σ.σ. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ, με την διαφωνία ότι υφίσταται και μετάλλαξη της θεολογίας για την αλλοίωση της Εκκλησίας.Η αποϊεροποίηση που επιχειρείται τα τελευταία χρόνια μέσα στους κόλπους της Εκκλησίας δεν είναι αποτέλεσμα θεολογικής κρίσης. Είναι προϊόν πολιτικής βίας. Και όχι απλώς βίας καταστολής, αλλά μιας νέας βίας τελετουργικής, διοικητικής, μεταφυσικά μηδενιστικής.Το κράτος του Κυριάκου Μητσοτάκη, με την επιτελική του γλώσσα και τη μανία του για έλεγχο όλων των μεταβλητών, δεν ενδιαφέρεται να διαχωρίσει Εκκλησία και Πολιτεία. Ενδιαφέρεται να καταλάβει το ιερό, να το αδειάσει από το εσχατολογικό του περιεχόμενο και να το μετατρέψει σε διαχειρίσιμο θεσμικό υπόλειμμα. Δεν πρόκειται για απλή παρέμβαση — πρόκειται για θεσμικό σφετερισμό του Θεού.Η Εκκλησία, όπως δομείται στον πυρήνα της, είναι ένα οντολογικό σκάνδαλο. Δεν υπόκειται στη λογική της χρησιμότητας, δεν μετριέται με KPI, δεν υπακούει στη λογική της απόδοσης. Είναι κοινότητα Χάριτος, ακριβώς επειδή δεν αποδίδει. Στο νέο όμως καθεστώς, η λειτουργικότητα αναγορεύεται σε ύψιστη αρετή. Οτιδήποτε δεν λειτουργεί — εκκαθαρίζεται. Οτιδήποτε δεν συμμορφώνεται — απομακρύνεται. Οτιδήποτε θυμίζει χάρη, ευλογία, σιωπή, άρρητο, κρύβεται πίσω από ένα νέο κανονιστικό πέπλο. Και το πέπλο αυτό δεν το φορά η Εκκλησία — το φορά το Κράτος.Η αποϊεροποίηση δεν είναι η εξαφάνιση του Θεού, αλλά η ανάληψη της θέσης Του από τον μηχανισμό. Όπως στη λατρεία του Κρόνου, το παιδί τρώει τον πατέρα του. Το Κράτος απορροφά τον Λόγο και τον επεξεργάζεται διοικητικά. Τον αποστειρώνει. Τον εντάσσει στην αρχιτεκτονική της πειθαρχίας. Έτσι γεννιέται η νέα ιεροσύνη: όχι αυτή του Σταυρού, αλλά του ΦΕΚ.Τα πρόσφατα γεγονότα —εκκενώσεις μονών, νομοθετήματα που αφορούν την εκκλησιαστική περιουσία, δημόσιες «κρίσεις» που κατασκευάζονται με τη βοήθεια της μιντιακής ορθολογικότητας— δεν συνιστούν μεμονωμένα περιστατικά. Είναι σταθμοί σε μια μακροχρόνια τελετουργία ελέγχου. Στόχος δεν είναι να καταλυθεί η Εκκλησία ως θεσμός — στόχος είναι να απονοηματοδοτηθεί ως τόπος πνευματικής ετερότητας. Να μετατραπεί από σώμα Χριστού σε θεσμικό περίβλημα. Από κοινότητα σε αρχείο.Το επιτελικό κράτος επιτελεί τη θεολογική του πράξη με νομοθετικά διατάγματα. Παράγει μια νέα εσχατολογία χωρίς Ανάσταση, όπου δεν υπάρχει Κακό — μόνο μη συμμόρφωση. Δεν υπάρχει Άγιος — μόνο διαχειριστής. Δεν υπάρχει Ελπίδα — μόνο Πρωτόκολλο.Αυτό το καθεστώς δεν είναι ουδέτερο. Είναι βαθιά μεταφυσικό, αλλά ξανατονίζουμε, χωρίς Θεό. Πρόκειται για ένα κοσμικό θεοκρατισμό, όπου το Κράτος μιμείται τη Θεότητα όχι στη σάρκωση, αλλά στην πανταχού παρουσία. Δεν σιωπά όπως ο Θεός, αλλά επιβάλλεται με τη φωνή των επιτροπών. Δεν προσφέρει σώμα και αίμα, αλλά δελτία Τύπου και κεντρικό σχεδιασμό.Μήπως λοιπόν, όλα όσα βλέπουμε —τα σκάνδαλα, τις πειθαρχήσεις, τις «μεταρρυθμίσεις»— δεν είναι παρά το προοίμιο της μεγάλης υποκατάστασης; Μήπως ο πραγματικός στόχος δεν είναι να διορθωθεί η Εκκλησία, αλλά να απορροφηθεί; Να καταστεί ένα ακόμη παράρτημα της κρατικής αγιότητας, που δεν προέρχεται από Θεό, αλλά από τη θεοποίηση της εξουσίας;Όταν η Εκκλησία συμμορφώνεται για να παραμείνει ζωντανή, παύει να είναι Εκκλησία.Όταν αποδέχεται να επιβιώνει χωρίς προφητικό λόγο, γίνεται βωβή περιουσία.Όταν δεν εξοργίζει, δεν διακόπτει, δεν αγιάζει — καταγράφεται.Και τα καταγεγραμμένα — σβήνονται.Η πνευματική εξουσία δεν παραχωρείται. Μαρτυρείται.Και κάθε φορά που δεν μαρτυρείται, κάθε φορά που ταπεινώνεται στο όνομα της θεσμικής συνέχειας, χάνεται η Μνήμη της Αναστάσεως.Ο Μητσοτάκης και η κυβέρνησή του δεν καταστρέφουν την Εκκλησία. Τη διαχειρίζονται μέχρι αφανισμού. Της φορούν τη σφραγίδα του ελέγχου, της κλείνουν το στόμα της σιωπής, της σβήνουν την αφέλεια του θαύματος.Η Εκκλησία σήμερα έχει δύο επιλογές:Ή να γίνει εργαλείο της κρατικής ιεροσύνης,ή να θυμηθεί την αχρηστία της Χάριτος.Και να μιλήσει. Να ουρλιάξει. Να φύγει από τα τραπέζια των συνεδριάσεων και να κατέβει στους δρόμους, με τον Άγιο Νεκτάριο και τον Άγιο Εφραίμ, με τον Άγιο Παΐσιο και τον απλό παππά που κοινωνάει ένα παιδί Κυριακή πρωί δίχως χορηγό. Να γίνει, ξανά, τόπος ακαταχώρητης παρηγοριάς.Διαφορετικά, θα μείνει με τις πέτρες και τα συμβούλια. Και ο Θεός — θα έχει αποσυρθεί.«Ὅπου ἂν ᾖ τό σῶμα, ἐκεῖ συναχθήσονται οἱ ἀετοί» (Ματθ. 24,28)Όχι για να σώσουν. Αλλά για να κατασπαράξουν.https://tasthyras.wordpress.com/2025/09/03/όταν-η-εκκλησία-συμμορφώνεται-για-να-π/#more-121580
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
- ΑΡΧΙΚΗ
- ΚΥΡΙΟΣ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ-ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟΣ
- ΑΓΙΟΙ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΕΣ
- ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ-ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ-ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ
- ΘΑΥΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΙΖΟΥΝ
- ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΤΑ
- ΟΣΙΟΣ ΓΕΡΩΝ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ- ΓΕΡΩΝ ΕΦΡΑΙΜ ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΩΤΗΣ
- ΘΛΙΨΕΙΣ-ΠΕΙΡΑΣΜΟΙ
- ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ
- ΑΓΧΟΣ-ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ-ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ-ΘΕΙΑ ΠΡΟΝΟΙΑ
- ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΕΙΣ-ΔΩΡΕΑ ΟΡΓΑΝΩΝ-ΑΕΡΟΨΕΚΑΣΜΟΙ- ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ- ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΑ
- ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ-ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ
- Μ. ΕΒΔΟΜΑΔΑ-ΑΓΙΟΝ ΠΑΣΧΑ
- ENGLISH- ROMANESC-FRANCAIS-DEUTSCH-EN ESPANOL
- ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΣ- ΕΤΙΚΕΤΤΕΣ-ΟΜΙΛΙΕΣ- ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΠΟΛΥΤΟΝΙΚΑ- ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
- ΑΓΩΓΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΓΟΝΕΩΝ - ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΜΕΝΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ : ΠΑΛΑΙΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ (ΚΕΙΜΕΝΟ)
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ
- ΩΡΑΙΟΤΑΤΕΣ ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΩΝ
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
- ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ-ΓΙΟΓΚΑ-ΒΕΛΟΝΙΣΜΟΣ-ΡΕΪΚΙ-ΠΙΛΑΤΕΣ
- ΟΜΙΛΙΕΣ 2015
- ΟΜΙΛΙΕΣ 2013 ΚΑΙ 2014
- ΘΕΜΑΤΑ-ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
- ΠΕΙΡΑΣΜΟΙ-ΘΛΙΨΕΙΣ
- ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΜΕΝΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ π.ΣΑΒΒΑ ΑΓ.
- ΣΥΝ ΘΕῼ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Ι.Μ. ΑΓ. ΤΡΙΑΔΟΣ (ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΞΕΩΝ)
ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ
ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:
Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.
Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου 2025
Ὅταν ἡ Ἐκκλησία συμμορφώνεται γιὰ νὰ παραμείνει ζωντανή, παύει νὰ εἶναι Ἐκκλησία.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ
1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)
2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.
3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς
4.Ἐπικοινωνία: Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό Kyria.theotokos@gmail.com .
2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.
3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς
4.Ἐπικοινωνία: Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό Kyria.theotokos@gmail.com .


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου