Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

ΓΓιά τήν ταπεινοφροσύνη 1- οι 3 τρόποι, Αββά Δωροθέου- Ασκητικά, ΙΣτ΄, Ἀ...

Ὁ πόλεμος τῶν δαιμόνων μέσῳ τοῦ σώματος, Αγ. Διαδόχου Φωτικῆς-Λόγος Ἀσκητικός, κεφ. 82, Φιλοκαλία, 22-11-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

Ὁ πόλεμος τῶν δαιμόνων μέσῳ τοῦ σώματος, Αγ. Διαδόχου Φωτικῆς-Λόγος Ἀσκητικός, κεφ. 82, Φιλοκαλία, 22-11-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Ἡ ἀταξία ἐντός τοῦ ναοῦ ἔχει ὡς αἴτια τήν ἐσωτερική ἀταξία τῆς ψυχῆς μας -ἡ κάθαρση γίνεται διά τῆς χάριτος , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ ἀταξία ἐντός τοῦ ναοῦ ἔχει ὡς αἴτια τήν ἐσωτερική ἀταξία τῆς ψυχῆς μας -ἡ κάθαρση γίνεται διά τῆς χάριτος , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου 
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης
 http://hristospanagia3.blogspot.com

 

"Νά κάνεις προσευχή μέχρι νά ἔρθεις σέ αἴσθηση Θεοῦ" , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Ἡ ἀπελευθέρωση τοῦ νοῦ-Εἰσόδια τῆς Θεοτόκου, Ἁγ. Γρηγορίου Παλαμᾶ, Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ ἀπελευθέρωση τοῦ νοῦ-Εἰσόδια τῆς Θεοτόκου, Ἁγ. Γρηγορίου Παλαμᾶ, 21-11-2024, Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Τὸ κανδήλι – πρὸς ἱερεῖς, ἐπιτρόπους καὶ εὐσεβῆ λαό


Προς Σεβαστούς Πατέρες, Εκκλησιαστικούς επιτρόπους και
ευσεβή λαό της Ιεράς Μητροπόλεως Πάφου

6.8.2024

Η παράδοση της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας, για δύο χιλιάδες έτη, ήταν να χρησιμοποιούμε λάδι για να διατηρούμε τα κανδήλια αναμμένα. Παρόλα αυτά η τεχνολογική πρόοδος, έφερε τον ηλεκτρισμό στην ζωή μας, κάνοντας τον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μας. Ποιος μπορεί άραγε να φανταστεί πλέον ένα κόσμο χωρίς την παρουσία του ηλεκτρισμού; Αφού σχεδόν όλες μας οι καθημερινές ενέργειες συνδέονται με αυτόν.

Έτσι επηρεασμένοι από αυτήν την πρόοδο, δεν είναι λίγοι από εμάς, που θεώρησαν ότι κάτι ανάλογο μπορούν να εφαρμόσουν και στα κανδήλια στους Ιερούς Ναούς μας. Θεώρησαν ότι το φως που εκπέμπεται από τα κανδήλια με λάδι μπορεί να αντικατασταθεί με το ηλεκτρικό φως. Πράγματι, από θέμα βολικότητας, χρόνου και κόστους, τα ηλεκτρικά κανδήλια υπερτερούν. Με ένα απλό διακόπτη όποτε θέλουμε τα ενεργοποιούμε και όποτε θέλουμε τα απενεργοποιούμε.

Από την άλλη τα παραδοσιακά κανδήλια, χρειάζονται πολύ περισσότερο χρόνο και κόπο για να διατηρηθούν αναμμένα. Αρκεί μόνον να αναλογιστούμε ότι για να διατηρούνται αναμμένα χρειάζεται συστηματικά να ανανεώνουμε το λάδι και να αλλάζουμε τα φυτιλάκια τους, και όλα αυτά πρέπει να γίνονται με μεγάλη προσοχή προκειμένου να διατηρείτε ο Ναός καθαρός. Επίσης στα παραδοσιακά κανδήλια, οι κανδηλόκουπες χρειάζονται συχνά να ανανεώνονται αφού με την πάροδο του χρόνου ραγίζουν λόγο της συνεχόμενης ζέστης που εκπέμπεται από το φυτιλάκι.

Θαύματα τοῦ Ἀρχαγγέλου Μιχαὴλ στὸν Ταξιάρχη Χαλκιδικῆς

Μεγάλα είναι τα θαύματα που επιτελεί, με τη μεσιτεία του μπροστά στο θρόνο του Πανοικτίρμονα και Φιλάνθρωπου Θεού, ο Μέγας Αρχάγγελος Μιχαήλ. Μεγάλη είναι όμως και η ευλάβεια του ευσεβούς πληρώματος της Εκκλησίας μας που επισκέπτεται τον Ιερό μας Ναό, για να προσκυνήσει τη θαυματουργή του εικόνα και να τον επικαλεσθεί ως σύμμαχο και βοηθό σε κάθε είδους πρόβλημά του.
Εμείς οι οποίοι ζούμε εδώ, στον τόπο που φέρει το όνομά του, στον Ταξιάρχη Χαλκιδικής, δεν παύουμε ποτέ να αναπέμπουμε δοξολογία προς τον Φιλάνθρωπο Θεό και το Άγιο Αρχάγγελο Του διότι καθημερινά βλέπουμε και ζούμε τη δύναμη της μεσιτείας του και τα θαυματουργικά της αποτελέσματα.

Θα περιοριστούμε μόνο στο να αναφέρουμε μερικά από τα πολλά θαύματα που μαρτυρούνται από κατοίκους του χωριού μας, οι οποίοι είτε τ’ έζησαν από κοντά, είτε τ’ άκουσαν από τους παλαιότερους απ’ αυτούς και τα κρατούν ζωντανά στην καρδιά και τη μνήμη τους πιστεύοντας ότι με τον τρόπο αυτό βοηθούμε στην ωφέλεια των αδελφών μας προς οικοδομή.

Λειτουργικὴ Ἀναγέννηση. Ἡ «Λειτουργικὴ Κίνησις» τῆς Δύσεως καὶ ὁ Οἰκουμενισμός.


(Ἀρχιμ. Νικοδήμου Μπαρούση)
ἡγουμένου Ἱερᾶς Μονῆς Παναγίας Χρυσοποδαριτίσσης-Νεζερῶν, ( 250 08 Πάτραι)

Εἰσήγησις ἐκφωνηθεῖσα εἰς τὸ Διορθόδοξο Θεολογικὸ Συνέδριο: «Οἰκουμενισμός. (Γένεση-Προσδοκίες-Διαψεύσεις)», τὸ ὁποῖον διωργανώθη εἰς τὴν Θεσσσαλονίκην, τὴν 20-24 Σεπτεμβρίου 2004, ὑπὸ τῆς «Ἑταιρείας Ὀρθοδόξων Σπουδῶν».

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Οἱ συνέπειες τῆς Γαλλικῆς Ἐπαναστάσεως ἦσαν ὀλέθριες διὰ τὸν Χριστιανισμὸ τῆς Δύσεως. Ἡ Δυτικὴ Ἐκκλησία 2 ἐδιώχθη ἀπηνῶς, καὶ χίλια περίπου μοναστήρια ἐξηφανίσθησαν μεταξὺ τῶν ἐτῶν 1789-1815 3. Γι’ αὐτὸ οἱ περισσότεροι ἐκπρόσωποι τοῦ Ρωμαιοκαθολικισμοῦ ἐτάχθησαν ὑπὲρ τῆς ἐνισχύσεως τῆς ὀργανωτικότητος τῆς Ἐκκλησίας των πρὸς ἀντιμετώπισι τῆς πολιτειακῆς ἀπειλῆς. Δηλαδὴ ἀντέταξαν εἰς τὴν καλῶς ὀργανωμένη ἐχθρικὴ πολιτεία μίαν ἐξ ἴσου καλῶς ὀργανωμένη ἐκκλησιαστικὴ διοίκησι, πολέμησαν τὸν κόσμο μὲ τὰ ἴδια του τὰ ὅπλα, προσηρμόσθησαν εἰς τὶς κοσμικὲς ἀπαιτήσεις τῆς ἐποχῆς των, διὰ νὰ διασώσουν τὴν Ἐκκλησία, ὡς ἐνόμιζον· ἀλλὰ τοῦτο εἶχε ὡς ἀποτέλεσμα νὰ ὁδηγήσουν τοὺς πιστοὺς εἰς μίαν ἐκκοσμικευμένη περὶ Ἐκκλησίας ἀντίληψιν.

Οἱ Χριστιανοὶ τῆς Δύσεως ἐνόμισαν πλέον ὅτι Ἐκκλησία εἶναι μία εὔρυθμος καὶ πειθαρχημένη ζωή, ἀτομικὴ καὶ συλλογική, καὶ ἀδιαφόρησαν διὰ τὴν ἀποκάλυψι τοῦ Θεοῦ, διὰ τὸ δόγμα τῆς Ἐκκλησίας καὶ διὰ τὴν ἀπόλυτον ἐξάρτησι τῆς ζωῆς ἀπὸ τὴν ὁμολογία τῆς πίστεως. Ἄμεσος συνέπεια τῆς περιφρονήσεως τῶν δογμάτων εἶναι ἡ παραμέλησις τῆς λειτουργικῆς ζωῆς τῶν πιστῶν καὶ ἡ ἐπικέντρωσις τοῦ ἐνδιαφέροντος αὐτῶν εἰς τὸν ἠθικισμό 4.

Ὁ κλῆρος καὶ ὁ λαὸς τῆς μετεπαναστατικῆς Γαλλίας, καὶ τῆς Δύσεως γενικῶς, ἐλάμβανε τὴν μόρφωσί του ἀπὸ τοὺς Ἰησουΐτας, οἱ ὁποῖοι τὸν ἐδίδασκαν ὅτι πρέπει νὰ ἐπιμένῃ κυρίως εἰς ἠθικὲς καὶ τυπολατρικὲς ὑποχρεώσεις προσωπικῆς εὐσεβείας.

Ἡ Πρώτη Οἰκουμενικὴ Σύνοδος γενικά

Το ακόλουθο κείμενο προέρχεται από το ημερολόγιο Παχυάμμου του 2025, και αποτελεί το Β’ μέρος.


………………………………

Αμέσως μετά τους διωγμούς και το διάταγμα των Μεδιολάνων περί ανεξιθρησκίας ξέσπασε εντός της Εκκλησίας μία μεγάλη αίρεση που απειλούσε να την καταστρέψει συνθέμελα. Πρόκειται για την αίρεση του Αρείου που αμφισβήτησε την Θεότητα του Ιησού Χριστού. Ο αυτοκράτορας Μέγας Κωνσταντίνος συγκάλεσε Σύνοδο στην Νίκαια της Βιθυνίας για να λυθεί το πρόβλημα και να υπάρξει ειρήνη στην Εκκλησία αλλά και γενικότερα στην αυτοκρατορία. Η Σύνοδος αυτή που διήρκεσε τριάμισι χρόνια ονομάστηκε Πρώτη Οικουμενική Σύνοδος και αποτέλεσε το πρότυπο και για τις άλλες Οικουμενικές και τοπικές Συνόδους.

Οι 318 πατέρες της Συνόδου προσήλθαν με εμφανή τα στίγματα από τα μαρτύρια που υπέστησαν κατά τους διωγμούς, όπου ως ομολογητές αγωνίστηκαν και έμειναν σταθεροί και προσηλωμένοι στην πίστη τους στον Ιησού Χριστό. Οι Άγιοι Πατέρες μέσα από την ορθόδοξη διδασκαλία τους αλλά και με τα θαυμαστά σημεία που επιτέλεσαν (βλέπε Αγίου Σπυρίδωνα, Αγίου Αχιλλείου, Αγίου Νικολάου) κατοχύρωσαν την Θεότητα του Χριστού και καταδίκασαν τον Άρειο, και τη διδασκαλία του καθώς και τους οπαδούς που τον ακολουθούσαν. Η ορθόδοξη διδασκαλία σε συνδυασμό με τα θαύματα πιστοποιούν την αλήθεια περί του προσώπου του Χριστού. Καθόρισαν, επίσης, τον χρόνο εορτασμού του Πάσχα, ώστε να μην συμπίπτει με το Πάσχα των Ιουδαίων.

Ἀπερίσκεπται χειροτονίαι κληρικῶν καί μοναχικαί κουραί


Ἀπερίσκεπται χειροτονίαι κληρικῶν καί μοναχικαί κουραί

Τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση

Στὴν ἐγκαταλελειμμένη ἐπαρχία, ποὺ μοιάζει μὲ ἔρημη χώρα, ἀφοῦ ὁ πληθυσμὸς ἔχει λιγοστέψει ἀνησυχητικά, οἱ κατὰ τόπους μητροπολίτες ἀντιμετωπίζουν δυσεπίλυτα προβλήματα, ὅπως εἶναι τὰ ἐφημεριακὰ κενά, ἡ συντήρηση τῶν ναῶν καὶ ἡ διαφύλαξη τῶν κειμηλίων ποὺ ὑπάρχουν, ἡ προστασία τῶν ἐξωκκλησίων καὶ τῶν ἐρειπωμένων μοναστηριῶν. Ἡ λύση αὐτῶν τῶν προβλημάτων σὲ μερικὲς ἀκριτικὲς περιοχὲς εἶναι σχεδὸν ἀδύνατη.

Παρήγορο σημάδι εἶναι τὸ ἐνδιαφέρον ποὺ ἐκδηλώνουν μερικοὶ περιφερειάρχες, ποὺ ἀνησυχοῦν γιὰ τὴν κατάσταση τῶν διατηρητέων ἐκκλησιαστικῶν μνημείων καὶ ἐγκρίνουν προγράμματα γιὰ τὴν συντήρησή τους καὶ τὴν ἀνάδειξή τους. Οἱ ἀξιέπαινοι αὐτοὶ τοπικοὶ ἄρχοντες ἐργάζονται μὲ ζῆλο, χωρὶς ὅμως νὰ βρίσκουν τὸ ἀνάλογο ἐνδιαφέρον ἀπὸ τοὺς οἰκείους μητροπολίτες. Δυστυχῶς ἡ ἀδιαφορία τους εἶναι παροιμιώδης. Εὐτυχῶς ποὺ ὑπάρχουν μερικοὶ ζηλωτὲς καὶ ἐνάρετοι κληρικοί, οἱ ὁποῖοι ἐνθουσιάζονται ἀπὸ τὶς καλὲς προσπάθειες τῶν περιφερειαρχῶν καὶ διευκολύνουν τὸ κατὰ δύναμη. Εἶναι ὅμως λίγοι καὶ δὲν ἐπαρκοῦν. Εἶναι χαρακτηριστικὸς ὁ λόγος τοῦ περιφερειάρχη τῆς περιοχῆς μας ποὺ μᾶς εἶπε, μὲ ἀφορμὴ μία σχετικὴ συζήτηση γιὰ τὴν προστασία τῶν ναῶν καὶ τῶν μοναστηριῶν: «Πάτερ, ἐμεῖς φροντίζουμε πολύ, ἀλλά, ὅταν τελειώνουν οἱ ἐργασίες καὶ ὁλοκληρώνονται τὰ ἔργα, δὲν ἔχουμε ποῦ νὰ δώσουμε τὰ κλειδιά!». Συναντοῦν τὴν ἀδιαφορία τῶν ὑπευθύνων, δηλαδὴ τῶν μητροπολιτῶν, τῶν κληρικῶν καὶ τῶν ἐπιτρόπων!

Κάποτε εἶχε πεῖ ὁ Ἅγιος Παΐσιος γιά τόν Ἅγιο Μηνά

Κάποτε εἶχε πεῖ ὁ Ἅγιος Παΐσιος γιά τόν Ἅγιο Μηνά:
«Τόν Ἅγιο Μηνά, ἐγώ δέν ἤξερα ὅτι τόν εἰκονίζουν καί καβαλλάρη.
Ἡ μητέρα μου, πού τόν εἶχε δεῖ μία φορά καί τῆς ἔδωσε ἀπάντηση γιά ἕνα θέμα, μοῦ εἶχε πεῖ ὅτι, ὁ Ἅγιος Μηνάς εἶναι καβαλλάρης! Ἐγώ ἐπέμενα καί τῆς ἔλεγα ὅτι μόνον ὁ Ἅγιος Δημήτριος καί ὁ Ἅγιος Γεώργιος εἶναι καβαλλάρηδες.

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΓ. Ιακώβου του εν Ευβοια, 22-11-2024

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΓ. Ιακώβου του εν Ευβοια, 22-11-2024 
https://www.youtube.com/live/QpXTxw8us7M?si=WoL-APPENMl5rVY_

Πολλοὶ διαπληκτίζονται γιὰ χάρη τῆς Ὀρθοδοξίας...



https://proskynitis.blogspot.com/2024/11/blog-post_43.html

22 Νοεμβρίου. Ἀρχίππου, Φιλήμονος, Ὀνησίμου ἀποστόλων· Κικιλίας μάρτυρος καὶ τῶν σὺν αὐτῇ (†230). Κλήμεντος καὶ Σισινίου ἱερομαρτύρων. Ἰακώβου ὁσίου τοῦ ἐν Εὐβοίᾳ νέου ἀσκητοῦ (†1991). Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἀποστόλων, 22 Νοεμβρίου (Φιλήμ. 1-25).

Φιλημ. 1,1          Παῦλος, δέσμιος Χριστοῦ Ἰησοῦ, καὶ Τιμόθεος ὁ ἀδελφός, Φιλήμονι τῷ ἀγαπητῷ καὶ συνεργῷ ἡμῶν

Φιλημ. 1,1                 Εγώ ο Παύλος, δέσμιος και φυλακισμένος εις την Ρωμην δια το Ευαγγέλιον του Ιησού Χριστού και Τιμόθεος ο αδελφός, προς τον Φιλήμονα, τον αγαπητόν δια την αρετήν του και συνεργάτην μας στο κήρυγμα

Φιλημ. 1,2          καὶ Ἀπφίᾳ τῇ ἀγαπητῇ καὶ Ἀρχίππῳ τῷ συστρατιώτῃ ἡμῶν καὶ τῇ κατ᾿ οἶκόν σου ἐκκλησίᾳ·

Φιλημ. 1,2                 και προς την Απφιάν την αγαπητήν, και τον Αρχιππον, τον συστρατιώτην μας και συναγωνιστήν στους πνευματικούς αγώνας, και εις όλην την συνάθροισιν των πιστών, που γίνεται στο σπίτι σου·

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible