Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Τρίτη 28 Δεκεμβρίου 2021

Περί καταλύσεως τοῦ Δωδεκαημέρου, ἀπόσπασμα ὁμιλίας, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου 26-12-2021

 Περί καταλύσεως τοῦ Δωδεκαημέρου, ἀπόσπασμα ὁμιλίας, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου 26-12-2021

Ὅποιος ἀδικεῖται ἀπό τούς ἀνθρώπους γλυτώνει ἁμαρτίες, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 ΚΗΡΥΓΜΑ_201. Όποιος αδικείται από τους ανθρώπους γλυτώνει αμαρτίες, Άγιου Μάρκου Ασκητού, Τα 200 κεφάλαια περί του πνευματικού νόμου, Φιλοκαλία τόμος Α', 27-12-2021, Αρχιμ. Σάββα Αγιορείτου

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Τά πράγματα δέν εἶναι πάντα ὅπως φαίνονται, Ἁγιου Μάρκου ,Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

ΚΗΡΥΓΜΑ_200. Τα πράγματα δεν είναι πάντα όπως φαίνονται, Άγιου Μάρκου Ασκητου, Τα 200 κεφάλαια περί του πνευματικού νόμου, Φιλοκαλία τόμος Α', 27-12-2021, Αρχιμ. Σάββα Αγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Ἐκκοσμικευμένα Χριστούγεννα καί ἡ βλασφημία στό πρόσωπο τοῦ Μεγάλου Βασιλείου.Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

 Ἐκκοσμικευμένα Χριστούγεννα καί ἡ βλασφημία στό πρόσωπο τοῦ Μεγάλου Βασιλείου. Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης.Ὁμιλία στίς 13-12-2014 (Σύναξη στὸ Ἀρχονταρίκι στόν Ἱ. Ν.Ἁγίων Ἀναργύρων Πενταπλάτανου Γιαννιτσῶν )

http://hristospanagia3.blogspot.gr

Τί εἶναι αὐτό πού ἐκτιμοῦσε ἰδιαίτερα στούς Ρώσους ὁ Γέροντας Παΐσιος; Καί ἄλλα Ἀθωνίτικα μυστικά .

Ιερομόναχος Κυρίων (Ολχοβίκ)

Συνομιλούμε με τον Ιερομόναχο Κυρίων Ολχοβίκ, εκπρόσωπο τής Μονής Παντελεήμονος τού Αγίου Όρους.

Ο Κύριος δείχνει ξεκάθαρα που μάς οδηγεί η αμαρτία

Ιερομόναχος Κυρίων (Ολχοβίκ)

– Πάτερ Κυρίων, πώς να ζήσει κανείς στο πνεύμα τού Χριστού;

– Η εκκλησία δεν σιωπεί, διδάσκει, κηρύττει, μιλά ανοιχτά γι'αυτό. Όλα είναι σήμερα ανοιχτά σε όλους. Αρκεί να ακούς. Είναι αλήθεια, όμως, ότι δεν ακούν όλοι.


– Πώς να μάθουμε να ακούμε τον Χριστό;

– Πολλά πράγματα μάς ενοχλούν. Στις μέρες μας, ακόμη και όταν κάποιος πηγαίνει στην εκκλησία, αποσπάται σε μεγάλο βαθμό από τη συνήθεια να θέλει να είναι ενήμερος για τα πάντα που συμβαίνουν. Ο άνθρωπος σήμερα έχει τα πάντα σε αφθονία. Ξεχνούν, όμως, τον Θεό.

Έτσι, λοιπόν, ο Κύριος, για να διορθώσει αυτήν μας την πορεία στην ζωή, η οποία είναι αυτοκτονική αν την δει κανείς στην προοπτική τής αιωνιότητας, στέλνει οδύνες: σε κάποιον μια αρρώστια, σε κάποιον άλλο οικογενειακά προβλήματα. Ακόμη και μεγάλης κλίμακας, σε επίπεδο χώρας, αναταραχές. Γιατί; Επειδή η πλειοψηφία έχει αποδεχτεί και νομιμοποιήσει ψευδείς αξίες, για παράδειγμα, τις αμβλώσεις στην Ρωσία. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ο Θεός, θέλοντας να διορθώσει την κοινωνία, αφήνει να συμβούν κάποιες παγκόσμιες καταστροφές, κρίσεις, πόλεμοι - έτσι ώστε να σκεφτούμε, να έρθουμε στα συγκαλά μας: ο Κύριος μάς φανερώνει πού μάς οδηγεί η αμαρτία.

– Ο ΄Αγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς, στο καταπληκτικό του βιβλίο «Πόλεμος και Αγία Γραφή» γράφει: «Ο άνθρωπος [ωστόσο], έχοντας απομακρυνθεί από τον Έναν Θεό, πεθαίνει, ουσιαστικά. Η ψυχή του, σαν μια σκιά, τρέμει στον κόσμο, σαν μια βελανιδιά που κόβεται από την ίδια τη ρίζα, αλλά δεν έχει ακόμη ξεκοπεί. Χρειάζονται σεισμοί, πλημμύρες, λοιμώξεις ή πόλεμος για να αποτινάξουν αυτή τη σκιά, να κόψουν το πριονισμένο δέντρο, να θάψουν τους νεκρούς. Επειδή η απομάκρυνση από τον Ένα Θεό σημαίνει να πολεμάς ενάντια Του και να καταπατάς ολόκληρο τον νόμο Του.

– Μπορούμε να μετανοήσουμε και να αποφύγουμε έτσι πολλά προβλήματα. Κι ο Κύριος τότε θα μάς χαρίσει μια ειρηνική ζωή. Το λένε οι Γραφές αυτό: τόσο η Παλαιά Διαθήκη όσο και το Ευαγγέλιο. Θέλεις να ζήσεις ειρηνικά; Θέλεις τα χωράφια σου να καρποφορήσουν; Θέλεις οι εχθροί να μην σού επιτεθούν; Τότε, κάνε αυτό, αυτό και αυτό - όλα είναι γραμμένα στην Βίβλο.

– Το βιβλίο τού Αγίου Νικολάου περιέχει πολλά από αυτά τα αποσπάσματα.

Ὅταν λέμε: ''Χριστός ἐτέχθη'', εἶναι τό ἴδιο μέ τό νά λέμε: ''Ὁ Μεσσίας γεννήθηκε'', ἤ ''ὁ Βασιλιάς γεννήθηκε'', ἤ ''ὁ Σωτήρας γεννήθηκε''!

Όταν λέμε: ''Χριστός ετέχθη'', είναι το ίδιο με το να λέμε: ''Ο Μεσσίας γεννήθηκε'', ή ''ο Βασιλιάς γεννήθηκε'', ή ''ο Σωτήρας γεννήθηκε''! Με τον χαιρετισμό αυτό ισχυριζόμαστε και μαρτυρούμε ο ένας στον άλλο, ότι ήρθε στον κόσμο Εκείνος ο Οποίος έπρεπε να έρθει για τη σωτηρία της γενεάς των ανθρώπων, και ότι εκτός Αυτού άλλον δεν πρέπει να περιμένουμε. Εκείνος, τον Οποίο ο Θεός υποσχέθηκε στους προπάτορές μας όταν διώχθηκαν από τον Παράδεισο, Εκείνος τον Οποίο οι ασεβείς λαοί μόλις που διαισθάνονταν, Εκείνος που οι Εβραίοι Προφήτες ξεκάθαρα προφήτευσαν, Εκείνος για τον Οποίο η αβοήθητη ανθρωπότητα χιλιάδες χρόνια πονεμένα αναστέναζε, Εκείνος έλαμψε στη γη όπως ο ήλιος μετά από μακριά νύχτα. Κι έτσι όταν λέμε: ''Χριστός ετέχθη'', μαρτυρούμε και ότι ο Ύψιστος κράτησε την Υπόσχεσή Του, και ότι η προαίσθηση της ανθρωπότητας εκπληρώθηκε, και ότι οι προφητείες των Προφητών πραγματοποιήθηκαν, και ότι οι ανθρώπινοι αναστεναγμοί χόρτασαν χαρά! Ο Μεσσίας γεννήθηκε, ο Πανθαύμαστος, ταυτόχρονα Άνθρωπος και Θεός, ήρθε για να ξεκουραστούν επάνω Του τα κουρασμένα ανθρώπινα μάτια και να μην κοιτάξουν άλλον Μεσσία.

Μήπως ἡ ἐπιβολή τοῦ ἐμβολιασμοῦ ὑπονομεύει τήν ἐλευθερία τοῦ προσώπου;


Ηρακλής Ρεράκης, Καθηγητής ΑΠΘ, Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενώσεως Θεολόγων

Μήπως η επιβολή του εμβολιασμού υπονομεύει την ελευθερία του προσώπου;

Δεν είμαστε κατά του εμβολιασμού των πολιτών, αλλά δεν συμφωνούμε με τον υποχρεωτικό εμβολιασμό που τους επιβάλλεται, καθώς θεωρούμε ότι η οποιαδήποτε, υπό πίεση και χωρίς τη δική τους απόφαση, επέμβαση τόσο στην ψυχή όσο και στο σώμα τους αποτελεί περιφρόνηση και καταπάτηση της ελευθερίας τους.

Γι’ αυτό, ίσως, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Ελλαδικής Εκκλησίας, με απόφασή της, δεν συμφώνησε με τον υποχρεωτικό εμβολιασμό. Όντως είναι δύσκολο να συμφωνήσει κάποιος να υποτιμούνται ή να στοχοποιούνται πολίτες, που, για τους δικούς τους λόγους, επιλέγουν να μην θέλουν να εμβολιαστούν.

Η πολιτεία οφείλει να προσφέρει, αφενός, υγειονομική περίθαλψη υψηλού επιπέδου, αφετέρου, αντικειμενική και επιστημονική ενημέρωση, σχετικά με τους ενδεικνυόμενους προληπτικούς και προστατευτικούς τρόπους, προκειμένου να αποφεύγεται να νοσήσουν ή να μεταδώσουν τον ιό οι υπεύθυνοι πολίτες. Όλα τα άλλα, που ακούει και βλέπει κανείς, ολημερίς και καταλήγουν στην ίδια επιτακτική και απειλητική οδηγία , δίνουν την εντύπωση ότι δεν γίνονται από αγάπη και για την αγάπη προς τον συνάνθρωπο, αλλά για άλλους λόγους.

Το πιο λυπηρό είναι ότι η πολιτεία δεν δείχνει κατανόηση και σεβασμό στους ξεχωριστούς λόγους των πολιτών και ιδιαίτερα τους θρησκευτικούς, που συνιστούν αυτό που λέμε διαφορετικότητα και που είναι απολύτως σεβαστοί στις δημοκρατικές χώρες.

«Στή Γενέθλιο ἡμέρα τοῦ Σωτῆρος» β΄ ὁμιλία τοῦ ἱεροῦ Χρυσοστόμου


Ομιλία Β΄, Ιωάννου Χρυσοστόμου

Η β΄ ομιλία του ιερού Χρυσοστόμου «Στη Γενέθλιο ημέρα του Σωτήρος», γνωρίζουμε ότι εκφωνήθηκε όπως και η πρώτη, ημέρα Χριστουγέννων, άγνωστο όμως ποια χρονολογία.

Η ομιλία αυτή έχει τον ίδιο τίτλο με την προηγούμενη, όχι όμως και το ίδιο περιεχόμενο. Εδώ ο Χρυσόστομος θέλει να διδάξει το λόγο της ενανθρωπήσεως του Κυρίου, με ποιον τρόπο προσέλαβε την ανθρώπινη μορφή και γιατί διάλεξε αυτόν τον τρόπο.

Η ρητορική δεινότητα του Χρυσοστόμου, η αναφορά και επιχειρηματολογία του μέσα από την Αγία Γραφή, καθιστούν κι αυτή την ομιλία σπουδαιότατη.

(Πρωτότυπο κείμενο: Ελληνική Πατρολογία του Migne, τομ. 56, σελ. 386-394)

«Χριστός γεννάται...»

1. Βλέπω παράξενο και παράδοξο μυστήριο. Ποιμένες αντί να παίζουν με τις φλογέρες τους κάποιο μελωδικό σκοπό, ψάλλουν ουράνιο ύμνο και γεμίζουν με τους ήχους τους τα αυτιά μου. Ψάλλουν άγγελοι και ανυμνούν αρχάγγελοι, υμνούν τα Χερουβείμ και δοξολογούν τα Σεραφείμ. Όλοι πανηγυρίζουν γιατί βλέπουν το Θεό στη γη και τον άνθρωπο στους ουρανούς. Βλέπουν εκείνο που είναι πάνω στον ουρανό, να βρίσκεται πάνω στη γη λόγω της οικονομίας του για τον άνθρωπο, και τον άνθρωπο που είναι στη γη, να βρίσκεται ψηλά στον ουρανό εξαιτίας της φιλανθρωπίας του ανθρώπου.

Σήμερα η Βηθλεέμ έγινε όμοια με τον ουρανό, αφού εμφανίστηκαν σε αυτήν αντί για αστέρια άγγελοι που ανυμνούν το Θεό, και δέχτηκε με τρόπο θαυμαστό στο χώρο της όχι το φυσικό ήλιο, αλλά τον Ήλιο της δικαιοσύνης. Και μη ζητάς να μάθεις πώς έγινε αυτό. Γιατί εκεί όπου εκδηλώνεται η θέληση του Θεού, νικώνται οι φυσικοί νόμοι. Θέλησε λοιπόν ο Θεός, μπόρεσε, κατέβηκε από τους ουρανούς και έσωσε τον άνθρωπο, γιατί τα πάντα υπακούουν στο Θεό. Σήμερα γεννιέται ο αιώνιος και γίνεται εκείνο που δεν ήταν. Ενώ δηλαδή ήταν Θεός γίνεται άνθρωπος, χωρίς να παύσει να είναι Θεός. Δεν έχασε δηλαδή τις θεϊκές του ικανότητες για να γίνει άνθρωπος, ούτε πάλι άλλαξε και από άνθρωπος έγινε Θεός. Αλλά ενώ ήταν Θεός Λόγος, χωρίς να πάθει τίποτε, προσέλαβε την ανθρώπινη σάρκα, και η θεία φύση παρέμεινε αμετάβλητη.

Τό νά καῖς ἕνα βιβλίο εἶναι σκοταδισμός – Τό νά καῖς τή σημαία ἤ νά προσβάλεις ἕνα θρησκευτικό σύμβολο, τί εἶναι;

Το να καις ένα βιβλίο είναι σκοταδισμός – Το να καις τη σημαία ή να προσβάλεις ένα θρησκευτικό σύμβολο, τι είναι;

Ελευθέριος Ανδρώνης

Ρεσιτάλ υποκρισίας. Οι ίδιοι «κύκλοι» που αγανάκτησαν με την (απαράδεκτη) καύση στο βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά, σφυρίζουν αδιάφορα για την προσβολή θρησκευτικών και εθνικών συμβόλων!

Ποταμοί όζουσας υποκρισίας ξεχύθηκαν και πάλι από τα καθεστωτικά μέσα ενημέρωσης, μετά το (απαράδεκτο) περιστατικό που έγινε στη Χαλκίδα, όπου σε μια συγκέντρωση διαμαρτυρόμενων γονέων, ένας πολίτης έκαψε το παιδικό βιβλίο του γνωστού συγγραφέα Ευγένιου Τριβιζά, αντιδρώντας για το περιεχόμενο του.

Ιστοσελίδες και κανάλια έκαναν ανελέητη εστίαση στο περιστατικό, έπαιζαν το απόσπασμα της καύσης του βιβλίου σε ατελείωτα replay, τα ζουμαρίσματα στις φλόγες της φωτιάς θριάμβευαν, τα άρθρα έδιναν και έπαιρναν, τα ιμάτια σχίζονταν, δημοσιογράφοι αναπηδούσαν στις καρέκλες τους και ξεφυσούσαν απηυδισμένοι.

Το περιστατικό έγινε «σημαία». Επιστρατεύτηκαν οι πιο σκληροί χαρακτηρισμοί που θα μπορούσαν να δοθούν. «Σκοταδισμός» και «εικόνες ντροπής». «Ναζιστική νοοτροπία», αλλά και «επιστροφή στον μεσαίωνα». «Μαύρη σελίδα» της ιστορίας και «πρακτικές δικτατορίας».

Καταδικαστέο το περιστατικό άλλα και προβληματικό το βιβλίο

Να συμφωνήσουμε πως δεν επιτρέπεται στον 21ο αιώνα να καίγονται βιβλία σε πλατείες και πως αυτές οι εικόνες ανήκουν στο χρονοντούλαπο. Ακόμα και αν διαφωνείς με το περιεχόμενο ενός βιβλίου, μπορείς να εκφράσεις τις ενστάσεις σου πολιτισμένα και με κατάθεση επιχειρημάτων. Με διάλογο, με αντίλογο και με αμφισβήτηση. Όχι με σπασμωδικές και εν τέλει γραφικές πράξεις υποτιθέμενου «συμβολισμού».

Ἕνας ἱερέας γράφει γιά τόν Μητροπολίτη Αἰτωλίας Κοσμᾶ: «Ὁ Ἀετός λαβώθηκε καί τά τρωκτικά βγῆκαν νά τόν κατασπαράξουν»

Ὁ Mητροπολίτης Αἰτωλίας καί Ἀκαρνανίας κκ. Κοσμᾶς δίνει τή μάχη γιά τή ζωή του στόν Εὐαγγελισμό καί ἔχει τίς εὐχές ὅλων νά τήν κερδίσει.

Ἕνας Ἱερέας μάλιστα, ὁ π. Κοσμάς Τσιτσιβός, ἐκφράζει τό δικό του μήνυμα πού ἀναρτήθηκε στό potamoulanews.blogspot.com

«Ὁ Ὑψιπέτης "Ἀετός", Ἱεράρχης ΚΟΣΜΑΣ ,Ἔπεσε στήν κλίνη λαβωμένος, μόνος καί πληγωμένος... Καί τά ἀδύναμα τρωκτικά , βγῆκαν νά τόν κατασπαράξουν...»,... γράφει.

Ἡ παρέμβαση τοῦ π. Κοσμᾶ Τσιτσιβοῦ:

Ὁ Ὑψιπέτης "Ἀετός", Ἱεράρχης ΚΟΣΜΑΣ ,ὁ ὁποῖος πάντα μέ τά φτερά του ἀνοιχτά ἀγκάλιαζε ὅλους... Κλῆρο καί Λαό, Ὑπουργούς καί Βουλευτές, Δημάρχους καί Προέδρους, Γέρους καί Νέους, Ὁμάδες καί Συλλόγους, φίλους καί "ἐχθρούς"...Λαβώθηκε... Ἔπεσε στήν κλίνη λαβωμένος, μόνος καί πληγωμένος... Καί τά ἀδύναμα τρωκτικά , βγῆκαν νά τόν κατασπαράξουν...

Ὁ θάνατος δέν εἶναι τίποτα.

Ο θάνατος δεν είναι τίποτα. Το πώς κλείνεις και ανοίγεις τα μάτια σου είναι το ίδιο. Μη φοβάσαι τον θάνατο. Μετά την πτώση είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ύπαρξής μας. Φοβάστε τις αμαρτίες που είναι εχθρικές προς τον Θεό.

Ο Άγιος Γαβριήλ της Σαμταυριάς (Ουργκεμπάτζε)

https://apantaortodoxias.blogspot.com/2021/12/blog-post_550.html

28 Δεκεμβρίου. Τῶν ἁγίων Δισμυρίων τῶν ἐν Νικομηδείᾳ καέντων μαρτύρων (+302). Γλυκερίου μάρτυρος. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Τρ. κη΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Β΄ Τιμ. γ´ 16 - δ´ 4).

Β Τιμ. 3,16         πᾶσα γραφὴ θεόπνευστος καὶ ὠφέλιμος πρὸς διδασκαλίαν, πρὸς ἔλεγχον, πρὸς ἐπανόρθωσιν, πρὸς παιδείαν τὴν ἐν δικαιοσύνῃ,

Β Τιμ. 3,16                Ολη η Αγία Γραφή είναι θεόπνευστος, έχει γραφή με την έμπνευσιν του Αγίου Πνεύματος. Και επομένως είναι ωφέλιμη, δια να αποκαλύπτη και διδάσκη την αλήθειαν του Θεού, δια να φανερώνη και ελέγχη την πλάνην και την κακίαν, δια να διορθώνη και ανορθώνη τους παρεκτρεπομένους, δια να μορφώνη τους καλοπροαιρέτους εις κάθε αρετήν,

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible