔλεγε ὁ μακαριστός ὁ π. Ἀντώνιος ὁ Ἀλεβιζόπουλος, ὅτι ὁ διάβολος δέν θέλει νά ἀδειάσει -λέει- τούς ναούς, θέλει νά τούς γεμίσει μέ ἀνθρώπους ὅμως πού δέν θά ἔχουν ὀρθόδοξο φρόνημα. Θά ἔχουν ἀλλοτριωμένο φρόνημα. Δηλαδή θά πηγαίνουν στούς ναούς καί θά βλασφημοῦν τόν Θεό. Τέτοιους θέλει ὁ διάβολος. Καί εἶναι μεγάλη του ἡ χαρά τώρα, γιατί τό ἔχει καταφέρει. Ἔχει πείσει κάποιους, καί ἀρχιερεῖς καί ἱερεῖς, καί κάνουν αὐτό τό πράγμα. Ὅταν σοῦ λένε, νά κρατᾶς ἀποστάσεις δύο μέτρα καί νά φορᾶς μάσκες… συνιστᾶται, λέει.. εὐτυχῶς δέν μᾶς τό ἔβαλαν καί μέ τό ζόρι, 100%, ἀλλά συνιστᾶται -λέει- νά φορᾶς μάσκες! Μά εἶναι δυνατόν μέσα στόν ναό, ὅπου ὁ Κύριος μᾶς παρέδωσε ἐκτός τῶν ἄλλων στήν Θεία Λειτουργία, πού τήν ἔχει διδάξει ὁ ἴδιος ὁ Χριστός.. ξέρετε, τήν Θεία Λειτουργία δέν τήν ἔχουν φτιάξει ἄνθρωποι. Λέει, «μετά τήν Ἀνάσταση ἐμφανιζόταν συνεχῶς ὁ Κύριος καί δίδασκε στούς Ἀποστόλους τά περί τῆς βασιλείας τοῦ Θεοῦ»[7].
- Ποιά εἶναι ἡ βασιλεία τοῦ Θεοῦ;
Ἡ Θεία Λειτουργία εἶναι. Γι’ αὐτό ἀρχίζουμε μέ τό «εὐλογημένη ἡ βασιλεία». Ὅταν ἀρχίζουμε τήν Λειτουργία, μπαίνουμε στήν βασιλεία. Σταματάει ὁ χρόνος, σταματᾶνε τά πάντα. Λοιπόν, ὁ Κύριος μᾶς εἶπε σέ κάποιο σημεῖο στήν Θεία Λειτουργία, νά ἀσπαζόμαστε, νά φιλᾶμε ἐν ἁγίῳ φιλήματι ὁ ἕνας τόν ἄλλον. Καί αὐτό γινότανε στήν πρώτη Ἐκκλησία καί μεταξύ τῶν λαϊκῶν, οἱ ἄντρες μέ τούς ἄντρες, οἱ γυναῖκες μέ τίς γυναῖκες ἀσπαζόντουσαν ἐν φιλήματι ἁγίῳ. Καί ἐκφράζουμε μέ αὐτό τί; Ὅτι εἴμαστε ἕνα σῶμα. Δέν εἴμαστε ἐγώ καί ἐσύ καί ὁ ἄλλος. Ὅτι εἴμαστε ὅλοι ἕνα. Γιατί αὐτός εἶναι ὁ σκοπός τοῦ Χριστοῦ, νά μᾶς κάνει ὅλους ἕνα, «ἵνα πάντες ἕν ὦσι»[8]. Κι αὐτό κατεξοχήν γίνεται μέσα στήν Θεία Λειτουργία. Ἀλλοίμονο ἄν εἶσαι μέσα στήν Λειτουργία καί δέν νιώθεις ἕνα μέ ὅλους! Τότε, δέν εἶσαι ἄξιος νά κοινωνήσεις. Τώρα τό κάνουν οἱ ἱερεῖς. Καί λέμε ὁ ἕνας στόν ἄλλον, ὅταν ἀσπαζόμαστε, «ὁ Χριστός ἐν τῷ μέσω ἡμῶν», καί ἀπαντᾶ ὁ ἄλλος, «καί ἦν καί ἔστι καί ἔσται εἰς αἰῶνας αἰώνων». Εἶναι ἀνάμεσά μας ὁ Χριστός!
- Ἀφοῦ εὐλογημένε, εἶναι ὁ Χριστός ἀνάμεσά σου, πῶς λές ἐσύ, εὐλογημένε παπά μου καί δεσπότη μου, ὅτι θά κολλήσω;
Θά ἀφήσει ὁ Χριστός πού εἶναι ἀνάμεσά σου -πές ὅτι ἔχεις ὅλα τά μικρόβια τοῦ κόσμου- νά τά μεταδώσεις στόν ἄλλον; Εἶναι δυνατόν; Ἤ νά πάρεις ἀπό τόν ἄλλον μικρόβια;
Ἐγώ θά τό πῶ μέ ἕναν ἰατρικό ὅρο. Εἶναι σάν νά μπαίνουμε, ἄς ποῦμε, σ΄ ἕνα τεράστιο δοχεῖο γεμάτο ἀντισηπτικό -νά τό πῶ ἔτσι- ὅταν μπαίνουμε στήν Θεία Λειτουργία, τό τέλειο ἀντισηπτικό, πού δέν περνάει τίποτε! Ἀφοῦ εἶναι ἡ Χάρις τοῦ Θεοῦ ἐκεῖ μέσα! Ἀποστειρώνονται τά πάντα. Εἶναι γελοῖο καί μόνο νά μιλᾶμε γι’ αὐτό τό θέμα, ὅτι μεταδίδονται μικρόβια.
- Ἐκεῖ βασιλεύει ὁ Θεός, ἡ Χάρις τοῦ Θεοῦ, ὑπάρχει μολυσμός καί κίνδυνος;
Ἑπομένως, δέν ἰσχύουν ὅλα αὐτά. Καί δέν πρέπει νά τά πιστεύουμε καί δέν πρέπει νά τά υἱοθετήσουμε καί δέν πρέπει νά φοβόμαστε. Ὁπουδήποτε ἀλλοῦ ἄς προσέχουμε, ἀλλά στόν ναό δέν χρειάζονται οὔτε ἀποστάσεις οὔτε τίποτε.
Τό ἀντίδωρο, πάλι, τό ἅγιο ἔλαιο, τά κόλλυβα, ἡ ἀρτοκλασία… γιατί ὅλα, λέει, τώρα πρέπει νά τά δίνουμε σφραγισμένα σακουλάκια! Ἀκοῦτε; Ἄκουσον ἄκουσον! Ὅλα αὐτά εἶναι ἁγιασμένα μέ τή Χάρη τοῦ Θεοῦ. Ἀφοῦ γίνονται προσευχές, ἐπικαλούμαστε τή Χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος νά ἔρθει καί νά ἁγιάσει αὐτά ὅλα. Εἶναι δυνατόν λοιπόν αὐτά νά μᾶς μεταδώσουνε μολυσμό;
Οἱ ἅγιες εἰκόνες, πού λένε ὅτι μπορεῖ νά κολλήσεις, γιατί ὁ ἄλλος φίλησε προηγουμένως, ἄφησε τό σάλιο του καί ἐσύ μπορεῖ νά κολλήσεις… Δέν κολλᾶς, γιατί ἡ κάθε εἰκόνα εἶναι πηγή ἁγιασμοῦ. Ἀντίθετα, βλάπτεσαι θανασίμως ὅταν δέν προσκυνᾶς. Ἀφορίζεσαι, σύμφωνα μέ τίς ἀποφάσεις τίς Ζ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου. Ὅποιος δέν προσκυνᾶ τίς ἅγιες εἰκόνες -δέν λέει νά κάνεις ὑπόκλιση, νά προσκυνᾶς, νά φιλᾶς δηλαδή- εἶσαι ἀφορισμένος, δηλαδή εἶσαι ἐκτός Ἐκκλησίας, πού σημαίνει ἐκτός σωτηρίας, γιατί μόνο ἐντός Ἐκκλησίας ὑπάρχει σωτηρία.
Ἐπίσης λένε καί γιά τό χέρι τοῦ ἱερέως. Μή φιλᾶτε τά χέρια, λέει. Αὐτό δείχνει ὅτι δέν γνωρίζουμε τί σημαίνει ἱερέας. Ὁ ἱερέας εἶναι εἰς τύπον καί τόπον Χριστοῦ, εἶναι ὁ Χριστός ἀνάμεσά μας. Ἔλεγε ὁ Ἅγιος Γαβριήλ ὁ διά Χριστόν σαλός ἀπό τήν Γεωργία: οἱ ἅγιοι Πατέρες διδάσκουν, ἕνας ἱερέας μέ τή Χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ἔχει τόση δύναμη, ὅση δέν ἔχουν ὅλοι οἱ λαϊκοί μαζί. Ὅλοι οἱ λαϊκοί μαζί νά μαζευτοῦν, ἕναν παπά δέν τόν κάνουν. Γιατί ἔχει τήν Χάρη, τήν εἰδική Χάρη πού οὔτε οἱ Ἄγγελοι τήν ἔχουν. Εἶναι ἀνώτερος καί ἀπό τούς ἀγγέλους. Τήν Χάρη νά κάνει τά ἅγια Μυστήρια. Σηκώνει τά χέρια στόν οὐρανό ὁ ἱερέας καί κατεβαίνει ὁ Θεός! Ἀναγκάζεται ὁ Θεός να ’ρθεῖ, νά φανερωθεῖ καί νά λειτουργήσει τά μυστήριά Του. Γιατί δέν εἶναι ὁ ἱερέας πού λειτουργεῖ. Ὅσο ἀνάξιος κι ἄν εἶναι ὁ ἱερέας, τά μυστήρια γίνονται, γιατί τά τελεῖ ὁ Χριστός διά τοῦ ἱερέως.
Ὅταν λοιπόν φιλᾶς τό χέρι πού ἔπιασε τόν Χριστό, ὄχι μολυσμό δέν παθαίνεις, ἀλλά ἁγιάζεσαι.
Καί νά ποῦμε καί αὐτό τό θέμα γιά τόν ναό, πῶς ἁγιάζεται ὁ ναός. Θά ἔχετε ὅλοι ἴσως βρρεθεῖ σέ ἀκολουθία ἐγκαινίων, ὅπου γίνονται προσευχές, γίνεται λιτανεία μέ ἅγια λείψανα. Τρεῖς φορές κυκλώνουμε τόν ναό, τόν χῶρο δηλαδή στόν ὁποῖο ὑπάρχει ὁ ναός καί μετά γίνονται εἰδικές εὐχές. Λέει ἄς ποῦμε μιά εὐχή, «Τοῦτον τόν οἶκον ὁ Πατήρ ὠκοδόμησε, τοῦτον τόν οἶκον ὁ Υἱός ἐστερέωσε, τοῦτον τόν οἶκον τό Πνεῦμα τό Ἃγιον ἀνεκαίνισεν, τό φωτίζον καί στηρίζον καί ἁγιάζον». Γονατίζουμε καί παρακαλοῦμε: «κατάπεμψον τό πανάγιόν Σου Πνεῦμα καί ἁγίασον τόν Οἶκον τοῦτον∙ πλήρωσον αὐτόν φωτός ἁϊδίου». Εἶναι γεμάτος μέ τό ἄκτιστο Φῶς ὁ ναός! «Αἱρέτισον αὐτόν εἰς κατοικίαν Σήν». Διάλεξέ τον νά εἶναι δική Σου κατοικία. «Ποίησον αὐτόν σκήνωμα δόξης Σου∙… Κατάστησον αὐτόν λιμένα χειμαζομένων, ἰατρεῖον παθῶν, καταφυγήν ἀσθενῶν»[9]!
- Ποῦ εἶναι αὐτοί πού λένε «μήν πᾶτε στίς ἐκκλησίες οἱ εὐπαθεῖς ὁμάδες καί οἱ ἡλικιωμένοι;
Ἀφοῦ εἶναι «καταφυγή ἀσθενῶν». Ὅλοι οἱ ἀσθενεῖς ἐκεῖ πρέπει νά πᾶνε, στόν ναό! «Δαιμόνων φυγαδευτήριον, ἐν τῷ εἶναι τούς ὀφθαλμούς Σου ἀνεωγμένους ἐπ΄αὐτόν ἡμέρας καί νυκτός». Τά μάτια σου εἶναι προσηλωμένα στόν ναό. Ὁ Θεός βλέπει συνεχῶς στούς ναούς Του! Εἶναι δυνατόν λοιπόν ἐκεῖ μέσα νά μολυνθοῦμε ἤ νά μολύνουμε; Στόν ναό πού εἶναι ἰατρεῖον παθῶν, καταφυγήν ἀσθενῶν καί δαιμόνων φυγαδευτήριον;
Θυμᾶμαι, σ’ ἕνα προσκύνημα στήν Κάλυμνο, μοναστήρι ἦταν, ἄν θυμᾶμαι καλά, καί μᾶς λέγανε, καί οἱ τοῖχοι τοῦ ναοῦ εὐωδιάζαν! Ὅλος ὁ ναός εἶναι ἁγιασμένος.
Καί ἔχουμε μαρτυρία ἐπιστημονική ἀπό τό Τσέρνομπιλ, ὅπου δίπλα ἐκεῖ πού ἔγιναν οἱ φοβερές ἐκρήξεις -θά τό θυμάστε οἱ παλαιότεροι, τό ’86- ὑπῆρχε ναός. Λοιπόν, μετροῦσαν τήν ραδιενέργεια, καταλαβαίνετε δίπλα στήν ἑστία πού ἦταν ἡ ἔκρηξη, φούλ ραδιενέργεια ὅλη ἡ περιοχή... Μέσα στόν ναό μηδέν ραδιενέργεια! Τίποτα! Τά φυσιολογικά ἐπίπεδα. Καί ὁ περίβολος τοῦ ναοῦ.
Αὐτό τί δείχνει; Ὅτι εἶναι Θεοφρούρητος τόπος ὁ ναός. Φρουρεῖται ἀπό τόν Θεό. Ἐκεῖ μέσα δέν ὑπάρχει τίποτε τό φθαρτό, τό γήινο, τό μολυσματικό.
Ὁ Ἅγιος Γαβριήλ ὁ διά Χριστόν σαλός πάλι ἔλεγε, «ἐάν ξέρατε πόση εὐλογία ἔρχεται στή Θεία Λειτουργία, τότε θά μαζεύατε μέχρι καί τή σκόνη ἀπό τό πάτωμα τῆς Ἐκκλησίας γιά νά πλύνετε μέ αὐτή τό πρόσωπό σας». Καί τή σκόνη ἀπό τό πάτωμα. Ἐμεῖς στό Ἅγιο Ὄρος, ὅταν σκουπίζαμε τήν ἐκκλησία, καί τήν σκόνη αὐτή δέν τή βάζαμε ὅπου νά ’ναι καί ὅ,τι μαζεύαμε,τό βάζαμε ἐκεῖ μέ τά ἁγιωτικά πού καίγαμε. Τό βάζαμε κι αὐτό. Γιατί ὅλα εἶναι ἁγιασμένα μέσα στόν ναό. Καί ὁ Ἱερός Χρυσόστομος τί μᾶς λέει πάλι; Καί τά Ἅγια Λείψανα πού ἔχουνε σκόνη καμιά φορά, καί ἡ σκόνη ἔχει Χάρη! Καί ἡ σκόνη ἀπό τά Λείψανα!
Αὐτά λοιπόν ἤθελα νά πῶ στήν ἀγάπη σας, νά τό ξεκαθαρίσουμε τό κομμάτι, τό θεολογικό κομμάτι. Εἶναι πολύ σημαντικό νά ξέρουμε τί πιστεύουμε, νά πιστεύουμε σωστά, γιά νά μήν βλασφημοῦμε ἔργῳ καί λόγῳ. Γιατί αὐτό θέλει ὁ διάβολος. Πρῶτα θέλει νά χάσουμε τήν πίστη μας. Καί μετά καί τή ζωή μας. Τό ξέρει πολύ καλά, ὅτι ἄν χάσουμε τή σωστή πίστη, τή σωστή δόξα, τήν ὀρθοδοξία, τήν ὀρθή δόξα γιά τά πράγματα, ὅλα αὐτά πού λέμε τώρα.. μετά τή ζωή πολύ εὔκολα θά τή χάσουμε, τήν ὀρθή ζωή καί θά πέσουμε στήν ἀνηθικότητα καί θά καταστραφοῦμε τελείως. Καί σήμερα κατεξοχήν χτυπιέται ἡ καρδιά τῆς πίστεως, πού εἶναι ὁ Χριστός καί ἡ Θεία Εὐχαριστία, ἡ Θεία Κοινωνία.
Μοῦ ἔκανε ἐντύπωση, ἀπό τήν πρώτη στιγμή πού ἄρχισε ὅλο αὐτό τό «παραμύθι» νά τό πῶ, τοῦ «κοροδοϊοῦ», μιλοῦσαν μέ μανία οἱ βουλευτές γιά τήν Θεία Κοινωνία, ἐναντίον τῆς Θείας Κοινωνίας. Μοῦ ἔκανε ἐντύπωση! Πού σημαίνει ὅτι ὅλα αὐτά δέν εἶναι τυχαῖα. Ἦταν προσχεδιασμένα. Αὐτό θέλανε νά χτυπηθεῖ. Γιατί τώρα θέλουν νά χτυπηθεῖ; Γιατί ἀπό πίσω ἀπό αὐτούς εἶναι ὁ πονηρός, ὁ ὁποῖος γνωρίζει πολύ καλά ὅτι ἄν ὁ χριστιανός τρεῖς Κυριακές δέν κοινωνήσει, ἀφορίζεται ἄν εἶναι λαϊκός∙ ἄν εἶναι κληρικός, καθαιρεῖται. Καθαιρεῖται, ἄν τρεῖς Κυριακές δέν κοινωνήσει ὁ κληρικός. Ἐκτός ἄν ἔχει ἐπιτίμιο, εἴτε ὁ λαϊκός εἴτε ὁ κληρικός, ἀπό τόν πνευματικό του. Τότε εἶναι καλυμμένος, ἔχει ἐπιτίμιο ἀπό τόν πνευματικό καί δέν κοινωνεῖ. Ὅμως ἄν δέν ἔχεις ἐπιτίμιο, ὀφείλεις νά κοινωνήσεις. Καί μάλιστα ὑπάρχουν ἱεροί Κανόνες πού λένε τό ἑξῆς: ἄν κάποιος πάει στήν λειτουργία καί δέν κοινωνεῖ, θά πρέπει νά δώσει λόγο στόν ἱερέα γιατί δέν κοινώνησε. Γιατί αὐτός λέει, «ποιεῖ ἀταξία». Κάνει ἀταξία. Ἡ τάξη εἶναι νά κοινωνήσεις. Γι’ αὐτό γίνεται ἡ Θεία Λειτουργία. Δέν γίνεται γιά νά πᾶμε νά δοῦμε καί νά ἀκούσουμε. Γιά νά κοινωνήσουμε. Ἄν λοιπόν ἐσύ ἀπό ἀδιαφορία, ἀπό ἀμέλεια, δέν ξέρω ἀπό ποιόν ἄλλο λόγο δέν κοινωνεῖς, καί ἐσύ ἀφορίζεσαι. Βλέπετε;
Τώρα τί μᾶς κάνανε μ’ αὐτό τό «παραμύθι»; Μᾶς ἀπέκοψαν ἀπό τήν πηγή τῆς ζωῆς, γιατί ξέρει πολύ καλά ὁ διάβολος ὅτι ἄν δέν κοινωνάει ὁ χριστιανός, πεθαίνει πνευματικά. Πεθαίνει.
Ἔχουμε ἕνα περιστατικό, ἀπό τό Γεροντικό ἄν δέν κάνω λάθος εἶναι, μέ τόν ἅγιο Μακάριο, πού μιλάει ἐκεῖ γιά ἕναν ταλαίπωρο, πού ἡ γυναίκα του ξαφνικά φανερώθηκε μπροστά του σάν ἄλογο, σάν φοράδα! Καί τά ἔχασε ὁ ἄνθρωπος καί λέει, τώρα τί γίνεται; Ἐγώ εἶχα τή γυναίκα μου, τώρα ἕνα ἄλογο εἶναι δίπλα μου! Εἶχε ἀκούσει γιά τόν Ἅγιο Μακάριο καί τῆς ἔβαλε καπίστρι, πῶς βάζουμε στά ζῶα, πῶς νά τήν πάει ἀλλιῶς.. καί τήν πῆγε στόν Ἅγιο. Τόν εἴδανε, λέει, στόν δρόμο οἱ μαθηταί τοῦ Ἁγίου καί τοῦ λένε, ποῦ πᾶς; Νά, πάω στόν Γέροντα. Καλά, λέει, αὐτό τό ζῶο γιατί τό ἔχεις μαζί σου; Λέει, δέν εἶναι ζῶο, εἶναι ἡ γυναίκα μου. Λένε, παλαβός θά εἶναι αὐτός! Τέλος πάντων, πήγανε στόν Ἅγιο, τοῦ εἴπανε αὐτά κι αὐτά, λένε, εἶναι καί ἕνας παλαβός, ἔφερε τό ζῶο καί λέει ὅτι εἶναι ἡ γυναίκα του. Τούς λέει ὁ Ἅγιος, ἐσεῖς εἶστε παλαβοί.. φέρτε έδῶ τόν ἄνθρωπο. Ἔβαλε ἁγιασμό καί φανερώθηκε πραγματικά σάν γυναίκα, ὅπως ἦταν πραγματικά. Καί τί τῆς εἶπε; Σοῦ κάνανε μάγια. Ἤτανε κάποιος πού τήν εἶχε συμπαθήσει, τῆς εἶχε κάνει μάγια καί ὁ μάγος τήν εἶχε μεταμορφώσει σέ φοράδα. Καί πιάσανε τά μάγια. Γιατί λένε μερικοί, ὑπάρχουν μάγια; Φυσικά καί ὑπάρχουν! Πιάνουνε; Καί βέβαια πιάνουνε. Πότε πιάνουνε; Ὅταν δέν κοινωνᾶμε καί δέν ἐξομολογούμαστε. Τό ἔπαθες τῆς λέει αὐτό, γιατί ἔχεις νά κοινωνήσεις πέντε ἑβδομάδες. Βλέπετε; Τί σημαίνει αὐτό; Νά ὁ Κανόνας τῆς Ἐκκλησίας πού λέει τρεῖς Κυριακές ἄν δέν κοινωνήσεις, ἀφορίζεσαι. Πέντε Κυριακές δέν κοινώνησε καί τήν πιάσανε τά μάγια.
Νά λοιπόν πόσο ἀναγκαία καί ἀπαραίτητη εἶναι ἡ Θεία Κοινωνία. Γι’ αὐτό τή χτυπάει ὁ διάβολος. Καί γι’ αὐτό καί σᾶς συμβουλεύω -πολύ καλά κάνουν οἱ πατέρες- καί παντοῦ κάνανε, καί στήν Ἑλλάδα, κρυφά.. κάνανε Θεία Λειτουργία καί Θεία Κοινωνία. Καί νά ψάχνετε νά βρίσκετε ποῦ γίνεται Θεία Λειτουργία. Γιατί, ἀπ’ ὅ,τι φαίνεται, ὁ διάβολος ἔχει λυσσάξει, εἶναι στά τελευταῖα του τώρα, καί θά κάνει διωγμό. Ἤδη κάνει διωγμό. Χθές διάβασα, ὅτι θά ψάξουν τά Ληξιαρχεῖα γιά νά βροῦνε ποιοί ἔχουν κάνει γάμο καί βάφτιση (στόν καιρό τοῦ κορονοϊοῦ) νά τούς πᾶνε στά δικαστήρια! Λοιπόν, αὐτός εἶναι ὁ διωγμός πού ζοῦμε σήμερα. Βεβαίως, πολλά ἀπό αὐτά τά γράφουνε καί γιά νά τρομοκρατήσουνε, νά ξέρετε. Γιατί τά ΜΜΕ εἶναι συνεργάτες τῶν δικτακτόρων πού ἔχουμε στό κεφάλι μας καί αὐτῆς τῆς τυραννίας. Ἀλλά εἶναι ξεκάθαρο ὅτι ὑπάρχει διωγμός καί θά πρέπει νά ὀργανωθοῦμε κατακομβικά. Νά ὀργανωθοῦμε, νά συσπειρωθοῦμε γύρω ἀπό τούς καλούς ἱερεῖς. Γιατί ἔφερε ἕνα καλό ὁ διωγμός, ὅπως ὁ Κύριος μᾶς τό λέει, «εἶναι ἀνάγκη να’ ρθοῦν τά σκάνδαλα»[10].
- Γιατί χρειάζεται νά ἔρθουν τά σκάνδαλα;
«Ἵνα οἱ δόκιμοι φανεροί γένωνται»[11], γιά νά φανερωθοῦν οἱ δόκιμοι. Καί τώρα φανερώθηκαν οἱ δόκιμοι, καί ἱερεῖς καί ἀρχιερεῖς καί λαϊκοί. Οἱ ἀδόκιμοι, μέ τό πού ἄκουσαν γιά κορονοϊό δέν πάτησαν στήν ἐκκλησία. Πρίν βγοῦν κἄν τά μέτρα. Ὁ Γέροντας θά θυμᾶται, τήν πρώτη Κυριακή πού ἀκούστηκε τό θέμα αὐτό περί ψευδοπανδημίας, ἐλάχιστοι πῆγαν στήν ἐκκλησία. Αὐτό τί δείχνει; Ὅτι δέν πιστεύουμε. Δυστυχῶς καί ὁ λαός δέν πιστεύει. Οἱ πιό πολλοί δέν πιστεύουνε. Πηγαίνουν κατά συνήθεια, κατά συνθήκη, ἀπό ψυχολογικούς λόγους, δέν ξέρω ἀπό ποιόν ἄλλο λόγο… καί σοῦ λέει, τή ζωούλα μου, πρῶτα εἶναι ἡ ζωούλα μου. Καί ἡ ἐκκλησία εἶναι κάπου ἐκεῖ στήν ἄκρη.. τήν ἔχουμε κι αὐτή λίγο στή ζωή μας σάν φολκλόρ. Δέν εἶναι ἔτσι ὅμως.
Ὑπάρχουν ὅμως καί οἱ πιστοί πού πηγαίνανε στήν ἐκκλησία καί στήνανε τό αὐτί τους στόν τοῖχο, γιατί οἱ παπάδες ἦταν μέσα μόνοι τους βέβαια καί λειτουργάγανε, μπάς καί πιάσουνε μιά λέξη! Αὐτοί εἶναι πιστοί, πραγματικά πιστοί. Βέβαια! Εἴχαμε τέτοια περιστατικά. Καί μπράβο τους! Καί αὐτούς τούς ἀνθρώπους δέν θά τούς αφήσει ὁ Θεός! Καί ἄλλους πού κάνανε νύχτες μέ τά πόδια νά βροῦνε ἐκκλησία, ξωκκλήσια, μέ εὐλαβεῖς ἱερεῖς…
- Νομίζετε ἔχουμε πολλούς εὐλαβεῖς ἱερεῖς;
Δέν ἔχουμε. Ὁ π. Σάββας πού ἤτανε μαζί μέ τόν π. Ἐφραίμ στήν Ἀριζόνα, ἴσως τόν ξέρετε κάποιοι, γιατρός ἤτανε αὐτός, κοιμήθηκε πρίν πέντε χρόνια περίπου, καί ἔλεγε, τότε ὁ ἄνθρωπος ἔλεγε, πού ἤξερε πάρα πολλούς ἀνά τόν κόσμο κληρικούς… «περίπου 200 ἱερεῖς ἔχουμε», λέει! Ἀκοῦτε; Εὐλαβεῖς ἱερεῖς, πού νά ἀρέσουν στόν Θεό, πού ν’ ἀναπαύουν τόν Θεό. Μόνο 200 ἔχουμε; Ἔχουμε χιλιάδες, ἀλλά πόσοι ἀναπαύουν; Διακόσιοι, λέει! Μή σᾶς φαίνεται ὑπερβολή, δέν εἶναι. Γιατί, γιά νά ἀναπαύσεις τόν Θεό, πρέπει νά ἔχεις πρῶτα ὀρθή πίστη. Καί μετά καί ὀρθή ζωή. Αὐτά τά δύο πᾶνε πάντα μαζί. Ἅμα δέν ἔχεις ὀρθή πίστη οὔτε ὀρθή ζωή θά ἔχεις. Ἕνας παπάς, πού πᾶς νά τοῦ φιλήσεις τό χέρι καί στό τραβάει.. ἔ, κάτι δέν πάει καλά. Μόνο ἀπό αὐτό καταλαβαίνεις ὅτι δέν ἔχει πίστη. Ἔτσι δέν εἶναι; Ἤ σοῦ λέει, κάτσε στά δύο μέτρα. Θά ἔλεγε ποτέ ὁ Χριστός, κάτσε στά δύο μέτρα νά σοῦ μιλήσω ἤ ὁ Ἅγιος Παΐσιος; Τό φαντάζεστε αὐτό; Ἤ νά ἐρχότανε μέ καμιά μάσκα ὁ Χριστός γιά νά μή μᾶς κολλήσει, νά μήν Τόν κολλήσουμε;.. Αὐτό κάνουμε τώρα! Καταλαβαίνετε τί βλασφημία κάνουμε; Ἤ νά πᾶς σ’ ἕναν Ἅγιο μέ τήν μάσκα, νά τοῦ φορέσεις μάσκα γιά νά σοῦ μιλήσει;.. Αὐτό εἶναι βλασφημία καί ἀπιστία.
Λοιπόν, τά λέμε ὅλα αὐτά γιά νά χαροῦμε, νά μή φοβόμαστε πού εἴμαστε λίγοι, πάντα λίγοι ἤμαστε. «Μή φοβοῦ τό μικρόν ποίμνιον»[12], γιατί αὐτό θά κληρονομήσει τήν βασιλεία. Καί αὐτό τό μικρό ποίμνιο μέ τόν ἱερέα μαζί στή λειτουργία γίνεται ἕνα παντοδύναμο σύνολο. Προσέξτε το αὐτό! Μέ τήν Θεία Λειτουργία ἀποκτοῦμε τεράστια δύναμη, ὅταν εἴμαστε ὅλοι ἕνα. Καί τώρα ξεκαθάρισε τό πράγμα, γιατί παλιά ἐρχόντουσαν καί ἄσχετοι στήν λειτουργία, ἔτσι; Καί μέ παντελόνια… δράμα κατάσταση! Τώρα ὅλοι αὐτοί, λίγο-πολύ, φύγανε. Λοιπόν, ὅσοι μείνουνε θά εἶναι οἱ ἀληθινοί πιστοί, μέ τούς ἀληθινούς ἱερεῖς, καί αὐτό γίνεται μιά τεράστια δύναμις. Ἀποκτᾶ αὐτό τό σύνολο μιά τεράστια δύναμη, ἕναν τεράστιο δυναμισμό. Γιατί αὐτούς θέλει ὁ Χριστός. «Ἐν πνεύματι καί ἀληθείᾳ» δέν μᾶς εἶπε, «δεῖ προσκυνεῖν»[13];
- Τί θά πεῖ, ἐν πνεύματι καί ἀληθείᾳ;
Τό ἀκούσαμε τήν Κυριακή στήν Σαμαρείτιδα. Ἐν πνεύματι θά πεῖ ἔχοντας ἐνεργό μέσα μας τό Ἅγιο Πνεῦμα. Ἔχουμε τήν ἀδιάλειπτη προσευχή, ἔχουμε τήν κοινωνία τήν συνεχή μέ τόν Χριστό, ζοῦμε ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι, δέν ζοῦμε γιά τόν ἑαυτό μας, ζοῦμε γιά τόν Χριστό καί γιά τήν Ἐκκλησία Του, γιά ὅλους τούς ἀνθρώπους δηλαδή καί ἐν ἀληθείᾳ σημαίνει ὅτι ἔχουμε καί σωστή ζωή, ἀληθεύουμε στή ζωή μας, καί ἐπιβεβαιώνουμε μέ τή ζωή μας αὐτό πού λέμε ὅτι πιστεύουμε. Τέτοιους μᾶς θέλει ὁ Θεός.
Αὐτά ἤθελα νά πῶ καί συγγνώμη ἄν εἶπα πολλά καί σᾶς κούρασα.
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Ἐρ. : Ὑπάρχει περίπτωση ἐξαιτίας τῆς ἀσέβειας καί τῆς βλασφημίας κάποιου ἀρχιερέως πού τελεῖ τήν Θεία Λειτουργία νά μήν μετουσιώνεται τό κρασί καί τό ψωμί σέ Σῶμα καί Αἷμα Χριστοῦ;
Ἀπ. : Πρῶτα-πρῶτα δέν μιλᾶμε γιά μετουσίωση. Δέν εἶναι σωστός ὁ ὅρος. Ὁ σωστός ὅρος, νά τό ξέρουμε κι αὐτό, εἶναι μεταβολή. Δέν ὑπάρχει περίπτωση νά μή γίνει μεταβολή, ὅταν ὁ ἀρχιερέας εἶναι ὀρθόδοξος, δέν εἶναι καθηρημένος (προσέξτε) καί ὅταν λειτουργεῖ μόνος του ἤ μέ ἄλλους ὀρθοδόξους. Ὄχι νά λειτουργήσει, ὅπως τό κάνουν τώρα, μέ σχισματικούς, αἱρετικούς, Οὐκρανούς κ.λ.π. Τότε δέν γίνεται λειτουργία. Προσέξτε το! Γιατί εἴχαμε συλλείτουργα μέ ἀνθρώπους ἀπό τήν Οὐκρανία ψευδοεπισκόπους, οἱ ὁποῖοι δέν ἔχουνε Χάρη φυσικά οὔτε ἱεροσύνη ἔχουνε. Ὅταν λοιπόν στήνεις ἕναν τέτοιον ἄνθρωπο δίπλα σου στήν Ἁγία Τράπεζα, τί κάνεις; Ἐμπαίζεις τόν Θεό, πρῶτα-πρῶτα. Κοροϊδεύεις τόν Θεό. Καί φυσικά τότε ὁ Θεός δέν στέλνει τό Ἅγιο Πνεῦμα. Δέν ὑπάρχει περίπτωση νά γίνει Θεία Λειτουργία τότε. «Ὁ Θεός οὐ μυκτηρίζεται»[14]. Δέν κοροϊδεύεται ὁ Θεός. Ὅταν ὅμως ὁ ἱερέας εἶναι ὀρθόδοξος καί λειτουργεῖ μόνος του ἤ συλλειτουργεῖ μέ ὀρθοδόξους, κανονικά, γίνεται Θεία Λειτουργία, γιατί, ὅπως εἴπαμε, δέν τήν κάνει αὐτός. Τήν κάνει ὁ Χριστός. Καταλάβατε; Ὁ ἱερέας δανείζει τά χέρια του καί τό στόμα του…
Τῷ δέ Θεῷ ἡμῶν δόξα πάντοτε νῦν καί ἀεί καί εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων. Ἀμήν.
[1] Σοφ.Σολ. 4, 13.
[2] Ἑβρ. 12, 29.
[3] Ἀκολουθία τῆς Θείας Μεταλήψεως.
[4] Ὅ.π.
[5] Ὑμνοι, Ἁγίου Συμεών Νέου Θεολόγου.
[6] Ὅ.π.
[7] Πράξ. 1, 3.
[8] Ἰωάν. 17, 21.
[9] Ἀκολουθία Ἐγκαινίων στό Μέγα Εὐχολόγιο.
[10] Ματθ. 18, 7.
[11] Α΄ Κορ. 11, 19.
[12] Λουκ. 12, 32.
[13] Ἰωάν. 4, 24.
[14] Γαλ. 6, 7.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου