Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Πέμπτη 28 Απριλίου 2022

Στήν Ἀνάσταση τῶν νεκρῶν (Ε' μέρος), Ἁγ. Ἰωάννου Χρυσοστόμου Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης

http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ 28-4-2022

https://youtu.be/Bx7jFkopl0w
Συν Θεω ζωντανή μετάδοση τώρα: ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ 28-4-2022

Στήν Ἀνάσταση τῶν νεκρῶν (Δ' μέρος), Ἁγ. Ἰωάννου Χρυσοστόμου, Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου

 ΚΗΡΥΓΜΑ_Στην Ανάσταση των νεκρών (Δ' μέρος), Ἁγ. Ἰωάννου Χρυσοστόμου 27-4-2022, Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Γιατί δέν κατέβηκε ὁ Χριστός ἀπό Τόν Σταυρό;


Δημήτριος Παναγόπουλος
(Ιεροκήρυκας)

Είχα έναν άθεο θείο, που με έλεγε:
- Γιατί δεν κατέβηκε ο Χριστός από Τον Σταυρό; Άμα ήταν Θεός, θα μπορούσε να ξεφύγει. Τον πιάσανε, τον «κατεργάρη» και Τον Σταυρώσανε οι Εβραίοι! Δεν μπορούσε να ξεφύγει! Τον εαυτόν Του δεν μπορούσε να βοηθήσει...
Και τον ρώτησα:
- Τότε, πως ξέφυγε ο Χριστός, όταν κάποτε θέλησαν να Τον ρίξουν στον γκρεμό; τον ρώτησα. Ξέφυγε ανάμεσά τους. Πώς έγινε αυτό;
- Πού το αναφέρει αυτό; με ρώτησε.
Άνοιξα το Ευαγγέλιο και του έδειξα το χωρίο:
«Και αναστάντες εξέβαλον αυτόν έξω της πόλεως και ήγαγον αυτόν έως οφρύος του όρους, εφ’ ου η πόλις αυτών ωκοδόμητο, εις το κατακρημνίσαι αυτόν. Αυτός δε διελθών δια μέσου αυτών επορεύετο» (Λουκάς 4,29-30).
Είναι πολλών γνώμη αυτή, ότι ο Χριστός δεν μπορούσε να κάνει διαφορετικά, Τον στρύμωξαν οι Εβραίοι και Τον Σταύρωσαν. Όχι, δεν είναι έτσι! Ο Χριστός από αγάπη προς τον άνθρωπο, ήρθε προς το εκούσιο πάθος και Σταυρώθηκε. Αυτό να το βάλουμε μέσα στο μυαλό μας και να Του χρωστάμε πολύ ευγνωμοσύνη και υποχρέωση.

Στη συνέχεια τον ρώτησα:

Το Ἅγιο Φῶς σάν ὁλόλευκη σφαίρα


Το Άγιο Φως σαν ολόλευκη σφαίρα

Τον Απρίλιο του 2019, παρευρεθήκαμε στην τελετή του Αγίου Φωτός. Πριν μπεί ο Πατριάρχης μας στο ιερό κουβούκλιο κατά τις δυο, εγώ και άλλος ένας προσκυνητής είδαμε μια φλόγα από φως να κινείται με μεγάλη ταχύτητα προς τα αριστερά του ναού της Αναστάσεως. Μετά από λίγο προσέξαμε έναν ολοφώτεινο δίσκο να κινείται από δεξιά προς αριστερά. Κατά τις 2 παρά, λίγο πριν βγεί το άγιο φώς, είδαμε έναν καταιγισμό από αστραπές πάνω από το ιερό κουβούκλιο και αρχίσαμε με φωνάζουμε από χαρά.

Όταν ακούστηκαν οι καμπάνες και βγήκε το άγιο φως, μια ολοφώτεινη, κατάλαμπρη σφαίρα κινούνταν ακανόνιστα καιέπαιρνε ένα γαλήνιο υπερκόσμιο χρώμα. Η Μαρία Αγραπίδου

διηγείται:

- Εμείς καθόμαστε στο σημείο του φραγγελώματος και είδα στιγμιαία ένα ουράνιο τόξο στον τοίχο. Η ψυχή μου αγαλλίασε...αυτή την εμπειρία θα την κρατάω για πάντα στην ψυχή μου.

Η συμπροσκυνήτρια μου Σοφία, μας περιγράφει τα εξής :

-Όταν βγήκαμε στο προαύλιο, μετά την αφή του Αγίου Φωτός είδα έναν ολοφώτεινο δίσκο να κινείται κατά μήκος του τοίχου του Μετοχιού της Γεθσημανής που βρίσκεται απέναντι από τον

Ναό της Αναστάσεως. Δεν πίστευα στα μάτια μου...Η κυρία Όλγα Αδαμοπούλου μας περιγράφει το Άγιο Φως σαν αστραπή ενώ μια άλλη συμπροσκυνήτρια μας είπε ότι την επομένη πήγε με τον άνδρα της να προσκυνήσουν στον Πανάγιο τάφο. Είχε μεγάλη ουρά και κάποια στιγμή πρόσεξαν με τον άνδρα της μια σειρά απόταινιώδεις αστραπές να λαμπρύνουν το καθόλα σκοτεινό χώρο πάνω από το ιερό κουβούκλιο.

Δύο φόνοι καί μία κοιλία


Δύο φόνοι και μια κοιλία

Νέαρχος Παναγή

Όχι δεν είναι καινούρια μυθιστορηματική κινηματογραφική ταινία κατά το «Δύο γάμοι και μια κηδεία». Ο τίτλος αφορά πραγματικότητα.

Υπάρχει νόμιμος φόνος; δυστυχώς υπάρχει αλλά δεν θα έπρεπε. Υπάρχει ένα είδος φόνου ο οποίος καταδικάζεται από το νόμο και την κοινωνία αλλά υπάρχει και ένας άλλος φόνος που δεν καταδικάζεται, μάλλον δικαιολογείται , από τον νόμο και το κράτος αλλά και μεγάλο μέρος της κοινωνίας. Τι χωρίζει αυτούς τους δύο διαφορετικούς φόνους; Μια στρώση από δέρμα, μύες, βλεννογόνου και ένα υγρό, το αμνιακό υγρό. Τους χωρίζει μια κοιλία.

Ό,τι βρίσκεται στο έσω μέρος της κοιλίας μπορεί να θανατωθεί και ουδείς από τον νόμο θα ασχοληθεί, ερευνήσει, ανακρίνει και καταδικάσει. Ό,τι βρίσκεται εκτός της κοιλίας απασχολεί τον νόμο , το κράτος θα ερευνήσει, ανακρίνει, καταδικάσει και θα φυλακίσει και καλά κάνει.

Είμαστε τις τελευταίες ημέρες μάρτυρες μιας πρωτοφανούς υπόθεσης θανάτου τριών μικρών αδελφών σε διάστημα λιγότερο του ενός χρόνου. Συνταρακτικό και πολύ λυπηρό γεγονός το οποίο το κάνει ακόμη πιο τραγικό η πιθανότητα να πρόκειται για ανθρωποκτονίες και μάλιστα από την μητέρα τους. Η κοινή γνώμη παρακολουθεί τις προσπάθειες ιατρών, αστυνομικών, εγκληματολόγων, ανακριτών να εξιχνιάσουν την υπόθεση αγωνιώντας για την έκβασή της έρευνας. Παρατηρούμε στην τηλεόραση, ραδιόφωνο, μέσα κοινωνικής δικτύωσης απλό κόσμο, δημοσιογράφους, να εκφέρουν την άποψη τους επί του θέματος η οποία τις περισσότερες φορές είναι καταδικαστική για τη μάνα πριν αποφανθεί η δικαιοσύνη τελειωτικά. Ενίοτε οι αντιδράσεις είναι έντονες με συγκεντρώσεις πολυπληθούς κόσμου έξω από το σπίτι της μητέρας των παιδιών με εκτόξευση απειλών, και με συνθήματα κατά της μητέρας. Η λύπη όλων μας μεγάλη για την απώλεια των τριών μικρών αδελφών που όπως φαίνεται έγινε με τον ίδιο τρόπο και ίσως από την μητέρα.

28 Ἀπριλίου. † Πέμπτη τῆς διακαινησίμου. Τῶν ἐν Κυζίκῳ ἐννέα μαρτύρων (γ ́ αἰ.), Μέμνονος ὁσίου. Τῇ Πέμπτῃ τῆς διακαινησίμου μνήμη τοῦ νεομάρτυρος Μιχαὴλ τοῦ Εὐρυτᾶνος († 21 Μαρτίου 1544) ἐν τῇ γενετείρᾳ αὐτοῦ Γρανίτσῃ. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Πέμ. διακαινησίμου (Πρξ. β΄ 38-43).

Πραξ. 2,38         Πέτρος δὲ ἔφη πρὸς αὐτούς· μετανοήσατε, καὶ βαπτισθήτω ἕκαστος ὑμῶν ἐπὶ τῷ ὀνόματι Ἰησοῦ Χριστοῦ εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν, καὶ λήψεσθε τὴν δωρεὰν τοῦ Ἁγίου Πνεύματος.

Πραξ. 2,38               Είπε δε προς αυτούς ο Πετρος· “μετανοήσατε και ας βαπτισθή ο καθένας σας στο όνομα του Ιησού Χριστού δια την άφεσιν των αμαρτιών σας· και θα λάβετε και σεις την δωρεάν του Αγίου Πνεύματος.

Ἑρμηνεία εἰς τόν Κανόνα ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ - Ωδή γ’


Του Οσίου πατρός ημών Νικοδήμου του Αγιορείτου
Ερμηνεία εις τον Κανόνα

ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗΣ
ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ

Ήτοι της λαμπροφόρου Αναστάσεως του Κυρίου
Ποίημα όντα Ιωάννου του Δαμασκηνού


Ωδή γ’. Ο Ειρμός.

Δεύτε πόμα πίωμεν καινόν, ουκ εκ πέτρας αγόνου τερατουργούμενον, αλλ’ αφθαρσίας πηγήν, εκ τάφου ομβρήσαντος Χριστού, εν ω στερεούμεθα.
Ερμηνεία.
Άξιον απορίας είναι, διατί ο Μελωδός ανέφερεν εις τον Ειρμόν τούτον το καινόν πόμα, το οποίον δεν έχει καμμίαν προσαρμογήν εις την τρίτην της Άννης Ωδήν; Εις λύσιν της απορίας λέγομεν ότι, εάν προσέχωμεν καλώς, ευρίσκομεν τον Ειρμόν τούτον προσαρμοσμένον και εις την εορτήν της Αναστάσεως, και εις την τρίτην της Άννης Ωδήν, και άκουσον. Η βασιλεία του Θεού λέγεται μεν πολλαχώς κοντά εις την θείαν Γραφήν. λέγεται δε και η του Κυρίου ανάστασις, καθώς αυτός ο Κύριος την ωνόμασεν ειπών. «Ου μη πίω απάρτι εκ τούτου του γεννήματος της αμπέλου έως της ημέρας εκείνης, ότα αυτό πίω μεθ’ υμών καινόν εν τη βασιλεία του Πατρός μου» (Ματθ. κστ’ 29). βασιλείαν γαρ εδώ ονομάζει την ανάστασίν του, κατά την ερμηνείαν του Χρυσορρήμονος και Θεοφυλάκτου. Τούτο λοιπόν ηξεύρων ο θεσπέσιος Μελωδός, προσκαλεί οικειότητα ημάς τους ορθοδόξους Χριστιανούς εις το να πίωμεν αυτό το πόμα το καινόν όπου ο Κύριος υπέσχετο. Καινόν δε πόμα είναι τούτο τη αληθεία, επειδή καινοποιεί και αφθαρτίζει ημας τους παλαιωθέντας και διαφθαρέντας από την αμαρτίαν. επειδή γαρ ημείς συνανέστημεν με τον Χριστόν δια της πίστεως, φανερόν είναι ακολούθως ότι συνανεκαινίσθημεν με αυτόν και συναφθαρτίσθημεν. Με τοιούτον τρόπον προσαρμόζεται ο Ειρμός ούτος εις την υπόθεσιν της Αναστάσεως του Κυρίου.

Προσαρμόζεται δε ο Ειρμός και εις την τρίτην Ωδήν της Άννης. καθότι τόσον εδώ γράφεται «Εν ω στερεούμεθα», όσον και εν τη Ωδή της Άννης «Εστερεώθη η καρδία μου εν Κυρίω» (Α’ Βασιλ. Β’ 1). Και κατά άλλον δε τρόπον προσαρμόζεται ο Ειρμός εις την τρίτην Ωδήν.

Ἀπό τά ἀπομνημονεύματα τῆς μοναχῆς Παρασκευᾶ, κελλιοῦ τοῦ μοναχοῦ.


Ο π. Γαβριήλ μάς έδωσε ένα παράδειγμα από τη ζωή του σχετικά με το αμάρτημα της καταδίκης:

«Ενας ιερέας που κυριευόταν από το πάθος της μέθης καταδικάστηκε στο θυσιαστήριο, και εγώ τον καταδίκασα παρουσία του Πατριάρχη, αν και δεν ήξερα αυτόν τον ιερέα.

Πάντα είχαμε κρασί στο σπίτι. Ήθελα να πιω. Αφού ήπια ένα ποτήρι κρασί, πήγα στον Καθεδρικό Ναό της Σιώνης. Μπαίνοντας στο βωμό, ένιωσα ότι ο λυκίσκος με είχε νικήσει, σκόνταψα, κόντεψα να πέσω.

Πρόγραμμα Ἱεράς Μονῆς Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης


Παρασκευή τῆς Ζωοδόχου Πηγῆς

06 .00 π.μ. Θεία Λειτουργία

Ἡ πύλη κλείνει στίς 07.30 π.μ.

Σάββατο

06 .00 π.μ. Θεία Λειτουργία

Ἡ πύλη κλείνει στίς 07.30 π.μ.

Ἡ εἰκόνα τοῦ Ἁγίου Νικολάου πού ἐξοστράκιζε τίς σφαῖρες...

 
 Στην Σοβιετική Ένωση,κατα την περίοδο του κομμουνισμού, πολλές Ορθόδοξες εκκλησίες κατεδαφίστηκαν ή χρησιμοποιήθηκαν για αλλότριους σκοπούς.Εκατοντάδες χιλιάδες ιερείς,μοναχοί και λαϊκοί δολοφονήθηκαν ενώ συλήθηκαν εικόνες και λειτουργικά σκεύη.
Αυτή η εικόνα του Αγίου Νικολάου βρισκόνταν σε κάποια Ορθόδοξη ενορία.

Θεωρῶ ὅτι εἶναι ὑπέροχο, ὅταν κάποιος κρυφά προσεύχεται γιά σένα...

«Θεωρῶ ὅτι εἶναι ὑπέροχο, ὅταν κάποιος κρυφά προσεύχεται γιά σένα, δέν ξέρω ἄλλη πιό βαθιά καί καθαρή ἀγάπη..»


https://apantaortodoxias.blogspot.com/2022/04/blog-post_298.html

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible