Αὐτός πού καί χρήματα δίνει (δηλ. ὁ Θεός), ζητεῖ ἀπό ἐσένα τήν ἐλεημοσύνη μέ τά χέρια τῶν πτωχῶν.
(Εἰς τήν μάρτυρα Ἰουλίττα (ΕΠΕ, 7ος σελ. 229).
Στήν
τελική κρίση, ἐκεῖ ὅπου προσκαλεῖ τούς δικαίους ὁ Κύριος, τήν πρώτη
θέση κατέχει αὐτός πού δίνει. Αὐτός πού τρέφει εἶναι πρῶτος στούς
τιμωμένους. Αὐτός πού χορήγησε τόν ἄρτο προσκαλεῖται πρῶτα ἀπ᾿ ὅλους. Ὁ
ἀγαθός καί μεταδοτικός μεταβαίνει στή ζωή πρῶτος ἀπό τούς ἄλλους
δικαίους. Αὐτός πού δέν κοινωνεῖ στίς ἀνάγκες τοῦ πλησίον καί ὁ
τσιγκούνης παραδίδεται στή φωτιά πρῶτος ἀπό ὅλους τούς ἁμαρτωλούς. Ὁ
καιρός σέ καλεῖ στή μητέρα τῶν ἐντολῶν.
(ΕΠΕ, τ. 7ος, Ἔν λιμῷ καί αὐχμῷ, σελ. 153-155.
**
Ὁ
παρῶν καιρός εἶναι καιρός τῆς ἀγαθοεργίας, ἐνῶ ὁ χρόνος τοῦ κατάλληλου
θερισμοῦ εἶναι ὁ μελλοντικός. «Οἷα γάρ σπείρει τις ἐναῦθα, τά αὐτά
θερίσει μετά μεγίστης μέντοι τῆς προσθήκης, γράφει ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ
Παλαμᾶς.
**
Ὁ ἅγιος Ἰσίδωρος ὁ Πηλουσιώτης λέγει γιά τήν ἀδιάκριτη ἐλεημ οσύνη: Εἶναι καλό πράγμα νά εὐ εργετεῖς τούς φτωχούς, πιό καλ ύτερο ὅμως «τό καί πάντας τούς δεομένους», ἐνῶ τό νά εὐεργετ εῖς τούς ἐχθρούς τό κάλλιστο· «τό μέν εὔλογόν εστί, τό δέ φι λάνθρωπον, τό δέ λόγου κρεῖτον ». Ἡ ἀδιάκριτη ἐλεημοσύνη εἶνα ι γνώρισμα τοῦ πραγματικοῦ χρι στιανοῦ πού μετουσιώνει τήν πί στη σέ ἔργα ἀγάπης.
Συνεχίζεται....
Τέλος καί τῇ Τρισηλίῳ Θεότητι
κράτος, αἶνος καί δόξα εἰς τού ς αἰῶνας τῶν αἰώνων.
Ἀμήν.
Ἀπό ἡμερολόγιο τοῦ Ἁγίου Ὄρους
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου