Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΤΟΥ Π. ΣΑΒΒΑ

ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΤΟΥ Π. ΣΑΒΒΑ

https://livestream.com/accounts/25545482

Παρασκευή, 7 Ιουνίου 2013

Man's incorporation in the Church


 http://www.oodegr.com/english/biblia/Alevizopoulos_Dogmatiki/eikones/pentecost-fr-sskliris.jpg
   BASIC DOGMATIC TEACHING
An Orthodox Handbook
by Protopresbyter Fr. Anthony Alevizopoulos (1931 – 1996)
Dr. of Theology, Dr. of Philosophy
Chapter 14 - Man's incorporation in the Church
1. The birth from above
In His conversation with Nicodemus, Christ said that for one to become a partaker of God's Kingdom, he must be "born above"  (John 3:3).
Nicodemus was not able to understand Christ's words, so he asked Him:  "How can a man be born when he is old? Can he enter a second time into his mother’s womb and be born?”
Jesus then replied:  "Most assuredly, I say to you, unless one is born of water and the Spirit, he cannot enter the kingdom of God. That which is born of the flesh is flesh, and that which is born of the Spirit is spirit. Do not marvel that I said to you, ‘You must be born above'."  (John 3:4-7. cmp. also John 1:12-13).
The birth "above" that Christ spoke of is the "washing of regeneration and renewing" (Titus 3:5) - that is, Holy Baptism in the name of the Holy Trinity.

Γιά τόν Παπισμό


  Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ 

ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΟΡΦΥΡΙΟ

 ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄

6)ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΤΕΡΟΔΟΞΟΥΣ,

ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ,

ΤΙΣ ΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΑΒΟΛΟ.

Γιά τόν Παπισμό

 «μερικανίδα καθηγήτρια διαβίβασε σέ ρθόδοξο κληρικό τήν πιθυμία το πάπα, νά προσκαλέσει τόν Γέροντα Παΐσιο καί Γέροντα Πορφύριο, νά πνε στό Βατικανό. πάντηση καί τν δύο ταν ξς: χι δέν μπορομε νά πμε. Διότι Ρωμαιοκαθολική κκλησία καί Πάπας δέν εναι τοιμοι. χουν πολύ γωισμό. χι μόνο θέλουν νά μς ποτάξουν, λλά καί δέν πιστεύουν τι χουμε τήν λήθεια μες. Δέν χρειάζεται νά πμε. Καλλίτερα θά βοηθήσουμε τήν πόθεση μέ τήν προσευχή μας»1.
Βλέπουμε πό τά νωτέρω καθαρά τήν θέση καί τν δύο Γερόντων: 
1)Ὁ π. Πορφύριος καί ὁ π. Παΐσιος, λένε ξεκάθαρα ὅτι ὁ Πάπας εἶναι αἱρετικός. Ἔχει χάσει τήν ρθοδοξία λόγ γωισμο. Ἡ ἀποξενωμένη ἀπό τόν Θεό ζωή, πού πικράτησε στή Δύση, ξ ατίας τς ὑποδούλωσης τῆς Δυτικῆς Ρωμανίας (τοῦ ἐκχριστιανισμένου Ὀρθόδοξου Δυτικοῦ Ρωμαϊκοῦ κράτους) στούς αἱρετικούς καί βαρβάρους Φράγκους, ὁδήγησε στήν αἵρεση.

Τό πανάγιο μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας

 Ο Αόρατος πόλεμος
ΟΣΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ

 Απόδοση στη νέα Ελληνική: Ιερομόναχος Βενέδικτος
Έκδοση Συνοδείας Σπυρίδωνος Ιερομονάχου, Νέα Σκήτη, Άγιον Όρος
ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ
 
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Α΄  Τό πανάγιο μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας
Μέχρις εδώ σου πρόσφερα, όπως είδες, αναγνώστη μου, τέσσερα όπλα, που σου είναι απαραίτητα στον πόλεμο αυτόν, για να μπορέσης να νικήσης τους εχθρούς σου· δηλαδή, το να μην έχης θάρρος στον εαυτό σου, το να ελπίζης στον Θεό, το να αγωνίζεσαι πάντοτε και το να προσεύχεσαι. Τώρα σου δείχνω άλλο ένα. Αυτό είναι το πανάγιο μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας. Διότι όπως το μυστήριο αυτό είναι ανώτερο από τα άλλα, έτσι είναι και όπλο ανώτερο από τα άλλα. Τα τέσσερα όπλα που είπαμε, παίρνουν την δύναμι από τις αξιομισθίες και την χάρι που μας αξίωσε το αίμα του Χριστού. Αλλά αυτό το όπλο είναι αυτό το ίδιο Αίμα και αυτό το ίδιο το Σώμα με την ψυχή και με την Θεότητα του Χριστού. Μέ εκείνα γίνεται η μάχη κατά των εχθρών με την δύναμι του Χριστού. Μέ αυτό το όπλο όμως πολεμούμε εκείνους μαζί με τον Χριστό και ο Χριστός τους πολεμεί μαζί με εμάς.

Ἀγρυπνία στόν Ἅγιο Δημήτριο στίς 7-6-2013 (1/6/2013)




ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Βογατσικοῦ 7 - 546 22 Θεσσαλονίκη , τηλ. 2310-229.871.-

Ἐν Θεσσαλονίκῃ τῇ 31-5-2013.-


ΑΓΡΥΠΝΙΑ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ
ΤΟΥ ΠΟΛΙΟΥΧΟΥ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ


Ἐπειδὴ κατὰ τὴν παροῦσα περίοδο, ἐκτὸς ἀπὸ τὴν οἰκονομικὴ κρίση ποὺ τόσο μαστίζει ὅλο τὸν λαό μας, ἐμφανίζονται καὶ ἄλλα φαινόμενα, τὰ ὁποῖα εἶναι ἀνησυχητικὰ γιὰ τὴν πνευματικὴ ἀντίληψη, καὶ πρὸ πάντων τὴν πνευματικὴ κατεύθυνση ὅλων μας ὡς Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ἀπεφασίσαμε νὰ κάνωμε αὐτὸ ποὺ εἶναι τὸ καλύτερο ἀπὸ τῆς πλευρᾶς τῆς ὀφειλῆς μας, δηλαδὴ νὰ προσφέρωμε μιὰ πραγματικὴ παράκληση καὶ ἱκεσία πρὸς τὸν ἐν Τριάδι ἅγιον Θεόν, τὴν Ὑπεραγία Θεοτόκο, τὸν ἅγιο Δημήτριο καὶ τὸν ἅγιο Γρηγόριο τὸν Παλαμᾶ, σὲ μιὰ βραδυνὴ ἀγρυπνία.


Πῶς εἶναι δυνατόν νά περάσουν χίλια χρόνια σάν μία ἡμέρα; Ἐκλεκτές διηγήσεις καί προσευχές γιά μικρά παιδιά. Γέροντος Κλεόπα Ἡλιέ

 Πῶς εἶναι δυνατόν νά περάσουν χίλια χρόνια σάν μία ἡμέρα;
Ἐκλεκτές διηγήσεις καί προσευχές γιά μικρά παιδιά. Γέροντος Κλεόπα Ἡλιέ

Μοναχοῦ Δαμασκηνοῦ Γρηγοριάτου

Παλαιά ζοῦσε ἕνας μοναχός σ᾿ἕνα μοναστήρι καί ἀναρωτιόταν: «Πῶς μποροῦν νά περάσουν χίλια χρόνια μέσα σέ μία ἡμέρα; Τόσο ὡραία εἶναι στόν παράδεισο καί τόση μεγάλη μακαριότης ὑπάρχει, ὥστε χίλια χρόνια φαίνονται σάν μία ἡμέρα!
Ὁ μοναχός αὐτός ἦταν στό διακόνημα τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ καί ἦταν μεγάλος στήν ἡλικία.
Προσευχόταν στήν Κυρία Θεοτόκο πολλά χρόνια καί τῆς ἔλεγε: «Ὦ Μητέρα τοῦ Κυρίου μας, παρακάλεσε τόν Σωτῆρα μας Χριστό νά μοῦ δείξη πῶς μποροῦν νά περάσουν χίλια χρόνια σάν μία ἡμέρα; Διότι γνωρίζω ὅτι ὁ λόγος αὐτοῦ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος εἶναι ἀληθινός». Πράγματι προσευχήθηκε καί μετά ἀπό τρία χρόνια, ἰδού τί τοῦ ἔδειξε ὁ Θεός:

Κοινωνώντας ἕναν λεπρό !

metalipsi

Στο διάστημα του μισού αιώνα που λειτουργούσε ο άγιος παπά-Νικόλας ο Πλανάς, άνευ διακοπής (διότι δεν αρρώστησε ποτέ), έτυχε κάποια φορά εκεί στην ενορία του, σ’ ένα στενό δρομάκι να κρύπτεται ένας λεπρός σε μεγάλο βαθμό. Του είχαν φαγωθεί τα χείλη του από την φοβερή ασθένεια. Πήγε μια φορά ο Πατήρ να τον κοινωνήσει, αλλά το κατεστραμμένο του στόμα, δεν μπορούσε να παραλάβει το Άγιο Σώμα του Κυρίου. Χωρίς κανένα, μα κανένα δισταγμό, ο Πατήρ έσκυψε και με το στόμα του επήρε το θείο Μαργαρίτη, που είχε πέσει και τον «κατέλυσε»!...
Κατόπιν ο ασθενής μεταφέρθηκε σε λεπροκομείο μαζί με την κόρη του που είχε μολυνθεί και της είχαν φαγωθεί τα δάχτυλα. Εν τούτοις ο π. Νικόλας δεν έπαθε τίποτα!

Ἡ «Μιτοχονδριακή Εὔα» εἶναι ἡ Εὔα τοῦ βιβλίου τῆς Γενέσεως



Ένα υπέροχο επιστημονικό  άρθρο από το μοριακό βιολόγο κ. Κώστα Βουγά.

Ὅταν ἡ ἐπιστημονική ἔρευνα διεξάγεται ἀντικειμενικά καί ἀμερόλη­πτα
 
Η «ΜΙΤΟΧΟΝΔΡΙΑΚΗ  ΕΥΑ»
ΕΙΝΑΙ  Η  ΕΥΑ  ΤΟΥ  ΒΙΒΛΙΟΥ  ΤΗΣ  ΓΕΝΕΣΕΩΣ
 
Τό θεόπνευστο Βιβλίο τῆς «Γενέσεως» μᾶς ἐξιστορεῖ ὅτι ὁ Ἀδάμ καί ἡ Εὔα ἐξορίστηκαν ἀπό τόν Παράδεισο λόγῳ τῆς ἀνυπακοῆς τους πρός τόν Θεό. Ἐξορίστηκαν πρίν ἀπό 7.521 χρόνια  στή Γῆ, ὅπως τήν γνωρίζουμε σήμερα καί αὐτή ἦταν καί ἡ ἀρχή τοῦ πεπτωκότος εἴδους μας.
Πολλοί ἄνθρωποι σήμερα, πιστοί καί ἄπιστοι θεωροῦν δεδομένο ὅτι ἡ παραπάνω περιγραφή δέν εἶναι παρά ἕνας …συμβολισμός(!). Εἴμαστε ἀπόλυτα πεπεισμένοι γι’ αὐτό, γιατί ἡ ἐπιστήμη, τήν ὁποία καί πιστεύουμε τυφλά καί ἀπόλυτα σάν θεό, μᾶς ἔχει δώσει ἀπαντήσεις γιά ὅλα... Μᾶς ἔχει “ἀποκαλύψει” τή διαδικασία τῆς ἐξέλιξης, μιά διαδικασία πού ἐπιτελεῖται συστηματικά ἀπό τήν ἀρχή τῆς ζωῆς, ἡ ὁποία ξεκίνησε πρίν ἀπό… ἑκατομμύρια χρόνια(!). Μᾶς εἶπε ἀκόμα ὅτι προϊόν αὐτῆς τῆς διαδικασίας εἴμαστε καί ἐμεῖς καί ὅτι προήλθαμε ἀπ’ τόν πίθηκο πρίν ἀπό ἑκατοντάδες χιλιάδες χρόνια. Πουθενά χῶρος γιά τόν Ἀδάμ καί τήν Εὔα πού προῆλθαν κατ’ εὐθεῖαν ἀπό τά χέρια τοῦ Θεοῦ, πουθενά χῶρος γιά 7.521 χρόνια ἀπ’ τή δημιουργία τους, πουθενά χῶρος γιά τίποτα. Ὅλα μιά ὡραία ἱστορία, ἴσως μόνο γιά παιδιά...

Πρός τήν αἰωνιότητα:Ὁ θάνατος (Ἅγ. Τύχων, ἀρχιεπ. Βορονέζ καί Ζαντόνσκ)

 

ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ: Ο θάνατος

“Η σκέψη του θανάτου είναι ικανή να παρακινήσει τον αμαρτωλό σε μετάνοια. Μας είναι και γνωστός και άγνωστος ο θάνατος. Γνωστός, γιατί ξέρουμε ότι όλοι θα πεθάνουμε. Άγνωστος, γιατί δεν ξέρουμε πότε, πού και πώς θα πεθάνουμε. Όσο περισσότερο ζούμε, τόσο περισσότερο μικραίνει η ζωή μας, τόσο λιγοστεύουν οι μέρες μας και πλησιάζουμε στο θάνατο. Είμαστε πιο κοντά του σήμερα απ΄ό,τι χθές, αυτή την ώρα απ΄ό,τι την προηγούμενη. Ο θάνατος βαδίζει αόρατος πίσω απ΄τον καθένα και τον αρπάζει τότε που δεν το υποπτεύεται. Εντούτοις, σχεδόν όλοι οι άνθρωποι - και μάλιστα οι υγιείς και οι δυνατοί - κάνουν τις ακόλουθες σκέψεις για τον ευατό τους:
- Εγώ θα ζήσω ακόμη αρκετά. Είναι πολύ μακριά το τέλος μου. Θα μαζέψω πλούτη και θα ευφραίνομαι. Μα ορμάει ξαφνικά εναντίον τους ο θάνατος και σβήνουν τα όνειρα και οι επιθυμίες. Και πεθαίνει γρήγορα εκείνος που έταξε στον εαυτό του μακροζωία. Και αφήνει τ΄αγαθά του και το σώμα του στον κόσμο εκείνος που ήθελε να συγκεντρώνει πλούτη. Άγνωστο λοιπόν μας είναι το τέλος, χριστιανοί.

Ἡ εἰσήγηση τοῦ κ. Λάμπρου Σιάσου στό Συνέδριο: «Τό Μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν: Προβληματισμοί – Ἐπισημάνσεις – Προτάσεις»

    

Η εισήγηση του κ. Λάμπρου Σιάσου, Καθηγητή Ιστορίας της φιλοσοφίας, Τμήματος Θεολογίας Α.Π.Θ,

με θέμα: «Μάθημα Ομολογιακόν, Πολυπολιτισμικό, Θρησκειολογικό»: Προπατορικά αμαρτήματα ή καινουργή ευθηνοϊδεολογήματα;», η οποία έγινε στο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο για το Μάθημα των Θρησκευτικών που διοργάνωσε το Εργαστήριο Παιδαγωγικής – Χριστιανικής Παιδαγωγικής του Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης, υπό την Αιγίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης, στην Αίθουσα Τελετών του Α.Π.Θ. και στην Αίθουσα Εκδηλώσεων της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης, στις 11 – 12 Μαρτίου 2013 με θέμα: Το Μάθημα των Θρησκευτικών: Προβληματισμοί – Επισημάνσεις – Προτάσεις.
http://anavaseis.blogspot.gr/2013/06/blog-post_946.html 

Γιατί ἡ ψυχιατρική κάνει περισσότερο κακό παρά καλό;



ΓΙΑΤΙ Η ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ
ΚΑΝΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΚΑΚΟ ΠΑΡΑ ΚΑΛΟ
-  Σε εκατομμύρια από εμάς –συμπεριλαμβανομένων των παιδιών– έχουν λανθασμένα αποδωθεί ψυχιατρικά προβλήματα
-  Οι φαρμακοβιομηχανίες δημιουργούν ψυχασθένειες χωρίς καμία βιολογική βάση ελέγχοντας τα μέλη της ομάδας του Εγχειριδίου Ψυχικών Διαταραχών (DSM)
-  Εξαπατούν τους καταναλωτές «θάβοντας» τις αρνητικές μελέτες
- Μετατρέπουν την συνήθη βίωση του πένθους σε ψυχική διαταραχή!
Έχει το παιδί σας πραγματικά διαταραχή συμπεριφοράς; Ένα σοκαριστικό βιβλίο από έναν κορυφαίο θεραπευτή αποκαλύπτει πως σε εκατομμύρια από εμάς –συμπεριλαμβανομένων των παιδιών– έχουν λανθασμένα αποδωθεί ψυχιατρικά προβλήματα.
Από την κατάθλιψη έως το άγχος και την ΔΕΠΥ (διαταραχή υπερκινητικότητας και ελλειμματικής προσοχής), οι περισσότεροι από εμάς υποφέρουμε από προβλήματα ψυχικής υγείας και χρειαζόμαστε χάπια για να τα θεραπεύσουμε – ή έτσι μας λένε. Αλλά σχετικά με αυτήν την τρομακτική κατηγορία κατά της σύγχρονης ψυχιατρικής ο JAMES DAVIES θεωρεί ότι αυτή η αυξημένη διάγνωση των ψυχικών ασθενειών οφείλεται στην απληστία των φαρκακευτικών εταιρειών και στην επιδίωξη της ψυχιατρικής να κατοχυρώσει το στάτους της ιατρικής επιστήμης. Ο συγγραφέας είναι ψυχολόγος-θεραπευτής που έχει δουλέψει για το Εθνικό Σύστημα Υγείας (NHS) της Μεγάλης Βρετανίας και το φιλανθρωπικό ίδρυμα Mind για την ψυχική υγεία.

Ἀπειλοῦν νά "ξηλώσουν" τήν ἑλληνορθόδοξη Ἐκκλησία τῆς Ἁγίας Τριάδος ἀπό τήν πλατεία Ταξίμ. Νίκου Χειλαδάκη


Απειλούν να "ξηλώσουν" την ελληνορθόδοξη Εκκλησία της Αγίας Τριάδος από την πλατεία Ταξίμ 

Νίκος Χειλαδάκη  Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος

Την γνωστή ελληνορθόδοξη εκκλησία της αγίας Τριάδας που δεσπόζει με τα δυο μεγάλα καμπαναριά της στην πλατεία Ταξίμ, απειλεί να «ξηλώσει» η τουρκική κυβέρνηση για να κτιστεί το μεγάλο ισλαμικό τέμενος, ένα παλιό όνειρο του Ερντογάν, το οποίο θα κυριαρχεί δίνοντας και ένα μουσουλμανικό στίγμα στην ιστορική πλατεία.
Όπως αποκαλύπτει η τουρκική εφημερίδα Hürriyet, (5/6), σε ομιλία που έκανε την Δευτέρα ο Ερντογάν λίγο πριν φύγει από την Τουρκία για την περιοδεία του στην βόρειο Αφρική στο άνοιγμα των οθωμανικών αρχείων, ανέφερε ότι ένας από τους κύριους λόγους που επιμένει να αναγείρει μεγάλο μουσουλμανικό τέμενος στην πλατεία Ταξίμ είναι να εξαφανίσει  την ελληνορθόδοξη εκκλησία η οποία εμφανίζεται μεγαλοπρεπής στους επισκέπτες ενώ τα δυο καμπαναριά της δίνουν μια άλλη όψη στην περιοχή.

ΟΧΙ στό gay- pride καί στήν προώθηση τῆς ὁμοφυλοφιλικῆς διαστροφῆς-20.000 ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ




ΟΧΙ ΣΤΟ GAY PRIDE

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΚΗΣ ΔΙΑΣΤΡΟΦΗΣ

ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ


Σεβαστοί συμπολίτες μας,

Ὁ Δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Ἰ. Μπουτάρης, ἐπιμένει μέχρι καί σήμερα στήν πραγματοποίηση τοῦ gay pride festival

Ἀγνοεῖ τόν Παναγιώτατο Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης καί τό σεπτό ἱερατεῖο.

Ἀγνοεῖ τούς 20.000 ὀρθόδοξους ἀκομμάτιστους Θεσσαλονικεῖς καί τόν εὐσεβή λαό οἱ ὁποῖοι, σεβόμενοι τόν Πανάγιο Θεό καί τό θέλημά Του, ἀντιτάχθηκαν ἐνυπόγραφα στήν ἀπόφασή του αὐτή. 

Ἀγνοεῖ καί προχωρεῖ στήν διοργάνωση τῆς ὁμοφυλοφιλικῆς  "ἑορτῆς"- καρναβαλιοῦ μέ ἀποκορύφωμα τήν παρέλαση "Ὑπερηφάνειας"  καί μέ παρελαύνοντες, κατά κύριο λόγο, πολίτες ἄλλων χωρῶν καί ἄλλων πόλεων.

Οπτικό Αγιολόγιο 7 Ιουνίου


Οπτικοποιημένο Ηχητικό Αγιολόγιο της 7ης Ιουνίου



Για να γνωρίσετε τους συντελεστές διαβάστε εδώ

Εὐχή τοῦ Μ. Βασιλείου


     
Εὐχή τοῦ Μ. Βασιλείου

Θεέ καί Κύριε τῶν δυνάμεων καί πάσης κτίσεως Δημιουργέ,
ὁ διά σπλάγχνα ἀνεικάστου ἐλέους Σου,
τόν μονογενῆ Σου Υἱόν, τόν Κύριον ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστόν,
καταπέμψας ἐπί σωτηρίᾳ τοῦ γένους ἡμῶν, καί διά
 τοῦ τιμίου αὐτοῦ Σταυροῦ τό χειρόγραφον τῶν
ἁμαρτιῶν ἡμῶν, διαρρήξας, καί θριαμβεύσας ἐν αὐτῷ
τάς ἀρχάς καί ἐξουσίας τοῦ σκότους, αὐτός, Δέσποτα φιλάνθρωπε,
πρόσδεξαι καί ἡμῶν τῶν ἁμαρτωλῶν τάς εὐχαριστηρίους ταύτας
καί ἱκετηρίους ἐντεύξεις καί ῥῦσαι ἡμᾶς ἀπό παντός ὀλεθρίου καί σκοτεινοῦ παραπτώματος καί πάντων τῶν κακῶσαι ἡμᾶς ζητούντων ὁρατῶν
καί ἀοράτων ἐχθρῶν.

EL VALOR DEL CUERPO HUMANO EN LA ENSEÑANZA DE SAN GREGORIO PALAMAS

 
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΛΕΜΕΣΟΥ
SUMARIOS DE LOS CONGRESOS INTERNACIONALES DE ATENAS Y LEMASOL DE CHIPRE

Ο ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΠΑΛΑΜΑΣ
ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΟΝ
SAN GREGORIO PALAMÁS EN LA HISTORIA Y EL PRESENTE

ΑΡΧΙΜ. ΕΦΡΑΙΜ ΚΑΘΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΜΟΝΗΣ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ: Η ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΠΑΛΑΜΑ.217
EL VALOR DEL CUERPO HUMANO EN LA ENSEÑANZA DE SAN GREGORIO PALAMAS
(Por Archimandrita Efrem, Santo Monasterio Batopedion, Athos)

San Gregorio Palamás (1296-1359), siguiendo la tradición de los Santos Padres Hisijastas y considerando que escribir trae muchas preocupaciones y problemas, no escribió sistemáticamente sino por los acontecimientos para defender la ortodoxa fe y vida.
El tema del «valor del cuerpo humano» resultó por la acusación que había hecho Barlaam contra los monjes aghioritas o athonitas de que actúan mal «cuando intentan retornar y contener el nus dentro del cuerpo»1. San Gregorio apelando a san Pablo dice que: “el cuerpo con el bautizo se hace templo del Espíritu Santo que está en el interior”, “casa de Dios” y que en esto “habita y cocamina” el Dios. ¿Por qué entonces no introducir el nus al templo de Dios? ¿Quizá Dios ha hecho mal por poner el nus a habitar en el cuerpo?2 Los que creen que el cuerpo es malo, como creación del astuto maligno son heréticos.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ



ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία: hristospanagia@yahoo.gr
.
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό hristospanagia@yahoo.gr
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΑΚΟΥΣΤΕ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΤΕ ΟΜΙΛΙΕΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ- ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ