Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Πέμπτη 9 Νοεμβρίου 2023

π. Ἀρσένιος Βλιαγκόφτης: "Ἡ ἀνδρεία τοῦ '40 καὶ ἡ ἀφωνία του σήμερα"

Ἐκπομπὴ μὲ τὸν π. Ἀρσένιο Βλιαγκόφτη
[Κυριακή, 29 Ὀκτωβρίου 2023]

http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2023/10/40.html

α) Ἡ διάσπαση μέσα στὴν ἐκκλησία μέσῳ κάποιων β) Τὰ σύγχρονα γεγονότα ὅπως παρουσιάζονται ἀπὸ τὰ ΜΜΕ. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

α) Ἡ διάσπαση μέσα στὴν ἐκκλησία μέσῳ κάποιων β) Πρέπει νὰ παρακολουθοῦμε τὰ σύγχρονα γεγονότα ὅπως παρουσιάζονται ἀπὸ τὰ ΜΜΕ καί πῶς , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Πὼς νὰ γκρεμίσουμε τὴν γέφυρα τῶν δαιμόνων- φαντασία (Β' μέρος Περὶ Φαντασίας) Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης



Πὼς νὰ γκρεμίσουμε τὴν γέφυρα τῶν δαιμόνων- φαντασία (Β' μέρος Περὶ Φαντασίας), Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου- Ἀὄρατος πόλεμος κέφ. 25 [α' μέρους τὸῦ βιβλίου ], 
Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου 29-10-2023Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης 

Ἅγιοι Ἀρχάγγελοι Μιχαὴλ καὶ Γαβριήλ-Συναξάρι, Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου,Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 
Ἅγιοι Ἀρχάγγελοι Μιχαὴλ καὶ Γαβριήλ-Συναξάρι, Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου, 8-11-2023, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Τί εἶναι ἡ φαντασία καὶ πὼς διορθώνεται Α' (Ἁγ. Νικοδήμου) , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 ΟΜΙΛΙΑ_30. Τί εἶναι ἡ φαντασία καὶ πὼς διορθώνεται Α', Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου- Ἀόρατος πόλεμος κέφ. 25 [α' μέρους τὸῦ βιβλίου ], Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου 29-10-2023 Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

Ἅγιος Παΐσιος: Προσευχή γιά ὅσους μᾶς ζητοῦν

– Γέροντα, ὅταν μᾶς λένε: «Κάντε προσευχὴ γιὰ τὸ παιδί μου ποὺ δίνει ἐξετάσεις» ἢ «κάντε προσευχὴ γιὰ τὸν τάδε ποὺ θὰ κάνη ἐγχείρηση», χρειάζεται ὕστερα νὰ ρωτήσουμε ἂν πῆγε καλά;

– Γιατί νὰ ρωτήσης ἂν πῆγε καλά; Γιὰ νὰ πῆς: «Δόξα σοι ὁ Θεός, ποὺ ἔπιασε ἡ προσευχή μου»; Ἔκανες τὸ καθῆκον σου; Προσευχήθηκες; Δὲν χρειάζεται νὰ κά­νης τίποτε ἄλλο.

– Γέροντα, πῶς κάνετε προσευχὴ γιὰ τὰ ὀνόματα ποὺ σᾶς δίνουν νὰ προσευχηθῆτε;

– Πρὶν ἀπὸ τὴν ἐγχείρηση[1] τὰ ὀνόματα ποὺ μοῦ ἔδι­ναν τὰ διάβαζα ὄρθιος, κάνοντας ἐνδιάμεσα μετάνοιες. Ὅταν γύρισα ἀπὸ τὸ νοσοκομεῖο, τὰ διάβαζα ξαπλωμένος, γυρτὸς στὸ πλάι. Μόλις συνῆλθα λίγο, ἄρχισα νὰ τὰ διαβάζω πάλι ὄρθιος.

– Ὅταν, Γέροντα, μᾶς δίνουν κάποιοι προσκυνητὲς ὀνόματα γιὰ Παράκληση καὶ δὲν ξέρουμε τὰ προ­βλήματά τους, τί νὰ λέμε;

– Νὰ λέτε: «Κύριε, ἐλέησον τοὺς δούλους σου, ὧν σὺ τὰ προβλήματα γινώσκεις».

Οἱ ἀναμνήσεις τῆς Κετεβάν Μπεκαούρι γιά τόν ὅσιο Γαβριήλ.

«Ακτινοβολούσε μεγάλη χάρη και αγάπη»

Καθαγιασμένος με την χάρη του Αγίου Πνεύματος ο διά Χριστόν Σαλός γέροντας Γαβριήλ (Ουργκεμπάντζε) είχε την εκπληκτική ικανότητα διορατικότητας με την οποία μπορούσε να δει τα μελλούμενα διαπερνώντας χρόνους και χώρους. Οι πράξεις του ήταν τόσο απρόβλεπτες, ανεξήγητες που ήταν δύσκολο σε απλό άνθρωπο να φανταστεί τη δύναμη της πνευματικότητας και της σοφίας του. Μία από τις αυτόπτες μάρτυρες της πληθώρας των θαυμάτων του γέροντα, των ακατανόητων πράξεων και προφητειών του ήταν το πνευματικό του τέκνο η Κετεβάν Μπεκαούρι, η οποία έζησε κοντά στον όσιο τα τελευταία χρόνια της ζωής του. «Όλοι θα γράφουν για μένα ενώ εσύ θα τα διηγείσαι προφορικά» - ήταν ακριβώς τα προφητικά λόγια του γέροντα σε αυτήν. Η Κετεβάν Μπεκαούρι δέχτηκε χωρίς περιστροφές να μοιραστεί μαζί μας τις αναμνήσεις της για τον πνευματικό της πατέρα τον άγιο Γαβριήλ (Ουργκεμπάντζε).

____________________________


Η πνευματική μου κατάσταση και ο φόβος του άγνωστου με έφεραν στην Εκκλησία. Δούλευα τότε στην αρχαιολογική αποστολή στην Μτσχέτα και δεν μπορούσα να μην επισκεφθώ τον ναό Σβετιτσχοβέλι. Για τρις συνεχόμενους μήνες πήγαινα στην εκκλησία χωρίς να μπορώ να κοινωνήσω και ούτε να εξομολογηθώ και γι΄αυτό ανησυχούσα πολύ.

«Οι εικόνες και οι τοιχογραφίες σκέπτονται και μας δίνουν ορισμένα σημεία» - έλεγε ο πατήρ Γαβριήλ. Μια φορά ήμουν στην εκκλησία και παρακολουθούσα την Θεία Λειτουργία. Ξαφνικά ένιωσα περίεργα, με κατέλαβε η αίσθηση ότι η τοιχογραφία του ναού μου υπαγόρευε κάτι. «Θα αποκτήσεις πνευματικό πατέρα, έναν γέροντα, μέγιστο ασκητή, εκλεκτό του Κυρίου ο οποίος θα σε καλέσει κοντά του» - σαν να μου έλεγε η τοιχογραφία. Εκείνη τη στιγμή εμφανίστηκε μπροστά μου, σαν άλλος ήρωας του διηγήματος «Διήγηση ενός πτωχού» του Ιλία Τσαβτσαβάντζε, Γαβριήλ. Ο γέροντας για τον οποίον μου μίλησε η τοιχογραφία μου φάνταζε να είναι ο φτωχός Γαβριήλ.

Φρίκη: Βάζουν τόν Ἅγιο Πορφύριο καί τόν Ἅγιο Παΐσιο νά «διαφωνοῦν» μεταξύ τους!


Ἀρχιμανδρίτου Παύλου Ντανᾶ

Ἱεροκήρυκος

Ὀκτώβριος 2023

Φρίκη: Βάζουν τόν Ἅγιο Πορφύριο καί τόν Ἅγιο Παΐσιο νά «διαφωνοῦν» μεταξύ τους!

Λύπη καί πόνος καταλαμβάνει τήν ψυχή μας, ὅταν ἀρκετοί ἄνθρωποι τῆς Ἐκκλησίας φέρνουν τούς δύο λαοφιλεῖς καί θεοφόρους Ἁγίους, τόν Ἅγιο Πορφύριο καί τόν Ἅγιο Παΐσιο, «νά διαφωνοῦν» μεταξύ τους.

Τό φοβερό κακό εἶναι ὅτι, ἐμεῖς «οἱ ἐσκοτισμένοι τῇ διανοίᾳ» (Ἐφεσ.4,18), προσπαθοῦμε νά ἑρμηνεύσουμε καί νά ἐξηγήσουμε τούς ἀειλαμπεῖς ἀστέρες τῆς Ἐκκλησίας μας.

Καί οἱ δύο Ἅγιοι εἶχαν ἀγάπη στό Χριστό, στήν Παναγία, στούς Ἁγίους. Ἦταν βαθειά προσηλωμένοι στό Ἱερό Εὐαγγέλιο, στό κήρυγμα τῶν Ἀποστόλων, στίς Ἅγιες Οἰκουμενικές Συνόδους, ἐμπνέονταν καί διδάσκονταν ἀπό τό μαρτυρικό φρόνημα τῶν Ἁγίων, τῶν Μαρτύρων καί τῶν Ὁσίων.

Ἔζησαν στή ζωή τους «ὑστερούμενοι, θλιβόμενοι, κακουχούμενοι, ὧν οὐκ ἦν ἄξιος ὁ κόσμος, ἐν ἐρημίαις πλανώμενοι καί ὄρεσι καί σπηλαίοις καί ταῖς ὀπαῖς τῆς γῆς …» (Ἑβρ. 11, 37, 38), καί γι’ αὐτό ἔλαβαν τά χαρίσματα τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, τήν ἀγάπη πρός τόν Θεό, τήν ἀγάπη πρός τόν συνάνθρωπο, τή διόραση, τήν προόραση, τή θεία θεωρία γιά νά δοξάζεται ὁ Θεός, ἀλλά καί νά σώζονται ψυχές ἀθάνατες.

Ὡστόσο, θά πρέπει νά θυμηθοῦμε ἐδῶ τά λόγια τοῦ Ἀποστόλου Παύλου: «… Διαιρέσεις δέ χαρισμάτων εἰσί, τό δέ αὐτό Πνεῦμα. καί διαιρέσεις διακονιῶν εἰσι, καί ὁ αὐτός Κύριος. καί διαιρέσεις ἐνεργημάτων εἰσίν, ὁ δέ αὐτός ἐστι Θεός, ὁ ἐνεργῶν τά πάντα ἐν πᾶσιν. Ἑκάστῳ δέ δίδοται ἡ φανέρωσις τοῦ Πνεύματος πρός τό συμφέρον». Καί ἡ ἑρμηνεία: «Σέ ἄλλους δίδεται τό χάρισμα τοῦ λόγου, πού ἐξηγεῖ βαθειά καί μέ σοφία τίς μυστηριώδεις βουλές καί σωτηριώδεις ἀλήθειες τοῦ Θεοῦ. Σέ ἄλλον δίδεται λόγος, πού ἐξηγεῖ στούς πιστούς ὅσα ὁ λόγος τῆς σοφίας ἀποκαλύπτει καί μεταδίδει σ’ αὐτούς τή σωτηριώδη γνώση. Σέ ἄλλον δίδεται τό χάρισμα τῆς πίστεως, μέ τό ὁποῖο γίνονται θαύματα. Σέ ἄλλον δίδεται ἡ δύναμη νά ἐνεργεῖ ὑπερφυσικά ἔργα. σέ ἄλλον δίδεται τό χάρισμα τῆς προφητείας ἵνα διακρίνει τούς ἀληθινούς προφῆτες ἀπό τούς ἀπατεῶνες καί τά πνευματικά χαρίσματα τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ἀπό τά ψεύτικα, πού κρύβουν ἀπατηλά τήν πλάνη (Α΄ Κορ. 12, 4-7).

Ἡ Ἐκκλησία στόν ἀγώνα τοῦ σαράντα


Η Εκκλησία στον αγώνα του σαράντα

– Ιωάννου Ν. Παπαιωάννου.

Στον αγώνα του «Σαράντα» επιστρατεύθηκε και πολέμησε ολόκληρη η Ελλάδα. Στο μέτωπο ο πολεμιστής της ξηράς, της θάλασσας και του αέρα, κληρωτός, έφεδρος και εθελοντής με το όπλο στο χέρι και στα μετόπισθεν η γυναίκα με το βελόνι και οι γέροντες με τα παιδιά πρόσφεραν εργασία σε κάθε τομέα και διέθεσαν την υπομονή, τον ενθουσιασμό και το θάρρος τους σε κάθε στιγμή.

Η Ελληνική ορθόδοξος εκκλησία στάθηκε σ’ εκείνον τον αγώνα κορυφαίος και κατευθυντήριος οδηγός του Έθνους από την αρχή ως το τέλος. Άλλωστε η Ιταλία του Μουσολίνι είχε προσβάλει την ελληνική ορθόδοξο εκκλησία πριν από την 28η Οκτωβρίου του 1940. Καθόσον η φασιστική τορπίλλη του Δεκαπενταύγουστου που καταβύθισε το εύδρομο «Έλλη» στο λιμάνι της Τήνου σημαιοστολισμένο και κατάμεστο από κόσμο, έτοιμο για τη λιτανεία της εικόνας της Μεγαλόχαρης, ήταν ύβρις πρώτα – πρώτα για την ελληνική ορθόδοξο Εκκλησία. Και κατά συνέπεια ύστερα εκέντρισε το φιλότιμο και την πατριωτική έξαρση όλων των Ελλήνων και τοποθέτησε τον αγώνα κάτω από την προστασία της «Πληγωμένης Παναγίας».

Η Εκκλησία στα μετόπισθεν.

Ο τότε αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Χρύσανθος από τις πρώτες ώρες του αγώνα με εμπνευσμένο πατριωτικό μήνυμα έδειχνε την οδό της θυσίας, ευλογώντας τα Ελληνικά όπλα και επικαλούμενος την βοήθεια του Παντοδύναμου Θεού. «Τέκνα εν Κυρίω αγαπητά» έλεγε «Η εκκλησία ευλογεί τα όπλα τα ιερά και πέποιθεν ότι τα τέκνα της Πατρίδος ευπειθή εις το κέλευσμα Αυτής και του Θεού θα σπεύσουν εν μια ψυχή και καρδία να αγωνισθούν υπέρ βωμών και εστιών και της ελευθερίας και της τιμής και θα συνεχίσουν ούτω την απ’ αιώνων πολλών αδιάκοπον σειρά των τιμίων και ενδόξων αγώνων και θα προτιμήσουν τον ωραίον θάνατον από την άσχημον ζωήν της δουλείας. Ούτοι εν άρμασι και ούτοι εν ίπποις, ημείς δε εν ονόματι Κυρίου του Θεού και εν τη γενναιότητι και ανδρεία μεγαλυνθησόμεθα». Όλοι οι μητροπολίτες απηύθυναν παρόμοια μηνύματα στις μητροπόλεις τους.

Μήν τούς ἀποκαλεῖτε τσολιάδες. Εὔζωνες λέγονται.


Μήν τους αποκαλείτε τσολιάδες, είναι βρισιά και προέρχεται απο την τούρκικη λέξη τσόλι που σημαίνει κουρέλι.

Έτσι τους αποκαλούσαν κοροϊδευτικά οι Τούρκοι.

Εύζωνες λέγονται.

Αυτοί που μας απελευθέρωσαν δε φορούσαν Luis Vuitton, κουρέλια φορούσαν κι είχαν ψυχή βαθιά, ηρωισμό και τόλμη.

Η σημερινή στολή τους είναι γεμάτη σύμβολα.

Οι 400 πτυχώσεις της φουστανέλας που φορούν συμβολίζουν τα 400 χρόνια της σκλαβιάς.

Από το Φάριο, το καπέλο του Εύζωνα, κρέμεται μακριά μαύρη φούντα, η οποία θεωρείται ότι συμβολίζει το Δάκρυ του Χριστού κατά την Σταύρωση.

Ἡ Παναγία, ὁλοζώντανη, μᾶς ἀκολουθεῖ...


Γράμμα σε αδελφή...
Κάπου στό Μέτωπο 29/11/40.
Αδελφούλα μου,
Ο Θεός σέ φώτισε καί μέσα στό δέμα πού μού στείλατε,
έβαλες τά πέντε κείνα μανταρίνια...
Μόλις τ' άνοιξα κι' αντίκρυσα τόν κίτρινο θησαυρό
τού νησιού μας, δάκρυσα...
Τά καθάρισα, τά χώρισα σέ φέτες καί τά φάγαμε
μέ τ' άλλα φανταράκια τής διμοιρίας μου.

29 Ὀκτωβρίου 1905-Ὁ Ἅγιος Δημήτριος, διώχνει Τουρκικό στρατιωτικό ἀπόσπασμα ἀπό τό Μοναστήρι του



Ο Άγιος Δημήτριος, την 29η Οκτωβρίου 1905 διώχνει Τουρκικό στρατιωτικό απόσπασμα, που είχε μετατρέψει την Ιερά Μονή Αγίου Δημητρίου Βαλέτσικο, σε φυλάκιο

Το Σάββατο 29 Οκτωβρίου 1905 και ώρα τρείς τη νύχτα, όταν εμφανίστηκε ο Άγιος Δημήτριος καβαλάρης, ανοίγοντας την ασφαλισμένη κεντρική είσοδο της Μονής και εκδίωξε το Τουρκικό απόσπασμα που είχε εγκατασταθεί στην Μονή, τρέποντάς τους σε άτακτη φυγή.

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ ΤΟΥ ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΟΥ, 9-11-2023

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ ΤΟΥ ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΟΥ, 9-11-2023 
https://www.youtube.com/live/W1VKE83L_lo?si=AX19Z7Ki3dZaAGZW

9 Νοεμβρίου. Ονησιφόρου μάρτυρος (γ΄-δ΄ αἰ.), Ματρώνης ὁσίας. Θεοκτίστης τῆς Λεσβίας (†889), Νεκταρίου Πενταπόλεως τοῦ ἐν Αἰγίνῃ (†1920). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Πέμ. κγ΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Α΄ Θεσ. β΄ 9-14).

Α Θεσ. 2,9         μνημονεύετε γάρ, ἀδελφοί, τὸν κόπον ἡμῶν καὶ τὸν μόχθον· νυκτὸς γὰρ καὶ ἡμέρας ἐργαζόμενοι πρὸς τὸ μὴ ἐπιβαρῆσαί τινα ὑμῶν ἐκηρύξαμεν εἰς ὑμᾶς τὸ εὐαγγέλιον τοῦ Θεοῦ.

Α Θεσ. 2,9                Δεν είναι δε ανάγκη να σας ομιλώ δια την αγάπην μας αυτήν , διότι και σεις οι ίδιοι, αδελφοί, ενθυμείσθε τον κόπον και τον μόχθον μας εις την Θεσσαλονίκην. Επειδή νύκτα και ημέραν ειργαζόμεθα, δια να κερδήσωμεν αυτά που μας εχρειάζοντο προς συντήρησίν μας ώστε να μη επιβαρύνωμεν κανένα από σας και έτσι εκηρύξαμεν το Ευαγγέλιον του Θεού μεταξύ σας.

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible