Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΤΟΥ Π. ΣΑΒΒΑ

ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΤΟΥ Π. ΣΑΒΒΑ

https://livestream.com/accounts/25545482

ΚΥΡΗΓΜΑ ΘΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΖΩΝΤΑΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ Ι. ΜΟΝΗ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΑΣ ΕΔΕΣΑΣ

ΟΜΙΛΙΑ ΖΩΝΤΑΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ Ι. Μ. ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΑΣ ΕΔΕΣΣΑΣ

ΟΜΙΛΙΑ ΖΩΝΤΑΝΑ ΑΠΟ ΤΟΝ Ι. Ν. ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, ΔΗΜΟΥ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΑΘΗΝΑΣ

Πέμπτη, 9 Μαΐου 2013

Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα της Παρασκευής 10-05-13.

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2012. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Πράξεις Των Αποστόλων κεφ γ΄ 1 - 8

γ΄ 1 - 8



Ευαγγέλιον: Κατά Ιωάννην κεφ. Β΄ 12 - 22

Β΄ 12 - 22 

Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστόςεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Πῶς πρέπει νά κυβερνᾶμε τή γλῶσσα μας

http://www.byzmusic.gr/wp-content/uploads/2011/04/14_07_agios_nikodimos_o_agioreitis.jpg
Ο Αόρατος πόλεμος 
ΟΣΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ

Απόδοση στη νέα Ελληνική: Ιερομόναχος Βενέδικτος
Έκδοση Συνοδείας Σπυρίδωνος Ιερομονάχου, Νέα Σκήτη, Άγιον Όρος


ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΚΔ΄ Πῶς πρέπει νά κυβερνᾶμε τή γλῶσσα μας.
Ανάγκη μεγάλη είναι να κυβερνά κάποιος όπως πρέπει την γλώσσα του και να την χαλιναγωγή. Γιατί, κάθε ένας κλίνει πολύ στο να την αφήνη να τρέχη και να ομιλή για εκείνα που δίνουν ευχαρίστησι στις αισθήσεις μας· η πολυλογία, τις περισσότερες φορές, προέρχεται από την υπερηφάνεια, από την οποία, φανταζόμενοι εμείς Πως γνωρίζουμε πολλά, και ικανοποιώντας τη γνώμη μας, πιεζόμαστε με πολλές επαναλήψεις των λόγων μας, να τυπώσουε την γνώμη μας αυτή στις καρδιές των άλλων, για να τους κάνουμε τον δάσκαλο, σαν να έχουν ανάγκη να μάθουν από μας· και μάλιστα την ίδια υπερηφάνεια δείχνουμε όταν τους διδάσκουμε χωρίς αυτοί να μας ρωτήσουν πρώτα.

Ὁ πόλεμος μέ τά πάθη (α΄)

ΣΥΝΕΧΙΖΩ. Υπάρχουν μέσα μας πάθη, αλλά δεν αποτελούν ουσιώδη και εγγενή μέρη της ψυχής. Ο λόγος , π.χ. , δηλαδή το λογικό, είναι μέρος της ψυχής. Γι’ αυτό δεν μπορεί να αφαιρεθεί, χωρίς να καταστραφεί η ψυχή. Με τα πάθη, όμως, δεν συμβαίνει το ίδιο. Επειδή είναι ξένα προς τη φύση μας, μπορούν ν’ απομακρυνθούν  χωρίς αυτή ν’ αλλοιωθεί. Απεναντίας μάλιστα, όταν απομακρυνθούν, τότε γινόμαστε αληθινοί άνθρωποι, ενώ, όσο υπάρχουν μέσα μας, μας κάνουν από ορισμένες τουλάχιστον απόψεις, χειρότερους κι από ζώα. Όταν αγαπάμε τα πάθη που μας εξουσιάζουν, τότε αυτά δένονται τόσο στενά με την ανθρώπινη φύση, ώστε, ενώ ενεργούμε με εμπάθεια, φαίνεται ότι ενεργούμε φυσιολογικά. Κι αυτό, γιατί, όταν είμαστε υποταγμένοι στα πάθη, όχι μόνο κάνουμε πρόθυμα ό,τι θέλουν, μα και πιστεύουμε ακράδαντα πως η φύση είναι τέτοια και πως, επομένως, αλλιώς δεν μπορεί να γίνει.
Όλα τα πάθη προέρχονται και συντηρούνται από την επιθυμία της αυτοϊκανοποιήσεως και της απολαύσεως, από τη φιλαυτία και την υπερηφάνεια.

Ὁ Θεός μᾶς κάλεσε στόν οὐρανό , μά ἐμεῖς προτιμήσαμε τόν ἄδη!

Ο Θεός μας κάλεσε στον ουρανό , μα εμείς προτιμήσαμε τον άδη. Αποδειχθήκαμε ανάξιοι της τιμής που μας έκανε. Ύστερ' από τις τόσες ευεργεσίες Του, φανήκαμε αχάριστοι αλλά και ασύνετοι. Αφήσαμε τον διάβολο να μας γυμνώσει από' όλες τις θεϊκές δωρεές.

Κι έτσι, εμείς, που αξιωθήκαμε να είμαστε παιδιά και αδέλφια και κληρονόμοι του Θεού ,δεν ξεχωρίζουμε καθόλου από τους εχθρούς Του, που χλευάζουν τη μεγαλοσύνη Του και καταπατούν τον νόμο Του. «Αλίμονο, ψυχή μου!», αναφωνώ μαζί με τον προφήτη. «Χάθηκε η ευσέβεια από τη γη.
Ούτ' ένας δεν υπάρχει που να κάνει το καλό» ( Μιχ. 7:1-2 ) .

Ξέρω ότι πολλοί θεωρούν τα λόγια μου υπερβολικά . Άλλοι ίσως και να γελούν. Τόσο ανόητοι είμαστε , που γελάμε για όσα θα έπρεπε να κλαίμε. «Γιατί η οργή του Θεού φανερώνεται από τον ουρανό, για να τιμωρήσει κάθε ασέβεια και αδικία των ανθρώπων» ( Ρωμ. 1: 18 ).

Ἡ Θεοτόκος-Ζωοδόχος Πηγή ὡς ἰατρός τῶν πνευματικῶν καί σωματικῶν ἀσθενειῶν μας_mp3


Π. Σάββας 2012-04-19_Η ΘΕΟΤΟΚΟΣ-ΖΩΟΔΟΧΟΣ ΠΗΓΗ ΩΣ ΙΑΤΡΟΣ ΤΩΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΙΚΩΝ ΑΣΘΕΝΙΩΝ ΜΑΣ_mp3
Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 19-04-2012 (Κήρυγμα στόν Ναό).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)

Σέ ἄνδρο ναρκομανῶν μετέτρεψαν Ἐκκλησία στήν Τουρκία. Νίκος Χειλαδάκης


Σε άνδρο ναρκομανών μετέτρεψαν Εκκλησία στην Τουρκία

Νίκος Χειλαδάκης Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος

Όπως αναφέρει το αποκαλυπτικό δημοσίευα της τουρκικής εφημερίδας, Milliyet,  με ημερομηνία 5/5, η ιστορική εκκλησία του αγίου Κωνσταντίνου στην πόλη της Μενεμένης η οποία μάλιστα εξ αιτίας της ιστορικής και πολιτιστικής της αξίας τα τελευταία χρόνια είχε ανακαινιστεί για την προσέκλυση τουριστών, κυρίως Ελλήνων που κατάγονται από την περιοχή, τελευταία έχει εγκαταλειφτεί και έχει μετατραπεί σε κέντρο ναρκομανών.

Οι διάφοροι αυτοί περιθωριακοί που συχνάζουν στο εσωτερικό της ελληνορθόδοξης εκκλησίας βεβηλώνοντας για άλλη μια φορά τον ιερό χώρο, έχουν προβεί σε βανδαλισμούς σπάζοντας τα τζάμια του ιστορικού ναού και βρωμίζοντας τους τοίχους με διάφορες βωμολοχίες και άλλες ασχήμιες. 

Θαῦμα τῆς Ἁγίας Εἰρήνης τῆς Λέσβου:«Εἶμαι ἡ Ρηνούλα, αὔριο θά ἔρθω νά σέ πάρω. Μή φοβηθεῖς»

5

ΘΑΥΜΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΤΗΣ ΛΕΣΒΟΥ: «ΕΙΜΑΙ Η ΡΗΝΟΥΛΑ, ΑΥΡΙΟ ΘΑ ΕΡΘΩ ΝΑ ΣΕ ΠΑΡΩ. ΜΗ ΦΟΒΗΘΕΙΣ»

Η κ. Ελένη Μ. υπαγόρευσε το παρακάτω κείμενο σε έναν από τους πατέρες του Μοναστηριού του Αγίου Ραφαήλ με την εντολή να το μάθουν όλοι, για να καταλάβει ο κόσμος ότι η Αγία Ειρήνη κάνει θαύματα. Γιατί, κατά τα λεγόμενα της κ. Ελένης, «υπάρχουν και άνθρωποι άπιστοι και πρέπει να καταλάβουν κι’ αυτοί. Γι’ αυτό πρέπει να μην κρύβουμε τα θαύματα των Αγίων …». Το κείμενο είναι το ακόλουθο:
Τρεις μέρες πριν πεθάνει η ανιψιά μου η Στέλλα Διαμαντή, 49 χρονών ήτανε, έγινε το περιστατικό αυτό που θα σας πω.

Λειτουργικές διαφορές Ὀρθοδοξίας καί παπισμοῦ. Πρωτοπρ. Ἄγγελος Ἀγγελακόπουλος

Λειτουργικές διαφορές Ορθοδοξίας και παπισμού

Πρωτοπρεσβ. π. Άγγελος Αγγελακόπουλος  εφημέριος Ι. Ν. Αγίας Παρασκευής Καλλιπόλεως Πειραιώς 


Α) Διπλή Θεία Λειτουργία

Αναφερόμενος ο Όσιος Νικόδημος ο Αγιορείτης στήν θεία λατρεία καί στά λειτουργικά θέματα, σημειώνει ότι η εν Αντισιοδώρω τοπική σύνοδος, πού συνήχθη κατά τό χιγ΄ (613 μ.X.) επί Ηρακλείου διόρισε νά μήν γίνονται δύο λειτουργίες τήν ίδια ημέρα στήν ίδια Αγία Τράπεζα, γιά νά μήν διπλασιάζεται ο μοναδικός θάνατος του Χριστού. «Ουκ έξεστιν εν μιά τραπέζη κατά τήν αυτήν δύω λειτουργίας ειπείν, ουδέ εν τη αυτή τραπέζη, εν η ο Επίσκοπος ελειτούργησε, τόν Πρεσβύτερον εν εκείνη τη ημέρα λειτουργήσαι».  
Τον παραπάνω διορισμό της συνόδου παραβαίνουν οι αιρετικοί παπιστές, οι οποίοι «λειτουργούν» πολλές φορές στο ίδιο αλτάριον (παπική αγία τράπεζα) . Αλλά καί κάποιοι Ορθόδοξοι ιερείς, πού λειτουργούν δύο φορές, τάχα γιά παρρησία, ας γνωρίζουν ότι βαρέως αμαρτάνουν. Καλόν θα είναι να παύσουν εις τό εξής αυτό τό άτοπο[1].


Β) Τα άζυμα (όστια)

Τελευταῖα Ἀναστάσιμη ἐπιστολή Γέροντος Εὐσεβίου Βίττη πρός τά πνευματικά του τέκνα (2009)

Τελευταία Αναστάσιμη επιστολή Γέροντος Ευσεβίου Βίττη προς τα πνευματικά του τέκνα (2009)
Πάσχα Κυρίου
Θεσσαλονίκη, 19 Απριλίου 2009

Αγαπητοί μου εν Κυρίφ Αδελφοί και Αδελφές, Χριστός ανέστη!

Θα έπρεπε το παρόν να Σας είχε σταλη εγκαίρως, για να το πάρετε επικαίρως. Κάποιες δυσκολίες πρακτικές λόγω της καταστάσεως της υγείας μου δεν το επέτρεψαν. Ζητώ την συγγνώμη σας.
Επειδή η Εκκλησία μας γιορτάζει τη μεγάλη και ιερώτατη Εορτή του Πάσχα όλη τη Διακαινίσιμο εβδομάδα σαν μια μέρα και επειδή ό απόηχος της εορτής αυτής χαρακτηρίζει τις επόμενες σαράντα μέρες (και φυσικά και όλες τις Κυριακές) θέλω να πιστεύω, ότι δεν είναι άκαιρη η επιστολή μου αυτή.
Επιτρέψτε μου να υπογραμμίσω κάποιους ιερούς χαρακτηρισμούς της μεγάλης αυτής εορτής και να τους υποβάλω στην αγάπη σας. Όλοι oι χαρακτηρισμοί αυτοί έναν έχουν σκοπό, τον οποίο μας τον πληροφορεί ο ιερός Υμνωδός: «Πάσχα πάντας αγιάζον πιστούς».

Ἐπίσκοπος Στοβίων καί Τοποτηρητής Στρώμνιτσας Δαβίδ: Χριστός Ἀνέστη!

Επίσκοπος Στοβίων και Τοποτηρητής Στρώμνιτσας Δαβίδ: Χριστός Ανέστη!
 Ένα βλέμμα με θαυμασμό, προς τις όμορφες βουνοκορυφές στην άνοιξη, είναι επαρκής για να υπενθυμίζει στον άνθρωπο το μεγαλείο της ύπαρξής του! Πόσο περισσότερο η συμμετοχή στην Ανάσταση του Χριστού, φωτίζει το πρόσωπο και την καρδιά του ανθρώπου, ακριβώς λόγω του αναμφισβήτητου γεγονός ότι για πάντα έχει λυθεί το μεγαλύτερο πρόβλημα της ανθρωπότητας, το πρόβλημα του θανάτου. Ο θάνατος είναι νικημένος, η φθορά είναι παρελθόν!
Επομένως, η Ανάσταση είναι το στυλ της ζωής του Ορθόδοξου Χριστιανού. Σύμφωνα με αυτό το στυλ της υπάρξεως, ο άνθρωπος, σε διάφορες περιπτώσεις της ζωής, πάντα στέκεται όρθιος και πάντα πορεύεται προς τα εμπρός. Ζώντας αυτή την σταυρό-αναστάσημη ατμόσφαιρα η Εκκλησία  αδιάκοπτα προχωρεί προς την μελλοντική συνάντηση με τον Αναστάντα Χριστό.

Ἡ φύσις, ὁ σκοπός καί αἱ διαφοραί τῶν πνευματικῶν χαρισμάτων (στιχ. 1-11.) Α΄ ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ


Α΄ ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ (ΚΕΦ. ΙΒ΄)

(στιχ. 1-11.) φύσις, σκοπός καί αἱ διαφοραί τῶν πνευματικῶν χαρισμάτων.

            1. Περί δέ τῶν πνευματικῶν, ἀδελφοί, οὐ θέλω ὑμᾶς ἀγνοεῖν.

            1. οἴδατε ὅτι, ὅτε ἔθνη ἥτε, πρός τά εἴδωλα τά ἄφωνα ὡς ἄν ἤγεσθε ἀπαγόμενοι.

            1. διό γνωρίζω ὑμῖν ὅτι οὐδείς ἐν Πνεύματι Θεοῦ λαλῶν λέγει νά θε μ α η σ ο ν , καί οὐδείς δύναται εἰπεῖν Κ ύ ρ ι ο ν η σ ο ν εἰ μή ἐν Πνεύματι Ἁγίῳ.

Las siete frases de Cristo en la Cruz por san Nikolaos Velimirovits-Οἱ ἑπτὰ φράσεις τοῦ Χριστοῦ στὸν σταυρό. Ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς

Οἱ ἑπτὰ φράσεις τοῦ Χριστοῦ στὸν σταυρό. Ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς
Las siete frases de Cristo en la Cruz por san Nikolaos Velimirovits

Πρώτη φράση: «Πάτερ, ἄφες αὐτοῖς˙ οὐ γὰρ οἴδασι τί ποιοῦσι» (Λουκ. 23, 34).
Primera frase: “Padre, perdónales que no saben lo que hacen” (Lc 23,24). Con estas palabras el Cristo ha mostrado su misericordia frente a Sus ejecutores, cuya maldad no retrocedió ni cuando sufría en la cruz. Lo segundo es que clamó desde la punta de la roca del Gólgota una verdad demostrada pero nunca bien concienciada, es decir, los que cometen el mal nunca saben lo que hacen. Matando al justo en realidad se matan a sí mismos y a la vez glorifican al Justo. Pisoteando la ley de Dios no ven la piedra del molino que desciende invisiblemente hacia ellos para aplastarlos. Burlándose de Dios no ven sus rostros que son transformados en hocicos bestiales. Regados del mal no saben lo que hacen.
Δεύτερη φράση: «µὴν λέγω σοι, σήµερον µετµοῦ ἔση ἐν τῷ παραδείσῳ» (Λουκ. 23, 43).

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ



ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία: hristospanagia@yahoo.gr
.
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό hristospanagia@yahoo.gr
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΑΚΟΥΣΤΕ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΤΕ ΟΜΙΛΙΕΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ- ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ