Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

Πέμπτη, 3 Ιανουαρίου 2019

Μεγάλη φωνή ἐν τῇ ἐρήμῳ, Γ΄ ᾠδή Κανόνος Θεοφανείων, Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

Μεγάλη φωνή ἐν τῇ ἐρήμῳ, Γ΄ ᾠδή Κανόνος Θεοφανείων, Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης, http://www.HristosPanagia.gr, http:// hristospanagia3.blogspot.gr , http://agiapsychanalysi.blogspot.gr , Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube: http://hristospanagia3.blogspot.gr/2017/12/youtube.html

Ἡ προσήλωση στά βιωτικά Γ΄ μέρος_Μ. Βασιλείου

Ἡ προσήλωση στά βιωτικά Γ΄ μέρος_Μ. Βασιλείου_3-1-2019_Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου ζωντανή μετάδοση_ Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης_http://hristospanagia3.blogspot.gr_ht... καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube σέ mp3 http://hristospanagia3.blogspot.gr/20...

Μία ἄγνωστη προφητεία γιά τό Θεῖο Βρέφος στήν πορεία του πρός τήν Αἵγυπτο. Ἁγίου Νικολάου Ἀχρίδος

ΜΙΑ ΑΓΝΩΣΤΗ ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΙΟ ΒΡΕΦΟΣ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟ. ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΑΧΡΙΔΟΣ.

Μία ακόμη, αναφορά στο Θείο Βρέφος: Οι δύο μεγάλοι προφήτες, Ησαΐας καί Ιερεμίας, προφήτευσαν ότι ο Κύριος θά ερχόταν στην Αίγυπτο καί η παρουσία Του θά συγκλόνιζε συθέμελα τούς ναούς των ειδώλων καί θά συνέτριβε τα είδωλα.
 Ό Ησαΐας έγραψε τά εξής περιστατικά: Ιδού Κύριος κάθηται επι νεφέλης κούφης και ήξει εις Αίγυπτον, και σεισθήσεται τά χειροποίητα Αιγύπτου από προσώπου αυτού, και η καρδία αυτών ηττηθήσεται εν αυτοίς (Ησαΐας 19, 1 και Ιερεμίας 43, 12-13). Όταν οι άγιοι πρόσφυγες, Ιωσήφ και Μαρία, μαζί με τό Θείο Βρέφος ήλθαν στην Ερμόπολη (Κάιρο), πέρασαν έξω από έναν ειδωλολατρικό ναό. Τότε ξαφνικά όλα τά είδωλα σ’ εκείνο τον ναό κατακρημνίσθηκαν και έγιναν συντρίμμια.
Γιά τό γεγονός αυτό γράφει ο αββάς Παλλάδιος στη Λαυσαίκη Ιστορία: «Εμείς είδαμε τον ειδωλολατρικό ναό, εκεί όπου όλα τά άψυχα είδωλα έπεφταν καταγής, κατά την διέλευση του Σωτήρος».
Σε κάποιον τόπο ονομαζόμενο Σιρίν (σ.τ.μ. η Σατίν, περιοχή Έρμοπόλεως -Ν.Σ.) υπήρχε ναός με 365 είδωλα. Όταν η Παναγία πέρασε από εκεί με τό Θείο Βρέφος στην αγκαλιά της, όλα τά είδωλα μονομιάς έπεσαν καταγής και συνετρίβησαν. Με τον ίδιο τρόπο έγιναν συντρίμμια όλα τά είδωλα σε ολόκληρη την Αίγυπτο. Μάλιστα, ο άγιος προφήτης Ιερεμίας, που ζούσε στην Αίγυπτο, είχε προφητεύσει στους ειδωλολάτρες Ιερείς της ότι όλα τα είδωλα θά κατακρημνίζονταν και όλες οι γλυπτές ειδωλικές μορφές θά καταστρέφονταν, όταν θά ερχόταν στη χώρα μία Παρθένος Μητέρα μέ ένα Παιδί, τό οποιο θά είχε γεννηθεί σέ φάτνη.

Ἕνας μουσουλμάνος δικαστής κάλεσε τόν ὀρθόδοξο Ἀββά, πού ἐργαζόταν σέ αὐτά τά μέρη, νά τόν ἐπισκεφτεῖ.

Ένας μουσουλμάνος δικαστής κάλεσε την Ορθόδοξο Aββά , που εργαζόταν σε αυτά τα μέρη, να τον  επισκεφτεί. Τον κάλεσε  στο δείπνο και ρώτησε : "Πες μου έναν Σοφό άνθρωπο, εγω είμαι δικαστής, είμαι μουσουλμάνος και προσπαθώ να ζήσω από τους νόμους. Νομίζω ειλικρινά, δεν παίρνω δωροδοκίες, Τρέφω τους φτωχούς, προσεύχομαι, κρατώ νηστεία. Κάνω όλο το θέλημα του Αλλάχ. Έτσι δεν θα κληρονομήσω το βασίλειο; "

Ο Αββάς απάντησε: "Πες μου, αγαπητέ, έχετε παιδιά;" "Ναι", απάντησε ο δικαστής. "Υπάρχουν υπάλληλοι;" "Υπάρχουν φυσικά υπηρέτες, φυσικά!" "Και πείτε μου, ποιος σας ακούει καλύτερα, οι  υπηρέτες ή τα παιδιά;", ρώτησε ο γέροντας.

Ἡ Θεία Λειτουργία δέν τελεῖται εἰς τό ὄνομα τοῦ Ἐπισκόπου. Αἵρεση ὁ ἐπισκοποκεντρισμός τοῦ Μητροπολίτη Περγάμου

 Ἡ Θεία Λειτουργία δέν τελεῖται εἰς τό ὄνομα τοῦ Ἐπισκόπου. Αἵρεση ὁ ἐπισκοποκεντρισμός τοῦ Μητροπολίτη Περγάμου

 
ΠΗΓΗ: Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης, Δέν εἶναι σχίσμα ἡ Ἀποτείχιση.
 
Ὁ διακόπτων τό μνημόσυνο τοῦ Ἐπισκόπου ἐφαρμόζει τήν σύσταση τοῦ 15ου Κανόνος τῆς Πρωτοδευτέρας Συνόδου τήν ὥρα πού τελεῖ τήν Θεία Εὐχαριστία, τήν ὥρα πού λειτουργεῖ· αὐτό σημαίνει πώς ὁ κανών ἐπιτρέπει τήν τέλεση τῆς Λειτουργίας, χωρίς νά μνημονεύεται ὁ ἐπίσκοπος· δέν ὁρίζει, ὅτι ὁ διακόπτων τό μνημόσυνο πρέπει νά παύσει νά λειτουργεῖ, διότι δῆθεν ἡ Λειτουργία τελεῖται «εἰς τό ὄνομα τοῦ ἐπισκόπου», καί ὅπου δέν μνημονεύεται ὁ ἐπίσκοπος τά μυστήρια εἶναι ἄκυρα, κατά τήν πρωτοφανῆ καί πεπλανημένη γνώμη τοῦ Μητροπολίτου Περγάμου κ. Ἰωάννου Ζηζιούλα, ὑπέρ τῆς ὁποίας δέν ὑπάρχει καμμία ἁγιογραφική καί πατερική μαρτυρία, παρά μόνον ὁ αἱρετικός ἐπισκοποκεντρισμός, καί ἡ παπίζουσα δεσποτοκρατία. Θά συνιστοῦσαν ποτέ νά γίνονται ἄκυρα μυστήρια ὁ Μ. Φώτιος καί οἱ λοιποί θεοφόροι Πατέρες τῆς Πρωτοδευτέρας Συνόδου, πού συνιστοῦν τήν διακοπή τοῦ μνημοσύνου; Τά μυστήρια ὅλα καί ἡ Θεία Λειτουργία τελοῦνται εἰς τό ὄνομα τῆς Ἁγίας Τριάδος ἤ εἰς τό ὄνομα τοῦ Χριστοῦ καί ὄχι εἰς τό ὄνομα τοῦ ἐπισκόπου. Δέν χρειάζεται νά ἐπεκταθοῦμε περισσότερο γιά αὐτονόητα πράγματα.
Μνημονεύουμε ἁπλῶς ἐνδεικτικά αὐτό πού λέγει ὁ Ἀπόστολος Παῦλος στούς Κορινθίους, πού εἶχαν διαιρεθεῖ σέ ὁμάδες ὀπαδῶν ἐπί κεφαλῆς τῶν ὁποίων ἔβαζαν κάποιους ἀποστόλους-διδασκάλους καί ὄχι τόν Χριστό. Διαμαρτύρεται ὁ Ἀπόστολος Παῦλος λέγοντας ὅτι ὁ Χριστός εἶναι ὁ ἀρχηγός τῆς σωτηρίας πού ἐσταυρώθη ὑπέρ ἡμῶν, καί εἰς τό ὄνομα τοῦ Χριστοῦ τελοῦνται τά Μυστήρια. «Μεμέρισται ὁ Χριστός; Μή Παῦλος ἐσταυρώθη ὑπέρ ὑμῶν; Ἤ εἰς τό ὄνομα Παύλου ἐβαπτίσθητε; Εὐχαριστῶ τῷ Θεῷ, ὅτι οὐδένα ὑμῶν ἐβάπτισα»[1]. Ἄν λοιπόν ὁ οὐρανοβάμων καί θεόπτης Παῦλος ἀρνεῖται ὅτι τελεῖ εἰς τό ὄνομά του τό Μυστήριο τοῦ Βαπτίσματος, πόσο ἐγωισμό καί παπική ὑπερηφάνεια κρύπτει ἡ ζηζιούλεια γνώμη ὅτι ἡ Θεία Εὐχαριστία τελεῖται «εἰς τό ὄνομα τοῦ ἐπισκόπου»; Ὁ ἴδιος ὁ Κύριος ἀποστέλλων τούς μαθητάς εἰς τό κήρυγμα τούς ἔδωσε ἐντολή νά βαπτίζουν εἰς τό ὄνομα τῆς Ἁγίας Τριάδος: «Πορευθέντες οὖν μαθητεύσατε πάντα τά ἔθνη, βαπτίζοντες αὐτούς εἰς τό ὄνομα τοῦ Πατρός καί τοῦ Υἱοῦ καί τοῦ Ἁγίου Πνεύματος» [2].

«Μακαρισμός ἕκτος»




π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου
**
«Καί τί ἐστι καθαρότης συντόμως;
Καρδιά ἐλεήμων ὑπέρ πάσης τῆς κτιστῆς φύσεως.
Καί τί ἐστιν καρδία ἐλεήμων;
Καῦσις καρδίας ὑπέρ πάσης τῆς κτίσεως, ὑπέρ τῶν ἀνθρώπων καί τῶν ὀρνέων καί τῶν ζῲων καί τῶν δαιμόνων καί ὑπέρ παντός κτίσματος, καί ἐκ τῆς μνήμης αὐτῶν καί τῆς θεωρίας αὐτῶν ῥέουσιν οἱ ὀφθαλμοί αὐτοῦ δάκρυα... ἀμέτρως καθ᾿ ὁμοιότητα τοῦ Θεοῦ»
Ἁγίου Ἰσαάκ τοῦ Σύρου

Ἀγαπητοί μου, ἄν οἱ πέντε προηγούμενοι μακαρισμοί, πού ἤδη ἀναπτύξαμε, καθορίζουν μιά κατάσταση πού μᾶλλονἐκφράζεται ἐξωτερικά, ἕκτος μακαρισμός καθορίζει μία κατάσταση ὁλότελα ἐσωτερική καί φανερώνει τήν ἀφετηρία ὅλωντῶν ἐξωτερικῶν ἐκδηλώσεων.
μακαρισμός αὐτός, ἕκτος, λέει: «μακάριοι οἱ καθαροί τῇ καρδίᾳ, ὅτι αὐτοί τόν Θεόν ὄψονται»1. Εὐτυχισμένοι αὐτοί πού εἶναικαθαροί στήν καρδιά, γιατί αὐτοί θά δοῦν τόν Θεό. Προσέξτε: τονίζει τό «αὐτοί»· «ὅτι αὐτοί τόν Θεόν ὄψονται».
Ἀλλά ποιά εἶναι αὐτή καρδιά, πού πρέπει νά εἶναι καθαρή, καί ποιά εἶναι αὐτή καθαρότητα; Ἔχουμε λοιπόν νά δοῦμεδύο θέματα:
α΄)ποιά εἶναι καρδιά, πού πρέπει νά μείνει καθαρή,
β΄)καί ποιά εἶναι καθαρότητα πού κάνει τήν καρδιά νά εἶναι καθαρή.
Ὅλοι γνωρίζουμε τήν καρδιά μας, καί μάλιστα ἄν βάλουμε τό χέρι μας στό στῆθος μας κάπου ἀριστερά τήν αἰσθανόμαστενά κτυπάει. καρδιά εἶναι ἕνας μῦς· δέν εἶναι κόκκαλα· πού ὅμως εἶναι σπουδαιότατο ὄργανο, καί ἄν σταματήσει λίγο,πεθαίνουμε.
Αὐτός μῦς πάλλεται ρυθμικά, καί εἶναι σάν μιά ἀντλία, πού διοχετεύει τό αἷμα μέχρι τό τελευταῖο κύτταρο τοῦ σώματόςμας. Μέ αὐτή τήν ὤθηση τό αἷμα πηγαίνει μέ τίς ἀρτηρίες καί στό τελευταῖο κύτταρο τοῦ ὀργανισμοῦ, μεταφέρονταςὀξυγόνο καί θρεπτικές οὐσίες. Μετά, ἐπειδή παίρνει ἀπό τά κύτταρα τίς ἄχρηστες οὐσίες, δηλαδή τά προϊόντα καύσεως, τόαἷμανά τό πῶ ἔτσιλερώνεται· γι᾿ αὐτό περνάει πρῶτα ἀπό τά νεφρά γιά νά καθαριστεῖ κι ὕστερα ἀπό τούς πνεύμονες γιάνά ἀφήσει τό διοξείδιο τοῦ ἄνθρακα καί νά πάρει τό ὀξυγόνο, καί ἐπιστρέφει στήν καρδιά, γιά νά ξανακάνει τήν ἴδιαδιαδρομή στόν ὀργανισμό μας.

Δέν μποροῦμε νά διώξουμε τούς λογισμούς, ἄν δέν τούς διώξει ὁ Θεός

 

Ο άγιος Γρηγόριος ο Σιναΐτης διδάσκει ότι δεν μπορεί να διώξη τον λογισμό ο αρχάριος εάν δεν τον διώξη ο Θεός. Οι δυνατοί μπορούν να πολεμήσουν με τους λογισμούς και να τους διώξουν, αλλά και αυτοί πάλι το κάνουν με την βοήθεια του Θεού. 
«Συ δε, ερχομένων των λογισμών, επικαλού τον Κύριον Ιησούν συχνώς και επιμόνως, και φεύξονται∙ μη φέροντες γαρ την εκ της προσευχής αναδιδομένην θέρμην, ως από πυρός καιόμενοι φεύγουσιν. 
Με την προσευχή προφέρεται το Όνομα του Ιησού που είναι μαστίγιο για τον διάβολο και με την παρουσία της θείας Χάριτος δημιουργείται θέρμη καρδιακή. Αυτά καίουν τους λογισμούς και τους εκδιώκουν από τον νου. 
Όποιος δεν έχει ενέργεια προσευχής ας μιμείται τον Μωϋσή∙ να σηκώνη τα χέρια και το όμμα του στον ουρανό και τότε τους εκδιώκει ο Ίδιος ο Θεός. 
Όπως διαλύεται ο καπνός στον αέρα, έτσι διαλύονται οι λογισμοί με την επίκληση του Ονόματος του Χριστού. 
 Δεν μπορούμε να ελευθερωθούμε και να απαλλαγούμε από δαιμονιώδεις λογισμούς με την βοήθεια των ανθρωπίνων λογισμών.

Παιδιά ἐπέστρεψαν σέ Βουλευτή χρήματα πού τούς ἔδωσε γιά τά κάλαντα, λόγω της Συμφωνίας τῶν Πρεσπῶν


 


Τα «έψαλλαν» στον βουλευτή Γρεβενών, με το "Μακεδονία ξακουστή"
 
Μετά την Αρχιερατική Θεία Λειτουργία για το Νέο Έτος και την Κοπή της βασιλόπιτας της Ι.Μ. Γρεβενών στον ιερό ναό της Ευαγγελιστρίας, παιδιά των κατηχητικών ομάδων του πνευματικού κέντρου της Μητρόπολης, κατά την αποχώρηση των πιστών τραγουδούσαν τα κάλαντα στον αύλειο χώρο της εκκλησίας.

Καρτερικός δέν εἶναι ἐκεῖνος πού στερεῖται τά ἀπαραίτητα καί κατ ἀνάγκην ὑπομένει, ἀλλά...

Και συ λοιπόν, αδελφέ μου, έχε υπομονή στις συμφορές που σε βρήκαν. Πρόσεχε μήπως από τη φουρτούνα χάσεις την ειρήνη σου.Φρόντισε να μην πετάξεις το σταυρό σου, ο οποίος θα σε οδηγήσει στην απόκτηση της αρετής.
Σαν βαρύτιμο θησαυρό κράτησε μέσα σου την ευχαριστία.

3 Ιανουαρίου Συναξαριστής Μαλαχίου προφήτου, Γορδίου Μάρτυρος, Πέτρου Σημειοφόρου, Πέτρου Μάρτυρος, Ἀκακίου Θαυματουργοῦ, τῆς Ἁγίας Μητρὸς καὶ τῶν τέκνων, Μελίτωνος Ὁσίου, Γενεβιέβης ἐκ Παρισίων, Θωμαΐδος ἐκ Λέσβου, Παντελεήμονος Ὁσίου.

Ὁ Προφήτης Μαλαχίας

Ὁ προφήτης Μαλαχίας καταγόταν ἀπὸ τὴ φυλὴ Λευΐ καὶ ἐγεννήθηκε στὸ Σοφερὸ μετὰ τὴν ἐπιστροφὴ τῶν Ἰουδαίων ἀπὸ τὴ Βαβυλώνια αἰχμαλωσία. Ἔζησε περὶς τὸν 5ο π.Χ. αἰώνα, κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ Νεεμία, καὶ ἐργάσθηκε στὴν Ἱερουσαλὴμ μετὰ τὸν Προφήτη Ἀγγαῖο καὶ τὸν Ζαχαρία. Αὐτό συνάγεται ἀπὸ τὸ γεγονὸς ὅτι ἡ ἀνοικοδόμηση τοῦ ναοῦ εἶχε πλέον ἀποπερατωθεῖ καὶ εἶχαν ἀρχίσει οἱ προσφερόμενες θυσίες.
Ὄντας ἀκόμη νέος, κατέκτησε τὴν ἀρετὴ καὶ διακρινόταν γιὰ τὴν θεοσεβὴ συμπεριφορὰ καὶ διαγωγή του. Γιὰ τὸν λόγο αὐτὸ ἔλαβε καὶ τὴν προσωνυμία Μαλαχίας, ποὺ στὴν ἑλληνικὴ γλώσσα μεταφράζεται «ὁ ἄγγελός μου». Κατὰ παλαιὰ γνώμη (Ταλμοὺδ) τὸ ὄνομα Μαλαχίας εἶναι ψευδόνυμο τοῦ Ἔσδρα ἢ τοῦ Νεεμία ἢ τοῦ Μαρδοχαίου. Χρονολογικὰ ὑπῆρξε ὁ τελευταῖος ἀπὸ τοὺς Προφῆτες τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης.
Στὸ προφητικό του βιβλίο, ὁ Μαλαχίας, ὁμιλεῖ περὶ τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ πρὸς τὸν λαό Του, μέμφεται τὴν ἀσεβὴ διαγωγὴ τοῦ ἱερατείου, ὁμιλεῖ περὶ τῆς μελλούσης κρίσεως καὶ προαναγγέλει τὴν πρὸ τῆς ἡμέρας τοῦ Κυρίου προπαρασκευαστικὴ ἐμφάνιση τοῦ Ἰωάννου τοῦ Προδρόμου.

3 Ἰανουαρίου. (Προεόρτια τῶν Φώτων). Μαλαχίου Προφήτου καί Γορδίου Μάρτυρος. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ - Παραληφθέν. Κυριακῆς πρό τῶν Φώτων. (Β΄ Τιμ. δ΄ 5-8).
Β Τιμ. 4,5           σὺ δὲ νῆφε ἐν πᾶσι, κακοπάθησον, ἔργον ποίησον εὐαγγελιστοῦ, τὴν διακονίαν σου πληροφόρησον.
Β Τιμ. 4,5                  Συ όμως πρόσεχε άγρυπνος εις όλα όσα διδάσκει ο Θεός και επιβάλλει το καθήκόν σου. Κοπίασε και ταλαιπωρήσουν εις την διακονίαν σου, κάμε έργον κήρυκος του Ευαγγελίου, εκπλήρωσε εις τέλειον βαθμόν την υπηρεσίαν, που ανέλαβες εν τη Εκκλησί.

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία: hristospanagia@yahoo.gr
.
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό hristospanagia@yahoo.gr

ΑΚΟΥΣΤΕ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΤΕ ΟΜΙΛΙΕΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ- ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...