Πώς μας βλέπουν στην πραγματικότητα οι Παπικοί
Στους διαλόγους με τους Παπικούς συναντούμε διάφορες περίεργες, μελιστάλαχτες ορολογίες για τις σχέσεις Ορθοδόξων- Ρωμαιοκαθολικών. Θα έλεγε κάποιος πως αν μη τι άλλο διαφαίνεται κάποια καλή διάθεση για προσέγγιση. Πράγματι μέσα στον χώρο μας συναντούμε θεολόγους και κληρικούς (ακόμη και Επισκόπους) που υποστηρίζουν σθεναρά τις ορολογίες των διαλόγων, όχι απλώς ως εκφράσεις αβρότητος και καλής θελήσεως (κατά την άποψη ορισμένων), αλλά ως πραγματικές (π.χ. η Καθολική Εκκλησία έχει Χάρη, οι Επίσκοποι των Καθολικών έχουν αποστολική διαδοχή κλπ.). Μάλιστα αγωνίζονται να στηρίξουν αυτές τις θέσεις θεολογικώς…
Αλλά ας αφήσουμε τα δικά μας και ας πάρουμε μια γεύση για το πώς μας βλέπει η άλλη μεριά. Τι άποψη έχουν οι Παπικοί για τους Ορθοδόξους; Πράγματι μας θεωρούν ως «αδελφή Εκκλησία» ή ως έχοντες την Χάρη του Αγίου Πνεύματος; Μια καλή απάντηση μας δίνει το δημοσίευμα που μεταφράσαμε από τα Γερμανικά.
Σε μια Παπική ιστοσελίδα δημοσιεύθηκε η είδηση της μεταστροφής ενός παπικού μοναχού- ασκητού, διεθνούς φήμης θεολόγου και συγγραφέως του π. Γαβριήλ Μπούνγκε. Από τα όσα γράφονται για το γεγονός μπορούμε να καταλάβουμε τη γνώμη τους για την Ορθοδοξία. Η μεταστροφή του μοναχού αναγράφεται αρκετές φορές ως «πτώση» ενώ η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ρωσίας- στην οποία εντάχθηκε- αναφέρεται ως «Ρώσοι σχισματικοί». Ας γνωρίσουν (όσοι αιθεροβατούν) και ας προσγειωθούν…
Εκ της ιεράς μονής
Εκ της ιεράς μονής
(Ακολουθεί το κείμενο που μεταφράσαμε) από την Παπική ιστοσελίδα: http://www.kreuz.net/article.11845.html)
Ξέπεσε στους Ρώσους σχισματικούς
Αρχικά ήταν Βενεδικτίνος. Μετά έζησε για είκοσι χρόνια σαν ερημίτης στο Τιτσίνο (Ticino, ελβετικό καντόνι). Τώρα έχει εγκαταλείψει την αγκαλιά του Αγ. Πέτρου.
(kreuz.net) Ο γνωστός Βενεδικτίνος, ερημίτης και πνευματικός συγγραφέας, πατέρας Γκαμπριέλ Μπούνγκε, ξέπεσε στους Ρώσους σχισματικούς.
Αυτό ανέφερε το WEBLOG ‘pravoslavie.ru’.
Ο Μπούνγκε σπούδασε αρχικά στο Πανεπιστήμιο «Rheinischen Friedrich-Wilhelms-Universität» στη Βόννη. Από εκεί πήρε το διδακτορικό του με μια εργασία πάνω στο βιβλίο Β’ Μακκαβαίων.
Έπειτα μπήκε στη μονή του Σταυρού του Τάγματος των Βενεδικτίνων Σεβετόν στο Βέλγιο, που ακολουθεί διπλό τυπικό.
Εκεί ανήκε για είκοσι χρόνια στο Βυζαντινό-σλαβικό τελετουργικό τυπικό.
Με την συγκατάθεση των πρεσβυτέρων του έζησε από το 1980 ως ερημίτης στην περιοχή της κοινότητας Καπριάσκα κοντά στο Λουγκάνο στο καντόνι Τιτσίνο στον ελβετικό νότο.
Το κελί του το ονόμασε „Eremo Santa Croce“. Εκεί τελούσε αρχικά λειτουργίες σύμφωνα με το αμβροσιανό τυπικό.
Μόλις πριν από ένα χρόνο υιοθέτησε το βυζαντινό τυπικό.
Σαν ερημίτης και μέχρι την πτώση του υπαγόταν στο παλαιοφιλελεύθερο βενεδικτίνικο μοναστήρι των ερημιτών (Einsiedeln) στην κεντρική Ελβετία.
Σύμφωνα με δηλώσεις του πατρός Αντωνίου Λάμπρεχτς του Σεβετόν – που εξέφρασε άποψη αναγνώστη για το ιστολόγιο ‘eirenikon.wordpress.com’ – ο Μπούνγκε τα τελευταία πενήντα χρόνια ήταν και στη ζωή και στην πίστη ένας Ορθόδοξος.
Σαν πνευματικός συγγραφέας ο Μπούνγκε ήταν διεθνώς γνωστός.
Δημοσίευσε βιβλία και αναρίθμητα άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά.
Η επίσημη αποστασία του από την εκκλησία συνέβη στις 27 Αυγούστου – την παραμονή της Κοίμησης της Θεοτόκου, που γιορτάζουν οι Ορθόδοξοι στις 28 Αυγούστου - κατά τη διάρκεια μιας αγρυπνίας στην εκκλησία της εικόνας της Θεοτόκου «πάντων θλιβομένων η χαρά» στη Μόσχα.
Ο ναός βρίσκεται στην οδό Μπολσσάγια Όρντίνκα.
Κατά την αποστασία ήταν παρών ο επικεφαλής του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας, Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνας και ο Μητροπολίτης Διοκλείας Κάλλιστος Γουέαρ (76), ένας πρώην αγγλικανός.
Ο Μπούνγκε ανήκει τώρα στους Ρώσους σχισματικούς.
Ο Μητροπολίτης Ιλαρίων του είπε: «Ήσασταν Ρωμαιοκαθολικός, αλλά μέσα στα βάθη της καρδιάς σας Ορθόδοξος. Σήμερα πριν την αγρυπνία γίνατε Ορθόδοξος, πράγμα το οποίο αποτελεί τη φυσική συνέπεια μιας μακράς πνευματικής πορείας».
Ο Ιλαρίων συνεχάρη τον Μπούνγκε για την πτώση του και του δώρισε μια εικόνα της Θεοτόκου «πάντων των θλιβομένων η χαρά».
http://www.impantokratoros.gr
***********
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου