Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΜΙΛΙΑ ΖΩΝΤΑΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ Ι. Μ. ΑΓ. ΤΡΙΑΔΑΣ ΕΔΕΣΣΑΣ



ΟΜΙΛΙΑ ΖΩΝΤΑΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ Ι. Μ. ΑΓ. ΤΡΙΑΔΑΣ ΕΔΕΣΣΑΣ

Κυριακή, 11 Αυγούστου 2013

Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα της Δευέρας 12-08-2013.

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2012. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Κορινθίους Α΄ κεφ. θ΄ 13 - 18    

θ΄ 13 - 18
 
 

Ευαγγέλιον: Κατά Ματθαίον κεφ. ΙΣτ΄ 1 - 6    

ΙΣτ΄ 1 - 6
 


Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Ἀποκατάσταση τῆς Εἰρήνης μέ τόν Θεό, μέ τόν ἑαυτό μας καί μέ ὅλους τούς ἀνθρώπους.Ἀλληλοσυγχώρηση πρίν τή συμμετοχή στή Θεία Λειτουργία.



   ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ


 ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΤΗ ΖΗΣΟΥΜΕ

ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ:

ΠΩΣ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΓΝΗΣΙΕΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΤΟΥ


 ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ: 


ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 
Ἄς δοῦμε τώρα καί τά ὑπόλοιπα στοιχεῖα, πού εἶναι βοηθητικά προκειμένου νά συμμετάσχουμε στή Θεία Λειτουργία:

Γ)Ἀποκατάσταση τῆς Εἰρήνης μέ τόν Θεό, μέ τόν ἑαυτό μας καί μέ ὅλους τούς ἀνθρώπους. (Τίποτε δέν πρέπει νά κάνουμε μέ βιασύνη-ἄγχος. Τό ἄγχος φανερώνει μία δαιμονική κυριαρχία πάνω μας).

Νά τά κάνουμε ὅλα ἥρεμα, χωρίς ἄγχος. Νά κρατᾶμε πάντα τήν ἐσωτερική μας εἰρήνη ἀποφεύγοντας κάθε τι πού μπορεῖ νά τήν ταράξει. Κυρίως καί ὁλοκληρωτικά ἀτάραχος εἶναι ὁ ταπεινός. «Κι ἄν κολληθῇ ὁ οὐρανός στή γῆ, ὁ ταπεινόφρων οὐ θροεῖται» μᾶς διδάσκει ὁ ἀββᾶς Ἰσαάκ ὁ Σῦρος. Ἑπομένως ἐάν ταραζόμαστε σημαίνει ὅτι δέν ἔχουμε ταπεινοφροσύνη.
Δ)Ἀλληλοσυγχώρηση πρίν τή συμμετοχή στή Θεία Λειτουργία.
Ἡ ἀληθινή λατρεία ἀπαιτεῖ τήν ἀληθινή κοινωνία καί ἑνότητα μεταξύ μας. Ἀναγκαία προϋπόθεση γιά νά εἶναι θεάρεστη ἡ λατρεία, γιά νά ζήσουμε τό μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας, εἶναι ἡ καταλλαγή καί ἡ ἀγάπη μέ τόν πλησίον. Ἔστω καί μέ ἕναν ἄνθρωπο στόν κόσμο νά ἔχουμε ἐχθρότητα καί μῖσος δέν μποροῦμε νά προσέλθουμε στό μυστήριο. Πρέπει ἡ ψυχή καί ἡ καρδιά μας νά εἶναι μία γιά νά νά δοξολογήσουμε τό «πάντιμο καί μεγαλοπρεπές ὄνομα» τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ. Στίς κοσμικές ὑποθέσεις, ἄνθρωποι πού ζοῦνε ἔξω ἀπό τήν Ἐκκλησία καί τή Θεία Λειτουργία συμφωνοῦν πολλές φορές ἐξωτερικά σέ κάτι καί φαίνεται ὅτι τό ζητοῦν μέ ἕνα στόμα. Ἀλλά ὄχι μέ μιά καρδιά.

Περί τοῦ Μυστηρίου τοῦ Χρίσματος

   Πατερική Θεολογία
Πρωτοπρ. Ιωάννου Σ. Ρωμανίδου (+)
Καθηγητού Πανεπιστημίου
 
Επιμέλεια - Σχόλια: Μοναχού Δαμασκηνού Αγιορείτου
 
Μέρος Πρώτον: Στοιχεία Ορθοδόξου ανθρωπολογίας και Θεολογίας

26. Περί του Μυστηρίου του Χρίσματος
Εάν συνδυάσωμε τώρα αυτές τις πληροφορίες με όσα αναφέρονται στις ευχές της ακολουθίας του Αγίου Μύρου, φαίνεται σαφώς ότι τι Μυστήριο του Χρίσματος εθεωρείτο ότι ήταν ένα Μυστήριο για όσους είχαν ήδη δεχθή την επίσκεψι του Αγίου Πνεύματος μέσα στην καρδιά τους, δηλαδή για τους φωτισμένους.
Φαίνεται επίσης ότι στην αρχαία Εκκλησία δεν ετελείτο το Μυστήριο του Χρίσματος μαζί με το Μυστήριο του Βαπτίσματος. Το Μυστήριο του Βαπτίσματος ετελείτο εις άφεσιν αμαρτιών, ενώ το Μυστήριο του Χρίσματος προωριζόταν για όσους είχαν ήδη γίνει μέλη του Σώματος του Χριστού. Διότι υποτίθεται ότι σ’ αυτούς είχε ήδη έλθει και προσευχόταν μέσα στην καρδιά τους το Άγιο Πνεύμα, ήσαν δηλαδή θεόκλητοι.

Κυριακή Ζ΄ Ματθαίου.

Στὴν Μεταμόρφωση τοῦ Σωτῆρος (Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου)


 
 Ἐμπρός, φίλοι μου, ς πλώσουμε σήμερα χωρς δισταγμ τ χέρι στος θησαυρος το Εαγγελίου, γι ν ντλήσουμε π κε κατ τν συνήθειά μας πλοτο, πού φθονα σ λους διαμοιράζεται κα οτε στ λάχιστο ποτ δν ξοδεύεται. λτε, τν πάνσοφο κα πάλι ς κολουθήσουμε, τν ραο δηγό μας, τν Λουκ, ν δομε τν Χριστ ν νεβαίνει σ ρος ψηλ κα τν Πέτρο κα τν άκωβο κα τν ωάννη ν παίρνει μάρτυρες τς θεϊκς Μεταμορφώσεως. Διότι «πρε μαζί Του», λέει, «ατος πού ποτελοσαν τν συντροφι το Πέτρου κα σ ρος ψηλ νέβηκε» Δεσπότης. ρος ψηλό, στ ποο δυάδα Μωυσς κα λίας συζητοσε μ τν Χριστό.
ρος ψηλό, πάνω στ ποο Νόμος κα ο Προφτες συνομιλοσαν μ τν Χάρη. ρος ψηλό: σατ Μωυσς, πού γινε σφαγέας το μνο γι τ πάσχα τν σραηλιτν κα τσι μ τ αμα τ νώφλια τν βραίων ράντισε.

Ἡ Εἰκόνα τῆς Καθαριωτίσσης μετά ἀπό 60 χρόνια στό Βαθύ τῆς Ἰθάκης

Η Εικόνα της Καθαριωτίσσης μετά από 60 χρόνια στο Βαθύ της Ιθάκης

Μιχαήλ Ζαφείρης
Με αφορμή την συμπλήρωση 60 ετών από τον καταστροφικό σεισμό του 1953 πραγματοποιήθηκε στην Νήσο Ιθάκη, μετά πάσης θρησκευτικής λαμπρότητος, η κάθοδος της εικόνος της Υπεραγίας Θεοτόκου Καθαριωτίσσης από την Ιερά Μονή, στην οποία φυλάσσεται, στο Βαθύ της Ιθάκης.
Την εικόνα συνόδευαν από την Ιερά Μονή, ο καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Καθαρών Αρχιμ. π. Σεβαστιανός Μόσχος, ιερείς από το νησί της Ιθάκης και πλήθος κόσμου.
Η Υποδοχή της Ιεράς Εικόνος έγινε στο Δημαρχείο της Νήσου, υπό του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Λευκάδος και Ιθάκης κ. Θεοφίλου.

«Ἡ ἀναισχυντία μήτηρ ἐστί τῆς πορνείας» (Μιχαήλ Ε. Μιχαηλίδης, Θεολόγος)


Τή σύγχρονη ἐποχή μας, δίχως ἀμφιβολία, τή χαρακτηρίζει ἡ ἀπουσία τοῦ ἤθους, τῆς σεμνότητας καί τῆς αἰδοῦς. Δέν πλεονάζει μονάχα, ἀλλά ὑπερπλεονάζει ἡ ἀναισχυντία. Γι’ αυτό και θυμήθηκα τό σοφό λόγο τοῦ ββ Δωροθέου, ὅτι « ναισχυντία μήτηρ στί τς πορνείας».
Δέν ὑπάρχει κακό καί ἄσεμνο καί ἀνεπίτρεπτο, πού νά μή ἔχει γιά μάνα του τήν ἀδιαντροπιά, τήν ἀναισχυντία. Τήν ἀναισχυντία θά τη συναντήσεις στό κάθε σου βῆμα. Στά Μ.Μ.Ε., στά ἔντυπα, τά περιοδικά, τό θέατρο, τόν κινηματογράφο, στίς κουβέντες, στίς συντροφιές, στό γυναικεῖο ντύσιμο - ἤ μᾶλλον γδύσιμο! - στά τραγούδια... καί ὅπου ἀλλοῦ.
Ἡ ἀναισχυντία εἶναι ἡ πιο ετελιστική προδοσία τς νθρώπινης προσωπικότητας. Εἶναι συντριβή τς ξιοπρέπειας καί ἀναστολή κάθε ἠθικοῦ κανόνα καί κάθε δεοντολογίας. Εἶναι ἔνδειξη νοσηρῆς καί πλεγματικῆς ψυχῆς. Ὁ ἀναίσχυντος οτε τόν αυτό του σέβεται, οτε τούς λλους.

Tά ὅπλα μᾶς ἐνάντια στό φόβο (Ἁγίου Νικολάου Ἀχρίδος)

Γιά ποιό λόγο ὅλοι οἱ λαοί εἶναι φοβισμένοι;

Τί φοβοῦνται οἱ λαοί στήν γῆ;

Τί φοβᾶται ὁ ἄνθρωπος στήν γῆ;

Ὁ ἕνας λαός φοβᾶται τόν ἄλλο λαό, τρέμει ὁ ἕνας λαός τόν ἄλλο λαό.

Ὁ ἄνθρωπος φοβᾶται τόν ἄλλο ἄνθρωπο, τρέμει ὁ ἕνας ἄνθρωπος ἀπό τόν ἄλλο ἄνθρωπο.

Καί ὁ προπάτορας ὅλων τῶν ἀνθρώπων ὁ Ἀδάμ φοβήθηκε στόν παράδεισο.

Ὁ φόβος κυρίευσε τόν Ἀδάμ μέσα στόν παράδεισο.

Πῶς λοιπόν νά μήν κυριεύει ὁ φόβος τούς ἀπογόνους τοῦ Ἀδάμ πού εἶναι ἐξόριστοι ἀπό τόν παράδεισο;

Ἡ ἀνάμνησις τοῦ θαύματος τῆς διασώσεως 125 νέων τῆς Πάρου

Ἡ ἀνάμνησις τοῦ θαύματος τῆς διασώσεως 125 νέων τῆς Πάρου

Ἐκ τῆς Ἱ. Μονῆς Ζωοδόχου Πηγῆς Λογγοβάρδας Πάρου, ἀνεκοινώθησαν τὴν 25ην Ἰουλίου τὰ ἀκόλουθα: «Ἡ ἀνάμνησις τοῦ θαύματος τῆς διασώσεως ἀπὸ τὴν ἐκτέλεσι εἰς θάνατον ἀπὸ τὸν γερμανικὸ στρατὸ κατοχῆς 125 νέων τῆς Πάρου ἑορτάστηκε καὶ ἐφέτος μὲ πανηγυρικὴ μεγαλοπρέπεια καὶ πνευματικὴ κατάνυξι στὴν Ἱ. Μονὴ Ζωοδόχου Πηγῆς Λογγοβάρδας, τὸν τόπο ὅπου ἐτελέσθη τὸ θαῦμα.
Ἀρκετοὶ Παριανοὶ συμμετεῖχαν στὴ θεία Λειτουργία καθὼς καὶ μερικὲς γυναῖκες, ποὺ παρακολουθοῦσαν τὴν θεία Λειτουργία ἀπὸ τὰ μεγάφωνα ἐκτὸς τῆς Ἱ. Μονῆς. Ὅλοι αὐτοί, ὅπως εἶπε ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Παροναξίας κ. Καλλίνικος στὴν ὁμιλία του, εἶναι ἀξιέπαινοι, διότι παρ᾽ ὅτι ἦταν ἐργάσιμη ἡμέρα ἦρθαν, γιὰ νὰ τιμήσουν τὴν Παναγία μας, ποὺ ἔσωσε τὴν Πάρο μας ἀπὸ μία μεγάλη συμφορά.

Τό ἔργο τῶν πατέρων καί τό ἔργο τῶν φιλοσόφων (Στυλιανός Παπαδόπουλος)



ΠΑΤΡΟΛΟΓΙΑ ΤΟΜΟΣ Α’ ΑΘΗΝΑ 1977  σ.σ. 58-61
Συχνά οι ερευνητές και αποτιμητές της πνευματικής προσφοράς των φιλοσόφων και των Πατέρων δημιουργούν παρεξηγήσεις που οδηγούν σε απαράδεκτη υποτίμηση των Πατέρων και του έργου τους. Το συνηθέστερο πρίσμα, κάτω από το οποίο θεωρείται συγκριτικά το πρόβλημα, είναι το εξής:

Οι Πατέρες, υποχρεωμένοι να είναι παραδοσιακοί, γίνονται φορείς και μόνον ερμηνευτές της αληθείας, την οποία μάλιστα δεν απέκτησαν με ζήτηση επίπονη, αλλά έλαβαν από την Εκκλησία ή την αποκάλυψη του Θεού. Με τους φιλοσόφους συμβαίνει το αντίθετο. Οι φιλόσοφοι αναζητούν με άπειρη αγωνία την αλήθεια, που οι Πατέρες έχουν έτοιμη. Στο έργο λοιπόν του φιλοσόφου έχομε την πρωτοτυπία, η οποία λείπει από το έργο του Πατρός. Και η τελική αξιολόγηση του Πατρός και του φιλοσόφου εξαρτάται από την πρωτοτυπία. Όλα όμως αυτά δεν είναι παρά μία σχολαστική θεώρηση του θέματος, που προδίδει άγνοια και ανεπίτρεπτη αφέλεια εκείνου που την επιχειρεί και την αποδέχεται. Οι Πατέρες οπωσδήποτε είναι φορείς κι εκφραστές της αληθείας, που φέρεται διατυπωμένη στη Γραφή και την Παράδοση. Αλλά τούτο σε καμμία περίπτωση δε σημαίνει κάτι το εύκολο κι έτοιμο.

Λόγοι ἀφιερωμένοι εἰς τήν Ὑπεραγίαν Θεοτόκον


Λόγοι ἀφιερωμένοι εἰς τήν Ὑπεραγίαν Θεοτόκον

Ὁ ἅγιος Νικόδημος ἀναφέρει γιὰ τὴν Παναγία μας: «Ἂν καθ᾽ ὑπόθεσιν ὅλα τὰ ἐννέα τάγματα τῶν Ἀγγέλων ἤθελαν κρημνισθῆ ἀπὸ τοὺς οὐρανοὺς καὶ γίνουν δαίμονες, ἂν ὅλοι οἱ ἀπὸ τοῦ αἰῶνος ἄνθρωποι ἤθελαν γίνει κακοὶ καὶ ὅλοι νὰ ὑπάγουν εἰς τὴν κόλασιν χωρὶς νὰ γλυτώση τίς, ἂν ὅλα τὰ κτίσματα, οὐρανός, φωστῆρες, ἄστρα, στοιχεῖα, φυτά, ζῶα ἤθελαν ἀποστατήσει κατὰ Θεοῦ, νὰ βγοῦν ἀπὸ τὴν τάξιν των καὶ νὰ ὑπάγουν εἰς τὸ μὴ ὄν, μὲ ὅλον τοῦτο, ὅλες αὐτὲς οἱ κακίες τῶν κτισμάτων, συγκρινόμεναι μὲ τὸ πλήρωμα τῆς ἁγιότητος τῆς Θεοτόκου, δὲν ἐδύναντο νὰ λυπήσουν τὸν Θεόν· διότι μόνη ἡ Κυρία Θεοτόκος ἦτο ἱκανὴ νὰ τὸν εὐχαριστήση κατὰ πάντα καὶ διὰ πάντα, καὶ νὰ μὴ τὸν ἀφήση νὰ λυπηθῆ διὰ τὸν χαμὸν καὶ τὴν ἀπώλειαν τῶν τόσων καὶ τόσων κτισμάτων του· διότι αὐτὴ μόνη ἀσυγκρίτως τὸν ἠγάπησεν ὑπὲρ πάντα· διότι αὐτὴ μόνη ὑπὲρ πάντα ὑπήκουσεν εἰς τὸ θέλημά του».

Οπτικό Αγιολόγιο 11 Αυγούστου


Οπτικοποιημένο Ηχητικό Αγιολόγιο της 11ης Αυγούστου



Για να γνωρίσετε τους συντελεστές διαβάστε εδώ

Εὐφραινέσθω τά οὐράνια, ἀγαλλιάσθω τά ἐπίγεια, ὅτι ἐποίησε κράτος ἐν βραχίονι αὐτοῦ ὁ Κύριος...



Ἀπολυτίκιον.  Ἥχος γ΄
Εὐφραινέσθω τά οὐράνια, ἀγαλλιάσθω τά ἐπίγεια, ὅτι ἐποίησε
κράτος ἐν βραχίονι αὐτοῦ ὁ Κύριος· ἐπάτησε τῷ θανάτῳ τόν
θάνατον, πρωτότοκος τῶν νεκρῶν ἐγένετο, ἐκ κοιλίας ἅδου
ἐῤῥύσατο ἡμᾶς, καί παρέσχε τῷ κόσμῳ τό μέγα ἔλεος.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ



ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία: hristospanagia@yahoo.gr
.
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό hristospanagia@yahoo.gr
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΑΚΟΥΣΤΕ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΤΕ ΟΜΙΛΙΕΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ- ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ