Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΤΟΥ Π. ΣΑΒΒΑ

ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΤΟΥ Π. ΣΑΒΒΑ

https://livestream.com/accounts/25545482

Παρασκευή, 9 Μαρτίου 2012

Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα του Σαββάτου 10-03-12.

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανό. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ».
Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας.
Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2011.
Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Εβραίους κεφ. γ΄ 12 - 16 

γ΄ 12 - 16



Ευαγγέλιον: Κατά Μάρκον Κεφ. Α΄ 35 - 44

Α΄ 35 - 44

Εὐχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός Θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Ἡ κατάλυση τῆς ἀπάτης τῶν δαιμόνων καί τής ματαιότητος ἀπό τήν Ὑπεραγία Θεοτόκο_mp3

Π. Σάββας 2012-03-09_Η ΚΑΤΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΑΠΑΤΗΣ ΤΩΝ ΔΑΙΜΟΝΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΑΤΑΙΟΤΗΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ_mp3

Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 09-03-2012 (Κήρυγμα στούς Β΄ Χαιρετισμούς).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, 'Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία

Β' Κυριακή τῶν νηστειῶν (Μάρκ. Β 1-12)



B΄ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΝΗΣΤΕΙΩΝ
(Μάρκ. Β΄ 1-12)

Ένα από τα μεγαλύτερα δώρα του Θεού στον άνθρωπο, είναι και η σωματική υγεία. Όλοι γι’ αυτή φροντίζουμε και, παραδόξως, κατανοούμε την αξία της όχι τόσο όταν την έχουμε αλλά όταν την χάνουμε. Γι' αυτό, άξιες επαίνου δεν είναι μόνο οι προσπάθειες των κρατικών φορέων για την προστασία της δημόσιας υγείας, αλλά άξιες επαίνου και συγχαρητηρίων είναι και οι ιδιωτικές πρωτοβουλίες τόσο στον τομέα της πρόληψης όσο και της θεραπείας και αποκαταστάσεως της υγείας.
Όμως, υπάρχουν και κάποιες άλλες αξίες στην ζωή μας, οι οποίες είναι ανώτερες και από αυτήν την υγεία και φυσικά δεν θα πρέπει να τις λησμονούμε ποτέ. Όπως, επί παραδείγματι, ανώτερο της σωματικής υγείας είναι η αξιοπρέπεια, η τιμιότητα, η ελευθερία και γενικώς ο όμορφος αγώνας για τα υψηλά ιδανικά. Όταν μάλιστα ο άνθρωπος ενθουσιάζεται με τα ανώτερα ιδανικά μας, την Ορθοδοξία δηλαδή, την Πατρίδα και την Οικογένεια, όχι μόνο δεν πτοείται από τους κινδύνους, όχι μόνο δεν υποχωρεί μπροστά στις αντιξοότητες, αλλά θεωρεί τιμή του να προσφέρει την ζωή του θυσία «για του Χριστού την Πίστη την Αγία και της Πατρίδος την Ελευθερία»! 
Και ομολογουμένως, φίλοι μου, εάν δεν σκέπτονταν κατ’ αυτόν τον τρόπο οι ευλογημένοι πρόγονοί μας, σήμερα δεν θα απολαμβάναμε το δώρο της ελευθερίας, το οποίο και πάλι, ξένα κέντρα -όπως όλοι βλέπουμε- επιζητούν να μας το στερήσουν. (Φυσικά, έτι άπαξ η ιστορία θα αντιγράψει τις ένδοξες και ηρωικές της σελίδες).

Power Balance: Τά βραχιόλια τῆς ἀπάτης

Aποζημίωση της τάξης των 57 εκατομμυρίων δολαρίων έχουν να λαμβάνουν εξοργισμένοι καταναλωτές που μήνυσαν την Power Balance, η οποία κατασκευάζει ευρέως διαδεδομένα ενεργειακά βραχιόλια, όπως ανακοίνωσε χθες το ηλεκτρονικό περιοδικό TMZ.
Τα διάσημα βραχιολάκια που εκτόξευσαν τις πωλήσεις τους τα τελευταία χρόνια και φορέθηκαν από αμέτρητους celebrities και αθλητές, κοστίζουν περί τα 30 δολάρια και αποτελούνται από ένα δακτύλιο σιλικόνης πάνω στον οποίον έχει τοποθετηθεί ένα λεπτό ολόγραμμα από πολυεστέρα. Αυτό υποτίθεται ότι «βελτιώνει την φυσική ενέργεια του σώματος» και ενισχύει την ισορροπία, ενώ το σχέδιο του ολογράμματος προέρχεται από τις Ανατολίτικες φιλοσοφίες.


Οι ισχυρισμοί της Καλιφορνέζικης Power Balance είχαν εξαρχής δημιουργήσει αμφιβολίες, οι οποίες όμως δεν ήταν αρκετές για να σταματήσουν την συνεχώς αυξανόμενη κερδοφορία της εταιρίας. Τα προβλήματα, όμως, άρχισαν τον περασμένο Ιανουάριο, όταν απογοητευμένοι καταναλωτές κατέθεσαν την πρώτη αγωγή, με τον ισχυρισμό ότι η ενέργεια που περικλείεται μέσα στα συγκεκριμένα βραχιολάκια είναι τόση όση περικλείεται σε ένα κομμάτι λάστιχο.

Τούς πονεῖς τούς φτωχούς;Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος

Ἀργά τά ἄνοιξε τά μάτια του ὁ πλούσιος! Τότε πού εἶδε στήν ἀγκαλιά τοῦ Ἀβραάμ τόν Λάζαρο! Τόν ἄνθρωπο, πού καταδεχόταν οὔτε νά τοῦ ρίξει μιά ματιά, ὅταν τόν εὕρισκε νά περιμένει ἔξω ἀπό τήν πόρτα του!

Καί τότε τό κατάλαβε καλά, τί σημαίνει ἐκεῖνο, πού λίγο πρίν ποτέ δέν θέλησε νά τό καταλάβει.

Στήν κόλαση βρέθηκε ὑποχρεωμένος, θέλοντας καί μή, νά κάμει ἕναν ἀπολογισμό. Ἐκεῖ, ἀναγκάσθηκε νά ψάξει νά ἰδεῖ, τί τοῦ εἶχε γίνει ἀφορμή νά χάσει, ἡ κακή του ἐκείνη διάθεση, πού δέν τόν ἄφηνε νά ἰδεῖ στό πρόσωπο τοῦ φτωχοῦ Λαζάρου τόν «πλησίον» του: δηλ. ἕναν συνάνθρωπο, πού ἔπρεπε νά τόν περιμένει ὅτι μποροῦσε κάποτε νά βρεθῆ καί ὁ ἴδιος στήν θέση του· καί εἶχε γι᾿ αὐτό χρέος νά τόν συμπονάει.

Προσευχόταν ὅλο τὸ χωριὸ – Ἀληθινὴ ἱστορία

Ζοῦσαν σ’ ἕνα μικρὸ ὄμορφο χωριὸ τῆς Κεντρικῆς Μακεδονίας, στὰ σύνορα μὲ τὴ χώρα ποὺ, πλαστογραφώντας τὴν Ἱστορία .ὀνομάστηκε Μακεδονία. Ἀπὸ τὰ ὑψώματα τοῦ χωριοῦ βλέπει κανεὶς τὰ πρῶτα χωριὰ τῶν Σκοπιανῶν.
Ἦταν νέοι οἰκογενειάρχες μὲ δύο πρὸς τὸ παρὸν παιδιά. Ἐκεῖνος ὁδηγὸς μεγάλου φορτηγοῦ, νταλικέρης, ταξίδευε συχνὰ στὸ ἐξωτερικὸ κάνοντας διάφορες μεταφορές. Ἐκείνη δούλευε σὲ κάποιο ἐργαστήριο κι ἔτσι ἐξοικονομοῦσαν τὰ ἀπαραίτητα γιὰ τὴ ζωή. Ἦταν σοβαρὸ ἀνδρόγυνο καὶ ἀγαποῦσαν τὴν παραδοσιακὴ οἰκογενειακὴ ζωὴ καὶ τὴν Ἐκκλησία. Ὅταν δὲν ἀπουσίαζε σὲ ταξίδι ὁ σύζυγος, ὁ Πέτρος, μαζὶ μὲ τὴ σύζυγό του, τὴ Μαρία, καὶ μὲ τὰ δυὸ μικρά τους ἐκκλησιάζονταν στὴν κεντρικὴ ἐκκλησία τοῦ χωριοῦ τους. Εἶναι μιὰ περιποιημένη παλιὰ «βασιλικὴ» μὲ ὡραῖο αὐλόγυρο καὶ τὰ μνήματα πίσω της, δίπλα στὸ ἱερό.

Τὶς μέρες ἐκεῖνες ἔλειπε ὁ Πέτρος μὲ τὴ νταλίκα του στὴν Εὐρώπη. Ἡ Μαρία, ὅπως κάθε πρωί, ξύπνησε νωρὶς τὰ παιδιά της, τὰ ἑτοίμασε, ἔστρωσε τὸ τραπέζι γιὰ νὰ φᾶνε, τοὺς ἔβαλε στὶς τσάντες τους καὶ κάτι φαγώσιμο σὲ ἀλουμινόχαρτο. Μόλις βγῆκαν ἡ μάννα ἔκλεισε προσεκτικὰ τὴν πόρτα τους.

Β1) Τί εἶναι ἡ κατάθλιψη-Τό χειρότερο ἀποτέλεσμα τῆς ἀπομάκρυνσης ἀπό τόν Θεό: ἡ αὐτοκτονία.

  

 ΤΑ ΠΑΘΗ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΕΡΑΠΕΥΟΝΤΑΙ

 
Β1) ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ


Τό χειρότερο ἀποτέλεσμα τῆς ἀπομάκρυνσης ἀπό τόν Θεό: ἡ αὐτοκτονία.

Τό τελικό ἀποτέλεσμα τῶν παθῶν, τῆς ἁμαρτίας, τῆς ἀπομάκρυνσης ἀπό τόν Θεό, εἶναι ὁ πνευματικός θάνατος· συνάμα καί ὁ πρόωρος σωματικός-βιολογικός θάνατος.
Μᾶς διδάσκει ἡ Ἁγία Γραφή: «Τά ἀποτελέσματα τῆς ἁμαρτίας εἶναι ὁ θάνατος»24.
Πράγματι, ἡ ὑποταγή στήν θνητή σάρκα καί στήν ἁμαρτία «καρποφορεῖ» τόν θάνατο. Αὐτό, τονίζει ὁ ἅγιος Ἀπόστολος Παῦλος, συνέβαινε, ἀπό τόν καιρό ἀκόμη τῆς Π. Διαθήκης· τότε πού οἱ ἄνθρωποι ἦταν ὑποδουλωμένοι στό γράμμα τοῦ Νόμου καί στήν ἁμαρτία ζώντας «ἐν τῇ σαρκί»25.
Ἡ αὐτοκτονία εἶναι ἀποτέλεσμα μεγάλου ἐγωισμοῦ, ἐκτός ἐάν ὁ ἄνθρωπος εἶναι «ἔκφρων» δηλ. δέν ἔχει σῶες τίς φρένες του.
Κάποιος εἶχε τήν ἑξῆς συνομιλία μέ τόν μακαριστό π. Παΐσιο:

Ἀγνώστου συγγραφέως:Οἱ περιπέτειες ἑνός προσκυνητοῦ (μέρος 1ο-ζ)

Έτσι έμεινα μόνος. Το καλοκαίρι ετελείωσε και μαζί μ' αυτό και ο κήπος που εφύλαγα. Δεν είχα πια μέρος να μείνω. Ο χωρικός που είχε το κτήμα, με πρόπεμψε δίδοντάς μου λίγα χρήματα και γεμίζοντάς μου το σακκίδιο με παξιμάδι για το ταξείδι μου. Άρχισα πάλι τα ταξείδια μου. Αλλά τώρα δεν εβάδιζα μόνος, όπως πριν, γεμάτος από φροντίδες. Η επίκλησις του ονόματος του Ιησού Χριστού έκανε χαρούμενο τον δρόμο μου. Ο κάθε άνθρωπος που συναντούσα ήταν ευγενικός σε μένα, και ήμουν βέβαιος ότι το κάθε πλάσμα του Θεού, λογικό ή άλογο, μ' αγαπούσε θερμά.

Όπως περιπλανιώμουνα άρχισα να απορώ, τι να κάνω τα λίγα χρήματα που μου είχε δώσει ο χωρικός. Τι τα ήθελα; Εσταμάτησα για μια στιγμή κ' εσκέφθηκα. Τώρα πια δεν είχα Πνευματικόν οδηγό. Γιατί τάχα να μην αγόραζα με τα δυο ρούβλια που είχα μια «Φιλοκαλία», και να εξακολουθήσω περισσότερο να διδάσκωμαι απ' αυτή για την εσωτερική Προσευχή;

Ὁ Ἀκάθιστος Ὕμνος

!

 Ακάθιστος ύμνος επικράτησε να λέγεται ένας ύμνος «Κοντάκιο» της Ορθόδοξης Εκκλησίας, προς τιμήν της Υπεραγίας Θεοτόκου, από την όρθια στάση, που τηρούσαν οι πιστοί κατά τη διάρκεια της ψαλμωδίας του. Οι πιστοί έψαλλαν τον Ακάθιστο ύμνο όρθιοι, υπό τις συνθήκες που θεωρείται ότι εψάλη για πρώτη φορά, ενώ το εκκλησίασμα παρακολουθούσε όρθιο κατά την ακολουθία της γιορτής του Ευαγγελισμού, με την οποία συνδέθηκε ο ύμνος.
Ψάλλεται ενταγμένος στο λειτουργικό πλαίσιο της ακολουθίας του Μικρού Αποδείπνου, σε όλους τους Ιερούς Ναούς, τις πέντε πρώτες Παρασκευές της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, τις πρώτες τέσσερις τμηματικά, και την πέμπτη ολόκληρος. Είναι ένας ύμνος που αποτελείται από προοίμιο και 24 οίκους (στροφές) σε ελληνική αλφαβητική ακροστιχίδα, από το Α ως το Ω (κάθε οίκος ξεκινά με το αντίστοιχο κατά σειρά ελληνικό γράμμα), και είναι γραμμένος πάνω στους κανόνες της ομοτονίας, ισοσυλλαβίας και εν μέρει της ομοιοκαταληξίας.

Ὁ Σύνδεσμος Θεολόγων Μακεδονίας – Θράκης, ἡ μεταπατερική θεολογία, ἡ πολυπολιτισμικότητα καί τά Θρησκευτικά



Ο Σύνδεσμος Θεολόγων Μακεδονίας – Θράκης,
η μεταπατερική θεολογία,
η πολυπολιτισμικότητα
και τα Θρησκευτικά

***
Χαιρετισμός στην εορταστική ημερίδα της Π.Ε.Θ. για την Κυριακή της Ορθοδοξίας
Σ Υ Ν Δ Ε Σ Μ Ο Σ Θ Ε Ο Λ Ο Γ Ω Ν
Μ Α Κ Ε Δ Ο Ν Ι Α Σ – Θ Ρ Α Κ Η Σ
mail: theologoi@gmail.com, http://theologoi.wordpress.com
Προς την Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων
Αθήνα
Θεσσαλονίκη 02 Μαρτίου 2012
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
         Με την ευκαιρία της Ημερίδας που διοργανώνετε την Κυριακή της Ορθοδοξίας σας στέλνουμε εγκάρδιες ευχές για επιτυχία στη Σύναξή σας. Πράγματι είναι πολύ σημαντικό που επιλέγει η ΠΕΘ την ημέρα αυτή για να συνεορτάσει με τα μέλη της τη μεγάλη νίκη της Εκκλησίας μας για την αναστήλωση των εικόνων της και την αναστήλωση και ανακαίνιση όλων μας.
Ωστόσο, όλοι μας γνωρίζουμε στις μέρες μας ότι εκτός από την ηθική, κοινωνική, πνευματική και οικονομική κρίση που περνά η χώρα μας, μια ομάδα θεολόγων και εκκλησιαστικών παραγόντων, υποβοηθούμενη και από την πολιτική εξουσία, δημιούργησε και συνεχίζει να δημιουργεί και μια θεολογική κρίση στον κλάδο μας. Στο πλαίσιο μιας νεοφανούς και με προτεσταντικό προσανατολισμό χριστιανικής ιδεολογίας, που την ονομάζουν μεταπατερική θεολογία, προσπαθούν να επιβάλουν με ποικίλους κυρίως εξουσιαστικούς μηχανισμούς και στα σχολεία μια αντίστοιχη θεολογία, τη θεολογία της πολυπολιτισμικότητας. Αυτή η προσπάθεια μεθοδεύεται επίσης με μια θεολογική προπαγάνδα με την οποία προσπαθούν να χρυσώσουν το χάπι για να μπορέσουν έτσι να αλώσουν το ορθόδοξο φρόνημα των θεολόγων και των μαθητών και να θεσμοθετήσουν μια σχολική διαθρησκειακή αγωγή, το λεγόμενο στο νέο ΠΣ θρησκευτικό γραμματισμο!!

Ἡ θαυματουργή εἰκόνα τῆς Παναγίας ὁ «Ἔνσαρκος Λόγος» (9 Μαρτίου)


 
Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ Ο ''ΕΝΣΑΡΚΟΣ ΛΟΓΟΣ''ή του ''ΑΛΜΠΑΖΙΝ''
Η εικόνα της Παναγίας πήρε την ονομασία ''Αλμπαζίν'' από το φρούριο Αλμπαζίν το οποίο έφτιαξε στα 1650 κοντά στον ποταμό Αμούρ (φυσικό σύνορο της Ρωσίας με την Κίνα) ο Καζάκος ηγεμόνας Ιερόθεος Χαμπάροβ, κοντα στον ποταμό Αμούρ.Οι καζάκοι ήρθαν στην περιοχή τον 17ο αιώνα.Εκεί ζούσαν ειδωλολατρικοί πληθυσμοί.
 Οι Κινέζοι επιτέθηκαν στην περιοχή στις 24 Μαρτίου 1652.Με συνεχείς επιθέσεις μέχρι το 1658 κατάφεραν τελικά να κάψουν το Αλμπαζίν και να πάρουν στην Κίνα πολλούς αιχμαλώτους.'Ηθελαν η συγκεκριμένη ζώνη να ερημοποιηθεί.
Στα 1665 ωστόσο αποφάσισαν να κάνουν αισθητή την παρουσία τους στην περιοχή οι Ρώσοι και ξαναέκτισαν το Αλμπαζίν.Έστειλαν εκεί τον ιερομόναχο Ερμογένη από την Μονή της Αγίας Τριάδος του Κίρενσκ.Μαζί του έφερε την θαυματουργή εικόνα της Παναγίας ''ο Ένσαρκος Λόγος''.Το 1671 έχτισε ένα μοναστήρι όπου τοποθέτησε την εικόνα.Επίσης χτίστηκαν άλλες δύο εκκλησίες.

Καλούμεθα νά σκεπτόμαστε μέ τήν λογική τοῦ Χριστοῦ και ὄχι μέ τήν ἀνθρώπινη

 Είπε ο Κύριος: Μακάριοι όσοι φέρονται με πραότητα στους άλλους, γιατί αυτοί θα κληρονομήσουν τη γη της επαγγελίας.
Αδελφοί μου, πρέπει να φέρουμε σε αρμονία τη λογική μας με τη λογική του Θεού, διαφορετικά θα κοροϊδεύουμε τον εαυτό μας κάθε στιγμή σε κάθε βήμα μας. Εμείς οι πνευματικοί, όπως λέει ο Απόστολος Παύλος, πρέπει να έχουμε το νου και τις σκέψεις του Χριστού (Α' Κορίνθ. 2, 16).

Οι Απόστολοι μπορούσαν να συλλογίζονται σωστά, να κάνουν σωστές πράξεις, επειδή αντικατέστησαν το ανθρώπινο νου με το θεϊκό νου, επειδή σκέφτονταν όχι σαν άνθρωποι αλλά κατά Θεόν.

Οι πράοι λαοί και όχι οι αλαζονικοί. Οι ήπιοι και όχι οι βάναυσοι λαοί. Αυτοί που αρκούνται στα απαραίτητα και όχι οι άρπαγες. Τα αρνάκια και όχι οι λύκοι.

Ἀλβανία: Νεομάρτυρες καί Ὁμολογητές Ἱερεῖς ὑπό τό ἀθεϊστικό καθεστώς




Μαρτυρικές μορφές της Ιερωσύνης στη Βόρειο Ήπειρο που έζησαν τον διωγμό του Χότζα



Οι περισσότεροι δεν ευτύχησαν να ξανακούσουν τον ήχο της καμπάνας 

(αφιέρωμα της εφημερίδας ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ το 2006) 

Οι σεβάσμιες ιερατικές μορφές από το χώρο της Βορείου Ηπείρου, που θα παρουσιάσουμε εν συντομία παρακάτω, έζησαν τoν διωγμό της Ορθόδοξης πίστης από το αθεϊστικό καθεστώς του Χότζα. Πέθαναν πονεμένες, κυρτωμένες και λευκασμένες από τα μαρτύρια, χωρίς να προδώσουν «τα ιερά και τα όσια». Τις σκεπτόμαστε και κυλάει από το μέτωπό μας αιμάτινος ιδρώτας. 

Κάποιοι απ’ αυτούς τους ιερείς, λίγοι, πρόλαβαν και χάρηκαν την ανάσταση της Εκκλησίας της Αλβανίας με τον Αρχιεπίσκοπο Αναστάσιο. Και ξαναλειτούργησαν ύστερα από μισό περίπου αιώνα! Η χάρη του Θεού τους έδωσε αυτή την μεγάλη τιμή. Τι και αν δεν είχαν ούτε καλυμμαύχι, ούτε ράσο, ούτε άμφια. Εκείνο που τους έδινε αξία και έκανε ευπρόσδεκτη την προσφορά τους στο θείο Θυσιαστήριο ήταν οι αρετές που τους συνόδευαν. Και κυρίως η υπομονή και η σταθερή προσκόλληση στην Εκκλησία του Χριστού. Έκλεισαν τα μάτια τους, μονολογώντας: «Διήλθομεν δια πυρός και ύδατος και εξήγαγες ημάς εις αναψυχήν». 

Οι περισσότεροι, όμως, αποσχηματισμένοι κληρικοί δεν ευτύχησαν να ξανακούσουν τον γλυκό ήχο της καμπάνας.

Ἕνα θαύμα τῶν Ἁγίων Τεσσαράκοντα στό Γομάτι Χαλκιδικῆς

Στην περιοχή του χωρίου Γοματίου της Χαλκιδικής υπήρχε μετόχι της Μονής Ξηροποτάμου. Η κτηματική περιουσία του μετοχίου απαλλοτριώθηκε και παραμένει μόνον ο ναός προς τιμήν των αγίων Τεσσαράκοντα Μαρτύρων, που υπάγεται στην ενορία Γοματίου. Η εορτή των αγίων Τεσσαράκοντα είναι και η κυρία εορτή της ενορίας. Λειτουργεί πάντοτε ο Μητροπολίτης Ιερισσού και παρατίθεται τράπεζα (κουρμπάνι) σ' όλους τους προσκυνητάς που έρχονται από το χωριό και από τα άλλα γειτονικά χωριά. 
Οι άγιοι Τεσσαράκοντα Μάρτυρες συνδέονται με μία θαυμαστή διάσωσιν του χωριού από βέβαιη καταστροφή, η οποία διασώζεται στην προφορική παράδοσιν των κατοίκων. 
Βρισκόμαστε στα 1905, όταν Τούρκοι στρατιώτες ήλθαν απεσταλμένοι από τον Μαντέμ Αγά της Στρατονίκης να πάρουν άνδρες για τα μεταλλεία.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ



ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία: hristospanagia@yahoo.gr
.
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό hristospanagia@yahoo.gr
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΑΚΟΥΣΤΕ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΤΕ ΟΜΙΛΙΕΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ- ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ