Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2022

'Ἀνώτερη ἡ ὑπακοή ἀπό τήν νοερά προσευχή, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Ανώτερη η υπακοή από την νοερά προσευχή, 27-2-2022, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (ἀπόσπασμα)

Ἀναγκαία ἡ καλλιέργεια ὅλων τῶν ἀρετῶν, Ἀββᾶ Μάρκου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 273. Αναγκαία η καλλιέργεια όλων των αρετων, Αββά Μαρκου-Τά 226 κεφάλαια περί αυτών που νομίζουν ότι δικαιώνονται από τα έργα τους, Φιλοκαλία τόμος Α', 28-2-2022, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Ὁ μακαριστός Αἰτωλίας Κοσμᾶς γιά τόν Ἅγιο Παΐσιο

 

Κήρυγμα ἀπο τόν Μακαριστό Μητροπολίτη Αἰτωλίας & Ἀκαρνανίας κυρό Κοσμᾶ στόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό Ἁγίου Σπυρίδωνος Ἱερᾶς Πόλεως Μεσολογγίου τή 12η Ἰουλίου 2021 ἑορτή Ἁγίου Παϊσίου Ἁγιορείτου.


http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2022/02/blog-post_816.html#more

Ὅταν ἀκηδιάσεις νά θυμᾶσαι τόν θάνατο καί τίς φοβερές κολάσεις, Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου

 ΚΗΡΥΓΜΑ ΣΤΟΝ ΕΣΠΕΡΙΝΟ_272. Οταν ακηδιάσεις να θυμάσαι τον θάνατο και τις φοβερές κολασεις, Αββά Μάρκου- Τα 226 κεφάλαια περί αυτών που νομίζουν ότι δικαιώνονται από τα έργα τους, Φιλοκαλία τόμος Α', 27-2-2022

http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

π.Ἀρσένιος Βλιαγκόφτης: "1. Οὐκρανία - 2. Κυριακή τῆς Κρίσεως"


Ἐκπομπή μέ τόν π. Ἀρσένιο Βλιαγκόφτη [Κυριακή, 27 Φεβρουαρίου 2022]

http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2022/02/1-2.html#more

π.Γεώργιος Κάλτσιου, γιά τήν Ὀρθοδοξία, τόν Οἰκουμενισμό, τήν Μασωνία, τά Ἔθνη.


Αποσπάσματα μίας συνέντευξης και μίας ομιλίας του π. Γεωργίου Κάλτσιου για επίκαιρα θέματα που μας αφορούν.

Ερώτηση: Πάτερ, κατά τη γνώμη σας, μπορεί ένας Χριστιανός, ένας Μουσουλμάνος και ένας Εβραίος να ζήσουν μαζί ειρηνικά και αρμονικά, και αν ναι, τότε ποιο θα είναι το μυστικό;

π. Γεώργιος Κάλτσιου: Ο αμοιβαίος σεβασμός. Είναι η μόνη ένδειξη καλής αρμονίας. Σε καμμία περίπτωση δεν είναι η συμμετοχή στην κοινή προσευχή ή σε κοινές λειτουργίες. Αυτό θα έρθει σε αντίφαση με τα διαφορετικά δόγματα ή θρησκείες.

Ερ.: Λατρεύουν όλοι τον ίδιο Θεό;

π. Κάλτσιου: Όχι πάντα (γελάει).. Εμείς γνωρίζουμε μόνο τον Ένα (Τριαδικό) Θεό που μας αποκαλύφθηκε και λατρεύουμε μόνο Αυτόν. Άλλες μορφές (θεών) είναι στρεβλωμένες ή ψεύτικες.

Ερ.: Βοηθήστε μας παρακαλώ να καταλάβουμε σωστά τον ακόλουθο στίχο: «ότι πάντες οι θεοί των εθνών δαιμόνια» (Ψαλμ. 95, 5).

π. Κάλτσιου: Ναι. Διότι όλοι εκείνοι που λατρεύονταν ήτανε είδωλα… Είχαν οφθαλμούς αλλά δεν είδαν, είχαν στόμα αλλά δεν μίλησαν και αυτιά αλλά δεν άκουσαν, όπως είπε ο ψαλμωδός. Ήταν λοιπόν όλα είδωλα, και είδωλα είναι αυτά που είναι κατ’ εικόνα του διαβόλου. Δεν είναι δύσκολο να το καταλάβει κανείς αυτό.

Ερ.: Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο μεγαλύτερος πειρασμός που αντιμετωπίζει σήμερα ένας πιστός Ορθόδοξος;

π. Κάλτσιου: Ο οικουμενισμός.

Ερ.: Η επόμενη ερώτησή μου ήταν αν συμφωνείτε με τον οικουμενικό διάλογο αλλά…

π. Κάλτσιου: Όχι. Απολύτως όχι. Διότι ο οικουμενισμός είναι μία πιο απαλή μορφή της μασωνίας. Η μασωνία προσπαθεί να καταργήσει την Ορθόδοξη πίστη και τον Χριστιανισμό γενικά. Ο οικουμενισμός προσπαθεί να κυριαρχήσει μέσα από κάποια ιδανικά τα οποία μπορεί να φαίνονται πολύ γενναιόδωρα: ‘Γιατί να έχουμε διαφωνίες αναμεταξύ μας;’ ‘Ας ζήσουμε σαν αδέλφια’, ‘Ας αγαπάμε ο ένας τον άλλον’, ‘Μπορούμε να λατρεύουμε μαζί και να προσευχόμαστε μαζί’. Πράγματα τα οποία δεν επιτρέπονται στην Ορθοδοξία. Όλες οι 7 Οικουμενικές Σύνοδοι απαγορεύουν την συμπροσευχή με εκείνους που βρίσκονται έξω από την Ορθόδοξη πίστη. Εάν δεν υπακούσουμε σε αυτούς τους Κανόνες, εάν υποταχθούμε στον οικουμενισμό, στις πιέσεις και στις υποσχέσεις της Δύσης -που είναι όλα μάταια ψέματα- σημαίνει ότι παραβαίνουμε όλους τους Κανόνες της Ορθόδοξης Εκκλησίας, της πραγματικής Οικουμενικής Εκκλησίας.
Ερ.: Πάτερ, είπατε ότι η μασωνία δεν έπαιξε ρόλο. Σημαντικό να πω;

Ἡ ἐρημίτης κόντρα στήν ἔρημο τοῦ σατανᾶ


Η ΕΡΗΜΙΤΙΣ ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΗΝ ΕΡΗΜΟ
ΤΟΥ ΣΑΤΑΝΑ

Ἡ Ὁσία Μαρία (19/2) ἐγεννήθη στίς ἀρχές τοῦ 19ου αἰῶνος, εἰς τήν ἐπαρχίαν Νόβγκοροντ τῆς ἁγίας Ρωσίας, στό χωριό Περεντίνο. Οι γονείς της ήσαν ευσεβείς και φιλόθεοι και η Οσία Μαρία είχε άλλα τέσσερα αδέλφια, δύο αγόρια και δύο κορίτσια. Από το χωρίον της Οσίας κατήγετο και ο Γέροντας Ιγνάτιος –θείος της, αδελφός του πατέρα της- ιδρυτής της Ιεράς Μονής του Όλονετς κοντά στη λίμνη Βέιζ, ο οποίος μαζί με τον αδελφό του Θεόδωρον είχαν ξεκινήσει την μοναχική ζωήν από το Άγιον Όρος. Όλη η οἰκογένεια, όμως, ξεχώριζε για την καλωσύνη της σ’ ολόκληρο το χωριό.
Από την παιδικήν ηλικίαν, η Μαρία, εδιδάχθη από τους γονείς της να προσεύχεται και να μελετά τα βιβλία της Εκκλησίας, το Ωρολόγιον και το Ψαλτήριον, να βοηθά στις δουλειές του σπιτιού την μητέρα της και να φροντίζη τα λουλούδια και τους κήπους. Οι ευσεβείς γονείς της, βλέποντας ότι η Μαρία μεγαλώνει και διαφέρει από τα άλλα παιδιά της ηλικίας της, την παρότρυναν να πάρη την ευχή του Γέροντος Ησαΐου του ερημίτου, ὁ ὁποῖος ἠσκῆτο στο ερημητήριο του Αγίου Νικηφόρου στο Όλονετς. Επέστρεψεν όμως και πάλι κοντά στους γονείς της κι έφυγε από το πατρικό της σπίτι για την ασκητικήν πορεία της, μόνον όταν εκείνοι έφυγαν για τον Ουρανόν. Είχεν αποκτήσει και μίαν φίλη, την Άνναν, η οποία είχε κι αυτή τον ίδιον πόθο της ασκήσεως. Πεζοπορώντας έφθασαν εἰς τον Γέροντα Ἠσαΐαν -μετονομασθέντα κατά τήν λήψη τοῦ Ἀγγελικοῦ Σχήματος Ἰγνάτιον- ο οποίος με την διορατικότητά του τις οδήγησε στήν Γερόντισσαν Ἀκυλίναν της Ιεράς Μονής του Ολονέτς. Είχε κι εκείνη γευθεί την ερημικήν ζωή και δεχόταν συχνά πνευματικές νουθεσίες για τις Μοναχές τοῦ Μοναστριοῦ, από τον Γέροντα Ἠσαΐαν. Ο Γέροντας εξομολόγησε και τις δύο, τους έδωσε πνευματικές νουθεσίες,«μοναχικόν κανόνα» κατά τον Μέγαν Παχώμιον, ο οποίος παρότρυνε τους Μοναχούς να διαβάζουν το Ψαλτήριον, να κάνουν πολλές μετάνοιες, να μελετούν ἱερά βιβλία, να καλλιεργούν συνεχώς την νοεράν προσευχήν και να έχουν εργόχειρον!..

'Ἀλλοίωσις λόγων τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου


Αλλοίωσις λόγων του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου

Σε κείμενο ημερομηνίας 8 Ιανουαρίου 2014, που δημοσιεύτηκε στο ιστολόγιο Αναστάσιος, το οποίο τιτλοφορείτο ‘’Primus sine paribus: Απάντησις εις το περί πρωτείου κείμενον του Πατριαρχείου Μόσχας’’, του νυν Αρχιεπισκόπου Αμερικής, τότε Μητροπολίτου Προύσης, Καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ., καταγράφονται μεταξύ άλλων τα εξής : ‘’Παλαιόθεν και συστηματικώς η Εκκλησία εξέλαβε το πρόσωπον του Πατρός ως τον Πρώτον («η μοναρχία του Πατρός») της κοινωνίας των προσώπων της Αγίας Τριάδος’’.

Και κάτωθεν του εν λόγω κειμένου η παραπομπή με αρ. 9 καταγράφει τα εξής : [‘’Ημίν δε μοναρχία το τιμώμενον‘’, γράφει ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος εις τον Τρίτον Θεολογικόν του Λόγον (ΒΕΠΕΣ,59, σ.239). Η έννοια της μοναρχίας συνάδει προς την «τάξιν θεολογίας» (Θεολογικός Πέμπτος, σ.279). Η Παναγία Τριάς δεν αποτελεί μίαν ομοσπονδίαν προσώπων. Ο Θεολόγος των Πατέρων ομιλεί περί μοναρχίας και πρωτείου του Θεού και Πατρός].

Το περί μοναρχίας όμως, που αναφέρει ο μεγάλος αυτός Άγιος της Εκκλησίας μας, ‘’περιγράφει έν πρόσωπον’’; Αυτό ήθελε να πει ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος; Αν ανατρέξουμε στον Τρίτον Θεολογικόν Λόγον του Αγίου Γρηγορίου, θα παρατηρήσουμε ότι εις το ‘’ημίν δε μοναρχία το τιμώμενον‘’, συμπληρώνει τα εξής : ‘’ημίν δε μοναρχία το τιμώμενον· μοναρχία δε, ουχ ήν έν περιγράφει πρόσωπον· έστι γαρ και το έν στασιάζον προς εαυτό πολλά καθίστασθαι·αλλ’ ήν φύσεως ομοτιμία συνήστησι, και γνώμης σύμπνοια, και ταυτότης κινήσεως και προς το έν των εξ αυτού συννευσις, όπερ αμήχανον επί της γεννητής φύσεως, ώστε καν αριθμώ διαφέρη, τη γε ουσία μη τέμνεσθαι’’.

Αναφέροντας ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος το ‘’ημίν δε μοναρχία το τιμώμενον ‘’, επεξηγεί τι εννοεί, προσθέτοντας το ‘’μοναρχία δε, ουχ ήν έν περιγράφει πρόσωπον’’, στον ομολογιακό αυτόν Λόγον του περί του Υιού. Ο Άγιος Γρηγόριος είναι σαφέστατος και δεν επιδέχεται άλλη ερμηνεία η ρήση του αυτή.

Αν διαβάσει κανείς τον Θεολογικόν αυτόν Λόγον περί του Υιού (Γ΄ Λόγον) του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου, όσο και τον Θεολογικόν αυτού Λόγον περί του Αγίου Πνεύματος (Ε΄ Λόγον), αντιλαμβάνεται την ομολογιακή σκοπιμότητα της γραφής των και ως εκ τούτου δεν παρέχεται η δυνατότητα ερεισμάτων και παραλληλισμών σε πρωτειακά επιχειρήματα. Μια τέτοια προσπάθεια παραλληλισμών από ένα τέτοιο δογματικό κείμενο, δεν οδηγεί σε αλλοιώσεις του θεολογικού βάθους των Θεολογικών αυτών Λόγων του μεγάλου αυτού Πατέρα της Εκκλησίας μας;

‘’Ήν το φως το αληθινόν, ό φωτίζει πάντα άνθρωπον ερχόμενον εις τον κόσμον, ο πατήρ· ήν το φως το αληθινόν, ό φωτίζει πάντα άνθρωπον ερχόμενον εις τον κόσμον, ο υιός· ήν το φως το αληθινόν, ό φωτίζει πάντα άνθρωπον ερχόμενον εις τον κόσμον, ο υιός· ήν το φως το αληθινόν, ό φωτίζει πάντα άνθρωπον ερχόμενον εις τον κόσμον, ο άλλος παράκλητος· ήν, και ήν, και ήν· αλλ΄ έν ήν. Φως και φως, και φως· αλλ’ έν φως, είς θεός’’ (Θεολογικός Πέμπτος). Αυτό ήθελε να καταδείξει ο Άγιος. Ο Πέμπτος Θεολογικός Λόγος του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου απαντά στους Πνευματομάχους.

Ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος τονίζει ότι ‘’ημίν εις Θεός’’ και αυτό είναι που θέλει να δείξει ο Άγιος. Αυτό είναι που θέλει να καταδείξει ο Άγιος και όχι ‘’πρωτείο’’ ανάλογο με αυτό που επιχειρείται στο εν λόγω κείμενο.

‘’Όταν μεν ουν προς την θεότητα βλέψωμεν, και την πρώτην αιτίαν, και την μοναρχίαν, έν ημίν το φανταζόμενον· όταν δε προς τα εν οις η θεότης, και τα εκ της πρώτης αιτίας αχρόνως εκείθεν όντα και ομοδόξως, τρία τα προσκυνούμενα’’, αναφέρει ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος (Ε΄ Λόγον). Δεν αλλοιώνεται ο Πέμπτος Θεολογικός Λόγος του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου με πρωτειακούς παραλληλισμούς;

Δεν εισάγεται μια καινοφανής έννοια για τον Θεό Πατέρα, η έννοια του πρωτείου του Πατρός, με την έννοια του πρωτείου του Οικουμενικού Θρόνου και φυσικά του πρωτείου του Επισκόπου της Πρεσβυτέρας Ρώμης πριν το 1054μ.Χ.;

Μια τέτοια αλλοίωση των Θεολογικών Λόγων του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου, θα μπορούσε να αποτελέσει εργαλείο στην επιχειρηματολόγηση από όσους τοποθετούνται υπέρ της μονομερούς και χωρίς συναίνεση, εκχώρησης Αυτοκεφαλίας από τον Οικουμενικό Θρόνο.




http://aktines.blogspot.com/2022/02/blog-post_67.html

«Οἱ πειρασμοὶ ποὺ μᾶς ἔρχονται ἀναπάντεχα, εἶναι θεία οἰκονομία»,Ἀρχιμανδρίτου Σάββα Ἁγιορείτου

 

«Οἱ πειρασμοὶ ποὺ μᾶς ἔρχονται ἀναπάντεχα, εἶναι θεία οἰκονομία»

Ἀββᾶ Μάρκου τοῦ Ἀσκητοῦ, Τὰ 226 κεφάλαια περὶ αὐτῶν ποὺ νομίζουν ὅτι δικαιώνονται ἀπὸ τὰ ἔργα τους, Φιλοκαλία Τόμος Α’

Ἀρχιμανδρίτου Σάββα Ἁγιορείτου

Κήρυγμα 21/2/22

 Οἱ πειρασμοὶ ποὺ ἀπροσδόκητα μᾶς συμβαίνουν, λέγει ὁ Ἀββᾶς Μάρκος ὁ Ἀσκητὴς στὸ σύγγραμμά του Περὶ τῶν οἰομένων ἐξ ἔργων δικαιοῦσθαι, δηλαδὴ περὶ ἐκείνων οἱ ὁποῖοι νομίζουν ὅτι δικαιώνονται ἀπὸ τὰ ἔργα - αὐτὸ τὸ σύγγραμμα ποὺ ὑπάρχει στὴ Φιλοκαλία καὶ ὅπως εἴπαμε εἶναι τοῦ Ἁγίου Μάρκου τοῦ Ἀσκητοῦ-  σ’ αὐτὸ τὸ σύγγραμμα λέγει ὁ Ἀββᾶς Μάρκος ὅτι οἱ πειρασμοὶ ποὺ ἀπροσδόκητα μᾶς συμβαίνουν, μᾶς διδάσκουν διὰ τῆς θείας οἰκονομίας νὰ εἴμαστε φιλόπονοι καὶ μᾶς ἕλκουν στὴ μετάνοια χωρὶς νὰ θέλουμε.

«Οἱ ἀπροσδοκήτως συμβαίνοντες ἡμῖν πειρασμοί, οἰκονομικῶς ἡμᾶς φιλοπόνους διδάσκουσιν εἶναι, καὶ μὴ βουλομένους εἰς μετάνοιαν ἕλκουσιν», μᾶς λέγει ὁ Ἀββᾶς Μάρκος· αὐτοὶ οἱ πειρασμοὶ δηλαδὴ ποὺ ἔρχονται ξαφνικά, χωρὶς νὰ τοὺς προσδοκοῦμε, χωρὶς νὰ τοὺς περιμένουμε, οἱ διάφορες θλίψεις καὶ δοκιμασίες ποὺ εἶναι ἀκούσιες. Αὐτοὶ οἱ πειρασμοὶ καὶ αὐτὲς οἱ δοκιμασίες μᾶς διδάσκουν διὰ τῆς θείας οἰκονομίας νὰ εἴμαστε φιλόπονοι. Νὰ ἀγαπήσουμε δηλαδὴ τὸν κόπο γιὰ τὸν Θεό, τὸν πόνο γιὰ τὴν ἀρετή, καὶ μᾶς ἕλκουν στὴν μετάνοια καὶ χωρὶς νὰ θέλουμε. Εἶναι μία ἔκτακτη θὰ λέγαμε βοήθεια τοῦ Θεοῦ στὸν ἄνθρωπο. Καὶ τί μπορεῖ νὰ εἶναι αὐτοὶ οἱ πειρασμοί; Μπορεῖ νὰ εἶναι κάτι ἐξωτερικό, μία ἀδικία ἀπὸ ἕνα ἄνθρωπο, μπορεῖ νὰ εἶναι καὶ κάτι ἐσωτερικό. Γι’ αὐτὸ ἀφήνει ὁ Θεὸς τοὺς ἁγίους Του, μᾶς λέγει ὁ Ἀββᾶς Ἰσαὰκ ὁ Σῦρος, γι’ αὐτὸ ἀφήνει ὁ Θεὸς τοὺς ἁγίους Του νὰ δοκιμάσουν κάθε λύπη· γιὰ νὰ ἀποκτήσουν πείρα καὶ νὰ βεβαιωθοῦν γιὰ τὴ βοήθειά Του, καὶ γιὰ τὸ πόσο προνοεῖ καὶ νοιάζεται γι’ αὐτούς. Ὅποιες θλίψεις καὶ δοκιμασίες καὶ πειρασμοί, μπορεῖ νὰ εἶναι καὶ στερήσεις καὶ αὐτῶν ἀκόμα τῶν σωματικῶν καὶ ἀναγκαίων πραγμάτων γιὰ τὴν διατήρηση τοῦ σώματος, ὅλα αὐτὰ πρέπει νὰ τὰ δεχόμαστε μὲ χαρά, γιατὶ εἶναι φανέρωση τῆς στοργικῆς πρόνοιας του Θεοῦ, ἔτσι ὥστε νὰ ὁδηγηθοῦμε σὲ πληρέστερη καὶ τελειότερη καὶ πιὸ ὁλοκληρωμένη μετάνοια.

Ἀφήνει ὁ Θεὸς λοιπὸν τοὺς Ἁγίους Του, λέει ὁ Ἀββᾶς Ἰσαάκ, νὰ δοκιμάζουν κάθε λύπη γιὰ νὰ βεβαιωθοῦν γιὰ τὴ βοήθειά Του, γιὰ τὸ πόσο προνοεῖ καὶ νοιάζεται γι’ αὐτούς. Ἑπομένως, πρέπει νὰ τοὺς δεχόμαστε μὲ χαρὰ τοὺς διάφορους πειρασμοὺς ποὺ ἀπροσδόκητα μᾶς ἔρχονται γιατὶ εἶναι ἐργαλεῖο, θὰ λέγαμε, εἶναι μέσο μὲ τὸ ὁποῖο ὁ Θεὸς μᾶς διδάσκει τὴ φιλοπονία, τὴν ἀποβολὴ τῆς φιλαυτίας καὶ τὴν ἀποδοχὴ μὲ χαρὰ τῆς λύπης, τῆς θλίψης γιὰ χάρη τῆς ἀρετῆς, γιὰ χάρη τῆς σωτηρίας μας.

Ἔτσι καί ἡμεῖς νά παριστάμεθα κατά τήν ψαλμωδίαν.Ὁσίου Ἐφραίμ τοῦ Σύρου


[….] Αλλά ούτε και ένα απλόν λόγον να μην ανταλλάξωμεν με τον διπλανόν μας, μη τυχόν, αντί να εξευμενίσωμεν τον ποιητήν του Ουρανού και της γης, τον παροργίσωμεν.
Όπως ακριβώς, δηλαδή, όταν ευρίσκεται κανείς ενώπιον βασιλέως και συνομιλή με Αυτόν, αν τύχη και τον καλέση κάποιος σύνδουλος, εάν εγκαταλείψη την συνομιλίαν με τον Βασιλέα, η οποία δι’ αυτόν αποτελεί δόξαν και τιμήν, και γυρίση να κουβεντιάση με τον σύνδουλον, προσβάλλει με τον τρόπον του τον Βασιλέα και προκαλεί εις βάρος του την φοβεράν αγανάκτησιν εκείνου, έτσι και εκείνος που ομιλεί κατά την ώραν της προσευχής και της ψαλμωδίας.

Οφείλομεν, λοιπόν, με τον τρόπον που οι Άγγελοι στέκουν με πολύν τρόμον και υμνολογούν τον Δημιουργόν, έτσι και ημείς να παριστάμεθα κατά την ψαλμωδίαν.

Ὁ οὐκρανικός καί ὁ ρωσικός λαός βγῆκαν ἀπό τή κολυμβήθρα τοῦ Δνείπερου καί ὁ πόλεμος μεταξύ αὐτῶν τῶν λαῶν εἶναι ἐπανάληψη τῆς ἁμαρτίας τοῦ Κάιν


«Ο ουκρανικός και ο ρωσικός λαός βγήκαν από τη κολυμβήθρα του Δνείπερου και ο πόλεμος μεταξύ αυτών των λαών είναι επανάληψη της αμαρτίας του Κάιν, που σκότωσε τον αδελφό του από φθόνο. Ένας τέτοιος πόλεμος δεν έχει καμία δικαιολογία ούτε από τον Θεό ούτε από τους ανθρώπους ."

Μητροπολίτης Κιέβου Ονουφρίου

https://proskynitis.blogspot.com/2022/02/blog-post_303.html?m=0

Ὁ τάφος τοῦ Ὁσίου Γεωργίου Καρσλίδη, πρίν τήν ἀνακομιδή τῶν λειψάνων του

Ο τάφος του Οσίου Γεωργίου Καρσλίδη, πριν την ανακομιδή των λειψάνων του.....
Θάφτηκε πίσω από τον ιερό ναό της Αναλήψεως, όπου λειτουργούσε επί τριάντα περίπου χρόνια με τα άμφιά του, τον σταυρό του και τα λειτουργικά του βιβλία που είχε από την Γεωργία....
Τα δύο κυπαρίσσια πλάι στον τάφο του λύγισαν να τον προσκυνήσουν, όπως είχε προείπει!


https://proskynitis.blogspot.com/2022/02/blog-post_90.html

28 Φεβρουαρίου. Δευτέρα τῆς τυρινῆς. Βασιλείου ὁσίου τοῦ ὁμολογητοῦ (†750). Προτερίου Ἀλεξανδρείας ἱερομάρτυρος (†457), Κυράννης νεομάρτυρος τῆς ἐν Θεσσαλονίκῃ (†1751). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Δευτ. τῆς τυροφάγου (Γ΄ Ἰωάν. 1-15).

Γ Ιω. 1,1            Ὁ πρεσβύτερος Γαΐῳ τῷ ἀγαπητῷ, ὃν ἐγὼ ἀγαπῶ ἐν ἀληθείᾳ.

Γ Ιω. 1,1                     Εγώ, ο μεγαλύτερος κατά την ηλικίαν και κατά το αξίωμα, το οποίον μου έχει δώσει ο Θεός, προς τον αγαπητόν Γαϊον, τον οποίον εγώ αγαπώ με την αγνήν και άδολον αγάπην του Χριστού.

Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2022

Πῶς θά εἶναι ἡ ἀνάσταση τῶν νεκρῶν σωμάτων, (Α΄ Κορ. 15, 42-49), Ἑρμ. Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Πώς θά εἶναι ἡ ἀνάσταση τῶν νεκρῶν σωμάτων, (Α΄ Κορ. 15, 42-49), Ἑρμ. Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου, 27-2-2022, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Ἡ ἀγάπη, ἡ ἔσχατη τῶν ἀρετῶν πού ὅμως εἶναι ἡ πρώτη, Ἀββᾶ Μάρκου.Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 ΚΗΡΥΓΜΑ_271. Η αγάπη, η έσχατη των αρετών που όμως είναι η πρώτη, Αββά Μάρκου -Τά 226 κεφάλαια περί αυτών που νομίζουν ότι δικαιώνονται από τα έργα τους, Φιλοκαλία τόμος Α', 27-2-2022, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Ἡ ἀπερίσπαστη προσευχή συντρίβει τήν καρδιά, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (Κήρυγμα)

 ΚΗΡΥΓΜΑ_270. Η απερίσπαστη προσευχή συντρίβει την καρδιά, Τά 226 κεφάλαια περί αυτών που νομίζουν ότι δικαιώνονται από τα έργα τους, Φιλοκαλία τόμος Α', 26-2-2022, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

«Καμμία συμμετοχὴ στὴ διακίνηση τῶν ἀπεχθῶν σκευασμάτων καὶ τῶν εἰδωλολατρικῶν ἑορτασμῶν»

 ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ_«Καμμία συμμετοχὴ στὴ διακίνηση τῶν ἀπεχθῶν σκευασμάτων καὶ τῶν εἰδωλολατρικῶν ἑορτασμῶν»

Ἀρχιμανδρίτου Σάββα Ἁγιορείτου , 26-2-2022 Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ- ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ 27-2-2022

https://youtu.be/HC6Xh5pdpcU
Συν Θεω ζωντανή μετάδοση τώρα: ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ- ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ 27-2-2022 

«Καμμία συμμετοχὴ στὴ διακίνηση τῶν ἀπεχθῶν σκευασμάτων καὶ τῶν εἰδωλολατρικῶν ἑορτασμῶν», Ἀρχιμανδρίτου Σάββα Ἁγιορείτου


«Καμμία συμμετοχὴ στὴ διακίνηση τῶν ἀπεχθῶν σκευασμάτων καὶ τῶν εἰδωλολατρικῶν ἑορτασμῶν»

Ἀρχιμανδρίτου Σάββα Ἁγιορείτου


Ἀπόσπασμα 26/2/22

Νὰ ἔχουμε ὅλοι τὶς εὐλογίες καὶ τὶς πρεσβεῖες τῆς Ἁγίας Μεγαλομάρτυρος καὶ Ἰσαποστόλου Φωτεινῆς τῆς Σαμαρείτιδος, καὶ νὰ παρακαλοῦμε τὸν Κύριο νὰ γίνει ἵλεως εἰς τὸν κόσμο Του καὶ νὰ σταματήσει αὐτὴ ἡ αἱματοχυσία ποὺ ἄρχισε στὴν Οὐκρανία καὶ ὅλοι μας νὰ ὁδηγηθοῦμε σὲ μετάνοια.

Ὡστόσο, ἡ κυβέρνηση ἐπιμένει νὰ ἐπιβάλει αὐτὸ τὸ χαράτσι στοὺς ἡλικιωμένους ἀνθρώπους ποὺ δὲν ἔκαναν αὐτὸ τὸ διαβόλιο, καὶ μάλιστα προανήγγειλαν ὅτι θὰ χρησιμοποιήσουν τὰ χρήματα γιὰ νὰ προωθήσουν τὰ ἐμβόλια καὶ αὐτὸ βεβαίως εἶναι τελείως ἀπαράδεκτο. Ἐμεῖς δὲν θέλουμε καμμία συμμετοχὴ στὴν διακίνηση αὐτῶν τῶν σκευασμάτων καὶ οὔτε βεβαίως δεχόμαστε αὐτὴν τὴν ἄδικη μεταχείριση. Δὲν μποροῦμε νὰ τὸ ἐπικροτήσουμε αὐτό. Εἶναι τελείως δικτατορικὸ μέτρο καὶ ἀπαράδεκτο! Καὶ ἔτσι, ἄν θέλουν ἄς τὰ πάρουν μόνοι τους!

Κάποτε ρωτήσαμε τήν γερόντισσα Γαλακτία , ὅταν ἀκόμη ἦταν στά πόδια τής:-Τιμωρεῖ γερόντισσα ὁ Θεός;

 KAΠOTE PΩTHΣAME THN ΓEPONTIΣΣA ΓAΛAKTIA OTAN AKOMH HTAN ΣTA ΠOΔIA THΣ:

-TIMΩPEI ΓEPONTIΣΣA O ΘEOΣ;

 AYTH MAΣ AΠANTHΣE: 

-O ΘEOΣ ΠAIΔIA MOY ΔEN EINAI ΣAN TA MOYTPA MAΣ. EXEI AΓAΠH ΠOY ΔE XΩPEI ΣE AΘPΩΠINO NOY, MAKPOΘYMIA, EXEI YΠOMONH MEΓAΛH. KAMIA ΦOPA TAPAKOYNEI ΓIA NA ΞYΠNHΣOME... EBAΛΛE ME TO ΣTAYPO TOY TO ΣATANA ΣTO KΛOYBI. A'MA ΞEΓEΛAΣTOYME KAI ΠAME KAI TONE BPOYME EKEI ΠOY EINAI ΦYΛAKIΣMENOΣ,TON AΦHNEI NA MAΣE ΠAIΔEYΣEI ΓIA NA BAΛΛOME NOY...NA MHN TO ΞANAKAMOME...

 -ΓEPONTIΣΣA,ΓIATI EXOYNE OPIΣMENOI ΣKΛHPO ΘANATO;

 -KI AYTO AΓAΠH ΘEOY EINAI. ΓIA NA KAΘAPIΣOME,NA ΞOΦΛHΣOME AΠO AMAPTIEΣ KAI NA MAΣE KEPΔIΣEI O XPIΣTOΣ. O ΠONOΣ KAΘAPIZEI,AΛAΦPYNEI TΣH ΨYXEΣ... ΔINEI ΣYNEXEIA EYKAIPIEΣ O XPIΣTOΣ NA AΛΛAΞOME. NA ΓINOME ΣΩΣTOI. A'MA ΠETOYME TA ΓPAMMATA ΠOY MAΣE ΠEMΠEI (TIΣ EYKAIPIEΣ ΠOY MAΣ ΣTEΛNEI),EΠITPEΠEI ΔYΣKOΛO ΘANATO ΓIA NA MΠANIAPIΣTOYME ΣTO AIMA MAΣ KAI NA ΞEBPΩMIΣOYME... ΣE AΛΛOYΣ ΠAΛI KAΛOYΣ KAΛOYΣ AΘPΩΠOYΣ EΠITPEΠEI ΔYΣKOΛO ΘANATO ΓIA NA ANEBOYNE ΠΛIA ΨHΛA KAI NA ΓENOYNE MAPTYPEΣ...ΞEPETE ΠOΣOI AΠO TO KAPKINO KAΘAPIΣANE KAI AΓIAΣANE;

Σόρος καί Γκέιτς χρηματοδοτοῦν τό κίνημα ὑπέρ τῶν ἀμβλώσεων

Σόρος και Γκέιτς χρηματοδοτούν το κίνημα υπέρ των αμβλώσεων

Χωρίς να έχει εκτελεστικές εξουσίες, η σκιά του Μπιλ Γκέιτς, μέσω του χρήματος, απλώνεται απειλητικά στο κόσμο είτε σε ό,τι αφορά στα εμβόλια- αν και άσχετος με την ιατρική - είτε στο μέλλον του κόσμου, τις γεννήσεις.

Στις 25 Μαρτίου 2021, οι Επιτροπές FEMM (δικαιώματα της γυναίκας) και INGE (εξωτερικές παρεμβάσεις) οργάνωσαν κοινή δημόσια ακρόαση σχετικά με τη χρηματοδότηση οργανισμών κατά της άμβλωσης. Επρόκειτο να στοχοποιηθούν οργανώσεις για την υπεράσπιση της ζωής στην Ευρώπη, ότι δηλ. παρεμβαίνουν με παράνομο τρόπο στις ευρωπαϊκές υποθέσεις με παραπληροφόρηση.

Παραδόξως, είναι ακριβώς οργανώσεις υπέρ των αμβλώσεων, που χρηματοδοτούνται από μεγάλα ξένα ιδρύματα, που προσκλήθηκαν σε αυτή την ακρόαση. Για παράδειγμα, το Ευρωπαϊκό Κοινοβουλευτικό Φόρουμ για τα Σεξουαλικά και Αναπαραγωγικά Δικαιώματα (EPF) του Neil Datta είναι ένα από τα κύρια λόμπι υπέρ των αμβλώσεων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Το 2018, το EPF δήλωσε ότι είχε προϋπολογισμό 3.589.422 ευρώ, από τα οποία 2.357.251 ευρώ από το Ίδρυμα Gates. Το EPF χρηματοδοτείται επίσης από αρκετούς άλλους οργανισμούς, μεταξύ των οποίων και το Ιδρυμα Ανοιχτής Κοινωνίας [Σόρος]. Επίσης, χρηματοδοτούμενο από πολλά μη ευρωπαϊκά ιδρύματα, το OpenDemocracy εκπροσωπήθηκε επίσης σε αυτή την ακρόαση. Το OpenDemocracy είναι ένας οργανισμός που παράγει έρευνες και περιεχόμενο μέσων ενημέρωσης εναντίον εκείνων που «επιτίθενται» στα δικαιώματα των γυναικών.

80. Πώς θά εἶναι ἡ ἀνάσταση τῶν νεκρῶν σωμάτων, (Α΄ Κορ. 15, 42-49), Ἑρμ. Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου, 27-2-2022, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

https://youtu.be/r1-Mb5edec8
Συν Θεω ζωντανή μετάδοση σε λίγο: 80. Πώς θά εἶναι ἡ ἀνάσταση τῶν νεκρῶν σωμάτων, (Α΄ Κορ. 15, 42-49), Ἑρμ. Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου, 27-2-2022, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Κυριακή τῆς Ἀπόκρεω. Ὁ Ἅγιος Κύριλλος Ἀλεξανδρείας γιά τήν εὐαγγελική περικοπή τῆς κρίσεως


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΕΩ [:Ματθ.25,31-46]

Ο ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΗΣ ΚΡΙΣΕΩΣ

Υπομνηματισμός στο εδάφιο Ματθ.25,31

«Ὅταν δὲ ἔλθῃ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἐν τῇ δόξῃ αὐτοῦ καὶ πάντες οἱ ἅγιοι ἄγγελοι μετ᾿ αὐτοῦ, τότε καθίσει ἐπὶ θρόνου δόξης αὐτοῦ(:όταν λοιπόν έλθει ο Υιός του ανθρώπου με τη δόξα Του και μαζί Του όλοι οι άγιοι άγγελοι, τότε θα καθίσει σε θρόνο ένδοξο και λαμπρό)» [Ματθ.25,31].

Πώς όμως θα έρθει, πώς θα εμφανιστεί; Όπως δήλωσε ο ίδιος αλλού, λέγοντας: «Καὶ τότε ὄψονται τὸν υἱὸν τοῦ ἀνθρώπου ἐρχόμενον ἐπὶ τῶν νεφελῶν τοῦ οὐρανοῦ μετὰ δυνάμεως καὶ δόξης πολλῆς(:Και θα δουν τον υιό του ανθρώπου να έρχεται καθισμένος στα σύννεφα του ουρανού με δύναμη και συνοδεία αγγέλων και με δόξα πολλή)»[Ματθ.24,30]. Θα έρθει δηλαδή, όχι πια με ταπεινή όψη, ούτε με τη μικροπρέπεια τη δική μας, αλλά με δόξα και δύναμη θεϊκή. Θα ακούσεις και στα δύο ουσιαστικά το επίθετο «πολλή»· διότι με δύναμη πολλή και με δόξα πολλή θα κάνει τη δεύτερη θεϊκή παρουσία Του, γιατί την προηγούμενη την έκανε με αδύναμη και περιφρονημένη όψη, όση δηλαδή ήταν σε θέση να δουν οι πολλοί. Γιατί όμως επάνω σε σύννεφο; Επειδή έτσι εμφανίζεται πάντοτε ο Θεός: «Νέφη καὶ γνόφος κύκλῳ αὐτοῦ(:Απρόσιτη και ακατάληπτη είναι η τελειότητά Του, σαν μια νεφέλη και γνόφος να απλώνεται γύρω Του)»[Ψαλμ.96,2] και «Ἰδοὺ Κύριος κάθηται ἐπὶ νεφέλης κούφης(:Ιδού,ο Κύριος κάθεται επάνω σε ελαφριά ταχυκίνητη νεφέλη)»[Ησ.19,1].

Ἄραγε τό νά ἐργάζεται κανείς τήν Κυριακή εἶναι ἁμαρτία;


751.
Ερώτηση

Άραγε το να εργάζεται κανείς την Κυριακή είναι αμαρτία;

Απόκριση
Δεν είναι αμαρτία γι’ αυτούς που εργάζονται κατά Θεόν διότι ο Απόστολος είπε• «εργαζόμαστε νύχτα και ήμερα, για να μη επιβαρύνομε κάποιον»• είναι αμαρτία όμως για εκείνους που εργάζονται με περιφρόνηση, πλεονεξία και αισχροκέρδεια.

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 27-2-2022

https://youtu.be/nGki-iXzHO4
Συν Θεω ζωντανή μετάδοση τώρα: ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 27-2-2022

Φρούριο κατασκεύασε ὁ Θεός ἐναντίον τοῦ διαβόλου.Αὐτό εἶναι ἡ ἐκκλησία

 
πηγή
https://proskynitis.blogspot.com/2022/02/blog-post_24.html

27 Φεβρουαρίου. † ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΕΩ. «Μνεία τῆς δευτέρας καὶ ἐνδόξου παρουσίας τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ». Προκοπίου τοῦ Δεκαπολίτου (η ́ αἰ.). Στεφάνου τοῦ γηροκόμου. Ἐφραὶμ ὁσίου τοῦ Κατουνακιώτου (†1998). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Κυρ. ἀπόκρεω (Α΄ Κορ. η΄ 8 - θ΄ 2).

Α Κορ. 8,8          βρῶμα δὲ ἡμᾶς οὐ παρίστησι τῷ Θεῷ· οὔτε γὰρ ἐὰν φάγωμεν περισσεύωμεν, οὔτε ἐὰν μὴ φάγωμεν ὑστερούμεθα.

Α Κορ. 8,8                Μαθετε, λοιπόν, όλοι ότι το οιανδήποτε φάγητον και τα ειδωλόθυτα, δεν μας δίδουν ηθικήν αξίαν και δεν μας παρουσιάζουν ως εναρέτους και αρεστούς ενώπιον του Θεού. Διότι ούτε εάν φάγωμεν τα ειδωλόθυτα, με την ορθήν πεποίθησιν ότι αυτά είναι κοινά κρέατα, προχωρούμεν και πλεονάζομεν εις αρετήν ούτε εάν δεν φάγωμεν βραδυπορούμεν και καθυστερούμεν εις αυτήν

Σάββατο 26 Φεβρουαρίου 2022

Μερικές καί περιεκτικές ἐντολές, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 ΚΗΡΥΓΜΑ_269. Μερικές και περιεκτικές εντολές, Τά 226 κεφάλαια περί αυτών που νομίζουν ότι δικαιώνονται από τα έργα τους, Φιλοκαλία τόμος Α', 26-2-2022, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Τό σῶμα χωρίς τό νοῦ τίποτε δέν μπορεῖ νά κάνει. Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Το σώμα χωρίς το νου τίποτε δεν μπορεί να κάνει 25-2-2022 Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Κήρυγμα

Ὁ ἄσωτος ὑιός καί ἐμεῖς. Π. Γρηγόριος Παπασωτηρίου

https://apantaortodoxias.blogspot.com/2022/02/blog-post_913.html

Τά καταστροφικά ἀποτελέσματα τῆς ὑπερηφάνειας, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 221. Τά καταστροφικά ἀποτελέσματα τῆς ὑπερηφάνειας, Εὐεργετινός Γ΄ τόμος- Ὑπόθεσις Κθ΄, 26-2-2022, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ- ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ 26-2-2022

https://youtu.be/cDqZ6EFRYWU
Συν Θεω ζωντανή μετάδοση τώρα: ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ- ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ 26-2-2022

Ὀ Ἅγιος Κύριλλος Ἱεροσολύμων γιά τήν ἀνάσταση τῶν νεκρῶν


Ο ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ

Ρίζα κάθε καλού έργου είναι η ελπίδα της αναστάσεως. Η προσδοκία της ανταποδόσεως παρακινεί την ψυχή στην αγαθοεργία. Ο εργάτης που ελπίζει στον μισθό των κόπων του, είναι πρόθυμος να υπομείνει κάθε δυσκολία, ενώ όσοι κοπιάζουν χωρίς την ελπίδα της αμοιβής, γρήγορα εγκαταλείπουν το έργο τους. Ο στρατιώτης που προσδοκά να βραβευθεί, είναι ετοιμοπόλεμος. Κανείς όμως δεν προθυμοποιείται να διακινδυνεύσει για χάρη ασύνετου βασιλιά, που δεν επιβραβεύει τα κατορθώματα των στρατιωτών του.

Με παρόμοιο τρόπο και κάθε ψυχή, όταν πιστεύει στην ανάσταση και στη μέλλουσα ανταπόδοση, φροντίζει για τον εαυτό της. Ενώ όταν δεν πιστεύει στην ανάσταση και στη μέλλουσα κρίση, παραδίνεται στην αμαρτία και στην καταστροφή. Όποιος πιστεύει ότι το σώμα του θα αναστηθεί, δεν το μολύνει με ασέλγειες. Ενώ οποίος δεν πιστεύει στην ανάσταση, παραδίνεται στην αμαρτία και κακομεταχειρίζεται σαν ξένο το σώμα του. Είναι λοιπόν πολύ σπουδαίο παράγγελμα και τρισμέγιστη διδασκαλία και δόγμα της Αγίας Εκκλησίας μας, η πίστη στην ανάσταση των νεκρών. Είναι βασική διδασκαλία της Ορθοδοξίας μας. Και ενώ από πολλούς αμφισβητείται, από την αλήθεια επιβεβαιώνεται. Οι ειδωλολάτρες αμφισβητούν, οι Σαμαρείτες απιστούν, οι αιρετικοί διαστρεβλώνουν το δόγμα αυτό. Πολλές οι αντιρρήσεις. Μία όμως είναι η αλήθεια.

Μας λένε οι αρνητές: «Πέθανε ο άνθρωπος και τάφηκε. Σάπισε στο χώμα και διαλύθηκε σε σκουλήκια. Τα σκουλήκια ψόφησαν κι αυτά. Το σώμα λοιπόν καταστράφηκε και αφανίστηκε. Πώς θα αναστηθεί;». Μας λένε ακόμα: «Όσοι ναυάγησαν, καταφαγώθηκαν από τα ψάρια, που κι αυτά καταφαγώθηκαν από άλλα. Όσοι πάλεψαν με θηρία, έγιναν τροφές σε αρκούδες και σε λιοντάρια, που έφαγαν ακόμα και τα κόκαλά τους. Οι γύπες και οι κόρακες, αφού έφαγαν τις σάρκες των εγκαταλειμμένων στο χώμα νεκρών, πέταξαν και σκορπίστηκαν μακριά. Πώς λοιπόν θα συγκεντρωθούν πάλι τα μέλη του σώματος; Συμβαίνει μάλιστα τα αρπακτικά πουλιά, που τα έφαγαν, να θανατωθούν μακριά, άλλο στις Ινδίες, άλλο στην Περσία κι άλλο στην Ευρώπη. Πώς, τέλος, θα συναρμολογηθούν τα σώματα εκείνων που κάηκαν και που ο άνεμος ή η βροχή διασκόρπισε ακόμα και τη στάχτη τους;». Σε όλα αυτά θα απαντήσουμε: Για σένα, τον μικρό και αδύναμο άνθρωπο, απέχουν βέβαια πολύ οι Ινδίες από τη Γερμανία και η Ισπανία από την Περσία. Για τον Θεό όμως, που κρατάει στο χέρι Του ολόκληρη τη γη, όλα είναι κοντινά. Μην κατηγορείς λοιπόν τον Θεό, ξεκινώντας από τη δική σου αδυναμία, αλλά να συλλογίζεσαι τη δική Του παντοδυναμία.

Ο ήλιος, ένα μικρό κτίσμα μέσα στην απέραντη δημιουργία, θερμαίνει με τις ακτίνες του όλη τη γη·και ο αέρας, κτίσμα και αυτό του Θεού, την περιβάλλει. Ο Θεός λοιπόν, που δημιούργησε και τον ήλιο και τον αέρα, βρίσκεται μακριά από μας;

Ἀκούστε φιλοπόλεμοι Βασιλιάδες καί Ἄρχοντες τῶν Ἐθνῶν καί συνετιστεῖτε!


1η Απριλίου 1940,
Ιερά Μονή Λογγοβάρδας, Πάρος, Ελλάδα


Ακούστε φιλοπόλεμοι Βασιλιάδες και Άρχοντες των Εθνών και συνετιστείτε!

Ο Παντοκράτορας Θεός και Δημιουργός του παντός σας κατέστησε Βασιλιάδες, Άρχοντες και Κυβερνήτες των εθνών και λαών, και οι άνθρωποι σας εμπιστεύτηκαν τη διακυβέρνησή τους, να κυβερνάτε τους υπηκόους σας με δικαιοσύνη και αλήθεια και, ως πατέρες φιλόστοργοι και Κυβερνήτες άριστοι, να προνοείτε και να φροντίζετε για την ευημερία, ευτυχία και σωτηρία των λαών σας.

Γιατί λησμονείτε τον προορισμό σας; Ακούστε και συνετιστείτε! Εκατοντάδες χιλιάδες ανεύθυνων και αθώων ανθρώπων θανατώσατε, παραδίδοντας αυτούς στη σφαγή, στο πυρ και στο βυθό της θάλασσας! Εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους καταντήσατε πολύ δυστυχισμένους, ελεεινούς, άθλιους, πεινασμένους, γυμνούς και αστέγους!

Δισεκατομμύρια δισεκατομμυρίων δραχμών σπαταλάτε κάθε φορά σε εξοπλισμούς και τα ρίχνετε στο πυρ και στη θάλασσα, για να θεραπεύσετε το πάθος του εγωϊσμού και της φιλοδοξίας σας, και δεν σκέφτεστε ότι με τα χρήματα αυτά που πετάτε άσκοπα, άδικα και παράλογα, πόσα εκατομμύρια φτωχών, χηρών, ορφανών, πεινασμένων θα σώζατε! Πού είναι λοιπόν η δικαιοσύνη σας; Πού η αγάπη, η στοργή, πού η μέριμνα σας;

Τί θα απολαύσετε, τι θα κερδίσετε, εάν δείτε ολόκληρη την Ευρώπη να κυλιέται στο αίμα και τις πόλεις της να μεταβάλλονται σε σωρούς ερειπίων; Για όλα τα παραπάνω είστε υπεύθυνοι! Σκεφθείτε ότι είστε άνθρωποι θνητοί! Θα πεθάνετε, ας είστε Άρχοντες και Κυβερνήτες.

Ζητάτε, ως άδικοι και πλεονέκτες, να αυξήσετε τα όρια των εθνών σας και, εάν γίνεται, να κατακτήσετε ολόκληρη την οικουμένη, για να αφήσετε δήθεν όνομα, και αύριο θα πεθάνετε και δεν θα πάρετε μαζί σας τίποτα. Θα πάρετε μόνο τρεις πήχεις γης, όταν θα σας ρίξουν μέσα στο τάφο ως θνησιμαία, για να γίνετε τροφή σκουληκιών και δυσωδία! Σκεφτείτε ότι θα δώσετε λόγο για τις πράξεις σας στον απροσωπόληπτο Κριτή και Θεό, γι’ αυτό συνέλθετε, μετανοήστε και σταματήστε το κακό.

Κυριακή τῆς Ἀπόκρεω:«Οἱ ἐλάχιστοι ἀδελφοί». Π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΕΩ[:Ματθ. 25,31-46]

Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

με θέμα:

«Οἱ ἐλάχιστοι ἀδελφοί»

[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 18-2-1996]

(Β 330)

Το βιβλίον της Παλαιάς Διαθήκης, αγαπητοί μου, που λέγεται «Ἑκκλησιαστής», τελειώνει με τη φράση: «ὅτι σύμπαν τὸ ποίημα ὁ Θεὸς ἄξει ἐν κρίσει, ἐν παντὶ παρεωραμένῳ, ἐὰν ἀγαθὸν καὶ ἐὰν πονηρόν». Δηλαδή: «Ο Θεός, ολόκληρον τον άνθρωπο, τον όλον άνθρωπον, ‘’σύμπαν τό ποίημα’’, δηλαδή τόσο με την ψυχή του, όσο και με το σώμα του, θα οδηγήσει εις την κρίσιν και οτιδήποτε είναι, αγαθόν ή πονηρόν, όσο και αν είναι κρυμμένο και παρεωραμένο», όπως λέγει εδώ, δηλαδή κάπου κρυμμένο, «κάπου σε ένα περιθώριο, θα το βγάλει στο φανερόν». «Σύμπαν τό ποίημα». Ολόκληρο τον άνθρωπο. Τόσο με την ψυχή του, όσο και με το σώμα του. Και επιμένω εις αυτό. Ο όλος λοιπόν άνθρωπος θα οδηγηθεί εις την κρίσιν. Εξάλλου, αφού θα γίνει ανάστασις νεκρών, θα κριθούμε μετά την ανάσταση των νεκρών, αφού φυσικά θα έχομε πάρει τα καινούρια μας σώματα· εννοείται τα παλαιά μας σώματα ανακαινισμένα. Ό,τι και αν διέπραξε ο άνθρωπος, ξεχασμένο, μικρό, παραθεωρημένο, είτε αυτό είναι αγαθόν, είτε αυτό είναι κακόν. Λέγει ο άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων ότι: «Ενήστευσες; Θα σου λογαριαστεί. Δεν ενήστευσες; Θα σου λογαριαστεί». Οτιδήποτε. Ο πιο μικρός λόγος. Ο ίδιος ο Κύριος δεν μας είπε: «Σας βεβαιώνω ότι θα δώσετε λόγον δια πάντα αργόν λόγον». Και «αργός λόγος» είναι επιτρέψατέ μου, οι σαχλαμάρες. Καθόμαστε και λέμε σαχλαμάρες και περνάει η ώρα κ.λπ. Αυτά λέγονται «αργός λόγος». Και λέει ο Κύριος: «… και γι’ αυτά θα δώσουμε λόγο».

Και πράγματι· ότι θα κριθεί ο όλος άνθρωπος, μας το πληροφορεί και ο Παύλος. Λέει στη Β΄προς Κορινθίους επιστολή του: «Τούς γάρ πάντας ἡμᾶς φανερωθῆναι δεῖ (: Όλοι πρέπει να φανερωθούμε, να σταθούμε) ἔμπροσθεν τοῦ βήματος τοῦ Χριστοῦ, ἵνα κομίσηται ἕκαστος τά διά τοῦ σώματος πρός ἅ ἔπραξεν, εἴτε ἀγαθόν, εἴτε κακόν». «Για να πάρει ο καθένας την αμοιβή του. Ό, τι διέπραξεν με το σώμα του». Το προσέξατε; Με το σώμα του. Βέβαια πολύ παραπάνω με το πνεύμα του. Είτε αγαθόν αυτό είναι, είτε κακόν.

Και η κρίσις ανήκει εις τον Χριστόν. Γιατί Αυτός μας εδημιούργησε, ως Θεός Λόγος. Αυτός έκανε τον Αδάμ και την Εύα. Αυτός και τώρα μας αναδημιουργεί ως Θεάνθρωπος. Έρχεται για να μας αναπλάσει. Λέγει ο Ίδιος: «Οὐδέ γάρ ὁ Πατήρ κρίνει οὐδένα, ἀλλά τήν κρίσιν πᾶσαν δέδωκε τῷ Υἱῷ». «Ο Πατήρ δεν κρίνει κανέναν. Όλη την κρίσιν την έχει δώσει εις τα χέρια του Υιού». Γιατί; Εκείνος μας εδημιούργησε, Εκείνος μας αναδημιουργεί. Τρόπον τινά, σαν να είναι, όπως λέγει ο άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων, σαν να είναι ο υπεύθυνος απέναντι στον Πατέρα, δια την πορεία του πλάσματός Του, που λέγεται άνθρωπος. Και επιπλέον, ο Ίδιος ο Κύριος είπε: «Ἐδόθη μοι πᾶσα ἐξουσία ἐν οὐρανῷ καί ἐπί γῆς». Και συνεπώς και η εξουσία της Κρίσεως.

Κυριακή τῆς Ἀπόκρεω. Ὁ Ἅγιος Ἐφραίμ ὁ Σύρος γιά τή Δευτέρα Παρουσία τοῦ Κυρίου


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΕΩ [:Ματθ. 25,31-46]

Ο ΑΓΙΟΣ ΕΦΡΑΙΜ Ο ΣΥΡΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ

Αγαπητοί μου αδελφοί, ακούστε για τη δεύτερη και φοβερή παρουσία του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Έφερα στο νου μου την ώρα εκείνη και, καθώς αναλογίστηκα όσα πρόκειται τότε να συμβούν, κατατρόμαξα. Ποιος μπορεί να τα διηγηθεί; Ποια γλώσσα μπορεί να τα περιγράψει; Ποια αυτιά μπορούν να τα ακούσουν;

Τότε ο Βασιλιάς της οικουμένης θα σηκωθεί από τον θρόνο της δόξας Του και θα έρθει για να κρίνει όλους τους κατοίκους της γης, αμείβοντας με αιώνια μακαριότητα τους άξιους και τιμωρώντας με αιώνια κόλαση τους αμαρτωλούς! Όταν τα φέρνω αυτά στο νου μου, τρόμος με κυριεύει. Παραλύω ολόκληρος. Τα μάτια μου δακρύζουν. Η φωνή μου κόβεται. Τα χείλη μου παγώνουν. Η γλώσσα μου τρέμει. Οι λογισμοί μου σταματούν. Αν και ο φόβος με πιέζει να σωπάσω, αναγκάζομαι να μιλήσω για χάρη της δικής σας ωφέλειας.

Θα συμβούν τόσο μεγάλα και τρομακτικά γεγονότα, που ούτε έγιναν από την κτίση του κόσμου, ούτε θα γίνουν σ’ όλες τις γενιές. Αν μία δυνατή βροντή πολλές φορές μας τρομάζει και μας κόβει τα πόδια, για σκεφτείτε, πώς θ’ αντέξουμε ν’ ακούσουμε τον ήχο εκείνης της σάλπιγγας, που θα ηχήσει στα ουράνια δυνατότερα από κάθε βροντή, για να ξυπνήσει όλους τους νεκρούς, δίκαιους και άδικους;

Τότε τα οστά των νεκρών θα συναρμολογηθούν. Θα προστάξει ο μεγάλος Βασιλιάς, που εξουσιάζει όλη την κτίση, και ευθύς η γη και η θάλασσα θα δώσουν με τρόμο τους νεκρούς τους. Ακόμα κι όσοι κατασπαράχθηκαν από τα θηρία, όσοι φαγώθηκαν από τα ψάρια ή τα όρνια, όλοι, «εν ριπή οφθαλμού», θα παρουσιαστούν μπροστά στον αδέκαστο Κριτή. Τότε οι ποταμοί και οι πηγές θα εξαφανιστούν, τ’ αστέρια θα πέσουν, ο ήλιος θα σβήσει, η σελήνη θα χαθεί.

Άγγελοι σταλμένοι από το Θεό θα διασχίζουν την υφήλιο και θα συγκεντρώνουν τους εκλεκτούς από κάθε σημείο της γης. Τότε θα αντικρύσουμε «καινοὺς δὲ οὐρανοὺς καὶ γῆν καινὴν(:νέους ουρανούς και νέα γη)» [Β’ Πέτρ. 3, 13], σύμφωνα με την υπόσχεση του Κυρίου.

Πώς θα αντέξουμε, όταν θα δούμε να ετοιμάζεται ο φοβερός θρόνος και να προβάλλει ο Σταυρός, που πάνω του θυσιάστηκε εκούσια ο Χριστός για μας; Τότε θα θυμηθούμε και θα κατανοήσουμε τον λόγο του Κυρίου για «τὸ σημεῖον τοῦ υἱοῦ τοῦ ἀνθρώπου»[βλ. Ματθ. 24,30: «Καὶ τότε φανήσεται τὸ σημεῖον τοῦ υἱοῦ τοῦ ἀνθρώπου ἐν τῷ οὐρανῷ, καὶ τότε κόψονται πᾶσαι αἱ φυλαὶ τῆς γῆς καὶ ὄψονται τὸν υἱὸν τοῦ ἀνθρώπου ἐρχόμενον ἐπὶ τῶν νεφελῶν τοῦ οὐρανοῦ μετὰ δυνάμεως καὶ δόξης πολλῆς(:Και τότε θα φανεί στον ουρανό το σημείο που θα προαναγγέλλει την άμεση έλευση και παρουσία του υιού του ανθρώπου το σημείο του Υιού του ανθρώπου. Τότε θα θρηνήσουν όλες οι φυλές της γης που δεν πίστεψαν. Και θα δουν τον Υιό του ανθρώπου να έρχεται καθισμένος στα σύννεφα του ουρανού με δύναμη και συνοδεία αγγέλων και με δόξα πολλή)»].

Κυριακή τῆς Ἀπόκρεω. Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά τήν Δευτέρα Παρουσία καί τήν Τελική Κρίση

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΕΩ [:Ματθ. 25,31-46]

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΚΡΙΣΗ

«Όταν λοιπόν έλθει ο Υιός του ανθρώπου με όλη τη δόξα του Πατρός Του και όλοι οι άγγελοι μαζί Του, τότε θα καθίσει στον θρόνο της δόξας Του και θα χωρίσει τα πρόβατα από τα ερίφια και τους μεν πρώτους θα τους επιδοκιμάσει, διότι όταν πεινούσε τον έθρεψαν, όταν διψούσε τον πότισαν, όταν ήταν ξένος τον περιμάζεψαν, όταν ήταν γυμνός τον έντυσαν, όταν ήταν ασθενής τον επισκέφτηκαν και όταν βρισκόταν στη φυλακή πήγαν και τον είδαν, και θα δώσει τη βασιλεία Του σε αυτούς. Τους άλλους δε οι οποίοι έκαναν τα αντίθετα, θα τους αποδοκιμάσει και θα τους στείλει στο αιώνιο πυρ, που είναι ετοιμασμένο για τον διάβολο και τους αγγέλους του».

Την περικοπή αυτή τη γλυκύτατη, στην οποία δεν παραλείπουμε διαρκώς να επανερχόμαστε, και με την οποία, ως τελευταία, πολύ ορθώς ολοκληρώνεται ο λόγος, ας την ακούσουμε τώρα με κάθε προσοχή και κατάνυξη μεγάλη· διότι σ’ αυτήν γίνεται πολύς λόγος για τη φιλανθρωπία και την ελεημοσύνη. Για το θέμα αυτό και προηγουμένως μίλησε γι’ αυτή με διάφορους τρόπους, ενώ εδώ ομιλεί σαφέστερα και εμφαντικότερα, καθώς δεν παρουσιάζει εδώ δύο ή τρία ή πέντε πρόσωπα, αλλά ολόκληρη την οικουμένη. Μολονότι στην πραγματικότητα, και οι προηγούμενες περικοπές, οι οποίες ανέφεραν δύο πρόσωπα, δεν εννοούσαν ακριβώς δύο μόνο, αλλά δύο κατηγορίες ανθρώπων, όσους παρακούουν στις θείες εντολές και όσους υπακούουν.

Αλλά εδώ χρησιμοποιεί τον λόγο πιο φρικώδη και διαυγή. Γι’ αυτό και δεν λέγει τη συνήθη φράση: «η Βασιλεία ομοιάζει», αλλά ολοφάνερα πλέον παρουσιάζει τον εαυτό Του, λέγοντας «Ὃταν δὲ ἔλθῃ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἐν τῇ δόξῃ αὐτοῦ (:Όταν έρθει ο Υιός του ανθρώπου με όλη τη δόξα Του)»[Ματθ.25,31]· διότι τώρα ήρθε περιφρονημένος, ήλθε μέσα σε ύβρεις και προσβολές. Τότε όμως θα κάθεται στον θρόνο της δόξας Του. Και μάλιστα μνημονεύει αδιάκοπα τη δόξα Του. Επειδή πλησίαζε ο καιρός της Σταύρωσης, η οποία εθεωρείτο ατιμωτική, γι’ αυτό ενισχύει τον ακροατή και φέρνει μπροστά στα μάτια του το δικαστήριο και στήνει γύρω από αυτό ολόκληρη την οικουμένη. Και δεν κάνει τον λόγο τρομερό μόνο με τον τρόπο αυτό, αλλά και με το να παρουσιάζει τους ουρανούς να αδειάζουν· γιατί θα είναι μαζί Του όλοι οι άγγελοι, λέγει, για να μαρτυρούν πόσες υπηρεσίες πρόσφεραν σαν απεσταλμένοι του Δεσπότου για τη σωτηρία των ανθρώπων. Αλλά και από κάθε άποψη θα προκαλεί τρόμο η ημέρα τότε εκείνη.

Έπειτα λέγει: «Συναχθήσεται ἔμπροσθεν αὐτοῦ πάντα τὰ ἔθνη (:Θα συναχθούν μπροστά Του όλα τα έθνη)», δηλαδή ολόκληρο το ανθρώπινο γένος· «καὶ ἀφοριεῖ αὐτοὺς ἀπ᾿ ἀλλήλων ὥσπερ ὁ ποιμὴν ἀφορίζει τὰ πρόβατα ἀπὸ τῶν ἐρίφων(:και θα τους χωρίσει τον ένα από τον άλλο, όπως ο βοσκός χωρίζει τα πρόβατα από τα ερίφια)»[Ματθ.25,32]· διότι τώρα δεν είναι χωρισμένοι, αλλά όλοι μαζί ανακατεμένοι, ενώ τότε θα γίνει ο χωρισμός με κάθε ακρίβεια.

Κυριακή τῆς Ἀπόκρεω. Ἑρμηνεία τῆς ἀποστολικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΕΩ [:Α΄Κορ. 8,8- 9,2]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

«Βρῶμα δὲ ἡμᾶς οὐ παρίστησι τῷ Θεῷ· οὔτε γὰρ ἐὰν φάγωμεν περισσεύωμεν, οὔτε ἐὰν μὴ φάγωμεν ὑστερούμεθα(:Δεν είναι το φαγητό που μας παρουσιάζει ευάρεστους στον Θεό· διότι ούτε εάν φάμε προκόπτουμε και προοδεύουμε στην αρετή, ούτε εάν δεν φάμε, υστερούμε και μένουμε πίσω σε αυτήν)»[Α΄Κορ.8,8].

Βλέπεις πως πάλι περιόρισε την αλαζονεία τους; Διότι, αφού είπε ότι «έχουμε γνώση όλοι και όχι μόνο εκείνοι, και ότι κανείς τίποτε δεν γνωρίζει όπως πρέπει να το γνωρίζει και ότι η γνώση καθιστά τον άνθρωπο αλαζόνα», κατόπιν, αφού τους παρηγόρησε και τους είπε ότι όλοι δεν κατέχουν τη γνώση και ότι αυτοί μολύνονται εξαιτίας της αδυναμίας τους, για να μη λένε εκείνοι: «Και τι μας ενδιαφέρει, αν όλοι δεν κατέχουν τη γνώση; Γιατί δεν έχει γνώση ο τάδε; Γιατί να είναι ασθενής στην πίστη;». Για να μην προβάλλουν αυτά τα επιχειρήματα λοιπόν, δεν προχώρησε ευθέως να τονίσει σαφώς ότι πρέπει κανείς να απέχει από τα ειδωλόθυτα, για να μη βλάψει εκείνον που είναι ασθενής ως προς την πίστη, αλλά αφού ανέφερε ακροθιγώς αυτό μόνο, κατά πρώτον αναφέρει κάτι ανώτερο από αυτό.

Ποιο λοιπόν είναι αυτό; Ότι και αν ακόμη δεν βλαπτόταν κανείς και ούτε υπήρχε ο κίνδυνος παρεξηγήσεως του πλησίον, ούτε τότε θα έπρεπε να κάνει κανείς αυτό. Αυτό όμως θα ήταν ματαιοπονία· διότι εκείνος ο οποίος άκουσε να βλάπτεται μεν άλλος, ο ίδιος όμως έχει κέρδος, δεν απέχει από κάτι, αλλά απέχει μάλλον τότε, όταν μάθει ότι ο ίδιος δεν έχει καμία ωφέλεια από το πράγμα. Για τον λόγο αυτόν, θέτει αυτό πρώτο λέγοντας: «Βρῶμα δὲ ἡμᾶς οὐ παρίστησι τῷ Θεῷ(:Δεν είναι το φαγητό που μας παρουσιάζει ευάρεστους στο Θεό)». Είδες πώς εξευτελίζει αυτό, το οποίο φαινόταν ότι προερχόταν από τέλεια γνώση; «Οὔτε γὰρ ἐὰν φάγωμεν περισσεύωμεν(:διότι ούτε εάν φάμε, προκόπτουμε και προοδεύουμε στην αρετή)», δηλαδή δεν προοδεύουμε κατά Θεόν με το να κάνουμε κάτι καλό και μέγα· «οὔτε ἐὰν μὴ φάγωμεν ὑστερούμεθα (:ούτε εάν δεν φάμε υστερούμε και μένουμε πίσω σε αυτήν)», δηλαδή δεν υστερούμε σε τίποτε.

Μήπως ἀνήκουμε στήν κατηγορία τοῦ "πρεσβυτέρου ἀδελφοῦ", στήν πραγματική δηλαδή ἀσωτία, πού ἐμφανίζεται ὡς ἁγιότης, χωρίς ἀνάγκη μετανοίας;

Πρωτοπρεσβυτέρου Γεωργίου Μεταλληνοῦ (2009), Φῶς ἐκ Φωτός - Κηρυγματικές σκέψεις στά εὐαγγελικά ἀναγνώσματα, Θεσσαλονίκη: Ὀρθόδοξος Κυψέλη.


Ἡ παραβολή τοῦ ἀσώτου ἀποτελεῖ μικρογραφία τῆς ζωῆς κάθε ἀνθρώπου. Γιατί ὅλοι μας κάποτε ἐρχόμεθα στή θέση τοῦ "νεωτέρου υἱοῦ" καί ἀπομακρυνόμεθα ἀπό τόν Θεό γιά μικρότερο ἤ μεγαλύτερο χρόνο. Καί ἄν μέν ἀνήκουμε σ' αὐτήν τήν κατηγορία, ἔχουμε τήν ἐλπίδα τῆς ἐπιστροφῆς. Ἀρκεῖ γι' αὐτό ἡ μετάνοιά μας. Ὅπου ὑπάρχει διάθεση μετανοίας, εἶναι εὔκολος καί ὁ δρόμος τῆς ἐπιστροφῆς.

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 26-2-2022

https://youtu.be/7KnN3k5DZ9c
Συν Θεω ζωντανή μετάδοση τώρα: ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 26-2-2022

Μνημόσυνα



ΜΝΗΜΌΣΥΝΑ.

Το φαγητό που φέρνουν στο ναό για να τιμήσουν τη μνήμη του νεκρού και το μνημόσυνο για τον αποθανόντα είναι το ίδιο με το να βγάλεις έναν αιχμάλωτο βόλτα. Και αν κάνετε μια κατά παραγγελία λειτουργία, η ψυχή του νεκρού θα πετάξει ψηλά σαν αετός

Άγιος Γαβριήλ (Ουργκεμπάτζε)


https://apantaortodoxias.blogspot.com/2022/02/blog-post_229.html

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible