Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανό. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2011. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο. Απόστολος: Πράξεις Των Αποστόλων κεφ. ιη΄ 22 - 28 ιη΄ 22 - 28
Ευαγγέλιον: Κατά Ιωάννην Κεφ. Ιβ΄ 36 - 47 Ιβ΄ 36 - 47
Εὐχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός Θεολόγος Π. Τρεμπέλας.
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
- ΑΡΧΙΚΗ
- ΚΥΡΙΟΣ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ-ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟΣ
- ΑΓΙΟΙ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΕΣ
- ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ-ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ-ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ
- ΘΑΥΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΙΖΟΥΝ
- ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΤΑ
- ΟΣΙΟΣ ΓΕΡΩΝ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ- ΓΕΡΩΝ ΕΦΡΑΙΜ ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΩΤΗΣ
- ΘΛΙΨΕΙΣ-ΠΕΙΡΑΣΜΟΙ
- ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ
- ΑΓΧΟΣ-ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ-ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ-ΘΕΙΑ ΠΡΟΝΟΙΑ
- ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΕΙΣ-ΔΩΡΕΑ ΟΡΓΑΝΩΝ-ΑΕΡΟΨΕΚΑΣΜΟΙ- ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ- ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΑ
- ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ-ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ
- Μ. ΕΒΔΟΜΑΔΑ-ΑΓΙΟΝ ΠΑΣΧΑ
- ENGLISH- ROMANESC-FRANCAIS-DEUTSCH-EN ESPANOL
- ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΣ- ΕΤΙΚΕΤΤΕΣ-ΟΜΙΛΙΕΣ- ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΠΟΛΥΤΟΝΙΚΑ- ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
- ΑΓΩΓΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΓΟΝΕΩΝ - ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΜΕΝΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ : ΠΑΛΑΙΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ (ΚΕΙΜΕΝΟ)
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ
- ΩΡΑΙΟΤΑΤΕΣ ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΩΝ
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
- ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ-ΓΙΟΓΚΑ-ΒΕΛΟΝΙΣΜΟΣ-ΡΕΪΚΙ-ΠΙΛΑΤΕΣ
- ΟΜΙΛΙΕΣ 2015
- ΟΜΙΛΙΕΣ 2013 ΚΑΙ 2014
- ΘΕΜΑΤΑ-ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
- ΠΕΙΡΑΣΜΟΙ-ΘΛΙΨΕΙΣ
- ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΜΕΝΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ π.ΣΑΒΒΑ ΑΓ.
- ΣΥΝ ΘΕῼ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Ι.Μ. ΑΓ. ΤΡΙΑΔΟΣ (ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΞΕΩΝ)
ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ
ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:
Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.
Τρίτη 22 Μαΐου 2012
Ποιά εἶναι ἡ ὀρθόδοξη παράδοση;Κάθαρση-φωτισμός-θέωση,γ' μέρος
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ; ΚΑΘΑΡΣΗ-ΦΩΤΙΣΜΟΣ-ΘΕΩΣΗ
Ἱερομόναχος Σάββας Ἁγιορείτης
Δεῖτε ἐδῶ:β' μέρος
Μέρος Γ΄:Τί εἶναι ἡ Ὀρθοδοξία
Μέσα ὅμως σ’ αὐτήν τήν ἐξέλιξι ὑπάρχει καί ἡ ἀντεπίθεσις τῶν Ὀρθοδόξων, τοῦ Ὀρθοδόξου πολιτισμοῦ. Τί εἶναι ὅμως Ὀρθόδοξος πολιτισμός; Εἶναι πολιτισμός μέ τήν ἔννοια τοῦ Δυτικοῦ πολιτισμοῦ; Ὄχι. Δέν εἶναι πολιτισμός ἡ Ὀρθοδοξία, καί ἄς τήν ὀνομάζη ὁ Toynbee Ὀρθόδοξο πολιτισμό. Γιατί; Διότι ἡ Ὀρθοδοξία εἶναι ἐπιστήμη καί μάλιστα ἰατρική ἐπιστήμη σύμφωνα μέ τά σημερινά κριτήρια. Ὄχι πολιτισμός. Δέν
εἶναι ἡ Ὀρθοδοξία πολιτικό ἤ κοινωνικό σύστημα. Διότι ἀναφέρεται στήν
προσωπική σωτηρία τοῦ ἀνθρώπου, δηλαδή στήν σωτηρία τῆς ψυχῆς του. Ἡ
Ὀρθοδοξία βασίζεται σ’ αὐτά τά δύο: Στό «ὁ Λόγος σάρξ ἐγένετο» καί στό «ἐν τῷ Ἅδη οὐκ ἔστι μετάνοια». Βέβαια μέσα στήν Ὀρθοδοξία ὑπάρχουν προϋποθέσεις γιά νά δημιουργήση πολιτισμό. Ὅμως ἡ Ὀρθοδοξία δέν εἶναι πολιτισμός. Ἀλλά ἡ Ὀρθοδοξία δέν εἶναι οὔτε θρησκεία. Δέν εἶναι ἡ Ὀρθοδοξία μία θρησκεία ὅπως ὅλες οἱ ἄλλες θρησκεῖες.
Ἐπιστολή διαμαρτυρίας γιά τά ἀπαράδεκτα ἐξωσχολικά θεάματα τῶν Δημοτικῶν Σχολείων
Προς τον
Περιφερειακό
Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής
Μακεδονίας
Κ. Θεόδωρο
Καρτσιώτη,
Δια της Διεύθυνσης
του 1ου
Δημοτικού σχολείου Πολυκάστρου.
Πολύκαστρο
8/5/2012
Θέμα: Εξωσχολικά
θεάματα σε Δημοτικά Σχολεία
Αξιότιμε κ.
Περιφερειακέ Διευθυντά,
Είμαι εκπαιδευτικός
και υπηρετώ με απόσπαση στο 1ο
δημοτικό σχολείο Πολυκάστρου. Θέμα της
παρούσας επιστολής είναι η παρακολούθηση
θεαμάτων από τα σχολεία και η καταλληλότητα
του περιεχομένου τους.
Όπως γνωρίζετε
σύμφωνα με το υπ’ αριθμ. πρωτ.
110409/Γ7/23-9-2011 έγγραφο του Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. , η
έγκριση των θεαμάτων δε γίνεται πλέον
από το Υπουργείο, λόγω κατάργησης της
σχετικής επιτροπής, αλλά επαφίεται
αποκλειστικά και μόνο στο Σύλλογο
διδασκόντων, ο οποίος αποφασίζει μετά
από σχετική εισήγηση του εκάστοτε
διευθυντή της σχολικής μονάδας.
«Σημεία ἀπό τόν Οὐρανό» Μεταξύ ἐπιστήμης, φαντασίας καί δεισιδαιμονίας.Πέμπτο μέρος δ'
http://o-nekros.blogspot.com/2012/04/ufo.html
Δείτε εδώ:Πέμπτο μέρος γ''
Τέτοιες αληθινές ιστορίες δαιμονικής δραστηριότητας ήταν συνηθισμένες σε προηγούμενους αιώνες. Είναι ένα σημάδι της πνευματικής κρίσης του σήμερα ότι οι σύγχρονοι άνθρωποι, με όλη την υπερήφανη «διαφώτιση» και «σοφία» τους, γίνονται για άλλη μια φορά ενήμεροι για τέτοιες εμπειρίες – αλλά δεν έχουν πια τη χριστιανική υποδομή ώστε να τις ερμηνεύσουν μ’ αυτήν.
Οι σύγχρονοι ερευνητές UFO, ψάχνοντας μια εξήγηση για φαινόμενα τα οποία έχουν γίνει πολύ αξιοπρόσεκτα για να τα παραβλέπουν πλέον, έχουν συμπράξει με τους σημερινούς ψυχικούς ερευνητές σε μια προσπάθεια να διατυπώσουν μια «θεωρία ενοποιημένου πεδίου» που θα συμπεριλαμβάνει ψυχικά, όπως επίσης και υλικά φαινόμενα.
Ἡ ἀγάπη θέλει σοφία καί σύνεση
Ο Θεός και οι άγγελοι αυτού
εν ανάγκαις χαίρουσιν,
ο δε διάβολος και οι εργάται αυτού εν αναπαύσει
Η αγάπη θέλει σοφία και σύνεση.
Όταν
βλέπεις έναν άνθρωπο να αγαπάει τα γέλια και να θέλει να γελοιοποιεί
τους άλλους, να μην πιάνεις φιλία. Γιατί θα σε κάνει να συνηθίσεις στην
ψυχική ατονία. Σε κείνον που η ζωή του είναι διεφθαρμένη, μη δείχνεις
ιλαρό πρόσωπο, φυλάξου όμως καλά μήπως τον μισήσεις. Και αν θελήσει να
μετανοήσει, βοήθησέ τον και φρόντισέ τον, θυσιάζοντας ακόμη και τη ζωή
σου, να σωθεί. Εάν όμως είσαι πνευματικά ασθενής, μην τολμήσεις να
γίνεις γιατρός του. Μπροστά σε άνθρωπο που έχει μεγάλη ιδέα για τον
εαυτό του και έχει την αρρώστια να προσέχεις πολύ πώς θα μιλήσεις. Γιατί,
ενόσω μιλάς, αυτός εξηγεί μέσα του τα λόγια σου, όπως αγαπά, και από τα
αγαθά σου λόγια παίρνει αφορμή και σκανδαλίζει τους άλλους.
Προφητεῖες Ἁγίου Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ γιά δάνεια-χρέη
ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΑΓ. ΚΟΣΜΑ ΓΙΑ ΔΑΝΕΙΑ -ΧΡΕΗ («Θά σᾶς ρίξουν παρᾶ πολύ· θά ζητήσουν νά τόν πάρουν πίσω, ἀλλά δέν θά μπορέσουν»)
Ἀπόσπασμα ἀπὸ τὸ βιβλίο:
Eὐθυμίας Mοναχῆς,
ἡγουμένης Ἱ. Μ. Ἁγ. Κοσμᾶ Μ. Δένδρου,
«Οἱ προφητεῖες τοῦ ἁγ. Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ μέσα στὴν ἱστορία»,
ἔκδ. Ἱ. Μ. Ἁγ. Κοσμᾶ, Ἀθῆναι 2004, σελ. 439-444
ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΑΓ. ΚΟΣΜΑ ΓΙΑ ΔΑΝΕΙΑ -ΧΡΕΗ
Ἐπιμέλεια: «ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ»
. Ἡ προφητεία 12(α) Ἀλβ – 99 Kαντ νομίζω πώς ἔχει μεγάλη σχέσι μέ τήν φορολογία πού ἐξετάσαμε λίγο πιό πάνω: «Θά σᾶς ρίξουν παρᾶ πολύ· θά ζητήσουν νά τόν πάρουν πίσω, ἀλλά δέν θά μπορέσουν» [12(α) Ἀλβ].
. Ἡ προφητεία ἐπαναλαμβάνεται αὐτολεξεί στήν συλλογή Kαντιώτη (99 Kαντ).
. Bεβαίως ἀμέσως ὁ νοῦς μας πηγαίνει στά μεγάλα δάνεια καί στίς
ἐπιδοτήσεις. Tό ὑπό συγκρότησι νεοσυσταθέν ἑλληνικό κράτος μετά τήν
ἀποτίναξι τοῦ τουρκικοῦ ζυγοῦ προσπαθοῦσε νά ὀρθοποδήση οἰκονομικῶς διά
παροχῆς πρός αὐτό δανείων ἀπό ἄλλα κράτη.
. Ὡς πρός τήν προφητεία τοῦ ἁγίου Kοσμᾶ δέν νομίζω πώς ὑπάρχει καμμιά ἀνάγκη νά μελετήσωμε αὐτήν τήν πλευρά.
. Kατά τήν γνώμη μου, οἱ ἐπιδοτήσεις μέ «παρᾶ πολύ» ἀφοροῦν στά
δάνεια τῶν HΠA μετά τόν β´ παγκόσμιο πόλεμο ὑπό τύπον πολεμικῶν
ἀνορθώσεων στό κράτος μας ἀλλά καί σέ ἄλλα εὐρωπαϊκά κράτη (σχέδιον
Marshal) καί πρό πάντων ἀργότερα τά δάνεια καί οἱ ἐπιδοτήσεις ὕψους
πολλῶν δισεκατομμυρίων ἀπό τήν Eὐρωπαϊκή Ἕνωσι, τά ὁποῖα ἔκαναν τήν χώρα
μας νά εὐημερῆ.
. Πρόκειται γιά τά λεγόμενα «πακέτα» τῶν ἐπιδοτήσεων. Aὐτός εἶναι ὁ πολύς παράς. Ὡς πρός τά δάνεια τοῦ ὕψους πολλῶν δισεκατομμυρίων κάποτε πρέπει νά ἀποδοθοῦν πίσω.
Μήν πέσεις σέ ἀπελπισία, ἀκόμα καί στίς πιό ζοφερές στιγμές τῆς μάχης
«Μακάριοι
οἱ Πεινῶντες και διψῶντες την
δικαιοσύνην,
ὅτι
αὐτοί χορτασθήσονται» (Ματθ.
Ε΄.
6)
Ἀπό
τό βιβλίο «Πνευματικές
Νουθεσίες»
Ὁσίου
Μακαρίου τῆς Ὄπτινα
(ἀποσπάσματα
ἐπιστολῶν)
Θεία ΧάρηὍπως σοῦ ἔγραψα πρίν λάβω τό τελευταῖο γράμμα σου, μᾶλλον δέν θά μπορέσω νά ἔρθω τώρα ὥς ἐκεῖ. Εἶναι περίοδος σαρακοστῆς, οἱ ὑποχρεώσεις μου εἶναι πολλές καί δέν ὑπάρχει κανείς νά μ᾿ ἀντικαταστήσει ἐδῶ.
Γράψε
μου τά πάντα, μέ κάθε λεπτομέρεια. Ἄν
σοῦ φαίνεται πιό εὔκολο νά ἐξιστορήσεις
ὅσα συνέβησαν σάν ν᾿ ἀφοροῦν τρίτο
πρόσωπο, κάνε το κι ἔτσι. Θά καταλάβω.
Οἱ ἄγγελοι-Ἡ προστασία τοῦ Θεοῦ στήν καθημερινή μας ζωή
‘Ενας
καλός αδελφός μας απέστειλε μια διήγηση, η οποία κάνει το γύρο του
κόσμου μέσω του διαδικτύου. Είναι πολύ συγκινητική καί συνάμα πολύ
διδακτική. Την παρουσιάζω πιο κάτω με την ευχή, να μιλήσει δι αυτής ο
Θεός στις καρδιές όσων την αναγνώσουν. Πιστεύω απόλυτα το περιεχόμενό
της. Μου θυμίζει μια παρόμοια διήγηση, που αναφέρεται σε προσκυνητές
του Αγίου ‘Ορους. Είχαν αναχωρήσει από ένα Μοναστήρι και επορεύοντο σε
κάποιο άλλο με τα πόδια βέβαια. Στο δρόμο όμως τους βρήκε χιονοθύελλα.
Κινδύνευαν. Προσευχήθηκαν όμως και ο Κύριος ήκουσε των προσευχών τους.
Έστειλε αγγέλους, οι οποίοι αοράτως τους συνώδευσαν και τους
προστάτευαν. Όταν συνειδητοποίησαν, ότι είχαν ξεπεράσει ένα μεγάλο
κίνδυνο, γεμάτοι από χαρά στάθηκαν για να βγάλουν μια αναμνηστική
φωτογραφία. Και,
ώ του θαύματος, όταν εμφάνισαν το φίλμ, είδαν με έκπληξη να είναι
ανάμεσά τους αποτυπωμένες και οι σκιές αγίων Αγγέλων!!!!! Όσοι καλόπιστοι, ας αρκεσθούν στην μαρτυρία μου.
+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
ΚΑΙ ΤΩΡΑ Η ΔΙΗΓΗΣΗ…
ΚΑΙ ΤΩΡΑ Η ΔΙΗΓΗΣΗ…
Ὁ Μ.Κωνσταντίνος εἶναι ἀληθινά μεγάλος ἅγιος
Ο Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΙΝΑ ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΓΙΟΣ
Η μετάνοια και η ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΗΣ ΑΓΙΟΤΗΤΑΣ του αγίου Κωνσταντίνου
Όταν
οι Νεοπαγανιστές ανοίγουν το στόμα τους για να κατηγορήσουν τον άγιο
Κωνσταντίνο, όχι μόνο υποτιμούν το μεγαλείο της Χριστιανικής μετανοίας
και συγχωρητικότητας, αλλά θέλουν να ξεχνούν, ότι όλα αυτά για τα
οποία κατηγορούν τον άγιο Κωνσταντίνο, είναι πράξεις τις οποίες έκανε
όταν ήταν ομόθρησκός τους ειδωλολάρης!!! Και από δίπλα, σύμμαχοί τους
σε αυτή τη βλασφημία, οι Προτεστάντες!
Α. Γενικά περί μετανοίας
Αρχικά
οφείλουμε να θυμίσουμε τον ληστή που σταυρώθηκε μαζί με το Χριστό
και μετανόησε για τα πολλά του εγκλήματα. Ο ίδιος ο Κύριος του είπε
"αμήν λέγω σοι, σήμερον μετ' εμού έση εν τω παραδείσω" (Κατά Λουκάν
23/κγ' 43). Αμέτρητοι άλλοι άγιοι υπήρξαν αγριάνθρωποι πριν αγιάσουν.
Ο άγιος Μωυσής ο Αιθίοπας (μαύρος ως Αφρικανός φυσικά) ήταν ληστής,
ο οποίος αργότερα έγινε μοναχός κι έζησε οσιακό βίο.
Ὁ καλός ποιμήν - π. Λεωνίδας Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης (1904-1984)
ΠΑΤΗΡ ΛΕΩΝΙΔΑΣ
Ἀντί προλόγου
Πατήρ Λεωνίδας : Ὁ καλός ποιμήν
Μέ σεβασμό, κλείνοντας τό γόνυ τῆς καρδιᾶς στόν ἀείμνηστο π. Λεωνίδα Ἐπίσκοπο Θεσσαλονίκης, «καθένας μας εἶπε καί στοχάσθηκε καί ἔγραψε ὅ,τι μποροῦσε καί ὅσο μποροῦσε γιά νά ἐκφράσει τιμή κι’ εὐγνωμοσύνη στόν μεγάλο εὐεργέτη, στόν ἀκάματο διάκονο τῆς Ἐκκλησίας καί τοῦ Ἔθνους, στόν στοργικό πατέρα.
Καταχωρίζομε ἀποσπάσματα ἀπό ἄρθρο τῆς Ἐφημερίδας «ὁ ἑλληνικός Βορρᾶς» μέ τόν τίτλο «ὁ καλός ποιμήν», ὅπου ὁ Ν. Μέρτζος σκιαγραφεῖ ἀπό τήν δική του σκοπιά τό μεγαλεῖο τῆς προσφορᾶς τοῦ π. Λεωνίδα σέ ὅλους τούς τομεῖς τῆς Ἐκκλησιαστικῆς καί Ἐθνικῆς μας ζωῆς.
Εἶναι ἀπαραίτητη ἡ συνεργασία Θεοῦ καί ἀνθρώπου γιά τή θεραπεία τοῦ ἀνθρώπου.
2) Ὁ θεραπευτικός χαρακτήρας καί οἱ θεραπευτικές ἀρχές τῆς Ἐκκλησίας
.Ἡ ἀληθινή ὑγεία, ἡ ὑπαρξιακή, αὐτή πού ἀγκαλιάζει τόν ὅλο ἄνθρωπο, δέν εἶναι δυνατή παρά μόνο μέσα στήν Ἐκκλησία. Ἡ Θεία Χάρη εἶναι τό παντοφάρμακο, ἡ πανάκεια γιά ὅλα τά ψυχικά ἀλλά καί γιά τά σωματικά νοσήματα. Δίδασκε ὁ θεραπευμένος Γέροντας: «Ἡ Χάρη τοῦ Θεοῦ ἀλλάζει τόν ἄνθρωπο, τόν μεταμορφώνει ψυχικά καί σωματικά. Πᾶνε τότε ὅλες οἱ ἄρρώστιες»211. Μέ τήν Θεία Χάρη, ἔλεγε, «μεταστοιχειώνουμε»212 τό κακό σέ καλό. Αὐτό εἶναι τό ἔργο τοῦ πνευματικοῦ ἀγωνιστοῦ. Ὅταν κανείς προσεύχεται ταπεινά καί μέ ἐγρήγορση, τότε ἑλκύει τήν Θεία Χάρη. Αὐτό, ὁ Κύριος μᾶς εἶπε νά τό κάνουμε ἀδιαλείπτως213· κατ’ ἐξοχήν δέ στήν ὥρα τοῦ πειρασμοῦ.
Θαυμαστά γεγονότα.α' μέρος
Βίος
καί πολιτεία
τοῦ
ὁσίου Μαξίμου τοῦ Καυσοκαλύβη
(8ο
Μέρος)
Ἀπό
τό βιβλίο «Ὅσιος
Μάξιμος ὁ Καυσοκαλύβης»
Θαυμαστά
γεγονότα
Πολλές
φορές
ἡ
πύρινη
προσευχή
του
ἔκανε
καί
τήν
καλύβα
του
νά
φλογίζεται
καί
νά
ἐκπέμπει
ἀκτινοβολία,
πού
καταύγαζε
τήν
περιοχή!
Σέ
πολλούς
αὐτόπτες
φαινόταν
σάν
νά
καίγονται
καί
ἡ
καλύβα
καί
τό
πυκνό
δάσος
γύρω
της.
Κάποιος
μοναχός
Ἀρσένιος
διηγεῖται
ὅτι
κάποτε
εἶδε
πελώριες
γλῶσσες
φωτιᾶς
νά
πετάγονται
ἀπό
τόν
ἅγιο
καί
νά
λαμπαδιάζουν
τά
δέντρα
καί
τούς
θάμνους,
χωρίς
νά
τά
καῖνε.
Ὁ
ἴδιος
ἔμεινε
ἐμβρόντητος.
Ὁταν
ἡ
ἐξαίσια
αὐτή
φλογοβολία
ὑπεχώρησε,
πλησίασε
μέ
φόβο
τόν
ὅσιο
καί
τόν
ρώτησε:
- Ἅγιε τοῦ Θεοῦ, τί συμβαίνει; Τί ἦταν αὐτή ἡ πυρκαγιά;
Χωρίς πνευματικά θεμέλια δέν ἔχουν κανένα νόημα ἀκόμα καί τά πιό ὑψηλά, τά πιό ὠφέλιμα ἔργα τοῦ ἀνθρώπου...
ΕΝΑΣ ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΟΣ ΙΕΡΑΡΧΗΣ
ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΣ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΠΕΡΜ (1870-1918)
ΤΟΥ ΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΥ (ΟΡΛΟΦΣΚΙ)
Διασκευή από τα ρωσικά
ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΥ
ΩΡΩΠΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ 2011
ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΥ
ΩΡΩΠΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ 2011
Πρέπει να επισημανθεί πώς ο ιεράρχης
εκτιμούσε απεριόριστα τη χιλιόχρονη πνευματική παράδοση του ρωσικού
λαού. Γι' αυτό αγωνιζόταν ανυποχώρητα για τη διατήρηση της,
διαπιστώνοντας ότι τότε, στις αρχές του εικοστού αιώνα, είχε αρχίσει να
σβήνει. Θέλοντας να μοιραστεί με τον κλήρο την πλούσια πείρα του και
τους προβληματισμούς του, εξέδωσε ένα βιβλίο με τον τίτλο Γράμματα ενός
αρχιερέα προς τους ιερείς. Το βιβλίο σύντομα εξαντλήθηκε και
επανεκδόθηκε συμπληρωμένο με νέα κεφάλαια. Μεταξύ άλλων έγραφε:
«Κάθε επιμελής μελετητής της ζωής του ρώσικου λαού αναμφίβολα θα διαπιστώσει την ιδιαιτερότητα της παραδόσεως του. Η λαϊκή μας παράδοση έχει έναν βαθιά πνευματικό χαρακτήρα. Σε κάθε έκφανση της ζωής μας, στη διαγωγή μας, στις συνήθειες μας, στη νοοτροπία μας, ακόμα και στα λογοτεχνικά μας έργα κυριαρχεί η αναζήτηση της πνευματικής αξίας της υπάρξεως.
«Κάθε επιμελής μελετητής της ζωής του ρώσικου λαού αναμφίβολα θα διαπιστώσει την ιδιαιτερότητα της παραδόσεως του. Η λαϊκή μας παράδοση έχει έναν βαθιά πνευματικό χαρακτήρα. Σε κάθε έκφανση της ζωής μας, στη διαγωγή μας, στις συνήθειες μας, στη νοοτροπία μας, ακόμα και στα λογοτεχνικά μας έργα κυριαρχεί η αναζήτηση της πνευματικής αξίας της υπάρξεως.
Πορίσματα τῆς Ἡμερίδος «Θρησκευτικά: Ὀρθόδοξη Παιδεία ἤ Πανθρησκειακή προπαγάνδα;»
Πορίσματα τῆς Ἡμερίδος πού
διεξήχθη στό Πολεμικό Μουσεῖο
τήν 19η
Μαΐου 2012 μέ θέμα:
Θρησκευτικά:Ὀρθόδοξη
Παιδεία ἤ
Πανθρησκειακή
προπαγάνδα;
Ἔπειτα ἀπό τή συγκροτημένη παρουσίαση τῶν θεμάτων τῶν δέκα εἰδικῶν ὁμιλητῶν
τῆς ἡμερίδος, πού διαπραγματεύθηκαν τό ὡς ἄνω φλέγον θέμα ἀπό ὅλες τίς πλευρές
του καί τή γόνιμη συζήτηση πού ἐπακολούθησε διατυπώθηκαν καί ἐγκρίθηκαν ἀπό τό
πολυπληθές ἀκροατήριο τά κάτωθι πορίσματα:
1.
Μετά τήν ἀλλοίωση τῆς ἑλληνικῆς γλώσσας καί
τή διαστρέβλωση καί συκοφάντηση τῆς ἑλληνικῆς μας ἱστορίας, πῆραν σειρά τά
θρησκευτικά, τό τελευταῖο ἀπό τά τρία ἀπαραίτητα μαθήματα τῆς ἐθνικῆς μας
παιδείας, μέ τά ὁποῖα ὁ μαθητής «γιομίζει προκοπή κι᾿ ἀρετή» (Μακρυγιάννης) γιά
νά διαμορφώσει ὥριμο ἀνθρώπινο πρόσωπο. Στή μακραίωνη Ἐθνική μας παιδεία ἀστασίαστη
θέση κατέχει τό μάθημα τῶν θρησκευτικῶν ὡς ὀρθόδοξη ὁμολογία. Ἡ ἱστορία μας στή διαχρονία της τό ἐπιβεβαιώνει.
Μιά διδακτική ἱστορία :ΤΑ ΤΡΙΑ ΔΕΝΤΡΑ.
|
Mέ τούς πειρασμούς δοκιμάζεται καί τελειοποιεῖται ἡ ψυχή τοῦ χριστιανοῦ
(Από τον Ευεργετινό)
Ένας
Γέροντας μου διηγήθηκε, πως κάποιος αδελφός που έμενε στην Αίγυπτο,
περπατούσε κάποτε στη δημοσιά. Και σαν τον βρήκε η νύχτα κι' έκανε κρύο
τσουχτερό, μπήκε σ' ένα νεκροταφείο που είδε και τρύπωσε μέσα σ' ένα
μνήμα, για να πλαγιάσει και για ν' αποφύγει και την ψύχρα.
Περνούσαν
λοιπόν απ' έξω δυο δαίμονες, κι' όταν τον πήραν είδηση πως ήταν εκεί,
είπε ο ένας στον άλλο. -Κοίταξε να δεις ιδιοτροπία που την έχει ο
καλόγερος αυτός! Μέσα στο μνημείο μπήκε για να πλαγιάσει! Πάμε λοιπόν να
τον πειράξουμε και να τον τρομάξουμε;
Κι' ο άλλος του αποκρίθηκε" -Γιατί να τον τρομάξουμε; Δεν υπάρχει κανένας
λόγος. Αυτός είναι που είναι δικός μας. Τα κάνει όλα" και τρώει, και
πίνει, και καταλαλεί και δεν πατά και το πόδι του στις ιερές ακολουθίες.
Γιατί λοιπόν να χάνουμε το καιρό μας μαζί του; Καλύτερα δεν είναι να
πάμε να πειράξουμε, άλλους που μας ταλαιπωρούν με τις νηστείες τους, και
με τις προσευχές τους, και με το πόλεμο που μας κάνουν αδιάκοπα, νύχτα
και ήμερα; ...; ...;
Κωνσταντίνος ο Μέγας και η ιστορική αλήθεια
ΚΥΡΙΟΣ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ LORD JESUS CHRIST 3: Κωνσταντίνος ο Μέγας και η ιστορική αλήθεια: Κ ΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Ο ΜΕΓΑΣ ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ Του π. Γ. Δ. Μεταλληνού, τ. Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής του Πανεπ. Αθηνών Πηγή: Απομαγνητοφ...
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ
1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)
2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.
3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς
4.Ἐπικοινωνία: Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό Kyria.theotokos@gmail.com .
2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.
3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς
4.Ἐπικοινωνία: Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό Kyria.theotokos@gmail.com .