Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2012

Σχέση τοῦ νοσηλευτῆ με τό περιβάλλον τοῦ νοσοκομείου.

ΕΙΚΟΝΑ ΠΑΝΩ: Η Αγία Φοίβη εις Κεχριές της Κορίνθου, η διακόνισσα του Αποστόλου Παύλου και προστάτης των νοσοκόμων που γιορτάζει στις 3 Σεπτεμβρίου.
 
Ε. ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗ ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΑ ΤΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ

Δεν είναι το νοσοκομείο ή ο οποιοσδήποτε άλλος χώρος της νοσηλείας (αν δουλεύουμε π.χ. σε σπίτια κ.τ.λ. ως αποκλειστικοί) το τσιφλίκι του παππού μας για να κάνουμε ότι θέλουμε. Καταρχάς φροντίζουμε να τα διατηρούμε και να μην τα καταστρέφουμε λόγω απρόσεκτης συμπεριφοράς μας. Έπειτα δεν έχουμε κανένα δικαίωμα να παίρνουμε πράγματα του νοσοκομείου ή άλλου χώρου για δική μας χρήση ή χρήση άλλων. Και μετά λέμε «όλοι κλέβουν» ή «κλέβουν οι πολιτικοί» και δεν βλέπουμε το δικό μας το χάλι που κλέβουμε. Δεν έχει σημασία η ποσότητα των κλοπιμαίων μπροστά στον Θεό.Είτε πολλά είτε λίγα κλέψουμε είναι αμαρτία. Ο γέροντας Παίσιος τόνιζε να πληρώνουμε όλους τους φόρους μας προς το κράτος, να στέλνουμε τα γράμματα μας όχι χέρι με χέρι σκέτα άλλα με γραμματόσημα, ώστε να πληρώνουμε έτσι το ταχυδρομικό τέλος που μας αντιστοιχεί για να μην γίνουμε κλέφτες απέναντι του κράτους σε τίποτα1.
Ούτε να παίρνουμε τα αυτοκίνητα του νοσοκομείου για να κάνουμε τις προσωπικές εξωτερικές μας δουλείες, ούτε να φορτίζουμε κινητά, ούτε να δίνουμε τα βιβλιάρια μας να γράφούν ψεύτικες εξετάσεις και φάρμακα για άλλους κ.τ.λ. Το ίδιο ισχύει και για την εργασία μας σε σπίτια. Δεν θα αρχίσουμε να παίρνουμε θάρρος και να επεμβαίνουμε στην λειτουργία και διαρρύθμιση και τις υποθέσεις του σπιτιού εκτός αν μας το δώσουν αυτή την εξουσία. Είναι καλό ό,τι παραπάνω αποφασίσουμε να κάνουμε πέρα της νοσηλευτικής φροντίδας να ζητούμε την άδεια και αν μας επιτρέπουν να προχωρούμε για να μην γίνουμε ενοχλητικοί επιβλητικοί Στρατηγοί που ξέρουν μόνο να διατάζουν. Έτσι π.χ. περίσσεψε κάποιο υλικό, φάρμακο κ.τ.λ. αν το θέλουμε θα ρωτήσουμε τον ασθενή ή τους ανθρώπους του σπιτιού αν μπορούμε να τα πάρουμε.
Κατ' εξαίρεση επιτρέπεται να δίνουμε πράγματα του νοσοκομείου όταν ο ασθενής νοσηλεύεται εκτός νοσοκομείου π.χ. σε σπίτι και λόγω εκτάκτων αναγκών,αν π.χ κινδυνεύει η ζωή του και δεν υπάρχει το φάρμακο ή το σχετικό υλικό στα κοντινά φαρμακεία του νομού και πάλι μετά από ενημέρωση των ανωτέρων μας.
1. « ΛΟΓΟΙ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΙΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ Α΄, ΜΕ ΠΟΝΟ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΑΝΘΡΩΠΟ», ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ ¨ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ¨ ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, Σελ 92-93.

ΣΤ.ΤΙ ΑΛΛΟ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΕΙ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗΣ
Δεν πρέπει να ορκιστεί σε καμία περίπτωση προκειμένου να λάβει το πτυχίο του, ούτε και όταν αναλάβει έργο δημόσιου υπαλλήλου όπως εσφαλμένα συνηθίζεται  να επικρατεί αυτό το αντιχριστιανικό  πνεύμα αλλά να δώσει διαβεβαίωση επικαλούμενος την τιμή του και την συνείδησή του.Οι χριστιανοί δεν πρέπει να ορκίζονται ποτέ γιατί αμαρτάνουν. «Σύμφωνα μέ τόν λόγο τοῦ Κυρίου: «Μή ὀμόσαι ὅλως» (Ματθ. 5, 34) ὁ ὅρκος ἀπαγορεύεται σέ κάθε περίπτωση (ἀκόμη καί ὅταν εἶναι ἀληθινο αὐτό πού λέγεται). Εἶναι πολύ μεγάλη ἁμαρτία καί ἔχει ἐπιτίμιο σύμφωνα μέ τούς ἱερούς Κανόνες. Ὅλοι οἱ χριστιανοί πρέπει νά μήν ὁρκίζονται ποτέ καί νά ἐπικαλοῦνται-χρησιμοποιοῦν τίς διατάξεις τοῦ νόμου πού τούς δίνει αὐτό τό δικαίωμα στά δικαστήρια, στίς δημόσιες ὑπηρεσίες κ.λ.π. Παρακάτω παραθέτουμε τίς διατάξεις αὐτές...
Τά λόγια τοῦ Κυρίου πού ἀπαγορεύουν τόν ὅρκο εἶναι τά ἑξῆς:
Ματθ. 5,33 Πάλιν ἠκούσατε ὅτι ἐῤῥέθη τοῖς ἀρχαίοις, οὐκ ἐπιορκήσεις, ἀποδώσεις δὲ τῷ Κυρίῳ τοὺς ὅρκους σου.
Ματθ. 5,33 Παλιν έχετε ακούσει ότι ελέχθη στους προγόνους σας· δεν θα καταπατήσης τον όρκον σου, αλλά ως καθήκον ιερόν προς τον Κυριον θα τηρήσης τας υποσχέσεις και τας μαρτυρίας, που με όρκον ανέλαβες.

Ματθ. 5,34 Ἐγὼ δὲ λέγω ὑμῖν μὴ ὀμόσαι ὅλως· μήτε ἐν τῷ οὐρανῷ, ὅτι θρόνος ἐστὶ τοῦ Θεοῦ.
Ματθ. 5,34 Εγώ όμως σας λέγω, να μην ορκισθήτε καθόλου, ούτε στον ουρανόν, διότι είναι θρόνος του παντοκράτορος Θεού,
Ματθ. 5,35 μήτε ἐν τῇ γῇ, ὅτι ὑποπόδιόν ἐστι τῶν ποδῶν αὐτοῦ· μήτε εἰς Ἱεροσόλυμα, ὅτι πόλις ἐστὶ τοῦ μεγάλου βασιλέως·
Ματθ. 5,35 ούτε εις την γην, διότι είναι σαν άλλο υποπόδιον εις τα πόδια αυτού, ούτε εις τα Ιεροσόλυμα, διότι είναι πόλις του μεγάλου βασιλέως Θεού, εφ' όσον εκεί είναι κτισμένος ο ναός του·
Ματθ. 5,36 μήτε ἐν τῇ κεφαλῇ σου ὀμόσῃς, ὅτι οὐ δύνασαι μίαν τρίχα λευκὴν ἢ μέλαιναν ποιῆσαι.
Ματθ. 5,36 ούτε εις την κεφαλήν σου να ορκισθής, που είναι δημιούργημα του Θεού, διότι συ δεν μπορείς ούτε μίαν τρίχα να την κάμης μαύρην η άσπρη (δηλαδή εις τίποτε να μη ορκισθής, αφού τα πάντα τα γεμίζει η παρουσία του Θεού).
Ματθ. 5,37 ἔστω δὲ ὁ λόγος ὑμῶν ναὶ ναί, οὒ οὔ· τὸ δὲ περισσὸν τούτων ἐκ τοῦ πονηροῦ ἐστιν.
Ματθ. 5,37 Ας είναι δε ο λόγος σας αληθινός πάντοτε, ώστε το ναι να είναι ναι και το όχι να είναι όχι. Διότι το παραπάνω από αυτά είναι από τον πονηρόν, τον πατέρα του ψεύδους.
( http://freevolition.gr/holylove.htm)
Στή συνέχεια παραθέτουμε τίς νομοθετικές διατάξεις πού πρέπει νά χρησιμοποιοῦν-ἐπικαλοῦνται οἱ Χριστιανοί γιά νά μήν ὁρκίζονται.
ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Α. Δημόσιοι ὑπάλληλοι
Ὁ Ν. 3528/2007 «Κώδικας κατάστασης δημοσίων ὑπαλλήλων», συμφώνως πρός τήν προαναφερομένη διάταξη τοῦ Συντάγματος, προβλέπει στό ἄρθρο 18 παρ. 2, ὅτι ἡ ἀποδοχή διορισμοῦ δημοσίου ὑπαλλήλου δηλώνεται μέ τήν ὁρκωμοσία. Ὁ δέ ὅρκος, συμφώνως πρός τό ἑπόμενο ἄρθρο 19, ἔχει ὡς ἑξῆς: «Ὁρκίζομαι νά φυλάττω πίστη στήν πατρίδα, ὑπακοή στό Σύνταγμα καί τούς νόμους καί νά ἐκπληρώνω τιμίως καί εὐσυνειδήτως τά καθήκοντά μου».
Συνεχίζοντας ὅμως τό ἄρθρο παρέχει καί τήν ἑξῆς δυνατότητα: «Ὅσοι δηλώνουν ὅτι δέν πρεσβεύουν καμιά θρησκεία ἤ πρεσβεύουν θρησκεία πού δέν ἐπιτρέπει τόν ὅρκο (ἀντί ὅρκου) παρέχουν τήν ἀκόλουθη διαβεβαίωση: «Δηλώνω, ἐπικαλούμενος τήν τιμή καί τή συνείδησή μου, ὅτι θά φυλάττω πίστη στήν Ἑλλάδα, ὑπακοή στό Σύνταγμα καί τούς νόμους καί νά ἐκπληρώνω τιμίως καί εὐσυνειδήτως τά καθήκοντά μου». Συμπληρωματικά ἀναφέρουμε ὅτι οἱ πτυχιοῦχοι τῶν διαφόρων σχολῶν ἐπίσης δέν θά πρέπει νά ὁρκίζονται κατά τήν λήψη τοῦ πτυχίου τους ἀλλά νά δηλώνον στή Γραμματεία τῆς σχολῆς τους ὅτι θά κάνουν διαβεβαίωση ἀντί γιά ὅρκο, σύμφωνα μέ τά κατοχυρωμένα δικαιώματά τους (ὑπαρχει σχετικός κανονισμός).1
Υπάρχει και το άρθρο 13 του Συντάγματος και το άρθρο 9 της Σύμβασης της Ρώμης, τα οποία κατοχυρώνουν όχι μόνο την ελευθερία της λατρείας, αλλά και την ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης, σε συνδυασμό με το άρθρο 28 του Συντάγματος μας, καθώς επίσης και με βάση την απόφαση 2601/98 του ΣΤ΄ τμήματος του Συμβουλίου της επικρατείας, η οποία τονίζει ότι κάθε πρόσωπο που καλείται να δώσει θρησκευτικό όρκο μπορεί να δώσει αντί αυτού διαβεβαίωση, κάνοντας επίκληση της τιμής του και της συνείδησης του.Όλα αυτά μαζί με την εντολή του Χριστού στο κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο (Ματθ. 5,34 Ἐγὼ δὲ λέγω ὑμῖν μὴὀμόσαι ὅλως· μήτε ἐν τῷ οὐρανῷ, ὅτι θρόνος ἐστὶ τοῦ Θεοῦ. ) θα τα επικαλεστεί ο υποψήφιος για λήψη πτυχίου με Αίτηση διαβεβαίωσης του προς την σχολή πριν φυσικά την ορκωμοσία και όχι τελευταίες μέρες ζητώντας να δώσει διαβεβαίωση και να υπογράψει πρωτόκολλό διαβεβαίωσης .
Να μην συμμετέχει εθελοντής σε διεθνείς και άλλες οργανώσεις οι οποίες λειτουργούν υπογείως κάνοντας μεγάλα κακά και χρησιμοποιούν τους ανέμελους εθελοντές σαν βιτρίνα. Άλλωστε έχει αποδειχτεί επανειλημμένα από την ιστορία πως τίποτα δεν είναι καλό όταν γίνεται έξω από την εκκλησία και το πνεύμα της.
Θέλεις να γίνεις εθελοντής; Πήγαινε. Η ορθόδοξη ιεραποστολή έχει συνέχεια μεγάλες ανάγκες για γιατρούς, νοσοκόμους , μάγειρες και όποιον άλλον καλοπροαίρετο εθελοντή. Διαθέτει μάλιστα κέντρα ιεραποστολής σε διάφορα μέρη του κόσμου όπως Αφρική, Ινδίες, Αμερική, Κίνα κ.τ.λ. Αν πάλι θέλει κανείς να βοηθήσει εντός της Ελλάδας υπάρχουν Ιερείς που οργανώνουν ομάδες για επισκέψεις ασθενών, φυλακισμένων κ.τ.λ. Αλλά και μόνοι μας πολλές φορές μπορούμε να γίνουμε εθελοντές στον πόνο κάποιου π.χ. γείτονα ή γνωστού (τόσοι άνθρωποι υπάρχουν γύρω μας που υποφέρουν) και μάλιστα χωρίς να γίνει αυτό βούκινο σε εκατοντάδες άλλους εθελοντές μιας διεθνούς οργάνωσης στην Ελλάδα. Άλλωστε είπε ο Χριστός να μην γνωρίζει η αριστερά μας τι ποιεί η δεξιά μας.2 Και ο λαός μας λέει: « κάνε το καλό και ρίξτο στο γιαλό». Αυτό όμως το πνεύμα δεν υπάρχει σε αυτές τις οργανώσεις που αυτοπροβάλλονται συνεχώς και αυτό το πνεύμα τους (της αυτοπροβολής) μεταδίδουν και στους εθελοντές τους οι οποίοι λένε συχνά ότι είναι εθελοντές στην τάδε οργάνωση κ.τ.λ. Με λίγα λόγια οι οργανώσεις αυτές δεν λειτουργούν για την δόξα του Θεού αλλά για την δόξα την δική τους, χώρια που από πίσω πολλές φορές κρύβεται ύπουλα η μασονία και γίνονται και διάφορες άλλες πράξεις αμαρτωλές είτε φανερά είτε κρυφά αντίθετες με το θέλημα του Θεού. Αυτά τα πράγματα δεν τα θέλει ο Θεός.
Να μην χρησιμοποιεί ποτέ μέσον για την τοποθέτηση του σε κάποια θέση, για μεταθέσεις κ.τ.λ. αλλά να στηρίζεται πάντα στον Θεό που οδηγεί την ζωή των παιδιών του. Διότι λέει ο Προφήτης Ιερεμίας στο βιβλίο του ότι είναι καταραμένος όποιος στηρίζεται και έχει την ελπίδα του σε άλλο άνθρωπο.3 Ύστερα μπορεί με την μετάθεση κ.τ.λ. να αδικήσει κάποιον που έχει περισσότερη ανάγκη. «Καλύτερα να αδικήσαι παρά να αδικείς»4( φιλόσοφος Σωκράτης) και «Αυτός που αδικείται είναι λιγότερο δυστυχισμένος από αυτόν που αδικεί» (φιλόσοφος Πλάτων).5
Να έχει πάντα στο νου του αυτό που έλεγαν οι Αρχαίοι ημών πρόγονοι:«πᾶσά τε ἐπιστήμη χωριζομένη δικαιοσύνης και τῆς ἂλλης ἀρετῆς πανουργία, οὐ σοφία φαίνεται»6. Και η αρετή είναι ο Θεός και το θέλημά του. Και«Τι γαρ ωφελήσει άνθρωπον εάν κερδήση τον κόσμον όλον, και ζημιωθή την ψυχήν αυτού; Ή τιδώσει άνθρωπος αντάλλαγμα της ψυχής αυτού;7» Κάποτε ένας γιατρός (κοινωνικά και οικονομικά καταξιωμένος με τα κοσμικά δεδομένα) δεν πίστευε σε όσα έλεγε για τον Θεό ο Πιστός χριστιανός και συγγραφέας Φώτης Κόντογλου και όταν πέθανε ένα βράδυ του εμφανίστηκε η ψυχή του γιατρού πικρά μετανιωμένη. Διηγείται ο ΦώτηςΚόντογλου:«Ἄρχισε νὰ βογκᾶ, μὲ τέτοιον τρόπο, ποὺ πάγωσα. Ἔπειτα μοῦ λέγει: «δὲν ἦρθα, μὲ στείλανε. Ἐγὼ ὁλοένα τρέμω! Βρίσκομαι σὲ ζάλη μεγάλη. Παρακάλεσε τὸν Θεὸ νὰ μὲ λυπηθεῖ. Θέλω νὰ πεθάνω, μὰ δὲ μπορῶ. Ἄχ! Όσα ἔλεγες βγήκανε ἀληθινά. Θυμᾶσαι, λίγες μέρες πρὶν πεθάνω, ποὺ ἦρθες στὸ σπίτι μου καὶ μιλοῦσες γιὰ θρησκευτικά; Ἤτανε καὶ δυὸ ἄλλοι φίλοι μου, ἄπιστοι κι αὐτοὶ σὰν κι ἐμένα. Ἐκεῖ ποὺ μιλοῦσες, ἐκεῖνοι χαμογελούσανε. Σὰν ἔφυγες, μοῦ εἴπανε: Κρίμα, νά ῾χει τέτοιο μυαλό, καὶ νὰ πιστεύει στὶς ἀνοησίες ποὺ πιστεύουνε οἱ γριές! Μία ἄλλη μέρα, σοῦ εἶχα πεῖ ὅπως καὶ πολλὲς ἄλλες φορές: «Βρὲ Φ., μάζευε λεφτά, θὰ πεθάνεις στὴν ψάθα. Βλέπεις ἐγὼπόσα ἔχω, καὶ πάλι θέλω κι ἄλλα».8»
1.ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ: hristospanagia3.blogspot.com/.../blog-post
2. ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ, ΚΕΦ. 6 ΣΤΙΧ. 3-4.
3.ΠΡΟΦΗΤΗ ΙΕΡΕΜΙΑ, ΚΕΦ. 17 ΣΤΙΧ. 5
4. « ΤΟ ΦΩΣ ΤΩΝ ΣΟΦΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ», Δ.Δ. ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ, ΣΕΛ. 197.
5. ΟΠΩΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ.
6. ΠΛΑΤΩΝΟΣ, « ΜΕΝΕΞΕΝΟΣ», 246d-247a.
7. ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ Η΄, ΣΤΙΧ. 36-38.
8.Τὰ Μυστικὰ Ἄνθη, ἔκδ. Παπαδημητρίου, Ἀθήνα 1973.


ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Δεν θα πρέπει να απελπιζόμαστε επειδή δεν έχουμε όλες τις παραπάνω αρετές αλλά πάντοτε να προσπαθούμε και να αγωνιζόμαστε γι' αυτές.Σημασία έχει η προσπάθεια. Ποτέ να μην ξεχνάμε ότι: «πάντα ἰσχύω ἐν τῷ ἐνδυναμοῦντίμε Χριστῷ1».
ΠΡΟΣ ΦΙΛΙΠΠΗΣΙΟΥΣ ΚΕΦ.Δ΄ ΣΤΙΧ.13.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ
ΤΑ ΧΩΡΙΑ ΠΟΥ ΠΑΡΘΗΚΑΝ ΑΥΤΟΥΣΙΑ Η΄ ΣΧΕΔΟΝ ΑΥΤΟΥΣΙΑ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΙΝΑΙ ΓΡΑΜΜΕΝΑ ΜΕ ΜΩΒ ΓΡΑΜΜΑΤΑ

Πηγή:Τό λάβαμε μέσω ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible