Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2019

53. Ἡ σημασία τῆς πνευματικῆς μελέτης, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

53. Ἡ σημασία τῆς πνευματικῆς μελέτης, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 26-1-2019, ζωντανή μετάδοση, Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube σέ mp3 http://hristospanagia3.blogspot.gr/20...

52. Ταπείνωση καί ἀνιδιοτέλεια ἀπέναντι στόν Θεό, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου,, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης

52. Ταπείνωση καί ἀνιδιοτέλεια ἀπέναντι στόν Θεό, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου,, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης, 25-1-2019, ζωντανή μετάδοση, Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube σέ mp3 http://hristospanagia3.blogspot.gr/20...

51. Ἡ εὐαισθησία τῆς ψυχῆς τοῦ χριστιανοῦ, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης

51. Ἡ εὐαισθησία τῆς ψυχῆς τοῦ χριστιανοῦ, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης, 24-1-2019, ζωντανή μετάδοση, Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube σέ mp3 http://hristospanagia3.blogspot.gr/20...

Ἡ κενοδοξία ἀνοίγει τό δρόμο τῶν παθῶν (Ἅγιος Ἰσαάκ ὁ Σύρος)

  1 Η κοσμική δόξα είναι σαν το βράχο στη θάλασσα, που τον σκεπάζουν τα νερά, και ο πλοίαρχος δεν το ξέρει, μέχρι να χτυπήσει η καρίνα του πλοίου και να βυθισθεί. Έτσι κάνει και η κενοδοξία στον άνθρωπο, που παραμένει κρυμμένη μέχρι να τον βυθίσει στα πάθη και να τον καταστρέψει. Είπαν γι’ αυτήν οι άγιοι Πατέρες, ότι στην ψυχή που πέφτει στην κενοδοξία, ξαναγυρίζουν όλα τα πάθη, που νικήθηκαν με τη χάρη του Θεού, και αναχώρησαν. (288).

Πώς εξουσιάζονται τα πάθη.
2 Όποιος συγκρατεί τη γλώσσα του και δε μιλάει, σε όλους τους τρόπους του θα είναι ταπεινόφρων και, χωρίς να κοπιάσει, θα εξουσιάσει τα πάθη του. Τα πάθη εκριζώνονται και εκδιώκονται με την αδιάλειπτη μελέτη του Θεού, και αυτή η μελέτη είναι το ξίφος που τα θανατώνει. (177).
3 Είναι καλύτερο να καταβάλλεις τα πάθη με καλούς λογισμούς, μνημονεύοντας τις αρετές, παρά με την αντίσταση. Διότι τα πάθη, όταν διεγερθούν και κινηθούν εναντίον σου για να σε πολεμήσουν, τότε εντυπώνουν στο νου σου διάφορα σχήματα και εικόνες, που προσκαλούν στην αμαρτία.
Αυτός ο πόλεμος εναντίον του νου μας έχει πολύ μεγάλη δύναμη, καθώς ταράζει τις παλιές μνήμες και μας θορυβεί. Εάν όμως, πάνω στην επίθεσή τους, τους υποσκάπτεις με αγαθούς λογισμούς, όπως είπαμε, τότε ούτε ίχνος παθών δε φαίνεται πια στο νου σου, μετά την αποδίωξή τους. (227).
4 Κανένας δεν μπορεί να νικήσει τα πάθη παρά με τις πρακτικές και αισθητές αρετές, ενώ το διασκορπισμό του νου μπορούμε να τον νικήσουμε μόνο με το να καταγινόμαστε με τα πνευματικά. Γιατί ο νους μας είναι ελαφρός και, αν δε δεσμευθεί με κάποιο πνευματικό λογισμό, δε θα πάψει να τριγυρίζει εδώ και εκεί. Και άμα δεν κατορθώσουμε τις πρακτικές αρετές, δεν μπορούμε να φυλαχθούμε από τα πάθη. Γιατί, αν δε νικήσει κάποιος τους εχθρούς, δεν μπορεί να ειρηνεύσει. Και αν η ειρήνη δε βασιλεύει στην ψυχή μας, πώς είναι δυνατό να βρούμε και να χαρούμε τα αγαθά της;

Ἡ διαστροφή τῆς Ὀρθόδοξης θεολογίας


Ἡ διαστροφή τῶν Ἁγίων Πατέρων καί τῆς Ὀρθόδοξης θεολογίας ἀπό τούς ἐπίδοξους νεοορθόδοξους-μεταπατερικούς θεολόγους γίνεται σέ ὅλα τά ἐπίπεδα. Διαστρέφουν τήν ἔννοια τῆς ἀγάπης, τῆς ὑπακοῆς, τῆς ἐκκλησιαστικότητας, τοῦ προσώπου, τῆς ἐν Χριστῷ ζωῆς καί κοινωνίας, τῆς ἁμαρτίας, τῆς ἄσκησης, τῆς ἁγιοπνευματικῆς ζωῆς καί τοῦ πνευματικοῦ ἀγώνα.
Ὁμιλοῦν μόνο γιά ἀγάπη χωρίς τίς ἀσκητικές της προϋποθέσεις καί χωρίς τήν σύζευξή της μέ τήν ὑποστατική Ἀλήθεια, πού εἶναι ὁ Κύριος Ἰησοῦς Χριστός. Ἐν ὀνόματι αὐτῆς τῆς διεστραμμένης καί διαστροφικῆς ἀγάπης, διακηρύσσουν ὅτι ὁ ἄνθρωπος μπορεῖ νά κάνει ὅ,τι θέλει. Διακηρύσσουν βλάσφημα ὅτι στήν Ἐκκλησία, στό ἄμωμο σῶμα τοῦ Χριστοῦ, ἔχει συσσωρευθεῖ πολλή λάσπη καί πολλή σκουριά· ἡ μέν ἀπό τούς φίλους, ἡ δέ ἀπό τούς ἐχθρούς της!!!... Τό χρέος μας εἶναι νά τήν ἀπαλλάξουμε ἀπό αὐτά!!!

Αὐτά ὅμως εἶναι ἀδύνατο νά ἰσχύουν γιά τό ὑπέρ πᾶσαν καθαρότητα πανυπέραγνο σῶμα τοῦ Χριστοῦ, τήν Μίαν Ἁγίαν Καθολικήν καί Ἀποστολικήν Ἐκκλησία μας!!! Ἡ Ἐκκλησία δέν ἔχει ἀνάγκη ἀπό κάθαρση. Ἀνάγκη κάθαρσης ἔχουν οἱ ἄνθρωποι πού θέλουν νά εἰσέλθουν καί νά παραμείνουν ὀργανικά συνδεδεμένοι σ’ Αὐτήν.
Ἡ ὑπέρασπιση τῆς ὀρθῆς πίστεως, ἡ καταπολέμηση τῶν αἱρέσεων καί μάλιστα τοῦ οἰκουμενισμοῦ εἶναι γιά τούς μεταπατερικούς ζηλωτισμός. Ἡ ὑπακοή στούς Ἅγιους Πατέρες καί στούς Ἱερούς Κανόνες εἶναι γιά αὐτούς εὐσεβισμός, πιετισμός, πουριτανισμός, ἀγκύλωση στό παρελθόν, φονταμενταλισμός, φανατισμός, ὀπισθοδρόμηση, ἀπουσία πρωτοτυπίας, ἄρνηση τοῦ παρόντος κ.λ.π. Ἡ δέ καταπολέμηση καί καταφρόνηση τῶν σαρκικῶν ἡδονῶν εἶναι γιά αὐτούς κομπλεξισμός, ἀγκύλωση, ἐμμονή κ.λ.π.
Κατακρίνουν τούς Ὁσίους Γέροντες καί τούς ἀνθρώπους, πού τούς συμβουλεύονται καί τούς ἀκολουθοῦν, διότι εἶναι δῆθεν πλανεμένοι ἀπό τήν αἵρεση τοῦ Γεροντισμοῦ. Προβάλλουν μία ζωή δῆθεν «ἀναστημένη», μία ψυχολογική-συναισθηματική θρησκευτικότητα. Ἀλλοιώνουν, ἤ καί περιφρονοῦν, τήν ὀρθόδοξη Πατερική θεραπευτική. Διδάσκουν μιάν «ἀνάσταση», χωρίς τίς ἀσκητικές προϋποθέσεις της. Προτρέπουν σέ μιάν ψυχολογική-συναισθηματική ἰδεοληπτική «ἀνάσταση», χωρίς προηγούμενη σταύρωση τῶν παθῶν. Κηρύσσουν «Ἀνάσταση» χωρίς Σταυρό. Ὅπως μᾶς διδάσκει ὁ Ὅσιος Γέρων Ἀναστάσιος, «Oἱ μεταπατερικοί ἔχουν ἕνα ἀνυπέρβλητο σκάνδαλο: τόν Σταυρό τοῦ Χριστοῦ!!! Καί ἐπειδή δέν μποροῦν νά Τόν σπάσουν καί νά Τόν ἀφαιρέσουν ἀπό τό κέντρο τῆς Ἐκκλησίας, μάχονται λυσσωδῶς τούς ἐσταυρωμένους. Φωνάσκουν εἰς αὐτούς διατόρως[1] ‘’κατάβηθι ἀπό τοῦ σταυροῦ’’»[2].
Δέν θέλουν νά μιλοῦν γιά Σταυρό, κακοπάθεια, ἀγῶνα κατά τῶν παθῶν.

Ὁ Ἅγιος Μακάριος ὁ Αἰγύπτιος καὶ ἡ συνομιλία του μὲ τὸ κρανίο!

 Ἐπιμέλεια κειμένου: Χριστόδουλος Ἠλιάδης

Ὁ ἀββᾶς Μακάριος περπατοῦσε κάποτε στὴν ἔρημο, καὶ βρῆκε ἕνα κρανίο νεκροῦ πεταμένο στὸ ἔδαφος καὶ ὅταν τὸ κούνησε μὲ τὴν ράβδο του, τοῦ μίλησε τὸ κρανίο καὶ ὁ Ἅγιος του ἀπάντησε...
- Ποιὸς εἶσαι ἐσύ;
- Ἐγὼ ἤμουν ἀρχιερέας τῶν εἰδώλων καὶ τῶν εἰδωλολατρῶν ποὺ ἀπέμειναν σὲ αὐτὸν τὸν τόπο. Ἐσὺ δὲν εἶσαι ὁ Μακάριος ὁ πνευματοφόρος, ποὺ ὅποια ὥρα σπλαγχνισθεῖς τοὺς εὑρισκόμενους στὴν κόλαση καὶ εὐχηθεῖς γιὰ αὐτούς, ἀνακουφίζονται λίγο;
- Ποιὰ εἶναι ἡ ἀνακούφιση καὶ ποιὰ ἡ τιμωρία;

Ἀρχιμ. Σαράντης Σαράντος, Ἡ νεοταξική δολοφονική μανία τῆς κυβέρνησης κορυφώνεται

 Ἡ νεοταξική δολοφονική μανία τῆς κυβέρνησης κορυφώνεται

Οἱ ἅγιοι θεοφώτιστοι Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας ἰσχυρίζονται ὅτι, ὅταν ὁ διάβολος ὑποψιάζεται τήν ἧττά του, μαίνεται, ἀγριεύει ἔτι περισσότερο, πιστεύοντας ὅτι μέ τή γενίκευση τοῦ πολέμου του, θά καταφέρει νά γίνει κυρίαρχος ὅλων τῶν πτυχῶν τῆς ζωῆς τῶν ἀνθρώπων.
Αὐτή ἡ τακτική φάνηκε στήν προσπάθεια τῆς «κυβέρνησης» νά ματαιώσει τό συλλαλητήριο τῆς Κυριακῆς 20 Ἰανουαρίου 2019, κατεβάζοντας ἀρχικά τούς δικούς της ἀνθρώπους καλυμμένους μέ κουκοῦλες καί συνοδευόμενους ἀπό ἀκάλυπτους ἀστυφύλακες γιά νά ἐλέγχουν τάχα τή δύναμη καί τά καταστρεπτικά σχέδια τῶν κουκουλοφόρων.
Βλέποντας οἱ κυβερνῶντες νά γεμίζει τό κέντρο τῆς πρωτεύουσας μέ χιλιάδες διαδηλωτές κατά τῆς συμφωνίας τῶν Πρεσπῶν, δέν μπόρεσαν νά συγκρατήσουν τή μανία τους καί ἔδωσαν διαταγές διασπορᾶς ληγμένων χημικῶν ἐνάντια στά πλήθη τῶν διαδηλωτῶν. Δέν ὑπολόγισαν τήν παρουσία μικρῶν παιδιῶν καί εὐαισθήτων ὑπερηλίκων. Πάρα πολλά παιδάκια ἀλλά καί οἱ χιλιάδες τῶν διαδηλωτῶν ὑπέστησαν τίς ἀναπνευστικές καί ὀφθαλμολογικές συνέπειες τῆς διαχύσεως τόνων χημικῶν.
Αὐτή ἡ συμπεριφορά τῆς κυβερνητικῆς τυραννίας ἦταν ἀναμενόμενη. Ἔχουμε ἀποκτήσει βαθιά πλέον ἐμπειρία τῆς συμπεριφορᾶς τῶν κρατούντων. Δέν εἶναι ἁπλῶς ἄθεοι. Εἶναι μισόθεοι καί ἑπομένως καί μισάνθρωποι. Ἐφόσον δέν ἀγαποῦν ἤ ἔστω δέν σέβονται τόν Θεάνθρωπο, τόν Σταυρωθέντα καί Ἀναστάντα ὑπέρ ἡμῶν, ἡ κοινή ἀνά τούς αἰῶνες ἐμπειρία ἀποδεικνύει ὅτι εἶναι καί μισάνθρωποι. Τόν κενό ἀπό θεία Χάρη ἄθεο, σπεύδει τό ἀντίθετο πνεῦμα νά τόν ἐπισκεφθεῖ καί νά κατοικήσει μέσα του. Οἴκοθεν νοεῖται, ὅτι σύντομα θά σπεύσουν καί ὅλα τά ἄλλα πονηρά πνεύματα, γιά νά δημιουργήσουν ἀποικία καί ἀπό αὐτό τό «ἄντρο» νά ἐπεκταθοῦν σ’ ὅλην τήν κοινωνία τῶν ἀνθρώπων μυώντας ἀλληλοδιαδόχως πολλούς στόν ἀθεϊσμό, πού καταντάει τελικά μισόθεος καί μισάνθρωπος σέ ὅλα τά ἐπίπεδα ζωῆς. Ἀπέδειξαν οἱ πολιτικοί μας ἔμπρακτα, ὅτι δέν ἀγαποῦν τόν ἑλληνικό λαό, τόν ὁποῖο τάχα κυβερνοῦν, δέν ἐνδιαφέρονται γιά τό ἔνδοξο κομμάτι γῆς, τή Μακεδονία μας, ἀλλά ὡς ἀργυρώνητοι καλύπτουν καί ἐξυπηρετοῦν ἀλλότρια συμφέροντα. Ἀκόμα καί οἱ ἐλάχιστοι εἰς Χριστόν πιστεύοντες καί στηρίζοντες τήν κυβέρνηση, δέν δήλωσαν συμπαράσταση στούς ἔντιμους διαδηλωτές καί στίς ὑπέρ τῆς Μακεδονίας ὁμιλίες τους. Δήλωσαν τινές ἐξ αὐτῶν ὅτι δέν μποροῦν νά κάνουν κάτι ἀντίθετο ἀπό τή βούληση τῶν ἀρχηγῶν τῶν κομμάτων τους.
Τά ἑκατομμύρια τῶν πρώτων χριστιανῶν καθώς καί οἱ λεβέντες ἥρωες ἀγωνιστές γιά τήν ἀκεραιότητα τῆς Μακεδονίας μας, τί θά λένε τώρα στούς οὐρανούς γιά τήν δική μας κατάντια καί τήν προδοσία τῶν ὑπευθύνων ὅλων τῶν κομμάτων!

Διάφορα ἀφυπνιστικά (Γέροντας Φιλόθεος Ζερβάκος)

  Για την βλασφημία, τον καλλωπισμό, την ψυχή, τον θάνατο και την μέλλουσα ζωή, τις παρεμβάσεις στο νόμο του Θεού, τη μετάνοια.

Ο Κύριος μας αξίωσε την Μητέρα Του, να την έχουμε και εμείς Μητέρα Πνευματική
Είμεθα αληθώς τέκνα της Παναγίας Μητρός του Θεού; Εάν σεβόμαστε, τιμούμε, ευλαβούμαστε την Κυρία Θεοτόκο και μιμούμαστε της αρετές της, ιδίως την ταπείνωσή της, τότε είμαστε και πρέπει να χαιρόμαστε. Τότε ο Κύριος θα είναι μεθ’ ημών. «Επί τίνα επιβλέψω, λέγει ο Κύριος, ει μη επί τον πράον και ταπεινόν και τρέμοντα τους λόγους μου». Επέβλεψε ο Κύριος επί την ταπείνωση της δούλης Αυτού Κυρίας ημών Θεοτόκου και την κατέστησε τιμιοτέρα των Χερουβείμ, ενδοξοτέρα των Σεραφείμ, υψηλοτέρα των Ουρανών και καθαροτέρα λαμπηδόνων ηλιακών, αξιομακάριστον, παναμόμητον και μητέρα Του.
Επιβλέπει ο Κύριος και σε εμάς τους ανθρώπους της παρούσας πονηράς γενεάς και τι βλέπει, εκτός ολίγων εξαιρέσεων; Υπερηφάνεια, φθόνο, κακία, συκοφαντίες, καταλαλιές, αρπαγές, πλεονεξίες, ψεύδη επιορκίες, μέθες, κραιπάλες, ασέλγειες, ακολασίες. Επιβλέπει επί τας γυναίκας και τι βλέπει, εκτός ολίγων εξαιρέσεων; Ντρέπομαι να το πω. Βλέπει όχι ταπείνωση, σεμνότητα, αλλ’ εωσφορική υπερηφάνεια, πολυτέλεια, και ξετσιποσύνη μέχρι παραφροσύνης· βαψίματα προσώπων, χειλιών και ονύχων, απιστία, παρακοή προς τους εαυτούς συζύγους, διαζύγια κ.λπ. Αυτά βλέπει ο παντεπόπτης Θεός, ο πανταχού παρών και τα πάντα πληρών, και εξαιρέτως την υπερηφάνεια ανδρών και γυναικών, και αντιτάσσεται στις υπερηφάνειες· «Κύριος υπερηφάνοις αντιτάσσεται, ταπεινοίς δε δίδωσι χάριν». Οργίζεται και αγανακτεί εναντίον των ασεβών, αγνωμόνων και καταφρονητών των θείων του εντολών, και τους τιμωρεί. «Επιβρέξει Κύριος επί τους αμαρτωλούς παγίδας, πυρ και θείον και πνεύμα καταιγίδος η μερίς του ποτηρίου αυτών» (Ψαλμ. 10, 6).
Κατακλυσμό επέφερε ο Κύριος εις τους αμαρτωλούς· φωτιά έριξε και κατέκαυσε τους ασελγείς κατοίκους των Σοδόμων και Γομόρρων την παλαιά εποχή, και δεν έπαυσε μέχρι σήμερα να τιμωρεί τους αμαρτάνοντας. Ο ίδιος ο Θεός λέγει διά του σοφού Παροιμιαστού προς τους αμαρτωλούς. «Επειδή εκάλουν και ουχ υπηκούσατε και εξέτεινα λόγους και ου προσείχετε, αλλά ακύρους εποιείτε εμάς βουλάς, τοις δε εμοίς ελέγχοις ου προσείχετε, τοιγαρούν καγώ τη υμητέρα απωλεία επιγελάσομαι, καταχαρούμαι δε η νίκα αν έρχηται υμίν όλεθρος» (Παροιμ. 1, 24-27).
Ακούσατε, αγαπητοί μου, όσοι τυχόν βλασφημείτε ή κατ’ άλλον τρόπο αμαρτάνετε, προσέξατε καλώς μη φύγετε ανωφελώς. Πλησιάσατε εις την πάνσεπτο και αγία εικόνα της Παναγίας Μητρός του Θεού, ασπασθείτε αυτή μετά πολλής ευλάβειας και φόβου, μετά συντετριμμένης καρδίας και μετά δακρύων, και παρακαλέσατε να μεσιτεύσει προς τον Υιό Της να σας συγχωρήσει τις βλασφημίες και αμαρτίες σας, και κάμετε στερεά απόφαση εις το εξής να μη βλασφημήσετε.

Ὁ πρωταθλητής τοῦ πνευματικοῦ Ὀλύμπου

Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΟΡΕΙΒΑΤΗΣ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ!

 Ὁ Ἅγιος Διονύσιος ὁ ἐν Ὀλύμπῳ (23/1) γεννήθηκε λίγο πρίν τό 1500 στό ὀρεινό χωριό Σκλάταινα τῆς Θεσσαλίας, τήν σημερινή Δρακότρυπα, τό κατά κόσμον ὄνομά του ἦτο Δημήτριος καί ἀπό παιδί επέδειξε ζήλο για την αγάπη του Χριστού και την ζωή της εν Θεώ αφιερώσεως. Στα 18 προσήλθε στην μοναστική βραχοπολιτεία των Μετεώρων, λαβών το όνομα Δανιήλ. Μετά παρέλευσιν τριών ετών, αναζητώντας αυστηρότερο τόπον ασκήσεως και επειδή δεν του εδίδετο η ευκαιρία να αναχωρήση, προσευχηθείς επήδηξε από βράχο των Μετεώρων -διά θαύματος- και μετέβη στις Καρυές του Αγίου Όρους, όπου εκάρη μεγαλόσχημος μοναχός και χειροτονήθηκε Διάκονος και Πρεσβύτερος, μετονομασθείς εις Διονύσιον. Αργότερα εγκατεστάθη στην Σκήτη Καρακάλλου, όπου έζησε με τραχύτητα μονώσεως επί 10 έτη. Εκεί αξιώθηκε πολλών ευλογιών από τον Θεόν. Η ισάγγελος πολιτεία του κατέστη η αιτία της εκλογής του ως Ηγουμένου της Μονής Φιλοθέου. Το 1524 μετέβη στην Μονή Τιμίου Προδρόμου Βεροίας. Θέλοντας παντί σθένει να αποφύγη την εις Επίσκοπον εκλογή του, την οποία «ἐν ἑνί στόματι καί μιᾷ καρδίᾳ» επεδίωκαν οι κάτοικοι της ευρυτέρας περιοχής, ανεχώρησε κρυφίως και μετέβη στον Όλυμπον, όπου ασκήτευσε σε σπήλαιο το οποίο σώζεται μέχρι σήμερα. Συκοφαντηθείς εξεδιώχθη από το ασκητήριό του και ανεχώρησε για το Πήλιον, όπου το 1542 ίδρυσε την Ιεράν Μονήν Αγίας Τριάδος Σουρβίας, έπειτα από θαυμαστήν υπόδειξη του Θεού!..

Ἡ θεραπεία τοῦ ἔχοντος χείρα ξηρά

 Ο Ιησούς ιώμενος τον έχοντα χείρα ξηρά.Έργο Δημητρίου Σκουρτέλη

Λεπτομέρεια: Ο όμιλος των Αποστόλων και ο Κύριος.



Ο Ιησούς ιώμενος τον έχοντα χείρα ξηρά.Βυζαντινό ψηφιδωτό από το Μονρεάλε.
 
  Συχνά βλέπουμε αυτήν την παράσταση να διαδραματίζεται στο δρόμο, με τον Ιησού και τους μαθητές να βαδίζουν και να συναντούν τον άνθρωπο με το ξερό χέρι. (Πχ, στον Πανσέληνο και την Μονή της Χώρας)
 Αυτός ο εικονογραφικός τύπος είναι λάθος, γιατί τα ευαγγελικά εδάφια που παραθέτουμε στο τέλος δείχνουν πως ο Χριστός ήταν μέσα στην Συναγωγή, και μάλιστα εδίδασκε εκεί. (Προφανώς ερμήνευε τον Νόμο)
 Ζήτησε από τον άνθρωπο να σηκωθεί -άρα ήταν όλοι καθιστοί.

Θά βρεθοῦν πολλοί πού θά ἐναντιωθοῦν κατά τοῦ θεομάχου...(Ἅγ.Μάξιμος Γραικός)

Σχετική εικόνα

   «Δέν θά βρεῖς γενικῶς σέ καμμία γενιά νά ἔχουν λιγοστεύσει οἱ εὐσεβεῖς καί οὔτε θά παύσουν νά ὑπάρχουν ἀκόμη καί κατά τόν ὀλέθριο ἐρχομό τοῦ θεομάχου ἀντίχριστου. 

 Ἀκόμη καί τότε θά βρεθοῦν πολλοί πού θά ἐναντιωθοῦν κατά τοῦ θεομάχου μέ τά γερά ὅπλα τῆς πίστεως καί τῆς ἀγάπης πρός τόν Σωτήρα Χριστό, θά ντροπιάσουν τόν ἀσεβῆ μέ τήν δύναμη τοῦ Χριστοῦ καί θά στεφανωθοῦν μέ δάφνες φωτεινότερες ἀπό ἐκεῖνες τῶν παλαιῶν ἱερομαρτύρων.

28 Ἰανουαρίου. Ἐφραίμ ὁσίου τοῦ Σύρου. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ - Ἡμέρας. Δευτ. ις´ ἑβδ. ἐπιστ. (Γαλ. δ´ 28 - ε´ 10).
Γαλ. 4,28           ἡμεῖς δέ, ἀδελφοί, κατὰ Ἰσαὰκ ἐπαγγελίας τέκνα ἐσμέν.
Γαλ. 4,28                  Ημείς δε οι Χριστιανοί, αδελφοί, είμεθα τέκνα, που εγεννήθημεν σύμφωνα με τας υποσχέσστου Θεού προς τον Αβραάμ, όπως είχε γεννηθή τότε και ο Ισαάκ.

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible