Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Τετάρτη 6 Ιανουαρίου 2021

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΩΝ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ ΕΔΕΣΣΗΣ, ἀπό 7-1-2021 ἔως καί Δευτέρα 11-1-2021

ΠΕΜΠΤΗ 7-1-2021
ΟΡΘΡΟΣ- Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΥΝΑΞΕΩΣ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΌΜΟΥ (ΖΩΝΤΑΝΗ -ΛΑΪΒ ΜΕΤΑΔΟΣΗ)
ΣΤΗΝ Ι.Μ. ΑΓ. ΤΡΙΑΔΟΣΤίτλος κηρύγματος: 1)«Ἕλκει πρός αὐτόν τήν Θεόδμητον φύσιν..», (Γ΄ ᾠδή) 2)«Πυρσῷ καθαρθείς μυστικῆς θεωρίας...», (Δ΄ᾠδή) Ἰαμβικοῦ Κανόνος Θεοφανείων (Ἁγ. Ἰωάννου Δαμασκηνοῦ), Ἑορτοδρόμιον Ἁγ. Νικοδήμου, 7-1-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ: https://www.youtube.com/channel/UCEtOr176QWbyqK_H3ZZoJJw (Πατῆστε ΕΓΓΡΑΦΗ καί μετά τό καμπανάκι καί τήν ἐπιλογή ΟΛΕΣ τίς εἰδοποιήσεις)

ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ-Κήρυγμα (ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ) 18.00-19.30 
Τίτλος κηρύγματος:
1)«Πεμφθείς πρός Πατρός παμφαέστατος λόγος...», 2) «Αὐτός προσιδών τό περίκλυτον Λόγον...», 3)«Νομήν πρός αὐτήν τήν φερέσβιον φέρων...» Δ΄ᾠδή Ἰαμβικοῦ Κανόνος Θεοφανείων (Ἁγ. Ἰωάννου Δαμασκηνοῦ), Ἑορτοδρόμιον Ἁγ. Νικοδήμου, 7-1-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ: https://www.youtube.com/channel/UCEtOr176QWbyqK_H3ZZoJJw (Πατῆστε ΕΓΓΡΑΦΗ καί μετά τό καμπανάκι καί τήν ἐπιλογή ΟΛΕΣ τίς εἰδοποιήσεις)

Ἡ Ἀγάπη οὐκ ἀσχημονεῖ. Τά Χαρακτηριστικά τῆς Ἀληθινῆς Ἀγάπης, Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

 Ἡ Ἀγάπη οὐκ ἀσχημονεῖ Τά Χαρακτηριστικά τῆς Ἀληθινῆς Ἀγάπης, Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης 23-8-2017

1)«Λευχειμονείτω πᾶσα γήινος φύσις...», 2)«Ὤ τῶν ὑπέρ νοῦν...», 6-1-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου


ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΟΜΙΛΙΑ_ΖΩΝΤΑΝΗ-ΛΑΪΒ ΜΕΤΑΔΟΣΗ1)«Λευχειμονείτω πᾶσα γήινος φύσις...» Η΄ᾠδή, 2)«Ὤ τῶν ὑπέρ νοῦν...» κ.λ.π. Θ΄ ᾠδή Ἰαμβικοῦ Κανόνος Θεοφανείων (Ἁγ. Ἰωάννου Δαμασκηνοῦ), Ἑορτοδρόμιον Ἁγ. Νικοδήμου, 6-1-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

1)«Σήμερον ἀχράντοιο βαλών...», 2)«Στείβει θαλάσσης...», Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (Κήρυγμα)

 ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ-Κήρυγμα

1)«Σήμερον ἀχράντοιο βαλών...», Ἀκροστοιχίς Ἰαμβικοῦ Κανόνος Θεοφανείων 2)«Στείβει θαλάσσης...», Α΄ᾠδή Ἰαμβικοῦ Κανόνος Θεοφανείων (Ἁγ. Ἰωάννου Δαμασκηνοῦ), Ἑορτοδρόμιον Ἁγ. Νικοδήμου, 5-1-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης

«Ὁ Ἡσαΐας λούσασθε...», Θ΄ᾠδή Κανόνος Θεοφανείων, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 «Ὁ Ἡσαΐας λούσασθε...», Θ΄ᾠδή Κανόνος Θεοφανείων, 5-1-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (Κήρυγμα)

1)«Ὄρθρου φανέντος...», 2)«Ἄναρχε ρείθροις...», Α΄ᾠδή Θεοφανείων, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 ΚΗΡΥΓΜΑ-

ΟΡΘΡΟΣ- Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ_Μ. ΑΓΙΑΣΜΟΣ 1)«Ὄρθρου φανέντος...», 2)«Ἄναρχε ρείθροις...», Α΄ᾠδή Ἰαμβικοῦ Κανόνος Θεοφανείων (Ἁγ. Ἰωάννου Δαμασκηνοῦ), Ἑορτοδρόμιον Ἁγ. Νικοδήμου, 6-1-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Τά Ἅγια Θεοφάνεια. Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά τή Βάπτιση τοῦ Κυρίου.


ΤΑ ΑΓΙΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ[:Ματθ.3,13-17] 

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΑΠΤΙΣΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ 

«Τότε παραγίνεται ὁ Ἰησοῦς ἀπὸ τῆς Γαλιλαίας εἰς τὸν Ἰορδάνην πρὸς τὸν Ἰωάννην, τοῦ βαπτισθῆναι ὑπ' αὐτοῦ(:τότε ήλθε ο Ιησούς απ’ τη Γαλιλαία στον Ιορδάνη ποταμό προς τον Ιωάννη για να βαπτισθεί απ’ αυτόν)»[Ματθ.3,13]. 

Μαζί με τους δούλους ο Δεσπότης, μαζί με τους υπόδικους ο Κριτής έρχεται για να βαπτισθεί. Αλλά μη θορυβηθείς· μεταξύ των ταπεινών αυτών περισσότερο λάμπει το υψηλό μεγαλείο Του. Πραγματικά, Αυτός ο οποίος καταδέχθηκε να κυοφορηθεί για τόσο χρόνο σε μήτρα παρθενική και να γεννηθεί από εκεί, σύμφωνα με τους νόμους της ανθρώπινης φύσεως, και επιπλέον να ραπισθεί, να σταυρωθεί και να πάθει τα άλλα παθήματα, τα οποία υπέστη, γιατί παραξενεύεσαι, εάν καταδέχθηκε να βαπτισθεί και να έλθει μαζί με τους άλλους ανθρώπους προς τον δούλο Του; Διότι εκείνο ήταν που προκαλούσε μεγάλη κατάπληξη, το ότι δηλαδή, ενώ ήταν Θεός, θέλησε να γίνει άνθρωπος· τα άλλα λοιπόν κατά λογική ακολουθία έπονται όλα γενικώς. Γι’ αυτό τον λόγο και ο Ιωάννης πρόφθασε και έλεγε, εκείνα ακριβώς που είπε, ότι δηλαδή, δεν είναι άξιος να λύσει τα λουριά των υποδημάτων του Ιησού και όλα τα άλλα· για παράδειγμα είπε ότι ο Ιησούς είναι κριτής και θα αποδώσει δικαιοσύνη σύμφωνα με την αξία του καθενός και ότι θα χορηγήσει σε όλους ανεξαιρέτως το Άγιο Πνεύμα με αφθονία, ώστε όταν Τον δεις να έρχεται προς το βάπτισμα να μην υποψιαστείς τίποτε το ταπεινό. 

Επίσης, για τον ίδιο λόγο, όταν Αυτός ήταν παρών εκεί, Του προβάλλει ταπεινή αντίρρηση, λέγοντας: «ἐγὼ χρείαν ἔχω ὑπὸ σοῦ βαπτισθῆναι, καὶ σὺ ἔρχῃ πρός με;(: Εγώ έχω ανάγκη να βαπτισθώ από σένα τον αναμάρτητο, και συ έρχεσαι σε μένα για να δεχθείς το βάπτισμα;)»[Ματθ.3,14].

'Ὁ Χριστός θά μᾶς ἀπαλλάξει ἀπό αὐτή τήν τυραννία, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (Απόσπασμα)



Ο Χριστός θα μας απαλλάξει από αυτή την τυραννία, 6-1-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (Απόσπασμα)

Ὁ Γέροντας μίλησε μέ τίς μετάνοιές του !!!

ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΠΑΙΝΟΥΣ.

΄Επαινοι.

Ένας Ιερεας κάλεσε τον Άγιο Παϊσιο στην Κύπρο.Ο Άγιος έκανε υπακοη και πήγε στην Κύπρο.Στην αίθουσα ο Ιερέας μιλησε με τα καλύτερα λόγια και δεν σταμάτησε να επαινει τον Άγιο για τους ασκητικούς αγώνες του.Ηλθε η ώρα και λέγει ο Ιερέας στον Άγιο να πεί δυό κουβέντες .Ο Άγιος κάνει μια στρωτή μετάνοια.

Τά ἅγια Θεοφάνεια - π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος

 Ο π. Αθανάσιος Μυτιληναίος ομιλεί για την εορτή των αγίων Θεοφανείων και το μυστήριο της Αγίας Τριάδος.

Ὁ Ἱερός Θίασος


Γράφει ο Γεώργιος Τζανάκης

Λέει ὁ ἅγιος Βαρσανούφιος: «Ποιοί εἶναι οἱ πνευματικοὶ καρποὶ παρὰ τὸ νὰ ἀγωνιστῇς γιὰ τὴν πίστι τοῦ Χριστοῦ καὶ νὰ στερεώσῃς τὸν Χριστιανισμό; Βέβαια κυρίως διὰ τοῦ Χριστοῦ στερεώνεται, ἀλλὰ θέλει ὁ Θεὸς νὰ δοκιμάσῃ τὶς προαιρέσεις τῶν ἀνθρώπων, ὥστε νὰ φανῇ καθαρὰ ποὺ ρέπουσι».

«Ποῖοι δὲ εἰσὶν οἱ πνευματικοὶ καρποὶ, ἤ τὸ ἀγωνίσασθαι περὶ τῆς πίστεως τοῦ Χριστοῦ καὶ στῆναι τὸν Χριστιανισμόν; Εἰ γὰρ καὶ τὰ μάλιστα διὰ τοῦ Χριστοῦ στήκει, ἀλλὰ θέλει ὁ Θεὸς δοκιμάσαι τὰς προαιρέσεις τῶν ἀνθρώπων, εἰς ἐπίδειξιν πάντως ποὺ ρέπουσι»· ΑΓ. ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ:ΒΙΒΛΟΣ ΒΑΡΣΑΝΟΥΦΙΟΥ ΚΑΙ ΙΩΑΝΝΟΥ. Ἐκδ. Β. Ρηγοπούλου. Θεσ/κη 1974 σελ.358

Καὶ στὸν συγκεκριμένο διωγμὸ τῆς πίστεως καὶ τῶν πιστῶν αὐτὸ ποὺ πλέον ξεκαθαρίζει καὶ γιὰ τοὺς πλέον δυσκινήτους πνευματικῶς καὶ διανοητικῶς εἶναι οἱ προαιρέσεις τῶν ἀνθρώπων.

Εἴδαμε ξακάθαρα τὴν ἐνδοτικὴ στάσι τῆς ἱεραρχίας ἔναντι τῆς ἄτιμης πολιτείας καὶ τὴν πλήρη ἀπεμπόλησι ἀκόμη καὶ τῶν συνταγματικῶς κατοχυρωμένων δικαιωμάτων τῆς Ἐκκλησίας, πλὴν ἐλαχίστων ἀρχιερέων ποὺ τιμοῦν, ὅσο μποροῦν μέσα στὸν χαμό, τὸ σχῆμα τους καὶ τὸν ὄρκο τους.

Εἴδαμε τὴν θλιβερὴ στάσι πολλῶν ἱερέων καὶ πνευματικῶν οἱ ὁποῖοι ἀδιαμαρτύρητα δέχτηκαν νὰ κλείσουν τοὺς ναοὺς καὶ νὰ λειτουργοῦν χωρὶς τὸν λαό τοῦ Θεοῦ ἤ μετατρέποντας ἐνίοτε τὸν ναὸ σὲ καρναβάλι τρομοκρατημένων μασκοφόρων.

Εἴδαμε καὶ τοὺς εὐβλαβεῖς πιστοὺς θρησκευόμενους, σὰν τὰ σκυλάκια τοῦ Παβλώφ νὰ ὑπακούουν στὰ ἐντελῶς παράλογα κελεύσματα ἱεραρχῶν καὶ παπάδων.

Εἴδαμε νὰ ὑβρίζονται καὶ νὰ διαβάλλονται, ἀπὸ ἐπισκόπους ἤ ἱερεῖς, ὅσοι προσπαθοῦν νὰ κρατήσουν τὰ στοιχειώδη τῆς πίστεως δηλαδὴ τὸ νὰ πᾶς καὶ νὰ λειτουργηθῆς καὶ νὰ μεταλάβῃς,. Εἴδαμε –καὶ βλέπουμε- πολλά , καὶ εἶναι μόνον ἡ προθέρμανσις στὸ νεοεποχίτικο καζάνι ποὺ σιγοβράζει…

Ἔφτασε ἐπίσκοπος νὰ λέῃ: 

«Και εκείνος που απαιτεί ετσιθελικά να λειτουργηθεί ή να κοινωνήσει, δουλεύει στον διάβολο και η Θεία Κοινωνία γίνεται εις κρίμα και εις κατάκριμα». (Ἀργολίδος Νεκτάρ-ιος: Ποιμαντικὲς συστάσεις γιὰ τὸ Ἅγιο Δωδεκαήμερο. 21 Δεκεμβρίου 2020)(1)

Ὅποιος ἀπαιτεῖ ἐτσιθελικά νὰ λειτουργηθῇ καὶ νὰ κοινωνήσῃ δουλέυει στὸν διάβολο!!! Προσέξτε τὶς λέξεις: Ἀπαιτεῖ. Τί ἀπαιτεῖ; Νὰ λειτουργηθῇ. Ποὺ εἶναι τὸ πρόβλημα; Ἁπαιτῶ σημαίνει «ἔχω τὴν ἀξίωσι εἰς τί ἤ διὰ τί, ζητῶ τι ὀφειλόμενον» (ΛΕΞΙΚΟ Δ. ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ τομ2 σελ705) Ἁπὸ ποιόν τὸ ἀπαιτεῖ;

Ἡ εὐαγγελική περικοπή τῆς συνάξεως τοῦ Τιμίου Προδρόμου σέ ἑρμηνευτική ἀπόδοση Π. Τρεμπέλα

Η ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ 

ΤΗΣ ΣΥΝΑΞΕΩΣ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ 

ΣΕ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ Π. ΤΡΕΜΠΕΛΑ 

ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ Α΄29-34 

29 Τῇ ἐπαύριον βλέπει ὁ ᾿Ιωάννης τὸν ᾿Ιησοῦν ἐρχόμενον πρὸς αὐτὸν καὶ λέγει· ἴδε ὁ ἀμνὸς τοῦ Θεοῦ ὁ αἴρων τὴν ἁμαρτίαν τοῦ κόσμου. 30 οὗτός ἐστι περὶ οὗ ἐγὼ εἶπον· ὀπίσω μου ἔρχεται ἀνὴρ ὃς ἔμπροσθέν μου γέγονεν, ὅτι πρῶτός μου ἦν. 31 κἀγὼ οὐκ ᾔδειν αὐτόν, ἀλλ' ἵνα φανερωθῇ τῷ ᾿Ισραήλ, διὰ τοῦτο ἦλθον ἐγὼ ἐν τῷ ὕδατι βαπτίζων. 32 καὶ ἐμαρτύρησεν ᾿Ιωάννης λέγων ὅτι τεθέαμαι τὸ Πνεῦμα καταβαῖνον ὡς περιστερὰν ἐξ οὐρανοῦ, καὶ ἔμεινεν ἐπ' αὐτόν. 33 κἀγὼ οὐκ ᾔδειν αὐτόν, ἀλλ' ὁ πέμψας με βαπτίζειν ἐν ὕδατι, ἐκεῖνός μοι εἶπεν· ἐφ' ὃν ἂν ἴδῃς τὸ Πνεῦμα καταβαῖνον καὶ μένον ἐπ' αὐτόν, οὗτός ἐστιν ὁ βαπτίζων ἐν Πνεύματι ῾Αγίῳ. 34 κἀγὼ ἑώρακα καὶ μεμαρτύρηκα ὅτι οὗτός ἐστιν ὁ υἱὸς τοῦ Θεοῦ. 

Ερμηνευτική απόδοση Παν. Τρεμπέλα 

ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ Α΄29-34 

29 Την άλλη μέρα είδε ο Ιωάννης τον Ιησού να έρχεται κοντά του και είπε: “Να Eκείνος που προφήτευσε ο Ησαΐας και μας τον απέστειλε ο Θεός για να θυσιασθεί ως αρνί και να σηκώσει με τη σφαγή και τη θυσία Tου ολόκληρη την αμαρτία και την ενοχή του κόσμου, και έτσι να την εξαλείψει. 30 Αυτός είναι για τον Oποίο σας είπα: “Ύστερα από μένα έρχεται κάποιος που υπήρχε πολύ πιο πριν από μένα και είναι ασυγκρίτως λαμπρότερος και ενδοξότερός μου, διότι ως Θεός υπήρχε πριν από μένα.

Ἡ ἀποστολική περικοπή τῆς συνάξεως τοῦ Τιμίου Προδρόμου σέ ἑρμηνευτική ἀπόδοση Π. Τρεμπέλα


Η ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ 

ΤΗΣ ΣΥΝΑΞΕΩΣ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ 

ΣΕ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ Π. ΤΡΕΜΠΕΛΑ 

ΠΡΑΞΕΙΣ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΙΘ΄1-8 

Ἐγένετο δὲ ἐν τῷ τὸν ᾿Απολλὼ εἶναι ἐν Κορίνθῳ Παῦλον διελθόντα τὰ ἀνωτερικὰ μέρη ἐλθεῖν εἰς ῎Εφεσον· καὶ εὑρὼν μαθητάς τινας 2 εἶπε πρὸς αὐτούς· εἰ Πνεῦμα ῞Αγιον ἐλάβετε πιστεύσαντες; οἱ δὲ εἶπον πρὸς αὐτόν· ἀλλ᾿ οὐδὲ εἰ Πνεῦμα ῞Αγιόν ἐστιν ἠκούσαμεν. 3 εἶπέ τε πρὸς αὐτούς· εἰς τί οὖν ἐβαπτίσθητε; οἱ δὲ εἶπον· εἰς τὸ ᾿Ιωάννου βάπτισμα. 4 εἶπε δὲ Παῦλος· ᾿Ιωάννης μὲν ἐβάπτισε βάπτισμα μετανοίας, τῷ λαῷ λέγων εἰς τὸν ἐρχόμενον μετ᾿ αὐτὸν ἵνα πιστεύσωσι, τοῦτ᾿ ἔστιν εἰς τὸν ᾿Ιησοῦν Χριστόν. 5 ἀκούσαντες δὲ ἐβαπτίσθησαν εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Κυρίου ᾿Ιησοῦ.
6 καὶ ἐπιθέντος αὐτοῖς τοῦ Παύλου τὰς χεῖρας ἦλθε τὸ Πνεῦμα τὸ ῞Αγιον ἐπ᾿ αὐτούς, ἐλάλουν τε γλώσσαις καὶ προεφήτευον. 7 ἦσαν δὲ οἱ πάντες ἄνδρες ὡσεὶ δεκαδύο. 8 Εἰσελθὼν δὲ εἰς τὴν συναγωγὴν ἐπαρρησιάζετο ἐπὶ μῆνας τρεῖς διαλεγόμενος καὶ πείθων τὰ περὶ τῆς βασιλείας τοῦ Θεοῦ. 

Ερμηνευτική απόδοση Παν. Τρεμπέλα 

ΠΡΑΞΕΙΣ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΙΘ΄1-8 

Όσο χρόνο ο Απολλώς ήταν στην Κόρινθο, ο Παύλος, αφού περιόδευσε τα βορειότερα και υψηλότερα μέρη της Μικράς Ασίας, ύστερα πήγε στην Έφεσο.

Τά Ἅγια Θεοφάνεια. Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά τή Βάπτιση τοῦ Κυρίου. Μέρος Δεύτερο


ΤΑ ΑΓΙΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ[:Ματθ.3,13-17] 

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΑΠΤΙΣΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ 

[Μέρος δεύτερο:υπομνηματισμός των εδαφίων Ματθ.3,15-17] 

Πρόσεξε, λοιπόν, ποιου είδους παράδοξα γεγονότα συμβαίνουν, τα οποία αποτελούν προοίμια των μελλοντικών θαυμάτων. Δηλαδή, δεν ανοίγεται ο παράδεισος μόνο, αλλά ο ίδιος ο ουρανός. Ας αφήσουμε, όμως, τον λόγο για τη συμπεριφορά των Ιουδαίων, για μια άλλη φορά που θα μας δοθεί η ευκαιρία. Τώρα, με την βοήθεια του Θεού, ας επανέλθουμε στο θέμα μας. 

«Καὶ βαπτισθεὶς ὁ Ἰησοῦς ἀνέβη εὐθὺς ἀπὸ τοῦ ὕδατος· καὶ ἰδοὺ ἀνεῴχθησαν αὐτῷ οἱ οὐρανοί (:Κι όταν βαπτίσθηκε ο Ιησούς, επειδή ως αναμάρτητος δεν είχε τίποτε να εξομολογηθεί, ανέβηκε αμέσως απ’ το νερό του Ιορδάνη και δεν έμεινε σε αυτό, όπως οι άλλοι που την ώρα του βαπτίσματός τους εξομολογούνταν τις αμαρτίες τους. Και ξαφνικά άνοιξαν γι’ Αυτόν οι ουρανοί, και είδε το Πνεύμα του Θεού να κατεβαίνει με εξωτερική μορφή που έμοιαζε με περιστέρι, και να έρχεται πάνω Του)»[Ματθ. 3,16]. 

Για ποιο λόγο άνοιξαν οι ουρανοί; Μα για να μάθεις ότι συμβαίνει το ίδιο, όταν βαπτίζεσαι κι εσύ, εφόσον ο Θεός σε προσκαλεί προς την ουράνια πατρίδα και προσπαθεί να σε πείσει να μη διατηρείς κανένα δεσμό με τα επίγεια πράγματα. Εάν όμως δεν βλέπεις το άνοιγμα του ουρανού, να μη φανείς δύσπιστος γι’ αυτό. Διότι πραγματικά στην αρχή των παραδόξων και πνευματικών πραγμάτων, έχουμε πάντοτε την παρουσία αισθητών εμφανίσεων και την πραγματοποίηση τέτοιων θαυμαστών γεγονότων, χάριν εκείνων, οι οποίοι δε διαθέτουν εύστροφο πνεύμα και έχουν ανάγκη αισθητής οράσεως και δεν μπορούν να αντιληφθούν τίποτε το μη αισθητό, αλλά μόνο μπροστά σε όσα βλέπουν με τα μάτια τους πτοούνται· με αποτέλεσμα, έστω και αν έπειτα δε συνεχίζονται τα θαύματα, να παραδέχεσαι δια της πίστεως, όσα πράγματα αποκαλύφθηκαν μία φορά στην αρχή διαμέσου των θαυμάτων.

Οἱ ἑπτά λόγοι γιά τούς ὁποίους βαπτίστηκε ὁ Χριστός (κατά Ἰωάννη Δαμασκηνό)

Ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός αναφέρει επτά λόγους για τους οποίους βαπτίστηκε ο Χριστός:
α. Ο Χριστός δεν βαπτίστηκε γιατί είχε ανάγκη από ψυχική κάθαρση, αλλά ΄πήρε΄ επάνω Του την δική μας κάθαρση: «οὐχ ὡς αὐτός χρήζων καθάρσεως, ἀλλά τήν ἐμήν οἰκειούμενος κάθαρσιν»
β. Για να συντρίψει τα κεφάλια των νοητών δρακόντων (δηλ των δαιμόνων) μέσα στο νερό, διότι οι δαίμονες μετά των πτώση του Αδάμ έχουν κατακλύσει την φύση. Ο Χριστός με την βάπτισή του τους διώχνει από παντού. (βλ εικόνα της βαπτίσεως του Χριστού).

''Γεννιόμαστε γιά νά πεθάνουμε, ἀλλά καί πεθαίνουμε γιά νά Zήσουμε...''

"Όπως ο Θεός μεταδίδει εξίσου σε όλους τους ανθρώπους το Φως Του, έτσι και οι μιμητές Του ας ακτινοβολούν προς όλους, κοινή και ισότιμη αγάπη."
"Όταν ακούσεις κάποιον να σου απευθύνει μεγάλες απειλές και να υπόσχεται, ότι θα σου προξενήσει παντός είδους τιμωρίες, στρέψε το βλέμμα σου προς τον Κύριο, ο Οποίος καταστρέφει τα σχέδια και απορρίπτει τους διαλογισμούς των Λαών."

Ὁ Θεός ἀρχιζει τό ἔργο τῆς σωτηρίας μας

Ὁ μακαριστός Νικόλαος Σωτηρόπουλος ἐπισημαίνει:

Δέν εἴμεθα ἐμεῖς, πού βρίσκουμε τόν Χριστό. Εἶναι ὁ Χριστός, πού βρίσκει ἐμᾶς συμφώνως πρός τόν λόγο του, «Ἦλθεν ὁ Υἱός τοῦ ἀνθρώπου ζητῆσαι καί σῶσαι τό ἀπολωλός».

****
Γράφει ὁ ἀπόστολος Παῦλος πρός χριστιανούς προερχομένους ἀπό τούς ἐθνικούς, οἱ ὁποῖοι δέν γνώριζαν τόν Θεό καί λάτρευαν ψευδοθεούς: 

6 Ἰανουαρίου. ♰ ΤΑ ΑΓΙΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΚΑΙ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΣΩΤΗΡΟΣ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. 6ης Ἰαν. (Τίτ. β΄ 11-14, γ΄ 4-7).

Τιτ. 2,11            Ἐπεφάνη γὰρ ἡ χάρις τοῦ Θεοῦ ἡ σωτήριος πᾶσιν ἀνθρώποις,

Τιτ. 2,11                     Διότι εφανερώθη πλέον και εδόθη εις όλους, κυρίους και δούλους, η χάρις του Θεού, η σωτήριος δια τους ανθρώπους.

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible