Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Τρίτη 3 Ιανουαρίου 2023

Εἰς τήν ζωήν τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ Β1'- Ἡ ἐργασία ὡς ξυλουργός πού ἔκανε ὁ Κύριος, Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορειτου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Κήρυγμα. Εἰς τήν ζωήν τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ Β1'- Ἡ ἐργασία ὡς ξυλουργός πού ἔκανε ὁ Κύριος, Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορειτου, Πνευματικά γυμνάσματα, μελέτη 23η, Β1' μέρος, 2-1-2023, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ ἀληθινή εἰρήνη, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (ἀπόσπασμα)



Ἡ ἀληθινή εἰρήνη, 23-10-2022, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (απόσπασμα)

Εἰς τήν ζωήν τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ Α'- Ἡ ὑπακοή εἰς τήν μητέρα Του καί τόν νομιζόμενο πατέρα Του, Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορειτου.Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Κήρυγμα.Εἰς τήν ζωήν τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ Α'- Ἡ ὑπακοή εἰς τήν μητέρα Του καί τόν νομιζόμενο πατέρα Του, Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορειτου, Πνευματικά γυμνάσματα, μελέτη 23η, Α' μέρος, 1-1-2023, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορειτου


Μαζί μέ τόν πειρασμό, ἔρχεται καί ἡ λύση, Ἀρχιμ.Σάββα Ἁγιορείτου, 23-10-2022 (ἀπόσπασμα)

 Μαζί μέ τόν πειρασμό, ἔρχεται καί ἡ λύση, Ἀρχιμ.Σάββα Ἁγιορείτου, 23-10-2022 (ἀπόσπασμα)

Ἅγιος Ἰωάννης τῆς Κρονστάνδης: "Τί θά πεῖ νά εἶσαι ἄνθρωπος τῆς Ἐκκλησίας;"

Ἁγίου Ἰωάννου τῆς Κροστάνδης

Νά τί θά πεῖ, μέ ἁπλά λόγια: Βλέπεις ἕναν φτωχό πού ζητάει ἐλεημοσύνη; Ἀναγνώρισε σ' αὐτόν τόν ἀδελφό σου καί ἐλέησέ τον, ἀντικρίζοντας στό πρόσωπό του τόν ἴδιο τόν Χριστό.

Σέ ἐπισκέπτεται ἕνας ἄνθρωπος γνωστός ἤ καί ἄγνωστος; Δέξου τον ὅπως θά δεχόσουνα τόν Κύριο, ἄν σοῦ χτυποῦσε τήν πόρτα. Ἀγκάλιασέ τον μέ τήν ἀγάπη σου, φιλοξένησέ τον μέ χαρά καί συζήτησε μαζί του πνευματικά θέματα.

Βλέπεις ἕναν κληρικό; Ἀναγνώρισέ τον ὡς ποιμένα τῶν λογικῶν προβάτων τοῦ Χριστοῦ, πού ἔργο του εἶναι νά ἀναγεννᾶ πνευματικά καί νά καθοδηγεῖ τούς ἀνθρώπους πρός τήν αἰωνιότητα. Νά πιστεύεις ὅτι στό πρόσωπό του ἀναπαύεται ἡ χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ἀπό τό ὁποῖο ἔχει λάβει τήν ἐξουσία νά... διδάσκει, νά τελεῖ τά θεῖα Μυστήρια καί νά ποιμαίνει τούς χριστιανούς. Τήν εὐλογία τοῦ ἀρχιερέα ἤ τοῦ ἱερέα νά τή δέχεσαι σάν εὐλογία τοῦ Χριστοῦ, καί μέ εὐπείθεια νά τόν ἀκοῦς ὅταν διδάσκει καί νουθετεῖ, ἀλλά καί ὅταν ἐλέγχει καί ἐπιτιμᾶ.

Τά Μυστήρια νά τά δέχεσαι ἀπό τά χέρια Του σάν ἀπό τά χέρια τοῦ ἴδιου τοῦ Χριστοῦ. Τά ἐπιτίμια νά τά δέχεσαι ὅμοια σάν ἀπό τόν Χριστό. Στό πρόσωπο τοῦ ἀρχιερέα νά τιμᾶς τή μορφή τοῦ Μεγάλου Ἀρχιερέα Χριστοῦ. Μήν ξεχνᾶς ὅτι μέσῳ αὐτοῦ μεταδίδονται ἡ χάρη τῆς ἰεροσύνης καί κάθε ἄλλο οὐράνιο χάρισμα. Γι' αὐτό νά ὑποτάσσεσαι στόν ἐπίσκοπο ὅπως στόν Κύριο, βλέποντάς τον ὡς ἀπόστολο καί κανονικό διάδοχο τῆς ἐξουσίας Ἐκείνου. Ἔτσι πιστεύει καί ἔτσι πολιτεύεται ὁ γνήσιος ἄνθρωπος τῆς Ἐκκλησίας.

Κοσμικὸς θόρυβος διὰ «λαμπροὺς» ἀνθρώπους

Tοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση

Οἱ κοσμικοὶ ἄνθρωποι ἀγνοοῦν τὸ Θεὸ καὶ περιφρονοῦν τὴν Ἐκκλησία καὶ τοὺς κληρικούς της. Γνωρίζουν ὅμως μὲ λεπτομέρεια τοὺς βασιλεῖς, τοὺς πολιτικούς, τοὺς ἀνθρώπους τῆς τέχνης καὶ τοῦ πολιτισμοῦ, τοὺς ἀθλητές, ἀλλὰ καὶ τοὺς ἀνθρώπους τοῦ ὑποκόσμου. Τὸ γεγονὸς αὐτὸ ἀποκαλύπτει τὴν πνευματική τους πτωχεία. Ὅταν δὲ φεύγουν ἀπὸ τὴ ζωή τὰ ἰνδάλματά τους, ἀρχίζουν νὰ ἐξιστοροῦν τὸ βίο τους καὶ νὰ ὑπερτονίζουν γεγονότα καὶ περιστατικά, νοσταλγώντας τὰ «λαμπρὰ» ἔργα τους καὶ τὶς μεγάλες ἐπιτυχίες τους. Καὶ πάντα «ὁ κόσμος γίνεται φτωχότερος». Προσπαθοῦν ρηχὰ καὶ ἐπιπόλαια νὰ τοὺς ἀποκαλοῦν μεγάλους, ποὺ πρέπει νὰ γίνουν τὰ πρότυπα τῶν νέων ἀνθρώπων, γιὰ νὰ... βελτιωθεῖ ἡ κοινωνία τοῦ μέλλοντος. Ὅλα αὐτὰ εἶναι παραπλανητικὰ καὶ ἂς συνοδεύονται ἀπὸ δάκρυα καὶ ὑπερβολικοὺς χαρακτηρισμούς. Τελικὰ δὲν λένε στὸ λαὸ τὴν πραγματικότητα. Ἀποφεύγουν νὰ ποῦν κάτι ἀπὸ τὴν προσωπική τους ζωή, ἡ ὁποία συνήθως εἶναι ἄθλια. Ἀτέλειωτοι ἔρωτες, γάμοι καὶ διαζύγια, ἀποκρουστικοὶ ἐγωισμοί, εὔκολη κριτικὴ τῶν πάντων, ἀντιχριστιανικὸ μένος, ἀνυπαρξία ἠθικῶν ἀρχῶν, λαμπερὸς βοῦρκος, δυσ­τυχισμένα πλάσματα ποὺ κυνηγοῦν τὴν εὐτυχία, ἀλλὰ δὲν τὴν φτάνουν καὶ γενικὰ ἄνθρωποι δίχως οὐρανὸ καὶ δίχως ἐλπίδα.

Εἶναι νὰ λυπᾶται κανεὶς γιὰ τὴν τακτικὴ αὐτή, ἡ ὁποία θολώνει τὴν εἰκόνα τοῦ προτύπου, γιατί τὰ πρόσωπα ποὺ προβάλλονται εἶναι παραδείγματα πρὸς ἀποφυγὴ καὶ ὄχι πρὸς μίμηση.

Ἡ καλλίτερη ἱεραποστολή, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου




«Ἐκκλησία χωρίς ἱεραποστολή εἶναι ἐκκλησία χωρίς ἀποστολή», ἔλεγε ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, καί χαρακτήριζε τόν ἱεραπόστολο (τόν ἱεροκήρυκα) καί τόν ὀνόμαζε «ταχυδρόμο τοῦ Θεοῦ, παιδαγωγό χαλεπό, ὑπηρέτη τοῦ Θεοῦ, σπορέα καί γιατρό». Ἔλεγε στούς ἀκροατές του: «ἄν θελήσετε ὅλοι ὅσοι εἶστε ἐδῶ νά ἀναλάβετε τήν σωτηρία τῶν κατοίκων τῆς πόλεως, σύντομα ὅλη πόλη θά διορθωθεῖ. Ἀρκεῖ ἕνας ἄνθρωπος μέ φλογερό ζῆλο νά διορθώσει ὅλη τήν πολιτεία. Μπορεῖ πολλές φορές μιά ψυχή πού κερδήθηκε, μεγάλο ὄγκο ἁμαρτημάτων νά σβήσει, ἐκείνου πού συνέδραμε σέ αὐτό τήν ὥρα τῆς κρίσεως. Μήν ὑποτιμᾶς τό ἔργο μεταστροφῆς λίγων ἀνθρώπων, ἐπειδή δέν εἶσαι σέ θέση νά σώσεις ὅλη τήν οἰκουμένη. Καί μήν ἀφεθεῖς νά ἀποξενωθεῖς ἀπό τήν ἐπιδίωξη τῶν μικρῶν κατορθωμάτων, ἐπειδή συνεπαίρνεσαι ἀπό τά μεγάλα. Κι ἄν δέν καταφέρνεις νά μεταστρέψεις ἑκατό, φρόντισε γιά τούς δέκα πού μπορεῖς∙ κι ἄν πάλι οἱ δέκα ὑπερβαίνουν τίς δυνάμεις σου, μήν περιφρονήσεις τούς πέντε. Καί ἄν ἀκόμα δέν μπορέσεις τούς πέντε, ἄς εἶναι καί ἕνας! Τελικά καί ἕνα νά μήν πετύχεις νά μεταστρέψεις, μήν ἀπελπιστεῖς καί μήν πάψεις νά προσφέρεις. Δέν εἶσαι σέ θέση νά κάνεις θαύματα καί μέ αὐτά νά πείσεις; Χρησιμοποίησε τίς δυνατότητες πού ἔχεις. Ποίησε μέ τήν φιλανθρωπία, τήν συμπαράσταση, τήν ἀγάπη, τήν συντροφικότητα, τήν περιποίηση καί ὅλα τά παρόμοια»[1].

Τό ἴδιο λέει καί ὁ Ἅγιος καί Ἱερός πατήρ Πορφύριος. «Νά εἴμαστε -λέει- ζηλωτές» καί νά κάνουμε ἱεραποστολή κυρίως μέ τήν ἀγάπη μας, μέ τό καλό μας παράδειγμα καί τή πραότητά μας. «Ζηλωτής εἶναι ἐκεῖνος πού ἀγάπαει ὁλόψυχα τόν Χριστό καί στό ὄνομά Του διακονεῖ τόν ἄνθρωπο. Ἀγάπη στόν Θεό καί στούς ἀνθρώπους. Αὐτό εἶναι ζευγάρι, δέν χωρίζει. Πάθος, πόθος, δάκρυα, μέ κατάνυξη, ὄχι σκόπιμα. Ὅλα ἀπό καρδιά! Ὁ φανατισμός δέν ἔχει σχέση μέ τόν Χριστό. Νά εἶσαι χριστιανός ἀληθινός. Τότε κανέναν δέν θά παρεξηγεῖς, ἀλλά «ἡ ἀγάπη σου πάντα θά στέγει»[2]»[3].

Ὁ Χριστιανός δέν μπορεῖ παρά νά εἶναι καί ἱεραπόστολος. Γιατί ἅμα χριστιανός, ἅμα ἱεραπόστολος. Ἡ ἀγάπη πού ἔχει πρός τόν Θεό καί πρός τόν πλησίον, αὐθόρμητα τόν κάνει νά μιλάει γιά τόν Χριστό, γι’ Αὐτόν πού ἀγαπάει, στόν πλησίον του πού ἐπίσης ἀγαπάει καί θέλει νά τόν φέρει στήν πηγή τῆς χαρᾶς καί τῆς μακαριότητος, πού εἶναι ὁ Θεός. Ἡ ἀγάπη τοῦ χριστιανοῦ στέγει πάντα, ἀγκαλιάζει ὅλους, ὅλη τήν οἰκουμένη, καί ὁ χριστιανός εἶναι πραγματικά οἰκουμενικός ἄνθρωπος. Ὁ ἀληθινός χριστιανός ποτέ δέν χάνει τήν πίστη του καί ποτέ δέν σταματᾶ νά ἀγαπᾶ ὅλους καί αὐτούς πού εἶναι σέ ἄλλες θρησκεῖες.

Ὁ λυτρωτικός σκοπός τῆς γέννησης τοῦ Θεανθρώπου


Ηρακλής Ρεράκης, Καθηγητής ΑΠΘ

Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενώσεως Θεολόγων

Ο λυτρωτικός σκοπός της γέννησης του Θεανθρώπου

Για μια ακόμη φορά εορτάζεται και φέτος, σε ολόκληρη την ανθρωπότητα, η Γέννηση του Θεανθρώπου. Συνειδητοποιούμε, όμως, όλοι οι Χριστιανοί, γιατί και για ποιους σαρκώθηκε ο Θεός στον κόσμο; Αυτό είναι το μεγάλο ερώτημα των Χριστουγέννων.

Με βάση την ορθόδοξη Θεολογία, ο Χριστός αποτέλεσε και αποτελεί το πιο νέο από όλα τα νέα, στην ιστορία της ανθρωπότητας, καθώς έφερε στον κόσμο την προοπτική της νέας ζωής που είναι η μόνη που μπορεί να συμβάλει στην κατάργηση του θανάτου.

Η πτώση των Πρωτοπλάστων, έφερε, ως κατάρα, για όλη την ανθρωπότητα, τον θάνατο και όλα τα κακά του διαβόλου. Έτσι, πριν γεννηθεί ο Θεάνθρωπος, ο θάνατος ήταν καθολικός και υποχρεωτικός για όλους και μόνον λίγοι ευσεβείς, από τον χώρο της ΠΔ, γλύτωσαν από αυτόν. Ωστόσο, με τη Θεία Ενανθρώπισή Του, ο Θεάνθρωπος απάλλαξε το ανθρώπινο γένος αυτήν την κατάρα και κατέστη, πλέον, ο Προστάτης, ο Σωτήρας και ο Λυτρωτής όλων των ανθρώπων.

Με την ανάμειξη της Θείας με την ανθρώπινη φύση, προσέφερε μια νέα δυνατότητα στον άνθρωπο, να απολαμβάνει έκτοτε στη ζωή του την ευλογία της εξάλειψης της υποχρεωτικότητας του θανάτου.

Το Μυστήριο του Βαπτίσματος και του Χρίσματος καθιερώθηκαν ως τα μέσα της χάριτος που Θεού, που απελευθερώνουν τους βαπτισμένους, από τις θανατερές συνέπειες της πτώσεως, καθώς γίνονται μέλη του Θεανθρώπινου Σώματος και, επομένως, υιοί και κληρονόμοι της εν Χριστώ αθανάτου ζωής.

Πάτερ, ὅταν χωρίς νά τό θέλω περνοῦν ἀπό το νοῦ μου αἰσχροί λογισμοί, ἁμαρτάνω;


-Πάτερ, όταν χωρίς να το θέλω περνούν από το νου μου αισχροί λογισμοί, αμαρτάνω;
-Άκουσε παιδί μου. Κάποια ασκήτρια η Αικατερίνη Σενέισκαγια εταλαιπωρείτο πολύ καιρό από ακάθαρτες σκέψεις.
Στο τέλος την επισκέφτηκε ο Χριστός και αμέσως τις απεμάκρυνε.
-Που ήσουν τόσο καιρό, γλυκύτατε Ιησού μου; Τον ρώτησε.

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΓ. ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΜΑΛΑΧΙΟΥ, 3-1-2023

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΓ. ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΜΑΛΑΧΙΟΥ, 3-1-2023
https://youtu.be/OdzUFghRqZk

Ἡ Πόλις μας εἶναι πάνω!

Δέν ξέρεις, πῶς ἡ παροῦσα ζωή εἶναι ἕνα ταξίδι; Μήπως εἶσαι πολίτης; Ὁδοιπόρος εἶσαι. Κατάλαβες τί εἶπα; Δέν εἶσαι πολίτης, ἀλλά διαβάτης καί ὁδοιπόρος. Μήν πεῖς, ἔχω αὐτή τήν πόλη ἤ ἔχω τήν ἄλλην. Κανένας δέν ἔχει πόλη, μόνιμη κατοικία. Ἡ Πόλις μας εἶναι πάνω!

Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος (♰ 13 Νοεμβρίου)

https://apantaortodoxias.blogspot.com/2022/11/13_11.html

3 Ἰανουαρίου. Μαλαχίου προφήτου (περὶ τὸ 450 π.Χ.), Γορδίου μάρτυρος. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Παραλειφθέν, Κυρ. πρό τῶν Φώτων (Β΄ Τιμ. δ΄ 5-8).

Β Τιμ. 4,5           σὺ δὲ νῆφε ἐν πᾶσι, κακοπάθησον, ἔργον ποίησον εὐαγγελιστοῦ, τὴν διακονίαν σου πληροφόρησον.

Β Τιμ. 4,5                  Συ όμως πρόσεχε άγρυπνος εις όλα όσα διδάσκει ο Θεός και επιβάλλει το καθήκόν σου. Κοπίασε και ταλαιπωρήσουν εις την διακονίαν σου, κάμε έργον κήρυκος του Ευαγγελίου, εκπλήρωσε εις τέλειον βαθμόν την υπηρεσίαν, που ανέλαβες εν τη Εκκλησί.

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible