Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2019

Ὁ σεβασμός καί ἡ ἀγάπη μεταξύ τῶν συζύγων, Ἁγίου Παϊσίου, 10-9-2010, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης

Ὁ σεβασμός καί ἡ ἀγάπη μεταξύ τῶν συζύγων, Ἁγίου Παϊσίου, 10-9-2010, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr

Κυριακή Ε Λουκᾶ.Ὁ Ἅγιος Κύριλλος Ἀλεξανδρείας γιά τήν παραβολή τοῦ πλούσιου καί τοῦ Λαζάρου



ΚΥΡΙΑΚΗ E΄ΛΟΥΚΑ[:Λουκά 16,19-31]

Ο ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΠΛΟΥΣΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ

«Ἄνθρωπος δέ τις ἦν πλούσιος, καὶ ἐνεδιδύσκετο πορφύραν καὶ βύσσον εὐφραινόμενος καθ᾿ ἡμέραν λαμπρῶς(:Υπήρχε κάποιος πλούσιος άνθρωπος, ο οποίος φορούσε βασιλικά ενδύματα. Απέξω φορούσε ένα μάλλινο κόκκινο και πανάκριβο ρούχο και από μέσα φορούσε λευκό χιτώνα πολυτελή από λεπτό αιγυπτιακό λινάρι. Και διασκέδαζε σε πλούσια συμπόσια κάθε μέρα με μεγαλοπρέπεια)» [Λουκ. 16,19].
Θα ρωτούσε ίσως κάποιος : «Άραγε, σύμφωνα με την ευαγγελική ιστορία, η οποία λέγει ότι ο φτωχός πήγε στον τόπο της ανάπαυσης, ενώ ο πλούσιος στην κόλαση, έχουν ήδη γίνει αυτά, και κληρώθηκε ανταπόδοση αντάξια στον καθένα, ή με αυτά που λέγει ο Κύριος παριστάνει την εικόνα της μελλοντικής κρίσεως; Αλλά βέβαια», θα συνέχιζε τον συλλογισμό του, «επειδή αναφέρει τον Λάζαρο, πραγματικά έγινε και πραγματοποιήθηκε. Και γιατί δεν είπε ‘’κάποιος φτωχός άνθρωπος’’, αλλά είπε ‘’Λάζαρος’’; Μήπως για να δείξει με την ονομασία ότι αυτά έγιναν πραγματικά και αληθινά και δεν είναι παραβολή;». 
Σε αυτόν όμως που έτσι συλλογίζεται, θα πούμε: Η κρίση, λέγει παντού η Αγία Γραφή, θα γίνει μετά την ανάσταση των νεκρών, και η ανάσταση δε θα γίνει, αν δεν έρθει και πάλι ο Χριστός, σε εμάς από τον ουρανό με τη δόξα του Πατέρα μαζί με τους αγίους αγγέλους. Έτσι και ο πάνσοφος Παύλος λέγει ότι «αὐτὸς ὁ Κύριος ἐν κελεύσματι, ἐν φωνῇ ἀρχαγγέλου καὶ ἐν σάλπιγγι Θεοῦ καταβήσεται ἀπ᾿ οὐρανοῦ, καὶ οἱ νεκροὶ ἐν Χριστῷ ἀναστήσονται πρῶτον(:κι αυτό θα συμβεί, διότι ο ίδιος ο Κύριος με πρόσταγμα, με φωνή αρχαγγέλου και με σάλπιγγα Θεού θα κατεβεί από τον ουρανό, και οι νεκροί που είχαν πεθάνει πιστοί στο Χριστό θα αναστηθούν πρώτοι)»[Α΄Θεσ.4,16]. Χωρίς λοιπόν να κατεβεί από τους ουρανούς ο Κριτής όλων, ούτε και η ανάσταση των νεκρών θα γίνει. Και πώς τότε δεν είναι απίθανο να σκεφτούμε ότι έγινε ήδη σε κάποιους η ανταπόδοση ή των πονηρών ή των αγαθών έργων; Αυτά λοιπόν που λέγονται από τον Χριστό και για τον πλούσιο και για τον Λάζαρο είναι τρόπος παραβολής διατυπωμένος με ευφυΐα. 

Ὅταν ὁ Χριστός ἀποκαλύφθηκε στόν Ὅσιο Ἐφραίμ τόν Κατουνακιώτη!

Όσιος Εφραίμ Κατουνακιώτης (1912-1998).
Κάποιος αδελφός στενοχωρημένος πλησίασε τον Γέροντα και τον παρακάλεσε:
– Γέροντα, κάνε μου ευχή, να μου φύγει η θλίψη.
Έβαλε τα χέρια του πάνω στο κεφάλι του και προσευχήθηκε όπως συνήθιζε.
Κατόπιν του είπε:
– Άκουσε, παιδί μου. Αυτές τις μέρες στην προσευχή μου ο Θεός μού αποκάλυψε τον «νυμφώνα» της ψυχής μου· όπως λέει το τροπάριο της Μεγάλης Εβδομάδας, «Τον νυμφώνα σου βλέπω, Σωτήρ μου, και κεκοσμημένον· και ένδυμα ουκ έχω ίνα εισέλθω…».

Ὁ Πατριάρχης Μόσχας δέν μνημόνευσε τόν Ἀρχιεπίσκοπο Ἀθηνῶν



Τις πρόσφατες εξαγγελίες σχετικά με την διακοπή της μνημόνευσης του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου, έκανε πράξη κατά τη διάρκεια της σημερινής Θείας Λειτουργίας, που τελέστηκε στον Καθεδρικό Ναό του Σωτήρος Χριστού στη Μόσχα, ο Πατριάρχης Μόσχας κ.κ. Κύριλλος.
Να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό μετά την αναγνώριση της Ουκρανικής Αυτοκεφαλίας από την Εκκλησία της Ελλάδος. 
Σε χθεσινή του τηλεοπτική συνέντευξη ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ κ. Ιλαρίων είχε τονίσει πως αυτό θα συνέβαινε.

Ὁ ἀπρόσεκτος λόγος ἀφελοῦς Μοναχοῦ πού δέχθηκε παιδαγωγική τιμωρία ἀπό τόν Θεό

Στο Γηροκομείο του Αγίου Παύλου ήταν ένας Παρανοσοκόμος λίγο αφελής μεν, αλλά πολύ καλοκάγαθος.
Μου είχε διηγηθή ο ίδιος, πριν από σαράντα χρόνια περίπου, ότι όταν υπηρετούσε στο Γηροκομείο της Μονής, του είχε δώσει ένας αδελφός ένα σταφύλι ευλογία. Εκείνος από την καλοσύνη του δεν το έφαγε, αλλά το έκοψε μικρά τσαμπάκια και το μοίρασε στα Γεροντάκια.
Ένα δε φιλότιμο Γεροντάκι του έδινε συνέχεια ευχές: «Καλό Παράδεισο! Καλό Παράδεισο!», γιατί ήταν και το πρώτο σταφύλι που είχε γευθή, αφού τα σταφύλια δεν είχαν ωρισμάσει ακόμη. Ο Παρανοσοκόμος λοιπόν με την αφέλεια του του απήντησε αστειευόμενος:
– Φάε, ευλογημένε μου, σταφύλι. Εδώ είναι ο Παράδεισος και η κόλαση.
Παρόλο που δεν το πίστευε αυτό – το είπε αστεία και είχε ελαφρυντικά λόγω της αφέλειας του – τί έπαθε όμως;
Βλέπει την νύχτα ένα φοβερό όνειρο, αλλά ένιωθε σαν να ήταν ξυπνητός! Αντίκρισε λοιπόν μια πύρινη θάλασσα και απέναντι έναν ωραίο κόλπο με κρυστάλλινα παλάτια και έναν σεβάσμιο Γέροντα, που έμενε εκεί στον πολύ όμορφο κόλπο, που ακτινοβολούσε, αφού και τα γένια του ακόμη φαίνονταν σαν μεταξωτά.

Κυθήρων Σεραφείμ: Ἀπαραίτητη ἡ Πανορθόδοξη Σύνοδος γιά τό οὐκρανικό πρόβλημα



Για να επιλυθεί η κατάσταση όταν αγνοείται η κανονική UOC και αναγνωρίζεται η σχισματική OCU, είναι απαραίτητη η Πανορθόδοξη Σύνοδος, – Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ.
Ο Ιεράρχης της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας Μητροπολίτης Κυθήρων και Αντικυθήρων Σεραφείμ, ελπίζει στη σύγκληση Πανορθόδοξης Συνόδου, η οποία πρέπει να βρει λύση για το ουκρανικό πρόβλημα και να αποτρέψει την περαιτέρω διάσπαση στην Ορθοδοξία. Αυτό δήλωσε ο Έλληνας ιεράρχης στη συνέντευξη σε το πρακτορείο ειδήσεων RIA Novosti, το οποίο ήρθε σε επαφή με τον Δεσπότη για σχόλιο σχετικά με την ειρηνική επιστολή που απέστειλε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος στον επικεφαλής της νέας «Ορθόδοξης Εκκλησίας» Επιφάνιο Ντουμένκο.
«Εδώ και μήνες γράφω για αυτό το θέμα και θεωρώ ότι από την κανονική πλευρά, από την εκκλησιολογική πλευρά, δεν έχουν τηρηθεί οι κανόνες της Εκκλησίας μας», δήλωσε ο Μητροπολίτης Σεραφείμ. – Και αυτό με στενοχωρεί ιδιαίτερα, διότι η κανονική Εκκλησία της Ουκρανίας υπό τον Μητροπολίτη Ονούφριο και η επισκοπή της χώρας αγνοούνται. Έχουμε μια τέτοια εξέλιξη των γεγονότων, παρά το γεγονός ότι όλες οι Ορθόδοξες Εκκλησίες παρέμειναν επιφυλακτικές και δεν υιοθέτησαν καμία απόφαση».
Τόνισε ότι «τώρα βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ένα τετελεσμένο γεγονός και οι προσευχές μας απευθύνονται στη σύγκληση της Πανορθόδοξης Συνόδου, Οικουμενικής Συνόδου για να λυθεί ένα τόσο σοβαρό πρόβλημα».

Κυριακή Ε Λουκᾶ:«Εἰς τόν πτωχόν Λάζαρον καί τόν πλούσιον» .Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος.Μέρος Τρίτο


ΚΥΡΙΑΚΗ Ε΄ΛΟΥΚΑ [: Λουκ. 16,19 - 31]

Επιλεγμένα αποσπάσματα από τις ομιλίες γ΄και δ΄ του Ιερού Χρυσοστόμου 

«Εἰς τόν πτωχόν Λάζαρον καί τόν πλούσιον» 

[ ΜΕΡΟΣ ΤΡΙΤΟ ]

[…]Όταν λοιπόν ο πλούσιος στον Άδη είδε τον φτωχό Λάζαρο στην αγκαλιά του Αβραάμ, είπε: «Πάτερ Ἀβραάμ, ἐλέησόν με καὶ πέμψον Λάζαρον ἵνα βάψῃ τὸ ἄκρον τοῦ δακτύλου αὐτοῦ ὕδατος καὶ καταψύξῃ τὴν γλῶσσάν μου, ὅτι ὀδυνῶμαι ἐν τῇ φλογὶ ταύτῃ(:Πατέρα μου Αβραάμ, σπλαχνίσου με. Λυπήσου με και στείλε τον Λάζαρο να βρέξει με νερό την άκρη του δακτύλου του και να δροσίσει τη γλώσσα μου, διότι βασανίζομαι και υποφέρω μέσα σε αυτή τη φωτιά)»[Λουκ. 16,24]. 

Για ποιον λόγο δεν απηύθυνε τον λόγο προς τον Λάζαρο; Εγώ νομίζω ότι ντράπηκε και κοκκίνισε και κρίνοντας από τον εαυτό του, νόμιζε ότι οπωσδήποτε θα του κρατά κακία. «Διότι, εάν εγώ», ίσως να σκέφτηκε, «που απολάμβανα τόση ευτυχία, και σε τίποτα δεν αδικήθηκα, περιφρόνησα τον άνθρωπο αυτόν που βρισκόταν σε τόσα κακά και ούτε ψίχουλα δεν του έδωσα, πολύ περισσότερο αυτός τώρα, που τόσο περιφρονήθηκε, δεΝ θα συγκατανεύσει στην παράκλησή μου». Αυτά βέβαια δεν τα λέμε για να κατηγορήσουμε τον Λάζαρο, διότι εκείνος δεν διακατεχόταν από τέτοιες σκέψεις, μη γένοιτο, αλλά επειδή ο πλούσιος αυτά φοβήθηκε και δεν κάλεσε τον ίδιο τον Λάζαρο, αλλά φώναξε τον Αβραάμ, για τον οποίο πίστευε ότι αγνοούσε εκείνα που είχαν γίνει. Και ζήτησε εκείνο το δάχτυλο, το οποίο πολλές φορές άφησε να το γλύψουν οι γλώσσες των σκύλων.

Τι λοιπόν είπε εκείνος; «τέκνον, μνήσθητι ὅτι ἀπέλαβες σὺ τὰ ἀγαθά σου ἐν τῇ ζωῇ σου(:Παιδί μου θυμήσου ότι εσύ απήλαυσες με το παραπάνω τα αγαθά σου όταν ζούσες στη γη)»[Λουκ.16,25]. Πρόσεχε σύνεση, πρόσεχε φιλοστοργία δικαίου. Δεν είπε: «απάνθρωπε και σκληρέ και παμπόνηρε, ενώ άφησες σε τόσο μεγάλα κακά τον άνθρωπο αυτόν, θυμάσαι τώρα τη φιλανθρωπία και το έλεος και την συγνώμη; Δεν κοκκινίζεις, δεν ντρέπεσαι;».

«Ἐμπάργκο» στούς Ρώσους προσκυνητές ἀπό τό Πατριαρχεῖο Μόσχας-Ποιές εἶναι οἱ 6 ἑλληνικές μητροπόλεις


Λίστα με τις μητροπόλεις που αποτρέπει να επισκέπτονται έδωσε στη δημοσιότητα το Πατριαρχείο της Μόσχας, μέσω της αρμόδιας υπηρεσίας θρησκευτικού τουρισμού, ανακοινώνοντας «εμπάργκο» στους Ρώσους προσκυνητές για συγκεκριμένες Μητροπόλεις της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Στην ιστοσελίδα του Κέντρου Προσκυνημάτων, όπως ονομάζεται η επίσημη διεύθυνση προσκυνηματικού τουρισμού του Πατριαρχείου της Μόσχας, έχει αναρτηθεί ένας πίνακας με τις Μητροπόλεις της Εκκλησίας της Ελλάδος όπου, σύμφωνα με το Πατριαρχείο Μόσχας, οι Ρώσοι προσκυνητές δεν έχουν την ευλογία να τις επισκέπτονται.
Ο τίτλος της λίστας τους είναι «ανεπιθύμητες Μητροπόλεις»
Σύμφωνα με την λίστα οι Μητροπόλεις στην Ελλάδα, που απαγορεύεται να περιλαμβάνουν στα πακέτα τους τα ρωσικά τουριστικά πρακτορεία ή να τις επισκέπτονται προσκυνητές μεμονωμένα είναι:

Ραγδαῖες ἐξελίξεις – Πειραιῶς Σεραφείμ γιά οὐκρανικό: Σέ Πανορθόδοξη ἀκόμα καί χωρίς τόν Βαρθολομαῖο – Κοινή ἐπιστολή μέ Κυθήρων


Του Γιώργου Θεοχάρη
Λάβρος ο Σεραφείμ για ουκρανικό – Έκκληση προς τους Προκαθήμενους

Ανησυχητικές διαστάσεις παίρνει το ουκρανικό ζήτημα που έχει συνταράξει τα θεμέλια της Ορθόδοξης Εκκλησίας σε παγκόσμιο επίπεδο.
Στην Ελλάδα μπορεί να αναγνωρίστηκε η νέα Εκκλησία της Ουκρανίας με τραγικές συνέπειες για το Ποίμνιο που είναι άκρως διχασμένο και παρακολουθεί τις εξελίξεις με αγωνία καθώς το νέο ΣΧΙΣΜΑ είναι γεγονός.
Στο πλαίσιο αυτό ο μητροπολίτης Πειραιώς, κ. Σεραφείμ, μιλώντας στο ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ γνωστοποίησε ότι θα σταλεί κοινή επιστολή- έκκληση σε συνεργασία με τον μητροπολίτη Κυθήρων, κ. Σεραφείμ, προς όλους τους Προκαθημένους της Ορθόδοξης Εκκλησίας όπου θα καλούνται να συγκαλέσουν Πανορθόδοξη Σύνοδο ακόμα και χωρίς τη συμμετοχή του Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου.
Η κοινή επιστολή θα σταλεί εντός των προσεχών ημερών προς όλες τις Εκκλησίες.
Επίσης, ο Άγιος Πειραιώς έκανε λόγο για ανυπόστατη αποκατάσταση των σχισματικών της Ουκρανίας, «αυτό είναι έγκλημα», σημείωσε.

Ἡ παιδαγωγική τῆς ἀγάπης.Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης


Ἡ παιδαγωγική τῆς ἀγάπης (Ἁγ. Ἰωάννου Χρυσοστόμου), 1-11-2019, Ἁρχιμ. Σάββα Ἀγιορείτου (Πετριά Σκύδρας)

Ἡ Ρωσική Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τερματίζει τήν εὐχαριστηριακή κοινωνία μέ τόν Ἰερώνυμο




Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος είχε αναγνωρίσει και επισήμος τον επικεφαλής της σχισματικής εκκλησίας της Ουκρανίας Επιφάνιο.
Η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία σταματάει την κοινωνία της Ευχαριστίας με τον επικεφαλής της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, δήλωσε στο Russia-24 ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίων, επικεφαλής του τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων.
«Πιστεύω ότι την επόμενη Κυριακή, όταν ο Πατριάρχης λειτουργήσει, αυτή η μνημόνευση δεν θα γίνει» ανέφερε.
Την ίδια ώρα, ο Μητροπολίτης εξέφρασε ότι η ρωσική ορθόδοξη εκκλησία είναι έτοιμη να διατηρήσει την κοινωνία με εκείνους τους επισκόπους που δεν αναγνωρίζουν το ουκρανικό σχίσμα.
Νωρίτερα, η Σύνοδος της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας είχε εξουσιοδοτήσει τον Πατριάρχη Κύριλλο να μην μνημονεύσει τον Ιερώνυμο στη λειτουργία, αν αναγνωρίσει τη σχισματική Ουκρανική Εκκλησία.
Σημειώνεται ότι η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία, μετά από την επίσημη αναγνώριση της «νέας εκκλησίας» της Ουκρανίας από την Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία, είχε εκφράσει την απογοήτευσή της.

Ὅσιος Ἐφραίμ Κατουνακιώτης: «Τό κομποσκοινάκι θά σᾶς ὁδηγήσει ἐκεῖ πού ἐσεῖς δέ γνωρίζετε ...»


Μάθετε να εργάζεσθε το κομποσκοινάκι. Το κομποσκοινάκι θα σας οδηγήσει εκεί που εσείς δε γνωρίζετε, σε ανώτερα επίπεδα θα σας οδηγήσει το κομποσκοινάκι. “Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με”.
Έχετε ένα πρόβλημα; “Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με”.
Πηγή

https://paraklisi.blogspot.com/2019/10/blog-post_121.html

3 Νοεμβρίου. ♰ ΚΥΡΙΑΚΗ Κ´ (Ε´ ΛΟΥΚΑ). Ἀνακομιδή τῶν λειψάνων τοῦ ἁγίου Γεωργίου τοῦ τροπαιοφόρου. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ. Κυρ. κ´ ἐπιστ. (Γαλ. α´ 11 - 19).
Γαλ. 1,11           Γνωρίζω δὲ ὑμῖν, ἀδελφοί, τὸ εὐαγγέλιον τὸ εὐαγγελισθὲν ὑπ᾿ ἐμοῦ ὅτι οὐκ ἔστι κατὰ ἄνθρωπον·
Γαλ. 1,11                    Σας καθιστώ δε γνωστόν, αδελφοί, ότι το Ευαγγέλιον, το οποίον εγώ εκήρυξα εις σας δεν είναι έργον ανθρώπου και δεν εκφράζει σκέψεις ανθρώπων. 

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible