π. Πέτρος : Σήμερα στήν ἐκπομπή μας «Τό Ὀρθόδοξο ἦθος», στό δεύτερο μέρος τῆς συνέντευξής μας μέ τόν π. Σάββα Ἁγιορείτη καί θά ἀπαντήσουμε:
- Πῶς ἐξηγεῖται πώς σέ κάποιους δέν φαίνεται νά ἔχει ἐπιπτώσεις τό ἐμβόλιο
- Ἐάν ὁ πνευματικός εἶναι ὑπέρ τοῦ ἐμβολίου, μπορεῖ νά φύγει τό πνευματικό παιδί καί νά πάει ἀλλοῦ;
- Πῶς μποροῦν οἱ λαϊκοί νά βοηθήσουν τούς κληρικούς νά δοῦν τήν ἀλήθεια γιά τό ἐμβόλιο;
- Μαρτυρεῖ ἡ ἐκκλησιαστική ἱστορία ἄλλα κριτήρια ἐκτός ἀπό τά πνευματικά γιά τήν συμμετοχή μας στά μυστήρια; Καί
- Πρόσωπα πού εἴχαμε ψηλά, ἔπεσαν. Πῶς ἐξηγοῦμε τήν πτώση τους στήν πλάνη καί στήν ἁμαρτία;
Ὑπάρχουν ὅμως, Γέροντα, κάποιες περιπτώσεις πνευματικῶν ἀνθρώπων, πού δέν φαίνεται νά ἔχει ἀλλάξει τίποτα πνευματικά, νά μήν ὑπάρχουν κακές συνέπειες. Ὑπάρχει μία ἐξήγηση;
π. Σάββας : Ὑπάρχουνε, θά λέγαμε, τέσσερις περιπτώσεις πού ἔχω στό μυαλό μου, μέ τήν Χάρη τοῦ Θεοῦ. Ὑπάρχει περίπτωση νά μήν ἔκαναν πραγματικό ἐμβόλιο. Γιατί, ὅπως εἴπαμε στήν προηγούμενη συνέντευξη, τό ἐμβόλιο εἶναι σέ πειραματικό στάδιο. Καί ὅταν γίνεται ἕνα πείραμα ἰατρικό, ὑπάρχει καί τό λεγόμενο πλασέμπο (placebo). Εἶναι ἡ λεγόμενη διπλή-τυφλή μελέτη, ὅπως λέμε στήν ἰατρική. Δηλαδή κάποιοι κάνουν τό πραγματικό ἐμβόλιο πού ἐξετάζεται πειραματικά καί κάποιοι κάνουν τό λεγόμενο πλασέμπο, δηλαδή φυσιολογικό ὀρό, τίποτε! Καί δέν ξέρουν τί ἔχουν κάνει ἀκριβῶς. Κάποιοι λοιπόν ἐμβολιάστηκαν ὄχι μέ τό πραγματικό ἐμβόλιο, ἀλλά μέ νεράκι, μέ φυσιολογικό ὀρό! Ὑπάρχει λοιπόν αὐτή ἡ περίπτωση, αὐτοί πού δέν αἰσθάνονται τίποτε, καί ὅπως εἴπατε, μπορεῖ νά εἶναι καί πνευματικοί ἄνθρωποι, νά ἐμπίπτουν σ’ αὐτή τήν περίπτωση, νά μήν ἔκαναν ἁπλά τό ἐμβόλιο! Νά νομίζουν ὅτι τό ἔκαναν.
Ὑπάρχει ἡ δεύτερη περίπτωση, νά ἔκαναν τό πραγματικό ἐμβόλιο καί τό πονηρό πνεῦμα ἄς ποῦμε, ἡ δαιμονική ἐνέργεια νά μήν ἐκδηλώνεται σέ πολλούς. Γιατί ὁ δαίμονας ξέρουμε ὅτι εἶναι παμπόνηρος καί κρύβεται. Καί ὁ βασικός στόχος τοῦ δαίμονα εἶναι νά σκοτώσει τόν ἄνθρωπο. Καί αὐτό ἀπ’ ὅ,τι φαίνεται καί ἀπ’ ὅ,τι ἀποκαλύπτουνε στούς ἐξορκισμούς, θά γίνει σταδιακά ὅλο καί περισσότερο μέ τίς ἑπόμενες δόσεις πού θά ἀκολουθήσουν, καί μάλιστα μέ τήν 3η καί τήν 4η δόση, πού θά εἶναι δολοφονικές ἀπ’ ὅ,τι φαίνεται.
π. Πέτρος : Ἄρα, γιά νά μήν ἐμφανιστεῖ καί χαλάει τό σχέδιο.
π. Σάββας : Ἔλεγε ὁ δαίμονας ὅτι, δέν θά τούς κάνω τώρα πολλά πράγματα. Ἀπειλεῖ ὅτι «θά σᾶς σκοτώσω μέ τό ἐμβόλιο, ὅπως μέ σκότωσε ὁ δικός σας (ὁ Χριστός μας δηλαδή, δέν θέλει νά πεῖ τό ὄνομα..) ἐπάνω στόν Σταυρό, ἔτσι θά σᾶς σκοτώσω ἐγώ μέ τό ἐμβόλιο». Τό πονηρό πνεῦμα ἀποκαλύπτει αὐτά, «ἀλλά δέν θά τό κάνω τώρα, θά τό κάνω ἀργότερα. Γιατί ἄν τό κάνω τώρα, κανένας δέν θά κάνει τό ἐμβόλιο». Θά προχωρήσουν οἱ ἄνθρωποι δηλαδή νά κάνουν καί τίς ἑπόμενες δόσεις. Ἑπομένως ὑπάρχει κι αὐτή ἡ περίπτωση.
Ὑπάρχει καί ἡ ἄλλη περίπτωση, νά μᾶς κοροϊδεύουν∙ νά μᾶς λένε ὅτι ἔκαναν τό ἐμβόλιο καί νά μήν τό ἔκαναν. Δυστυχῶς ὑπάρχει κι αὐτή ἡ περίπτωση. Καί ἀπό πληροφόρηση πού ἔχω ἀπό ἔγκυρες πηγές, πάρα πολλοί ὑψηλά ἱστάμενοι, πολιτικοί, ἴσως καί ἐκκλησιαστικοί, νά μήν ἔχουν κάνει τό ἐμβόλιο καί νά ἔπαιξαν ἕνα θέατρο μπροστά στόν λαό γιά νά παίξουν τόν ρόλο τοῦ κράχτη.
Ὑπάρχει ὁ λεγόμενος «τράγος τοῦ Ἰούδα» -ἴσως τό ξέρετε- στήν Νέα Ὑόρκη. Στά σφαγεῖα οἱ σφαγεῖς, γιά νά διευκολύνουν τό ἔργο τους, χρησιμοποιοῦν ἕναν τράγο ἔτσι, ὥστε νά τραβήξει αὐτός ὁ τράγος ὅλο τό κοπάδι τά πρόβατα στό σφαγεῖο καί νά μήν κουράζονται οἱ ἄνθρωποι νά τά μαζεύουν ἄς ποῦμε μέ ἄλλο τρόπο. Κάποιοι λοιπόν ὑψηλά ἱστάμενοι, δυστυχῶς, παίζουν αὐτό τόν ρόλο καί τραβᾶνε τόν πολύ λαό μέ τό κακό τους παράδειγμα. Ὑπάρχει λοιπόν κι αὐτή ἡ περίπτωση νά μήν ἔχουν κάνει τό ἐμβόλιο καί νά μᾶς κοροϊδεύουν.
Ὑπάρχει, ὅπως εἴπαμε, ἡ περίπτωση νά ἔκαναν τό πλασέμπο. Ὑπάρχει καί ἡ περίπτωση νά μήν ἐνεργεῖ, πάλι κατά παραχώρηση Θεοῦ, ὁ δαίμονας∙ νά κρύβεται καί νά ἐνεργήσει ἀργότερα. Καί μάλιστα ἤθελα νά κάνω ἕνα σχόλιο σ’ αὐτό, στήν περίπτωση τοῦ ἱερομονάχου πού ἔχουμε ἀναφέρει, ὁ ὁποῖος φαίνεται ὅτι ὁ Θεός ἤθελε νά τόν βοηθήσει, νά τόν σώσει, ὅπως καί ὅλους μας θέλει νά μᾶς σώσει, καί, κατά παραχώρησή Του, ἐκδηλώθηκε τό δαιμόνιο καί εἶχε αὐτές τίς ἐμπειρίες ὁ ἄνθρωπος, τίς ὁποῖες μέ πολλή εἰλικρίνεια μᾶς τίς καταθέτει, ἔτσι ὥστε νά βοηθηθοῦμε ὅλοι μας. Γιατί αὐτό οὐσιαστικά εἶναι μία ἀποκάλυψη τοῦ Θεοῦ γιά τό τί εἶναι πραγματικά αὐτό τό σκεύασμα πού προωθεῖται, γιά ὅλη τήν Ἐκκλησία, ἀλλά καί γιά τό συγκεκριμένο πρόσωπο, τό ὁποῖο μόνο πού ἔζησε αὐτά πού ἔζησε, δέν θά κάνει, ὅπως τό δηλώνει ὁ ἴδιος, τίς ἑπόμενες δόσεις πού θά εἶναι πιό καθοριστικές καί ἴσως καί φονικές.
Ἑπομένως ἔχουμε αὐτές ὅλες τίς περιπτώσεις πού εἴπαμε, γιά νά ἑρμηνεύσουμε τό φαινόμενο ὅτι δέν ἐκδηλώνονται. Καί τό ἄλλο βεβαίως τό πολύ χειρότερο, ἡ τέταρτη περίπτωση, εἶναι κανείς νά νομίζει ὅτι εἶναι πνευματικός ἄνθρωπος καί νά ἔχει περάσει αὐτό τό μήνυμα καί πρός τά ἔξω καί ὅτι ἔχει καί χαρίσματα ἀκόμα, καί νά εἶναι ὅλα αὐτά ψεύτικα, ὑποκριτικά ἤ καί δαιμονικά. Οἱ Πατέρες μᾶς μιλᾶνε ὅτι ὑπάρχει καί δαιμονική «διάκριση». Δέν ὑπάρχει μόνο ἡ διάκριση ὡς χάρισμα τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ἀλλά ὑπάρχει καί διάκριση ἀπό τούς δαίμονες! Καί ὑπάρχουνε καί ψευτοχαρίσματα. Φυσικά ὅλα δέν εἶναι ἀληθινά χαρίσματα τά ὁποῖα δίνονται. Κατά παραχώρηση Θεοῦ εἶναι δαιμονικές ἐνέργειες. Δηλαδή δίνονται σ’ αὐτούς οἱ ὁποῖοι ὑπηρετοῦν ἐν ἐπιγνώσει τά πάθη τους. Καί ἀπό μεγάλη ἔπαρση, ἐνδεχομένως νά τό ζητοῦν κιόλας, λόγω τῆς μεγάλης ἰδέας πού ἔχουν γιά τόν ἑαυτό τους, νά ἀποκτήσουν χαρίσματα ἀπό τόν Θεό καί νά παραχωρεῖ ὁ Θεός νά παίρνουνε «χαρίσματα» ἀπό τόν πονηρό, δαιμονικές ἐνέργειες. Καί νά ἔχει περάσει καί στόν πολύ λαό ἡ ἰδέα ὅτι αὐτός εἶναι μεγάλος γέροντας, μεγάλος χαρισματοῦχος καί ὅτι παίρνει πληροφορίες ἀπό τόν Θεό καί ὅλα αὐτά νά εἶναι μία τεράστια πλάνη, καί νά εἶναι πληροφορίες ἀπό τόν πονηρό!
π. Πέτρος : Ὡραῖα. Εὐχαριστοῦμε! Αὐτά μᾶς βοηθᾶνε λίγο νά ἑρμηνεύουμε τί γίνεται γύρω μας. Ἄλλη ἐρώτηση ἐδῶ σχετικά μέ τί καταστάσεις δημιουργοῦνται τώρα μέ τό ἐμβόλιο καί προχωράει ὅλη αὐτή ἡ διήγηση θά ἔλεγα, πού λέει ἕνας ἱερομόναχος στήν Αὐστραλία, τοῦ κοβιντισμοῦ, πλέον τήν ἔχει βάλει σάν νέα αἵρεση πού ἐμφανίζεται στήν Ἐκκλησία καί δημιουργοῦν τέτοια προβλήματα, σχίσματα, μέ τήν ἔννοια χωρίζει τούς πιστούς μεταξύ ἐμβολιασμένους καί μή ἐμβολιασμένους. Τώρα μία ἐρώτηση ἔχει. Λέει, ἔχουμε πνευματικούς πατέρες (πνευματικούς) καί λέει, ἐκεῖ πού ἦταν κατά, πῆγε καί ἔκανε στό τέλος τό ἐμβόλιο.. εἶναι ὑπέρ καί λέει «δέν εἶναι θέμα πνευματικό»… Μπορεῖ κάτι νά μήν εἶναι πνευματικό θέμα; Ὑπάρχει κάτι πού δέν εἶναι πνευματικό θέμα; Τέλος πάντων λέει, «δέν εἶναι πνευματικό θέμα.. ἄς κάνει καθένας ὅ,τι θέλει»..
π. Σάββας : Δέν ὑπάρχει..
π. Πέτρος : Ναί.. λέει, νά πάω ἀλλοῦ γιά πνευματικό πατέρα τώρα; Καί ἄν πάω ἀλλοῦ, πρέπει νά πάρω εὐλογία γιά νά φύγω; Αὐτή εἶναι μία ἐρώτηση.
π. Σάββας : Εὐχαριστῶ. Νά ποῦμε κατ’ ἀρχάς ὅτι δέν ὑπάρχει τίποτε πού νά μήν εἶναι πνευματικό. Ὅλα ἔχουνε πνευματική διάσταση καί πνευματική σημασία γιά τόν πιστό, γιά τόν Χριστιανό. Ἀκόμα καί μιά βόλτα πού θά πάει κανείς, ἔχει πνευματική σημασία∙ τό πῶς θά εἶναι ἐκεῖ, πῶς θά περπατήσει, πῶς θά λειτουργήσει τίς αἰσθήσεις του, ὅλα ἔχουνε πνευματική σημασία. Καί τό τί τρῶμε καί τό πῶς λέμε τήν κάθε λέξη πού λέμε. Τίποτα δέν εἶναι ἄμοιρο θά λέγαμε, τίποτα δέν εἶναι ἄσχετο μέ τήν πνευματική μας ζωή. Καί κάθε στιγμή, ὅ,τι κάνουμε, εἴτε μᾶς βοηθάει στό νά οἰκοδομηθοῦμε ἐν Χριστῷ καί νά φτάσουμε, ὅπως λέει ὁ Ἀπόστολος Παῦλος «εἰς μέτρον ἡλικίας τοῦ πληρώματος τοῦ Χριστοῦ»[1], δηλαδή σέ μιά πνευματική ὡριμότητα, εἴτε μᾶς καταποντίζει, μᾶς πάει πρός τά πίσω καί μᾶς καταβαραθρώνει.
Καί ἕνα ἀκόμα ἐπίσης πολύ σημαντικό, ὅτι κάτι πού κάνουμε, δέν ἔχει σημασία μόνο γιά τήν δική μας προσωπική ἀνέλιξη ἤ καταβαράθρωση, ἀλλά καί γιά τήν ὅλη τῆς Ἐκκλησίας πορεία. Γιατί ὅλοι εἴμαστε ἀλλήλων μέλη, κομμάτια ὁ ἕνας τοῦ ἄλλου, συνδεδεμένοι μέσα στό σῶμα τοῦ Χριστοῦ καί ἐπηρεάζουμε καθοριστικά ὁ ἕνας τόν ἄλλον. Ἡ πρόοδος τοῦ ἑνός εἶναι πρόοδος ὅλων καί ἡ πτῶσις τοῦ ἑνός εἶναι πτῶσις ὅλων. Μιλᾶμε φυσικά σέ ἐπίπεδο ἀνθρώπινο. Γιατί ὁ Χριστός μας βεβαίως εἶναι ἀμόλυντος καί ἄπτωτος. Σέ καμιά περίπτωση καί ἡ Ἐκκλησία, ὡς Σῶμα Χριστοῦ καί μέ κεφαλή τόν Χριστό∙ εἶναι ἄπτωτη καί θά ὑπάρχει εἰς τούς αἰῶνας. Ἀλλά μιλᾶμε γιά τίς Τοπικές Ἐκκλησίες, πού πολλές ἀπ’ αὐτές ἔχουνε ἤδη χαθεῖ καί ὑπάρχουνε μόνο ὡς ὄνομα, γιατί ἀκριβῶς οἱ πιστοί δέν πρόσεξαν τήν ζωή τους καί, ἐπηρεάζοντας ὁ ἕνας τόν ἄλλον, ἔφτασαν νά μήν ὑπάρχουν! Ἔχουμε ἄς ποῦμε ἐπισκοπή Περγάμου ἤ ἐπισκοπή Θυατείρων. Δέν ξέρω ἄν ὑπάρχει ποίμνιο σ’ αὐτά.. νομίζω δέν ὑπάρχει. Ὑπάρχει μόνο ὁ τίτλος τοῦ ἐπισκόπου. Ἔχουμε τούς λεγόμενους Τιτουλάριους. Πού σημαίνει τί; Οἱ ἑπτά Ἐκκλησίες τῆς Ἀποκαλύψεως, πού διαβάζουμε στήν ἀρχή τῆς Ἀποκαλύψεως, τίς ἑπτά ἐπιστολές πού ἔστειλε ὁ Θεός, σήμερα ἔχουν χαθεῖ οὐσιαστικά. Πῶς συνέβη αὐτό; Ἐπειδή ἀκριβῶς οἱ πιστοί δέν πρόσεξαν τήν ζωή τους. Τό ἴδιο μπορεῖ νά συμβεῖ -ὅ μή γένοιτο φυσικά!- καί μέ τήν Ἑλλαδική Ἐκκλησία καί μέ ὅλες τίς Ἐκκλησίες. Βεβαίως, κάπου στή γῆ θά ὑπάρχει πάντα μιά Ἐκκλησία, γιατί μᾶς εἶπε ὁ Κύριος ὅτι «πύλαι ἅδου οὐ κατισχύσουσιν αὐτῆς»[2]. Ἡ Ἐκκλησία θά ὑπάρχει μέχρι τέλους. Ἀλλά μπορεῖ νά εἶναι μία, μπορεῖ νά εἶναι δύο, ὅπου κάπου θά ὑπάρχει. Ἀλλά δέν εἴμαστε βέβαιοι ὅτι θά ὑπάρχουμε ἐμεῖς ὡς Ἐκκλησία μέχρι τέλους, ἄν δέν προσέξουμε. Ὁπότε καί αὐτό πρέπει νά τό σκεφτόμαστε, δηλαδή ὅτι κάθε πιστός εἶναι μέλος τῆς Ἐκκλησίας καί κάθε πράξη του, κάθε ἐνέργειά του καί κάθε σκέψη του ἀκόμα ἔχει ἐκκλησιολογικές συνέπειες. Ὄχι μόνο συνέπειες στήν προσωπική του πνευματική ζωή, ἀλλά καί στήν ὅλη Ἐκκλησία. Γι’ αὐτό πρέπει νά ἐνεργοῦμε πάρα πολύ προσεκτικά καί ὑπεύθυνα καί νά λαμβάνουμε πάντα ὑπόψη μας καί τόν ἀντίκτυπο τῶν ἐνεργειῶν μας σέ ὅλη τήν Ἐκκλησία καί ὄχι μόνο στήν προσωπική μας πνευματική ζωή. Αὐτό.
Τώρα, ὅταν ὁ πνευματικός μας κάνει τό ἐμβόλιο καί δέν μᾶς πιέζει ἐμᾶς προσωπικά νά τό κάνουμε, μᾶς ἀφήνει ἐλεύθερους, θά τολμούσαμε νά ποῦμε ὅτι -ἐφόσον φυσικά ὑπάρχει ἱεροσύνη, δέν ἔχει καθαιρεθεῖ ὁ ἄνθρωπος- τήν ἄφεση τήν παίρνουμε. Ὅταν μᾶς διαβάζει συγχωρητική εὐχή, παίρνουμε. Ἀλλά τίθεται θέμα καθοδήγησης πνευματικῆς. Γιατί ἄν αὐτός ὁ ἄνθρωπος ὁ συγκεκριμένος δέν ἀντιλαμβάνεται τό μέγεθος ἔτσι τῆς πτώσης, τῆς προσωπικῆς του πτώσης, κάνοντας τό ἐμβόλιο, ὅπως εἴπαμε, συμμετέχεις σέ ἕναν φόνο, ὄχι σέ ἕναν σέ πολλούς φόνους! Γιά νά παραχθεῖ μιά κυτταρική σειρά, ἀπό τήν ὁποία παράγονται, ὅπως εἴπαμε, τά ἐμβόλια, φονεύονται πολλά ἔμβρυα. Ἀλλά καί ἕνα νά φονεύεται, τό ἴδιο εἶναι. Ἄν δέν τό ἀντιλαμβάνεται λοιπόν αὐτό, τίθεται θέμα μήπως δέν ἀντιλαμβάνεται καί ἄλλα πράγματα καί δέν μᾶς δίνει τήν σωστή καθοδήγηση. Κι αὐτό πρέπει νά μᾶς προβληματίσει, ἄν θά πρέπει νά συνεχίσουμε σ’ αὐτόν ἤ ὄχι.
π. Πέτρος : Εἶναι ἐλεύθερος νά φύγει ἄν δέν ἀναπαύεται ἐκεῖ; Χρειάζεται εὐχή νά φύγει;
π. Σάββας : Βεβαίως εἶναι ἐλεύθερος! Ὁ πιστός εἶναι ἐλεύθερος νά κινηθεῖ, καί μάλιστα ὅταν ὑπάρχει τέτοιο θέμα, πού ὅπως εἴπαμε εἶναι αἵρεση στό ἐπίπεδο τῆς ζωῆς, στό ἐπίπεδο τοῦ ἤθους. Ὅταν ὑπάρχει ἁμαρτία…
π. Πέτρος : Συγκεκριμένα εἶναι αἵρεση; Μποροῦμε νά βάλουμε ὁρισμό; Δηλαδή εἶναι αἵρεση ποιό κομμάτι τῆς ὅλης ὑπόθεσης;
π. Σάββας : Τό γεγονός ὅτι μέ αὐτό πού κάνει δέν λαμβάνει ὑπόψη του τήν παράμετρο: συμμετοχή στόν φόνο.
π. Πέτρος : Ἐντάξει.
π. Σάββας : Ἔχουμε συμμετοχή σέ φόνο. Εἴπαμε τίς τρεῖς περιπτώσεις…
π. Πέτρος : Ἰδιαιτέρως ἄν τό προωθεῖ καί ἄν ἐννοεῖ.. γιατί ἐλάχιστοι κληρικοί, πιστεύω ἔχουνε ἀκούσει κάτι, ὅτι ὑπάρχει κι αὐτό τό θέμα τό ἠθικό. Ἄρα, ἀρκετοί ἀδιαφοροῦν, ἀγνοοῦν ἤ ἀκοῦνε καί ἁπλά ἐμπιστεύονται χωρίς νά ψάχνουν.
π. Σάββας : Ναί, ἄν ὑπάρχει ἄγνοια, ὁπωσδήποτε εἶναι ἁμαρτία ἐξ ἀγνοίας. Ὑπάρχουν καί αὐτές οἱ ἁμαρτίες ἐξ ἀγνοίας. Ἀλλά, νομίζω, ἕνας πνευματικός δέν δικαιολογεῖται νά ἔχει ἄγνοια σέ τόσο βασικά πράγματα, νά βάζεις κάτι ἀβασάνιστα μέσα σου, χωρίς νά τό ἐξετάσεις.
π. Πέτρος : Ὅταν πέφτει ὁ πνευματικός σέ τέτοια κίνηση, πού εἶναι ἄκρως ἀδιάκριτο, μπορεῖ νά φύγει χωρίς εὐλογία τό πνευματικό παιδί;
π. Σάββας : Ἐδῶ βλέπουμε, ἔχουμε ἀπό τούς Ἁγίους Πατέρες, τήν περίπτωση τῶν μοναχῶν, πού ἔχουν μία πολύ πιό στενή σχέση μέ τόν πνευματικό τους πατέρα, καί ὅμως ἐπιβάλλεται, ἤ τέλος πάντων ἐπιτρέπεται, ἀπό τούς Ἁγίους Πατέρες, νά φύγουνε χωρίς εὐλογία ἀπό τόν πνευματικό τους πατέρα, τόν γέροντά τους, ὅταν ἔχουμε τήν περίπτωση αἵρεσης ἤ τήν περίπτωση ἀνηθικότητας μέ τήν στενή ἔννοια τοῦ ὅρου∙ παρακινεῖ δηλαδή σέ ἀνηθικότητα τό πνευματικό του παιδί ὁ πνευματικός πατέρας. Τότε φεύγει χωρίς εὐλογία. Πολύ περισσότερο ἕνας πιστός, πού δέν ἔχει τόσο στενή σχέση μέ τόν πνευματικό του, ὅταν ἀντιμετωπίζει τέτοιο θέμα, ἔ; Θέμα δηλαδή ξεκάθαρης ἀντίθεσης μέ τό θέλημα τοῦ Θεοῦ! Ἐδῶ μιλᾶμε γιά μιά παράβαση τῆς ἐντολῆς τοῦ Δεκαλόγου, δηλαδή τῆς ἐντολῆς τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, πού εἶναι τό «οὐ φονεύσεις»[3].
π. Πέτρος : Ὡραῖα. Ἄλλη ἐρώτηση ἔχουμε ἐδῶ. Εἶναι: Φαίνεται πᾶμε βῆμα-βῆμα σέ χωρισμό τῶν πιστῶν μέ βάση ἄν ἕνας ἔχει πάρει ἐμβόλιο ἤ ὄχι. Τί στάση νά κρατᾶνε οἱ πιστοί πρακτικά; Θέλει πρακτικές λύσεις. Καί ἐπίσης, τί μποροῦν νά κάνουν οἱ λαϊκοί σέ σχέση μέ τούς κληρικούς; Νά τούς βοηθᾶνε νά κατανοοῦν τό λάθος καί νά συνέλθουν ἄς ποῦμε, ἄν μποροῦν νά παίζουν ρόλο;
π. Σάββας : Ὁπωσδήποτε ὀφείλουμε νά προσευχόμαστε γιά ὅλους τούς ἀδελφούς μας, καί μάλιστα γιά αὐτούς πού ἔχουν αὐτή τήν πτώση, νά κάνουν αὐτό τό ἐμβόλιο-διαβόλιο, καί ὅσο ἐξαρτᾶται ἀπό μᾶς νά ἐνημερώσουμε, νά ποῦμε τήν ἀλήθεια. Πρέπει νά λέμε τήν ἀλήθεια γιά νά ἔρθουν σέ συναίσθηση καί σέ μετάνοια καί, ἄν μή τί ἄλλο, νά μήν κάνουν τίς ἑπόμενες δόσεις. Σέ καμιά περίπτωση δέν θά τούς μισήσουμε, δέν θά τούς ἀντιπαθήσουμε στήν καρδιά μας. Ποτέ ὁ πιστός δέν μισεῖ τόν ἁμαρτωλό. Μισεῖ ὅμως τήν ἁμαρτία. Δέν ἀποστρεφόμαστε τόν ἄνθρωπο ποτέ. Ὅλους τούς ἀνθρώπους τούς ἀγαπᾶμε καί αὐτούς πού δέν μᾶς ἀγαπᾶνε καί αὐτούς πού μᾶς μισοῦνε, ἀλλά δέν ἀγαπᾶμε τήν ἁμαρτία.
π. Πέτρος : Καί γιά τήν συγκεκριμένη, γιά τόν χωρισμό τῶν πιστῶν. Αὐτό δηλαδή οὐσιαστικά ἔχουνε κάνει θέμα νά εἰσάγεσαι, νά πηγαίνεις στόν ναό, στήν σύναξη, καί ὅπως εἴχαμε μέ τίς μάσκες καί ἄλλα μέτρα, τώρα βάζουν αὐτό σάν προϋπόθεση. Ἔχουμε ποτέ στή ζωή τῆς Ἐκκλησίας (ἔχουμε) κανένα παράδειγμα νά ἀπαγορεύουν, ἤ τά κριτήρια τῆς συμμετοχῆς στήν σύναξη καί στήν τελετή νά εἶναι κάτι ἄλλο ἐκτός ἀπό πνευματικά κριτήρια; Ὅπως ἄς ποῦμε δέν εἶσαι βαφτισμένος ἤ ἔχεις πέσει σέ μιά ἁμαρτία.. Οἱ κανόνες μιλᾶνε γιά ἄλλα κριτήρια, ὅπως ἐμβόλια ἤ μάσκες;
π. Σάββας : Σέ καμιά περίπτωση! Ἀντίθετα, ἔχουμε πάρα πολλά παραδείγματα ἀπό τήν ἐκκλησιαστική ἱστορία, εἰδικά γιά τό θέμα τῆς ὑγείας πού οἱ ἀσθενεῖς πήγαιναν ἐπί τούτου στούς ναούς καί συναθροίζονταν καί συνωστίζονταν καί ἔβρισκαν τήν ἰατρεία τους, τήν θεραπεία τους. Εἶναι μεγάλη βλασφημία καί αἵρεση καί αὐτό τό πράγμα, νά λέμε ὅτι μέσα στόν ναό ὑπάρχει φόβος νά μολυνθοῦμε καί νά μολύνουμε. Ἔχουμε μαρτυρίες ἀπό Ἁγίους μας. Ἄς ποῦμε γιά τήν Θεσσαλονίκη. Σέ περιόδους πανδημίας πραγματικῆς -καί ὄχι ψευδοπανδημίας ὅπως ἔχουμε τώρα- καί φοβερῶν λοιμικῶν νόσων πού οἱ ἀσθενεῖς καταφεύγανε στόν ναό τοῦ Ἁγίου Δημητρίου καί πολλοί ἐκείνη τήν ὥρα, μέσα στόν ναό, γινόντουσαν καλά! Ἤ ἀργότερα τούς ἔκανε καλά ὁ Ἅγιος Δημήτριος.
Καί εἶναι ἔγκλημα αὐτό πού ἔγινε, καί ἴσως νά γίνει καί φέτος, νά μήν ἐπαναληφθεῖ ὅπως γινόταν τά παλιά χρόνια, ἡ λιτανεία τοῦ Ἁγίου Δημητρίου μέσα στήν πόλη! Πέρυσι, πού δέν ἔγινε ἡ λιτανεία, ἀμέσως μετά εἴχαμε πάρα πολύ μεγάλη αὔξηση ἀπό τά κρούσματα τοῦ ἰοῦ.
Ἑπομένως, ἀντίθετα, οἱ Ἅγιοι Πατέρες, μᾶς προτρέπουν νά πηγαίνουμε στήν ἐκκλησία καί νά καταφεύγουμε στόν Θεό καί νά κάνουμε λιτανεῖες καί παρακλήσεις καί Θεῖες Λειτουργίες καί νά συναθροιζόμαστε, χωρίς νά φοβόμαστε τόν συνωστισμό, μέσα στόν οἶκο τοῦ Θεοῦ, πού εἶναι ἰατρεῖο πνευματικό καί ἐκεῖ ὑπάρχει ὁ Ἰατρός τῶν ψυχῶν καί τῶν σωμάτων μας. Καί ἐκεῖ νά βρίσκουμε τήν θεραπεία. Σέ καμιά περίπτωση δέν ἐμπόδιζαν κανέναν πού εἶναι ἀληθινά μετανοημένος, νά προσέλθει στόν ναό. Ποτέ δέν ἔκλειναν τούς ναούς οἱ ἱερεῖς καί οἱ ἀρχιερεῖς, ὅπως εἴδαμε νά γίνεται τώρα, δυστυχῶς! Ποτέ δέν ἀπολύμαναν τούς ναούς! Ἡ ἀπολύμανση τοῦ ναοῦ εἶναι βεβήλωση τοῦ ναοῦ! Καί μετά θά πρέπει νά διαβαστοῦνε εὐχές γιά νά ἀποβεβηλωθεῖ θά λέγαμε ὁ ναός ἀπό αὐτή τήν βεβήλωση..
π. Πέτρος : Ὄχι ὅτι δέν καθαρίζουμε τούς ναούς.
π. Σάββας : Ἄλλο αὐτό. Βεβαίως καθαρίζουμε. Καί τίς εἰκόνες καθαρίζουμε, γιατί δυστυχῶς ὑπάρχουν κάποιες ἀσεβεῖς μέ κραγιόν καί ἀφήνουν τά ἀποτυπώματά τους πάνω στίς εἰκόνες..
π. Πέτρος : Ἀπό εὐλάβεια τό κάνουμε.
π. Σάββας : Ναί… καί αὐτό τό κάνουμε, τίς καθαρίζουμε, ἀλλά σέ καμιά περίπτωση γιατί φοβόμαστε τόν μολυσμό ἤ τήν μετάδοση βλαπτικῆς ἐνέργειας ἀπό τίς ἅγιες εἰκόνες! Τό ὁποιοδήποτε σκεῦος πού ὑπάρχει μέσα στόν ναό… Ὑπάρχει ἕνα περιστατικό θαυμαστό θεραπείας ἀπό τόν Ἅγιο Γεώργιο τόν Καρσλίδη, ὁ ὁποῖος συμβούλεψε καί πῆραν τήν σκόνη ἀπό τόν ναό καί ἔγινε καλά ἕνα παιδάκι. Καί ἔχουμε καί τόν Ἅγιο Γαβριήλ τόν διά Χριστόν Σαλό, ὁ ὁποῖος ἔλεγε, ὅτι καί ἡ σκόνη ἀπό τό πάτωμα, ἀπό τό δάπεδο τοῦ ναοῦ εἶναι ἁγιασμένη, εἶναι φορέας τῆς Χάριτος!
π. Πέτρος : Ἀκόμα καί ἡ σκιά τοῦ Πέτρου πού οὔτε ἦταν ὑλικό πράγμα..
π. Σάββας : Καί ἡ σκιά τοῦ Ἀποστόλου Πέτρου θεράπευε.. Εἶναι φοβερό αὐτό πού γίνεται μέ πρόφαση τήν ὑγεία. Καί ὅπως ἔλεγε ὁ μακαριστός ὁ π. Σάββας Ἀχιλλέως, «ὁ Ἀντίχριστος θά καθίσει στήν καθέδρα τῆς ὑγείας». Μέ πρόσχημα τήν ὑγεία -εἶναι φοβερό αὐτό πού γίνεται!- νά κλείνουν τούς ναούς, πού εἶναι τά ἰατρεῖα καί τά νοσοκομεῖα καί τῶν ψυχῶν καί τῶν σωμάτων!
Σέ καμιά περίπτωση δέν πρέπει νά χωρίζουμε τούς ἀνθρώπους καί νά τούς ἐμποδίζουμε νά ἔρχονται στόν ναό, στήν σύναξη.
π. Πέτρος : Τώρα μία ἄλλη ἐρώτηση, πού ἀρκετοί μοῦ ἔχουν γράψει. Γιατί εἶναι μερικοί, πού ξέρω ὅτι ἔχουν σχέση κάποια πρόσωπα στήν Ἑλλάδα καί ξέρουν κάποια πράγματα ἤ ἔρχονται στήν Ἑλλάδα καί μέ ρωτᾶνε γιά κάποια πρόσωπα, πού τούς εἴχαμε καί γνωστούς καί φίλους καί ἀγωνιστάς καί γενικά τούς εἴχαμε ψηλά πνευματικά καί τώρα ἔχουν πάρει στάση, ἄς ποῦμε, πού δέν περιμέναμε γιά κάποια πολύ σημαντικά θέματα. Στάση ἄλλη πού δέν μᾶς φαίνεται ὅτι εἶναι στάση Πατερική. Πῶς ἐξηγοῦμε πνευματικά πότε πέφτει ἕνας στήν ἁμαρτία καί στήν πλάνη; Πῶς γίνεται αὐτό; Πῶς φτάνουν, πῶς γίνεται;
π. Σάββας : Ἔχουμε τό κλασσικό παράδειγμα τοῦ Ἰούδα. Ὁ Ἰούδας ἦταν ἕνας ἀπό τούς δώδεκα Ἀποστόλους. Ξεκίνησε, ὅπως ξέρουμε πολύ καλά, καί ὅπως λένε οἱ Ἅγιοι Πατέρες, θαυματουργοῦσε ὁ Ἰούδας, ἔβγαζε δαιμόνια, ἤτανε μαζί μέ τόν Κύριο τρία χρόνια! Πῶς ἔγινε αὐτή ἡ φοβερή πτώση γιά νά φτάσει ὁ Κύριος νά πεῖ, ὅτι, «ἦταν καλύτερα γι’ αὐτόν τόν ἄνθρωπο νά μή γεννιόταν»[4]; Μᾶς λένε οἱ Ἅγιοι Πατέρες, ὅτι εἶχε τό πάθος τῆς φιλαργυρίας∙ τό ὁποῖο βεβαίως ἐξελίσσεται στόν ἄνθρωπο. Μπορεῖ νά ὑπῆρχε στήν ἀρχή ἐν ψήγματι, ἕνα μικρό σποράκι θά λέγαμε ἔτσι ἁπλά, καί ἐπειδή ἀκριβῶς δέν τό ἤλεγξε, ἀφέθηκε, αὐξήθηκε αὐτό καί ἔφτασε νά τόν κυριέψει τελείως καί νά φτάσει νά προδώσει τόν Κύριο ἐξαιτίας αὐτοῦ τοῦ πάθους.
π. Πέτρος : Εἶναι διαδικασία, ἔ; Θέλει χρόνο.. κρυφά πιθανῶς δουλεύει πολλές φορές..
π. Σάββας : Ὑπάρχει διαδικασία. Ὑπάρχει αὐτή ἡ κρυφή διεργασία στήν ψυχή τοῦ ἀνθρώπου, ὅταν ὁ ἄνθρωπος δέν φροντίζει νά ἐξαλείψει ὅλα του τά πάθη. Μπορεῖ νά ἐξαλείψει κάποια του πάθη, ἀλλά κάποια ἄλλα νά τά ἀφήσει.
π. Πέτρος : .. νά τά χαϊδεύει..
π. Σάββας : Ναί, νά τά ἀφήσει καί νά τά χαϊδέψει λίγο καί νά πεῖ ὅτι «αὐτά εἶναι μικρά, δέν πειράζει», καί αὐτά μετά νά τόν προδώσουν. Γιατί αὐτά αὐξάνονται. Ὅταν κάτι δέν τό πολεμᾶς, αὐτό αὐξάνεται.
Καί νά κυριεύτηκαν, ἄν ὑπάρχει ἔστω καί λίγο ἔπαρση, πού εἶναι νόσος τοῦ διαβόλου, ἔτσι; Ἠ ὑπερηφάνεια στόν ἄνθρωπο. Καί στόν πνευματικό ἄνθρωπο. Ἄν δέν προσέξει ὁ πνευματικός ἄνθρωπος τό θέμα αὐτό τῆς ἔπαρσης, τῆς ὑπερηφάνειας, καί αὐξηθεῖ ἡ ἔπαρση, μπορεῖ νά φτάσει καί νά γκρεμίσει καί ὅλο του τό ἔργο, πού ἔχει κάνει μέχρι τώρα∙ πού νά εἶναι πολύ φαντασμαγορικό θά ἔλεγα, καί πνευματικό καί γιά πολλούς θαυμαστό!
Ἔτσι, νομίζω, ἑρμηνεύεται αὐτή ἡ πτῶσις ἀνθρώπων, πού ἦταν πνευματικοί ἤ -τολμῶ νά τό πῶ κι αὐτό- θεωροῦνταν πνευματικοί ἀπό πολλούς, οἱ ὁποῖοι μένουν στήν ἐπιφάνεια.
Ἀλλά, προφανέστατα, δέν πρόσεξαν κάποια πάθη, κάποια ἴσως κρυμμένα πάθη, τά ὁποῖα δέν φαίνονται στόν πολύ κόσμο, καί αὐτά τά πάθη τούς πρόδωσαν, μέ ἀφορμή τό διαβόλιο καί ὄχι μόνο, ὅλη αὐτή τήν προσπάθεια πού γίνεται ἀπό τούς παγκοσμιοποιητές - ὅλους αὐτούς τούς σκοτεινούς ἀνθρώπους γιά τήν παγκόσμια ἐπανεκκίνηση, ὅπως τό λένε, τό «Great Reset», πού ἔχει ὡς σκοπό τελικό, τήν καθυπόταξη ὅσων θά ἐπιβιώσουν. Βασικά, τό σχέδιο εἶναι διπλό, τῶν σκοτεινῶν ἀνθρώπων. Ὑπάρχουνε καί οἱ Πλάκες στήν Τζώρτζια -θά τό γνωρίζετε- στήν Ἀμερική, ἀπό μασονικές πηγές φτιαγμένες, οἱ ὁποῖες λέγουν, ὅτι μία ἀπό τίς ἐντολές πού ἔχουν ἐκεῖ, νά κρατήσετε τόν πληθυσμό, τόν παγκόσμιο πληθυσμό, κάτω ἀπό τά 500.000.000. Αὐτά λέει τό μαῦρο ἀφεντικό στούς ὁπαδούς του. Γιατί αὐτοί -ἔτσι λέει ὁ διάβολος- εἶναι ἐλέγξιμοι. Ἐνῶ τά 7,5 δισεκατομμύρια δέν εἶναι εὔκολο νά ἐλεγχθοῦν! Βέβαια ὁ διάβολος πάντα λέει ψέματα, ἀλλά αὐτοί δυστυχῶς τό πιστεύουν καί ἕνας πρῶτος στόχος εἶναι νά ἔχουμε ἕναν παγκόσμιο ἀποπληθυσμό. Καί ἀπό πολλά χρόνια τό λένε, ὅτι ἔνας ἄριστος τρόπος εἶναι τά ἐμβόλια. Μέσω τῶν ἐμβολίων, πού γίνονται μαζικά, νά ἔχουμε πολλούς θανάτους. Ἀπό πολλά χρόνια πρίν βλέπαμε βίντεο στό διαδίκτυο μέ φέρετρα στήν Ἀμερική ἕτοιμα, τεράστιες ἐκτάσεις μέ πλαστικά φέρετρα, τά ὁποῖα λέγαμε, γιατί τά ἔχουν ἐκεῖ ἕτοιμα; Καί πολύ πιθανόν νά ἐξυπηρετήσουν αὐτούς τούς μαζικούς θανάτους, πού ἔχουν σχεδιάσει νά προκαλέσουν στήν ἀνθρωπότητα μέσω τῶν ἐμβολίων.
Καί ὁ δεύτερος στόχος εἶναι, αὐτοί πού θά ἐπιβιώσουν, γιατί πρέπει κάποιοι νά τούς ὑπηρετήσουν, ἡ λεγόμενη ἐλίτ, θά θέλανε αὐτοί, τά 500.000.000 ὅπως εἴπαμε, αὐτοί νά εἶναι εἵλωτες, νά εἶναι ζόμπι, νά εἶναι ρομπότ πού νά ὑπηρετοῦν τυφλά τήν ἐλίτ. Αὐτό εἶναι τό δεύτερο σχέδιο.
Θά τολμήσω νά πῶ -δέν θυμᾶμαι ἄν τό ἔχω ξαναπεῖ ποτέ δημόσια- κάτι προσωπικό πού ἀποκαλύφθηκε ἀπό ἕνα πρόσωπο πολύ πνευματικό, ἁπλό πρόσωπο, τοῦ λαοῦ, πού προσεύχεται πολύ στήν Παναγία. Καί μιλάει μέ ἁπλότητα καί μιά φορά ἔτσι μέσα στήν προσευχή εἶπε, Παναγία μου, τί θέλουν νά μᾶς κάνουν;.. γιατί μᾶς κάνουν αὐτά τά πράγματα μέ τό ἐμβόλιο καί ὅλα αὐτά;.. τί θέλουν νά μᾶς κάνουν;.. Καί εἶδα, μοῦ εἶπε, τούς ἀνθρώπους σέ μιά ἄθλια κατάσταση, σκυμμένους, ὁ ἕνας πίσω ἀπό τόν ἄλλον καί νά πηγαίνουν, μοῦ ἔκανε χαρακτηριστικά τήν κίνηση: τάκ, τάκ.. Δηλαδή, τῆς λέω, σάν ρομπότ; Ναί, μοῦ λέει (δέν ξέρει νά πεῖ τήν λέξη). Καί ἀκούει τήν φωνή τῆς Παναγίας πού τῆς λέει: ἔτσι θά σᾶς κάνουν μέ τά ἐμβόλια. Καταλάβατε; Αὐτό εἶναι τό σχέδιό τους. Θέλουνε ἕναν ἀπόλυτο ἔλεγχο, ὅπως ἔλεγε ὁ π. Ἀθανάσιος ὁ Μυτιληναῖος, τῶν ψυχῶν μας. Ὄχι μόνο τῶν σωμάτων.
π. Πέτρος : Τήν βούληση..
π. Σάββας : Τῆς βούλησης. Νά ὑπάρχει αὐτή ἡ ρομποτοποίηση τῶν ἀνθρώπων. Αὐτός ὁ λεγόμενος μετάνθρωπος…
π. Πέτρος : Transhuman..
π. Σάββας : .. ὁ ὁποῖος θά εἶναι κάτι ὅπως οἱ ἐκδόσεις στά κινητά, ἔχουμε iPhone 2.0, 3.0… ἔτσι θά ἔχουμε καί ἄνθρωπο 2.0, 3.0..
π. Πέτρος : Πού εἶχε πεῖ καί ὁ Μόρφου ὁ Νεόφυτος, «δέν θέλω νά γίνω μεταλλαγμένος ἄνθρωπος».
Τώρα, ἀρκετοί θά ποῦν, αὐτά πού λέει ὁ π. Πέτρος καί ὁ π. Σάββας, αὐτά εἶναι conspiracy theories, εἶναι συνωμοσιολογίες.. πῶς τό λένε;
π. Σάββας : Ναί, ἄν προσέξετε, αὐτά πού λέμε βασίζονται στά δεδομένα πού ἔχουμε ἀπό τούς ἴδιους τούς κατασκευαστές. Ἄς ποῦμε αὐτό τό θέμα γιά τίς κυτταρικές σειρές ἀπό ἐκτρωμένα ἔμβρυα, αὐτό ἀποκαλύφθηκε ἀπό τούς ἴδιους. Οἱ ἴδιοι τό λένε, τό ὁμολογοῦν, ὅτι μέ αὐτή τήν μέθοδο παρασκευάζουμε τά ἐμβόλια. Ἐπίσης, αὐτά πού εἴπαμε, εἶναι ἐμπειρίες κατατεθειμένες, ὅπως αὐτή ἡ ἐμπειρία τοῦ ἱερομονάχου, πού ὁ ἴδιος ἀποκαλύπτει τόν ἑαυτό του, καί σέ καμιά περίπτωση δέν εἶχε λόγο ὁ ἄνθρωπος νά μᾶς πεῖ ψέματα. Ὅ,τι λέμε δηλαδή δέν εἶναι σκέψεις μας καί στοχασμοί μας∙ στηρίζονται σέ δεδομένα καί ὅποιος θέλει, μπορεῖ νά τά ἀναζητήσει. (Συνεχίζεται).
[1] Ἑβρ. 4, 17.
[2] Ματθ. 16, 18.
[3] Ἔξ. 20, 15.
[4] Ματθ. 26, 24.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου