Ἀπὸ τὸν Μικρὸ Εὐργετινό
Ἀπὸ τὸν βίο τῆς ἁγίας Συγκλητικῆς:
Ἡ μακαρία Συγκλητικὴ ἔλεγε:
– Κάθε ἄσκηση δὲν εἶναι γνήσια. Γιατὶ ὑπάρχει καὶ ἄσκηση ποὺ τὴν αὐξάνει ὁ ἐχθρὸς τῆς ψυχῆς μας. Καὶ οἱ μαθητές του, ἄλλωστε, αὐτὸ κάνουν. Πῶς ὅμως θὰ ξεχωρίσουμε τὴν θεία καὶ βασιλικὴ ἄσκηση ἀπὸ τὴν τυρρανικὴ καὶ δαιμονική; Ἀσφαλῶς ἀπὸ τὸ μέτρο. Γιατὶ παντοῦ βλάπτει ἡ ἔλλειψη τοῦ μὲτρου. Μὴ χρησιμοποιήσεις λοιπὸν ἀπὸ τὴν πρώτη στιγμὴ ὅλον τὸν ὁπλισμό σου, γιὰ νὰ μὴν μείνεις ἄοπλος στὸν πόλεμο καὶ πιαστεῖς εὔκολα αἰχμάλωτος (ἀπὸ τὸν ἐχθρό). Ὁπλισμός μας εἶναι τὸ σῶμα καὶ στρατιώτης ἡ ψυχή. Νὰ φροντίζεις καὶ γιὰ τὰ δύο ὅσο χρειάζεται. Ὅταν εἶσαι νέος καὶ ὑγιής, νὰ νηστεύεις· γιατὶ θὰ ἔρθουν τὰ γεράματα μὲ τὶς ἀρρώστιες (καὶ δὲν θὰ μπορεῖς πιά). Νὰ νηστεύεις μὲ ἀκρίβεια ἀλλὰ καὶ μὲ διάκριση.
Πρόσεχε, μὴν τυχὸν ὁ ἐχθρὸς (διάβολος) εἰσχωρήσει στὴν «ἐμπορία» σου τῆς νηστείας. Νὰ φανεῖς ἔμπειρος τραπεζίτης, σύμφωνα μὲ τὸν λόγο τοῦ Κυρίου (Ματθ.25:27), καὶ ν’ ἀναγνω-ρίζεις ἀλάθητα τὴν (αὐθεντική) βασιλικὴ μορφή, ποὺ εἶναι χαραγμένη (πάνω στὰ νομίσματα). Γιατὶ ὑπαρχουν καὶ νομίσματα παραχαραγμένα. Εἶναι κι αὐτὰ φτιαγμένα ἀπὸ (τὸ ἴδιο ὑλικό, δηλαδὴ τὸ) χρυσάφι, ἔχουν ὅμως διαφορὰ στὴν χαραγμένη μορφή. Τὸ χρυσάφι λοιπὸν εἶναι ἡ νηστεία, ἡ ἐγκράτεια, ἡ ἐλεημοσύνη. (Ὅσο γιὰ τὸ χάραγμα), καὶ οἱ Ἕλληνες (δηλαδὴ οἱ εἰδωλολάτρες), ἀποτυπώνουν στὰ νομίσματα κάποια δική τους τυρρανικὴ μορφή. Ἀλλὰ καὶ οἱ αἰρετικοὶ καμαρώνουν μ’ αὐτὲς (τὶς παραχαράξεις). Ἐσὺ λοιπὸν νὰ τοὺς προσέχεις, νὰ τοὺς ἀποφεύγεις σὰν παραχαράκτες καὶ νὰ φροντίσεις μὲ ἐπιμέλεια νὰ μὴ ζημιωθεῖς, μπλέκοντας, σὰν ἄπειρος, μὲ τὰ ἔργα τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου