Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2025

Ὁ περιοδεύων θίασος (τσίρκο).

Τιμούδας Χρήστος

Ο περιοδεύων πατριαρχικός θίασος απο την Πόλη, έδωσε παραστάσεις στην Σουηδία, στην Στοκχόλμη και στην Ουψάλα, από τις 21/8-25/8. Τα νούμερα πολλά και διάφορα, για όλες τις ηλικίες και γούστα, ακόμα και πνευματικά. Το κυρίως νούμερο παίχτηκε στην Ουψάλα και ἠταν το ίδιο που παίζεται εδώ και αρκετά χρόνια, με μικρές μόνο παραλαγές, η «ένωση των εκκλησιών». Ο κ. Σωτήριος Τζούμας που σχολίασε αυτή την παράσταση στο άρθρο του Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να αλλοιώνει το Ορθόδοξο Φρόνημα. Ούτε ο Πατριάρχης! Η Εκκλησία δεν ανήκει σε κανέναν άνθρωπο! [1] αναρωτήθηκε, προς τι αυτό το θέατρο.


Θα προσπεράσουμε την παράσταση αυτή, που δόθηκε μπροστά σε ένα πολύχρωμο και ετερόκλητο κοινό, με πρωταγωνιστή τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο, για να σχολιάσουμε την παράσταση που δόθηκε μπροστά στο ελληνορθόδοξο κοινό, κοινώς ποίμνιο, με νούμερο atraction, τα θυρανοίξια του Καθεδρικού ναού του Αγίου Γεωργίου Στοκχόλμης και σαν δεύτερο νούμερο, την παρουσίαση του καινούργιου βιβλίου του κ. Κλεόπα. Οι παραστάσεις δόθηκαν την Κυριακή 24/8/2025, επ΄ευκαιρία της ολοκληρώσεως της εκ βάθρων αποκαταστάσεως του ναού, όπως μας πληροφορεί η αφίσσα της Μητρόπολης, με πρωταγωνιστή πάλι τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο, συμπρωταγωνιστή τον Σουηδίας Κλεόπα και ειδικά προσκεκλημένους, μερικούς από τους σπόνσορες των περιοδιών του τσίρκου, τους λεγομένους «άρχοντες οφικιάλιους» του τάγματος του Αγίου Ανδρέα του πατριαρχείου, από την Αμερική. Θα ξαναγυρίσουμε σ΄αυτούς.
Η αφίσα της μητρόπολης γράφει τα εξής.
Στην Wikipedia διαβάζουμε τα εξής:

Τα «Θυρανοίξια» ενός Ιερού Ναού, είναι η 1η είσοδος σε μια νεόχτιστη εκκλησία, ή Παρεκκλησίου, μιας Ενορίας ή ενός Μοναστηριού, του κλήρου και του λαού, των προσκυνητών και επισκεπτών της, με μια ιδιαίτερη τελετή, όπου γίνεται αρχικά ο Αγιασμός και ανοίγουν οι πύλες του, συνήθως από τον τοπικό Επίσκοπο, με ένα ιδιαίτερο τελετουργικό κατά το οποίο και ακούγεται διαλογικά και με βροντερή φωνή ένα απόσπασμα από τον 24 ο ψαλμό με την ακόλουθη στιχομυθία:

‘Αρατε πύλας οι άρχοντες υμών· και επάρθητε πύλαι αιώνιοι και εισελεύσεται ο βασιλεύς της δόξης.

Τίς έστιν ούτος ο βασιλεύς της δόξης; Κύριος κραταιός και δυνατός, Κύριος δυνατός εν πολέμω. ‘Αρατε πύλας οι άρχοντες υμών· και επάρθητε πύλαι αιώνιοι και εισελεύσεται ο βασιλεύς της δόξης. Τίς έστιν ούτος ο βασιλεύς της δόξης;

Κύριος των δυνάμεων αυτός έστιν ο βασιλεύς της δόξης.

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΑΥΛΟΣ

Στο βιβλίο Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΣΟΥΗΔΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΣΚΑΝΔΙΝΑΒΙΑΣ (1969-2014) του Μακαρισου Μητροπολἰτου Παύλου Μενεβίσογλου, του προκατόχου του Μητροπολίτου Κλεόπα, Δ΄έκδοση σελίδα 115 διαβάζουμε τα εξής:

Και το ερώτημα είναι, ποιός ο λόγος ο θίασος της Πόλης να δώσει την παράσταση των θυρανοιξίων, σε έναν ναό που λειτουργεί ανελλιπώς από το ’76 και που έχει κάνει θυρανοίξια στις 2/5/1976, όταν έγινε και η πρώτη ορθόδοξη Θεία Λειτουργία, όπως μας πληροφορεί ο Μακαριστός Μητροπολίτης Παύλος;

ΑΛΛΑΓΕΣ

Έκανε πάλι αλλαγές στο εσωτερικό του Καθεδρικού ναού, ο μητροπολίτης Κλεόπας. Άλλαξε ολόκληρο το Τέμπλο, τα αναλόγια των ψαλτών και τον Θρόνο. Με αυτές τις αλλαγές επίπλων, συν τους νέους χρωματισμούς στο εσωτερικό του ναού, την προσθήκη των spot lights, την απομάκρυνση του Εσταυρωμένου από το Ιερό, την αποκαθήλωση των φορητών εικόνων από τα κλίτη του ναού, την απομάκρυνση του πολυκάντυλου και άλλες μικρότερου ίσως ενδιαφέροντος αλλαγές, που ήδη είχαν γίνει, κλείνει ο μητροπολίτης Κλεόπας τον κύκλο της «εκ βάθρων» ανακαίνισης του ναού, την οποία είχε διαφημίσει κατά κόρον τα τελευταία πέντε χρόνια.

Για να μην έχει δε κανείς καμία αμφιβολία για το «εκ βάθρων» και την σπουδαιότητα του έργου, μαζεύτηκε η πνευματική και η κοσμική «ἑλίτ» του πατριαρχείου και έδωσε μιά παράσταση με τιτλο «θυρανοίξια».

Για τον ίδιο λόγο, ο μητροπολίτης Κλεόπας, είχε κάνει και ειδική Δοξολογία, όταν είχε ολοκληρωθεί η εξωτερική «ανακαίνιση» του ναού, το 2020. Δικαιολογούν άραγε όλες αυτές οι αλλαγές, εξωτερικές και εσωτερικές, μικρές ή μεγάλες την πράξη των θυρανοιξίων; Θα επανέλθουμε στο ερώτημα.

ΕΚ ΒΑΘΡΩΝ

Το 2021 η εφημερίδα Göteborg Posten, αναφέρεται με τρία άρθρα της στην «εκ βάθρων» ανακαίνιση του ναού και αφήνει υπόνοιες ότι, τέτοιας έκτασης έργα, δεν είχαν τις απαιτούμενες άδειες των ειδικών υπηρεσιών του δήμου. Η εφημερίδα έκανε και ειδική αναφορά στην αγορά «μητροπολιτικής κατοικίας», μία βίλα με πισίνα, στο τουριστικό προάστιο της Στοκχόλμης Waxholm, σαράντα χλμ. μακριά του Καθεδρικού ναού, τοις μετρητοίς, όπως και στον πολύ υψηλό μισθό του μητροπολίτη, σήμερα 13.000 ευρώ τον μήνα.

Μπροστά στον κίνδυνο να εμπλακούν στην υπόθεση οι υπηρεσίες του δήμου Στοκχόλμης, αναγκάστηκε ο μητροπολίτης Κλεόπας να απαντήσει διεξοδικά για κάθε ένα ζήτημα που έθετε η εφημερίδα. Ας απολαύσουμε όλοι μαζί την απάντηση που έδωσε για την «εκ βάθρων» ανακαίνιση του ναού.

Για να είμαστε σαφείς, δεν έγινε ανακαίνιση, μόνο συντήρηση και αποκατάσταση. Τέτοιες εργασίες δεν απαιτούν άδεια, καθώς το έργο δεν προκάλεσε αλλαγές στον Καθεδρικό Ναό, αλλά αποσκοπούσε στο να επαναφέρει το αρχικό του κάλλος. (metropolisofsweden 18/12/2021)

Αφού πέρασε λίγος καιρός από την αναστάτωση που προκάλεσαν τα άρθρα αυτά, άρχισε πάλι ο κ. Κλεόπας το ίδιο παραμύθι, της «εκ βάθρων ανακαίνισης του ναού». Μια κοινωνία, όπως η σουηδική, εντελώς αδιάφορη με τα εκκλησιαστικά και μάλιστα τα ορθόδοξα, δεν έχει ούτε όρεξη, ούτε χρόνο, ούτε και το ενδιαφέρον να ασχολείται με τον Κλεόπα, πόσο μάλλον όταν εμφανίζεται φωτογραφιζόμενος με την πολιτική και εκκλησιαστική αφρόκρεμα της κοινωνίας αυτής. Είναι να θαυμάζει κανείς την ευελιξία, ή αλλιώς την «ἑκκλησιαστική διπλωματία» του «ποιμενάρχου»των Σκανδιναβικών χωρών.

Ως αποτέλεσμα της εντατικής ίσως εργασίας για να προλάβει τις αλλαγές στον εσωτερικό χώρο του ναού, πριν την έλευση του πατριάρχη Βαρθολομαίου, ο «φιλακόλουθος» δεσπότης Κλεόπας, που «ευλαβείται» ιδιαίτερα την Παναγία, όπως μας διαβεβαιώνει ο εφημέριος του ναού π. Βαρθολομαίος, δεν έκανε τις παρακλήσεις της Παναγίας, όπως επίσης δεν τέλεσε και την Θ.Λ της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος. Έπρεπε να ετοιμαστεί ο ναός για την υποδοχή του «πρωτόθρονου». Ελπίζω να τον δικαιολογήσουν οι διδάσκαλοι του, οι σύγχρονοι άγιοι, τους οποίους όπως μας λέει συναναστράφηκε και του έμαθαν να αγαπά τις Ακολουθείες, το κομποσκοίνι και την προσευχή.

ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 24/8/2025

Στην Θ.Λ στον Καθεδρικό ναό του Αγίου Γεωργίου Στοκχόλμης, χοροστάτησε ο πατριάρχης Βαρθολομαίος. Στο τέλος της Θ. Λ ευλογώντας το εκκλησίασμα από τον ΄Αμβωνα, επικαλέστηκε και τις πρεσβείες του εορτάζοντος Αγίου, που για κακή του τύχη έτυχε να είναι ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός. Η Εκκλησία έχει κηρύξει τον Άγιο Κοσμά ισαπόστολο και εθναπόστολο. Όλοι γνωρίζουμε τον αγώνα του Αγίου Κοσμά, για να κρατήσει τους Έλληνες μέσα στην Ορθοδοξία, όπως επίσης και την ρήση του Αγίου, «τον πάπα να καταράσθε». Αντ αυτού έρχεται ο πατριάρχης Βαρθολομαίος και μας ανακοινώνει ότι θα συναντηθεί με τον «αγιότατον πάπα» στην Νίκαια για να γιορτάσουν τα 1700 χρόνια από την πρώτη Οικουμενική σύνοδο.

Αυτό δεν είναι μόνο χλευασμός στο πρόσωπο του Αγίου Κοσμά, αλλά και ένα χαστούκι στο σύνολο των Αγίων Πατέρων που πήραν μέρος σε αυτή την σύνοδο, οι οποίοι με την σειρά τους αντιπροσωπεύουν την σύνολη Εκκλησία του Χριστού. Σ΄αυτήν την σύνοδο και σ΄αυτούς τους Πατέρες χρωστάμε και το ΠΙΣΤΕΥΩ, που είναι η ομολογία πίστεως στην Ορθοδοξία για όποιον το απαγγέλλει. Η Εκκλησία του Χριστού, ήταν, είναι και θα είναι το ακλόνητο αγκυροβόλιο για κάθε ψυχή, όπως επίσης και το μοναδικό ταμείο πάσης Αληθείας. Στο ταμείο αυτό δεν χωράνε ούτε γεωστρατηγικά παιχνίδια των εκάστοτε διοικούντων Αυτήν, ούτε επιδερμικές αγαπολογίες, αλλά ούτε και τα χρώματα της ίριδος. Ό,τι αποταμιεύεται στο ταμείο αυτό, έχει την σφραγίδα του Αγίου Πνεύματος και κανείς δεν μπορεί να το αφαιρέσει ή να το διορθώσει, ακόμα κ΄αν είναι Πατριάρχης.

Επανερχόμαστε στο ερώτημα. Γιατί όλο αυτό το θέατρο των θυρανοιξίων του Καθεδρικού ναού του Αγίου Γεωργίου στην Στοκχόλμη, που λειτουργεί ανελλιπώς από τις 2/5/1976

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Ο μητροπολίτης Παύλος, μετά από Αρχιερατική διακονία σαρράντα χρόνων στην Μητρόπολη Σουηδίας και πάσης Σκανδιναβίας,(1974-2014) παύθηκε πραξηκοπηματικά από το Πατριαρχείο εν μια νυκτί, τον Μάϊο του 2014 και μετατέθηκε στην μητρόπολη Αμασείας στον Εύξεινο Πόντο, κἀποτε Μεγάλη, αλλά τώρα ανύπαρκτη, που υπάρχει μόνο στα χαρτιά του πατριαρχείου, όπως και τόσες άλλες. Ποτέ του δεν αποδέχτηκε την μετάθεση αυτή και έμεινε εφυσηχάζων στο διαμέρισμα του στην Στοκχόλμη μέχρι τον κοίμηση του, τον Φεβρουάριο του 2022

ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΚΟΛΠΟ

Σε εκδήλωση στον Καθεδρικό ναό της Στοκχόλμης, παρουσιάστηκε από τον πατριάρχη Βαρθολομαίο, το καινούργιο ογκώδες βιβλίο του μητροπολίτου Κλεόπα, για τον πρώτο μητροπολίτη Σουηδίας και πάσης Σκανδιναβίας τον Μακαριστό κ. Πολύευκτο Φινφίνη (1969-1974). Μερικά μόνο στοιχεία για την ιερατική πορεία του μητροπολίτου κ. Πολυεύκτου.

3/11/1955 χειροτονείται Επίσκοπος Τροπαίου και βοηθός Επίσκοπος Αμερικής.

6/9/1960 αναβαθμίζεται σε τιτουλάριο μητροπολίτη.

5/2/1963 διορίζεται ώς πρώτος μητροπολίτης Γερμανίας.

25/6/1968 μετατείθεται στην μητρόπολη Ηλιουπόλεως και Θείρων στην Μικρά Ασία. Σήμερα υπάρχει μόνο στα χαρτιά όπως και τόσες άλλες για πολλούς και διαφόρους λόγους.

12/8/1969 διορίζεται ώς πρώτος μητροπολίτης Σουηδίας και πάσης Σκανδιναβίας.

30/4/1974 μετατείθεται στην μητρόπολη Ανέων της Μικράς Ασίας.

Εκοιμήθη την 1/2/1988

Την αγανάκτηση του μητροπολίτου Πολυεύκτου για όλες αυτές τις μεταθέσεις και γενικά για την μεταχείρηση που υπέστη από το πατριαρχείο, μας την μεταφέρει ο ίδιος ο πατριάρχης Βαρθολομαίος, τότε μητροπολίτης Φιλαδελφείας κατά την παρουσίαση του βιβλίου, «είχε αγανακτήσει για τις διαρκείς αλλαγές. Φτάνει πιά», είχε πεί ο Πολύευκτος, βρισκόμενος στο Φανάρι.

Στην παρουσίαση του βιβλίου του μητροπολίτη Κλεόπα, πρώτα από τον μητροπολίτη Αγαθάγγελο, διευθυντή της Αποστολικής Διακονίας και δεύτερον από τον πατριάρχη Βαρθολομαίο, διακρίνουμε μια συγκεκαλυμένη προσπάθεια «ανάδειξης» της πρώτης πενταετίας λειτουργίας της μητρόπολης Σουηδίας και πάσης Σκανδιναβίας υπό του μητροπολίτου Πολυεύκτου. Αυτό το γεγονός σε συνδιασμό με όλες τις αναφορές για «εκ βάθρων» αλλαγές στους Καθεδρικούς ναούς, Στοκχόλμης και Όσλου, τις «παραστάσεις»των θυρανοιξίων, που υπονοούν την έναρξη λειτουργίας νεόκτιστων ναών, από τον πατριαρχικό θίασο με συμετοχή των «ἁρχόντων» της Αμερικής, των χρηματοδοτών των παραστάσεων του τσίρκου δηλαδή, μα προπαντός οι αναφορές στο πρόσωπο του Μακαριστού μητροπολίτου κ. Παύλου, σαν πρώην Αμασείας και όχι Σουηδίας, έναν και μόνον σκοπό έχουν. Να τον πετάξουν έξω από την ιστορία της Μητρόπολης Σουηδίας και πάσης Σκανδιναβίας, μιάς και δεν αναφέρεται πουθενά σαν πρώην Σουηδίας και δεύτερον και εξ΄ίσου σημαντικό, την ανάδειξη του κ. Κλεόπα του «ανακαινιστή», σαν τον κυριότερο παράγοντα στην ιστορία της ελληνορθόδοξης Μητρόπολης Σουηδίας και πάσης Σκανδιναβίας, από της ιδρύσεως της.

Απλά αναρωτιώμαστε, αν για τα πέντε χρόνια του μητροπολίτου Πολεύκτου στην μητρόπολη Σουηδίας γράφτηκε ένα βιβλίο 800 σελίδων, τότε για τα σαράντα χρόνια Αρχιερατικής διακονίας του μητροπολίτου Παύλου, πόσα βιβλία των 800 σελίδων πρέπει να γράψει ο κ. Κλεόπας, αν πραγματικά ενδιαφέρεται για την εξιστόρηση της πορείας της μητρόπολης από της ιδρύσεως της;

Δεν πρόκειται φυσικά να μπεί στον κόπο ο κ. Κλεόπας να κάνει κάτι τέτοιο, να αναδείξει δηλ. την τεσσαρακονταετία του μητροπολίτου Παύλου, γράφοντας για τα έργα του, που συνδέονται άμμεσα με την απόκτηση των ναών της μητρόπολης. Άλωστε, πώς μπορεί ένας μητροπολίτης, πρώην Αμασείας, όπως τον αποκαλούν, να έχει αποκτήσει ναούς στην μητρόπολη Σουηδίας; Καθόλου απίθανο να τον στείλουν στα δικαστήρια τον άνθρωπο, έστω και μετά θάνατον για «εισπήδηση». Πάνω απ΄όλα η τάξις.

Δυστυχώς για τον κ. Κλεόπα, το ταμείο της εκκλησίας, δεν αποταμιεύει τέτοια κόλπα, ακόμα κ αν υποστηρίζονται από πράσινους ή άλλης απόχρωσης Πατριάρχες. Τα κάνει εμμετό.

Μωραίνει Κύριος ον βούλεται απολέσει.

Δόξα τω Θεώ που βρήκε το κουράγιο ο μητροπολίτης Παύλος να συγράψει το βιβλίο, Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΣΟΥΗΔΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΣΚΑΝΔΙΝΑΒΙΑΣ (1969-2014) κατά την περίοδο του εφησυχασμού του, ίνα μη το «ψεύδος αθάνατον γένηται». Το βιβλίο εκδόθηκε με έξοδα του ίδιου του μητροπολίτου κ. Παύλου και είμαστε διατεθιμένοι να το αποστείλουμε σε όποιον ενδιαφέρεται πραγματικά για την ιστορία της μητρόπολης μας, δωρεάν. Απευθυνθείτε στο xristos.tim@hotmail.com

ΟΙ ΑΡΧΟΝΤΕΣ / ΕΛΙΤ

Αυτό που βλέπουμε στις μέρες μας είναι ότι έχει δημιουργηθεί μία κάστα ανθρώπων, ΕΛΙΤ, από την μεριά του πατριαρχείου, ο πρωτόθρονος και μερικοί ανώτεροι υπάλληλοι του και μια κοσμική με ελληνοαμερικάνους επιχειρηματίες, οι οποίοι χρηματοδοτούν τις παραστάσεις του πατριαρχικού θιάσου. Φυσικά παίρνουν ανταλλάγματα τίτλους, όπως αυτόν του άρχοντα του τάγματος του Αγίου Ανδρέα και μετονομάζονται σε «Άρχοντες Οφικιάλιοι» του πατριαρχείου. Και αν μεν το αλισβερίσι ήταν μόνο αυτό, θα είχε καλώς. Οι άνθρωποι όμως αυτοί, χαράσσουν ώς ένα μεγάλο μέρος την «ποιμαντική» πολιτική του πατριαρχείου και ανεβάζουν, κατεβάζουν, ή μεταθέτουν μητροπολίτες της διασποράς, ανάλογα με τα ευρύτερα γεοπολιτικά συμφέροντα που εξυπηρετούν.

ΣΥΝΟΙΚΕΣΙΟ

Η παρουσία των ελληνοαμερικανών «αρχόντων» του πατριαρχείου σε μία εκδήλωση παρουσίασης ενός βιβλίου, οι εκατέρωθεν κολακείες και αγαπολογίες, τα συχνά ταξίδια του κ. Κλεόπα στην Αμερική και η ηλικία του πατριάρχη Βαρθολομαίου, προϊδεάζουν ίσως κάποιες αλλαγές, που αργά ή γρήγορα έρχονται στην σύνθεση του θιάσου και στους ρόλους των πρωταγωνιστών.

Ο κύριος Παναγιώτης, Μιχήλ Στρογγύλης, ή άλλως μητροπολίτης Κλεόπας ο ανακαινιστής, κατά τα έντεκα χρόνια παρουσίας στην Σκανδιναβία, έδειξε δείγματα μεγάλης εκκλησιαστικής διπλωματίας και προσήλωσης στο έργο που του ανατέθηκε, όταν τον διόριζε το πατριαρχείο υπεύθυνο στην μητρόπολη Σουηδίας και πάσης Σκανδιναβίας. Το έργο έχει οπωσδήποτε συνέχεια.

Τιμούδας Χρήστος
Στοκχόλμη
11/9/2025

2/12/2019
Δύο φωτογραφίες από το άλμπουμ της μητρόπολης, που παρουσιάζουν τον μητροπολίτη Κλεόπα στις σκαλωσιές κατά την εξωτερική «εκ βάθρων ανακαίνιση», να δείχνει στους υπευθύνους των εργασιών, που πρέπει να εστιάσουν περισότερο την προσοχή τους. Το γείσο του ναού και ο διακοσμητικός Σταυρός κάπου εκεί ψηλά στην πρόσωψη του ναού, είχαν αρχίσει να δείχνουν σημεία φθοράς. Αν υπήρχαν άλλες αιτίες, πιο σοβαρές για την «εκ βάθρων» εξωτερική ανακαίνιση, να είστε σίγουροι ότι θα τις γνωρίζαμε.



https://tasthyras.wordpress.com/2025/09/14/ο-περιοδεύων-θίασος-τσίρκο/#more-122058

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible