ΜΕΓΑΛΗ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗ ΤΡΙΤΗ ΚΥΡΙΑΚΗ (ΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΩΣ) (Ευαγγέλιο: Μαρκ. η'34-38- θ' 1) ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ.
Mεγάλη η δύναμη της αλήθειας! Δεν υπάρχει τίποτα ικανό στον κόσμο πού να μπορεί να της
αφαιρέσει τη δύναμη αυτή. Η θεραπευτική δύναμη της αλήθειας είναι πολύ μεγάλη! Δεν
υπάρχει στον κόσμο αρρώστια ή νόσημα πού δεν μπορεί να θεραπευτεί από την
αλήθεια.
Οι
άρρωστοι πού υποφέρουν κι είναι αδύναμοι, αναζητούν γιατρό για να τούς δώσει την
ανάλογη θεραπεία. Κανένας τους δεν ψάχνει για κάποιο γιατρό πού θα τούς χορηγήσει
φάρμακο γλυκό και γευστικό. Όλοι τους θ' αναζητήσουν κάποιον πού θα τούς δώσει
φάρμακο αποτελεσματικό, είτε γλυκό θα 'ναι αυτό είτε πικρό είτε κι εντελώς
άγευστο. Όσο πιο πικρό είναι το φάρμακο πού σύστησε ο γιατρός κι όσο πιο
περίπλοκη είναι η εξέλιξη της θεραπείας, τόσο μεγαλύτερη εμπιστοσύνη αποκτά ο
γιατρός στα μάτια του άρρωστου.
Γιατί
οι άνθρωποι απορρίπτουν το πικρό φάρμακο μόνο όταν το προσφέρει το χέρι του Θεού;
Γιατί αναζητούν μόνο γλυκίσματα από το χέρι του Θεού; Επειδή δεν
αντιλαμβάνονται πόσο σοβαρή είναι η αρρώστια της αμαρτίας τους, επειδή νομίζουν
πώς μπορούν να θεραπευτούν μόνο με γλυκίσματα.
Αχ, να
μπορούσαν ν' αναρωτηθούν οι άνθρωποι γιατί όλα τα φάρμακα για τις σωματικές αρρώστιες
είναι τόσο πικρά! Το Άγιο Πνεύμα θα τους απαντούσε: για να πάρουν μια ιδέα της
πίκρας πού 'χουν τα πνευματικά φάρμακα. Όπως η σωματική αρρώστια δίνει κάποια
ιδέα για την πνευματική, έτσι και τα φάρμακα για τις σωματικές αρρώστιες λειτουργούν
με τον ίδιο τρόπο, σέ σχέση μ' εκείνα για τις πνευματικές.
Οι
πνευματικές αρρώστιες, οι σοβαρές και τυχαίες, δεν είναι πολύ πιο σοβαρές από τις
σωματικές; Πώς τότε τα φάρμακα για τις πνευματικές αυτές αρρώστιες δεν μπορούν να
είναι πιο πικρά από τ' αντίστοιχα φάρμακα για τις σωματικές αρρώστιες;
Οι
άνθρωποι φροντίζουν πολύ το σώμα τους. Κι όταν αυτό αρρωσταίνει, δέ λυπούνται
ούτε προσπάθειες ούτε χρόνο ή χρήμα για ν' αποκαταστήσουν την υγεία του. Σ'
αυτήν την περίπτωση κανένας γιατρός δέ φαίνεται πολύ ακριβός, καμιά ιαματική
πηγή δέ βρίσκεται μακριά και κανένα φάρμακο δέ μοιάζει πικρό. Κι αυτό είναι ιδιαίτερα
πιο έντονο όταν βεβαιωνόμαστε πώς ο σωματικός θάνατος πλησιάζει.
Αχ, και
να φρόντιζαν οι άνθρωποι αυτοί τόσο πολύ για την ψυχική τους υγεία! Αχ, και να
'ταν τόσο επιμελείς στην αναζήτηση θεραπείας και θεραπευτή για την ψυχή τους!
Είναι
δύσκολο κι οδυνηρό να περπατάς ξυπόλητος ανάμεσα στ' αγκάθια. Όταν όμως ο
ξυπόλητος άνθρωπος πεθαίνει της δίψας κι η πηγή με το νερό είναι μετά τ'
αγκάθια, δέ θ' αποφασίσει γρήγορα να βαδίσει πάνω σ' αυτά, μ' όλο πού τα πόδια
του θα πληγωθούν, για να πλησιάσει στο νερό; Η μήπως θα προτιμήσει να καθίσει
πάνω στο χλωρό γρασίδι πού είναι πριν από τ' αγκάθια και να πεθάνει από τη
δίψα;
Κάποιοι
άνθρωποι πού είναι άρρωστοι από την αμαρτία λένε: «Δεν μπορούμε να πάρουμε τόσο
πικρό φάρμακο». Κι έτσι ο γιατρός πού αγαπά το ανθρώπινο γένος, πήρε πρώτος το
φάρμακο, το πικρότερο φάρμακο, μ' όλο πού ήταν υγιής. Και το 'κανε αυτό μόνο για
να δείξει στους αρρώστους πώς αυτό δεν είναι αδύνατο. Αλήθεια, πόσο πιο δύσκολο
είναι στον υγιή άνθρωπο να πάρει και να καταπιεί το φάρμακο πού είναι για τούς
άρρωστους! Εκείνος όμως το πήρε, ώστε οι θνητοί άρρωστοι να οδηγηθούν στην
απόφαση να το πάρουν κι αυτοί.
«Δεν
μπορούμε να περπατήσουμε ξυπόλητοι πάνω στ' αγκάθια, λένε οι άνθρωποι πού είναι
άρρωστοι από την αμαρτία, όσο και να διψάμε κι όσο καθαρό και να 'ναι το νερό από
την άλλη μεριά». Κι έτσι ο Κύριος, πού αγαπά
το ανθρώπινο γένος, βάδισε ο ίδιος ξυπόλητος πάνω στ' αγκάθια. Και τώρα καλεί
από την άλλη μεριά τους διψασμένους στην πηγή με το δροσερό νερό. «Είναι
δυνατό, μας λέει. Βάδισα μόνος μου πάνω στα πιο αιχμηρά αγκάθια και πατώντας τα
άμβλυνα, τα μαλάκωσα. Ελάτε, λοιπόν».
«Αν το
φάρμακο είναι ο σταυρός, δεν μπορούμε να το πάρουμε. Κι αν ο σταυρός είναι ο
δρόμος, δεν μπορούμε να τον βαδίσουμε». Αυτό λένε όλοι εκείνοι πού η αμαρτία
τους έκανε άρρωστους. Κι έτσι ο Κύριος, πού αγαπά το ανθρώπινο γένος, σήκωσε
πάνω Του το βαρύτερο σταυρό, για να μας δείξει πώς κι αυτό είναι δυνατό
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙΡΟΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ ΠΕΤΡΟΣ ΜΠΟΤΣΗΣ
http://apantaortodoxias.blogspot.gr/2014/03/34-38-1.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου