Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Δευτέρα 12 Ιουνίου 2023

ΕΡΩΤΉΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΊ ΚΕΝΟΔΟΞΙΑΣ ΟΜΙΛΙΑ.! (Α' και Β ΜΈΡΟΣ).

 

Ἡ στάση τοῦ Αγ. ΛΟΥΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΥΠΟΛΕΩΣ ἀπέναντι στή σχισματική "ζωντανή" Ἐκκλησία τῶν ἀθέων

 Απόσπασμα_Η στάση του Αγίου ΛΟΥΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΥΠΟΛΕΩΣ απέναντι στη "ζωντανή" Εκκλησία των αθεων-Απο τον Βίο του Αγ. Λουκα, 10-6-2023, Αρχιμ. Σάββα Αγιορειτου

Η ΚΕΝΟΔΟΞΙΑ.! ( Α' ΟΜΙΛΙΑ ).

 

Σκέψεις βοηθητικές γιά νά κάνουμε τά πάντα διότι τό θέλει ὁ Θεός, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 ΟΜΙΛΙΑ_15. Σκέψεις βοηθητικές γιά νά κάνουμε τά πάντα διότι τό θέλει ὁ Θεός-Ἡ πάλη ἀνάμεσα στά θελήματα μας, Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου-Ἀόρατος πόλεμος, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης

Σέ ποιό στρατόπεδο ἀνήκουμε-Του Χριστοῦ ἤ τοῦ διαβόλου; Β', Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου

 ΚΗΡΥΓΜΑ_Σέ ποιό στρατόπεδο ἀνήκουμε-Του Χριστοῦ ἤ τοῦ διαβόλου; Β'-Στήν Κυριακή τῶν Ἁγίων Πάντων, Ἁγ. Νικοδήμου-Πνευματικά γυμνάσματα, Μελέτη 34η, 11-6-2023, Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορειτου

 Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, 

 http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Ἅγιος Παΐσιος: Ἡ καλή ζήλεια


– Γέροντα, ζηλεύω μιὰ ἀδελφή, γιατὶ βλέπω πὼς ἔχει ταπείνωση, ἁπλότητα, εὐλάβεια.

– Ἐγὼ θὰ κάνω κομποσχοίνι νὰ πεθάνη. Θέλεις νὰ πεθάνη;

– Ὄχι, Γέροντα! Μπορεῖ νὰ ζηλεύω τὸ καλὸ τοῦ ἄλλου, ἀλλὰ οὔτε κατὰ διάνοια δὲν θέλω νὰ πάθη κακό. Δὲν θέλω νὰ μὴν ἔχη ὁ ἄλλος ἀρετή· θὰ ἤθελα ὅμως νὰ ἔχω κι ἐγὼ κάτι καλό.

– Ἔ, τότε νὰ τὸ μοιράσουμε, γιὰ νὰ τὸ ἔχετε ἀπὸ μισό! Μὴ στενοχωριέσαι. Καλὴ εἶναι ἡ ζήλεια ποὺ ἔχεις· ζηλεύεις «τὰ κρείττονα»[1]...

– Δηλαδή, Γέροντα, ὑπάρχει καὶ καλὴ ζήλεια;

– Ναί, ὅταν κάποιος ζηλεύη τὸ καλὸ τοῦ ἄλλου καὶ συγχρόνως χαίρεται γιὰ τὴν πρόοδό του, αὐτὴ ἡ ζήλεια εἶναι καλή. Ἂν ὅμως νιώθη ἄσχημα καὶ στενοχωριέται, ὅταν βλέπη τὸν ἄλλον νὰ προοδεύη, ἢ χαίρεται ὕπουλα μὲ τὴν δυσκολία του, αὐτὴ ἡ ζήλεια εἶναι κακή. Ἂς ὑποθέσουμε ὅτι ζηλεύεις μιὰ ἀδελφή, ἐπειδὴ ἔχει καλὴ φωνὴ καὶ ψάλλει ὡραῖα. Ἂν ἀκούσης ὅτι βράχνιασε καὶ δὲν μπορεῖ νὰ ψάλη καὶ χαρῆς, αὐτὸ σημαίνει ὅτι ἡ ζήλεια σου ἔχει κακία, ἔχει δηλητήριο. Ἂν στενοχωρηθῆς, αὐτὸ δείχνει ὅτι ἡ ζήλεια σου δὲν ἔχει κακία· ἁπλῶς θὰ ἤθελες νὰ ψάλλης κι ἐσὺ καλά.

– Γέροντα, πῶς θὰ ἀποκτήσω τὴν καλὴ ζήλεια;

Ὁ Ἅγιος Παναγῆς Μπασιᾶς ἀποκαλύπτει στὸν π. Εὐσέβιο Ματθόπουλο τὴν πλάνη τοῦ Ἀπόστολου Μακράκη!

Ἀπὸ τὸ βιβλίο τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου Κωνσταντίνου Γ. Κέλη, ὁ «Ἅγιος Παναγῆς Μπασιᾶς, (Παπα – Μπασιᾶς) 1801-1888.

Μεγάλη συζήτησις ἐγίνετο τότε στοὺς θεολογικοὺς καὶ ἐκκλησιαστικοὺς κύκλους διὰ τὰ συστατικά τοῦ ἀνθρώπου.
Ἀφορμὴ εἶχε δώσει ἡ θεωρία τοῦ Ἀπόστολου Μακράκη κατὰ τὴν ὁποίαν ὁ ἄνθρωπος ἀποτελεῖται ἀπὸ τρία συστατικά, ὕλην, ψυχὴν καὶ πνεῦμα. [Ἡ θεωρία αὐτὴ καταδικάστηκε ἀπὸ τὴν Ἱερὰ Σύνοδο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος].
Σὰν μαθητὴς τῆς «Σχολῆς τοῦ Λόγου» [σχολὴ τοῦ Ἀπόστολου Μακράκη] καὶ ὁ Ἀρχιμανδρίτης Εὐσέβιος Ματθόπουλος, Μεγαλοσπηλαιώτης, μαθητὴς τοῦ Ἀρχ. Ἰγνατίου Λαμπροπούλου καὶ ἱδρυτὴς τῆς ἀδελφότητος «ΖΩΗ», εἶχε πέσει σὲ σκέψεις κατὰ πόσον ἤσαν σωστὰ τὰ κηρύγματα αὐτά, ποὺ ἄλλοι τὰ ὑπεστήριζαν καὶ ἄλλοι τὰ ἀπέρριπταν.
Μὲ τὶς σκέψεις αὐτὲς ὁ π. Εὐσέβιος ἔφθασε στὴν Κεφαλληνίαν καὶ πῆγε στὸ Ληξούρι, νὰ συναντήση τὸν Ἅγιο Παναγὴ καὶ διὰ κήρυγμα.
Περπατώντας στὸ Ληξούρι ὁ π. Εὐσέβιος, βλέπει νὰ τὸν πλησιάζει μὲ γρήγορο βῆμα ἕνας μᾶλλον κοντὸς καὶ ἀσκητικὸς ἱερεύς, καὶ χωρὶς χαιρετισμὸν ἢ ἄλλον... πρόλογον, ἄρχισε νὰ τοῦ λέγη:

«H ἀδάπανος εὐλάβεια... Τί ὄφελος τούτοις τῆς λοιπῆς ἀρετῆς;»

(Μ. Βασίλειος - Πρὸς πλουτοῦντας - Ε.Π.Ε., 6)


Γράφει ὁ ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ


Παρ᾿ ὅλο ποὺ ὁ ἀρχαῖος κόσμος καὶ ὁ σύγχρονος κόσμος διαφέρουν, ὡς σκέψη καὶ ὡς τρόπος ὕπαρξης, ὁ διαχρονικὸς λόγος τοῦ Μ. Βασιλείου δημιουργεῖ ὑγιῆ προσαρμογὴ τοῦ κοινωνικοῦ εἶναι τοῦ πληρώματος στὸ σημερινὸ περιβάλλον.

Ἡ ὁμιλία του «πρὸς πλουτοῦντας» ἀναδεικνύει τὸ οὐσιαστικό - ὀρθὸ ἦθος ἑνὸς Ὀρθοδόξου Χριστιανοῦ.

Ἀναφέρεται, ὅπως διευκρινίζει, ὄχι στὸν νομικὸ ποὺ ἀναφέρει ὁ Εὐαγγελιστὴς Λουκᾶς (10, 25), ἀλλὰ στὸν «νεανίσκο» τοῦ Ματθ. (19, 16), ποὺ ρώτησε (καὶ αὐτὸς) τί πρέπει νὰ πράξῃ γιὰ νὰ κληρονομήσῃ ζωὴν αἰώνιον. «Ὁ μὲν γὰρ πειραστὴς ἦν, εἰρωνικὰς τὰς ἐρωτήσεις ποιούμενος· οὗτος δέ, ὑγιῶς μὲν ἐρωτῶν, οὐκ εὐπειθῶς δὲ καταδεχόμενος» (Ματθ. 19, 22), παρατηρεῖ ὁ Μ. Βασίλειος.

Στὴν ὁμιλία του, διαβάζουμε: «οἴδα πολλοὺς νηστεύοντας, προσευχομένους, στενάζοντας, πᾶσαν τὴν ἀδάπανον εὐλάβειαν ἐνδεικνυμένους, ὀβολὸν δὲ ἕνα μὴ προϊεμένους τοῖς θλιβομένοις. Τί ὄφελος τούτοις τῆς λοιπῆς ἀρετῆς; Οὐ γὰρ παραδέχεται αὐτοὺς ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν· διότι "εὐκοπώτερον, φησί, κάμηλον διὰ τρυμαλιὰς ραφίδος διελθεῖν, ἢ πλούσιον εἰς τὴν βασιλείαν τῶν οὐρανῶν"».

Ἑρμηνεία - Μετάφρασις:

«Γνωρίζω ὅτι πολλοὶ νηστεύουν, προσεύχονται, στενάζουν, φανερώνουν ὅλην τὴν ἀνέξοδον εὐλάβειαν, δὲν ἀφήνουν ὅμως ἕνα ὀβολὸν (ἀσήμαντο - μικρὸ νόμισμα) εἰς αὐτοὺς ποὺ θλίβονται. Ποῖον τὸ ὄφελός των ἀπὸ τὴν λοιπὴν ἀρετήν;

Διότι δὲν τοὺς δέχεται ἡ βασιλεία τῶν οὐρανών· διότι εἶναι «εὐκολότερον, λέγει, νὰ περάσῃ μία καμήλα ἀπὸ τὴν τρῦπα μιᾶς βελόνας, παρὰ νὰ ἐμβῇ ἕνας πλούσιος εἰς τὴν βασιλείαν τῶν οὐρανῶν».

Οἱ Πατέρες τονίζουν κατηγορηματικὰ τὴν ποικιλία τῶν τρόπων τῆς ἐλεημοσύνης, τὴν εὐρύτητα καὶ δυναμικὴ τῆς ἐντολῆς. Παραδείγματα:

Α) «Ἔλεος ἐστὶν ἐπὶ τῶν δυσφορούντων ἐπὶ τισιν ἀνιαροῖς ἀγαπητικὴ διάθεσις», δηλ. «ἔλεος εἶναι ἡ ἀπὸ ἀγάπη συμπάθεια σὲ ὅσους ὑποφέρουν γιὰ τὰ δυσάρεστα ποὺ τοὺς βρίσκουν» (Ἁγ. Γρηγόριος Νύσσης - Εἰς τοὺς Μακαρισμούς).

Β) «Καὶ τὸ ἔλεος τοῦ Θεοῦ, ἐν τῇ ἐλεημοσύνῃ τοῦ πλησίον ἐγκέκρυπται» (Ἁγ. Μάξιμος ὁ Ὁμολογητής - P.G. 90, 952 - 956).

Mετὰ τὴν ψευδοσύνοδο στὴν Κρήτη, ἀποδείχθηκε ὅτι ὁ σημερινὸς ἀνθρωπολογικὸς τύπος τοῦ πληρώματος (γενικὰ) τῆς Ἐκκλησίας καὶ ὁ ἑλληνικὸς λαὸς (εὐρύτερα), εἶναι ὁ ἰδιωτεύων καὶ ἀδιάφορος γιὰ ὅσα συμβαίνουν στὴν Ἐκκλησία.

Τὴν πίστη δὲν τὴν ἀντιμετωπίζουν ὡς αἰώνιο μέγεθος, ποὺ πρέπει νὰ τὴν διαφυλάττουμε, ὅπως μᾶς τὴν παρέδωσαν οἱ Ἅγιοι Πατέρες. «Σήμερα (Κυριακὴ τῆς Ὀρθοδοξίας) ἡ Ἐκκλησία ὁμολογεῖ μεγαλοφώνως καὶ ὑποστηρίζει ἐκείνη τὴν παλιὰ πίστη καὶ τὴν παράδοση, τὴν ὁποία παραλάβαμε ἀπὸ τοὺς ἁγίους Πατέρες, ἐνῶ σὲ ὅσους παραβιάζουν, μετακινοῦν καὶ ἀλλάζουν τὰ ὅρια αὐτῆς τῆς πίστης τους ἀνακοινώνει ὅτι ἔχουν ἐκβληθῆ, ἀπομακρυνθῆ ἀπὸ τὴν ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας καὶ βρίσκονται ὑπὸ τὸ ἀνάθεμα», διδάσκει ὁ ἅγιος Γαβριήλ, ἐπίσκοπος Ἰμερετίας (στὴν Γεωργία).

Ἑρμηνεία τῆς Κυριακῆς Προσευχῆς ἀπό τόν Ἅγιο Κύριλλο Ἀλεξανδρείας

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ

ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΚΥΡΙΛΛΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ

«Καὶ ἐγένετο ἐν τῷ εἶναι αὐτὸν ἐν τόπῳ τινὶ προσευχόμενον, ὡς ἐπαύσατο, εἶπέ τις τῶν μαθητῶν αὐτοῦ πρὸς αὐτόν· Κύριε, δίδαξον ἡμᾶς προσεύχεσθαι, καθὼς καὶ Ἰωάννης ἐδίδαξε τοὺς μαθητὰς αὐτοῦ(:κάποτε ο Ιησούς προσευχόταν σ’ ένα τόπο, κι όταν τελείωσε, κάποιος από τους μαθητές Του Τού είπε: “Κύριε, δίδαξέ μας και μάθε μας να προσευχόμαστε σωστά και θεάρεστα, όπως κι ο Ιωάννης ο Βαπτιστής δίδαξε τους μαθητές του”)»[Λουκ. 11,1].

Προσευχόταν[«εἶναι αὐτὸν ἐν τόπῳ τινὶ προσευχόμενον»], αν και είναι Θεός αληθινός και Υιός του Θεού των όλων και διανέμει ο Ίδιος στην κτίση τα πάντα, με τα οποία βρίσκεται σε καλή κατάσταση και διατηρείται στη ζωή, ενώ Αυτός δεν έχει ανάγκη από τίποτα απολύτως, γιατί λέει: «Τί μοι πλῆθος τῶν θυσιῶν ὑμῶν; λέγει Κύριος· πλήρης εἰμὶ ὁλοκαυτωμάτων κριῶν, καὶ στέαρ ἀρνῶν καὶ αἷμα ταύρων καὶ τράγων οὐ βούλομαι (: ο Κύριος λέγει· “Τι να το κάνω εγώ το πλήθος των θυσιών σας; Είμαι γεμάτος και χόρτασα από θυσίες ολοκαυτωμάτων κριών, που μου προσφέρετε. Δεν θέλω πλέον ούτε το λίπος των αμνών, ούτε το αίμα των ταύρων και των τράγων)»[Ησ. 1,11].

Ποιου δηλαδή πράγματος θα μπορούσε κάποιος να πει ότι έχει ανάγκη Αυτός, αφού έχει από την φύση Του όλα όσα έχει ο Πατέρας; Γιατί είπε καθαρά: «Πάντα ὅσα ἔχει ὁ πατὴρ ἐμά ἐστι· διὰ τοῦτο εἶπον ὅτι ἐκ τοῦ ἐμοῦ λήψεται καὶ ἀναγγελεῖ ὑμῖν (:προηγουμένως σας είπα ότι ο Παράκλητος θα σας πει όσα θα ακούσει από τον Πατέρα μου. Όλα όμως όσα έχει ο Πατέρας μου είναι δικά μου. Γι’ αυτό σας είπα στη συνέχεια ότι ο Παράκλητος θα πάρει από τη δική μου γνώση και σοφία και θα την αποκαλύψει σε σας)»[Ιω. 16,15] και ο Πατέρας έχει το να είναι γεμάτος από κάθε αγαθό και αξιώματα που ταιριάζουν στον Θεό. Και αυτό είναι και του Υιού.

Και αυτό επίσης γνωρίζοντάς το οι άγιοι λένε: «Καὶ ἐκ τοῦ πληρώματος αὐτοῦ ἡμεῖς πάντες ἐλάβομεν, καὶ χάριν ἀντὶ χάριτος(:από τον ανεξάντλητο πλούτο της τελειότητος και των δωρεών Του πήραμε όλοι εμείς. Πήραμε τη μία χάρη πάνω στην άλλη. Μετά τη χάρη της αφέσεως των αμαρτιών μας, λάβαμε και τη χάρη της υιοθεσίας και της μακαρίας ζωής. Και ολοένα δεχόμαστε νέα υπεράφθονη χάρη πάνω σ’ εκείνη που προηγουμένως λάβαμε)»[Ιω. 1,16]. «Γιατί λοιπόν προσεύχεται», αναρωτιέται ίσως κάποιος, «εφόσον είναι πλήρης και δεν έχει ανάγκη απολύτως κανένα από αυτά που ανήκουν στον Πατέρα;». Σ’ αυτό απαντούμε, ότι ο τρόπος της ενσαρκωμένης οικονομίας Του δίνει βέβαια σ’ Αυτόν τη δυνατότητα, αν θέλει, να εκπληρώνει τα ανθρώπινα, όταν ο καιρός Τον καλεί σε αυτό.

Ἡ ἄκρα ταπείνωσις τοῦ Ἐσταυρωμένου εἰς Ἱ. Μ. Περιστερίου – Α΄ Μέρος


Ἡ ἄκρα ταπείνωσις τοῦ Ἐσταυρωμένου εἰς Ἱ. Μ. Περιστερίου – Α΄ Μέρος

Γράφει ὁ κ. Παναγιώτης Κατραμάδος, θεολόγος


Α΄ Μέρος

Μετά ἀπό καταγγελίας πι­στῶν ἐζητήσαμεν μὲ ἄρθρα μας (φ. 2436/17.2.2023 καὶ 2439/ 10.3.2023) ἀπό τὸν Σεβ. Περιστερίου κ. Γρηγόριον νὰ τοποθετηθῆ ἐπὶ τοῦ ζητήματος τῆς ἀφαιρέσεως τοῦ Ἐσταυρωμένου ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης, τὸ ὁποῖον ἔχει ὑπονομεύσει τὴν ἑνότητα τοῦ ποιμνίου του. Ἀπεφάσισε νὰ ἀπαντήση μὲ δημοσίαν ὁμιλίαν του. Πρὸς τιμὴν του προσεκάλεσε τὴν Κυριακὴν 14ην Μαΐου εἰς τὴν αἴθουσαν τοῦ Ἐπισκοπείου τῆς Μητροπόλεώς του ὅλον τὸ χριστεπώνυμον πλήρωμα, ὅπου ἀφοῦ πρῶτα ὡμίλησεν ἐκτενῶς, ἔπειτα ἐδέχθη ἐρωτήσεις καὶ συνωμίλησε μὲ τὸ ἀκροατήριον περισσότερον ἀπὸ τρεῖς καὶ ἥμισυ ὥρας. Ὡς ἐτόνισε καὶ παριστάμενος, οὐδεὶς ἕτερος Μητροπολίτης τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἔχει πράξει κάτι ἀνάλογον, διὰ τοῦτο -καίτοι ἔπραξεν ἁπλῶς τὸ ἐπιτασσόμενον ἐπισκοπικόν του καθῆκον- ὑποχρεούμεθα νὰ τὸν συγχαρῶμεν, καθὼς σήμερα τὸ αὐτονόητον ἔχει καταστῆ ζητούμενον. Εἴθε καὶ οἱ ὑπόλοιποι Μητροπολῖται νὰ συγκαλοῦν κληρικολαϊκάς συνάξεις, εἰς τὰς ὁποίας νὰ δέχωνται παράπονα καὶ νὰ ἀπολογοῦνται διὰ τὴν ποιμαντικὴν των πορείαν. Ἂς ἐπισημανθῆ, ἐπίσης, ὅτι παρὰ τὴν τεταμένην ἀτμόσφαιραν ὁ Σεβασμιώτατος ὑπῆρξε μειλίχιος, ἀλλὰ καὶ οἱ λαϊκοὶ ἀπηυθύνθησαν εἰς τὸν Ποιμένα τους μὲ τὸν προσήκοντα σεβασμόν, ὄχι ἀπαιτοῦντες, ἀλλὰ παρακαλοῦντες αὐτὸν νὰ μὴ προβῆ εἰς ἀντιπαραδοσιακάς καινοτομίας.

Θεολογικὴ τοποθέτησις

Ὅπως ὑπεστηρίξαμεν καὶ εἰς τὰ προηγούμενα ἄρθρα ἡ θεολογία εἶναι σπουδαιοτέρα τῆς ἱστορίας, χωρὶς ὅμως αὐτὸ νὰ σημαίνη ὅτι ἡ θεολογία πρέπει νὰ εἶναι ἀνιστόρητος. Ὀρθῶς λοιπὸν καὶ ὁ Σεβασμιώτατος ἐπέλεξε κατὰ τὴν ὁμιλίαν του νὰ τοποθετηθῆ πρωτίστως θεολογικά, ὡστόσον ὑπέπεσεν εἰς καίρια λάθη, τὰ ὁποῖα εἶναι ἐνδεικτικὰ περὶ τοῦ συνόλου τῶν ἰσχυρισμῶν του.

Ἀρχικῶς, χαράσσων δύο καθέτους γραμμάς εἰς ἕνα πίνακα ἐχώρισεν αὐτὸν εἰς τρία μέρη καὶ εἶπεν ὅτι πρὶν ἀπὸ τὴν πρώτην εἶναι τὸ προαιώνιον φάσμα, ἔπειτα ἡ ἱστορία καὶ μετὰ τὴν δευτέραν γραμμὴν τὰ ἔσχατα. Ἐνῶ πολὺ σωστὰ ἀνέφερεν ὅτι εἰς τὸ πρῶτον φάσμα εὑρίσκεται μόνον ὁ Τριαδικὸς Θεὸς εἰς τὴν συνέχειαν εἶπεν ὅτι ἡ δημιουργία τοῦ κόσμου καὶ τοῦ ἀνθρώπου τοποθετοῦνται εἰς τὸ ἴδιον φάσμα, ἐνῶ ἡ περίοδος τῆς ἱστορίας ἀρχίζει μὲ τὴν «πτῶσιν». Ἀπὸ αὐτὰ συμπεραίνει κανεὶς ὅτι ὁ ἄνθρωπος ἐδημιουργήθη πρό τοῦ χρόνου! Προφανῶς, συνδέει τὴν ἱστορίαν μὲ τὴν φθορὰν καὶ ὄχι μὲ τὸν χρόνον, ἀλλὰ πολὺ περισσότερον τοποθετεῖ τὴν δημιουργίαν ἐκτὸς χρόνου, ὅ,τι ἀκριβῶς συμβαίνει μὲ τὰς μυθολογίας τῶν θρησκειῶν. Κατὰ συνέπειαν ὁ ἄνθρωπος ὡς ἄχρονος καθίσταται ἰσόθεος! Ἴσως δὲν ἐξεφράσθη μὲ σαφήνειαν, ἀλλ’ ἐξ ὅσων ἀνέφερεν αὐτὸ ἀντιλαμβάνεται κανείς. Ἔπειτα εἶπεν ὅτι:

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ, 12-6-2023

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ, 12-6-2023 
https://www.youtube.com/live/8gFey83m47g?feature=share

Ἡ δυνατότητα γνώσεως τῆς αἰωνίου ἀληθείας, τῆς ὀντολογικῆς ἀγάπης καὶ τῆς ἀληθινῆς ἑνότητος


Ἡ δυνατότητα γνώσεως τῆς αἰωνίου ἀληθείας, τῆς ὀντολογικῆς ἀγάπης καὶ τῆς ἀληθινῆς ἑνότητος

Ἀρχιμ. Κυρίλλου Κωστοπούλου, Ἱεροκήρυκος Ἱ. Μ. Πατρῶν -Δρος Θεολογίας

Ἑορτάζει σήμερα πανηγυρίζουσα ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία τὴν κάθοδο τοῦ Παναγίου Πνεύματος. Δὲν εἶναι, βεβαίως, ἡ ἡμέρα τῆς Πεντηκοστῆς ἡ γενέθλιος ἡμέρα της. Καὶ τοῦτο διότι δὲν γεννᾶται κατὰ τὴν ἡμέρα αὐτή ἡ Ἐκκλησία, ἀφοῦ οἱ ρίζες της εἶναι βαθειές. Εὑρίσκονται μέσα στὸν χῶρο τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ, μέσα στὴν κοινωνία Αὐτοῦ μετὰ τῶν Ἁγίων Ἀγγέλων καὶ τοῦ πρώτου δημιουργηθέντος ἀνθρώπου ἀπὸ τὸν Τριαδικὸ Θεό. Ὅμως, διὰ τῆς παρακοῆς τοῦ ἀνθρώπου διεσπάσθη ἡ πρώτη Ἐκκλησία καὶ ἔτσι ἔχουμε κατόπιν τὴν στροφὴ τοῦ ἀνθρώπου καὶ τῆς κτίσεως ὁλοκλήρου κατὰ τοῦ Θεοῦ. Γιὰ τὸν λόγο αὐτό, ὅταν λέγη καὶ ὑπόσχεται ὁ Θεὸς στὸν ἄνθρωπο ὅτι θὰ κατέλθη ὁ Υἱὸς καὶ Λόγος τοῦ Θεοῦ Πατρός, γιὰ νὰ σώση καὶ λυτρώση τὸν ἄνθρωπο, τίθενται καὶ πάλι τὰ θεμέλια τῆς νέας Ἐκκλησίας. Καὶ ὄντως κατέβηκε ὁ Υἱὸς καὶ Λόγος τοῦ Θεοῦ Πατρός, γιὰ νὰ σώση καὶ νὰ λυτρώση τὸν πεπτωκότα ἄνθρωπο. Πάνω σὲ αὐτὴ τὴν βάση τῆς Ἐνανθρωπήσεώς Του ἔφτιαξε καὶ πάλι τὸ σκάφος τῆς Ἐκκλησίας, τὸ ὁποῖο ὁδήγησε στὸν χῶρο τῆς σωτηρίας καὶ λυτρώσεως, ἀφοῦ κατὰ τὴν ἡμέρα τῆς Πεντηκοστῆς ἔρχεται τὸ τρίτο Πρόσωπο τῆς Ἁγίας Τριάδος, τὸ Πανάγιο Πνεῦμα, τὸ ἐκπορευόμενο ἐκ τοῦ Πατρὸς καὶ ἀποστελλόμενο ὑπὸ τοῦ Υἱοῦ καὶ Λόγου τοῦ Θεοῦ Πατρὸς καὶ γίνεται ἡ ψυχὴ τοῦ μυστικοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, τῆς Ἐκκλησίας.

Ὡς ἀποτέλεσμα τούτου τοῦ κοσμοσωτηρίου γεγονότος ἐξέλιπε ἡ σύγχυση. Τώρα ὑπάρχει ἕνωση. Τὸ Πανάγιο Πνεῦμα ἕνωσε τοὺς πάντες. Ὑπάρχει μία γλῶσσα, ἡ ὁποία γίνεται κατανοητὴ ἀπὸ ὅλους. Κι αὐτὴ εἶναι ἡ γλῶσσα τῆς ἀληθείας καὶ τῆς ἀγάπης. «Ὅταν δὲ ἔλθῃ ἐκεῖνος, τὸ πνεῦμα τῆς ἀληθείας, ὁδηγήσει ὑμᾶς ἐν τῇ ἀληθείᾳ πάσῃ» (Ἰωάν. 16, 13) καὶ «ἐντολὴν καινὴν δίδωμι ὑμῖν, ἵνα ἀγαπᾶτε ἀλλήλους» (Ἰωάν. 13, 34).

Μέσα στὴν Ἐκκλησία ἀποκαλύπτεται ὁλόκληρη ἡ ἀλήθεια. Ὁ ἄνθρωπος πλέον γνωρίζει τί εἶναι ἀλήθεια καὶ συνεπῶς ὅποιος θέλει νὰ λυτρωθῆ καὶ νὰ σωθῆ μόνον μέσα στὸν χῶρο τῆς ἀληθείας, ποὺ εἶναι ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία, θὰ ἠμπορέση νὰ τὸ ἐπιτύχη, γιατὶ μόνον ἐκεῖ θὰ ἠμπορέση νὰ καταξιωθῆ ὡς ὀντότητα καὶ ἄρα νὰ ἐπιτύχη τὴν λύτρωση καὶ τὴν σωτηρία του.

Ἀλλὰ καὶ μὲ τὴν ἀγάπη συμβαίνει τὸ ἴδιο. Ὅπου κι ἂν στραφῆ ὁ ἄνθρωπος, ὅποια μορφὴ ἀγάπης κι ἂν ζήση, δὲν θὰ ἠμπορέση νὰ βιώση τὴν ἀγάπη τοῦ Δημιουργοῦ Του, δηλαδὴ τὴν ὀντολογικὴ ἀγάπη. Τοῦτο θὰ συμβῆ μόνον μέσα στὸν χῶρο τῆς ἀληθείας ποὺ προαναφέραμε, μέσα στὸν χῶρο τῆς Τριαδικῆς ἐκκλησιαστικῆς κοινωνίας.

Μποϋκοτάρουμε τίς ἑταιρεῖες πού χορηγοῦν τίς παρελάσεις τῆς διαστροφῆς...


Στην μεγέθυνση της αφίσας θα δείτε αρκετες φίρμες εταιρειών. Ενδεικτικά αναφέρονται:

Pantene, Google, Vodafone, Lidl, Pfizer, Vice, Microsoft, Aegean, e-radio, e-daily, κ.α.


12 Ἰουνίου. Ονουφρίου ὁσίου (δ ́ αἰ.). Πέτρου τοῦ ἐν Ἄθῳ (†734). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Δευτ. β΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Ῥωμ. β΄ 28 - γ΄ 18).

Ρωμ. 2,28          οὐ γὰρ ὁ ἐν τῷ φανερῷ Ἰουδαῖός ἐστιν, οὐδὲ ἡ ἐν τῷ φανερῷ ἐν σαρκὶ περιτομή,

Ρωμ. 2,28                 Διότι Ιουδαίος αληθινός και άξιος των δωρεών του Θεού δεν είναι εκείνος, που εξωτερικώς φαίνεται ως Ιουδαίος ούτε αληθινή περιτομή είναι εκείνη, που έχει γίνει και φαίνεται εις την σάρκαν.

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible