Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΤΟΥ Π. ΣΑΒΒΑ

ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΤΟΥ Π. ΣΑΒΒΑ

https://livestream.com/accounts/25545482

ΟΜΙΛΙΑ ΖΩΝΤΑΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ Ι. Μ. ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΑΣ ΕΔΕΣΣΑΣ

ΟΜΙΛΙΑ ΖΩΝΤΑΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ Ι. Μ. ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΑΣ ΕΔΕΣΣΑΣ

Κυριακή, 23 Φεβρουαρίου 2014

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Δευτέρας 24-02-2014

~
Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2014. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Κορινθίους Β΄ κεφ. δ΄ 6 - 15

δ΄ 6 - 15




Ευαγγέλιον: Κατά Ματθαίον κεφ. Ια΄ 2 - 15


Ια΄ 22 - 15




Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Ἡ ἀγάπη καί τά ἀποτελέσματά της.


 
  Η ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ 
 ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΣΤΟ ΘΕΟ 
  (ἀπομαγνητοφωνημένο ἀπόσπασμα ἀπό  ὁμιλία τοῦ Ἱερομονάχου Σάββα Ἁγιορείτη)
Δεῖτε ἐδῶ:Ἡ λύπη τῆς Θεοτόκου


 Ἡ ἀγάπη καί τά ἀποτελέσματά της.

Τό πλήρωμα τῆς ἀγάπης τῆς Θεομήτορος εἶναι ἄφθαστο γιά μᾶς. Δέν μποροῦμε νά φτάσουμε τήν ἀγάπη πού εἶχε ἡ Παναγία γιά τόν Κύριο.

Ἀναγνωρίζουμε ὅτι:

«Ὅσο μεγαλύτερη εἶναι ἡ ἀγάπη τόσο μεγα­λύτερη εἶναι καί ἡ ὀδύνη τῆς ψυχῆς.

Ὅσο πληρέστερη ἡ ἀγάπη τόση πληρέστερη καί ἡ γνώση»1.

Ὅσο περισσότερο ἀγαπήσουμε τόν Θεό τόσο πιό βαθειά θά Τόν γνωρίσουμε.

«Ὅσο πιό φλογερή ἀγάπη τόσο πιό πύρινη ἡ προσευχή. Ὅσο τε­λε­ιότερη ἀγάπη τόσο ἁγιότερος ὁ βίος. Κανένας ἀπό μᾶς δέν φτά­νει στήν τελειότητα τῆς ἀγάπης τῆς Θεοτόκου καί ὅλοι ἔχουμε ἀνάγκη ἀπό ἀδαμιαία μετάνοια. Μερικῶς ὅμως, ὅπως μᾶς διδάσκει τό Ἅγιο Πνεῦμα στήν Ἐκκλησία, κατανοοῦμε κι ἐμεῖς αὐτή τήν ἀγάπη»2.

Δέν φτάνουμε τήν ἀγάπη τῆς Παναγίας, ἀλλά ἕνα κομ­μάτι, ἕνα μέρος τῆς ἀγάπης τό κατανοοῦμε καί ἐμεῖς γιατί μᾶς τό φανερώνει τό Ἅγιο Πνεῦμα μέσα στήν Ἐκκλησία.

Τό ἀσυμβίβαστο τῶν 'ἐνεργειακῶν θεραπειῶν' (π. Κωνσταντίνος Στρατηγόπουλος)

Απομαγνητοφωνημένο απόσπασμα ομιλίας του πρωτοπρεσβύτερου Κωνσταντίνου Στρατηγόπουλου, που έγινε στα πλαίσια των κατηχητικών αναλύσεων στην Α' προς Τιμόθεον Επιστολή, στο χωρίο Κεφάλαιο 6, στίχοι 14-15, στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου, Δικηγορικών Γλυφάδας, την Πέμπτη 07-11-2013.
...του ζωοποιούντος Θεού. Εδώ τα λόγια είναι ανεπαρκή για να εκφράσουμε Aυτόν τον Θεό που είναι ο Ζωοποιών Θεός. Και ο Οποίος όχι μόνο μας έδωσε ζωή, «πνοήν ζωής»[1], όπως λέει το δεύτερο κεφάλαιο της Γενέσεως, «πνοήν ζωής», αλλά μας ζωοποίησε και μας τους νεκρούς και μας ανέστησε μετά και ο Χριστός ανέστη εκ νεκρών και μας έδωσε ζωή και πάλι. Είναι ο Ζωοποιών συνεχώς τη ζωή του ανθρώπου ο Θεός.

Δεν μπορούμε χωρίς αυτά να ζήσουμε. Δεν μπορούμε χωρίς ανάσα να ζήσουμε. Του ζωοποιούντος τα πάντα! Τα πάντα, τα πάντα! Δεν υπάρχει κάτι που δεν είναι μέσα στη ζωοποιό, αγαπητική δύναμη του Θεού. Δεν υπάρχει κάποια άλλη ενέργεια! Είναι μόνο η παρουσία του Θεού, που ενεργεί εν Αγίω Πνεύματι, δεν υπάρχει κάποια άλλη ενέργεια που θα μας ενεργοποιήσει. Καμιά άλλη ενέργεια! Προσέξτε, τίποτε άλλο και αυτό το τονίζω τώρα ως λόγο έστω παρεμβατικώς ή παρεμβολικώς γιατί έχει σημασία. Δεν υπάρχει άλλη ενέργεια. Μόνο η παρουσία του Θεού! Η παρουσία του Θεού που είναι η Χάρις του Αγίου Πνεύματος, των ακτίστων Αυτού ενεργειών, που ενεργοποιεί τα πάντα στη ζωή μας.

Διάφορες Πνευματικές Ὁμιλίες π. Σάββα Ἁγιορείτου

ΟΜΙΛΙΕΣ ΤΟΥ ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΥ π. ΣΑΒΒΑ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗ.

ΚHΡYΓΜΑΤΑ

22.05.2010 ΠΕΡΙ ΜΝΗΜΟΣΥΝΩΝ
http://www.paterikoslogos.com/avraam/p.Savvas_Agioreitis/Pros_Emmaous/Kirigma_Entos_Naou/peri_mnimosynon.mp3

24.05.2010 ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΑΓ. ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
http://www.paterikoslogos.com/avraam/p.Savvas_Agioreitis/Pros_Emmaous/Kirigma_Entos_Naou/peri_tou_Agiou_Pneumatos.mp3

09.05.2010 ΚHΡYΓΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ - ΝΟΜΙΚΟΣ ΠΕΙΡΑΖΩΝ ΤΟΝ ΙΗΣΟΥΝ
http://www.paterikoslogos.com/avraam/p.Savvas_Agioreitis/Pros_Emmaous/Kirigma_Entos_Naou/nomikos_peirazon_ton_Ihsoun.mp3

13.02.2011 ΕΡΜΗΝEΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΤΕΛΩΝΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΦΑΡΙΣΑΙΟΥ
avraam/p.Savvas_Agioreitis/Pros_Emmaous/Kirigma_Entos_Naou/telonou_kai_pharisaiou.mp3

20.02.2011 ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΑΣΩΤΟΥ
avraam/p.Savvas_Agioreitis/Pros_Emmaous/Kirigma_Entos_Naou/tou_asotou.mp3

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΣΥΝΑΞΕΙΣ
09.05.2010 ΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ (ΠΡΟΓΑΜΙΑΙΕΣ) ΣΧΕΣΕΙΣ
http://www.paterikoslogos.com/avraam/p.Savvas_Agioreitis/oikogeneiakes_synajeis_pros_Emmaous/progamiaies_sxeseis.mp3

04.07.2010 Ο ΨΕΥΔΗΣ ΕΑΥΤΟΣ ΚΑΙ Η ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
http://www.paterikoslogos.com/avraam/p.Savvas_Agioreitis/oikogeneiakes_synajeis_pros_Emmaous/o_psevdis_eautos_kai_h_agogi_ton_paidion.mp3

19.09.2010 Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΚΑΙ Η ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΤΟΥ (ΟΜΙΛΙΑ ΣΕ ΓΟΝΕΙΣ)
http://www.paterikoslogos.com/avraam/p.Savvas_Agioreitis/oikogeneiakes_synajeis_pros_Emmaous/o_thanatos_kai_h_ypervasis_tou.mp3

24.10.2010 ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΠΕΡΙΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΕΡΑΠΕΥΕΤΑΙ
http://www.paterikoslogos.com/avraam/p.Savvas_Agioreitis/oikogeneiakes_synajeis_pros_Emmaous/ti_einai_h_periergeia_kai_pos_therapevetai.mp3


Α) ΠΕΡΙ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗΣ - Β) Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ
11.01.09. «Περί ταπείνωσης». Αγίου Σιλουανού. - Σχολιασμός π.Σάββας Αγιορείτης
12.07.09. «Ο ρόλος του πνευματικού». Πατρός Σωφρονίου Σαχάρωφ. - Σχολιασμός: π. Σάββας Αγιορείτης

Ο ρόλος του πνευματικού πατέρα
(απόσπασμα από την ομιλία του π. Σάββα Αγιορείτη).

Ποιος είναι ο ρόλος του πνευματικού πατέρα και πως εμείς πρέπει να στεκόμαστε απέναντί του;
Θέμα πολύ σημαντικό που αφορά όλους μας, αφορά και τον πνευματικό μας πατέρα.
Και θα πάρω αφορμή από τι σημειώσεις ενός πνευματικού πολύ μεγάλου και στη συνείδηση του ορθοδόξου πληρώματος, ενός αγίου, του γέροντος Σωφρονίου.

«Απροσδόκητα και ακατάληπτα με έβαλε η πρόνοια του Θεού σε τέτοια θέση ώστε για σειρά ετών έγινα θεατής της πνευματικής ζωής πολλών μοναχών του Αγίου Όρους.
Μερικοί από αυτούς διατέθηκαν να εμπιστευθούν σε μένα εκείνο το οποίο ενδεχομένως σε άλλους δεν αποκάλυψαν. (Και είναι αλήθεια, ο πνευματικός μαθαίνει τα ποιο απόρρητα μυστικά που οι άνθρωποι δεν τα έχουν πει σε κανέναν άλλο).
Συνήρπαζε εμένα η θέα των εκλεκτών του Θεού, των κεκριμένων κάτω από την ταπεινή εμφάνιση των μοναχών. Μερικές φορές οι ίδιοι αυτοί φυλασσόμενοι από το Θεό, δεν κατανοούσαν πόση πλούσια ευλογία επαναπαύονταν σ’ αυτούς. Σ’ αυτούς κατ΄ εξοχή δόθηκε να διαισθανθούν την ανεπάρκεια τους. Κατά καιρούς δε σε τέτοιο βαθμό ώστε να μη τολμούν και να σκεφτούν ακόμα ότι ο Θεός επαναπαύονταν σ΄ αυτούς και αυτοί μέσα σ’ Αυτόν.»
Απόσπασμα από τους λόγους του γέροντα Σωφρονίου περί "πνευματικού πατέρα".
κατεβάστε από εδώ:
http://www.paterikoslogos.com/avraam/p.Savvas_Agioreitis/1o_Meros/O_rolos_tou_pneumatikou.mp3

http://www.paterikoslogos.com/avraam/p.Savvas_Agioreitis/1o_Meros/Peri_tapeinosis.mp3


ΕΝΘΥΜΙΟΝ (καλοκαίρι 2009)
Οι ομιλίες ηχογραφήθηκαν το καλοκαίρι του 2009 στην διάρκεια κατασκηνωτικής περιόδου στην Αλεξανδρούπολη.

01. Ο ΑΓΙΟΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΤΟ ΣΑΡΩΦ ΚΑΙ Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΟΥ ΑΚΤΙΣΤΟΥ ΦΩΤΟΣ
http://www.paterikoslogos.com/avraam/p.Savvas_Agioreitis/Enthimion_Kalokairi_2009/O_Agios_Serafeim_Sarov_kai_h%20_empeiria_tou_aktistou_fotos.mp3

02. ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ
http://www.paterikoslogos.com/avraam/p.Savvas_Agioreitis/Enthimion_Kalokairi_2009/Peri_tis_Metamorfoseos_tou_Sotiros.mp3

03. ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΣΤΗ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ
http://www.paterikoslogos.com/avraam/p.Savvas_Agioreitis/Enthimion_Kalokairi_2009/Theologikes_episimanseis_sth_Metamorfosi_tou_Kyriou.mp3


05. ΒΙΟΣ ΤΟΥ ΑΓ. ΙΩΑΝΝΟΥ Γ΄ΤΟΥ ΒΑΤΑΤΖΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΟΣ
http://www.paterikoslogos.com/avraam/p.Savvas_Agioreitis/Enthimion_Kalokairi_2009/Bios_tou_agiou_Ioannou_C_tou_Batatzi_tou_Autokratoros.mp3

06. ΝΟΕΡΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗ
http://www.paterikoslogos.com/avraam/p.Savvas_Agioreitis/Enthimion_Kalokairi_2009/Noera_Proseuxi.mp3

07. Η ΘΕΩΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
http://www.paterikoslogos.com/avraam/p.Savvas_Agioreitis/Enthimion_Kalokairi_2009/H_Theosi_tou_Anthropou.mp3

08. ΤΟ ΑΚΤΙΣΤΟ ΦΩΣ_1
http://www.paterikoslogos.com/avraam/p.Savvas_Agioreitis/Enthimion_Kalokairi_2009/To_Aktisto_Fos_1.mp3

09. ΤΟ ΑΚΤΙΣΤΟ ΦΩΣ_2
http://www.paterikoslogos.com/avraam/p.Savvas_Agioreitis/Enthimion_Kalokairi_2009/To_Aktisto_Fos_2.mp3

Ενναλακτικά κατεβάστε όλο το φάκελο συμπιεσμένο (137 Μb). Δεξί κλικ - αποθήκευση προορισμού ως...
http://www.paterikoslogos.com/avraam/omilies_p._sava_agioreiti/omilies_p.Sava_agioreiti.zip

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ – ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΟΠΛΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥ
03.05.09. 1η ομιλία: «Ποια είναι η χριστιανική τελειότητα». «Τα τέσσερα απαραίτητα πνευματικά όπλα του χριστιανού». Αγ.Νικοδήμου του Αγιορείτου, στο ¨Αόρατος Πόλεμος¨, ερμηνεύει ο π.Σάββας Αγιορείτης.
http://www.paterikoslogos.com/avraam/p.Savvas_Agioreitis/Poia_Einai_h_Xristianiki_teleiotita/1omilia.mp3

10.05.09. 2η ομιλία: «To 1ο πνευματικό όπλο του χριστιανού» - «Να μην στηρίζουμε την ελπίδα μας στον εαυτό μας». Αγ.Νικοδήμου του Αγιορείτου, στο ¨Αόρατος Πόλεμος¨, ερμηνεύει ο π.Σάββας Αγιορείτης.
http://www.paterikoslogos.com/avraam/p.Savvas_Agioreitis/Poia_Einai_h_Xristianiki_teleiotita/2omilia.mp3

17.05.09. 3η ομιλία: «Το 2ο πνευματικό όπλο του χριστιανού» - «Να στηρίζουμε πάντοτε την ελπίδα μας στον Θεό». - Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου στο ¨Αόρατος πόλεμος¨, ερμηνεύει π π.Σάββας Αγιορείτης
http://www.paterikoslogos.com/avraam/p.Savvas_Agioreitis/Poia_Einai_h_Xristianiki_teleiotita/3omilia.mp3

24.05.09. 4η ομιλία: «Το 3ο πνευματικό όπλο του χριστιανού». – «Να έχουμε συνεχή πνευματικό αγώνα». – «Η φυλακή του νου». - Αγ. Νικοδήμου του Αγιορείτου , στο ¨Αόρατος πόλεμος¨, ερμηνεύει ο π. Σάββας Αγιορείτης
http://www.paterikoslogos.com/avraam/p.Savvas_Agioreitis/Poia_Einai_h_Xristianiki_teleiotita/4omilia.mp3

31.05.09. 5η ομιλία: «Το 4ο πνευματικό όπλο του χριστιανού» - «¨Η καθαρότητα του νου», «Η εξάσκηση της θέλησης για την ευαρέστηση του Θεού», - Αγ. Νικοδήμου του Αγιορείτου , στο ¨Αόρατος πόλεμος¨, ερμηνεύει ο π. Σάββας Αγιορείτης.
http://www.paterikoslogos.com/avraam/p.Savvas_Agioreitis/Poia_Einai_h_Xristianiki_teleiotita/5omilia.mp3

07.06.09. 6η ομιλία: Α): Λόγος Αγ.Γρηγορίου του Παλαμά , Στην Πεντηκοστή. Β): Το 4ο Πνευματικό όπλο του χριστιανού: «Η εξάσκηση της θέλησης για την ευαρέστηση του Θεού», συνέχεια της προηγούμενης ομιλίας.[/size]
http://www.paterikoslogos.com/avraam/p.Savvas_Agioreitis/Poia_Einai_h_Xristianiki_teleiotita/6omilia.mp3

ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ E΄
• 25-05-2008 Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ-ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ - 1
http://www.paterikoslogos.com/avraam/omilies_p._sava_agioreiti/omilies_p._sava_agioreiti_10/2008-05-25_o_rolos_tis_ekklisias-orthodoxias-1.mp3

• 25-01-2009 ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
http://www.paterikoslogos.com/avraam/omilies_p._sava_agioreiti/omilies_p._sava_agioreiti_10/2009-01-25_ti_einai_o_xristianismos.mp3


• 21-05-2009 ΚΑΘΑΡΣΗ-ΦΩΤΙΣΜΟΣ - ΘΕΩΣΗ
http://www.paterikoslogos.com/avraam/omilies_p._sava_agioreiti/omilies_p._sava_agioreiti_10/2009-05-21_katharsi-fwtismos-theosi.mp3

• 26-06-2009 ΤΟ ΑΚΤΙΣΤΟ ΦΩΣ - 1
http://www.paterikoslogos.com/avraam/omilies_p._sava_agioreiti/omilies_p._sava_agioreiti_10/2009-06-26_to_aktisto_fws.mp3

• 13-09-2009 Η ΚΑΤΑ ΧΡΙΣΤΟΝ ΑΓΑΠΗ - ΑΓ. ΣΙΛΟΥΑΝΟΥ ΤΟΥ ΑΘΩΝΙΤΟΥ
http://www.paterikoslogos.com/avraam/omilies_p._sava_agioreiti/omilies_p._sava_agioreiti_10/2009-09-13_h_kata_christon_agapi.mp3

• 20-09-2009 Η ΑΓΑΠΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ - ΑΓ. ΣΙΛΟΥΑΝΟΥ
http://www.paterikoslogos.com/avraam/omilies_p._sava_agioreiti/omilies_p._sava_agioreiti_10/2009-09-20_h_agapi_pros_tous_exthrous.mp3

• 27-09-2009 Η ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΟ
http://www.paterikoslogos.com/avraam/omilies_p._sava_agioreiti/omilies_p._sava_agioreiti_10/2009-09-27_h_agapi_tou_theou_pros_ton_anthropo_kai_to_antistrofo.mp3
http://wwworthodoxi-poria.blogspot.gr/

Σέ μιά ὀρφανή πού ρωτᾶ γιατί στό εὐαγγέλιο δέν γίνεται λόγος περί εὐτυχίας


Ἁγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς,
 Ἐπισκόπου Ἀχρίδος
Πῶς δέν λέγεται, τίμια ψυχή;Περί τίνος λέγεται στό Εὐαγγέλιο περισσότερο ἀπ᾿ ὅ,τι περί εὐτυχίας; Ἐμένα μοῦ φαίνεται, ὅτι τό Εὐαγγέλιο θά μποροῦσε νά ὀνομαστεῖ «τό Βιβλίο τῆς Εὐτυχίας». Ἐσένα σίγουρα σέ μπέρδεψε τό ὅτι στό Εὐαγγέλιο δέν ἀναφέρεται εἰδικά ἡ ἴδια ἡ λέξη εὐτυχία. Ὅμως ἀντί αὐτῆς τῆς λέξης χρησιμοποιοῦνται ἄλλες λέξεις, ὅπως «μακαριότητα», «χαρά», «ἀγαλλίαση»,  «παράδεισος», «σωτηρία», «αἰώνια ζωή». Εἰδικά ἡ λέξη «μακαριότητα» σημαίνει εὐτυχία μέ τήν καλύτερη ἔννοια. Ὅταν ξέρεις αὐτό, τότε διάβασε ξανά τήν ὁμιλία τοῦ Κυρίου στούς μακαρισμούς (Ματθ. ε΄). Ἡ πρώτη διδαχή τήν ὁποία ὁ Χριστός ἀνήγγειλε στόν κόσμο, ἦταν ἡ διδαχή περί εὐτυχίας.

Καστορίας Σεραφείμ: ''Πατέρες, θυσιαστεῖτε γιά τό λαό μας''

Θα μας αξιώσει και πάλι η φιλανθρωπία του Θεού να εισέλθουμε σε λίγες ημέρες στο στάδιο της Αγίας καί Μεγάλης Τεσσαρακοστής.
Η περίοδος αυτή, η τόσο πνευματική και κατανυκτική, έχει σαν σκοπό να μας προετοιμάσει για να υποδεχθούμε το λυτρωτικό γεγονός της Αναστάσεως.
Αν η μεγάλη αυτή γιορτή της Αναστάσεως του Κυρίου μας αποτελεί την εορτή των εορτών και την πανήγυρη των πανηγύρεων, τότε η Μεγάλη Τεσσαρακοστή αποκτά ένα ιδιαίτερο νόημα προετοιμασίας, ώστε η ψυχή να νοιώσει την άρρητη και μυστική χαρά της Αναστάσεως.
Και επειδή την περίοδο αυτή στην καθημερινή τέλεση των Ιερών Ακολουθιών αναγινώσκεται ιδιαιτέρως η Παλαιά Διαθήκη, θα ήθελα να μεταφέρω στην αγάπη σας έναν στίχο από το βιβλίο των Παροιμιών του Σολομώντος, που έχει πάρα πολλή σημασία για την ζωή μας και κυρίως για τον πνευματικό μας καταρτισμό.
Ο σοφός Σολομών στο βιβλίο του Παροιμίες στο κεφάλαιο 28 στον στίχο 1 γράφει τα εξής χαρακτηριστικά:

Ἀρχιμ. Γεώργιος Καψάνης, Ὁ Σταυρός τοῦ Χριστοῦ καί ἡ σημασία του στή ζωή μας


ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΟΣΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΠΑΤΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΑΨΑΝΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ''Ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ''

http://aktines.blogspot.gr/2014/02/blog-post_3539.html 

Anthony Bloom:Μήν ζητᾶμε νά δοῦμε τόν Θεό, ἀπροετοίμαστοι!

Ο Θεός είναι πολυεύσπλαχνος. Δεν έρχεται πρόωρα, παράκαιρα. Μας δίνει την ευκαιρία να κρίνουμε τον εαυτό μας, να καταλάβουμε ορισμένα πράγματα και να μη επιζητούμε να μας εμφανιστεί σε στιγμές που η παρουσία Του θα σήμαινε καταδίκη για μας.
Θα ήθελα να σας πω ένα παράδειγμα πάνω σ’ αυτό. Πριν πολλά χρονιά ήρθε κάποιος να με δει. Μου ζήτησε να του δείξω το Θεό.Του είπα ότι δεν μπορούσα να το κάνω, αλλά πρόσθεσα ότι, ακόμα και να μπορούσα, αυτός δεν θα ήταν δυνατό να ατενίσει το Θεό. Σκέφτηκα πως για να συναντήσει κανείς το Θεό πρέπει να έχει κάτι κοινό μαζί Του, κάτι που δίνει μάτια να δει και νου να κατανοήσει.

Εὐλογίες καί δοκιμασίες (μέρος γ΄)

Ὁσίου Ἀμβροσίου
jubpls
«ἄνδρες πλούσιοι, κεχορηγημένοι ἰσχύϊ»
Σ. Σειραχ, μδ΄: 6
Δύο ἀδελφοί κατευθύνονταν πρός τό κελλί τοῦ στάρετς, Μακαρίου. πρῶτος, διάκονος Παφνούτιος, ἐπρόκειτο νά χειροτονηθῆ Ἱερεύς, καί δεύτερος, ἕνας νεοκαρείς μοναχός, π. Ἀμβρόσιος, Διάκονος. Τί ζητοῦσαν στό κελλί τοῦ στάρετς; Σύμφωνα μέ τά ἔθιμα τῆς Ὄπτινα, παρ᾿ ὅλο πού οἱ Γέροντες τούς προέκριναν γιά χειροτονία, αὐτοί ἔπρεπε ἀπό συναίσθησι τῆς ἀνθρωπίνης ἀναξιότητος νά ἀνακοινώσουν στόν Πνευματικό τους τήν ἄρνησί τους. Θά τοῦ ἔλεγαν:
  • Θεωροῦμε τούς ἑαυτούς μας ἀναξίους γιά τήν χειροτονία καί ἀρνούμεθα νά προχωρήσουμε.
Μόλις μπῆκαν στό κελλί τοῦ στάρετς δέν πρόλαβαν νά προφέρουν τίποτε.
  • Ἄ! Ἐσᾶς διάλεξαν; Ὡραῖα, καλά, πολύ καλά, τούς εἶπε μέ ἱκανοποίησι ἐκεῖνος.
Ἀπό συστολή καί οἱ δύο σιωποῦσαν. Τελικά π. Παφνούτιος πιό θαρραλέος πῆρε τόν λόγο καί ἀνέφερε γιά τήν ἀναξιότητά τους. Καί στάρετς πάλι παρετήρησε:

Ἡ ἀποτελεσματικότητα τῆς προσευ­χῆς μας ἐξαρτᾶται


1621866_353687484773570_484179783_n.jpg

Με δυο λόγια, η αποτελεσματικότητα της προσευ­χής μας εξαρτάται:

πρώτον, από το αν είμαστε άξιοι να λάβουμε ό,τι ζητάμε· δεύτερον, από το αν προσευ­χόμαστε σύμφωνα με το θέλημα του Θεού· τρίτον, από το αν προσευχόμαστε αδιάλειπτα· τέταρτον, από το αν για όλα καταφεύγουμε στο Θεό· πέμπτον, από το αν ζητάμε εκείνα που είναι ωφέλιμα σ' εμάς. Και δίκαιοι ακόμα να παρακαλέσουν τον Κύριο, δεν θα εισακουστούν, αν δεν πρέπει. Ποιός ήταν δι­καιότερος από τον Παύλο; Και όμως, επειδή ζήτησε κάτι που δεν θα τον ωφελούσε, δεν εισακούστηκε.

Ὁπωσδήποτε θά ὑπάρξη κρίσις καί ἀνταπόδοσις (Ἅγ. Ἰωάννης Χρυσόστομος)

Ας μη νομίζουμε λοιπόν ότι όλα τα σχετικά με εμάς σταματούν σ’ αυτήν την ζωή, αλλά ας πιστεύουμε ότι οπωσδήποτε θα υπάρξη κρίσις και ανταπόδοσις για όλα αυτά που κάνουμε εδώ. Διότι αυτό είναι τόσο σαφές και ολοφάνερο σε όλους, ώστε και οι Ιουδαίοι και οι Έλληνες και οι αιρετικοί και ο οποιοσδήποτε άνθρωπος έχουν την ίδια γνώμη γι’ αυτό το θέμα. Αν και δεν πιστεύουν δηλαδή όλοι στην ανάστασι όπως θα έπρεπε, αλλά όμως για την κρίσι και την κόλασι και για τα εκεί δικαστήρια όλοι συμφωνούν, ότι υπάρχει κάποια ανταπόδοσις εκεί για όσα γίνονται εδώ. Διότι, εάν αυτό δεν συνέβαινε, για ποιόν λόγο άπλωσε τόσο μεγάλο ουρανό, έστρωσε κάτω την γη, άπλωσε την θάλασσα, άφησε να χυθή παντού ο αέρας, έδειξε τόσο μεγάλη πρόνοια, εάν δεν επρόκειτο να μας φροντίση μέχρι τέλους.

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Κυριακή 23-02-2014

~
Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2014. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Κορινθίους Α΄ κεφ. η΄ 8 - 13 & θ΄ 1 - 2

η΄ 8 - 13 & θ΄ 1 - 2



Ευαγγέλιον: Κατά Ματθαίον κεφ. Κε΄ 31 - 46


Κε΄ 31 - 46




Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ



ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία: hristospanagia@yahoo.gr
.
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό hristospanagia@yahoo.gr
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΑΚΟΥΣΤΕ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΤΕ ΟΜΙΛΙΕΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ- ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ