Τὸ ζήτημα τοῦ δευτέρου Γάμου τῶν ΚληρικῶνΓράφει ὁ π. Γεράσιμος ΒουρνᾶςΤὸ ζήτημα τοῦ δευτέρου Γάμου τῶν Κληρικῶν, ἐνῶ δὲν θὰ ἔπρεπε κἄν νὰ συζητεῖται, ἐπανέρχεται μεθοδευμένα καὶ ἀνὰ τακτὰ διαστήματα στὴν ἐπικαιρότητα, ὥστε κάποια στιγμὴ νὰ καμφθοῦν καὶ οἱ τελευταῖες ἀντιστάσεις. Πρόσφατα πληροφορηθήκαμε ὅτι Κληρικὸς στὴν Ἀμερικὴ ἔλαβε ἄδεια γιὰ δεύτερο Γάμο, ἀφοῦ εἶχε διαζευχθεῖ τὴν Πρεσβυτέρα του. Δηλαδὴ σὲ μία ἐποχὴ ὅπως ἡ δική μας, κατὰ τὴν ὁποία ὁ κόσμος μας βρίσκεται σὲ μεγάλη παρακμή, κάποιοι ἐπιθυμοῦν νὰ προσαρμοστεῖ καὶ ἡ Ἐκκλησία μας στὴν παρακμὴ καὶ νὰ πάψει νὰ ἀποτελεῖ Φῶς καὶ Ἀλήθεια καὶ Ζωή!Ἐμεῖς ἔχουμε χρέος νὰ μείνουμε πιστοί, μὲ τὴν χάρη τοῦ Θεοῦ, σὲ αὐτὰ ποὺ παραλάβαμε ἀπὸ τοὺς Πατέρες μας! Δὲν μποροῦμε νὰ δεχθοῦμε ἐκπτώσεις στὸν λόγο τοῦ ἴδιου τοῦ Χριστοῦ, ἀλλὰ καὶ στὸν λόγο ποὺ διατύπωσαν οἱ Ἅγιες Ἑπτὰ Οἰκουμενικὲς Σύνοδοι καὶ ὅλοι οἱ Ἅγιοι μέχρι τὶς ἡμέρες μας. Οἱ Κληρικοὶ ποὺ ζητοῦν δεύτερο Γάμο ἀγνοοῦν παντελῶς καὶ τὸ τί εἶναι ὁ Γάμος, ἀλλὰ καὶ ἡ Ἱερωσύνη! Πρέπει νὰ προσέξουμε ὅλοι πολύ, γιατί στὶς μέρες μας βλέπουμε νὰ συμβαίνει αὐτὸ ποὺ γράφει ἕνας σύγχρονος Γέροντας τῆς Ρωσίας: «ὁ πνευματικὸς πόλεμος ἐξακολουθεῖ νὰ μαίνεται σὲ μία πιὸ ἐκλεπτυσμένη μορφή· καὶ προχωρᾶ μάλιστα παραβιάζοντας καὶ τὰ τελευταῖα σύνορα, μέσα στὴν ἴδια τὴν Ἐκκλησία. Τὸ πιὸ ἀνησυχητικὸ κι ἐπικίνδυνο εἶναι ἡ ὑποκατάσταση τῶν ἐννοιῶν περὶ τῶν ἀληθειῶν τῆς Ὀρθοδοξίας, μὲ ψευδεῖς ἀνταποκρινόμενες στὰ γοῦστα τοῦ καταναλωτῆ ἢ τοῦ «παραγγελιοδότη».[1]Τὸ 2005 εἶχε καὶ πάλι ἀνακινηθεῖ τὸ ἐν λόγῳ θέμα, σὲ μία ἐποχὴ ποὺ ὁ Πνευματικός μας Πατέρας καὶ Διδάσκαλος ἔγραφε τὰ ἄρθρα σχετικὰ μὲ τὸ Μυστήριο τοῦ Γάμου, ποὺ θὰ διαφώτιζαν μὲ μοναδικὸ καὶ σύγχρονο τρόπο τὴν σχετικὴ διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας μας καὶ ποὺ στὴ συνέχεια θὰ ἐκδίδονταν καὶ σὲ βιβλίο μὲ τίτλο: «Ὁ Γάμος Κατάργηση τῶν Φύλων». Ἔτσι, ὁ π. Βασίλειος ἔγραψε ἕνα κείμενο μὲ τίτλο: «Ἐκεῖ ἐφθάσαμε; Ζητοῦν καὶ οἱ Κληρικοὶ Δεύτερο Γάμο!».[2] Θὰ σταχυολογήσουμε λοιπὸν μερικὰ ἀποσπάσματα ἐδῶ γιά:«νὰ διατρανωθῆ γιὰ μιὰ ἀκόμη φορὰ […] ὅτι ἀπαγορεύεται ρητῶς καὶ κατηγορηματικῶς ὁ δεύτερος γάμος τῶν κληρικῶν ὡς ἀντιχριστιανικὴ καὶ βέβηλη πράξη, ὡς αἰτία βαρυτάτου σκανδαλισμοῦ τῶν πιστῶν, ὡς «ἔργω διαφθορὰ τῆς συνειδήσεως τῶν πιστῶν καὶ χειραγώγησή τους πρὸς ἀθέτηση τοῦ Εὐαγγελίου τοῦ Χριστοῦ, δεδομένου ὅτι στὸ προκείμενο θέμα δὲν ἔχουμε μόνο τὴν δέσμευση τῶν Ἱερῶν Κανόνων ἀλλὰ καὶ τὴν κατηγορηματικὴ δέσμευση τῆς Ἁγίας Γραφῆς».[3]Ἡ Ἁγία Γραφὴ ἐπιτάσσει ἕνα καὶ μοναδικὸ γάμο γιὰ τοὺς κληρικούς:«Μιᾶς γυναικὸς ἀνήρ», πρέπει νὰ εἶναι ὁ κληρικὸς – γράφει ὁ Θεὸς διὰ χειρὸς τοῦ ἁγίου Ἀποστόλου Παύλου – καὶ μάλιστα ὁ κληρικὸς καὶ τῶν τριῶν βαθμῶν τῆς Ἱερωσύνης, ἐφ’ ὅσον προτρέπονται καὶ οἱ Διάκονοι νὰ συμμορφωθοῦν πρὸς τὴν ἐπιταγὴ αὐτή: «Διάκονοι ἔστωσαν μιᾶς γυναικὸς ἄνδρες, τέκνων καλῶς προϊστάμενοι καὶ τῶν ἰδίων οἴκων» (1 Τιμ., 3, 2-12)»Αὐτὴ τὴν ἐπιταγή: «ὁ τίμιος καὶ ἀληθινὸς ἄνθρωπος καὶ ἂν ἀκόμη δὲν ὑπῆρχε […] θὰ τὴν ἐθέσπιζε, θὰ τὴν ὅριζε στὸν ἑαυτό του, γιατί ἡ καρδιὰ τοῦ ἀνθρώπου εἶναι μονοθέσια, ζητάει τὴν ἀποκλειστικότητα καὶ τὴ μοναδικότητα στὴ σχέση τοῦ γάμου, γιατί μέσα ἀπ’ αὐτὴ τὴν μοναδικὴ καὶ ἀποκλειστικὴ σχέση θὰ ἀσκήση ὁ ἄνθρωπος τὸ ἐρωτικὸ στοιχεῖο τῆς ψυχῆς του, ὥστε αὐτὸ νὰ μπορέση νὰ στραφῆ σωστὰ καὶ ὁλοκληρωτικὰ στὸν Θεό».[4]Ἐμεῖς τί ἄνθρωποι ἔχουμε καταντήσει καὶ ὅλα αὐτὰ ποὺ μᾶς διδάσκει ὁ π. Βασίλειος δὲν μᾶς ἔρχονται φυσικά; Ἡ ἐποχή μας εἶναι ἡ πιὸ ἀνέραστη καὶ ἀπάνθρωπη ἐποχὴ ποὺ ὑπῆρξε!Ὁ δεύτερος γάμος εἶναι μία παραχώρηση τῆς Ἐκκλησίας γιὰ τοὺς λαϊκούς, γιατί μόνο «ὁ πρῶτος γάμος τελεῖται μέσα στὴ Θεία Λειτουργία καὶ μόνο μὲ τὸν πρῶτο γάμο ὁ ἄνθρωπος μπορεῖ νὰ Μεταλαμβάνη ἀνεμπόδιστα. […] Ἄν, λοιπόν, ἰσχύση ἡ παραχώρηση τοῦ δευτέρου γάμου ὄχι μόνο γιὰ τοὺς λαϊκούς, ποὺ δὲν ἔχουν πνευματικὴ ὡριμότητα, ἀλλὰ ἰσχύση καὶ γιὰ τοὺς κληρικούς, τότε ποῦ καὶ πότε θὰ ἰσχύση ἡ “ἀκρίβεια” τῆς Ἐκκλησίας μας;».[5]Σημειώσεις:[1] Γέρoντος Ἰωάννη τῆς Μονῆς τῶν Σπηλαίων (Πσκώφ), Δὲν εἶναι ὁ Ἀντίχριστος, ποὺ θὰ μᾶς καταστρέψει, μετφρ. Ἀγγελικῆς Πελωριάδου, ἐκδ. Ἐν πλῷ, Ἀθήνα, 2014, σελ. 210.[2] Πρωτοπρ. Βασίλειος Ε. Βολουδάκης, Ἐκεῖ ἐφθάσαμε; Ζητοῦν καὶ οἱ Κληρικοὶ δεύτερο Γάμο!, περιοδικὸ Ἐνοριακὴ Εὐλογία, μηνιαία ἔκδοση Ἱ. Ν. Ἁγίου Νικολάου Πευκακίων, Δεκέμβριος 2005, Ἀριθ. Φύλλου 41.[3] Πρωτοπρ. Βασίλειος Ε. Βολουδάκης, ὅ.π., σελ. 146.[4] Πρωτοπρ. Βασίλειος Ε. Βολουδάκης, ὅ.π., σελ. 147.[5] Ὅ.π.https://aktines.blogspot.com/2025/09/blog-post_907.html#more
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
- ΑΡΧΙΚΗ
- ΚΥΡΙΟΣ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ-ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟΣ
- ΑΓΙΟΙ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΕΣ
- ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ-ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ-ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ
- ΘΑΥΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΙΖΟΥΝ
- ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΤΑ
- ΟΣΙΟΣ ΓΕΡΩΝ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ- ΓΕΡΩΝ ΕΦΡΑΙΜ ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΩΤΗΣ
- ΘΛΙΨΕΙΣ-ΠΕΙΡΑΣΜΟΙ
- ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ
- ΑΓΧΟΣ-ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ-ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ-ΘΕΙΑ ΠΡΟΝΟΙΑ
- ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΕΙΣ-ΔΩΡΕΑ ΟΡΓΑΝΩΝ-ΑΕΡΟΨΕΚΑΣΜΟΙ- ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ- ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΑ
- ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ-ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ
- Μ. ΕΒΔΟΜΑΔΑ-ΑΓΙΟΝ ΠΑΣΧΑ
- ENGLISH- ROMANESC-FRANCAIS-DEUTSCH-EN ESPANOL
- ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΣ- ΕΤΙΚΕΤΤΕΣ-ΟΜΙΛΙΕΣ- ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΠΟΛΥΤΟΝΙΚΑ- ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
- ΑΓΩΓΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΓΟΝΕΩΝ - ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΜΕΝΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ : ΠΑΛΑΙΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ (ΚΕΙΜΕΝΟ)
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ
- ΩΡΑΙΟΤΑΤΕΣ ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΩΝ
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
- ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ-ΓΙΟΓΚΑ-ΒΕΛΟΝΙΣΜΟΣ-ΡΕΪΚΙ-ΠΙΛΑΤΕΣ
- ΟΜΙΛΙΕΣ 2015
- ΟΜΙΛΙΕΣ 2013 ΚΑΙ 2014
- ΘΕΜΑΤΑ-ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
- ΠΕΙΡΑΣΜΟΙ-ΘΛΙΨΕΙΣ
- ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΜΕΝΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ π.ΣΑΒΒΑ ΑΓ.
- ΣΥΝ ΘΕῼ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Ι.Μ. ΑΓ. ΤΡΙΑΔΟΣ (ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΞΕΩΝ)
ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ
ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:
Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.
Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2025
Τὸ ζήτημα τοῦ δευτέρου Γάμου τῶν Κληρικῶν
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ
1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)
2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.
3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς
4.Ἐπικοινωνία: Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό Kyria.theotokos@gmail.com .
2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.
3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς
4.Ἐπικοινωνία: Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό Kyria.theotokos@gmail.com .


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου