Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Δευτέρα 25 Δεκεμβρίου 2017

Γιατί ὁ Θεὸς ἔγινε ῎Ανθρωπος;

 
γου Μαξμου Ομολογητο
 
Τοτ στι τ μακριον,δι᾿ τ πντα συνστησαν τλος
«᾿Αλλ μ τ πολτιμο αμα το Χριστο, πο θυσιστηκε σν μνς μωμος κα σπιλος, κι ταν ββαια προορισμνος πρν π τ δημιουργα το κσμου, λλ φανερθηκε γι χρη μας ατ τ τελευταα χρνια» 1. Προορισμνος π ποιν;
ΑΠΟΚΡΙΣΗ
Τ μυστριο το Χριστο λγος τς Γραφς τ νμασε Χριστ κα τ βεβαινει μ σαφνεια μγας ᾿Απστολος λγοντας, «τ μυστικ σχδιο, πο ταν κρυμμνο π λες τς γενες, φανερθηκε τρα»2, ννοντας δηλαδ ς τν Χριστ, τ μυστικ σχδιο μ τν Χριστ. Ατ εναι λοφνερα ρρητη κα κατληπτη ποστασιακ νωση τς θετητας κα τς νθρωπτητας, πο δηγε σ ταυττητα πλρη τν νθρωπτητα μ τ θετητα ξαιτας τς πστασης κα, κνοντας μα τν πσταση τ σνθετη π τ δο, χωρς φυσικ διαφορ τς οσας τους ν προκαλσει σ᾿ ατν καμμι μεωση σ τιδποτε. Ωστε κα πστασ τους ν γνει, πως επα, μα, κα φυσικ διαφορ ν μενει παθς, στν ποα πσταση κα μετ τν νωση κατ φση ποιτητ τους διασζεται μεωτη κα ταν νωθον. Γιατ, που κατ τν νωση δ συνοδεει τ νωμνα καμμι πολτως τροπ κα καμμι λλοωση, λγος τς οσας καθενς παραμνει γνσιος κι ληθινς. Κι ποιων λγος παραμνει γνσιος κι ληθινς κα  μετ τν νωση, ατν ο φσεις παραμνουν θικτες μ κθε τρπο χωρς ν ρνηθε καμμι π ατς τ δικ της στοιχεα γι χρη τς νωσης.
Γιατ Ποιητς τν λων, ατς πο γινε κατ᾿ οκονομα ατ πο δν ταν, πρεπε ν διασσει μετβλητο κα τν αυτ Του σ ατ πο ταν π τ φση Του κα σ ατ πο γινε στ φση κατ᾿ οκονομα· γιατ στν Θε δν εναι φυσικ ν βλπουμε μεταβολ, γι τν ποο δν μπορομε ν σκεφτομε καμμι πολτως κνηση σχετικ μ τν ποα γνεται μεταβολ σ σα κινονται. Ατ εναι τ μεγλο κι πκρυφο μυστριο.
Ατ εναι τ μακριο τλος γι τ ποο χουν γνει λα. Ατς εναι θεος σκοπς πο προεπινοθηκε πρν π τν ρχ τν ντων, πο ρζοντς τον, μπορομε ν τν πομε «προεπινοομενο τλος», γι χρη το ποου γιναν τ πντα κι ατ γι χρη κανενς. Σ᾿ ατ τ τλος τενζοντας δημιοργησε Θες τς οσες τν ντων. Ατ εναι κυρως τ πρας τς πρνοιας κα κενων πο πρνοια προνοε, σμφωνα μ τ ποο γνεται πανασυναγωγ στ Θε λων τν ποιημτων Του. Ατ εναι τ μυστριο πο περικλεει λους τος αἰῶνες κα φανερνει τν περπειρη κα πο πειρες φορς περως προϋπρχει π τος αἰῶνες μεγλη βουλ το Θεο3, τς ποας βουλς γγελιοφρος γινε διος σμφωνος μ τν οσα το Θεο Λγος ταν γινε νθρωπος4, κα φανρωσε, ν μο πιτρπεται ν π, τν διο τ βαθτερο πυθμνα τς Πατρικς γαθτητας κι δειξε μσα σ᾿ ατν τ τλος, πο γι χρη Του τ δημιουργματα λαβαν σαφς τν ρχ τς παρξς τους.
Γιατ γι τν Χριστ, δηλαδ γι τ μυστριο κατ Χριστόν, λοι ο αἰῶνες κα λα σα περιχουν, χουν λβει τν ρχ κα τ τλος το εναι τους. Γιατ πι πρν π τος αἰῶνες προϋπονοθηκε νωση, το ριου κα τς οριστας, το μτρου κα τς μετρας, το πρατος κα τς πειρας, το δημιουργο κα τς δημιουργας, τς στσης κα τς κνησης, κα νωση ατ γινε στ πρσωπο το Χριστο, ταν φανερθηκε στ τλος τν χρνων κα πραγματοποησε τν πργνωση το Θεο, στε ν σταματσουν γρω στ τελεως κνητο κατ τν οσα σα κινονται π τ φση τους, ξεφεγοντας τελεως π τν κνηση πρς τν αυτ τους κα πρς τ λλα κα ν λβουν περα τς κατ᾿ νργειαν γνσης κενου που ξιθηκαν ν σταματσουν, γνσης ναλλοωτης πο παραμνει πντοτε δια, παρχοντας σ᾿ ατος τν πλαυση κενου πο γνρισαν.
* * *
Γιατ λγος ναγνωρζει τι γνση τν θεων εναι διπλ· σχετικ, πο βρσκεται μνο στ λγο κα στς ννοιες κα πο δν χει κατ τν πρξη μ τν περα ασθηση κενου πο γινε γνωστ κα πο μ᾿ ατν οκονομομε τν παροσα ζω· κα πραγματικ ληθιν γνση, πο μ τν περα μνο κατ τν πρξη χωρς λγο κα ννοιες παρχει λη τν ασθηση κενου πο γινε γνωστὸ, μετχοντς το κατ χρη, κα μ ατ τ γνση ποδεχμαστε κατ τ μελλοντικ κατπαυση τν πνω π τ φση θωση πο πραγματοποιεται δικοπα. Κα σχετικ ββαια γνση, πειδ βρσκεται στ λγο κα στς ννοιες, λνε τι κινε τν πιθυμα πρς τν μεθεκτικ κατ τν πρξη γνση. ᾿Εν γνση μ τν νργεια πο π τν περα κα μ μθεξη ατο πο γινε γνωστ παρχει τν ασθηση, πωθε τ γνση πο βρσκεται στ λγο κα τς ννοιες.
Γιατ εναι δνατο, λνε ο σοφο, ν συνυπρχουν μπειρα το Θεο κα λγος περ Θεο ασθηση το Θεο κα νηση γι᾿ Ατν. Κα λγο περ Θεο ποκαλ τν γνωστικ θεωρα γι᾿ ατν πο ναλογε στ ντα, ασθηση τν μεθεκτικ περα τν πρα π τ φση γαθν, κα νηση τν πλ κα νιαα γνση περ Θεο μσ τν ντων. Τ διο σως μπορε ν διαπιστωθε κα σ κθε λλο πργμα, ν μπειρα ατο το πργματος σταματ τ λγο γι᾿ ατν κα ασθηση ατο το πργματος κνει ργ τν νηση περ ατο. Περα λγω τν δια τ γνση π τν νργεια, πο πραγματοποιεται πειτα π κθε λγο, κα ασθηση, τν δια τ μθεξη ατο πο γινε γνωστ κα πο κδηλνεται πειτα π λη τ νοητικ διαδικασα. Κι σως ατ διδσκει μυστικ μγας ᾿Απστολος λγοντας, «ετε προφητεες εναι θ καταργηθον, ετε μιλες σ διφορες γλσσες θ πψουν, ετε γνσεις θ καταργηθον»5, ννοντας λοφνερα γι τ γνση πο βρσκεται στ λγο κα στς  ννοιες.
***
Τ μυστριο τοτο [το Χριστο] προγνριζε Πατρας κα Υἱὸς κα τ γιο Πνεμα.
Ο Πατρας γιατ τσι εδκησε, Υἱὸς γιατ ταν ατουργς, κα τ Πνεμα γιατ συνεργαζταν σ᾿ ατ. Γιατ εναι μα γνση το Πατρα κα το Υο κα το γου Πνεματος, πειδ εναι μα κα οσα κα δναμη. Δν γνοοσε δηλαδ Πατρας τ γιο Πνεμα τ σρκωση το Υο, γιατ πρχε σ λκληρο τν Υἱό, πο ατουργοσε τ μυστριο τς σωτηρας μας μ τ σρκωσ Του, λος κατ τν οσα Του Πατρας, χι ββαια μ σρκωσ Του, λλ εδοκντας γι τ σρκωση το Υο, κα λκληρο τ γιο Πνεμα κατ τν οσα Του πρχε στν Υἱό, χι λαμβνοντας σρκα, λλ συνεργντας μ τν Υἱὸ στν πρρητη γι μς σρκωσ Του.
Ετε λοιπν πε κποιος Χριστ, ετε μυστριο το Χριστο, τν πργνωση γι᾿ ατ κατ τν οσα τν χει μνη γα Τριδα, Πατρας, Υἱὸς κα τ γιο Πνεμα. Κι ς μν ναρωτηθε  καννας πς Χριστς, ν εναι νας π τν γα Τριδα, γνεται ντικεμενο πργνωσς της, χοντας πψη τι δν γινε πργνωση το Χριστο ς Θεο, λλ ς νθρπου, γινε δηλαδ πργνωση τς κατ᾿ οκονομαν σρκωσς του γι χρη το νθρπου. Γιατ ,τι πρχει αἰώνια ποτ δν προγνωρζεται π να λλο αἰώνιο. Γιατ πργνωση γνεται γι σα χουν ρχ στ εναι κα γι κποια ατα. Προγνωρσθηκε λοιπν Χριστς π πρν χι γι᾿ ατ πο ταν κατ φση γι τν αυτ του, λλ γι᾿ ατ πο φνηκε τι γινε ργτερα γι μς κατ᾿ οκονομα. Επρεπε δηλαδ ληθιν φυσικς δημιουργς τς  οσας τν ντων ν γνει ατουργς κα τς κατ χρη θωσης τν δημιουργημτων, στε δωρητς το εναι ν φανε δωρεοδτης κα τς μακαριτητας. ᾿Επειδ λοιπν καννα π τ ντα δν γνωρζει καθλου τν αυτ του κποιο λλο τ εναι ς πρς τν οσα, εναι ελογο τι καννα π τ ντα δν χει κατ τ φση τν καντητα πργνωσης κανενς π σα θ γνουν, πλν μνο Θες πνω π τ ντα, πο κα τν αυτ Του γνωρζει τ εναι κατ τν οσα κα γι λα σα δημιοργησε κα πρν κμα γνουν εχε π πρν τ γνση τς παρξς τους κι μελλε κατ χρη ν φιλοδωρσει τ ντα μ τ γνση το αυτο τους κα τν λλων, τ εναι στν οσα τους, κα ν φανερσει τος λγους πο πρχουν νιαα σ᾿ ατν π πρν.
Τ ν λνε μερικο μως πς Χριστς εχε προγνωσθε πρν π τν καταβολ το κσμου π κενους, στος ποους φανερθηκε στερα τος τελευταους καιρος, πειδ κενοι ο διοι πρχαν πρν π τν καταβολ το κσμου μαζ μ τν προεγνωσμνο Χριστ, ατν τ λγο σν ντελς σχετο μ τν λθεια, πειδ κνει συναδια μ τν Θε τν οσα τν λογικν ντων, τν πορρπτουμε. Γιατ εναι τελεως δνατο ν βρσκονται μ τ Χριστ, τσι πως ατς εναι, κα πλι ν λεψουν τελεως κποτε π ατν, ν ββαια εναι φυσικ ν γνει σ᾿ ατν ποπερτωση τν αἰώνων κα στση σων κινονται, μσα στν ποα καννα πολτως π τ ντα δ θ πκειται σ μεταβολ. Ο λγος τς Γραφς κλεσε τν Χριστ μωμο κα σπιλο, πειδ εναι κατ τν ψυχ κα τ σμα π τ φση του τελεως ξνος π τ φθορ τς μαρτας. Γιατ ψυχ του δν εχε μμο κακας οτε τ σμα του σπλο τς μαρτας.

Σημειώσεις
1.Αʹ Πτρ. αʹ 19, 20.
2.Κολ. αʹ 26.
3.᾿Εφεσ. αʹ 10, 11.
4.Ησ. θʹ 6.
5.Αʹ Κορ. ιγʹ 8.
ΠΗΓΕΣ:
  • Αγου Μαξμου Ομολογητο, Πρς Θαλσσιον Περ Διαφρων ᾿Απρων τς Αγας Γραφς, ᾿Ερτησις Ξʹ. Τ ρχαο κεμενο: PG τ. 90, στλ. 620Β-625Β. Νεοελληνικ πδοσις: Φιλοκαλα τν Νηπτικν κα ᾿Ασκητικν, Ε.Π.Ε. τ. 14Γ, σελ. 186-195, Θεσσαλονκη 1992

  • http://www.imaik.gr/?p=5334

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible