Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Τετάρτη 10 Ιανουαρίου 2024

Ὁ Κύριος ἐλευθέρωσε ὄχι μόνο τὸ πρόσωπο ἀλλὰ καὶ τὴν φύσι μας, Ἀρχιμ Σάββα Ἁγιορείτου

Ὁ Κύριος ἐλευθέρωσε/θεράπευσε ὄχι μόνο τὸ πρόσωπο ἀλλὰ καὶ τὴν φύσι μας, Ἀρχιμ. Γεωργίου Καψάνη, 6-1-2024, Ἀρχιμ Σάββα Ἁγιορείτου 
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης 
http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Πὼς νὰ ἑλκύουμε τὴν χάρη τοῦ Θεοῦ , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Στὸν Ἰουλιανὸ - Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος


Β΄
Στὸν Ἰουλιανὸ

Τὴ διψασμένη γῆ κατάκλυσε μὲ δυνατὴ βροχὴ αὐτὸς ποὺ τὴν ἐμπόδισε· ἄλλος ἀπὸ τὰ νερὰ ἅρπαξε τὸν κόσμο ὁλόκληρο· ἄλλος βοήθησε σὲ ἀρρώστιες, ἄλλος ἔσωσε ἀπὸ πολέμους, ἄλλος ἔθρεψε ἀπὸ τὸν οὐρανὸ τὸ λαὸ τὸ μέγα. Μὰ στὰ δικά σου χέρια ὁ Θεὸς ἔβαλε τὴ ζυγαριὰ τῶν φόρων, ἔνδοξε Ἰουλιανέ, ὅπως πρωτύτερα τὴ ζυγαριὰ τῆς δικαιοσύνης νὰ μὴ γέρνει ἢ νὰ κλέβει, ἰσοζυγισμένη, σεβαστή. Ἀλλά, ἄριστε, νά ᾽ναι φειδωλὴ ἡ πέννα σου, λυπήσου τοὺς φτωχούς, ποὺ ἡ ἀρρώστια ἔφαγε τίς σάρκες τους καὶ τοὺς ἀφάνισε· λυπήσου καὶ γράφεσαι κι ἐσὺ στὶς οὐράνιες σελίδες. Τέτοια δίνει στοὺς θνητοὺς ὁ Θεὸς ὁ μέγας, ἀντιμετρήματα, σὰν αὐτὰ ποὺ ἐδῶ στοὺς συνανθρώπους μας μετροῦμε.
Τὸ θνητὸ βοήθησέ τον, γιατί ἔχομε ὅλοι κοινὸ τὸ σῶμα· εἶναι ὁ Λάζαρος στὴν ἐξώθυρα, δῶσε τὰ ψίχουλα ποὺ δὲ σοῦ ἀνήκουν.
Κι ὁ Χριστὸς μὲ τοὺς ἀνθρώπους, ὅταν ἑτοιμαζόταν φορολογία, ἔσμιξε. Σεβάσου τὴ συνομήλικη τοῦ Χριστοῦ ἀπογραφή.
Σεβάσου τὴ φτωχομάνα μητέρα σου, αἷμα εὐσεβές,
καὶ τὸ σπίτι ποὺ διδάχτηκε νά ᾽ναι φιλικὸ στοὺς δυστυχισμένους.

Ἀπό τόν βίο τῆς ἁγίας Μελάνης

Από τον βίο της αγίας Μελάνης

Από τον Ευεργετινό

Η αγία Μελάνη μαζί με τον άντρα της Απελλιανό, αφού απαρνήθηκαν προ πολλού τον κόσμο και σκόρπισαν τον πλούτο τους, που ήταν αμέτρητος, σε όλη σχεδόν την οικουμένη, πήγαν και στην Αίγυπτο, επειδή ήθελαν να δουν και αυτής της χώρας τους αγίους ανθρώπους, και συγχρόνως να προσφέρουν την καλοσύνη τους και στους εκεί φτωχούς. Καθώς λοιπόν επισκέπτονταν τους ασκητές, έφτασαν σε μια καλύβα, όπου έμενε ένας κορυφαίος στην πνευματική φιλοσοφία που τον έλεγαν Ηφαιστίωνα. Τον παρακαλούσαν λοιπόν και αυτόν να πάρει ό,τι έδιναν και στους άλλους, αυτός όμως δεν δεχόταν.
Η αγία Μελάνη έκανε το παν για να τον πείσει να πάρει, επειδή όμως δεν τον έπειθε, μηχανεύτηκε αμέσως κάτι το οποίο απέδειξε ολοκάθαρα ότι και οι δύο είχαν ίση επιμονή, αυτή να κάνει το καλό και εκείνος να μην πείθεται να πάρει κάτι από τα ανθρώπινα. Γύρισε δηλαδή όλο το καλυβάκι παρατηρώντας τάχα τα πράγματα που υπήρχαν, και μη βλέποντας τίποτε άλλο, εκτός από μια ψάθα και ένα καλάθι με λίγο αλάτι, έβαλε σε αυτό μερικά χρυσά νομίσματα, τα σκέπασε με το αλάτι και, νομίζοντας ότι δεν έγινε αντιληπτή, ζήτησε βιαστικά την ευχή του, την πήρε και έφυγε.

Τί λείπει σήμερα ἀπὸ τὰ παιδιά;


Τί λείπει σήμερα ἀπὸ τὰ παιδιά;

Κ. Γ. Παπαδημητρακόπουλος

Ἀφορμὴ γι’ αὐτὸ τὸ ἐρώτημα, καλοί μου φίλοι, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὰ ὅσα θὰ ἀκολουθήσουν, ἦταν δύο δημοσιεύματα ποὺ ἔπεσαν στὴν ἀντίληψή μας. Τὸ ἕνα ἔχει νὰ κάνει μὲ τὴν πρόθεση τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας νὰ καθιερώσει τὴν ἐπίσκεψη τῶν μαθητῶν στὸν ψυχολόγο τοῦ σχολείου καὶ μάλιστα χωρὶς τὴν ἄδεια τῶν γονέων τους (!!!) καὶ τὸ ἄλλο μὲ τὴν πανευρωπαϊκὴ ἔρευνα τῆς γνωστῆς Vodafone γιὰ τὴν ἀντιμετώπιση τῶν ἐλλειμμάτων στὶς ψηφιακὲς δεξιότητες τῶν παιδιῶν (!!!).

* * *

Εἰδικότερα, σύμφωνα μὲ τὸ πρῶτο δημοσίευμα, τὸ Ὑπουργεῖο Παιδείας βρίσκεται στὴ διαδικασία μελέτης ἀπὸ νομικῆς πλευρᾶς (δηλαδὴ στὸ ἂν στέκει νομικά), προκειμένου νὰ ἔλθει ρύθμιση στὴ Βουλή, σύμφωνα μὲ τὴν ὁποία θὰ προβλέπονται τὰ ἑξῆς: α) Γιὰ τὴν πρώτη ἐπίσκεψη τοῦ μαθητῆ στὸν ψυχολόγο τοῦ σχολείου νὰ μὴ ἀπαιτεῖται ἄδεια τοῦ γονέα, β) Μετὰ τὴν ἐπίσκεψη τοῦ μαθητῆ, ἐφ’ ὅσον τὸ κρίνει ὁ ψυχολόγος, νὰ καλοῦνται οἱ γονεῖς στὸ σχολεῖο γιὰ ἐνημέρωση καὶ γ) ὁ ψυχολόγος σὲ συνεργασία μὲ τοὺς γονεῖς καὶ μετὰ ἀπὸ συναίνεσή τους νὰ μπορεῖ νὰ προγραμματίζει τὶς ἐπισκέψεις του μὲ τὸν μαθητή.

Σύμφωνα μὲ τὸ δεύτερο δημοσίευμα, ἡ Vodafone πραγματοποίησε μεγάλη ἔρευνα μὲ τὴ συμμετοχὴ 10.000 γονέων σὲ 10 εὐρωπαϊκὲς χῶρες, μεταξὺ τῶν ὁποίων καὶ ἡ Ἑλλάδα. Ἡ ἔρευνα αὐτὴ ἀποτύπωσε τὴν ἀνησυχία τῶν γονέων σχετικὰ μὲ τὴν ποιότητα τῶν ψηφιακῶν ἐργαλείων ποὺ παρέχουν σήμερα τὰ σχολεῖα στοὺς μαθητὲς καὶ τὴν ἀνάγκη γιὰ περισσότερη ὑποστήριξη τῶν δασκάλων μὲ καθοδήγηση καὶ ἐκπαίδευση.

Μάλιστα τὸ 85% τῶν γονέων ἀνέφερε ὅτι οἱ προοπτικὲς καριέρας τῶν παιδιῶν τους ἐξαρτῶνται ἀπ’ τὶς ψηφιακές τους δεξιότητες, τὸ 22% ὅτι τὰ παιδιά τους δὲν ἔχουν πρόσβαση σὲ ψηφιακὰ ἐργαλεῖα, ὅπως εἶναι οἱ φορητοὶ ὑπολογιστές, τὰ tablets καὶ οἱ διαδραστικοὶ πίνακες στὴν τάξη (στὴν Ἰταλία, τὴν Οὑγγαρία καὶ τὴν Ἑλλάδα αὐτὸ τὸ ποσοστὸ εἶναι 30%), ἐπιπλέον δέ, μόνο τὸ 59% τῶν σχολείων παρέχει συσκευὲς γιὰ ἐκπαίδευση στὸ σπίτι. Τέλος τὸ 85% ὑποστήριξε ὅτι ἡ ψηφιακὴ ἐκπαίδευση θὰ πρέπει νὰ ἀποτελεῖ βασικὸ ἀντικείμενο στὴ σχολικὴ ὕλη γιὰ τὸ καλὸ τῶν παιδιῶν!

Ρήσεις καί Διηγήσεις Ἁγίου Παϊσίου (σκα-τ). Ἀπό τήν Ἀσκητική καί Ἡσυχαστική Ἁγιορείτικη Παράδοση


Ὁ Γέροντας θλιμ­μέ­νος δι­ό­τι φω­το­γρα­φί­ζε­ται πα­ρά τήν θέ­λη­σή του.


σ­Ϟα’

«Τό θέ­μα εἶ­ναι νά γί­νη κα­νείς ἐ­λεύ­θε­ρα σω­στός. Δέν ἔ­χει ση­μα­σί­α, ἂν γί­νη κα­νείς φα­νά­ρι τῆς πό­λε­ως ἤ φά­ρος στίς ἀ­κτές. Τό θέ­μα εἶ­ναι νά φω­τί­ζη».

σ­Ϟβ’

«Γιά νά προ­κό­ψη κά­ποι­ος, πάν­τα στούς ἄλ­λους πρέ­πει νά βρί­σκη ἐ­λα­φρυν­τι­κά, ἀ­κό­μη καί στόν δι­ά­βο­λο, καί μό­νο τόν ἑ­αυ­τό του δέν πρέ­πει νά δι­και­ο­λο­γῆ, ἤ νά με­τα­θέ­τη σέ ἄλ­λους τήν εὐ­θύ­νη».

σ­Ϟ­γ’

«Ἐ­γώ δέν δι­α­κό­πτω τόν ἄλ­λον στήν συ­ζή­τη­ση, ἐ­κτός ἂν λέ­η βλά­σφη­μα πράγ­μα­τα ἤ αἰ­σχρο­λο­γί­ες».

σϞ­­δ’

«Ἂν θέ­λης νά ἀ­χρη­στέ­ψης ἕ­ναν πνευ­μα­τι­κό μο­να­χό, νά τόν μπλέ­ξης μέ τά δι­οι­κη­τι­κά».

σϞ­ε’

Ὁ Γέ­ρον­τας εἶ­πε σ᾿ ἕ­ναν Ὑ­πουρ­γό: «Μή δί­νε­τε στό Ἅ­γιον Ὄ­ρος λε­φτά, για­τί οἱ μο­να­χοί θ᾿ ἀ­φή­σουν τά κα­λο­γε­ρι­κά τους καί θά γί­νουν ἐρ­γο­λά­βοι».

σϞ­ς’

Μέ κά­ποι­ον Κα­θο­λι­κό μο­να­χό, πού με­τά βα­πτί­στη­κε Ὀρ­θό­δο­ξος καί ἤ­θε­λε νά παν­τρευ­τῆ, ὁ Γέροντας δέν συμ­φώ­νη­σε. Τοῦ εἶ­πε: «Ἀ­φοῦ στόν Χρι­στό ὑ­πο­σχέ­θη­κες παρ­θε­νί­α –οὔ­τε στόν Βο­ύ­δα οὔ­τε στόν Μω­ά­μεθ τώ­ρα δέν μπο­ρεῖς νά παν­τρευ­τῆς».

Ἅγιος Πορφύριος ὁ Καυσοκαλυβίτης: Μέρος τοῦ κλήρου θά ἀγκαλιάσει τό παρά φύσιν

Άγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης

Α) «Έρχεται σύντομα ο καιρός που μερίδα των κληρικών και θα είναι αρκετοί, θα αγκαλιάσουν το παρά φύσιν! Αυτό θα το λένε κάποιοι κληρικοί για δικούς τους λόγους. Όχι η Εκκλησία του Χριστού! Όταν η Εκκλησία αποδεχθεί παρά φύσιν καταστάσεις, παύει να λειτουργεί σαν Εκκλησία Χριστού! Η Εκκλησία θεραπεύει αυτές τις βαριές πνευματικές ασθένειες, δεν τις κατοχυρώνει… Αυτός είναι ο σκοπός της. Το υπέρ φύσιν…». (Από ομιλία της αείμνηστης Αθηνάς Σιδέρη στενού πνευματικού τέκνου του αγίου Πορφυρίου. Η μαρτυρία της είναι καταχωρημένη και στο άρθρο: «Οι ψευδοπροφητείες και οι σύγχρονοι σαλτιμπάγκοι της Θεολογίας». Iστολόγιο Orthodoxia.gr).

Β) «Ο άγιος Πορφύριος μάς έλεγε, ότι ήρθε η εποχή που πολλοί ιερωμένοι θα αποδεχθούν τις παρά φύσιν αμαρτίες. Με την σοφιστική αιτιολογία ότι η κρεβατοκάμαρα καθ᾿ ενός και ειδικά των ανδρογύνων είναι ελεύθερη σε κάθε διαστροφή!!! Επειδή όμως αυτό συνιστά αναίρεση του εκκλησιαστικού έργου… θα επέμβει άμεσα ο Θεός…

10 Ἰανουαρίου. Γρηγορίου ἐπισκόπου Νύσσης (†395). Δομετιανοῦ Μελιτινῆς (†602)· Μαρκιανοῦ πρεσβυτέρου. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ποστολικό ἀνάγνωσμα. Μεθέορτον, Τετάρτης ε΄ ἑβδ. Πράξεων (Πρξ. ιγ΄ 13-24).

Πραξ. 13,13       Ἀναχθέντες δὲ ἀπὸ τῆς Πάφου οἱ περὶ τὸν Παῦλον ἦλθον εἰς Πέργην τῆς Παμφυλίας· Ἰωάννης δὲ ἀποχωρήσας ἀπ᾿ αὐτῶν ὑπέστρεψεν εἰς Ἱεροσόλυμα.

Πραξ. 13,13              Αφού δε απέπλευσαν από την Παφον ο Παύλος και οι συνοδοί του, ήλθαν εις την Περγην της Παμφυλίας. Ο Ιωάννης όμως απεχώρησε από αυτούς και επέστρεψε εις Ιεροσόλυμα.

Ὴρθαν ἔτσι, Θεός καί ἄνθρωπος, σέ μυστική ἕνωση


Εκείνος πού έπλασε τον Αδάμ από παρθένα γη, Εκείνος πού από τον Αδάμ κατόπιν έκαμε γυναίκα, γεννήθηκε σήμερα από παρθένα κόρη πού νίκησε τη φύση, ξεπερνώντας το νόμο του γάμου.
Ο Αδάμ τότε, χωρίς να έχει γυναίκα, γυναίκα απόκτησε.
Η Παρθένος τώρα, χωρίς να έχει άνδρα, άνδρα γέννησε.
Και γιατί έγινε αυτό; Να γιατί:
Οι γυναίκες είχαν ένα παλαιό χρέος προς τους άνδρες, αφού από τον Αδάμ είχε βλαστήσει γυναίκα χωρίς τη μεσολάβηση άλλης γυναίκας. Για αυτό ή Παρθένος σήμερα, ξεπληρώνοντας στους άνδρες το χρέος της Εύας, γέννησε χωρίς άνδρα, δείχνοντας έτσι την ισοτιμία της φύσεως.
Σώος έμεινε ό Αδάμ μετά την αφαίρεση της πλευράς του.

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible