Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Πέμπτη 11 Μαρτίου 2021

Περί κενοδοξίας καί κατάκρισης Ζ΄ - Αγίου Παϊσίου «Πάθη καί αρετές» καί Ἁγ. Ἰωάννου τῆς Κλίμακος, 11-3-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Συν Θεώ
Διαδικτυακή ὁμιλία στίς 21:30 σήμερα 11-3-2021 με θέμα:

Περί κενοδοξίας καί κατάκρισης Ζ΄ - Αγίου Παϊσίου «Πάθη καί αρετές» καί Ἁγ. Ἰωάννου τῆς Κλίμακος, 11-3-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Για να συμμετέχετε θά πατήσετε στον  σύνδεσμο πού θά ἀνακοινωθεῖ ἀργότερα, λίγο πρίν την έναρξη.
Πρέπει νά ἔχετε κατεβάσει τήν ἐφαρμογή zoom
Για το Youtube 
https://youtu.be/Duvu_UjsqKg
Συν Θεω σε λίγο ζωντανή μετάδοση

Ἡ διαφύλαξη τῆς ἡσυχίας καί τοῦ κατά Θεόν πένθους, Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου (Κήρυγμα)

 Κήρυγμα_

Γεροντικό-Ἀποφθέγματα Ἀββᾶ Πέτρου του Πιονίτου_ Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com​, http://hristospanagia.gr​ καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Κυριακή τῆς Τυροφάγου. Ἑρμηνεία τῆς Ἀποστολικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο.Μέρος Δεύτερο

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΟΦΑΓΟΥ [:Ρωμ. 13,11-14 και 14,1-4] 

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ 

[Μέρος δεύτερο: ο Ιερός Χρυσόστομος για τη μεγάλη σημασία της νήψης στη ζωή του Χριστιανού] 

Ας αποτινάξουμε λοιπόν τον πονηρό αυτόν ύπνο. Γιατί, αν η ημέρα μας πιάσει να κοιμόμαστε, θα ακολουθήσει θάνατος αιώνιος. Αλλά και πριν από την ημέρα εκείνη θα είμαστε ευάλωτοι σε όλους τους εχθρούς που προέρχονται από εδώ, και στους ανθρώπους και στους δαίμονες· και αν θελήσουν να μας εξοντώσουν, δεν υπάρχει κανείς που θα τους εμποδίσει. Γιατί, αν ήταν πολλοί όσοι επαγρυπνούσαν, δεν θα ήταν τόσο μεγάλος ο κίνδυνος, επειδή όμως ένας και ίσως και δεύτερος, έχει ανάψει λυχνάρι και μένει επάγρυπνος, ενώ οι άλλοι κοιμούνται όπως ακριβώς στα βαθιά μεσάνυχτα, γι' αυτό επιβάλλεται σε εμάς πολλή επαγρύπνηση και πολλή ασφάλεια, για να μην πάθουμε ανεπανόρθωτα κακά. Δεν φαίνεται τώρα πως είναι φωτεινή η ημέρα; Δεν νομίζουμε όλοι ότι έχουμε ξυπνήσει και είμαστε νηφάλιοι; Αλλά όμως (ίσως και να περιγελάσετε τον λόγο, εγώ όμως θα τον πω), μοιάζουμε όλοι με εκείνους που κοιμούνται μέσα στη βαθειά νύχτα και ροχαλίζουν. Και αν υπήρχε δυνατότητα να δούμε ουσία ασώματη, θα σας έδειχνα πως οι περισσότεροι ροχαλίζουν, ενώ ο διάβολος τρυπάει τους τοίχους και κατασφάζει όσους κοιμούνται και αφαιρεί αυτά που υπάρχουν μέσα, κάνοντας όλα με ασφάλεια σαν μέσα σε βαθύ σκοτάδι. Ή καλύτερα, επειδή και στα μάτια αυτό είναι αδύνατο να το δουν, ας το περιγράψουμε με τον λόγο και ας σκεφτούμε πόσοι έχουν ενοχληθεί από κακές επιθυμίες, πόσοι κατέχονται από τη φοβερή νάρκη της ασέλγειας και πόσοι σβήνουν εντελώς το φως του Πνεύματος. Γι' αυτό λοιπόν βλέπουν άλλα αντί άλλων, ακούν άλλα αντί άλλων και δεν προσέχουν σε τίποτε από τα λεγόμενα εδώ. 

«Κύριε, τό τέλος μου ἐγγίζει: μή ἐπιτρέψης νά θορυβηθεῖ ἡ ψυχή μου».

Η εξομολογηση του λησταρχου Νταβελη

Ο παπα-Νικόλας Πλανάς στην εποχή του λειτουργούσε σε δυο-τρία εκκλησάκια. Ο προφήτης Ελισσαίος στην πλαγιά του Λυκαβηττού, του ήταν πολύ αγαπητό. Φαίνεται πως η τελευταία εκκλησία που έκλεινε την πόρτα, για να μείνουν μόνοι οι Άγιοι στα εικονοστάσιά τους, ήταν του προφήτη Ελισσαίου.
Ο παπα- Νικόλας συντρόφευε τους Αγίους με τις προσευχές του, μέχρι να πέσει η βαθειά νύχτα. Έτσι, ένα απόβραδο, αφού άναψε την κανδήλα της παρακαταθήκης κι ενώ ακόμη δεν είχε δρασκελίσει την βορεινή πόρτα του ιερού βήματος, βλέπει να ανοίγη η μικρή πόρτα της εκκλησιάς, να κλείνη βεβιασμένα και ο αρχιληστής Νταβέλης, αρματωμένος σαν αστακούδι, να αμπαρώνη την πόρτα με σύρτες και με μάνταλα.
Ο παπάς μαρμάρωσε. Κοντανάσαινε. Και ο νους του ήρθε σε μεγάλη αμηχανία. Οι λογισμοί του είπαν: «Θα νομίζη ο καημένος πως οι άνθρωποι που με πλησιάζουν, μου αφήνουν χρήματα και ήρθε να με ληστέψη». «Κύριε, το τέλος μου εγγίζει: μη επιτρέψης να θορυβηθή η ψυχή μου».
Ο ληστής ξαρματώθηκε. Άφησε την πανοπλία του στα στασίδια και με βαριά βήματα προχώρησε στον ξαφνιασμένο παπά.

Τίποτα. Ὁ Μᾶρκος, ἀμετακίνητος!

Ακόμα και αυτά τα ζώα μας διδάσκουν την εγκράτεια.

Κάποτε, κάποια πνευματικά τέκνα ενός γέροντα κάλεσαν τον γέροντα στο σπίτι τους. 
Ο γέροντας δέχτηκε και μια μέρα πήρε το γαϊδουράκι του (Μάρκο τον φώναζε) και κατέβηκε από το μοναστήρι για το σπίτι των παιδιών. 
Εκεί τον περίμεναν με χαρά τα πνευματικά του τέκνα.
Το τι ετοιμασίες και το τι φαγητά τού ετοίμασαν, δεν περιγράφεται! 
Ο γέροντας όμως ήταν εγκρατής και δεν έτρωγε πολύ. Ωστόσο, ο οικοδεσπότης τον προέτρεπε να φάει, λέγοντάς του:
- Κάνε αγάπη, γέροντα! Κάνε υπακοή και φάε και από αυτό... φάε και από εκείνο...

Συνεργοῦμε στό ἔγκλημα κατά τῆς ἀνθρωπότητας!

Φώτιος Τσομπάνογλου

Όταν επισκέφθηκαν κάποτε οι γονείς ενός παιδιού,έξι χρόνων, τον Όσιο Γεώργιο Καρσλiδη Δράμας, λόγω ότι έχανε σιγά, σιγά το φως από τα μάτια, ο Άγιος τους είπε:
να μαζέψετε τη σκόνη που έχει επάνω στην Αγία Τράπεζα, θα τη βάλετε σ' ένα ποτήρι, θα το γεμίσετε με νερό και από το αγίασμα θα πλύνετε τα μάτια του παιδιού!
Αφού οι γονείς έπραξαν αυτά πού τους είπε ο Άγιος το παιδί εθεραπεύθει!
Σήμερα, μπαίνουμε με τις μάσκες στον ιερό χώρο της Εκκλησίας και αφού αδειάσουμε ικανή ποσότητα αντισηπτικού, φοβόμαστε να ασπαστούμε τις εικόνες, το χέρι του ιερέως, την μετάληψη, Θείας Κοινωνίας,να ασπαστούμε τον αδελφό μας....
Και νομίζουμε, ότι είμαστε εντάξει στις πνευματικές μας υποχρεώσεις!
Ωωωω....τις βλασφημίας!!!
Ωωωω....τις παραφροσύνης!!!
Πώς θα αποφύγουμε την γην όπου τρέμει για να Μην μας καταπιεί!
Γιατί τόσος σκοταδισμός;
Γιατί τόσος φόβος;
Γιατί τόση απιστία;
Γιατί να κλείσουν τις Εκκλησίες, τώρα που χρειαζόμαστε την στήριξη, την φώτιση, την δύναμη,από τον Πανάγιο Τριαδικό Θεό μας!

Κυριακή τῆς Τυροφάγου. Ἑρμηνεία τῆς Ἀποστολικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο.Μέρος Πρῶτο

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΟΦΑΓΟΥ [:Ρωμ. 13,11-14 και 14,1-4] 

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ 

[Μέρος πρώτο: υπομνηματισμός των εδαφίων Ρωμ.13,11-14] 

«Καὶ τοῦτο, εἰδότες τὸν καιρόν, ὅτι ὥρα ἡμᾶς ἤδη ἐξ ὕπνου ἐγερθῆναι (:ας κάνουμε λοιπόν τα έργα αυτά της αγάπης, ακούραστοι και χωρίς αναβολή, γνωρίζοντας σε ποιον καιρό ζούμε. Ζούμε σε εποχή που απαιτεί επειγόντως την άσκηση της αρετής· διότι είναι πλέον ώρα να σηκωθούμε από τον ύπνο της αμέλειας, που μας κάνει δυσκολοκίνητους στο καλό)»[Ρωμ.13,11]. 

Αφού υπέδειξε όλα όσα έπρεπε ο Παύλος, τους παρακινεί πάλι προς την εκτέλεση των αγαθών από το πιο επείγον. «Γιατί ο καιρός της Κρίσεως», λέγει, «είναι πολύ κοντά», όπως ακριβώς έγραφε και στους Κορινθίους, ότι «ὁ καιρὸς συνεσταλμένος τὸ λοιπόν ἐστιν(:ο καιρός της ζωής αυτής είναι πολύ μικρός και λιγοστός)»[Α΄Κορ.7,29]· και στους Εβραίους πάλι, «ἔτι γὰρ μικρὸν ὅσον ὅσον, ὁ ἐρχόμενος ἥξει καὶ οὐ χρονιεῖ(:δείξτε υπομονή διότι πολύ λίγος χρόνος μένει ακόμη και ο Κύριος που περιμένουμε να έλθει και πάλι, θα έλθει και δεν θα αργήσει)»[Εβρ.10,37]. Αλλά εκεί τα έλεγε αυτά για να τονώσει εκείνους που κοπίαζαν και για να τους παρηγορήσει για τους ιδρώτες για τους διαδοχικούς πειρασμούς, ενώ εδώ για να ξυπνήσει εκείνους που κοιμούνταν· καθόσον αυτός ο λόγος μας είναι χρήσιμος και για τα δύο. 

Τι όμως σημαίνει αυτό που λέγει: «ὥρα ἡμᾶς ἤδη ἐξ ὕπνου ἐγερθῆναι (:είναι ώρα να σηκωθούμε από τον ύπνο)»; Δηλαδή, κοντά είναι η ανάσταση, κοντά η φοβερή κρίση, κοντά η ημέρα που καίγεται σαν φούρνος, και πρέπει πλέον να απαλλαγούμε από την αδιαφορία. «Νῦν γὰρ ἐγγύτερον ἡμῶν ἡ σωτηρία ἢ ὅτε ἐπιστεύσαμεν (:διότι τώρα η ημέρα της δευτέρας παρουσίας που θα σημάνει την πλήρη απολύτρωση των πιστών, είναι πλησιέστερη σε μας παρά τότε που πιστέψαμε. Εάν λοιπόν τότε δείξαμε ζήλο και δραστηριότητα, πολύ περισσότερο πρέπει να το δείξουμε και τώρα)»[Ρωμ.13,11]. Βλέπεις ότι παρουσιάζει σε αυτούς τώρα την ανάσταση; «Γιατί καθώς περνάει ο χρόνος», λέγει, «ξοδεύεται ο καιρός της παρούσας ζωής, ενώ έρχεται πιο κοντά ο καιρός της μέλλουσας ζωής. Εάν λοιπόν είσαι προετοιμασμένος και έχεις κάνει όλα όσα διέταξε, η ημέρα γίνεται για σένα σωτηρία, εάν όμως συμβαίνει το αντίθετο, δεν είναι ακόμη». 

Ὅσιος Παΐσιος: «Σᾶς κούνησε γερὰ δηλαδὴ! Σᾶς ξύπνησε ὅμως;»


Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου ( ἀπόσπασμα) 7/03/2021 

Ὁ Κύριος εἶναι ὁ σείων τὴν γῆν ἀλλὰ εἶναι καὶ αὐτὸς ποὺ «ἐστερέωσε τὴν οἰκουμένην, ἥτις οὐ σαλευθήσεται». Στὰ τελευταῖα γεγονότα προστέθηκαν καὶ οἱ σεισμοὶ, οἱ ὁποῖοι εἶναι ἀρκετοὶ στὴν πατρίδα μας καὶ μεγάλοι σεισμοὶ, στὴν περιοχὴ τῆς Λάρισσας· καὶ ὅλα αὐτὰ βεβαίως δὲν εἶναι παρὰ κατὰ παραχώρηση τοῦ Θεοῦ μας. Τίποτα δὲν γίνεται χωρὶς τὸν Θεὸ. Ὅλα γίνονται εἴτε κατὰ εὐδοκία εἴτε κατὰ παραχώρηση τοῦ Κυρίου μας καὶ πάντοτε εἶναι γιὰ τὴν μετάνοιά μας. 

Ὅταν πρὶν ἀρκετὰ χρόνια γινόντουσαν οἱ μεγάλοι σεισμοὶ στὴν Θεσσαλονίκη, καὶ ζοῦσε ἀκόμα ὁ Ἅγιος Παΐσιος, ἔλεγε ὅτι «σᾶς κούνησε μὲν ὁ Θεὸς ἀλλὰ σᾶς ξύπνησε;» Δηλαδὴ, «ἤρθατε σὲ μετάνοια;» Τὸ ἴδιο θὰ ἔλεγε καὶ σήμερα, καὶ ὅλοι οἱ Ἅγιοί μας αὐτὸ λένε. Διάφορες φυσικὲς, ἔτσι, ἀνακατατάξεις, φυσικὲς ἀναστατώσεις καὶ καταστροφὲς ἀκόμα φυσικὲς, ποὺ παραχωρεῖ ὁ Θεὸς πάντα μέσα στὰ ὅρια ποὺ ἐκεῖνος βάζει, γίνονται γιὰ τὴν μετάνοιά μας. 

Ἀπό σήμερα θά κάνω εὐχή οἱ ἄλλοι νά μήν ἔχουν ποτέ καλή γνώμη γιά σένα...

Γέροντα, στενοχωριέμαι, όταν οι άλλοι δεν έχουν καλή γνώμη για μένα.
- Καλά πού μου το είπες! Από σήμερα θα κάνω ευχή οι άλλοι να μην έχουν ποτέ καλή γνώμη για σένα, γιατί αυτό σέ συμφέρει, καλό μου παιδί. 
Οικονομάει ο Θεός νά μας αδικήσουν οι άνθρωποι ή να μας πουν καμμιά κουβέντα, για να εξοφλήσουμε μερικές αμαρτίες μας ή για να αποταμιεύσουμε κάτι στην άλλη ζωή. 

Ἔξω ἀπό τόν Θεό καί τήν ψυχή δέν ὑπάρχει καμία ἄλλη ἀξία

Στις 5 Μαρτίου 1956 εκοιμήθη ο Σέρβος Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς,επίσκοπος Αχρίδος.

"Έξω από τον Θεό και την ψυχή δεν υπάρχει καμία άλλη αξία. Το δε Έλεος του Θεού μόνο σε αυτή τη ζωή εκχύνεται στους μετανοούντας αμαρτωλούς ανθρώπους, ενώ στην Φοβερή Κρίση, το Έλεος θα αντικατασταθεί από την Δικαιοσύνη του Θεού."

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ: ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΤΏΡΑ

https://youtu.be/W3Tblhyd5DI
ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ: ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΤΏΡΑ 

11 Μαρτίου. Τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Σωφρονίου Πατριάρχου Ἱεροσολύμων. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Πέμ. Τυροφάγου (Ἰούδα 11-25).

Ιου. 1,11           οὐαὶ αὐτοῖς, ὅτι τῇ ὁδῷ τοῦ Κάϊν ἐπορεύθησαν, καὶ τῇ πλάνῃ τοῦ Βαλαὰμ μισθοῦ ἐξεχύθησαν, καὶ τῇ ἀντιλογίᾳ τοῦ Κορὲ ἀπώλοντο.

Ιου. 1,11                     Αλλοίμονον εις αυτούς, διότι εβάδισαν τον δρόμον του Καϊν και εγκληματούν με το παράδειγμά των και τας ψευδολογίας των, εναντίον των αδελφών των. Αλλοίμονόν των διότι εχύθηκαν ασυγκράτητοι εις την πλάνην του Βαλαάμ, ένεκα υλικού κέρδους, και εχάθηκαν μέσα εις την επανάστασιν του Κορε κατά του Θεού.

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible