Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Δευτέρα 30 Μαρτίου 2020

Ὑπερηφάνεια Πνευματικό Ἀλφάβητο Ἁγ. Δημητρίου Ροστώβ. Ἀρχιμ Σάββα Ἁγιορείτου


Ὑπερηφάνεια Πνευματικό Ἀλφάβητο Ἁγ Δημητρίου Ροστώβ Ἀρχιμ Σάββα Ἁγιορείτου 12 2 2019
https://www.youtube.com/watch?v=zD348pDsCBA

ΑΦΕΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΡΧΕΣΘΑΙ ΠΡΟΣ ΜΕ


ΑΦΕΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΡΧΕΣΘΑΙ ΠΡΟΣ ΜΕ
https://www.youtube.com/watch?v=8A6ebHalUU0&feature=youtu.be

Κυριακή Δ Νηστειῶν:«Τό πνεῦμα τό ἄλαλον καί τό κωφόν καί ἡ νέα γενεά».π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος


ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ

Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου 

με θέμα:

«ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟ ΑΛΑΛΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΚΩΦΟΝ ΚΑΙ Η ΝΕΑ ΓΕΝΕΑ»

[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 28-3-1993] 

Σήμερα, αγαπητοί μου, η Εκκλησία μας άγει την τετάρτην Κυριακήν των Νηστειών. Σε αυτήν την Κυριακή προβάλλει το πρόσωπον του αγίου Ιωάννου της Κλίμακος, συγγραφέως του βιβλίου «Κλίμαξ», για να μας θυμίσει ότι σκαλί- σκαλί πρέπει να ανεβαίνουμε την κλίμακα των αρετών. Αλήθεια, μια Σαρακοστή γίνεται κλίμακα ανοδικής πορείας; Τίθεται το ερώτημα. Ή μένουμε μόνο σε μια τυπική νηστεία, που πολλές φορές μας καλλιεργεί μια κρυφή υπερηφάνεια; Μάλιστα είναι μια ευκαιρία, μια που έγινε λόγος αν δεν έχουμε γνωρίσει αυτό το θαυμάσιον βιβλίον της «Κλίμακος» μέχρι τώρα, ευκαιρία να το γνωρίσουμε, να το προσεγγίσουμε. Είναι θαυμάσιο βιβλίο. 
Ακόμη η Εκκλησία μας προβάλλει και την ευαγγελική περικοπή που αναφέρεται στη θεραπεία ενός δαιμονιζόμενου νέου, που έγινε ευθύς μετά την κάθοδο του Κυρίου μας από το όρος Θαβώρ, μετά τη Μεταμόρφωση. Και εκείνος ο ταλαίπωρος πατέρας αυτού του δαιμονιζόμενου παιδιού, λέγει στον Κύριον: «Διδάσκαλε, ἤνεγκα τὸν υἱόν μου πρός σε(:έφερα τον υιόν μου σε σένα), ἔχοντα πνεῦμα ἄλαλον. καὶ ὅπου ἂν αὐτὸν καταλάβῃ, ῥήσσει αὐτόν(:τον ρίχνει κάτω), καὶ ἀφρίζει καὶ τρίζει τοὺς ὀδόντας αὐτοῦ, καὶ ξηραίνεται(:γίνεται αναίσθητος)». Πρόκειται για μια φρικτή περιγραφή δαιμονιζόμενου ανθρώπου και μάλιστα νέου ανθρώπου. Αλλά ταυτόχρονα προβάλλεται και η ιστορία ενός γονιού που πάσχει ένεκα του δαιμονιζομένου παιδιού του. Το παιδί δαιμονισμένο. Ο γονιός σε απόγνωση. Αλλά ας προσεγγίσουμε να δούμε αυτά τα δύο τραγικά πρόσωπα. Το παιδί, ο νέος, είχε δαιμόνιο· που η συμπεριφορά του τον καθιστούσε άλαλον και κωφόν. Ούτε άκουγε το παιδί, ούτε λαλούσε. Όχι ότι δεν άκουγε και δεν λαλούσε αλλά όταν δαιμονίστηκε, ούτε άκουγε ούτε λαλούσε. Είχε λοιπόν πνεύμα άλαλον και κωφόν. Εκ του αποτελέσματος κρίνουμε το δαιμόνιον πώς ενεργεί. Και το αποκαλούμε έτσι.
Αυτή όμως η ιστορία ίσως να μοιάζει ότι είναι σπανία, αλλά δεν είναι. Αντίθετα εμφανίζεται και σε βαρύτερες μορφές, όταν μάλιστα αναφέρεται όχι απλώς σε μία αλαλία ή σε μία κώφωση, αλλά σε κάτι πολύ-πολύ χειρότερο, όπως θα δούμε στη συνέχεια και μάλιστα στην εποχή μας. Παρατηρούμε ότι τα σύγχρονα παιδιά μας, σε ένα μεγάλο μέρος, είναι ενεργούμενα του σατανά. Μη μας εκπλήσσει. Ενεργούμενα του σατανά. Όπως στην εποχή του Χριστού υπήρχαν πολλοί δαιμονισμένοι, έτσι και στην εποχή μας υπάρχουν δυστυχώς, πολλοί νέοι, ιδίως νέοι, δαιμονισμένοι. Και είναι ενεργούμενοι από τον σατανά.

Περί ὁμοφυλοφιλίας στό Σαμπεζύ...;


Διαμαρτυρία με Ορθόδοξο τρόπο, για τα τεκταινόμενα περί ομοφυλοφιλίας στο Σαμπεζύ :

Η μέθοδος του κουνουπιού.

Απομαγνητοφωνημένο απόσπασμα ομιλίας

του πρωτοπρεσβυτέρου Κωνσταντίνου Στρατηγόπουλου,

που έγινε στα πλαίσια των κατηχητικών αναλύσεων της προς Τίτον επιστολή του Αποστόλου Παύλου, στο χωρίο Κεφάλαιο 1, στίχος 9, στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου, Δικηγορικών Γλυφάδας, την Πέμπτη 5-3-2015.
[...]

Τώρα θα κάνω μια παρατήρηση εδώ -το λέω ανθρωποπαθώς- που με σύγχισε πάρα πολύ σήμερα το μεσημέρι, που έχει σχέση με όλα αυτά. Εγώ σήμερα το μεσημέρι το έμαθα και έχει σχέση με την υγιαίνουσα διδασκαλία. Και θα το πω όχι γιατί συγχίστηκα εγώ. Συγχίστηκα ορθοδόξως. Θα σας το πω για να έχετε εγρήγορση σε πολλά μεγάλα θέματα και το κριτήριο πολλές φορές της αλήθειας είναι το «τάδε λέγει Κύριος» και πόσο ο λαός δεν κοιμάται όρθιος και δεν δέχεται πλανημένες διδασκαλίες. Αυτό που θα σας πω θα σας συγχίσει, αλλά είναι αλήθεια. Δεν μπορώ να το κρύψω. Απλώς δεν θα πω ονόματα· θα τα μάθετε αν θέλετε. Κι εγώ το βρήκα και το διάβασα το μεσημέρι και πραγματικά ταράχτηκα. Το θέμα είναι μείζον πάντως. Δεν μιλάμε για μια κουβέντα, παρόλο που οποιαδήποτε κουβέντα είναι σπουδαία – εγώ κι εσύ. Μιλάμε για τη μεγαλύτερη κουβέντα που μπορεί να γίνει στον χώρο της Ορθοδοξίας. Τη μεγαλύτερη κουβέντα που μπορεί να γίνει στον χώρο της Ορθοδοξίας. Σας ετοιμάζω γι᾽ αυτό που θα ακούσετε. Τη μεγαλύτερη κουβέντα που μπορεί να γίνει στον χώρο της Ορθοδοξίας· και έγινε αυτές τις μέρες.
Στο Chambésy [Σαμπεζύ] της Ελβετίας -το Chambésy είναι ένα κέντρο κοντά στην Γενεύη- υπάρχει το Πατριαρχικό Κέντρο (συνεδριακό κέντρο, όπου γίνονται πολύ μεγάλες συσκέψεις και συνδιαλέξεις). Αυτές τις μέρες συνήλθε η Επιτροπή η Πανορθόδοξη, η οποία προετοιμάζει τα θέματα τα οποία θα τεθούν στη μεγάλη Οικουμενική, ας την πω, Σύνοδο. Πανορθόδοξη θα είναι, αλλά Οικουμενική είναι, μετά από τόσους αιώνες. Θα γίνει μετά από 1-2 χρόνια. Υπάρχει μία επιτροπή λοιπόν, εκτεταμένη, με εκπροσώπους όλων των τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών, η οποία προετοιμάζει τη θεματική. Και ετοιμάζει τη θεματική σημαίνει βάζει και μία εισήγηση, γιατί βάζει αυτό το θέμα. Δεν λέει έχουμε αυτό το θέμα ή δεν θα λεχθεί μονάχα την ημέρα εκείνη που θα γίνει η Οικουμενική αυτή η Πανορθόδοξη. Θα υπάρξει και μια προετοιμασία. Η προετοιμασία τι είναι; Ήδη υπάρχουν εκπρόσωποι όλων των Εκκλησιών σε αυτόν τον χώρο. Θα πει το κείμενο: «Εμείς θέτουμε αυτό το θέμα» και οι εκπρόσωποι των Εκκλησιών έχουν εδώ την εξής σύμφωνη ή διαφορετική γνώμη. Και προσέξτε: Για να βγει όχι μόνο απόφαση για τη μέλλουσα να συνέλθει Πανορθόδοξη, ακόμη και τώρα, πρέπει να συμφωνήσουν όλες οι τοπικές Εκκλησίες. Να πουν όλοι «συμφωνούμε να γίνει θέμα». Αλλά να πουν όλοι «υπάρχει θέμα» και μάλιστα υπάρχει το θέμα και να υπάρχει ακόμη και μια πρώιμη λύση («εμείς προτείνουμε να προσεχθεί αυτό»).

《 Μᾶς περιμένουν γεγονότα, ἀλλά δέν θά σταθοῦν αὐτά πολύ....》

Άγιος Παΐσιος Αγιορείτης

Έρχονται δύσκολα χρόνια· θα έχουμε δοκιμασίες μεγάλες. Θα έχουν μεγάλο διωγμό οι Χριστιανοί.
Και βλέπεις, οι άνθρωποι ούτε καν καταλαβαίνουν ότι ζούμε στα σημεία των καιρών, ότι προχωρεί το σφράγισμα. Είναι σαν να μη συμβαίνη τίποτε. Γι᾿ αυτό λέει η Γραφή ότι θα πλανηθούν και οι εκλεκτοί. Όσοι δεν θα έχουν καλή διάθεση, δεν θα φωτισθούν και θα πλανηθούν στα χρόνια της αποστασίας. Γιατί, όποιος δεν έχει την θεία Χάρη, δεν έχει πνευματική διαύγεια, όπως και ο διάβολος.
– Γέροντα, σε πόσο καιρό θα συμβούν αυτά τα γεγονότα;
– Εξ αιτίας σου και εξ αιτίας μου καθυστερούν, για να αποκτήσουμε καλή πνευματική κατάσταση. Μας κάνει υπομονή ο Θεός, γιατί, αν συμβούν τώρα, εγώ και εσύ θα πάμε χαμένοι. Δεν αναφέρεται πουθενά στην διδασκαλία του Χριστού συγκεκριμένος χρόνος. Λέει όμως η Γραφή ότι τα σημεία των καιρών θα προειδοποιήσουν για την έλευσή τους. Να είμαστε πάντα έτοιμοι και θα τα δούμε, όταν θα πλησιάση ο καιρός. Τότε θα είμαστε πιο σίγουροι. «Ο χρόνος αποκαλύψει και η πείρα τοις νήφουσι», λέει ο Άγιος Ανδρέας Καισαρείας.
Έπεσε στα χέρια μου ένα βιβλίο που στο εξώφυλλο είχε τρία μεγάλα εξάρια! Έ, τους αφιλότιμους! Το κάνουν για να παρουσιάσουν όμορφα το έξι και να εξοικειωθή ο κόσμος με αυτό. Έτσι σιγά-σιγά θα έρθη και το σφράγισμα… . Το Ευαγγέλιο όμως λέει «ή Χριστό ή μαμωνά». «Ου δύνασθε Θεώ δουλεύειν και μαμωνά».. .
Τώρα πάλι παρουσιάσθηκε μια αρρώστια, για την οποία βρήκαν ένα εμβόλιο που θα είναι υποχρεωτικό και, για να το κάνη κανείς, θα τον σφραγίζουν. Πόσοι άνθρωποι εκεί είναι ήδη σφραγισμένοι με ακτίνες λέιζερ, άλλοι στο μέτωπο και άλλοι στο χέρι! Αργότερα, όποιος δεν θα είναι σφραγισμένος με τον αριθμό 666 δεν θα μπορή ούτε να πουλά ούτε να αγοράζη ή να παίρνη δάνειο, να διορίζεται κ.λπ. Μου λέει ο λογισμός ότι ο Αντίχριστος με αυτό το σύστημα θέλησε να πιάση όλον τον κόσμο και, άμα δεν είναι κανείς στο σύστημα, δεν θα μπορή να δουλέψη κ.λπ., είτε κόκκινος είτε μαύρος είτε άσπρος, όλοι δηλαδή. Θα επιβληθή έτσι με ένα οικονομικό σύστημα που θα ελέγχη την παγκόσμια οικονομία, και μόνον όσοι θα έχουν δεχθή το σφράγισμα, το χάραγμα με τον αριθμό 666, θα μπορούν να έχουν εμπορικές συναλλαγές.

Ὁ Ναβουχοδονόσορας ἐν δράσει



Ο ΝΑΒΟΥΧΟΔΟΝΟΣΟΡΑΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ

Επιτρέπεται να πάει κάποιος στο υπερκατάστημα για να ψωνίσει, έστω και με τους προβλεπόμενους όρους, παρόντων ή έστω εναλλασσομένων των υπαλλήλων του καταστήματος επί ώρες.
Επιτρέπεται κάποιος να προμηθευτεί τα φάρμακά του από το φαρμακείο της γειτονιάς, παρόντος του προσωπικού του, που δέχεται όλο αυτό τον κόσμο καθημερινά.

Τα περίπτερα και οι φούρνοι λειτουργούν ανεμπόδιστα δεχόμενοι κάμποσο κόσμο και αυτά.
Επιτρέπεται επί τρίωρο να ταϊζει κάποιος τα αδέσποτα της περιοχής του ή να βγάζει το κατοικίδιό του δύο φορές τη μέρα προς ανακούφισή του.
Δεν απαγορεύεται η άθληση και το περπάτημα, τα υπέρηχα και οι αξονικές τομογραφίες κ.ά. στα νοσηλευτικά ιδρύματα.
Λειτουργούν ΔΕΚΟ, Δήμοι, εταιρείες έστω με μειωμένο προσωπικό και τα διόδια λειτουργούν κανονικά και από κοντινή απόσταση οι εργαζόμενοι δίνουν χέρι με χέρι επί ώρες τις αποδείξεις.
Οι στρατιωτικές και παραγωγικές σχολές είναι όλες μέσα κλεισμένες, αλλά ασφαλώς οι καθηγητές, αξιωματικοί, μάγειροι και ραφτάδες μπαινοβγαίνουν.
Οι μετανάστες μεταφέρονται ή κυκλοφορούν, όπως και οι ρομά, ανεξέλεγκτα, πιθανόν άσκοπα και ατιμώρητα.
Αστυνομία, Πυροσβεστική, Λιμενικό, Δημοτική Αστυνομία, φύλακες των συνόρων στον Έβρο είναι επί ποδός.
Οι Τράπεζες λειτουργούν και τα Ταχυδρομεία επίσης.
Κηδείες, γάμοι, βαπτίσεις και διαζύγια διευκολύνονται.
Δεν απαγορεύονται οι ταχυμεταφορές φαγητών, προϊόντων, αντικειμένων, οι δε ταχυμεταφορείς ασφαλώς και δεν εναλλάσσονται, αλλά παραμένουν οι ίδιοι και ανεβοκατεβαίνουν πολυκατοικίες όλη τη μέρα.
Τα Μέσα μαζικής μεταφοράς έχουν και αυτά μια κινητικότητα. Τα κέντρα μεταναστών κανονικά λειτουργούν με ελευθερία κινήσεως από 7 το πρωί μεχρι 7 το βράδυ εκατό άτομα ανά ώρα να βγαίνουν και να κάνουν τις δουλειές τους.
Τα ραδιοτηλεοπτικά κανάλια ασταμάτητα εκπέμπουν και με απεσταλμένους τους, εικονολήπτες και ηχολήπτες ενημερώνουν τον κόσμο.
Νοσοκομεία, Κέντρα υγείας κλπ λειτουργούν με απρόβλεπτες συνέπειες μέσα στα μικρόβια και διαρκώς εφημερεύουν.

Ἡ ἀναταραχή καί ἡ σύγχυση τῶν ἐσχάτων καιρῶν ὑπό τοῦ Σατανᾶ.π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος


Η αναταραχή και η σύγχυσι των εσχάτων καιρών υπό του Σατανά.
https://www.youtube.com/watch?v=TLOb4-Fkg4E&feature=youtu.be&app=desktop

Ἐπίδραση τῶν ἠλεκτρονικῶν μέσων μαζικῆς ἐπικοινωνίας καί ψυχαγωγίας στά παιδιά καί τούς ἐφήβους (Καλλιόπη Προκοπάκη, Ψυχίατρος παιδιῶν και εφήβων)

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Ο χρόνος που αφιερώνουν καθημερινά οι νέοι στα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας και Ψυχαγωγίας (ΜΜΕΨ), αντιστοιχεί περίπου στο ¼ του 24ώρου. Πολλοί επιστημονικοί οργανισμοί εφιστούν την προσοχή γονέων και ειδικών στις βλαπτικές επιδράσεις των ΜΜΕΨ. Στην παρούσα ανασκόπηση παρουσιάζονται επιλεκτικά, λόγω του μεγάλου όγκου των δεδομένων, μελέτες και ερευνητικά ευρήματα για την επίδραση των ΜΜΕΨ στους ανηλίκους. Σημαντικά δεδομένα υποστηρίζουν την αιτιώδη σχέση μεταξύ βίας στα ΜΜΕΨ και επιθετικότητας ή αδιαφορίας για τον πόνο των άλλων στην πραγματική ζωή. Μετααναλύσεις για την επίδραση της εικονικής βίας στην επιθετική συμπεριφορά αναφέρουν μέγεθος επίδρασης (effect size) μεταξύ 0.15 και 0.36, τιμές που σε άλλους τομείς Υγείας σηματοδοτούν προβλήματα Δημόσιας Υγείας και απαιτούν παρεμβάσεις πρόληψης. Η επίδραση των ΜΜΕΨ στην διαμόρφωση στάσεων απέναντι στην σεξουαλικότητα, στην εικόνα σώματος και στον δείκτη σωματικής μάζας, στην χρήση καπνού και αλκοόλ, σε προβλήματα προσοχής και μειωμένης σχολικής επίδοσης, είναι ζητήματα που πρέπει να διερευνηθούν περισσότερο, καθώς πολλές μελέτες δείχνουν συσχετισμό. Η χρήση του διαδικτύου από όλο και μικρότερες ηλικίες εκθέτει τους ανηλίκους σε νέα προβλήματα και κινδύνους, ενώ οι γονείς ως επί το πλείστον αγνοούν τις νέες τεχνολογίες και τους κινδύνους που συνεπάγονται και δεν προστατεύουν επαρκώς τα παιδιά. Οι ειδικοί, οι κοινωνικοί φορείς και οι γονείς θα πρέπει να διαμορφώσουν την στάση τους προς τα ΜΜΕΨ σύμφωνα με τα επιστημονικά δεδομένα, που ενθαρύνουν την δημιουργική, ενημερωμένη και επιλεκτική χρήση, χωρίς να παραμελούνται δραστηριότητες και σχέσεις σημαντικές για την υγιή σωματική, πνευματική και ψυχική ανάπτυξη των παιδιών.

Λέξεις κλειδιά: μέσα μαζικής ενημέρωσης-ψυχαγωγίας, τηλεόραση, βιντεοπαιχνίδια, βίντεο, βία, επιθετικότητα, σεξουαλικότητα, διαδίκτυο, διαφήμιση, δημόσια υγεία, παιδιά, έφηβοι


ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και Ψυχαγωγίας (ΜΜΕΨ), έντυπα και ηλεκτρονικά, απετέλεσαν μία από τις μεγαλύτερες αλλαγές στην διαμόρφωση του κοινωνικού περιβάλλοντος στον 20ο αιώνα. Στον 21ο αιώνα συνεχίζουν να εξελίσσονται και να καταλαμβάνουν κεντρικό ρόλο στην καθημερινότητα των παιδιών. Μελέτες, τόσο στο εξωτερικό (1), όσο και στην Ελλάδα (2) επιβεβαιώνουν τον ρόλο των ΜΜΕΨ στην ζωή των παιδιών, ήδη από την προσχολική ηλικία. Στις Η.Π.Α., οι νέοι χρησιμοποιούν κατά μέσον όρο 6,5 ώρες ημερησίως διάφορους τύπους ηλεκτρονικών μέσων (3). Καθώς ο χρόνος που καταναλώνουν τα παιδιά σε αυτά αυξάνεται συνεχώς, αυξάνονται και οι ανησυχίες γονέων και ειδικών για τις επιπτώσεις τους στην υγεία των παιδιών και στην ικανότητά τους να δημιουργούν υγιείς ανθρώπινες σχέσεις.

Ἡ ἀνθρωπότητα ποτὲ δὲν θὰ γνωρίσει παγκόσμιον εἰρήνην.Π.Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος


Ἡ ἀνθρωπότητα ποτὲ δὲν θὰ γνωρίσει παγκόσμιον εἰρήνην

https://www.youtube.com/watch?v=V60Zgu6vXAk&feature=youtu.be&app=desktop

Λόγος στόν Εὐαγγελισμό της Υπεραγίας Θεοτόκου (Ἀρχιεπίσκοπος Ταυρομενίου Θεοφάνης ὁ Κεραμεύς)

Σήμερα η Εκκλησία φωτίζεται μυστικά και λάμπει, πανηγυρίζοντας την πρώτη των εορτών. Σήμερα αρχίζει να καταργείται το τείχος της έχθρας και να ενώνονται με μυστικό τρόπο η γη με τα ουράνια. Σήμερα την τιμωρία, που λύπησε την προμήτορα (Εύα) ο αρχαγγελικός χαιρετισμός μετέτρεψε σε χαρά και αφανίστηκε η παλιά μελαγχολία. Σήμερα η Παρθένος Μαριάμ παίρνει τη θέση των θρόνων των Σεραφίμ, κρατώντας με απερίγραπτο τρόπο, αυτόν που κάθεται πάνω σ’ αυτούς. Σήμερα φαίνεται να εκπληρώνεται το μυστήριο της βάτου, με την αποξηραμένη φύση να ενώνεται η φωτιά της Θεότητας. Η μεν λοιπόν εορτή, αν και είναι κορυφαία όλων των εορτών, περιέχει πολλά μυστήρια. Εμείς δε, επειδή μας πιέζει ο χρόνος, θα αναφερθούμε με συντομία σε μερικά θέματα του ευαγγελίου, και θα τα εξηγήσουμε σε σας που αγαπάτε τον Θεό. «Τις ημέρες εκείνες έμεινε έγκυος η Ελισάβετ η γυναίκα του Ζαχαρία, και έκρυβε την εγκυμοσύνη της για πέντε μήνες». Επειδή ο Ζαχαρίας, δεν πίστεψε στον Γαβριήλ, δεν μπορούσε να μιλήσει, η δε Ελισάβετ έμεινε έγκυος, και για λίγο έκρυβε τον εαυτό της. Μερικοί μεν πιστεύουν, ότι λόγω των γηρατειών της ντρεπόταν, σεβόμενη την παράκαιρη εγκυμοσύνη, εμείς δε λέμε, ότι δεν έκρυβε τον εαυτό της γι’ αυτό τον λόγο. Γιατί γι’ αυτήν η εγκυμοσύνη ήταν περισσότερο αιτία χαράς, όχι γιατί θα γινόταν μητέρα, το γλυκό πράγμα και όνομα, αλλά και από τον ίδιο το νόμο ήταν τιμή για τις μητέρες, στην οποία χαρά δεν μετείχαν οι στείρες και άκαρπες. Γιατί λοιπόν να ντρεπόταν επειδή κέρδισε την ευλογία του νόμου και συγχρόνως έμοιαζε με την παράκαιρη εγκυμοσύνη της ευτυχισμένης Σάρρας; Και ότι με την γέννηση θα έπαυε η ντροπή της ατεκνίας, το μαθαίνουμε από τα λόγια της. Γιατί λέει: «Ο Θεός είδε τη στενοχώρια μου και φρόντισε να με απαλλάξει από την ντροπή που ένιωθα μπροστά στους ανθρώπους για την ατεκνία μου». Για ποιο λόγο λοιπόν έκρυβε τον εαυτό της; Καταγόταν από τον Ααρών και ήταν σύζυγος του μεγάλου ιερέα, ονομαστή στην αρετή και την προσεκτική ζωή της. Φοβόταν λοιπόν, από την αρχή να φανερώσει την εγκυμοσύνη, μήπως πολλοί δεν πιστέψουν και δεχτούν την ίδια τιμωρία με τον Ζαχαρία. Γιατί γι’ αυτόν που έβλεπε την φύση, ήταν αληθινά απίστευτο, γυναίκα περασμένης ηλικίας, με ζαρωμένο το σώμα, ρυτιδωμένο το πρόσωπο, προχωρημένη στα γηρατειά, με στείρα φύση, να γίνεται μητέρα παιδιού. Γιατί ήδη σταμάτησαν να λειτουργούν σ’ αυτή όπως και στη Σάρρα, εκείνα με τα οποία πραγματοποιείται η εγκυμοσύνη. Όχι λοιπόν από ντροπή αλλά από φροντίδα έκρυβε τον εαυτό της. Επειδή με τη σταδιακή αύξηση του εμβρύου η κοιλιά μεγάλωνε και οι μαστοί γέμιζαν γάλα, τότε δεν έκρυβε αυτό που δεν μπορούσε να μη το πιστέψει κάποιος.

Ἁγία Ματρώνα Θεσσαλονίκης. Λάμπρος Σκόντζος


ΑΓΙΑ ΜΑΡΤΥΣ ΜΑΤΡΩΝΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού

Οι γυναίκες Μάρτυρες της αρχαίας Εκκλησίας, υπήρξαν το ίδιο ηρωικές με τους άνδρες. Επέδειξαν στους άδικους διώκτες τους ένα άλλο ήθος, πρωτόγνωρο για τον αρχαίο προχριστιανικό κόσμο, τον ηρωισμό, την ομολογία της πίστης στο Χριστό και την ανεξικακία προς τους τυράννους τους. Μία από αυτές τις γενναίες Μάρτυρες υπήρξε και η αγία Ματρώνα της Θεσσαλονίκης, η οποία αποτελεί το καύχημα της συμπρωτεύουσας. 
Έζησε στα δύσκολα, μα ηρωικά, χρόνια των πρωτοχριστιανικών διωγμών. Όταν η ψυχορραγούσα εφιαλτική ειδωλολατρία, ευρισκόμενη σε άμυνα κατά του εύρωστου Χριστιανισμού και την πρωτοφανή ορμητική διάδοση της νέας πίστεως, είχε εγείρει τους γνωστούς μας μεγάλους διωγμούς, με στόχο την εξαφάνιση των Χριστιανών. Δε γνωρίζουμε τον ακριβή χρόνο που έζησε. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη, όπου ο απόστολος Παύλος είχε ιδρύσει, περί το 50 μ. Χ. ισχυρή Εκκλησία, μεταξύ των πολυπληθών Ιουδαίων της πόλεως και πολλών ειδωλολατρών. Προφανώς η Ματρώνα υπήρξε ευγενής γόνος ένθερμων Χριστιανών, ένθερμη πιστή του Χριστού και η ίδια επίλεκτο μέλος της Εκκλησίας των Θεσσαλονικέων. 
Δεν μας είναι γνωστά σχεδόν τίποτε από την οικογενειακή ζωή της, ούτε έχουμε στοιχεία από την παιδική της ηλικία. Εικάζουμε ότι ήταν φτωχή και γι’ αυτό προσκολλήθηκε ως ακόλουθη κάποιας πλούσιας και ευγενούς Ιουδαίας, της Παντίλλας ή Παυτίλλας, συζύγου ανώτατου στρατιωτικού διοικητή της Θεσσαλονίκης (στρατοπεδάρχη). Εδώ θα πρέπει να υπενθυμίσουμε στους αναγνώστες μας ότι η Θεσσαλονίκη υπήρξε από τα αρχαία χρόνια η πολυπληθέστερη, μετά την Ιουδαία περιοχή για τους Ιουδαίους, ιδίως μετά την καταστροφή της Ιερουσαλήμ το 70 μ. Χ. από τους Ρωμαίους και τη διασπορά τους στα έθνη. 
Η Ιουδαία κυρία της Ματρώνας ήταν φανατική πιστή του Ιουδαϊσμού και γι’ αυτό επισκέπτονταν συχνά τη Συναγωγή για να προσευχηθεί και να επιτελέσει τα νενομισμένα έθιμα της θρησκείας της. Η Ματρώνα δεν είχε αποκαλύψει την πίστη της στην κυρία της, διότι ήξερε πως, όχι μόνο θα έχανε την εργασία της, αλλά και θα την κατέδιδε στις ρωμαϊκές αρχές, ως εγκληματίας του ρωμαϊκού κράτους, διότι έτσι αντιμετωπίζονταν οι Χριστιανοί. 

Πατριαρχεῖο Γεωργίας: ''Δέν μποροῦμε νά ἀπαγορεύσουμε στόν κόσμο νά μήν ἔρθει στήν Ἐκκλησία''



Για την Romfea.gr | Κορίνα Σαντοριναίου

Ανακοίνωση και οδηγίες σχετικά με την σημερινή κατάσταση που επικρατεί στη χώρα με το κορωνοϊό, εξέδωσε το Πατριαρχείο Γεωργίας.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση οι ακολουθίες στις Ορθόδοξες Εκκλησίες της Γεωργίας θα διεξαχθούν κανονικά, αλλά σύμφωνα με τα μέτρα και τις συστάσεις των αρχών.
Το Πατριαρχείο Γεωργίας με αφορμή την πανδημία του κορωνοϊού, καλεί όλους τους πιστούς να συμμορφωθούν με τους ειδικούς κανόνες.
“Η κατάσταση μπορεί να επιδεινωθεί ακόμα περισσότερο, γι’ αυτό είναι σημαντικό να ακούμε τις συστάστεις και να τις τηρήσουμε” - αναφέρει μεταξύ άλλων το Πατριαρχείο Γεωργίας.
Επίσης το Πατριαρχείο κάνει έκκληση προς τις ευπαθείς ομάδες να παραμείνουν στα σπίτια τους, ενώ όσοι έρχονται στην Εκκλησία να τηρούν την απόσταση των δύο μέτρων.

«Ὅ,τι προβάλλει σήμερα ἡ τηλεόραση, δέν εἶναι παρά γιά νά προετοιμάσει τούς ἀνθρώπους γιά τόν ἐρχομό τοῦ ἀντιχρίστου...»


«Οτι προβάλλει σήμερα η τηλεόραση, δεν είναι παρά για να προετοιμάσει τούς ανθρώπους για τον ερχομό του αντιχρίστου...»

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος

https://proskynitis.blogspot.com/2019/08/blog-post_45.html

30 Μαρτίου. Τοῦ ὁσίου πατρός ἡμῶν Ἰωάννου τοῦ συγγραφέως τῆς Κλίμακος. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα Τριθέκτης. (Ἡσαΐου ΛΖ΄ 33-38, ΛΗ΄ 1-6).
Ησ. 37,33          διὰ τοῦτο οὕτω λέγει Κύριος ἐπὶ βασιλέα Ἀσσυρίων· οὐ μὴ εἰσέλθῃ εἰς τὴν πόλιν ταύτην οὐδὲ μὴ βάλῃ ἐπὶ αὐτὴν βέλος οὐδὲ μὴ ἐπιβάλῃ ἐπ᾿ αὐτὴν θυρεόν, οὐδὲ μὴ κυκλώσῃ ἐπ᾿ αὐτὴν χάρακα,
Ησ. 37,33                  Δια τούτο αυτά λέγει ο Κυριος εναντίον του βασιλέως των Ασσυρίων· Δεν πρόκειται να εισέλθη εις την πόλιν αυτήν, την Ιερουσαλήμ, ούτε και θα ρίψη βέλος εναντίον της. Δεν θα προβάλη ασπίδα εναντίον αυτής, ούτε και θα περιβάλη αυτήν με χαράκωμα,

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible