ΕΙΚΟΝΑ ΠΑΝΩ:
Η Αγία Φοίβη εις Κεχριές της Κορίνθου, η διακόνισσα του Αποστόλου
Παύλου και προστάτης των νοσοκόμων που γιορτάζει στις 3 Σεπτεμβρίου.
Και πάλι ισχύουν όλα τα χαρίσματα και οι αρετές που πρέπει να έχει ο νοσηλευτής και τα οποία περικλείονται στην χριστιανική αγάπη που προαναφέραμε.
Επιπλέον πρέπει να δείχνει τέλεια υπακοή και πειθαρχία στις υποδείξεις και τα προστάγματα των ανωτέρων του εκτός φυσικά από αμαρτίες και πράξεις αντίθετες στο θέλημα του Θεού κατά το παράδειγμα των Αγίων Αποστόλων (πειθαρχείν δει Θεώ μάλλον ει ανθρώποις1).
Έτσι π.χ. δεν θα βοηθά στην έκτρωση, ούτε θα πλένει τα εργαλεία που
προορίζονται για την έκτρωση και θα τα πηγαίνει στον γιατρό. Είναι σαν
να του καθαρίζει το όπλο τοποθετώντας μέσα και τις σφαίρες.
Ούτε να βάζει στην φορμόλη τα σώματα νεκρών αδελφών μας και να τα κόβει κομματάκια για να βοηθήσει τον γιατρό (σε δήθεν έρευνες οι οποίες δεν έχουν κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα) γιατί έτσι μένουν άλιωτα και δεν ησυχάζουν οι ψυχές τους(το σώμα πρέπει να γυρίσει στο χώμα από το οποίο πλάστηκε), ούτε να βοηθά σε κλωνοποιήσεις, ούτε να χορηγεί φάρμακα που κατά την αλήθεια της Εκκλησίας μας είναι αμαρτία να λαμβάνονται (δηλαδή αποτελούνται από ανθρώπινους-όπως π.χ. εμβρυικούς- και κάποιους ζωικούς ιστούς και κύτταρα- είναι αμαρτία να τρώγονται τα εντόσθια των ζώων ή να τρώγονται ζώα που πνίγηκαν κ.τ.λ.-. Σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 1394/2007 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 13ης Νοεμβρίου 2007 , για τα φάρμακα προηγμένων θεραπειών και για την τροποποίηση της οδηγίας 2001/83/ΕΚ και του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 726/2004 (Κείμενο που παρουσιάζει ενδιαφέρον για τον ΕΟΧ) επιτρέπεται και οριοθετείται η παρασκευή τέτοιων σκευασμάτων) κ.τ.λ. Να αρνείται με κάθε τρόπο ακόμη και αν πρόκειται για νόμο του κράτους. Οι περισσότεροι Άγιοι Μάρτυρες της εκκλησίας μας μαρτύρησαν γιατί δεν υπάκουσαν σε νόμους του κράτους που ορίζανε να αρνηθούν την πίστη τους στον Χριστό και να αποδεχτούν την πίστη που όριζε ο νόμος. Ο άγιος Ζωτικός2 ο νοσοκόμος των λεπρών( που έζησε στην Κωνσταντινούπολη τα πρώτα χρόνια της ζωής της και γιορτάζει 31 Δεκεμβρίου) αρνήθηκε να υπακούσει στον νόμο του κράτους που όριζε να πετούν στην θάλασσα τους λεπρούς και τακτοποίησε έναν τόπο και οργάνωσε την φροντίδα και νοσηλεία τους. Αυτό το έκανε γιατί η διάταξη (του νόμου του φάνηκε, όπως και ήταν, πολύ σκληρή, απάνθρωπη και ασυμβίβαστη με το χριστιανικό πνεύμα. Υπάρχουν ζωντανά παραδείγματα τέτοιας άρνησης και σήμερα στις μέρες μας. «Μια νίκη για τους υποστηρικτές «Υπέρ της Ζωής», ένα νοσοκομείο στο Νιου Τζέρσεϋ αποφάσισε να μην αναγκάζει τους νοσηλευτές να βοηθούν στις περιπτώσεις έκτρωσης. Δώδεκα νοσηλεύτριες κατέθεσαν αγωγή εναντίον του Πανεπιστημίου Ιατρικής και Οδοντιατρικής του Νιου Τζέρσεϋ εφόσον το νοσοκομείο απαίτησε από τις νοσοκόμες να βοηθήσουν σε περιπτώσεις εκτρώσεων, παραβιάζοντας τον ομοσπονδιακό και τον κρατικό νόμο. Οι δικηγόροι του Ταμείου Συμμαχίας και Υπεράσπισης(ADF), εκπροσώπησαν τις νοσοκόμες σε μια ακρόαση του ομοσπονδιακού δικαστηρίου την Πέμπτη. "Κανένας από το ιατρικό προσωπικό δε θα πρέπει να υποχρεωθεί να βοηθήσει ή να εκπαιδευτεί σε υπηρεσίες που σχετίζονται με τις αμβλώσεις. Το νοσοκομείο έχει κάνει τελικά το σωστό συμφωνώντας να τηρήσει το νόμο και να μην αναγκάσει τους πελάτες μας να κάνουν οποιαδήποτε εργασία σε υποθέσεις αμβλώσεων κατά παράβαση των πεποιθήσεών τους ", δήλωσε ο νομικός σύμβουλος του ADF Matt Bowman.3
Ούτε να βάζει στην φορμόλη τα σώματα νεκρών αδελφών μας και να τα κόβει κομματάκια για να βοηθήσει τον γιατρό (σε δήθεν έρευνες οι οποίες δεν έχουν κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα) γιατί έτσι μένουν άλιωτα και δεν ησυχάζουν οι ψυχές τους(το σώμα πρέπει να γυρίσει στο χώμα από το οποίο πλάστηκε), ούτε να βοηθά σε κλωνοποιήσεις, ούτε να χορηγεί φάρμακα που κατά την αλήθεια της Εκκλησίας μας είναι αμαρτία να λαμβάνονται (δηλαδή αποτελούνται από ανθρώπινους-όπως π.χ. εμβρυικούς- και κάποιους ζωικούς ιστούς και κύτταρα- είναι αμαρτία να τρώγονται τα εντόσθια των ζώων ή να τρώγονται ζώα που πνίγηκαν κ.τ.λ.-. Σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 1394/2007 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 13ης Νοεμβρίου 2007 , για τα φάρμακα προηγμένων θεραπειών και για την τροποποίηση της οδηγίας 2001/83/ΕΚ και του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 726/2004 (Κείμενο που παρουσιάζει ενδιαφέρον για τον ΕΟΧ) επιτρέπεται και οριοθετείται η παρασκευή τέτοιων σκευασμάτων) κ.τ.λ. Να αρνείται με κάθε τρόπο ακόμη και αν πρόκειται για νόμο του κράτους. Οι περισσότεροι Άγιοι Μάρτυρες της εκκλησίας μας μαρτύρησαν γιατί δεν υπάκουσαν σε νόμους του κράτους που ορίζανε να αρνηθούν την πίστη τους στον Χριστό και να αποδεχτούν την πίστη που όριζε ο νόμος. Ο άγιος Ζωτικός2 ο νοσοκόμος των λεπρών( που έζησε στην Κωνσταντινούπολη τα πρώτα χρόνια της ζωής της και γιορτάζει 31 Δεκεμβρίου) αρνήθηκε να υπακούσει στον νόμο του κράτους που όριζε να πετούν στην θάλασσα τους λεπρούς και τακτοποίησε έναν τόπο και οργάνωσε την φροντίδα και νοσηλεία τους. Αυτό το έκανε γιατί η διάταξη (του νόμου του φάνηκε, όπως και ήταν, πολύ σκληρή, απάνθρωπη και ασυμβίβαστη με το χριστιανικό πνεύμα. Υπάρχουν ζωντανά παραδείγματα τέτοιας άρνησης και σήμερα στις μέρες μας. «Μια νίκη για τους υποστηρικτές «Υπέρ της Ζωής», ένα νοσοκομείο στο Νιου Τζέρσεϋ αποφάσισε να μην αναγκάζει τους νοσηλευτές να βοηθούν στις περιπτώσεις έκτρωσης. Δώδεκα νοσηλεύτριες κατέθεσαν αγωγή εναντίον του Πανεπιστημίου Ιατρικής και Οδοντιατρικής του Νιου Τζέρσεϋ εφόσον το νοσοκομείο απαίτησε από τις νοσοκόμες να βοηθήσουν σε περιπτώσεις εκτρώσεων, παραβιάζοντας τον ομοσπονδιακό και τον κρατικό νόμο. Οι δικηγόροι του Ταμείου Συμμαχίας και Υπεράσπισης(ADF), εκπροσώπησαν τις νοσοκόμες σε μια ακρόαση του ομοσπονδιακού δικαστηρίου την Πέμπτη. "Κανένας από το ιατρικό προσωπικό δε θα πρέπει να υποχρεωθεί να βοηθήσει ή να εκπαιδευτεί σε υπηρεσίες που σχετίζονται με τις αμβλώσεις. Το νοσοκομείο έχει κάνει τελικά το σωστό συμφωνώντας να τηρήσει το νόμο και να μην αναγκάσει τους πελάτες μας να κάνουν οποιαδήποτε εργασία σε υποθέσεις αμβλώσεων κατά παράβαση των πεποιθήσεών τους ", δήλωσε ο νομικός σύμβουλος του ADF Matt Bowman.3
Όμοια
και σε άλλες περιπτώσεις αμαρτιών , φόνων κ.τ.λ. που προαναφέρθηκαν να
μην αποτελεί ένα απλό εκτελεστικό όργανο οποιασδήποτε ανοησίας του κάθε
ανωτέρου αλλά να αντιδρά με διάκριση , να μην υπακούει και να μην βοηθά
ούτε στο ελάχιστο που μπορεί να είναι π.χ. η προνάρκωση ή η μεταφορά του
ασθενή, ή η ετοιμασία του χώρου κ.τ.λ. αλλά να υπακούει στον Θεό («αγωνίζου για την αλήθεια μέχρι θανάτουκαι ο Κύριος θα πολεμήσει για σένα»,
Σοφία Σειράχ δ΄ 28) Με λίγα λόγια να μην φοβάται να πλέει κόντρα στο
ρεύμα όπως ο καρχαρίας και να ομολογεί την αλήθεια του θελήματος του
Θεού σε κάθε τι αντίθετο. Ο Άγιος Λουκάς Ο γιατρός μας συμβουλεύει «Για
πολύ καιρό και με μεγάλη επιμονή έπλεα κόντρα στο ρεύμα και σε σας τα
παιδιά μου κληροδοτώ να πλέετε κόντρα στο ρεύμα, όσο δύσκολο κι αν είναι
αυτό. Να αποστρέφετε το βλέμμα σας και την καρδιά σας από εκείνη τη
μεγάλη πλειοψηφία της ανθρωπότητας, που επιδιώκει όχι τους υψηλούς
στόχους, αλλά εκείνους που είναι πιο εύκολο να επιτευχθούν. Να μην
προσχωρήσετε σ' αυτή τη μεγάλη πλειοψηφία που ζει όχι με το δικό της
νου, αλλά με το νου των ηγετών και χτίζει τη ζωή της, όχι με τις ιερές
εντολές του Χριστού, αλλά με τις υποδείξεις εκείνων που έχουν την
εξουσία να καθοδηγούν τους ανθρώπους μόνον εκεί, όπου κατά τη γνώμη τους
πρέπει να πηγαίνουν, όχι χάρη της βασιλείας των ουρανών, αλλά για χάρη
της επίτευξης τωναγαθών της επίγειας βασιλείας»4.
Πέρα από τον νόμο του Θεού του οποίου η τήρηση είναι πρωταρχική και ο
κώδικας Νοσηλευτικής Δεοντολογίας και το Σύνταγμα προστατεύουν αυτή την
ομολογητική συμπεριφορά του νοσηλευτή.
Να μην είναι ένα απλό εκτελεστικό όργανο αλλά να έχει άποψη.Την
άποψη βέβαια αυτή θα πρέπει να την αναφέρει με ταπεινό τρόπο. Οι
γιατροί αλλά και η προϊσταμένη πολλές φορές μπορεί λόγω εφημερίας και
αυξημένου φόρτου εργασίας να μην διαθέτουν την δέουσα προσοχή και να
δώσουν εντολή για χορήγηση λάθος φαρμάκου. Ο νοσηλευτής δεν είναι κακό
να τους υπενθυμίσει το σωστό. Όταν π.χ. από λάθος ο γιατρός δίνει εντολή
να χορηγηθεί ορός dextrose σε ασθενή με σακχαρώδη διαβήτη θα πρέπει να του θυμίσει την πάθηση του ασθενούς για να μην τον στείλει στα κυπαρίσσια πρόωρα.
Να σέβεται τους ανωτέρους του.
Δεν επιτρέπεται να τους διακόπτει, να μουρμουρίζει μπροστά τους ή να
χαζογελά. Δεν επιτρέπεται να τους μιλά στον ενικό μπροστά σε ασθενείς,
νοσηλευτές, άλλους γιατρούς ή σε άλλο κόσμο με το μικρό τους όνομα ή το
παρατσούκλι τους και να παραγνωριστούν έτσι και να αρχίσουν με τον καιρό
να παίζουν σφαλιάρες μπροστά στους άλλους. Ύστερα αυτό ακούγεται και
πολύ άσχημο και έτσι εύκολα γίνονται στόχος κουτσομπολιών και σχολίων
από μέρους και των συναδέλφων τους πολλές φορές. Αν έχουν θάρρος μεταξύ
τους ας τα πούνε μετά την βάρδια τους και έξω από τους χώρους του
νοσοκομείου, της νοσηλείας κ.τ.λ. Στο νοσοκομείο βρίσκονται για άλλους
λόγους.
1. ΠΡΑΞΕΙΣ ΚΕΦ. Ε΄ 29.
2. « απ’ όλα τα επαγγέλματα», ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ ΚΑΝΤΙΩΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΦΛΩΡΙΝΗΣ,ΕΚΔΟΣΙΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΙΕΡΑΠΟΣΤΛΙΚΗΣ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑΣ « Ο ΣΤΑΥΡΟΣ», ΣΕΛ. 103 ΓΙΑ ΑΓΙΟ ΖΩΤΙΚΟ.103-108.
3.ΠΗΓΗ Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ: http://.pentapostagma.gr/2012/02/blog-post_3303.html#ixzz1nhdeO7WP
4. «Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΘΗΚΗ, ΑΓΙΟΥ ΛΟΥΚΑ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΥΠΟΛΕΩΣ ΚΑΙ ΚΡΙΜΑΙΑΣ», ΕΚΔΟΣΗ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΣΑΓΜΑΤΑ 2009, ΣΕΛ. 18.
2. « απ’ όλα τα επαγγέλματα», ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ ΚΑΝΤΙΩΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΦΛΩΡΙΝΗΣ,ΕΚΔΟΣΙΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΙΕΡΑΠΟΣΤΛΙΚΗΣ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑΣ « Ο ΣΤΑΥΡΟΣ», ΣΕΛ. 103 ΓΙΑ ΑΓΙΟ ΖΩΤΙΚΟ.103-108.
3.ΠΗΓΗ Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ: http://.pentapostagma.gr/2012/02/blog-post_3303.html#ixzz1nhdeO7WP
4. «Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΘΗΚΗ, ΑΓΙΟΥ ΛΟΥΚΑ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΥΠΟΛΕΩΣ ΚΑΙ ΚΡΙΜΑΙΑΣ», ΕΚΔΟΣΗ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΣΑΓΜΑΤΑ 2009, ΣΕΛ. 18.
συνεχίζεται...
ΣΗΜΕΙΩΣΗ
ΤΑ ΧΩΡΙΑ ΠΟΥ ΠΑΡΘΗΚΑΝ ΑΥΤΟΥΣΙΑ Η΄ ΣΧΕΔΟΝ ΑΥΤΟΥΣΙΑ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΙΝΑΙ ΓΡΑΜΜΕΝΑ ΜΕ ΜΩΒ ΓΡΑΜΜΑΤΑ
Πηγή:Τό λάβαμε μέσω ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου