Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

Τρίτη, 4 Σεπτεμβρίου 2018

Το ένδυμα του Γάμου, 2-9-2018, Αρχιμ. Σάββα Αγιορειτου

Häävaate, 2.9.2018 ATHOS-SÄÄTIÖN LUOSTARIKESKUS PANAGIA, PAPPISMUNKKI SAVVAS (kreikaksi ja suomeksi) Το ένδυμα του Γάμου, Κυριακή ΙΔ Ματθαίου, 2-9-2018, Αρχιμ. Σάββα Αγιορειτου, Μοναστικη Αδελφ. Υπεραγια Θεοτόκος- Μικρός Άθως, (Φινλανδικα- Ελληνικά), ζωντανή μετάδοση, http://hristospanagia3.blogspot.gr,ht... καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube σέ mp3 http://hristospanagia3.blogspot.gr/20...

«Μακαρισμός τέταρτος»,π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου




π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου

Βρισκόμαστε, ἀγαπητοί μου, μπροστά στόν τέταρτο μακαρισμό τοῦ Χριστοῦ μας,πού ἀναφέρεται στή μεγάλη ἀρετή τῆς δικαιοσύνης. Λέει: «μακάριοι οἱ πεινῶντες καί διψῶντες τήν δικαιοσύνην, ὅτι αὐτοί χορτασθήσονται»1, δηλαδή εὐτυχισμένοι εἶναι αὐτοί πού πεινοῦν καί διψοῦν γιά τή δικαιοσύνη, γιατί αὐτοί θά χορτάσουν.
Θά πρέπει ὅμως νά ντρεπόμαστε ἐμεῖς οἱ ἄνθρωποι ὅταν μιλᾶμε γιά δικαιοσύνη, διότι ἁπλούστατα, δικαιοσύνη ἐπάνω στή γῆ δέν ὑπάρχει. Γι᾿ αὐτό ὁ Θεός συνιστᾶ καί λέει διά τοῦ προφήτου Ἡσαΐου: «δικαιοσύνην μάθετε, οἱ ἐνοικοῦντες ἐπί τῆς γῆς»2, μάθετε νά εἶστε δίκαιοι, ὅλοι ἐσεῖς πού κατοικεῖτε ἐπάνω στή γῆ, ὄχι βέβαια μόνο στή γῆ τοῦ Ἰσραήλ, ἀλλά σέ ὅλη τήν οἰκουμένη.
Ἐκεῖνο γιά τό ὁποῖο τόσο πείνασε καί δίψασε ἡ ἀνθρωπότητα εἶναι ἡ δικαιοσύνη, τόσο σέ μικρή κλίμακα, ὅπως στίς σχέσεις ἀνάμεσα σέ δύο ἀνθρώπους, ὅσο καί σέ μεγαλύτερη κλίμακα, ὅπως στίς σχέσεις ἀνάμεσα σέ δύο ἤ καί περισσότερους λαούς.
Ὅλα τά πολιτικά καί τά κοινωνικά συστήματα δέν εἶναι τίποτε ἄλλο παρά μία προσπάθεια γιά τήν ἀπονομή τῆς δικαιοσύνης. Ἔτσι λένε. Ὡστόσο, ποτέ μά ποτέ δέν ὑπῆρξε, οὔτε θά ὑπάρξει πάνω στή γῆ, κράτος δικαίου ἤ κοινωνία δικαίου, σέ ἱκανοποιητικό βαθμό. Πότε! Εἶναι μία δυστυχία αὐτό, καί συμβαίνει γιατί τό πρόβλημα βρίσκεται μέσα στόν ἴδιο τόν ἄνθρωπο. Νομίζουν πολλοί ὅτι ἄν ἀλλάζουμε συστήματα πολιτικά, κοινωνικά, τότε θά πετυχαίνουμε περισσότερη δικαιοσύνη. Ἔτσι, βλέπουμε τό ἕνα πολίτευμα νά διαδέχεται τό ἄλλο, στήν προσπάθεια πάντοτε νά πετύχουμε αὐτή τήν κοινωνική δικαιοσύνη, ὄχι μόνο ἀνάμεσα στούς ἀνθρώπους, ἀλλά καί στούς λαούς.
Ξαναλέω ὅμως, καί ἴσως αὐτό νά εἶναι ἕνα βασικό σημεῖο τῆς ἀποψινῆς μας ὁμιλίας, ὅτι τό θέμα τῆς δικαιοσύνης εἶναι θέμα μέσα στόν ἴδιο τόν ἄνθρωπο. Καί ἐπειδή ὁ κάθε ἄνθρωπος ἐπιμένει νά μή λύνει τό πρόβλημα αὐτό μέσα του, γι᾿ αὐτό ἡ ἀδικία τελικά ἐπικρατεῖ στή ζωή, ἀπό τήν ἐποχή τῶν πρωτοπλάστων.
Ὅταν λέω ὅτι πρέπει νά γίνουμε πνευματικοί ἄνθρωποι, ὥστε νά μποροῦμε νά ἔχουμε τό αἴσθημα τῆς δικαιοσύνης. Καί τότε, ἄν ὅλοι κάνουν τό ἴδιο, θά φτιάξουμε μία κοινωνία δικαιοσύνης.
Ἀλλά σᾶς ρωτῶ: Ὅσο κι ἄν εἶναι κανείς ρομαντικός ἄνθρωπος, ἀπόλυτος, ἰδεατός, θά μποροῦσε ποτέ νά φανταστεῖ ὅτι θά εἴχαμε μιά κοινωνία δικαίου;

Ὁ Ἅγιος μέ τήν θαυμαστή ἀφθαρσία – Ἅγιος Ἀλέξανδρος τοῦ Σβίρ


 alt


Ο Άγιος με την θαυμαστή αφθαρσία – Λείψανο 500 ετών
Η  Εκκλησία εορτάζει την μνήμη του δύο φορές. Την ημέρα της Κοιμήσεώς του (30 Αυγούστου) και την ημέρα της επισήμου Διακηρύξεως της Αγιότητάς του & της ανακομιδής του Ιερού Λειψάνου του (17 Απριλίου).

 
Ο Άγιος Αλέξανδρος του Σβίρ γεννήθηκε στις 15 Ιουνίου 1448 στα μέρη του Νόβγκοροντ, σε μια οικογένεια ευλαβών χριστιανών. Ήταν το τρίτο παιδί του Στέφανου & της Βασάϊ. Το βαπτιστικό του όνομα ήταν Αμώς. Ήταν πράος, υπάκουος, νηστευτής και όταν έφτασε στην κατάλληλη ηλικία οι γονείς του θέλησαν να τον παντρέψουν. Εκείνος όμως στα 19 του χρόνια έφυγε για τη μονή Βαλαάμ. Περνώντας ο νεαρός Αμώς από τη λίμνη Ροτσίνσκ άκουσε μια  φωνή να του λέει ότι σ΄αυτό το σημείο θα χτίσει ένα μοναστήρι. Τότε έλαμψε από πάνω του ένα φως και ένας άγγελος του έδειξε τον δρόμο για το Βαλαάμ. Στο Βαλαάμ εκάρη μοναχός μετά από 7 χρόνια στα εικοσιέξι του και πήρε το όνομα Αλέξανδρος. Ο πατέρας του ήρθε να τον βρει στο μοναστήρι και ο νεαρός Αλέξανδρος όχι μόνο τον καθησύχασε, αλλά και τον έπεισε να γίνουν αυτός και η μητέρα του μοναχοί. Πρόκοβε συνεχώς στα πνευματικά και δέκα χρόνια τα πέρασε εν σιωπή σ” ένα νησάκι.

Ἐάν κατακρίνεις ἡ Χάρις τοῦ Θεοῦ σέ ἐγκαταλείπει.


Ήταν κάποιος Γέροντας που έτρωγε καθημερινά τρία παξιμάδια. Τον επισκέφθηκε κάποιος αδελφός και όταν κάθησαν να φάνε, έβαλε και για τον αδελφό τρία παξιμάδια. Είδε κατόπιν ο Γέροντας ότι ο αδελφός είχε ανάγκη να φάει περισσότερο και τού ’φερε άλλα τρία. Αφού χόρτασαν και σηκώθηκαν, κατέκρινε ο Γέροντας τον αδελφό και του είπε: «Δεν πρέπει, αδελφέ, να υπηρετούμε τη σάρκα μας». Ο αδελφός έβαλε μετάνοια στον Γέροντα και έφυγε.
Την επόμενη ημέρα όταν έφθασε η ώρα για φαγητό, έβαλε ο Γέροντας τα τρία παξιμάδια για τον εαυτό του. Αλλά αφού τα έφαγε, αισθάνθηκε πάλι να πεινά αλλά συγκρατήθηκε. Την άλλη μέρα πάλι το ίδιο έπαθε και άρχισε να αισθάνεται εξάντληση.

Τό ἄκρον ἄωτον τῆς ἀποστασίας: Ὁ ἄνθρωπος, «ὡς ἀνιάτως νοσήσας», σιχάθηκε τήν ἀνθρωπιά του (Σάββας Ἡλιάδης, Δάσκαλος)


 Σχετική εικόνα


 Τις τελευταίες δεκαετίες κατέκλυσε την Ελλάδα δυσαρίθμητο και πολυποίκιλο πλήθος κοινωνικοπολιτικών, θρησκευτικών και διαφόρων άλλων ιδεολογιών. Τις ακούγαμε καθημερινά και παντού. Ακούγαμε θεωρίες, τις οποίες χαρακτηρίζαμε κατασκευάσματα, που δεν θα μπορούσαν ουδέποτε να έχουν καμιά σχέση, τουλάχιστον με την δική μας, την ελληνική πραγματικότητα. Δεν θα μπορούσαν να έχουν καμιά εφαρμογή στην κοινωνική, πολιτική και θρησκευτική ζωή της πατρίδας μας. Ήμασταν απολύτως βέβαιοι, πως δεν θα επέτρεπε η κοινή λογική να μπουν στη ζωή μας και να ζητήσουν θέση στην καθημερινότητά μας, στη ρύθμιση του τρόπου του σκέπτεσθαι και του ζην. Μας φαίνονταν σαν παραμύθια, σαν ονείρων μυθεύματα. Νομίζαμε πως αυτοί που τα έλεγαν, ήθελαν μάλλον, να δημιουργήσουν εντυπώσεις, να γίνουν αντικείμενα προσοχής και ενδιαφέροντος από τους άλλους, να δείξουν την αντίδρασή τους στα διάφορα κατεστημένα, που όντως υπήρχαν και συνεχίζουν να υπάρχουν, παρά ότι πίστευαν οι ίδιοι τους πως μπορούν να επιβληθούν και να εφαρμοστούν σε κάποια κοινωνία λογικών πλασμάτων! Τους ακούγαμε και τους θεωρούσαμε επιπόλαιους ψευδοφιλοσόφους, που θέλανε να κάνουν επίδειξη γνώσεων και τάχα μπροστάρηδες στην ιδεολογία ή όπως αυτοαποκαλούνταν να φανούν «προοδευτικοί».
Όσο παράξενα όμως και αν ακούγονταν τα λεγόμενά τους, ακόμη πιο παράξενα και απεχθή φαντάζουν πλέον μπροστά στα μάτια μας, ως μια νέα πραγματικότητα. Ως εφαρμοστέο πλέον μοντέλο ζωής. Αφού με καταιγιστικό και βίαιο τρόπο μπήκαν στη ζωή μας και κατέστησαν υποχρεωτικά και με το … νόμο! Αηδιαστική εικόνα σε όλο το πεδίο της ανθρώπινης δραστηριότητας. Άβολη, πολύ άβολη και δυσάνεκτη! Διότι απλώς, δεν είναι ανθρώπινη!

«Δυό λόγια σ᾿ ἕνα θλιβερό φαινόμενο τῶν ἡμερῶν μας».Ἀρχιμ. Σεραφείμ Δημόπουλος


Σχετική εικόνα

Πρός τά Νειάτα – Ἀρχιμ. Σεραφείμ Δημόπουλος
«Δυό λόγια σ᾿ ἕνα θλιβερό φαινόμενο τῶν ἡμερῶν μας»

Ὁ Θεός ἔπλασεν ἀπό χῶμα πρῶτον τόν Ἀδάμ καί ἔπειτα τήν Εὔαν. Οἱ δέ πρωτόπλαστοι εἶχαν σώματα ἅλκιμα, ἁρμονικά, ὡραιότατα. Ὁ Ἑρμῆς τοῦ Πραξιτέλους, τό ἄγαλμα τοῦ Ἀπόλλωνος, πού διασώζεται εἰς τό μουσεῖον τῆς Ὀλυμπίας, ἡ Ἀφροδίτη τῆς Μήλου, ὠχριοῦν μπροστά εἰς τό κάλλος καί τήν ἁρμονικότητα τῶν μελῶν τοῦ σώματος τῶν πρωτοπλάστων. Ὁ Ἀδάμ ἦταν ἕνας εὔσωμος ἄνδρας, μέ φωτεινούς ὡραίους ὀφθαλμούς σάν δυό γαλάζιες λίμνες εἰς τούς ὁποίους ἀντικαθρεπτιζόταν ἡ ἀθωότητα τῆς ψυχῆς του. Παρομοίως δέ καί ἡ Εὔα ἦταν μία εὔσωμη, ὡραία γυναῖκα, εὐτυχής κοντά εἰς τόν Ἀδάμ. Ἡ δέ Γραφή μᾶς ἀναφέρει ὅτι ὁ Θεός «ἄρσεν καί θῆλυ ἐποίησεν αὐτούς» (Γεν. 1 : 27 καί 5 : 2). Ἕναν τέλειο ἄνδρα καί μία τέλεια γυναῖκα.
Αὐτόν δέ τόν διαχωρισμόν τῶν φίλων τόν παρατηροῦμε καί εἰς τήν φύσιν. Εἰς τούς πολυκυττάρους ὀργανισμούς παρατηροῦμεν εὐθύς ἀμέσως τήν διαφοροποίησι ἀρσενικοῦ καί θηλυκοῦ. Ἀρσενικά φυτά καί ζῶα, θηλυκά φυτά καί ζῶα. Εἶναι βασικός νόμος τῆς φύσεως ὁ διαχωρισμός τῶν φύλων μέ σαφῆ λειτουργία κάθε φύλου. Διαταραχή ἤ ἀνεπάρκεια τοῦ φύλου συνεπάγεται καταστροφή τοῦ εἴδους. Διά τοῦτο καί ἀκριβῶς ὁ Θεός ἐτιμώρησεν καί τιμωρεῖ σκληρότατα κάθε ἕναν πού ἀσεβεῖ εἰς τό θέμα τῆς ἀναμεταδόσεως τῆς ἀνθρωπίνης ζωῆς.
Ὅταν ὁ Αὐνάν εἰς τήν Παλαιά Διαθήκη ἔκαμε κακή χρῆσι τοῦ γενετησίου ἐνστίκτου (κάτι σάν τόν σημερινό ἔλεγχο τῶν γεννήσεων) ὁ Θεός τόν ἐθανάτωσεν.«Πονηρόν δέ ἐφάνη ἐναντίον τοῦ Θεοῦ ὅτι ἐποιήσε τοῦτο, καί ἐθανάτωσεν αὐτόν» (Γεν. 38 : 10).

«Ὑπεραγία Θεοτόκε, σῶσον ἡμᾶς». Εἶναι «σωτῆρας» ἡ Παναγία;



Ρωτάτε για ποιό λόγο ολόκληρη η Ορθόδοξη και η καθολική Εκκλησία αποκαλούν τη Θεοτόκο «σωτήρα» λέγοντας «Υπεραγία Θεοτόκε σώσον ημάς», ενώ ένας είναι ο Σωτήρας ο Ιησούς Χριστός, ο Βασιλιάς και Κύριος. Τέτοιου είδους ερώτημα θέτεις και περιμένεις απάντηση. Είναι εύκολο να θέτεις αδιανόητα ερωτήματα και να περιμένεις αναπαυτικά να σου απαντήσουν, έτσι δεν είναι; Αυτό το πονηρό ερώτημα, δεν είναι δικό σου ούτε προέρχεται από σένα αλλά από εκείνους που αμέσως μετά τον πόλεμο γύριζαν στη Μάτσβα και πωλούσαν αμερικανική εξυπνάδα στους Ματσβάνους.
Αληθεύει ότι ένας είναι ο Σωτήρας του κόσμου και Μεσσίας, που για μας υπέφερε το πάθος της σταύρωσης και το θάνατο. Δεν υπάρχουν δύο σωτήρες αλλά ένας.
Όμως αληθεύει πως η Θεοτόκος μπορεί να σώσει τους ανθρώπους από την εξαθλίωση και την αδυναμία, όπως μας μαρτυρεί η εμπειρία. Μπορεί να μας δωρίσει τη σωτηρία παρακαλώντας τον Γιό της και Σωτήρα του κόσμου.

Εμείς παρακαλούμε και τους Αγίους Αποστόλους: «Άγιοι Απόστολοι σώστε μας!». Αυτό δεν σημαίνει ότι αναγνωρίζουμε πολλούς σωτήρες αλλά έναν και μοναδικό. Όμως παρακαλούμε τους Αποστόλους ως πνευματικά φωτισμένους και ηθικά άξιους που είναι κοντά στο Θεό να παρακαλέσουν τον Σωτήρα του κόσμου για τη σωτηρία μας.

Ἐνημέρωση ἀπό τό ἱστολόγιο http:// hristospanagia3.blogspot.gr γιά τίς 1-9-2018 ἕως 3-9-2018

Ἀγαπητοί ἐν Χριστῷ Πατέρες καί ἀδελφοί
Δόξα τῇ Ἁγίᾳ καί ὁμουσίῳ καί ζωοποιῷ καί ἀδιαιρέτῳ Τριάδι πάντοτε νῦν καί ἀεί καί εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων
Εἴθε ὁ Πανάγιος Τριαδικός Θεός μας, ὁ Πατήρ, ὁ Υἱός καί τό Ἅγιον Πνεῦμα, νά εὐλογεῖ τήν ζωή μας.
Εἴθε καί ἐμεῖς νά δεχόμαστε τήν εὐλογία Του ζώντας μέ μετάνοια, ταπείνωση, ἀγάπη, ἀδιάλειπτη προσευχή, κατά Χριστόν ἄσκηση καί τακτική συμμετοχή στά Ἅγια Μυστήρια.
Λαμβάνετε αὐτό τό μήνυμα ὡς ἐνημέρωση ἀπό τό ἱστολόγιο
http://hristospanagia3.blogspot.gr, τήν ἱστοσελίδα http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr γιά τίς 1-9-2018 ἕως 3-9-2018

Ἐνημέρωση ἀπό τό ἱστολόγιο: http://hristospanagia3.blogspot.gr
▼  2018 (2973)

Ἅγιοι Νεομάρτυρες Νικόλαος καί ἡ κόρη αὐτοῦ Βαρβάρα

udmeparhia.cerkov.ru

 Στις 6/19 Αυγούστου,εορτή της Μεταμορφώσεως, έλαβε μέρος στην Μητρόπολη της Ουντμουρτίας η αγιοκατάταξη του ιερομάρτυρος Νικολάου (Chernishev)και της κόρης του Βαρβάρας.

udmeparhia.cerkov.ru
Η Θεία Λειτουργία έγινε στον Καθεδρικό Ναό του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου της πόλης Βοτκίνσκ και χοροστάτησε ο μητροπολίτης Ιζχεβσκ και Ουντμουρτίας κ.κ. Βικτωρίνος μαζί με άλλους τρεις και αρχιερείς και την συμμετοχή χιλιάδων πιστών

Μεγαλεῖο. Ἱερά Μονή Ἁγίας Αἰκατερίνης τοῦ Σινᾶ

 

4 Σεπτεμβρίου. Βαβύλα ἱερομάρτυρος, Μωυσέως προφήτου. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ - Ἡμέρας. Τρ. ιε΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Γαλ. β΄ 21 - γ΄ 7). 
Γαλ. 2,21           Οὐκ ἀθετῶ τὴν χάριν τοῦ Θεοῦ· εἰ γὰρ διὰ νόμου δικαιοσύνη, ἄρα Χριστὸς δωρεὰν ἀπέθανεν.
Γαλ. 2,21                   Οχι, δεν απορρίπτω την χάριν του Θεού. Μη γένοιτο να διαπράξω ποτέ τέτοιαν φοβεράν απερισκεψίαν. Μενω εις την χάριν. Διότι εάν η δικαίωσις ήτο έργον του Νομου, άρα ήτο μάταιος και ανωφελής ο θάνατος του Χριστού. Αυτό όμως είναι άτοπον και βλάσφημον”.

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία: hristospanagia@yahoo.gr
.
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό hristospanagia@yahoo.gr

ΑΚΟΥΣΤΕ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΤΕ ΟΜΙΛΙΕΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ- ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...