Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2025

Ἐπιτρέπεται νά γράφουμε γιά μνημόνευση ζῶντες ἀνεξομολόγητους; , Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Ἐπιτρέπεται νά κάνουμε κομποσκοίνι καί μετάνοιες κατά τήν διάρκεια τῆς Θ. λειτουργίας; , Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἐπιτρέπεται νά κάνουμε κομποσκοίνι καί μετάνοιες κατά τήν διάρκεια τῆς Θ. λειτουργίας;  , Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

 

«’Εξελέξατο ἡμῖν τήν κληρονομίαν ἑαυτῷ τήν καλλονήν Ἰακώβ, ἥν ἠγάπησε».Ψαλμός 46, στίχος 5 Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

«’Εξελέξατο ἡμῖν τήν κληρονομίαν ἑαυτῷ τήν καλλονήν Ἰακώβ, ἥν ἠγάπησε».Ψαλμός 46, στίχος 5 Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης  Ὁμιλία  τοῦ π. Σάββα  στίς 15-1-2017  (Κήρυγμα  στήν ἀγρυπνία) Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Οἱ γονεῖς ὀφείλουν νά διδάξουν στά παιδιά νά ἔχουν θεάρεστη διαγωγή ἐντός τοῦ Ναοῦ, Ἱερ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Ὁ Ὅσιος Δημήτριος τοῦ Πριλούκι(11/24 Φεβρουαρίου 1392)

«Ο 'Οσιος Δημήτριος του Πριλούκι, με σκηνές από τη ζωή του » . Τέλη 15ου – αρχές 16ου αιώνα (πιθανόν 1503)
Περιγραφή από αριστερα στα δεξιά

 

Μονή Κοιμήσεως Goritsky. Κουρά
Η χειροτονία του Δημητρίου στην ιεροσύνη
Η ίδρυση της μονής προς τιμή του Αγίου Νικολάου του Θαυματουργού
Συνάντηση του Οσίου Δημητρίου του Πριλούκι με τον Σέργιο του Ραντονεζ
Συνάντηση του Οσίου Δημητρίου του Πριλούκιμε τον πρίγκηπα Δημήτριο Ντονσκόι
Εγκατάλειψη του Avnegi λόγω δυσαρέσκειας των κατοίκων της περιοχής
Η ίδρυση της Μονής Spaso-Prilutsky σε εδάφη που μεταφέρθηκαν από τον Ilya Rakov και τον Isidor Vypryag
Πρόβλεψη του θανάτου του Ντμίτρι Ντονσκόι
Ευλογία αδελφού για συναλλαγές με ειδωλολάτρες
Ο διορισμός του Παχωμίου ως ηγουμένου
Ο θάνατος του Οσίου Δημητρίου του Πριλούκι
Η ταφή του Οσίου Δημητρίου του Πριλούκι
Ένας άγγελος σώζει τον τάφο του Οσίου Δημητρίου από τη λεηλασία του λαού Βιάτκα
Θεραπεία στον τάφο του δαιμονισμένου Συμεών
Ο Όσιος Δημήτριος φαίνεται να βοηθά στην κατασκευή του καθεδρικού ναού
Θεραπεία στον τάφο του μουγγού Ιωάννη

Θαῦμα τοῦ Ἁγίου Χαραλάμπους στόν Ἅγιο Γέροντα Ἰάκωβο τῆς Εὐβοίας

Κάποτε, διηγεῖτο ὁ Γέροντας Ἰάκωβος Τσαλίκης, «ὅταν ἤμουν μικρὸ παιδί, ἔπαθα τέτοιο σοβαρὸ κρυολόγημα, ποὺ ἔπεσα στό κρεβάτι μἐ μεγάλη δύσπνοια καὶ φοβερὸ πόνο στήν ἀριστερὴ πλευρά τοῦ θώρακα. Γιατρὸς στό χωριὸ δέν ὑπῆρχε καὶ ἡ μόνη καταφυγὴ μας ὁ Θεὸς καὶ οἱ Ἅγιοι Του. Εἴχαμε στό σπίτι μας μιά μικρή ἀσημένια εἰκόνα τοῦ Ἁγίου Χαραλάμπη, θαυματουργή, ἕως ἑξακοσίων ἐτῶν, ποὺ τήν φέραμε ἀπὸ ττήνΜικρὰ Ἀσία πατρογονικό κειμήλιο. Ἡ μητέρα μου λοιπόν, ἔκανε πολλὴ προσευχὴ καὶ μετάνοιες παρακαλώντας τὸν Ἅγιο νά γίνω καλά. Τότε βλέπω ἕνα χέρι Ἱερέως ἀπὸ τὸν καρπὸ καὶ κάτω, νά περνάει πάνω ἀπὸ τὸ κεφάλι μου, νά κατεβαίνει στό στῆθος μου στό σημεῖο πού πονοῦσα, ὅπου μέ σταύρωσε καί μέ χάϊδεψε. Ἀμέσως πέρασε ὁ πόνος καὶ ἡ δύσπνοια καὶ ἔγινα καλά.

Μετανθρωπισμός: ὁ νέος πύργος τῆς Βαβέλ;

Μετανθρωπισμός: ὁ νέος πύργος τῆς Βαβέλ;

Εὐδοξία Αὐγουστίνου, Φιλόλογος - Θεολόγος

Τίς τελευταῖες δεκαετίες μία νέα φιλοσοφική ἀντίληψη, αὐτή τοῦ Μετανθρω­­πισμοῦ, ἔχει ὑπεισέλθει στό προσκή­νιο. Πρόκειται γιά «ἕνα μετανεωτερικό φιλοσοφικό σύστημα, πού ἑστιάζει στόν ἄνθρωπο καί ἔχει στόχο τή μετάβαση ἀπό τόν Ἄνθρωπο τοῦ Ἀνθρωπισμοῦ στόν Μετάνθρωπο τοῦ Μεταν­­θρω­πι­σμοῦ». Ἡ γνώση σχετικά μέ τόν Μεταν­θρω­πισμό εἶναι ἰδιαίτερα σημαντική, κα­θώς τό ἀντικείμενο αὐτοῦ τοῦ ταχέως ἀ­ναδυόμενου ρεύματος εἶναι ὁ ἄνθρωπος τοῦ 21ου αἰώνα καί ἐπιδίωξή του ἡ διαμόρφωση τῆς ἀνθρωπότητας σέ μιά με­ταανθρωπότητα.
Τό κίνημα αὐτό μέ τή σύγχρονη μορ­φή ξεκίνησε τό 1988 ἀπό τόν Max More καί συνεχίζεται ἡ ἀνάπτυξή του μέχρι καί σήμερα. Σταθμό στήν ἱστορία του ἀποτελεῖ ἡ ἵδρυση τῆς Παγκόσμιας Ἕνωσης Ὑπερανθρωπιστῶν (ΠΕΥ) τό 1998. Στήν ἱδρυτική διακήρυξή της ἀναφέρεται καί τό δικαίωμα τῆς εὐημερίας ὅλων τῶν αἰ­σθανόμενων ὄντων ἀκόμα καί τῶν τεχνη­τῶν μορφῶν ὕπαρξης. Ὡς Ὑπερανθρωπισμός συνήθως νοεῖται τό μεταβατι­κό στάδιο τοῦ ἀνθρώπου, μέχρι νά φθάσει στό τελικό, τό ὁποῖο εἶναι ὁ Μετανθρωπισμός.

Πρόταγμα τοῦ κινήματος ἀποτελεῖ ἡ κατάκτηση τῆς ἀθανασίας καί ὁ ἀποικισμός τοῦ διαστήματος. Ἡ δυνατότητα ἀνθρώπινης ἀθανασίας μπορεῖ νά ἐξασφαλισθεῖ μέσῳ τῆς διεπαφῆς τοῦ ἀν­θρώπινου ἐγκεφάλου μέ ἠλεκτρονικό ὑ­πολογιστή καί μέ τή δημιουργία ἑνός τουλάχιστον ψηφιακοῦ ἀντιγράφου τοῦ ἀνθρώπινου ἑαυτοῦ. Ἔτσι γίνεται λόγος γιά τό σταδιακό πέρασμα τοῦ ἀνθρώπου ἀπό τή βιολογική ἀνθρωπότητά του στήν ἀμιγῶς τεχνική. Οἱ ὑπερασπιστές αὐτοῦ τοῦ κινήματος θεωροῦν πώς νομοτέλεια τῆς ἐξέλιξης τοῦ ἀνθρώπου εἶναι νά καταστεῖ μηχανή.

Ἡ καθαρότης τῆς Ὀρθοδοξίας

Ἅγιος Φώτιος ὁ Μέγας,

“Ἐπιστολὴ πρὸς Βούλγαρον Ἡγεμόνα”

Αὐτὴ εἶναι ἡ καθαρὴ καὶ γνήσια ὁμολογία τῆς πίστεως ἡμῶν τῶν Χριστιανῶν· αὐτὴ εἶναι ἡ θεόσοφη μυσταγωγία τῆς ἄχραντης καὶ ἀληθινῆς θρησκείας μας καὶ τῶν σεπτῶν μυστηρίων της· ἔχοντας φρόνημα, πίστι καὶ διαγωγὴ σύμφωνα μὲ αὐτὴν τὴν ὁμολογία ἕως τὴν δύσι τοῦ βίου, βαδίζομε γρήγορα πρὸς τὴν ἀνατολὴ τοῦ νοητοῦ ἡλίου, γιὰ ν’ ἀπολαύσωμε δυνατώτερα καὶ τελειότερα τὴν ἀπὸ ἐκεῖ ἐρχόμενη ἀνέσπερη αὐγὴ καὶ λαμπρότητα. Αὐτὴν ταιριάζει ν’ ἀποδέχεται καὶ νὰ τιμᾶ καὶ ἡ θεοφρούρητη σύνεσίς σας, ποὺ ἤδη ἀτενίζει πρὸς τὴν ἰδική μας θρησκευτικὴ κληρονομιά, μὲ εἰλικρινῆ διάθεσι, εὐθύτητα γνώσεως καὶ ἀδίστακτη πίστι, καὶ νὰ μὴ ἀποκλίνη ἀπ’ αὐτὴν οὔτε στὸ ἐλάχιστο οὔτε πρὸς τὰ δεξιὰ οὔτε πρὸς τ’ ἀριστερά· διότι τοῦτο εἶναι τῶν ἀποστόλων τὸ κήρυγμα, τοῦτο εἶναι τὸ δίδαγμα τῶν πατέρων, τοῦτο εἶναι τὸ φρόνημα, τῶν οἰκουμενικῶν συνόδων.
Γι’ αὐτὸ ὄχι μόνο ἐσὺ ὁ ἴδιος πρέπει νὰ φρονῆς καὶ νὰ πιστεύης κατ’ αὐτὸν τὸν τρόπο, ἀλλὰ νὰ καθοδηγῆς στὸ ἲδιο φρόνημα τῆς ἀληθείας καὶ... τοὺς ὑπηκόους σου καὶ νὰ τοὺς καταρτίζης στὴν ἴδια πίστι, καὶ τίποτε ἄλλο νὰ μὴ θεωρῆς πολυτιμότερο ἀπὸ τέτοια σπουδὴ καὶ ἐπιμέλεια. Διότι τοῦ ἀληθινοῦ ἄρχοντος καθῆκον εἶναι νὰ μὴ φροντίζη μόνο γιὰ τὴ δική του σωτηρία, ἀλλὰ ν’ ἀξιώνη παρόμοιας προνοίας καὶ τὸν λαὸ ποὺ τοῦ ἔχει ἀνατεθῆ, νὰ τὸν χειραγωγῆ καὶ νὰ τὸν προσκαλῆ στὴν ἴδια τελειότητα τῆς θεογνωσίας.

Γιατί δέν τονίζεται τό ἐστίν, τό τινῶν κτλ. στὴν ἀνάγνωση; (Ἐγκλιτικές Λέξεις)


Μερικές μονοσύλλαβες ἤ δισύλλαβες λέξεις συμπροφέρονται τόσο στενά μὲ τὴν προηγούμενη, ὥστε ἀκούωνται σὰν ν' ἀποτελοῦν μαζί της μιά λέξη· γι' αύτό ὁ τόνος του κανονικά ἢ χάνεται ἢ ἀνεβαίνει στὴ λήγουσα τῆς προηγούμενης λέξης ὡς ὀξεία (πρβλ. τά νεοελληνικά: ὁ ἀδερφός μου, ὁ δάσκαλός μου).

Οἱ λέξεις αὐτὲς λέγονται ἐγκλιτικές λέξεις ἢ ἁπλῶς ἐγκλιτικά.

Παραδείγματα ἀναγνώσεως:

Ὅτι Σοῦ ἐστιν ἡ Βασιλεία καὶ ἡ Δύναμις καὶ ἡ Δόξα ...

Ἄξιόν ἐστιν ὡς ἀληθῶς ...

Τοῦτο αὐτό ἐστι τό ἄχραντον Σῶμά Σου ...

Τί γάρ ἐστιν εὐκοπώτερον εἰπεῖν ...

Καί τινων λεγόντων περὶ τοῦ Ἱεροῦ ...

14 Φεβρουαρίου. Αὐξεντίου ὁσίου (†470). Ἀβραὰμ (ε΄ αἰ.) καὶ Μάρωνος (δ΄ αἰ.) τῶν ὁσίων. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Παρασκευῆς λδ΄ ἑβδ. ἐπιστολῶν (Α΄ Ἰω. β΄ 7-17).

Α Ιω. 2,7           Ἀδελφοί, οὐκ ἐντολὴν καινὴν γράφω ὑμῖν, ἀλλ᾿ ἐντολὴν παλαιάν, ἣν εἴχετε ἀπ᾿ ἀρχῆς· ἡ ἐντολὴ ἡ παλαιά ἐστιν ὁ λόγος ὃν ἠκούσατε ἀπ᾿ ἀρχῆς.

Α Ιω. 2,7                   Αδελφοί, δεν σας γράφω νέαν, άγνωστον εντολήν, αλλ' εντολήν παλαιάν, την οποίαν έχετε ακούσει από την αρχήν, που επιστεύσατε και επιστρέψατε προς τον Χριστόν. Και η εντολή αυτή η παλαιά είναι το κήρυγμα του Ευαγγελίου, που έχετε ακούσει εξ αρχής, και το οποίον είναι κήρυγμα αγάπης.

Καὶ νὰ μετανοεῖτε ὅταν βλέπετε τὴ συμφορά του πλησίον σας...

"Να μη νομίζουμε ότι οι άλλοι είναι πιο αμαρτωλοί από μας. Πρέπει αντίθετα να σκεφτόμαστε πως είμαστε πιο αμαρτωλοί απ' όλους.
Όταν βλέπετε κάποιον συνάνθρωπο σας να δυστυχεί να μην τον περιγελάτε και να μην χαίρεστε επειδή αυτόν τιμώρησε ο Κύριος και όχι εσάς.
Αντίθετα, με φόβο βάλτε τον εξής λογισμό: ''είμαι πιο αμαρτωλός απ' αυτόν, τότε γιατί αυτόν και όχι έμενα πλήγωσε ο Θεός'';

Γιὰ ὅσους διαπράττουν τὴν ἀνομία, ὁ Θεὸς μεταβάλλεται σὲ πῦρ καταναλίσκον

"Ας μη μας ξεγελούν διάφοροι χαζοχαρούμενοι κήρυκες του Χρι­στιανισμού, που μας παρουσιάζουν τον Θεό όλο καλοσύνη και όλο ζά­χαρη.
Για όσους διαπράττουν την ανομία, ο Θεός μεταβάλλεται σε πυρ καταναλίσκον."

Μακαριστός γέροντας Δανιήλ Γούβαλης.
https://proskynitis.blogspot.com/2025/02/blog-post_10.html

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible