Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Πέμπτη 5 Οκτωβρίου 2023

«Ὁ κόσμος ὅλος ἐν τῷ πονηρῷ κεῖται» , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Μετάνοια καὶ ἐξομολόγηση κατὰ τὴν Ὀρθόδοξη Πατερικὴ θεολογία, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Μετάνοια καὶ ἐξομολόγηση κατὰ τὴν Ὀρθόδοξη Πατερικὴ θεολογία, 4-10-2023, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Τὸ χάραγμα τῆς ἀποκάλυψης -Να συνηθίσουμε στὴν ἀντίσταση -Σημεῖα τῆς ἔλευσης τοῦ τελικοῦ ἀντίχριστου.Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

 α) Τὸ χάραγμα τῆς ἀποκάλυψης - β)Να συνηθίσουμε ἀπὸ τώρα στὴν ἀντίσταση -γ)Σημεῖα τῆς ἔλευσης τοῦ τελικοῦ ἀντίχριστου , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης

Πὼς πρέπει νὰ κυβερνᾶμε τὴ γλῶσσα μας καὶ τὶς αἰσθήσεις μᾶς Δ' Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

ΟΜΙΛΙΑ_29. Πὼς πρέπει νὰ κυβερνᾶμε τὴ γλῶσσα μας καὶ τὶς αἰσθήσεις μᾶς Δ', Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου- Ἀὄρατος πόλεμος κέφ. 24 [α' μέρους τὸῦ βιβλίου ], Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου 24-9-2023 Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης

 

Ὁ,τιδήποτε γίνεται αὐτονομημένα καί ὄχι πρὸς δόξαν Θεοῦ εἰναι ἁμαρτία , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Ὁ Θεός μᾶς διδάσκει ἀκόμα καὶ μέσῳ τῶν ζώων , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

30 Ὀκτώβρη μνήμη Ἁγίας Ἀλυπίας τοῦ Κιέβου, τῆς διά Χριστόν σαλῆς! Μία ἁγία ”χωρίς χαρτιά”…Δενδρίτισσα….

Στις 30 Οκτωβρίου – πριν από 34 χρόνια η μακαριστή μοναχή Αλυπία Goloseevskaya (Avdeeva) /1910 – 30/10/1988 εκοιμήθη εν Κυρίω. Η Αγία Αλυπία του Κιέβου, η δια Χριστόν σαλή! Μια αγία ”χωρίς χαρτιά”…Δενδρίτισσα.

Οι γονείς της μελλοντικής ασκτήτριας, ο Tikhon και η Vassa, ζούσαν στην επαρχία Penza στο χωριό Vysheley. Στο ιερό βάπτισμα, η κοπέλα έλαβε το όνομα Αγάθη – προς τιμήν της μάρτυρα Αγάθης του Παλέρμο, την οποία θεωρούσε μεσολαβήτρια και προστάτιδα της σε όλη της τη ζωή και έφερε πάντοτε και την εικόνα της αγίας στην πλάτη της.

Ο Tikhon Avdeev ήταν γνωστός στο χωριό ως μεγάλος νηστευτής. Τις μέρες της νηστείας δεν έτρωγε παρά ξερό ψωμί, το οποίο έπλενε με αφέψημα από άχυρο. Η ιδιοσυγκρασία του ήταν σκληρή, αλλά δίκαιη.

Η μητέρα της Αγάθης, αντίθετα, διακρινόταν από έναν υποχωρητικό και ήσυχο χαρακτήρα. Της άρεσε να μοιράζει ελεημοσύνη με τα χέρια της κόρης της. καλωσόρισε τους πάντες, συμπονούσε με όλους.

Το 1917, κατά την Οκτωβριανή Επανάσταση, η μητερούλα έχασε τους γονείς της. Για κάποιο λόγο, πήγε σε μια γειτόνισσα, και όταν επέστρεψε, βρήκε τη μητέρα και τον πατέρα της αιμόφυρτους, νεκρούς. Πυροβολήθηκαν από τον στρατό.

Όλη τη νύχτα, το οκτάχρονο κορίτσι διάβαζε το ίδιο το Ψαλτήρι για τους νεκρούς … Οι στρατιώτες του Budyonny την πήραν μαζί τους, αλλά μετά για κάποιο λόγο την άφησαν να φύγει. Από εκείνη τη στιγμή η Αγάθη άρχισε να περιπλανιέται.

Γέρων Ἐφραίμ τῆς Σκήτης τοῦ Ἀγίου Ἀνδρέα: Ὁ ἀγράμματος μοναχός πού ἔλεγε μόνο τό "Χαῖρε Μαρία"


Κάποιος αγράμματος μοναχός δεν ήξερε καμμία προσευχή να πει. Του λέει ο γέροντας:

- Αφού δεν μπορείς να μάθεις κάποια προσευχή να λες το: "Θεοτόκε Παρθένε Χαίρε"

- Γέροντα, ούτε αυτό μπορώ να το πω...

- Ε, τότε λέγε μόνο το: "Χαίρε Μαρία"...

- Αυτό μπορώ να πω! Αυτό μπορώ να το μάθω, είπε ο μοναχός.

''Χαίρε Μαρία'' έλεγε ο μοναχός καθημερινά, χιλιάδες φορές.

Ο διάβολος του παρουσιάστηκε μια μέρα και του είπε:

30/9/2023: ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ. Ὀρθόδοξοι ρασοφόροι ΠΡΟΣΚΥΝΟΥΝ τό χέρι τοῦ Πάπα! Κατάντια στήν νέα συμπροσευχή Πάπα - Βαρθολομαίου κ πλῆθους αἱρετικῶν. Βίντεο και Φωτογραφίες. Καί διηγώντας τα νά κλαῖς ...

 

Ο δρόμος προς το «κοινό Πάσχα Παπικών Ορθοδόξων» το 2025
(ενδεχομένως και με κοινό ποτήριο σε πόλεις του εξωτερικού), προχωράει ολοταχώς.

Με την ένοχη σιωπή του Αγίου Όρους, ηγουμένων, μοναχών, ιερέων, ορθοδόξων σωματείων και φυσικά της πλειοψηφίας των λαϊκών που έχουν ως προτεραιότητα να έχουν κάπου να «εκκλησιαστούν». Ασχέτως αν τους επέβαλαν να φορέσουν μάσκα, ή να πάρουν το αντίδωρο σε σακουλάκι, ή να περιμένουν έξω από τον ναό για να μεταλάβουν ή να μην προσκυνούν τις εικόνες (αίρεση της εικονομαχίας).
Οι «νέες ταυτότητες» με το τσιπάκι ξεκίνησαν να διανέμονται αλλά η Σύναξη του Αγίου Όρους ακόμη να πάρει απόφαση. Όπως και η Ιερά Σύνοδος (η Διαρκής Ιερά Σύνοδος (Δ.Ι.Σ.) έκανε προς το παρόν «καλά» τη δουλειά της). Αφωνία παντού. Περιμένουν να κατευνάσουν οι αντιδράσεις για να μην μπουν στο στόχαστρο της οργής του πιστού λαού.

Οι τελευταίοι «παραδοσιακοί» ιεράρχες οδηγούνται ο ένας μετά τον άλλον σε παραίτηση,
και αντικαθίστανται είτε από «μουγκούς» (που έχουν για χρόνια αποδείξει μέσα στα μητροπολιτικά γραφεία την διαταγή «άκου, βλέπε, σιώπα»), είτε από καριερίστες που προκαλούν με τους λόγους και την συμπεριφορά τους.

Ο αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος μετά την βάπτιση παιδιών ομοφυλοφίλων και τα διαφορετικά κουταλάκια για την Θεία Κοινωνία, διοργανώνει τώρα «cigar nights» (βραδυές πούρου) και οι αχειροτόνητοι σχισματικοί (ουνίτες) της Ουκρανίας συμπροσεύχονται μια χαρά με τα «σκυλάκια» του Βαρθολομαίου.

Ἀρχιμανδρίτης Γεώργιος Καψάνης (†): Περί μετανοίας


Ο πρώτος λόγος του Κυρίου, καθώς άρχισε το κήρυγμά του, ήταν «μετανοείτε και πιστεύετε εν τω Ευαγγελίω» (Μαρκ. 1:15). Δεν είπε “μετανοήσατε” αλλά είπε “μετανοείτε”, πράγμα που σημαίνει ότι η μετάνοια είναι για όλους μας υπόθεση ζωής ολοκλήρου. Γι’ αυτό και ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς στην ομιλία του κατά την Παραμονή των Φώτων λέγει, ότι η μετάνοια είναι «και αρχή και μεσότης και τέλος της των Χριστιανών πολιτείας». Και όσο πιο πολύ κανείς αισθάνεται την αμαρτωλότητά του, τόσο και μετανοεί καλύτερα και περισσότερο. Και γι’ αυτό βλέπουμε αυτό το μεγάλο σημείο – μυστήριο μπορεί να πει κανείς – στη ζωή των Αγίων, οι οποίοι ενώ έχουν φθάσει πολύ κοντά στον Θεό, όμως έχουν μία πραγματική μετάνοια, ένα πνεύμα μετανοίας το οποίο μας εκπλήσσει, διότι εμείς βλέπουμε την αγιότητα της ζωής τους αλλά και την άκρα ταπείνωση και την μεγάλη μετάνοιά τους.

Έργο του Χριστιανού διαρκές είναι η μετάνοια. Και έργο του Μοναχού διαρκές είναι η μετάνοια. Γι’ αυτό, πατέρες, ήλθαμε και εδώ στην έρημο, για να κάνουμε υπόθεση της ζωής μας την μετάνοια. Το κύριο έργο μας είναι αυτό· όλα τα άλλα είναι δευτερεύοντα. Και μόνον όταν όλα τα άλλα εντάσσονται σε αυτό το κύριο έργο της μετανοίας έχουν σκοπό και νόημα.


✶✶✶

Εχθές δώσαμε με την Χάρη του Θεού τα διακονήματα. Αυτά τα πήραμε, για να είναι και αυτά μία οδός μετανοίας, ένας τρόπος με τον οποίο εν τω διακονήματι θα εκφράζουμε την μετάνοιά μας και θα προσπαθούμε δια της ευλαβούς ασκήσεως του διακονήματος να βιώνουμε το γεγονός της μετανοίας.

Γι’ αυτό θα ήθελα σήμερα να παρακαλέσω τον Θεό να μας φωτίσει όλους, ποτέ να μη φεύγει από τον νου μας αυτό το οποίο ετόνισα, ότι κύριο έργο μας είναι η μετάνοια. Και κάθε ημέρα να είναι βαθύτερη η μετάνοια, πληρέστερη η μετάνοια, πιο ευάρεστη στον Θεό η μετάνοια. Έχει απύθμενο βάθος η μετάνοια. Και όσο μετανοεί κανείς, τόσο αισθάνεται την ανάγκη ότι και περισσότερο πρέπει να μετανοήσει. Και ο Θεός να μας φυλάξει να μη προσκολληθούμε σε άλλα πράγματα δευτερεύοντα, ακόμα και μέσα στην μοναχική μας ζωή, τα οποία θα μας κάνουν να χάσουμε τον κύριο σκοπό μας και το όραμα της μετανοίας μας.

Ἀρνηταί τοῦ κοσμικοῦ πνεύματος


Ἀρνηταί τοῦ κοσμικοῦ πνεύματος

Τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση

Οἱ χριστιανοὶ πρέπει νὰ εἶναι προσεκτικοὶ στὶς κοινωνικές τους ἐκδηλώσεις καὶ νὰ μὴ ἀκολουθοῦν ἐπιπόλαια τὴ νοοτροπία τῶν κοσμικῶν ἢ νὰ ἀποδέχονται τὶς θεωρίες τους γιὰ τὴ ζωή. Ποτὲ ἐπίσης δὲν πρέπει νὰ ἐμπιστεύονται τὰ ὅσα βλέπουν καὶ ἀκοῦν ἀπὸ τὰ μέσα ἐνημέρωσης, τὰ ὁποῖα κατεδαφίζουν τὴν παράδοση τῆς Ἐκκλησίας καὶ περιφρονοῦν τὶς ἐντολὲς τοῦ Εὐαγγελίου. Οἱ ἐργαζόμενοι σὲ αὐτὰ εἶναι ἐχθρικοὶ πρὸς κάθε ἠθικὸ καὶ ἅγιο. Ἔχουν βαθιὰ ἄγνοια ἀκόμα καὶ γιὰ τὰ στοιχειώδη τῆς πνευματικῆς ζωῆς.

Γι’ αὐτὸ τὰ ὅσα λένε εἶναι ρηχὰ καὶ παράλογα. Αὐτὸ τὸ διαπιστώνουμε, ὅταν σχολιάζουν διάφορα γεγονότα, ποὺ ἔχουν κάποια σχέση μὲ τὴν Ἐκκλησία. Τὰ δικά τους κριτήρια δὲν ἔχουν ὁμοιότητα μὲ τὰ κριτήρια τῶν χριστιανῶν. Ἐπαληθεύεται ὁ λόγος τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου Νύσσης ὅτι κανένας «δὲν θὰ βρεῖ τὶς ἴδιες γνῶμες γιὰ τὰ ἴδια πράγματα ἀνάμεσα σὲ αὐτοὺς ποὺ ζοῦν κατὰ τὶς ἐπιταγὲς τοῦ κόσμου καὶ σὲ ὅσους εἶναι πάνω ἀπὸ τὸν κόσμο (δηλ. τοὺς χριστιανούς)».

Οἱ κοσμικοὶ ἐπαινοῦν καὶ προβάλλουν πρόσωπα ποὺ δὲν ἔχουν καμιὰ ἀρετή, ἀντίθετα εἶναι βυθισμένα στὴν ἁμαρτία, ἐνῷ γιὰ τοὺς ἐνάρετους δὲν βρίσκουν καμιὰ λέξη νὰ ποῦν. Τὴ θεωροῦν ὑποτιμητικὴ καὶ γιὰ τοὺς ἴδιους τὴν ἀναφορὰ σὲ ἐκείνους. Ὅταν ὅμως ἀναφέρονται σὲ κάποιο σκάνδαλο καὶ ὅταν ἀκόμα δὲν εἶναι ἀποδεδειγμένο, εἶναι πληθωρικοὶ στὶς κρίσεις καὶ ὑπερβολικοὶ στὶς περιγραφές, ἀρκεῖ νὰ πετύχουν τὴν ἐξουθένωση τοῦ πιθανοῦ σκανδαλοποιοῦ καὶ τὴν κατακραυγὴ τῆς κοινωνίας.

5 Ὀκτωβρίου. Χαριτίνης μάρτυρος (†304). Μεθοδίας ὁσίας τῆς ἐν Κιμώλῳ (†1908). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Πέμ. ιη΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Ἐφεσ. ε΄ 33 - ς΄ 9).

Εφ. 5,33            πλὴν καὶ ὑμεῖς οἱ καθ᾿ ἕνα ἕκαστος τὴν ἑαυτοῦ γυναῖκα οὕτως ἀγαπάτω ὡς ἑαυτόν, ἡ δὲ γυνὴ ἵνα φοβῆται τὸν ἄνδρα.

Εφ. 5,33                    Παρ' όλην την αλληγορίαν, που κρύπτουν οι λόγοι του Αδάμ, δεν παύουν να έχουν ισχύν και δια τους συζύγους. Δι' αυτό και ο καθένας από σας ας αγαπά την γυναίκα του έτσι ακριβώς, όπως αγαπά τον εαυτόν του. Η δε γυναίκα να σέβεται και να τιμά τον άνδρα.

Πῶς μεταβαίνουμε μέ τόν νοῦ σέ θεάρεστη σκέψη...

Πως μεταβαίνουμε με τον νου σε θεάρεστη σκέψη...
Τώρα θα υποδείξω μόνο έναν μικρό πρακτικό τρόπο, πως μεταβαίνουμε με τον νου σε θεάρεστη σκέψη.
Όταν μας έρχεται οποιαδήποτε σκέψη που δεν αντιστοιχεί στον εύαγγελικό νόμο, λέμε:
«Κύριε, ίασαί μου τον νουν».

Πόσους ἀγῶνες θά κάνει ἡ Παναγία γιά νά μᾶς σώσει ἀπό τήν ὀργή τοῦ Θεοῦ καί ἐμεῖς μένουμε ὡς λίθοι ἀναίσθητοι;

«Πόσους αγώνες θα κάνει η Παναγία για να μας σώσει από την οργή του Θεού και εμείς μένουμε ως λίθοι αναίσθητοι; Ποιός ξέρει πότε η οργή του Θεού θα ξεσπάσει και με τι τιμωρία;…».

π. Δημήτριος Γκαγκαστάθης
πηγή


https://proskynitis.blogspot.com/2023/09/blog-post_507.html

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible