Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Πέμπτη 21 Απριλίου 2022

«Τό λυτρωτύριο τοῦ γένους τῶν ἀνθρώπων Ποτήριο», Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (κήρυγμα)

 ΚΗΡΥΓΜΑ ΣΤΗΝ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Μ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ_«Τό λυτρωτύριο τοῦ γένους τῶν ἀνθρώπων Ποτήριο»-Κανόνας Μ. Πέμπτης, Τροπάριο γ' ᾠδῆς, Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου, Ἑορτοδρόμιον, 21-4-2022, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

«Ἀντί λίγων ἀργυρίων ὁ Ἰούδας ἀπέβαλε τήν ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ», , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 ΚΗΡΥΓΜΑ_«Αντί λίγων αργυρίων ο Ιούδας απέβαλε την αγάπη του Χριστού»-Τριώδιο Μ. Τετάρτης, Τροπάριο θ' ᾠδῆς, Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου, Ἑορτοδρόμιον, 20-4-2022, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

«Μέ καθαρές ψυχές ἄς μεγαλύνωμε τήν Ὑπεραγία Θεοτόκο», Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (κήρυγμα)

_«Με καθαρές ψυχές ας μεγαλύνωμε την Υπεραγία Θεοτόκο»-Τριώδιο Μ. Τετάρτης, Ειρμος θ' ᾠδῆς, Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου, Ἑορτοδρόμιον, 20-4-2022, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

21 Ἀπριλίου. † Μεγάλη Πέμπτη. «Τὸν ἱερὸν νιπτῆρα ἑορτάζομεν, τὸν μυστικὸν δεῖπνον, τὴν ὑπερφυᾶ προσευχὴν καὶ τὴν προδοσίαν αὐτήν». Ἰανουαρίου ἱερομάρτυρος (†305). Ἀλεξάνδρας τῆς βασιλίσσης· Ἀναστασίου Α ́ Ἀντιοχείας, ὁσίου (†599)· Μαξίμου Κωνσταντινουπόλεως (†434). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Μεγ. Πέμπτης (Α΄ Κορ. ια΄ 23-32).

Α Κορ. 11,23      ἐγὼ γὰρ παρέλαβον ἀπὸ τοῦ Κυρίου ὃ καὶ παρέδωκα ὑμῖν, ὅτι ὁ Κύριος Ἰησοῦς ἐν τῇ νυκτί ᾗ παρεδίδοτο ἔλαβεν ἄρτον καὶ εὐχαριστήσας ἔκλασε καὶ εἶπε·

Α Κορ. 11,23             Επειτα δε ως προς το Δείπνον του Κυρίου, ως προς το μυστήριον της Θείας Ευχαριστίας, έχω πάλιν να σας πω, ότι εγώ παρέλαβα από τον Κυριον αυτό, το οποίον και παρέδωκα εις σας, ότι δηλαδή ο Κυριος Ιησούς κατά την νύκτα που επρόκειτο να παραδοθή στους εχθρούς του, δια να σταυρωθή, επήρε άρτον και αφού ηυχαρίστησε με θερμήν προσευχήν τον Πατέρα, έκοψε εις τεμάχια τον άρτον και είπε·

Ἡ προσευχή τοῦ Γέροντα Εὐμένιου Σαριδάκη


H προσευχή του Γέροντα Ευμένιου Σαριδάκη

Ο Γέροντας Πορφύριος έλεγε για τον Γέροντα Ευμένιο: «Να πηγαίνετε να παίρνετε την ευχή του Γέροντα Ευμένιου, γιατί είναι ο κρυμμένος Άγιος των ημερών μας. Σαν τον Γέροντα Ευμένιο βρίσκει κανείς κάθε διακόσια χρόνια».

Στο Νοσοκομείο Λοιμωδών ευτύχησε να γνωρίσει το λεπρό άγιο μοναχό Νικηφόρο, που, αν και τυφλός από την ασθένειά του, έγινε μεγάλος πνευματικός πατέρας των χριστιανών και δάσκαλος του Γέροντα Ευμένιου.


Τα δύο τελευταία χρόνια της ζωής του τα πέρασε στο Νοσοκομείο «Ευαγγελισμός» και την 23η Μαίου 1999 παρέδωσε το πνεύμα του στον Κύριο και τάφηκε, σύμφωνα με την επιθυμία του, στον τόπο που γεννήθηκε (στην Εθιά).

H προσευχή του Γέροντα (" Και εχάρη ο Θεός ") :

Η μυστική ζωή του αγίου Γέροντα (οι προσωπικοί ασκητικοί αγώνες του) δεν είναι ευρύτερα γνωστή. Όμως έχει ιδιαίτερη σημασία η παρακάτω προσευχή του, που περιλαμβάνεται, μαζί με πολλά άλλα στοιχεία για τη ζωή του και μαρτυρίες πολλών ανθρώπων που τον γνώρισαν (και πολλές μαρτυρίες για τα αγιοπνευματικά καί θαυματουργικά χαρίσματά του, στο εξαιρετικό βιβλίο του Σίμωνος Μοναχού π. Ευμένιος - Ο κρυφός άγιος της εποχής μας, σελ. 133-134).

Διηγείται σχετικά ο μητροπολίτης Μόρφου της Κύπρου Νεόφυτος.

ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ- ΟΡΘΡΟΣ Μ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ (ΤΑ ΑΓΙΑ ΠΑΘΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ), 22-4-2022

https://youtu.be/_FuZVIu4fck
Συν Θεω ζωντανή μετάδοση τώρα: ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ- ΟΡΘΡΟΣ Μ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ (ΤΑ ΑΓΙΑ ΠΑΘΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ), 22-4-2022

''Δέν γίνεται ἄλλο, ἐλήφθη ἡ ἀπόφασις. Πάσχα θὰ κάμης στούς Οὐρανοὺς μαζί μας'' (Οἱ τελευταῖες στιγμές τοῦ Ἁγ.Ἀμφιλοχίου Πάτμου)


Ἀρχιμ. Ἀντίπα Νικηταρᾶ, Δρ. Θεολογίας.

Ἐκείνη τήν Πέμπτη,τῆς 16ης Ἀπριλίου 1970 ἡ σιωπή βάραινε τό κελάκι τοῦ Ἁγίου Ἀμφιλοχίου , στόν Πύργο. Μιά σιωπή ἀσυνήθιστη,μιά ἔσχατη, βουβή παράκληση. Ἦταν βαριά ἄρρωστος ὀ Ἅγιος Γέροντας Ἀμφιλόχιος . Ἦταν μέρες κλινήρης .Τήν Ἁγία Τεσσαρακοστή δοκιμάστηκε ἀπό βαριά πνευμονία , ἀρνούμενος νά λάβει ἀρτύσιμη τροφή . Τά πνευματικά του τέκνα ἀκροστοιχίζονταν στό κρεβάτι τοῦ πόνου. Στό κρεβάτι τῆς Νήψης καί τῆς Δοκιμασίας .
Τά παιδιά Του Τόν ἰκέτευαν νά μήν φύγει ἀκόμα ἀπό κοντά τους, νά δεηθῆ στήν Κυρία Θεοτόκο καί στόν Θεολόγο νά ἀνανήψη , νά εἶναι μαζί τους καί αὐτό τό Πάσχα. Προσπαθοῦσαν νὰ τὸν κρατήσουν μὲ ὀροὺς λίγες μέρες στὴν ζωή.
Παρακαλοῦσε ὁ Ἅγιος , ἔλεγε: «Ἀφῆστε με καλά μου παιδιὰ νὰ φύγω. Ἦρθε ἡ ὥρα μου».
Ὁ πρωτογυιός Του Παῦλος Νικηταρᾶς , ποὺ ἔζησε ὑπήκοος ἄχρι θανάτου , ἀπαρασάλευτα σιμά Του , σαράντα ὁλόκληρα χρόνια , μέ συντετριμμένη τήν καρδιά , χωρίς νά μπορεῖ νά κρύψει τά δάκρυά του, ἐπέμενε :
«Γιατί, Γέροντα, δὲν μένεις μαζί μας τοῦτο τὸ Πάσχα;»
Ἡ ἀπάντηση τοῦ Ἀγίου ἦταν μία καί μοναδική:

Ἀνοιχτή ἐπιστολή τῶν ὑγειονομικῶν ἀπεργῶν πείνας, πρός τόν Ἀρχιεπίσκοπο Ἱερώνυμο


ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

1. Ζωής Βαϊοπούλου τοῦ Ἰωάννη, ἀπεργοῦ πείνας ἔξω ἀπό τό Ὑπουργεῖο Ὑγείας, προσωρινά διαμένουσας στήν Ἀθήνα, ὁδός Ἀριστοτέλους ἀρ. 17
2. Λάμπρου Τσιάπαλη τοῦ Κωνσταντίνου, ἀπεργοῦ πείνας ἔξω ἀπό τό Ὑπουργεῖο Ὑγείας, προσωρινά διαμένοντος στήν Ἀθήνα, ὁδός Ἀριστοτέλους ἀρ. 17
3. Περικλή Καρολίδη τοῦ Δημητρίου, ἀπεργοῦ πείνας ἔξω ἀπό τό Ὑπουργεῖο Ὑγείας, προσωρινά διαμένοντος στήν Ἀθήνα, ὁδός Ἀριστοτέλους ἀρ. 17
4. Ειρήνης Κατάκου τοῦ Παναγιώτη, ἀπεργοῦ πείνας ἔξω ἀπό τό Ὑπουργεῖο Ὑγείας, προσωρινά διαμένουσας στήν Ἀθήνα, ὁδός Ἀριστοτέλους ἀρ. 17
ΠΡΟΣ
Ἀρχιεπίσκοπο Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κ. Ἱερώνυμο
.........................................
Μακαριώτατε
A. Είμαστε ὑγειονομικοί, οἱ ὁποῖοι εἴχαμε ἀρχικά τεθεῖ σέ ἀναστολή ἀπό τό Ὑπουργεῖο Ὑγείας ἀπό τήν 1-9-2022 μέχρι τήν 31-3-2022 γιατί δέν εἴχαμε κάνει τό πειραματικό ἐμβόλιο κατά τοῦ... κορονοϊοῦ πού συνιστᾶ ὁ δικηγόρος κ. Πλεύρης καί ἡ Ἐπιτροπή, στήν ὁποία ἔχει δοθεῖ τό ἀκαταδίωκτο! Ἐμεῖς οἱ ὑγειονομικοί σέ ἀναστολή(πού παλιά μας χειροκροτοῦσαν ὅλοι ἀπό τά μπαλκόνια τους, ὅταν διακινδυνεύαμε τή ζωή μας γιά νά σώσουμε τούς ἀσθενεῖς μᾶς), ἀπό τήν 21-3-2022 ξεκινήσαμε ἀπεργίας πείνας ἔξω ἀπό τό Ὑπουργεῖο Ὑγείας στήν προσπάθειά μας μήπως εὐαισθητοποιηθεῖ ὁ Ὑπουργός Ὑγείας κ. Πλεύρης ἤ ἔστω ἡ Ἀναπληρώτρια Ὑπουργός Ὑγείας Κά Γκάγκα, ἡ ὁποία τυγχάνει συνάδελφός μας(αὐτό τό ἔχουμε γνωστοποιήσει ἐπίσημα τόσο στόν Ὑπουργό Ὑγείας, ὅπως προκύπτει ἀπό τά ἔγγραφά μας πού ἔλαβαν ἀρ. πρωτ. 1168/21-3-2022, 1169/21-3-2022, 1170/21-3-2022, 1171/21-3-2022, 1240/28-3-2022 ὅσο καί στήν Ἀναπληρώτρια Ὑπουργό Ὑγείας, ὅπως προκύπτει ἀπό τά ἔγγραφά μας πού ἔλαβαν ἀρ. πρωτ. 137/21-3-2022, 138/21-3-2022, 139/21-3-2022, 140/21-3-2022, καί 144/28-3-2022). Σημειωτέον ὅτι ἀρχικά ἤμασταν ἕξι(6) ἀπεργοί πείνας καί πλέον μείναμε τέσσερις(4) ἀφοῦ ἡ Σοφία καί ὁ Νίκος κατέρρευσαν.
Δυστυχῶς ὄχι μόνο κανένας τούς δέν εὐαισθητοποιήθηκε νά ἔρθει, ἔστω ἀπό ἀνθρώπινο ἐνδιαφέρον, νά δεῖ τί κάνουμε ἤ νά μᾶς ἀνεβάσουν ἔστω στό γραφεῖο τους νά συζητήσουμε, ἀλλά τήν 31-3-2022 οἱ ὡς ἄνω ἀποφάσισαν τήν παράταση τῆς ἀναστολῆς μᾶς μέχρι τήν 31-12-2022!, ἤτοι γιά ἑπτά(7) ἀκόμα μῆνες μέ πρόσχημα τήν πανδημία πού ὑποχωρεῖ, παρότι πλέον οἱ ἀνωτέρω ἔχουν συναινέσει νά ἀνοίξουν τά γήπεδα!!!! μέ πληρότητα 100%!!!!(δεῖτε τί ἔγινε τό Σαββατοκύριακο μέ χιλιάδες φιλάθλους στά γήπεδα χωρίς μάσκες), τά κέντρα διασκέδασης μέ ἑκατοντάδες θαμῶνες καθημερινά ἐνῶ πλέον ἔχουμε συναυλίες καί συγκεντρώσεις χιλιάδων πολιτῶν ἀφοῦ πλέον τό Ὑπουργεῖο Ὑγείας ἔχει δώσει τό πράσινο φῶς γιά ὅλες τίς ἐκδηλώσεις. Αὐτά συμβαίνουν στήν Ἑλλάδα τήν ἴδια στιγμή μάλιστα πού στά περισσότερα μέρη τοῦ κόσμου καταργοῦνται ὅλα τά μέτρα γιά τόν κορωνοιό(ἀκόμα καί ἡ χρήση μάσκας).

Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά α)τήν ἀρχιερατική προσευχή τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ,β)τά γεγονότα τῆς Σταύρωσης τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ καί γ) τόν σταυρικό θάνατο τοῦ Κυρίου

1. Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

«Ταῦτα ἐλάλησεν ὁ Ἰησοῦς, καὶ ἐπῆρε τοὺς ὀφθαλμοὺς αὐτοῦ εἰς τὸν οὐρανὸν καὶ εἶπε· πάτερ, ἐλήλυθεν ἡ ὥρα· δόξασόν σου τὸν υἱόν, ἵνα καὶ ὁ υἱός σου δοξάσῃ σε(:αυτά είπε ο Ιησούς στους μαθητές Tου κaι έπειτα σήκωσε τα μάτια Tου στον ουρανό και είπε: “Πατέρα, ήλθε η ώρα που η σοφία Σου όρισε για να πάθω και να θυσιαστώ. Δέξου τη θυσία του Πάθους μου και δόξασε τον Υιό Σου και ως προς την ανθρώπινη φύση Του˙ για να σε δοξάσει και ο Υιός Σου με την απολύτρωση και τη σωτηρία των ανθρώπων, η οποία θα ολοκληρωθεί με τη θυσία Του αυτή και με την αιώνια αρχιερατική μεσιτεία Του που θα ακολουθήσει μετά από αυτήν”)»[Ιω.17,1].

«Ὅς δ᾿ ἂν ποιήσῃ καὶ διδάξῃ(:Εκείνος που θα εφαρμόσει όλες ανεξαιρέτως τις εντολές και θα διδάξει και τους άλλους να τις τηρούν, Εκείνος που θα αγωνιστεί να τηρήσει όλες τις εντολές και να διδάξει την τήρησή τους στους ανθρώπους)», λέγει ο Κύριος, «οὗτος μέγας κληθήσεται ἐν τῇ βασιλείᾳ τῶν οὐρανῶν(:αυτός θα ανακηρυχτεί μέγας στη βασιλεία των ουρανών)»[Ματθ.5,17]. Και πολύ ορθά· διότι το να εκφράζει κανείς φιλόσοφες σκέψεις με τα λόγια είναι εύκολο, ενώ το να παρουσιάζει με έργα αυτά που λέγει, είναι γνώρισμα ανθρώπου γενναίου και μεγάλου.

Για τον λόγο αυτό και ο Χριστός, όταν ομιλεί περί ανεξικακίας, φέρει ως πρότυπο ενώπιον όλων τον εαυτό Του, προτρέποντας τους ακροατές να λαμβάνουν από Αυτόν παράδειγμα. Για τον λόγο αυτό και μετά τη συμβουλή αυτή καταφεύγει σε προσευχή, διδάσκοντάς μας κατά τις δοκιμασίες αφού τα αφήσουμε όλα κατά μέρος, να καταφεύγουμε στον Θεό. Διότι αφού είπε: «ἐν τῷ κόσμῳ θλῖψιν ἕξετε(:στον κόσμο αυτό θα έχετε θλίψη)» και αναστάτωσε τις ψυχές τους με την ανησυχία, πάλι δια της προσευχής αναπτερώνει το φρόνημά τους· διότι μέχρι τότε έστρεφαν την προσοχή τους οι Μαθητές προς Αυτόν, σαν να ήταν ένας άνθρωπος.

Και για τους Μαθητές ο Κύριος πράττει τα ίδια, όπως ακριβώς και στην περίπτωση του Λαζάρου, και λέγει την αιτία, δηλαδή ότι «διὰ τὸν ὄχλον τὸν περιεστῶτα εἶπον, ἵνα πιστεύσωσιν ὅτι σύ με ἀπέστειλας(:Εγώ το ήξερα ότι πάντοτε με ακούς. Αλλά είπα μεγαλόφωνα το «ευχαριστώ», για να το ακούσει ο λαός που στέκεται γύρω μου. Κι έτσι αφού όλοι αυτοί δουν πόση βεβαιότητα έχω ότι θα εισακουστώ, να πιστέψουν ότι Εσύ με απέστειλες, όταν ακολουθήσει το θαύμα)»[Ιω.11,42].

Ναι, θα μπορούσε να πει κανείς· «για τους Ιουδαίους ευλόγως μεν γίνονταν αυτά, για τους Μαθητές όμως για ποιο λόγο;» Και για τους μαθητές ορθά γίνονταν· διότι εκείνοι, οι οποίοι κατόπιν τόσων έργων και λόγων, έλεγαν «νῦν οἴδαμεν ὅτι οἶδας πάντα (:τώρα καταλαβαίνουμε ότι χωρίς να σου πει κανείς κάτι, γνωρίζεις τις απορίες μας και τους μυστικούς προβληματισμούς μας. Και έτσι πληροφορούμαστε και εμείς ότι τα ξέρεις όλα, και αυτές ακόμη τις απόκρυφες σκέψεις των ανθρώπων. Δεν έχεις ανάγκη να ακούσεις αυτό που θέλει κάποιος να σε ρωτήσει, αλλά τον προλαβαίνεις και δίνεις απάντηση στις απορίες του. Εξαιτίας της υπερφυσικής αυτής γνώσεώς Σου πιστεύουμε ότι κατάγεσαι από τον Θεό και ότι Αυτός σε απέστειλε στον κόσμο)»[Ιω.16,30],περισσότερο από όλους είχαν ανάγκη να βεβαιωθούν.

Άλλωστε μάλιστα ούτε «προσευχή» την ονομάζει ο Ευαγγελιστής την ενέργεια αυτήν του Κυρίου, αλλά λέγει: «ἐπῆρε τοὺς ὀφθαλμοὺς αὐτοῦ εἰς τὸν οὐρανὸν(:σήκωσε τους οφθαλμούς Του προς τον ουρανό)» και αποκαλεί αυτό μάλλον συνομιλία με τον Πατέρα. Και αν σε άλλη περίπτωση την ονομάζει «προσευχή» και δείχνει τον Κύριο άλλοτε να γονατίζει και άλλοτε να υψώνει τους οφθαλμούς Του προς τον ουρανό, να μη θορυβηθείς· διότι δια τούτων διδασκόμαστε το αδιάλειπτο της προσευχής, ώστε και όταν στεκόμαστε, να βλέπουμε προς τον Ουρανό όχι μόνο με τους σωματικούς μας οφθαλμούς, αλλά και με τους οφθαλμούς της διανοίας, και όταν γονατίζουμε, να συντρίβουμε έτσι την καρδιά μας· διότι ήλθε ο Χριστός, όχι μόνο για να μας παρουσιάσει τον Εαυτό Του, αλλά και για να μας διδάξει την ανέκφραστη αρετή. Εκείνος ο οποίος διδάσκει, δεν πρέπει μόνο με λόγια, αλλά και με έργα να διδάσκει.

«Ἀντίσταση μέχρι τέλους στὸ ἀντίχριστο σφράγισμα» Ἀρχιμανδρίτου Σάββα Ἁγιορείτου






Καλὴ Μεγάλη Ἑβδομάδα καὶ καλὴ Ἀνάσταση νὰ εὐχηθοῦμε εἰς ἑαυτοὺς καὶ ἀλλήλους! Ἕνας ἅγιος διορατικὸς σύγχρονος Γέροντας, ὁ π. Ἀναστάσιος ὁ Κουδουμιανὸς ἀπὸ τὴν Μονὴ τοῦ Κουδουμᾶ στὴν Κρήτη, πρὶν λίγα χρόνια εἶχε δεῖ τὸ γεγονὸς τῆς Εἰσόδου τοῦ Κυρίου στὰ Ἱεροσόλυμα. Ἐν Πνεύματι Ἁγίῳ μποροῦσε καὶ ἔβλεπε -ὅπως καὶ ὁ Ἅγιος Πορφύριος καὶ ἄλλοι Ἅγιοι- τὰ γεγονότα ποὺ σχετίζονταν μὲ τὴν ζωὴ τοῦ Κυρίου καὶ ὄχι μόνο! Ἔζησε λοιπὸν αὐτὸ τὸ γεγονὸς καὶ ὅπως τὸ περιέγραφε ὁ ἴδιος, εἶδε τὸν Κύριο νὰ κάθεται ἐπάνω στὸ ταπεινὸ γαϊδουράκι καὶ νὰ ἐπείγεται (δηλαδὴ νὰ βιάζεται) καὶ νὰ λέγει στοὺς Ἀποστόλους, «γρήγορα, γρήγορα!». Ὁ κόσμος, οἱ χιλιάδες, τὰ ἑκατομμύρια τοῦ λαοῦ τὸν ἐπευφημοῦσαν μέσα εἰς τὴν πόλη τῶν Ἱεροσολύμων καὶ ὁ Κύριος τοὺς ἔλεγε, «γρήγορα, γρήγορα!». Καὶ τί σημαίνει αὐτὸ τὸ «γρήγορα»; Δύο πράγματα: πρῶτον, ὅτι ὁ Κύριος ἐπείγεται νὰ πάθει. Θέλει νὰ φθάσει γρήγορα στὸν Σταυρό, γιατὶ γνωρίζει ὅτι ἐκεῖ θὰ συντριβεῖ ὁ ἐχθρός· ὁ διάβολος θὰ ξεδοντιαστεῖ, θὰ νικηθεῖ. Γι’ αὐτὸ καὶ θέλει γρήγορα νὰ φθάσει στὴ Μεγάλη Παρασκευή, γιὰ νὰ θυσιαστεῖ γιὰ χάρη ὅλου τοῦ κόσμου ἀπὸ ἄπειρη ἀγάπη γιὰ ἐμᾶς. Καὶ τὸ δεύτερο, τὸ «γρήγορα» σημαίνει «προσέχετε, μὴν πέσετε στὴν παγίδα τῆς κενοδοξίας καὶ τῆς ἀνθρωπαρέσκειας». Ἤθελε νὰ προφυλάξει τοὺς μαθητές Του ὥστε νὰ μὴν πέσουν σ’ αὐτὴν τὴν παγίδα, ὅπως κόντεψαν νὰ πέσουν καὶ τότε ποὺ πολλαπλασίασε τοὺς πέντε ἄρτους καὶ τοὺς δύο ἰχθύας, καὶ χόρτασε χιλιάδες ἀνθρώπους -πέντε χιλιάδες ἦσαν μόνο οἱ ἄνδρες- καὶ ὁ λαὸς ἤθελε τότε νὰ τὸν ἀνακηρύξει βασιλέα. Καὶ γιὰ νὰ μὴν παρασυρθοῦν καὶ τότε οἱ Ἀπόστολοι, ὁ Κύριος τοὺς ἔβαλε στὸ πλοιάριο καὶ τοὺς εἶπε νὰ ἀναχωρήσουν (Ματθ. 14, 22, Μάρκ. 6, 45, Ἰωάν. 6, 15-17). Καὶ τώρα λοιπόν, ὡς ἄνθρωποι καὶ αὐτοί, μποροῦσαν νὰ παρασυρθοῦν. Καὶ ὁ Κύριος γι’ αὐτὸ τοὺς λέγει, «προσέχετε νὰ περάσουμε γρήγορα ἀπὸ αὐτὸ τὸ πλῆθος ποὺ μᾶς ἐπευφημεῖ». Σὲ λίγο, κάποιοι ἀπ’ αὐτοὺς θὰ φωνάζουν «σταυρωθήτω» (Ματθ. 27, 22-23). Πληρωμένοι ἀπὸ τοὺς κακόβουλους Γραμματεῖς καὶ Φαρισαίους θὰ λέγουν, «ἆρον ἆρον, σταύρωσον αὐτόν» ( Ἰωάν. 19, 15). Ἔτσι εἶναι ὁ ὄχλος, ἔτσι εἶναι ὁ κόσμος! Μία σὲ ἔχει στὰ οὐράνια καὶ μία στὰ καταχθόνια…

Τά κοιμητήριά μας εἶναι ἕνα κομμάτι τοῦ οὐρανοῦ πάνω στη γῆ.

«Τά τέσσερα τέκνα μου μέ τούς συζύγους τους καί τά δεκαεννιά ἐγγόνια μου, μέ ρωτοῦν:
-Παπποῦ, δέν θά πᾶμε στό κοιμητήριο νά βάλουμε λίγα λουλούδια στή γιαγιά;
Ἡ πρεσβυτέρα μου ἔφυγε ἀπό τροχαῖο ὅταν τά παιδιά ἦταν ἑνός, τριῶν, πέντε καί ἕξι ἐτῶν. Πηγαίναμε σχεδόν καθημερινά στό κοιμητήριο καί τά ὀρφανά μεγάλωσαν, τοῦ Κυρίου συνεργοῦντος ὄχι μέ ψέμματα ἀλλά μέ τή στέρεη προοπτική τῆς αἰώνιας ζωῆς.
Ἀπό τότε μέχρι σήμερα ἔχω τελέσει ὡς ἱερωμένος στό κοιμητήριο τοῦ Ἀμαρουσίου πάνω ἀπό δέκα χιλιάδες κηδεῖες (...). Πάνω σέ κάθε τάφο δεσπόζει τό ἔνδοξο σημεῖο τοῦ Τιμίου Σταυροῦ καί τά ἱερά καντηλάκια (...).

ΟΡΘΡΟΣ-ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ- ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Μ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ 21-4-2022

https://youtu.be/NEya86IwKa0
Συν Θεω ζωντανή μετάδοση τώρα: ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ- ΙΕΡΟ ΕΥΧΕΛΑΙΟ 20-4-2022

Χαρμόσυνα χτύπησαν οἱ καμπάνες τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Κουδουμᾶ μετά τό χαρμόσυνο μήνυμα τῆς Ἁγιοκατάταξης τοῦ Ὁσίου Πατρός Εὐμένιου Σαριδάκη

Χαρμόσυνα χτύπησαν οι καμπάνες της Ιεράς Μονής Κουδουμά μετά το χαρμόσυνο μήνυμα της Αγιοκατάταξης του Οσίου Πατρός Ευμένιου Σαριδάκη και Αδερφού της Ιεράς μονής. Ακόλουθως, οι πατέρες της μονής μετέφεραν με Δόξα και Τιμή την Αγία Εικόνα του, έργο του ιερομονάχου Ιλαρίωνα του Κουδουμιανού, και την τοποθέτησαν με ευλάβεια στο Καθολικό της Μονής όπου και θα παραμείνει μόνιμα.

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible