Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Πέμπτη 23 Μαΐου 2024

«Οὐδεὶς πλέον ἀχάριστος τοῦ εὐεργετηθέντος» , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου


Οἱ μέριμνες ἐμπόδιο στὸ νὰ ἀγαπήσουμε τὸν Θεὸ καὶ νὰ βδελυχθοῦμε τὸν διάβολο, Ἁγ. Διαδόχου Φωτικής-Λόγος ἀσκητικὸς (ἰη), Φιλοκαλία τόμος Α', Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου,

 Οἱ μέριμνες ἐμπόδιο στὸ νὰ ἀγαπήσουμε τὸν Θεὸ καὶ νὰ βδελυχθοῦμε τὸν διάβολο, Ἁγ. Διαδόχου Φωτικής-Λόγος ἀσκητικὸς (ἰη), Φιλοκαλία τόμος Α', Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 23-5-2024, Ἁγ. Κωνσταντίνου καὶ Ἑλένης 
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης 
http://hristospanagia3.blogspot.com, 

 

Προτροπὴ γιὰ διόρθωση μέχρι τοῦ σημείου νὰ μὴ καταστρατηγοῦμε τὴν ἐλευθερία τοῦ ἄλλου. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

 

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ-ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ/ΑΓ. ΣΥΜΕΩΝ ΣΤΥΛΙΤΟΥ, 23-5-2024

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ-ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ/ΑΓ. ΣΥΜΕΩΝ ΣΤΥΛΙΤΟΥ, 23-5-2024
https://www.youtube.com/live/jUb_Ke867d8?si=imabJUBNYVWlekft

Οἱ ὅσιοι Νεκτάριος καὶ Θεοφάνης, κτίτορες τῆς Μονῆς Βαρλαὰμ τῶν Μετεώρων


Η ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΕΔΩ

Οι όσιοι Νεκτάριος και Θεοφάνης ήσαν αδέλφια από την ευγενή και ισχυρή οικογένεια των Αψαράδων των Ιωαννίνων. Αφού έλαβαν εξαιρετική μόρφωση, απαρνήθηκαν τις χίμαιρες και την ψευδή δόξα του κόσμου τούτου και έγιναν μοναχοί υπό την καθοδήγηση ενός αγίου γέροντα, ονόματι Σάββα [3 Φεβρ.], στο νησί της λίμνης των Ιωαννίνων. Αυτός τους κατάρτισε στις αρχές της ασκητικής πολιτείας και για όλον τον υπόλοιπο βίο τους εφάρμοσαν βιοτή αυστηρή και ξένη προς κάθε ανάπαυση της σαρκός: δεν γεύονταν ποτέ λάδι, έτρωγαν συχνά μία φορά κάθε δύο ημέρες και ο Θεοφάνης έφερε μέχρι τον θάνατό του βαρειές αλυσίδες γύρω στο σώμα του.
Όταν εκοιμήθη ο γέροντάς τους, μετά από δέκα χρόνια, οι δύο αδελφοί που είχαν χειροτονηθεί πρεσβύτεροι, αλλά αισθάνονταν ορφανοί, μετέβησαν στο Άγιον Όρος, στην ιερά Μονή Διονυσίου, ονομαστή για την αυστηρότητά της, προκειμένου να λάβουν την συμβουλή του αγίου πατριάρχου Νήφωνος [11 Αυγ.]. Εκείνος τους συνέστησε να επιστρέψουν στο ερημητήριό τους, για να ζήσουν σύμφωνα με τις διδαχές του Γέροντά τους. Επιστρέφοντας, όμως, ανακάλυψαν ότι οι λαϊκοί κτήτορες του μονυδρίου απαιτούσαν την πληρωμή δικαιωμάτων ιδιοκτησίας.
Επιθυμώντας να διαφυλάξουν την ησυχία τους και να αποφύγουν τις στρεψοδικίες, οι δύο αδελφοί προτίμησαν να παραιτηθούν από τα νόμιμα δικαιώματά τους και αναχώρησαν για να κτίσουν ένα νέο ασκητήριο, στο εσωτερικό του νησιού, όπου ανήγειραν αργότερα δύο ναούς, τον ένα αφιερωμένο στον άγιο Ιωάννη τον Πρόδρομο και τον άλλο στον άγιο Νικόλαο (1507), κοντά στους οποίους ήλθαν να εγκαταβιώσουν οι τρεις αδελφές τους, καθώς και οι γονείς τους, για να διάγουν κι εκείνοι τον ισάγγελο βίο.

Κατεδαφίσθηκε τὴ νύχτα στὸ Κίεβο ὁ Ναὸς τῆς «Δεκάτης»


Ο ιερός ναός των Αγίων Βλαδιμήρου και Όλγας της ιεράς μονής της «Δεκάτης» της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας, που ανηγέρθη πλησίον του σημείου, όπου προϋπήρχε ο χτισμένος τον 10ο αι. παλαιός ιερός ναός της «Δεκάτης», κατεδαφίσθηκε τη νύκτα της 17ης Μαΐου 2024, αναφέρει η ιστοσελίδα της Ενώσεως Ορθοδόξων Δημοσιογράφων.

Σύμφωνα με στοιχεία που αναρτήθηκαν στο λογαριασμό της μονής στο κοινωνικό δίκτυο Telegram, χθες 16 Μαΐου, περί τις 10 μ.μ., κατέφθασαν λεωφορεία με αστυνομικούς και στρατιωτικούς στον ιερό ναό της «Δεκάτης». Αργότερα γνωστοποιήθηκε ότι τα όργανα της αστυνομίας προσπαθούν να συλλάβουν τους αδελφούς της μονής.

Το ενημερωτικό κανάλι «Ντοζόρ να Πέρσομου Κοζάτσκομου» στο κοινωνικό δίκτυο Telegram μετέδωσε ότι ένστολοι και αστυνομικοί περικύκλωσαν όλο το χώρο του Εθνικού Μουσείου Ιστορίας της Ουκρανίας. Όλες οι προσβάσεις και τα κλιμακοστάσια αποκλείστηκαν. Δεν επιτράπηκε στην αδελφότητα της μονής να εισέλθει στον ιερό ναό των Αγίων Βλαδιμήρου και Όλγας, ενώ σε ένα ιερέα, ο οποίος θέλησε να απομακρύνει από το υπό κατεδάφιση κτήριο αντίγραφο της εικόνας της Παναγίας του Βλαδιμήρου της «Δεκάτης», εκπρόσωποι της αστυνομίας άρχισαν να του ασκούν σωματική βία στρίβοντάς του τα χέρια, ώστε αναγκάσθηκε να εγκαταλείψει τον χώρο της μονής.

Σύντομα, στον χώρο του Εθνικού Μουσίου Ιστορίας της Ουκρανίας κατέφθασαν άδεια φορτηγά.

Στις 23:28 ο δικηγόρος και κληρικός της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας πρωθιερέας Νικήτας Τσέκμαν έγραψε στο λογαριασμό του στο κοινωνικό δίκτυο Telegram ότι άρχισαν να καταστρέφουν τον ναό με ειδικά μηχανήματα κατεδάφισης. Οι αυτόπτες μάρτυρες αντήλλασσαν πληροφορίες ότι στην περιοχή διεκόπη η λειτουργία της κινητής τηλεφωνίας.

Θεέ μου τί μπλὲ ξοδεύεις γιὰ νὰ μὴ σὲ βλέπουμε"!

Πρωτ. Στέφανος Στεφόπουλος

Θεέ μου τι μπλε ξοδεύεις για να μη σε βλέπουμε”!

Η πατρότητα της παραπάνω φράσης, ως γνωστόν, ανήκει στον μεγάλο μας ποιητή Οδυσσέα Ελύτη.

Στο παρόν κείμενο χρησιμοποιείται για να προϊδεάσει περί μιάς καινοφανούς – ως γενικευμένη πράξη – τάσης να χρησιμοποιούμε χώρους, όπως οι Ιεροί Ναοί, με απάδοντες της λατρευτικής τους αποστολής τρόπους που και τους χώρους αποϊεροποιούν και τον Θεό προσβάλλουν και το εκκλησιαστικό φρόνημα των πιστών αποδυναμώνουν.

Όπως αναρωτήθηκε κάποτε ο Ελύτης, έτσι κι εμείς σήμερα, μέσα απ’ τις πράξεις μας καμωνόμαστε πως δεν βλέπουμε τον Θεό. Εκείνος, τουλάχιστον, δεν Τον έβλεπε κοιτώντας έστω και μεταφορικά στον ουρανό.

Εμείς όμως, πολύ χειρότερα, δεν θέλουμε να Τον δούμε αγιάζοντα και ευλογούντα όλους εμάς που καταφεύγουμε στους ιερούς οίκους Του και ακόμη χειρότερα Τον αγνοούμε (ίσως από υπερβολική εξοικείωση με το χώρο και τα τελούμενα σ’ αυτόν) ως θυσιαζόμενο, κλώμενο, μελιζόμενο!

Αιτία και αφορμή μαζί για το κείμενο αυτό έλαβα από τα τεκταινόμενα των τελευταίων ετών και την εντατικοποίησή τους τους πρόσφατους 5-6 μήνες εντός των Ιερών μας Ναών. Δεν επιθυμώ να θίξω, να προσβάλλω, να κατηγορήσω πρόσωπα, ιδιότητες, θεσμούς και γι αυτό δεν θα παραπέμψω σε συγκεκριμένα δημοσιεύματα διαδικτυακών σελίδων εκτός από δύο, με μόνο σκοπό να καταλάβουν οι αναγνώστες του κειμένου αυτού γιά ποιό λόγο γράφεται αυτό εδώ ως προβληματισμός και έντονη διαφωνία μας σε απάδουσες της ιερότητας των Ναών χρήσεις.

Παρακάτω καταθέτω τον προβληματισμό και την αγωνία μου για την ου κατ’ επίγνωσιν (θέλω να πιστεύω) τεράστια ζημία που προκαλούν οι πράξεις αποϊεροποίησης των Ιερών Ναών στις συνειδήσεις και το ορθόδοξο φρόνημα του λαού αλλά κυρίως την προσβολή αυτού του ίδιου του Κυρίου μας.

Από τα περασμένα Χριστούγεννα του 2023 ως τις τελευταίες ημέρες προ του Πάθους του Κυρίου μας, πλήθυναν σε όλη τη χώρα συμβάντα ως τα παραπάνω περιγραφέντα.

Είδαμε να ψάλλονται κάλαντα αμέσως μετά το πέρας Θ. Λειτουργιών παρουσία Αρχιερέων, με τρίγωνα και χριστουγεννιάτικο διάκοσμο, είδαμε παρευρισκομένους να κάθονται σταυροπόδι και στο τέλος να χειροκροτούν τα λαϊκά άσματα (μόνο καφέ δεν είδα να σερβίρεται!), είδαμε ορχήστρα με όργανα λαϊκής μουσικής να παίζουν κοσμικά τραγούδια με τους μουσικούς να έχουν πάρει θέση ακριβώς μπροστά στο τέμπλο του Ιερού Βήματος, είδαμε να μπαίνουν πιάνα με ουρά με τον ίδιο τρόπο, είδαμε εορταστικά δρώμενα με συνοδεία κλαρίνου από το αναλόγιο, είδαμε συναυλίες διαφόρων ειδών, είδαμε σαρακοστιανής “κατάνυξης” μουσικά όργανα όπως βιολί με την οργανοπαίκτρια να κάθεται πάνω στα σκαλιά του Σολέα με την πλάτη γυρισμένη στο Ιερό Βήμα και με την Ωραία Πύλη ορθάνοιχτη και την περιποιημένη Αγία Τράπεζα δίκην εξαιρετικού κατανυκτικού διακόσμου.

«Πραγματοποιεῖται ἀλλοίωση - παραχάραξη τῆς Ἱερᾶς Ὀρθόδοξης Παράδοσής μας». Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης






Σήμερα σκέφτηκα νά σᾶς πῶ κάτι γιά τήν Παράδοση, γιά τήν Ἱερά Παράδοση, ἡ ὁποία εἶναι ὄχι μόνο ἡ Ἁγία Γραφή, ἀλλά καί ὅλα ὅσα μᾶς διδάσκουν οἱ Ἅγιοι Πατέρες καί ὅσα προφορικά μᾶς ἄφησαν οἱ Ἅγιοι Ἀπόστολοι καί ὅσα ὑπάρχουνε καταγεγραμμένα ὡς Ἀποφάσεις τῶν Οἰκουμενικῶν καί τῶν Τοπικῶν Συνόδων, καί ὅσα ἀκόμα ἔχουμε μέσα εἰς τήν λατρεία τῆς Ἐκκλησίας μας, τά τυπικά τῆς λατρείας μας∙ καί ἀκόμα ὅλα αὐτά πού ἔχουμε ὡς ὑμνολογία τῆς Ἐκκλησίας. Ὅλα αὐτά εἶναι μέσα στήν Ἱερά Παράδοση. Οἱ αἱρετικοί, οἱ προτεστάντες κατεξοχήν, ἀπέρριψαν τελείως τήν Ἱερά Παράδοση καί διακηρύσσουν «μόνο τήν Ἁγία Γραφή, Sola Scriptura.. τίποτε ἄλλο δέν ἐμπιστευόμαστε!». Ἀλλά καί τήν Ἁγία Γραφή καί αὐτή τήν ἀλλοιώνουν καί τήν ἑρμηνεύουν ὅπως αὐτοί θέλουν! Γιατί ἡ Ἁγία Γραφή ἑρμηνεύεται μέ τήν Ἱερά Παράδοση καί εἶναι μέρος τῆς Ἱερᾶς Παράδοσης. Συμπεριλαμβάνεται στήν Ἱερά Παράδοση ἡ Ἁγία Γραφή.

Ἐκεῖνο πού ἔχω νά πῶ εἶναι ὅτι σήμερα πολεμεῖται πάρα πολύ ἡ Ἱερά Παράδοσή μας. Μέ ποικίλους τρόπους δυστυχῶς, καί κατεξοχήν ἀπό τούς ἐπισκόπους καί ἀπό τούς ἱερεῖς οἱ ὁποῖοι καινοτομοῦν καί οἰκουμενίζουν καί θέλουν τήν ἕνωση μέ τόν παπισμό πολλοί ἀπ’ αὐτούς, ἴσως καί ὅλοι, αὐτοί οἱ νεωτεριστές.. καί βλέπουμε νά ἀφαιροῦνε τούς Ἐσταυρωμένους πού εἶναι πίσω ἀπό τήν Ἁγία Τράπεζα, βλέπουμε νά κάνουνε κονσέρτα καί συναυλίες μέσα σέ ἐκκλησίες.. Ἐνῶ ὁ Κύριός μας ἔβγαλε ἔξω ἀπό τόν ναό ὅλους αὐτούς πού ἔκαναν ὁτιδήποτε ἄλλο ἐκτός ἀπό προσευχή∙ καί εἶπε «ὁ οἶκος τοῦ πάτρος μου εἶναι οἶκος προσευχῆς καί δέν εἶναι οἶκος ἐμπορίου» .

Κυριακή τῶν Μυροφόρων, πρεσβυτέρου Ἀθανασίου Μηνᾶ

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ

ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΗΝΑ

Ἡ Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου εἶναι ἀνανέωση τῆς ἀνθρωπίνης φύσης. Εἶναι ἀνάπλασις καί ἐπάνοδος πρός τήν ἀθάνατη ζωή τοῦ πρώτου Ἀδάμ τόν ὁποῖον γιά τήν ἁμαρτία, τόν καταβρόχθισε ὁ θάνατος καί ἐπέστρεψε στό χῶμα, ἀπ’ ὅπου ἐπλάσθηκε. Μεγάλος ὁ πόνος ἀδελφοί, ὅταν ζητᾶμε νά φτιάξουμε ψεύτικα εἴδωλα, μιά ψεύτικη εἰκόνα γιά τόν ἑαυτό μας, ὅπως ἔκαναν ἐπιπόλαια οἱ Πρωτόπλαστοι.

Ἐν τούτοις, ὁ Ἀρχάγγελος Γαβριήλ, ἔφερε τό χαρμόσυνο μήνυμα τῆς Ἀναστάσεως, πρῶτα στήν Θεοτόκο Μητέρα, τήν Ἀειπάρθενο καί στή συνέχεια στίς Μυροφόρες· ἐξαιτίας ὅτι αὐτές ἀγάπησαν πολύ καί ἡ ἀγάπη ἔξω ἐκβάλλει τόν φόβο· «Μή φοβεῖσθε ὑμεῖς», λέγει ὁ Ἄγγελος στίς Μυροφόρες.

Σήμερα, ἐπικρατεῖ ἡ γνώμη σέ κάποιους: «Σκέφτομαι, ἄρα ὑπάρχω»· μεγάλο λάθος. Ἡ ἀλήθεια εἶναι: «Ἀγαπῶ, πιστεύω, ἄρα δέν φοβᾶμαι· ἄρα ὑπάρχω». Οἱ Ἀπόστολοι, ἁγία γερόντισσα, πρίν τήν Ἁγία Πεντηκοστή, μέτρησαν μέ τήν λογική τά πράγματα· εἶπαν: «Ἀπέναντί μας, ὁπλισμένοι στρατιῶτες, μῖσος θανατηφόρο τῶν Ἰουδαίων· τί κάνουμε; Κλεινόμαστε μέσα, ἀμπαρώνουμε τίς πόρτες, βάζουμε καί τό σύρτη· περιμένουμε».

Ἐξαίρεση στόν κανόνα, οἱ δύο πού τόλμησαν· ὁ Ἰωσήφ καί ὁ Νικόδημος. Αὐτοί, εἶναι ἀλήθεια, ὅτι κινήθηκαν ἀπό τό ὀρθόδοξο ἀνδρικό φιλότιμο καί κατήγγειλαν μέ τήν στάση τους, τήν ἀδικία πού ἔγινε στόν Χριστό ἐκ μέρους τῶν ὑπερήφανων καί δόλιων ἀνθρώπων καί ἐφρόντισαν τήν ταφήν, λαμβάνοντες μοναδικήν εὐλογίαν στούς αἰῶνες. Ἐν τούτοις ἀδελφοί, ἡ ὑπερηφάνεια, δέν γνωρίζει τέλος στίς ἐπιδιώξεις καί στίς ἀπαιτήσεις της· φθάνει καί μέχρι τόν θάνατο τοῦ Θεοῦ καί τῶν φίλων Του. Ὅμως, ἡ ἀγάπη τῶν Μυροφόρων καί τό φιλότιμο τῶν νυκτερινῶν μαθητῶν, δέν δεσμεύεται ἀπό τούς μοχλούς τοῦ Ἅδη καί τόν φόβο τῶν κακοποιῶν ἀνθρώπων.

Ἐν τάφῳ σωματικῶς, ἐν Ἄδου δέ μετά ψυχῆς ὡς Θεός..

Ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός με ιδιαίτερα παραστατικό τρόπο περιγράφοντας τα όσα θαυμαστά συντελούνται υπό του Κυρίου στο κράτος του θανάτου, αναφέρει: «Έφθασε λοιπόν ο θάνατος, και αφού κατάπιε το δόλωμα του σώματος (τον Χριστόν ως άνθρωπον) περιεπλέχθη στο αγκίστρι της αναμάρτητης και ζωοποιού θεότητος, και αφού εγεύθη σώμα θεωμένο καταστρέφεται και όλους τους ανιστά, αυτούς που είχε καταπιεί.

Ἕνας γέροντας ἀπὸ τὴν Ἁγία Ἄννα ἔλεγε: «Ἐνενῆντα στοὺς ἑκατὸ δαίμονες πᾶνε στοὺς ἰσχυρότερους». Ἀπὸ τὴν ἀσκητικη καὶ ἡσυχαστικὴ Παράδοση ..


https://apantaortodoxias.blogspot.com/2024/05/blog-post_753.html

23 Μαΐου. Μιχαὴλ ἐπισκόπου Συνάδων τοῦ ὁμολογητοῦ (†821). Μαρίας μυροφόρου τοῦ Κλωπᾶ, Συνεσίου ἐπισκ. Καρπασίας τῆς Κύπρου. Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Πέμπτης γ´ ἑβδ. Πράξεων (Πρξ. η´ 26-39).

Πραξ. 8,26         Ἄγγελος δὲ Κυρίου ἐλάλησε πρὸς Φίλιππον λέγων· ἀνάστηθι καὶ πορεύου κατὰ μεσημβρίαν ἐπὶ τὴν ὁδὸν τὴν καταβαίνουσαν ἀπὸ Ἱερουσαλὴμ εἰς Γάζαν· αὕτη ἐστὶν ἔρημος.

Πραξ. 8,26               Αγγελος δε Κυρίου ελάλησε στον Φιλιππον και του είπε· “σήκω και προχώρησε προς νότον στον δρόμον, ο οποίος κατεβαίνει από την Ιερουσαλήμ εις την Γαζαν· αυτός ο δρόμος είναι έρημος, δεν έχει κίνησιν”.

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible