ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
- ΑΡΧΙΚΗ
- ΚΥΡΙΟΣ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ-ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟΣ
- ΑΓΙΟΙ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΕΣ
- ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ-ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ-ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ
- ΘΑΥΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΙΖΟΥΝ
- ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΤΑ
- ΟΣΙΟΣ ΓΕΡΩΝ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ- ΓΕΡΩΝ ΕΦΡΑΙΜ ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΩΤΗΣ
- ΘΛΙΨΕΙΣ-ΠΕΙΡΑΣΜΟΙ
- ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ
- ΑΓΧΟΣ-ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ-ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ-ΘΕΙΑ ΠΡΟΝΟΙΑ
- ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΕΙΣ-ΔΩΡΕΑ ΟΡΓΑΝΩΝ-ΑΕΡΟΨΕΚΑΣΜΟΙ- ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ- ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΑ
- ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ-ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ
- Μ. ΕΒΔΟΜΑΔΑ-ΑΓΙΟΝ ΠΑΣΧΑ
- ENGLISH- ROMANESC-FRANCAIS-DEUTSCH-EN ESPANOL
- ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΣ- ΕΤΙΚΕΤΤΕΣ-ΟΜΙΛΙΕΣ- ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΠΟΛΥΤΟΝΙΚΑ- ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
- ΑΓΩΓΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΓΟΝΕΩΝ - ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΜΕΝΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ : ΠΑΛΑΙΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ (ΚΕΙΜΕΝΟ)
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ
- ΩΡΑΙΟΤΑΤΕΣ ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΩΝ
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
- ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ-ΓΙΟΓΚΑ-ΒΕΛΟΝΙΣΜΟΣ-ΡΕΪΚΙ-ΠΙΛΑΤΕΣ
- ΟΜΙΛΙΕΣ 2015
- ΟΜΙΛΙΕΣ 2013 ΚΑΙ 2014
- ΘΕΜΑΤΑ-ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
- ΠΕΙΡΑΣΜΟΙ-ΘΛΙΨΕΙΣ
- ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΜΕΝΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ π.ΣΑΒΒΑ ΑΓ.
- ΣΥΝ ΘΕῼ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Ι.Μ. ΑΓ. ΤΡΙΑΔΟΣ (ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΞΕΩΝ)
ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ
Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2025
«Τό στόμα σου ἐπλεόνασε κακίαν, καί ἡ γλῶσσά σου περιέπλεκε δολιότητας».Ψαλμός 49, στίχος 19. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης
Ψαλμός 49,17.«Σύ δέ ἐμίσησας παιδείαν καί ἐξέβαλες τούς λόγους μου εἰς τά ὀπίσω». Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης
«Καί ἐπικάλεσαί με ἐν ἡμέρᾳ θλίψεως, καί δοξάσεις με».Ψαλμός 49, στίχος 15. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης
Κόλαση- Εἶναι εὐχάριστος ὁ λόγος περί κολάσεως; Ἁγ. Ἰωάννου Χρυσοστόμου, 14-1-2025, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου
«Ἐάν πεινάσω, οὐ μή σοι εἴπω· ἐμή γάρ ἐστιν ἡ οἰκουμένη καί τό πλήρωμα αὐτῆς».Ψαλμός 49, στίχος 12. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης
«Τῷ δέ ἁμαρτωλῷ εἶπεν ὁ Θεός· ἱνατί σύ ἐκδιηγῇ τά δικαιώματά μου καί ἀναλαμβάνεις τήν διαθήκην μου διά στόματός σου;» Ψαλμός 49, στίχος 16.Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης
«Ἄκουσον, λαός μου, καί λαλήσω σοι, Ἰσραήλ, καί διαμαρτύρομαί σοι· ὁ Θεός σού εἰμι ἐγώ». Ψαλμός 49, στίχος 7. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης
«Καί ἀναγγελοῦσιν οἱ οὐρανοί τήν δικαιοσύνην αὐτοῦ, ὅτι ὁ Θεός κριτής ἐστι».Ψαλμός 49, στίχος 6. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης
Ὁ μῦθος τοῦ δαρβινισμοῦ
Γράφει ὁ κ. Ἀνδρέας Κεφαλληνιάδης, Δάσκαλος Γ΄ Ἀρσακείου – Τοσιτσείου Δημοτικοῦ Σχολείου ἙκάληςΤὸ ἔτος 1859, ὁ Δαρβῖνος ἔφερε στὴ δημοσιότητα τὸ ἔργο του «Ἡ καταγωγὴ τῶν εἰδῶν». Ἀπὸ τότε ἔχουν περάσει 165 χρόνια καὶ ἡ ἐξέλιξη τῶν ὀργανισμῶν ἀπὸ τὸ ἕνα γένος στὸ ἄλλο κι ἀπὸ τὴ μία ὁμοταξία στὴν ἄλλη ἐξακολουθεῖ νὰ ζεῖ μονάχα μέσα στὴ φαντασία τῶν ἐξελικτικῶν. Τὸ ἀποδεικτικὸ ὑλικὸ ποὺ παρουσιάζεται εἶναι τόσο λίγο καὶ ἀνεπαρκές, ὥστε ἀδυνατεῖ νὰ πείσει κάθε ἀντικειμενικὸ ἐρευνητὴ γιὰ τὴ μεταβολὴ τῶν εἰδῶν. Οὔτε ἕνα ἀδιαμφησβήτητο δεῖγμα μεταβολῆς ἀπὸ ἕνα εἶδος σὲ ἄλλο δὲν ἔχει παρουσιαστεῖ μετὰ ἀπὸ τόσα χρόνια ἐρευνῶν.Οἱ ἐξελικτικοὶ διατυμπανίζουν βέβαια ὅτι τὸ πολύκροτο ἀπολίθωμα τῆς ἀρχαιοπτέρυγας ἀποτελεῖ τὸ συνδετικὸ κρίκο δεινόσαυρων καὶ πτηνῶν. Ὅμως ἡ ἀρχαιοπτέρυγα ἦταν κανονικὸ πτηνὸ μὲ τέλεια σὲ κατασκευὴ πούπουλα καὶ φτερά. Εἶχε κούφια κόκκαλα καὶ ἦταν ζῷο ὁμοιόθερμο, ὅπως τὰ πτηνά. Τὰ ὑποτιθέμενα ἑρπετοειδῆ χαρακτηριστικά της, ὅπως π.χ. τὰ νύχια στὰ φτερὰ καὶ τὰ δόντια στὸ ράμφος ὑποδηλώνουν ὅτι ἡ ἀρχαιοπτέρυγα ἦταν σαρκοφάγο πτηνὸ καὶ τῆς ἦταν ἀπαραίτητα, γιὰ νὰ συλλαμβάνει καὶ νὰ μασάει καλὰ τὴν τροφή της. Τὸ πέταγμά της ἔμοιαζε μὲ ἐκεῖνο τοῦ φασιανοῦ.
Μνήμη τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν. Ἑρμηνεία τῆς ἀποστολικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο
ΜΝΗΜΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ [: Eβρ. 13, 17-25]ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ«Πείθεσθε τοῖς ἡγουμένοις ὑμῶν καὶ ὑπείκετε· αὐτοὶ γὰρ ἀγρυπνοῦσιν ὑπὲρ τῶν ψυχῶν ὑμῶν ὡς λόγον ἀποδώσοντες· ἵνα μετὰ χαρᾶς τοῦτο ποιῶσι καὶ μὴ στενάζοντες· ἀλυσιτελὲς γὰρ ὑμῖν τοῦτο(:Να υπακούτε στους πνευματικούς προϊσταμένους σας και να υποτάσσεστε τελείως σε αυτούς· διότι αυτοί αγρυπνούν για τη σωτηρία των ψυχών σας, καθώς θα δώσουν λόγο στον Χριστό για τις ψυχές σας. Να τους υπακούτε, για να ενθαρρύνονται με την υπακοή σας, ώστε να επιτελούν το έργο τους αυτό με χαρά και όχι με στεναγμούς. Άλλωστε δεν σας συμφέρει να στενάζουν εξαιτίας σας οι πνευματικοί σας προεστοί, επειδή ο Θεός θα σας τιμωρήσει γι'αυτό)»[Εβρ.13,17]Η αναρχία παντού είναι κακό και αιτία πολλών συμφορών και αρχή της αταξίας και της συγχύσεως, κυρίως όμως στην Εκκλησία είναι πάρα πολύ επικίνδυνη, διότι και η εξουσία της Εκκλησίας είναι μεγαλύτερη και υψηλότερη. Όπως δηλαδή αν σκοτώσεις τον αρχηγό του χορού, θα διαλυθεί ο χορός και ως προς τα μέλη του και ως προς την τάξη, και αν αρπάξεις τον στρατηγό από τη στρατιωτική φάλαγγα, δεν θα υπάρχει ευρυθμία και τάξη στην παράταξη και επίσης, αν αφαιρέσεις τον κυβερνήτη από το πλοίο, θα καταβυθίσεις το σκάφος, έτσι και εάν απομακρύνεις τον ποιμένα από το ποίμνιο, όλα θα τα ανατρέψεις και θα τα καταστρέψεις.
Ἡ ἁπλοποίησις τῆς λειτουργικῆς ζωῆς ὡς ἔκφρασις τῆς πνευματικῆς καταπτώσεως τῶν Λατίνων
Ἡ ἁπλοποίησις τῆς λειτουργικῆς ζωῆς ὡς ἔκφρασις τῆς πνευματικῆς καταπτώσεως τῶν ΛατίνωνΓράφει ὁ κ. Δημήτριος ἈντωνιάδηςἈπὸ τὰ στόματα διαφόρων «ὀρθοδόξων» μεταπατερικῶν καθηγητῶν ἀκαδημαϊκῆς θεολογίας, εἴτε ἱερωμένων εἴτε λαϊκῶν, ἀκούγεται συχνὰ ὁ ὅρος ἁπλοποίηση τῆς λειτουργικῆς ζωῆς, ὁ ὁποῖος ἀναφέρεται τόσο στὴ μείωση τῶν μυστηριακῶν ἀκολουθιῶν (ἑσπερινός, ὄρθρος, παράκληση καὶ τὰ λοιπὰ) ὅσο καὶ στὴν μείωση τῆς «ἔντασης» τῆς νηστείας. Δὲν θὰ πρέπει νὰ μὴ ἀναφερθεῖ τὸ γεγονὸς ὅτι ἡ μείωση τῆς νηστείας συζητήθηκε καὶ στὴν πανορθόδοξη σύνοδο στὸ Κολυμπάρι τῆς Κρήτης. Στὴν πραγματικότητα, ὅμως, ἡ ἁπλοποίηση τῆς λειτουργικῆς ζωῆς τῶν πιστῶν προέρχεται ἀπὸ τὰ πορίσματα τῆς δεύτερης Συνόδου τοῦ Βατικανοῦ, ἡ ὁποία προσπάθησε νὰ κάνει τὸ περίφημο ἄνοιγμα πρὸς τὴ σύγχρονη κοινωνικὴ πραγματικότητα, ἄνοιγμα τὸ ὁποῖο ζηλεύουν ὁρισμένοι μοντέρνοι ὀρθόδοξοι καὶ θέλουν νὰ τὸ ἐπιβάλουν στὸν τρόπο ζωῆς τῆς Ἐκκλησίας.Ἔχοντας, λοιπόν, ὡς βάση τὰ ἀνωτέρω, θὰ ξεκινήσουμε τὸ παρὸν μας ἄρθρο μὲ τὴν περιγραφή τοῦ πῶς ἀκριβῶς κάνουν νηστεία οἱ παπικοὶ καὶ θὰ συνεχίσουμε μὲ τὴ θεώρηση τῆς εὐχαριστίας ἐκ μέρους των. Οἱ σύγχρονοι ρωμαιοκαθολικοὶ ἔχουν ἁπλοποιήσει τὴ νηστεία ἐντελῶς [1]. Δὲν νηστεύουν οὔτε τὰ γαλακτοκομικὰ προϊόντα οὔτε τὸ κρέας τὶς Τετάρτες καὶ τὶς Παρασκευές. Ἡ μόνη ἐξαίρεση, ἴσως, εἶναι κάποια μοναστήρια, τὰ ὁποῖα τὶς ἡμέρες τῆς νηστείας ἀποφεύγουν μόνο τὸ κρέας [2].
«Ἡ Ἱερὴ εἰκόνα τῆς Γεννήσεως τοῦ Χριστοῦ» (Ὡς θέμα πίστεως)
«Η Ιερή εικόνα της Γεννήσεως του Χριστού» (Ως θέμα πίστεως)Νίκος Σακαλάκης,ΜαθηματικόςΟ εορτασμός των Χριστουγέννων, ως πηγή φωτισμού και σημείο αναφοράς της σωτηρίας μας, μεταφέρει τον εαυτό μας σε κατάσταση οικοιώσεως με το Μυστήριο της Γεννήσεως, κατά τρόπο βιωματικό, με αδιαφοροποίητη θεολογική θαλπωρή, που σε συνάπτει με την Μυστηριακή (διαχρονική) Εκκλησία.Η Ορθόδοξη Εικόνα της Γεννήσεως του Χριστού έχει εκθαμβωτική αίγλη, γεμάτη θεία χάρι, που φωτίζει – περιλούζει τις ψυχές των πιστών με τη λάμψη του Μυστηρίου.Απόκοσμο και ιδιότροπο φαινόμενο είναι οι «προσθήκες» στην Ιερά εικόνα το «λουτρό με τις μαίες».Εάν η εικόνα δεν αποδίδει την αλήθεια του Ευαγγελίου, τότε η εικόνα είναι ψευδής, όπως παρατηρεί ο Νικηφόρος ο Ομολογητής – μεγάλος Πατήρ της εποχής της Εικονομαχίας. Τόνισε: «Μηδέ είναι το παράπαν εικόνα»∙ το ίδιο τονίζει και ο άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης: «Ουκ αν είη εικών» (P.G. 99, 504B).
Ἀνυποχώρητος παρρησία
Πρεσβ. Διονύσιος Τάτσης
Πάντα οἱ ἄρχοντες τοῦ κόσμου ἦταν ἀρνητικοὶ στὴ διδασκαλία τοῦ Χριστοῦ. Τὴν ἀντιμετώπιζαν ὡς ἐμπόδιο στὰ ἔργα τους καὶ παράλληλα ὑπολόγιζαν ὅτι ἡ Ἐκκλησία ἐπηρεάζει τὸ λαὸ καὶ ἄν ἀφεθεῖ ἐλεύθερη, θὰ ματαιώσει τὰ σχέδια τους, γιατὶ ὁ λαὸς θὰ στραφεῖ ἐναντίον τους.Τὴν ἴδια αἴσθηση ἔχουν καὶ οἱ σημερινοὶ ἄρχοντες τῆς πολιτικῆς ἐξουσίας, γι’ αὐτὸ ἐνεργοῦν μὲ τὸν ἴδιο τρόπο. Καὶ στὶς σπάνιες περιπτώσεις ποὺ μερικοὶ πολιτικοὶ ἐμφανίζονται ὡς ὑπερασπιστὲς τῆς Ἐκκλησίας, στὴν πραγματικότητα ὑποκρίνονται προκειμένου νὰ ἀποκτήσουν τὴν ἐμπιστοσύνη τοῦ θρησκεύοντος λαοῦ.Αὐτὴ εἶναι ἡ σκληρὴ πραγματικότητα, ἡ ὁποία δὲν προσφέρεται γιὰ τὴ διάδοση τοῦ λόγου τοῦ Θεοῦ καὶ τὴν ἀνάπτυξη τοῦ ποιμαντικοῦ ἔργου.
«Ὁ μή ἐργαζόμενος, μηδέ ἐσθιέτω»
Λέει ὁ Ἀπόστολος Παῦλος: «ὁ μή ἐργαζόμενος, μηδέ ἐσθιέτω» (Β’ Θεσ. 3,10), Δέν θέλετε νά ἐργαστεῖτε; Δέν θά τρῶτε κιόλας.Γιατί, προσέξτε, ἡ ἐργασία δέν εἶναι γιά νά ζήσουμε, ἀλλά γιά νά κάνουμε ἀγάπη, γιά νά δείξουμε ἀγάπη. Ὅταν κάθεσαι λοιπόν καί τεμπελιάζεις, παραβαίνεις τήν θεμελιώδη ἐντολή τοῦ Θεοῦ, τήν ἐντολή τῆς ἀγάπης.
ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΓΙΟΥ ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΙΓΝΑΤΙΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΦΟΡΟΥ, 29-1-25
29 Ἰανουαρίου. Ἡ ἀνακομιδὴ τῶν λειψάνων τοῦ ἱερομάρτυρος Ἰγνατίου τοῦ θεοφόρου (†107). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Τετάρτης λβ´ ἑβδ. ἐπιστολῶν (Ἰακ. γ´ 11 - δ´ 6).
Ιακ. 3,11 μήτι ἡ πηγὴ ἐκ τῆς αὐτῆς ὀπῆς βρύει τὸ γλυκὺ καὶ τὸ πικρόν;
Ιακ. 3,11 Μηπως τάχα η πηγή από την αυτήν τρύπαν αναβλύζει νερό πόσιμο και ευχάριστο και νερό πικρό και αποκρουστικό;
Ιακ. 3,12 μὴ δύναται, ἀδελφοί μου, συκῆ ἐλαίας ποιῆσαι ἢ ἄμπελος σῦκα; οὕτως οὐδεμία πηγὴ ἁλυκὸν καὶ γλυκὺ ποιῆσαι ὕδωρ.
Ιακ. 3,12 Μηπως είναι ποτέ δυνατόν, αδελφοί μου, η συκιά να καρποφορήση εληές και το αμπέλι να κάμη σύκα; Ετσι και καμμία ποτέ πηγή δεν είναι δυνατόν να βγάζη νερό αλμυρό και νερό πόσιμον και ευχάριστον. (Και από την ίδια γλώσσα, που αναπέμπονται δοξολογίες προς τον Θεόν, ποτέ δεν πρέπει να ξεχύνωνται κατάραι και δολιότητες).
ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ
2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.
3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς
4.Ἐπικοινωνία: Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό Kyria.theotokos@gmail.com .