Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΤΟΥ Π. ΣΑΒΒΑ

ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΤΟΥ Π. ΣΑΒΒΑ

https://livestream.com/accounts/25545482

ΟΜΙΛΙΑ ΖΩΝΤΑΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ Ι. Μ. ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΑΣ ΕΔΕΣΣΑΣ

ΟΜΙΛΙΑ ΖΩΝΤΑΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ Ι. Μ. ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΑΣ ΕΔΕΣΣΑΣ

Τετάρτη, 18 Ιανουαρίου 2017

Τό Σῶμα καί τό Αἷμα τοῦ Χριστοῦ. Μυσταγωγική Κατήχηση 4-2. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης


Τό Σῶμα καί τό Αἷμα τοῦ Χριστοῦ. Μυσταγωγική Κατήχηση 4-2. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης
Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 09-02-2013
(Σύναξη Ἀνδρῶν)
www.hristospanagia.gr

«Ἡ προσευχή μέ τό ὄνομα τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ»


Πρωτ. Στεφάνου Ἀναγνωστόπουλου

Ὅπως λοιπόν γιά νά ἀντιμετωπίσουμε μιά ἀσθένεια, πρέπει νά χρησιμοποιήσουμε κάποια φαρμακευτική ἀγωγή, κάτι ἀνάλογο ἀπαιτεῖται καί γιά τίς ψυχικές ἀσθένειες τῶν πολλῶν μας παθῶν. Ἄρα, δέν ἐπιτυγχάνεται κάθαρσις ἀπό τήν τυραννία τῶν παθῶν καί ἀπό τήν ἐξουσία τοῦ διαβόλου χωρίς τήν βοήθεια τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ, ἀφοῦ Ἴδιος τό λέει:
«Χωρίς ἐμοῦ οὐ δύνασθε ποιεῖν οὐδέν»1.
Γι᾿ αὐτό: «Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, ἐλέησόν με», παντοῦ καί πάντοτε.
Ἄν, ὡστόσο, δέν αἰχμαλωτίζουμε καθημερινά «πᾶν νόημα εἰς τήν ὑπακοήν τοῦ Χριστοῦ»2, κάθε σκέψι μας καί κάθε ἐνέργεια τῆς ζωῆς μας σ᾿ αὐτή τήν ὑπακοή, οἱ προσευχές μας θά εἶναι ἄκαρπες, στεῖρες.
  • Θυμώνεις; Νευριάζεις; Ταράζεσαι; Χάθηκε προσευχή.
  • Κατακρίνεις, ἰδίως τό ράσο; Τότε ὄχι μόνο ἀχρηστεύεται προσευχή σου, ἀλλά καί μολύνεται θανάσιμα καί κολάζεται ψυχή σου.

Ὁ Ὅσιος Συμεών τῶν Σπηλαίων τοῦ Πσκωφ. Ἐμπειρίες καί διηγήσεις γνωστῶν του


Ο ΟΣΙΟΣ ΣΥΜΕΩΝ ΤΩΝ ΣΠΗΛΑΙΩΝ ΤΟΥ ΠΣΚΩΦ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΗΓΗΣΕΙΣ ΓΝΩΣΤΩΝ ΤΟΥ. 


Στο  κεφάλαιο αυτό προστέθηκε από τά αρχεία των εκδοτών της αδελφότητας  του όσιου Γερμανού της Αλάσκας.
Ο Θεόδωρος Ιρτέλ θυμάται καί διηγείται κάποια περιστατικά γιά τον όσιο Συμεών:
Ο π. Συμεών έζησε σ’ ένα κελί της μονής Πέτσορι, είκοσι σκαλιά κάτω από το έδαφος. Τό κελί αυτό τό χρησιμοποίησε ο γέροντας από υπακοή.
Πρόσεχε μη χτυπήσεις τό κεφάλι σου, άκουγα κάπου από τό βάθος όταν χτυπούσα την εξωτερική πόρτα λέγοντας την προσευχή του Ιησού, για να κατεβώ κάτω καί να εξομολογηθώ. Μέ υποδεχόταν μ’ ένα μικρό κερί στο χέρι καί καθόταν μαζί μου στη γωνιά, σ’ ένα τραπέζι πού ήταν καλυμμένο μέ σκούρο τραπεζομάντηλο. Στον τοίχο ήταν κρεμασμένος ένας μεγάλος ζωγραφικός πίνακας της Αναστάσεως του Χριστού, μέ τη Μαρία τη Μαγδαληνή γονατιστή μπροστά Του.
Ο π. Συμεών μιλούσε απλά, μέ μια τοπική προφορά (του Πσκώβ), στο δόκιμο πού πέφτει στήν αμαρτία: «’Άν μπορούσες τουλάχιστο να προσπαθήσεις, ώστε να μη σου γίνει συνήθεια!»

Ἡ Τίμια Ἑλληνοπούλα. ΩΦΕΛΙΜΕΣ ΔΙΗΓΗΣΕΙΣ. ΟΣΙΟΥ ΠΑΙΣΙΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ.

Η Τίμια Ελληνοπούλα

Συνήθεια είναι εν καιρώ πολέμου να γίνεται καί επιστράτευση, αλλά καί να αγγαρεύουν κατά κάποιον τρόπο από τά πλησίον χωριά τούς χωρικούς γιά διάφορες μεταφορές. Είναι δε παρατηρημένο ότι όσοι πιστεύουν πολύ, φυσικά ζούνε καί τίμια, χριστιανικά, καί τό σώμα τους το τίμιο προστατεύεται από τά πυρά περισσότερο από όταν φορούσαν Τίμιο Ξύλο.
Όσοι πιστεύουν λιγότερο, οι κίνδυνοι του πολέμου τούς αναγκάζουν να γίνουν πιο πιστοί.
Επίσης όσοι πιστεύουν πολύ, έχουν και πολλή καλοσύνη, δέχονται και την θεϊκή δύναμη και θεϊκό θάρρος. Αυτοί ορμάνε επάνω στους ενόχους, δεν τούς σκοτώνουν, τούς πιάνουν ζωντανούς, αιχμάλωτους.
Βλέπει κανείς ένα μικρό κουταβάκι να ορμάει στο θηρίο τόν λύκο, καί ο ένοχος λύκος να υποχωρεί, πόσο μάλλον στο πλάσμα του, όταν βάρβαροι περνούν τά σύνορα μέ σκοπό να ατιμάσουν καί να ρημάξουν. Ο λιγότερο λοιπόν πιστός έχει καί λιγότερη κακία, καί γιά να προφυλάξει τόν εαυτό του τραυματίζει τον εχθρό. Ο δε πολύ φοβιτσιάρης έχει καί την περισσότερη κακία, γιατί δεν αρκείται στο να τόν τραυματίσει, αλλά χωρίς καν να εξετάσει τί άνθρωπος είναι: έρχεται να παραδοθεί, είναι συνάδελφός του, είναι χωρικός, αδειάζει όλες τις σφαίρες του, γιατί τόν εαυτό του μόνο σκέφτεται, μην τυχόν καί τον πιάσουν.

Ἀποτελεῖ εἶδος συμπροσευχῆς, ἡ λιτάνευση εἰκόνας ἀπό αἱρετικό ‘’ἐπίσκοπο’’

Εικόνα
ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΙΔΟΣ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΗΣ, Η ΛΙΤΑΝΕΥΣΗ ΕΙΚΟΝΑΣ ΑΠΟ  ΑΙΡΕΤΙΚΟ ‘’ΕΠΙΣΚΟΠΟ’’
 
Του  Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
 
Η συμμετοχή αιρετικού ‘’επισκόπου’’, ‘’λιτανεύοντος’’ εικόνα Αγίου, αποτελεί είδος συμπροσευχής.   Επιτρέπεται σε Εσπερινή Ακολουθία κατά τη Λιτανεία, να συμμετέχει και αιρετικός ‘’επίσκοπος’’ κρατώντας  Εικόνα;  Δεν αποτελεί τούτο συνεορτασμό και συμπροσευχή;    Η Λιτανεία δεν είναι μέρος της Εκκλησιαστικής Ακολουθίας.  Η συμμετοχή αιρετικού ‘’επισκόπου’’ λιτανεύοντος εικόνα Αγίου, δεν αποτελεί είδος συμπροσευχής;  Ο Κανών ΛΓ΄ της εν Λαοδικεία Συνόδου λέγει «Ου δει αιρετικούς ή σχισματικούς συνεύχεσθαι».  Δεν αποτελεί παράδειγμα σχετικοποίησης των Ιερών Κανόνων, ο συνεορτασμός αυτός;  Προς τι ο συνεορτασμός μετά αιρετικού ‘’επισκόπου’’ και ο συνεπαγόμενος σκανδαλισμός του πληρώματος της Εκκλησίας;
Τι σημαίνει λιτανεία;

Φανταστικό, Φαντασία, Φάντασμα (Μητροπολίτου Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου Ἱεροθέου Βλάχου)

Φανταστικό, Φαντασία, Φάντασμα

Φανταστικό, Φαντασία, Φάντασμα
 
Αρχιμ. Ιεροθέου Βλάχου** Νυν Μητροπολίτου Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου
 
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ
Με το θέμα της φαντασίας, που είναι σπουδαιότατο για την μεταμόρφωση του ανθρώπου και την πορεία του προς την θέωση, έχω ασχοληθεί στα βιβλία μου, ιδιαιτέρως στο βιβλίο μου με τίτλο «Θεραπευτική αγωγή», καθώς επίσης και σε μερικές σελίδες στο άλλο βιβλίο μου «Ψυχική ασθένεια και υγεία». Δεν θέλω, βέβαια, να επανέλθω πάνω στο θέμα αυτό, γιατί πιστεύω ότι αναπτύχθηκε διεξοδικά, αλλά θέλω να υπογραμμίσω μερικά σημεία, τα οποία θε­ωρώ πολύ απαραίτητα για την κατανόηση των θέσεων του κεφαλαίου εκείνου περί φαντασίας.
1) Οι άγιοι Πατέρες που ασχολήθηκαν και έγραψαν για το θέμα αυτό δεν ξεκίνησαν από ψυχoλoγικές έρευνες, ούτε από την προσπάθεια απλώς να ερευνήσουν επιστημονικά τον εσωτερικό κόσμο του ανθρώπου. Άλλωστε ξέρουμε από την διδασκαλία της Ορθοδόξου Εκκλησίας ότι οι άγιοι Πατέρες δεν ήταν επιστήμονες του γραφείου, αλλά Ποι­μένες του λαού του Θεού. Και φυσικά είχαν την εμπειρία πως ενεργεί η Χάρη του Θεού μέσα στον άνθρωπο. 
Με άλλα λόγια οι άγιοι Πατέρες γνώρισαν πολύ καλά την ψυχή, όπως είναι μετά το συνταρακτικό γεγονός της πτώσε­ως, και στην συνέχεια γνώρισαν την ψυχή και όλον τον ε­σωτερικό κόσμο του ανθρώπου, όπως αναγεννάται με την Χάρη του Θεού. Έτσι έκαναν τις παρατηρήσεις τους πάνω στο θέμα της φαντασίας όχι κινούμενοι από ψυχολογικές, επιστημονικές έρευνες, αλλά από την εμπειρία που είχαν και με σκοπό, φυσικά, να καθοδηγήσουν τον λαό του Θεού. Και όταν οι άγιοι Πατέρες χρησιμοποίησαν την ορολογία των φιλοσόφων και επιστημόνων της εποχής εκείνης δεν ταυτίζονταν πέρα για πέρα με τις θεωρίες τους. 

Τά θαυματουργά σταφύλια τοῦ Ὁσίου Συμεών τοῦ Μυροβλήτου

Τα θαυματουργά σταφύλια του Οσίου Συμεών του Μυροβλήτου.
Ιερά Μονή Χιλανδαρίου Αγίου Όρους.

Από τον τάφο του Οσίου Συμεών του Μυροβλήτου έχει φυτρώσει μόνο του με θαυματουργικό τρόπο, άνευ σποράς, ένα κλήμα για παρηγοριά των Πατέρων της Μονής. Τα σταφύλια του κλήματος αυτού έχουν θεραπεύσει θαυματουργικά τη στείρωση πολλών ατέκνων γυναικών.
Τα σταφύλια αποξηραίνονται και συνήθως δίνονται τρεις ρώγες μαζί με μικρό κομμάτι κληματοβέργας και έντυπες οδηγίες για τη χρήση τους.

Λίγο πρίν τήν κοίμησή του εἶπε ὁ Ὅσιος Συμεών ὁ διά Χριστόν Σαλός

Ο όσιος Συμεών ο διά Χριστόν σαλός (6ος αι), πού έφτασε σε υψηλά μέτρα πνευματικής τελειότητας, ενημερώνοντας τον φίλο του διάκονο Ιωάννη γιά την επικείμενη αναχώρησή του απ’ αυτή τη ζωή, του είπε: «Δεν έχω πάνω μου τίποτα πού να είναι αντάξιο της ουράνιας αμοιβής. Θα σωθώ μόνο αν θελήσει ο Κύριος να μέ ελεήσει δωρεάν με τή χάρη Του. Μάθε ότι κι εσένα θα σε πάρει σύντομα κοντά Του ο Θεός.

Ἠχητικό Ἁγιολόγιο 18 Ἰανουαρίου


Ἀκοῦστε τό βίο τῶν Ἁγίων της Ὀρθοδοξίας πού ἑορτάζουν σήμερα 18 Ἰανουαρίου


Για να κατεβάσετε και να αποθηκεύσετε την ομιλία σε mp3 πατήστε ΕΔΩ (δεξί κλίκ αποθήκευση ως, ή αποθήκευση δεσμού ως)

Ἱερά Μονή Ὁσίου Δαβίδ, Εὔβοια.

http://apantaortodoxias.blogspot.gr/2017/01/i.html

18 Ιανουαρίου Συναξαριστής. Αθανασίου του Μεγάλου, Κυρίλλου Πατριάρχη Αλεξανδρείας, Θεοδούλης Μάρτυρος, των Αγίων Μαρτύρων Ελλαδίου του Κομενταρησίου, Θεοδούλου, Βοήθου, Ευαγρίου και Μακαρίου, Ξένης Μάρτυρος, Μαρκιανού Οσίου, Εφραιμίου Επισκόπου, Σιλβάνου Οσίου, Ιωακείμ εκ Βουλγαρίας, Μαξίμου Επισκόπου, Αθανασίου διά Χριστόν Σαλού, Αθανασίου εκ Ρωσίας.

Άγιος Αθανάσιος ο Μέγας (εορτή Αθανάσιος, Αθανασία)

Ο Μέγας Αθανάσιος γεννήθηκε κατά το έτος 295 μ.Χ. στην Αλεξάνδρεια από Χριστιανούς γονείς. Έτυχε επιμελημένης εκπαιδεύσεως φιλοσοφικής και θεολογικής. Κατά τη νεανική του ηλικία συνδέθηκε με τον Μέγα Αντώνιο και ασκήτευσε μαζί του στην έρημο.
Στην αρχή χειροθετήθηκε αναγνώστης της Εκκλησίας της Αλεξανδρείας και το 318 μ.Χ. ήταν ήδη διάκονος. Το έτος 325 μ.Χ. συνοδεύει τον γέροντα Πατριάρχη Αλεξανδρείας Αλέξανδρο στη Νίκαια, όπου συγκλήθηκε η Α’ Οικουμενική Σύνοδος, «του χορού των διακόνων ηγούμενος».
Εκεί, χάρη στη μόρφωσή του και μάλιστα στη θερμουργό και ακλόνητη πίστη του, αναδείχθηκε ένας από τους θαρραλέους αγωνιστές κατά της αιρέσεως του Αρείου.
Μάλιστα δε, όπως αποφάνθηκε η εν Αλεξανδρεία Σύνοδος του 399 μ.Χ., κυρίως ο Αθανάσιος «την νόσον του Αρειανισμού έστησεν».
Κανένας, ίσως, άλλος από τους Πατέρες και Διδασκάλους της Εκκλησίας, της περιόδου εκείνης, δεν αντιμετώπισε τόσο σπουδαία εκκλησιαστικά και θεμελιώδη προβλήματα της Εκκλησίας, όπως ήταν τα περί Θεού, κόσμου, ανθρώπου, δημιουργίας, τριαδολογίας, ενανθρωπήσεως του Υιού και Λόγου του Θεού, σωτηρίας, χριστολογίας, πνευματολογίας, Οικουμενικής Συνόδου κ.α.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ



ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία: hristospanagia@yahoo.gr
.
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό hristospanagia@yahoo.gr
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΑΚΟΥΣΤΕ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΤΕ ΟΜΙΛΙΕΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ- ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ