Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Κυριακή 8 Μαρτίου 2020

Ἁμαρτία καί μετάνοια κατά τούς Ἁγίους Πατέρες Ε΄ μέρος Ἀρχιμ Σάββα Ἁγιορείτου


Ἁμαρτία καί μετάνοια κατά τούς Ἁγίους Πατέρες Ε΄ μέρος 11 7 2019 Ἀρχιμ Σάββα Ἁγιορείτου

«Γέροντα, σέ ποιό Μοναστήρι νά μονάσω;»


Μια αδελφή, η οποία είχε πόθο να μονάσει, επισκέφτηκε τον Γέροντα Πορφύριο, για να πάρει την ευχή του και να τον συμβουλευτεί.
Αφού η αδελφή του εξομολογήθηκε τον πόθο της, μεταξύ τους έγινε ο πιο κάτω διάλογος:
Ο Γέροντας την ρώτησε :
-Σε ποιό Μοναστήρι θες να πάς;
-Γέροντα, δεν έχω κάπου συγκεκριμένα, αλλά εκείνο που θέλω είναι να μη δω που αναπαύει εμένα, αλλά που αναπαύεται ο Θεός να πάω, που δηλαδή θέλει.
Κι επειδή εγώ είμαι τυφλή και δεν βλέπω το θέλημα του Θεού, γι' αυτό ήρθα σε σας που βλέπετε τί θέλει ο Θεός, για να μου πείτε • κι εγώ μετά - δι' ευχών σας - θα το κάνω.
-Ε, τί θέλει ο Θεός ;
Ο Θεός θέλει όπου θέλεις εσύ. Εσύ πρέπει να κοιτάξεις εκεί που θα πάς να μην έχει υγρασία και μετά αναγκάζεσαι πάλι να φεύγεις για λόγους υγείας, να έχεις καλή γερόντισσα και εν πάση περιπτώσει, εσύ πρέπει να δεις τί θέλεις.
Θέλεις να γίνεις καλή ψάλτρια ;
Πρέπει να δεις σε ποιό Μοναστήρι έχει καλή χορωδία και ψέλνουν ωραία.
Θέλεις να γίνεις καλή ράφτρια, να ράβεις ωραία χρυσοκέντητα ;
Δες σε ποιό Μοναστήρι έχουν ωραία εργαστήρια με χρυσοκέντητα.
Θέλεις να γίνεις καλή αγιογράφος ; Δες που αγιογραφούν ωραία.
Μπορεί να δεις ότι το τυπικό στο φαγητό είναι να τρώνε συχνά όσπρια κι εσύ να ειπείς" εμένα δεν μου αρέσει" ή μπορεί να πεις ότι" εδώ αυτές πολύ μιλάνε κι εγώ θέλω ησυχία, οπότε δεν μ' αναπαύει " ή κάποια άλλη μπορεί να πει ότι " εγώ θα πάω κάπου και θα κοιτάω τον εαυτό μου" και με τη σιωπή της να βοηθήσει και τις άλλες. Αφού, λοιπόν, να δεις τί θέλεις, εκεί πήγαινε.

Μή Σκοτώσεις τό μωρό σου...


Τήν Υπαρξή μου την χρωστάω στον π. Αθανάσιο Χαμακιώτη.

Όταν η μητέρα μου έμεινε έγκυος σε μένα, είχε την ατυχία ο πατέρας μου να μη με θέλει. Της είχε θέσει όρο. Ή το παιδί ή εμένα. Επειδή τότε είχε απαγορευτεί δια νόμου από τον Μεταξά η έκτρωση, ο πατέρας μου έδινε στη μητέρα μου διάφορα φάρμακα για να με αποβάλει. Χρησιμοποιούσε και άλλους πιο σκληρούς τρόπους. Τη χτυπούσε, την έριχνε κάτω από το κρεβάτι, την πήγαινε στη θάλασσα και την υποχρέωνε να κάνει οκτώ φορές μπάνιο την μέρα, και άλλα πολλά. Παράλληλα προσπαθούσε να βρει κάποιο γιατρό να προχωρήσει στην έκτρωση, αλλά δεν αναλάμβανε κανείς. Τελικά βρέθηκε κάποιος γιατρός να κάνει την έκτρωση. Τότε όμως κάποια φίλη της της σύστησε τον π. Αθανάσιο. Πήγε, λοιπόν, για πρώτη φορά, και εξομολογήθηκε το πρόβλημά της. Ο γέροντας ήταν απόλυτος. Της εξήγησε ότι αυτό που πάει να κάνει είναι έγκλημα.
-Μα θα με χωρίσει ο άνδρας μου, πάτερ, αντέτεινε.
-Να προτιμήσεις να σε χωρίσει παρά να σκοτώσεις το παιδί.
-Και πώς θα το μεγαλώσω μόνη μου;
-Θα φροντίσει ο Θεός. Έχουν γίνει τόσες απόπειρες και προσπάθειες για να φύγει το παιδί από πάνω σου και δεν έχει φύγει! Αυτό θα πρέπει να σε βάλει σε σκέψεις. Δεν ξέρεις τι σκοπό έχει ο Θεός γι’ αυτό.
Η μητέρα μου γύρισε αποφασισμένη να σηκώσει το σταυρό της. Ο πατέρας μου θύμωσε και την έδιωξε από το σπίτι. Έτσι εγώ γεννήθηκα χωρίς την παρουσία του πατέρα μου και μεγάλωσα χωρίς αυτόν. Παρόλο που ζούσε, απέφυγε να με γνωρίσει. Εγώ νόμιζα ότι είχε πεθάνει. Έτσι με άφηναν να πιστεύω η μητέρα μου και η γιαγιά. Όταν αργότερα έμαθα την αλήθεια και ότι ζει, έκανα πάρα πολλές προσπάθειες να τον βρω, αλλά δεν τα κατάφερα, γιατί είχε αλλάξει και το όνομά του. Έτσι δεν τον είδα ποτέ. Το μόνο που έμαθα και με χαροποίησε, ήταν ότι στο τέλος της ζωής του μετανόησε.

Κυριακή Α’ Νηστειῶν (τῆς Ὀρθοδοξίας) (Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Γερμανός)


(Ἰωαν. α΄, 44-52)

Εἰς τὴν πρώτην Κυριακὴν τῶν νηστειῶν καὶ εἰς τὴν τῶν Ἁγίων καὶ σεπτῶν εἰκόνων ἀναστήλωσιν

«Πόσο ἀγαπημένες εἶναι οἱ σκηνὲς σου Κύριε τῶν δυνάμεων. Λειώνει ἀπὸ τὸν πόθο καὶ χάνεται ἡ ψυχή μου νὰ βρεθῆ στὶς αὐλὲς τοῦ Κυρίου»· ὄχι γιὰ τὴν ὀμορφιὰ τῶν κτιρίων καὶ τὸ καλὸ χτίσιμο τῶν τοίχων καὶ τὴ στιλπνότητα τῶν μαρμάρων καὶ γιὰ ὅλα ὅσα φιλοτέχνησε μὲ ἔξυπνες ἐπινοήσεις ἐπιδέξιος τεχνίτης. Ὅλα αὐτὰ σὲ δεύτερη μοῖρα τὰ θέτει ὁ Θεὸς κι εἶναι μικρὴ ἡ ἀξία τῶν ἄψυχων τούτων. Αὑτὸ ποὺ εἶναι στὴ πρώτη γραμμὴ του μετώπου γιὰ τὸν Κύριο καὶ κρίνεται ἄξιο γιὰ κάθε φροντίδα εἶναι ὁ ἄνθρωπος, τὸ πολύτιμο ὄν ποὺ εἶναι ὁ κόσμος ὅλος ἡ τιμή του, κατὰ τὴν κρίση τοῦ Θεοῦ, ὁ ἄνθρωπος ὁ οὐράνιος κι ἐπίγειος, ὁ σύνδεσμος τοῦ οὐρανοῦ καὶ τῆς γῆς αὐτὸς ὁ μικρόκοσμος, γιὰ τὸν ὁποῖον ἔγινε ὅλος ὁ κόσμος.

Ἄν λοιπὸν οἱ σκηνὲς τοῦ Θεοῦ εἶναι γεμάτες ἀπὸ ἀνθρώπους καὶ στὸ σπίτι τοῦ Κυρίου καὶ στὶς αὐλὲς τοῦ Θεοῦ μας ἔχουν φυτευθῆ ὅσοι ἐδικαιώθηκαν μὲ τὸ αἷμα τοῦ Χριστοῦ καὶ ἀνθίζουν σὰν τὸ φοίνικα καὶ σὰν τὰ κέδρα τοῦ Λιβάνου πληθαίνουν, εἶναι ἀληθινὰ ἀγαπητὲς οἱ σκηνὲς αὐτές. Καὶ θὰ ἔχη δίκιο κάποιος νὰ μὴν τὶς καλέση οὐτε κἄν ἐπίγειες. Γιατὶ ὁ ἔνοικός τους εἶναι ὁ βασιλεὺς τῶν ὅλων κι ὅπου εἶναι αὐτὸς, ἐκεῖ θὰ βρῆς τὰ οὐράνια τάγματα καὶ τῶν φλογόμορφων ἀγγέλων τὴ στρατιά. Γιατὶ ἐγῶ περισσότερο ἀπὸ κάθε ἄλλη ἡμέρα τοῦ ἔτους σήμερα ἀγάπησα τὴ θεϊκὴ ἱερὴ αὐτὴ σκηνή· ἔχει γεμίσει μὲ τόσο πολλοὺς ἀνθρώπους, ὥστε νὰ ξεχειλίζη σχεδὸν ὁ ναὸς. Κι εἶναι ἔτσι ἑνωμένοι μὲ τὸ σύνδεσμό τους, πρὸς τὸ Θεὸ καὶ πρὸς τὸν ἑαυτό τους, ὥστε καὶ τὰ σώματά τους νὰ παραβιάζουν, γιὰ νὰ ἑνωθοῦν καὶ νὰ συσφιχθοῦν καὶ νὰ συνενωθοῦν σὲ μιὰ μᾶζα.
Καὶ ἡ πελώρια αυτὴ πανηγυρικὴ συγκέντρωση σκοπό της ἔχει τὴν ἀνάμνηση τῆς ἀναστηλώσεως τῶν παναγίων εἰκόνων. Κοιτόταν ὄχι γιὰ τρεῖς μέρες ἡ εἰκόνα τοῦ Χριστοῦ ἀλλὰ πολὺν καιρὸ στὸ τόπο τῆς ἀφάνειας ἀπὸ τὴ ζήλεια τῶν αἰρετικῶν μὲ ἰουδαϊκὰ φρονήματα. Ἀλλὰ τώρα σηκώνεται ἀπὸ κεῖ μὲ τὴν εὐδοκία τοῦ Πατέρα καὶ πρώτη εὐαγγελίστρια τῆς ἀναστάσεως αὐτῆς εἶναι ἡ πιὸ σεβαστὴ μέσα στὶς γυναῖκες, ἡ μαθήτρια τοῦ Χριστοῦ, ἡ βασίλισσα ποὺ ἔχει ὄνομα τῆς θείας δωρεᾶς (Θεοδώρα).

Κυριακή τῆς Ὀρθοδοξίας. Ὁ Ἱερός Χρυσόστόμος γιά τήν κλήση τοῦ Φιλίππου καί τοῦ Ναθαναήλ. Μέρος Δεύτερο


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ[:Ιω. 1,44-52]

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ 

ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΑΘΑΝΑΗΛ

[Μέρος δεύτερο: υπομνηματισμός στα εδάφια Ιω.1,50-51]

«Ἀπεκρίθη Ναθαναὴλ καὶ λέγει αὐτῷ· ῥαββί, σὺ εἶ ὁ υἱὸς τοῦ Θεοῦ, σὺ εἶ ὁ βασιλεὺς τοῦ Ἰσραήλ. ἀπεκρίθη Ἰησοῦς καὶ εἶπεν αὐτῷ· ὅτι εἶπόν σοι, εἶδόν σε ὑποκάτω τῆς συκῆς, πιστεύεις; μείζω τούτων ὄψει(: τότε ο Ναθαναήλ Τού αποκρίθηκε: ‘’Διδάσκαλε, Εσύ πράγματι είσαι ο Υιός του Θεού, εσύ είσαι ο βασιλεύς του Ισραήλ που περιμέναμε σύμφωνα με τις προφητείες’’. Και ο Ιησούς τού απάντησε: ‘’Επειδή σου είπα ότι σε είδα κάτω από τη συκιά πιστεύεις; Θα δεις πιο μεγάλα και πιο θαυμαστά πράγματα απ’ αυτά’’)»[Ιω.1,50-51].
Μας χρειάζεται, αγαπητοί μου, επισταμένη μελέτη και κοπιώδης φροντίδα, χρειάζεται συνεχής εγρήγορση και μεγάλη προσπάθεια, για να κατορθώσουμε να ερευνήσουμε προσεκτικά το βάθος των θείων Γραφών· διότι δεν είναι δυνατόν απλά και επιπόλαια, ούτε ολιγωρώντας και μη δίνοντας την πρέπουσα σημασία, να εννοήσουμε τη βαθύτερη σημασία αυτών, αλλά χρειάζεται και ακριβής μελέτη όσων εκτίθενται σε αυτές και συνεχής και θερμή προσευχή, για να κατορθώσουμε λίγο να διακρίνουμε τα ιερά άδυτα των θείων λόγων. Ιδού λοιπόν, ότι και σήμερα βρίσκεται ενώπιόν μας προς εξέταση ένα ζήτημα, όχι μικρό και ασήμαντο, αντιθέτως μάλιστα και πάρα πολύ σπουδαίο και το οποίο έχει ανάγκη πολλής μελέτης και προσεκτικής έρευνας. Διότι μόλις ο Ναθαναήλ είπε : «Σὺ εἶ ὁ υἱὸς τοῦ Θεοῦ(:Εσύ είσαι ο Υιός του Θεού)», ο Χριστός αμέσως του απάντησε: «ὅτι εἶπόν σοι, εἶδόν σε ὑποκάτω τῆς συκῆς, πιστεύεις; μείζω τούτων ὄψει(:επειδή σου είπα ότι σε είδα κάτω από την συκιά, πιστεύεις; Θα δεις ακόμη μεγαλύτερα και πλέον αξιοθαύμαστα από αυτά)»[Ιω.1,51].

Ἀπό τήν ἡμέρα πού ξεκίνησαν τά γεγονότα στά νησιά καιί τόν Ἔβρο ὁ ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ τρέχει πάνω–κάτω, ἡ φανέλα του μούσκεψε ὄχι στόν ἱδρώτα, ἀλλά στό μύρο.

Μια ψυχούλα μοναχική ταλαιπωρημένη από την ζωή, την αξίωσε ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΣ να έχει στην κατοχή της μια φανέλα του ΑΓΙΟΥ ΠΑΙΣΙΟΥ που ο ίδιος προσωπικά της την έδωσε.
«Πάρτη της είπε να την έχεις παρηγοριά στα δύσκολα»
Πριν λίγη ώρα άλλα θέλαμε να γράψουμε λόγω των καταιγιστικών εξελίξεων, αλλά μετά από αυτό που μας είπαν περιγράφουμε τα παρακάτω:
-«πριν καιρό είδα στον ύπνο μου τον ΑΓΙΟ ΠΑΙΣΙΟ και άλλους αγιορείτες πατέρες με σηκωμένα τα αντερί τους να τρέχουν πάνω κάτω στην Ελλάδα. Ο ιδρώτας έσταζε από το μέτωπο τους . Ήταν πολύ αυστηροί και θυμωμένοι. Πρώτη φορά έβλεπα τόσους πατέρες να τρέχουν.»
-«είπα μέσα μου κάτι κακό έρχεται»
-«ήρθαν τα γεγονότα της Μυτιλήνης και της Χίου και είπα να αυτό ήταν το κακό»
-«δεν πέρασε ούτε ένα 24ωρο και στην τηλεόραση είδα αυτά που κάνουν οι τούρκοι στον Έβρο»
- «πάγωσα , θυμήθηκα τους αγίους που έτρεχαν»
-«μια ευωδία εκείνη την στιγμή γέμισε το σπίτι μου»
- « έψαξα να βρω από πού έρχεται , μήπως κάποια γειτόνισσα θύμιαζε»

Ἑλλάδα δέν θά πεθάνεις. Μακαριστός μητροπολίτης Φλωρίνης Αὐγουστῖνος Καντιώτης




«Η ΕΛΛΑΣ ΘΑ ΖΗΣΗ ΕΦ' ΟΣΟΝ ΕΧΕΙ ΘΕΜΕΛΙΟ ΟΧΙ ΤΟΝ ΜΑΡΞ, ΟΧΙ ΤΟΝ ΛΕΝΙΝ ΟΧΙ ΤΟΝ ΝΙΤΣΕ, ΟΧΙ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΤΟΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ»
Μικρό απόσπασμα ομιλίας του μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου
www.augoustinos-kantiotis.gr
στον ιερό ναό της Αχειροποιήτου Θεσσαλονίκης, στις 16.4.1989

Ἡ Ἐκκλησία λοιπόν εἶναι ἕνα ''δίκοπο μαχαίρι'', πού δέν φέρνει πάντα ἀγαθά ἀποτελέσματα.

Ο Θεός βλέπει με τί διάθεση και με τί λαχτάρα πηγαίνουμε στην Εκκλησία. Πρέπει οι πιστοί να πηγαίνουνε προετοιμασμένοι στην Εκκλησία. Να είναι δηλ. εξομολογημένοι, αμνησίκακοι και να μην έχουν διαφορές με κανέναν άνθρωπο. Άρα, η προετοιμασία μας δεν έχει σχέση με το εάν έχουμε ψιλά για το κερί, για το αν είναι σιδερωμένο το πουκάμισό μας κ.τ.λ. αλλά έχει σχέση με την καθαρότητα της καρδιάς μας... 
Να πηγαίνουμε στην Εκκλησία με ταπεινό φρόνημα, λαμβάνοντας υπόψη, ότι πάμε στο σπίτι του Θεού και ότι εκεί θα συναντήσουμε τον Θεό.
Άμα δεν πηγαίνουμε με τέτοια προετοιμασία, καμμία προσευχή μας δεν ανεβαίνει στον ουρανό. Μάταια θα κοπιάζουμε και ενώ θα νομίζουμε ότι εκκλησιαστήκαμε, στην πραγματικότητα όμως, καμμία ωφέλεια δεν πήραμε. Μάλιστα, αμαρτήσαμε!

Δέν πρέπει λοιπόν νά βασίζεις καί νά ἐξαρτᾶς τήν ὑπομονή σου ἀπό τήν ἀρετή τῶν ἄλλων

Δεν πρέπει λοιπόν να βασίζεις και να εξαρτάς την υπομονή σου από την αρετή των άλλων, δηλαδή να ειρηνεύεις μόνο όταν δεν σε ενοχλεί κανένας - γιατί αυτό δεν εξαρτάται από εσένα - αλλά οφείλεις μάλλον να την εξαρτάς από την καρτερικότητα και από τη μακροθυμία σου, από τη δική σου αποκλειστικά ταπείνωση. Γιατί αυτή θα είναι ο μοναδικός και αναφαίρετος δικό σου πλούτος.

Αββά Κασσιανού Τόμος Β΄,
ΕΤΟΙΜΑΣΙΑ, σελ.386


https://wra9.blogspot.com/2020/02/blog-post_11.html


8 Μαρτίου. ♰ ΚΥΡΙΑΚΗ Α΄ ΤΩΝ ΝΗΣΤΕΙΩΝ (ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ). Τοῦ ὁσίου πατρός ἡμῶν καί ὁμολογητοῦ Θεοφυλάκτου ἐπισκόπου Νικομηδείας. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Κυρ. α΄ νηστ. (Ἑβρ. ια΄ 24-26, 32-40).
Εβρ. 11,24         Πίστει Μωϋσῆς μέγας γενόμενος ἠρνήσατο λέγεσθαι υἱὸς θυγατρὸς Φαραώ,
Εβρ. 11,24                Ενεκα της πίστεως του ο Μωϋσής, όταν εμεγάλωσεν, ηρνήθη να ονομάζεται παιδί της θυγατρός του Φαραώ,

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible