Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2013

Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα της Κυριακής 08-09-2013.

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2012. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Γαλάτας κεφ. στ΄ 11 - 18    

στ΄ 11 - 18
 
 

Ευαγγέλιον: Κατά Ιωάννην κεφ. Γ΄ 13 - 17    

Γ΄ 13 - 17
 


Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Λόγος στὴ Γέννηση τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Δαμασκηνοῦ

Homilia in Navitatem Mariae (νεοελληνικὴ ἀπόδοσις)
1. Ἐλᾶτε ὅλα τὰ ἔθνη, κάθε ἀνθρώπινη γενιά, καὶ κάθε γλώσσα, καὶ κάθε ἡλικία, καὶ κάθε ἀξίωμα, νὰ γιορτάσουμε μὲ ἀγαλλίαση τὴ γέννηση τῆς παγκόσμιας χαρᾶς. Γιατὶ ἂν οἱ εἰδωλολάτρες, μὲ ψεύτικα δαιμονικὰ παραμύθια ποὺ ξεγελοῦν τὸ μυαλὸ καὶ σκοτεινιάζουν τὴν ἀλήθεια, κι᾿ ἂν ἀκόμα προσφέροντας ὅ,τι εἶχαν καὶ δὲν εἶχαν τιμοῦσαν γενέθλια βασιλιάδων, ποὺ τοὺς τυραννοῦσαν σ᾿ ὅλη τους τὴ ζωή, πόσο περισσότερο πρέπει ἐμεῖς νὰ τιμοῦμε τὴ γέννηση τῆς Θεοτόκου, ποὺ ἀνώρθωσε ὁλόκληρο τὸ ἀνθρώπινο γένος, ποὺ ἄλλαξε τὴ λύπη τῆς πρώτης μας μητέρας, τῆς Εὔας, σὲ χαρά; Ἐκείνη ἄκουσε τὴν ἀπόφαση τοῦ Θεοῦ: «Μὲ πόνους νὰ γεννᾷς τὰ παιδιά σου». Αὐτή: «Χαῖρε, Κεχαριτωμένη». Ἐκείνη: «Στὸν ἄνδρα σου ἡ ὑποταγή σου». Αὐτή: «Ὁ Κύριος εἶναι μαζί σου». Τί ἄλλο λοιπὸν ἀπὸ λόγο νὰ προσφέρουμε στὴ Μητέρα τοῦ Λόγου; Ὅλη ἡ κτίση ἂς γιορτάσει μαζί μας κι᾿ ἂς ὑμνήσει τὸν ἁγιασμένο καρπὸ τῆς ἁγίας Ἄννας.

Δυτική Θεολογία καί μοντέρνα ἐπιστήμη

Πατερική Θεολογία

Πρωτοπρ. Ιωάννου Σ. Ρωμανίδου (+)

Καθηγητού Πανεπιστημίου

 

Επιμέλεια – Σχόλια: Μοναχού Δαμασκηνού Αγιορείτου

 
Μέρος Πρώτον: Στοιχεία Ορθοδόξου ανθρωπολογίας και Θεολογίας

53. Δυτική Θεολογία και μοντέρνα επιστήμη
Στον Μεσαίωνα οι Ευρωπαίοι είχαν μία γεωκεντρική αντίληψι περί του σύμπαντος. Πίστευαν δηλαδή ότι η γη είναι το κέντρον του σύμπαντος και ότι τα άστρα περιστρέφονται γύρω από την γη. Έρχονται κατόπιν οι πρώτοι αστρονόμοι της μοντέρνας εποχής, συγκεκριμένα ο Γαλιλαίος και αποδεικνύει ότι δεν περιστρέφεται ο ήλιος γύρω από την γη, αλλά η γη γύρω από τον ήλιο. Αυτό το συμπέρασμα το έβγαλε από παρατηρήσεις που έκανε με το τηλεσκόπιό του. Απέδειξε δηλαδή εκείνο που υπεστήριζε με την παρατήρηση. Δεν το απέδειξε με φιλοσοφικά επιχειρήματα.
Οι τότε εκκλησιαστικές αρχές δεν επείσθησαν (παρ’ ό,τι ο ίδιος παρωτρύνε και αυτούς τους επισκόπους να κοιτάξουν μέσα από το τηλεσκόπιό του και τους εξηγούσε τι έβλεπαν) και κόντεψε να καή επάνω στην πυρά ως αιρετικός από την Ιερά Εξέτασι! Αναγκάσθηκε να δηλώση μετάνοια (!) για να αποφύγει τον θάνατο.
Έκτοτε δημιουργήθηκε η υποψία ότι τα γνωστά περί του φυσικού κόσμου δεν ήσαν όπως τα περιέγραφαν οι θεολόγοι (οι οποίοι τότε στην Δύσι, ήταν οι γραμματισμένοι, οι σπουδασμένοι της κοινωνίας και οι διανοούμενοι της εποχής), αλλά αλλοιώς ήταν ο κόσμος και αλλοιώς περιεγράφετο μέχρι τότε.

Μητροπολίτης Γόρτυνος Ἱερεμίας, Τό Γενέθλιο τῆς Παναγίας μας

         
 ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΕΩΣ                                     
  ΔΗΜΗΤΣΑΝΑ - ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΙΣ
 
Δημητσάνα - Μεγαλόπολη, Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2013
ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΟ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ
 
ΤΟ ΓΕΝΕΘΛΙΟ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΜΑΣ
1. Σήμερα, αδελφοί μου χριστιανοί, η αγία μας Εκκλησία εορτάζει μία μεγάλη Θεομητορική εορτή. Σήμερα εορτάζουμε το γενέθλιο της Παναγίας μας. Και όταν η Εκκλησία μας έχει εορτή της Παναγιάς, της Κυρίας Θεοτόκου, γίνεται μεγάλη πανήγυρη. Το γενέθλιο της Παναγίας μας είναι σημαντική εορτή, γι᾽ αυτό και είναι η πρώτη Θεομητορική εορτή του εκκλησιαστικοῦ έτους. Θα ήθελα, αδελφοί, να σας πω, με δυο μόνο λόγια, για ποιό λόγο είναι σπουδαία και σημαντική η εορτή αυτή: Μετά την πτώση των Πρωτοπλάστων σκοτάδι, αγαπητοί μου, σκέπαζε τον κόσμο. Ήταν το σκοτάδι της αμαρτίας. Για να διαλυθεί το σκοτάδι αυτό έπρεπε να λάμψει ο Ήλιος. Έπρεπε να γεννηθεί ο Χριστός. Αυτός είναι ο «Ήλιος της δικαιοσύνης», όπως το λέμε στο Απολυτίκιο των Χριστουγέννων. Αλλά για να γεννηθεί ο Χριστός έπρεπε να γεννηθεί η Γυναίκα Εκείνη, η κατάλληλη Εκείνη Γυναίκα, η Οποία θα γινόταν η Μητέρα του Μεσσία. Όλη η Παλαιά Διαθήκη εργάζεται γι᾽ αυτόν ακριβώς τον σκοπό: Στο να γεννηθεί η Μητέρα του Μεσσία. Η Παλαιά Διαθήκη, χριστιανοί μου, είναι ένα περιβόλι, που καλλιεργούσε ο Θεός. Όταν το περιβόλι αυτό έβγαλε το πιο καλό λουλούδι, καλύτερο δεν γινόταν, δηλαδή την Παναγία, τότε το έκοψε ο Θεός το λουλούδι αυτό και το πρόσφερε στην ανθρωπότητα για να φέρει τον Μεσσία. Αυτή είναι η σημερινή εορτή, κατά την οποία εορτάζουμε το γενέθλιο της Παναγίας μας.

Μακάριος ὁ Αἰγύπτιος – Mελέτημα 20

1. Ἅγιος εἶναι ἐκεῖνος, ποὺ καθάρισε τελείως τὸν ἐσωτερικό του ἄνθρωπο. Κάποιος ἀδελφός, ἐνῶ προσευχόταν μαζὶ μὲ ἄλλους ἀδελφούς, αἰχμαλωτίσθηκε ἀπὸ τὴ θεία δύναμη, καὶ μὲ ἁρπαγὴ τοῦ νοῦ του εἶδε τὴν ἄνω Ἰερουσαλήμ καὶ τὰ ἐκεῖ φωτεινὰ κατοικητήρια καὶ φῶς ἄπειρο καὶ ἀνέκφραστο, καὶ ἄκουσε φωνή, ὅτι αὐτὸς εἶναι ὁ τόπος τῆς ἀναπαύσεως τῶν δικαίων. Μετὰ ἀπ' αὐτὸ ὑπερηφανεύθηκε καί, νομίζοντας τὸν ἑαυτό του σπουδαῖο, ἔπεσε σὲ βάθος ἁμαρτιῶν καὶ κυριεύτηκε ἀπὸ πολλὰ κακά. Ἄν λοιπὸν αὐτὸς ἔπαθε τέτοια, πῶς εἶναι δυνατὸν ὁ καθένας νὰ λέει, «Ἀφοῦ νηστεύω καὶ ζῶ σὰν ξένος καὶ δίνω ἐλεημοσύνη καὶ ἔχω φυλαχθεῖ ἀπὸ πορνεία, κλοπὴ καὶ τὰ ὅμοια, ἄραγε εἶμαι ἅγιος; Γιατὶ τελειότητα δὲν εἶναι μόνον ἡ ἀποχὴ ἀπὸ τὰ φανερὰ κακά, ἀλλὰ κυρίως ἡ κάθαρση τῆς διανοίας!

Σύγχρονοι Προτεστάνται ψευδοπροφῆται (25 περιπτώσεις)

Σύγχρονοι Προτεστάνται ψευδοπροφήται (25 περιπτώσεις)
ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΑΙ ΨΕΥΔΟΠΡΟΦΗΤΑΙ

(25 Περιπτώσεις)

Του Πρωτ. Βασιλείου Α. Γεωργοπούλου, Λέκτωρος Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ. 
Η ψευδοπροφητεία αποτελεί αδιάψευστη απόδειξη του αιρετικού χαρακτήρα, που έχει η διδασκαλία ενός χώρου ή μιας κίνησης, ή ενός προσώπου, όσο κι αν προβάλλουν προς τα έξω κατά τρόπο αυτάρεσκο και απόλυτο ότι είναι απολύτως συνεπείς προς την Αγία Γραφή. Δεν είναι εξάλλου τυχαίο το γεγονός ότι ο Κύριος (Ματθ. 7, 15. 24, 24) και οι Άγιοι Απόστολοι (Α’ Ιωάν. 4, 1. Β’ Πέτρ. 2, 1) μίλησαν γι’ αυτό το φαινόμενο, εφιστώντας διαχρονικά την προσοχή των πιστών για τον κίνδυνο, που υπάρχει, αν πιστεύσει κάποιος τους διάφορους ψευδοπροφήτες.
Στο παρελθόν ψευδοπροφητείες είχαν υπάρξει στο χώρο του Αντβεντισμού (19ο αιώνα), ενώ κατά τη διάρκεια του εικοστού αιώνα διατυπώθηκαν και από τους Μάρτυρες του Ιεχωβά. Δυστυχώς όμως κατά τη διάρκεια του εικοστού αιώνα έχει υπάρξει και ένας μεγάλος αριθμός ψευδοπροφητειών και από διάφορους εκπροσώπους και κινήσεις προτεσταντικού χώρου εντός των πλαισίων της χαοτικής υποδιαίρεσής του.

Τὸ Εὐρωπαϊκὸ Κοινοβούλιο ἐνέκρινε τὴ χρηματοδότηση ΜΚΟ γιὰ νὰ κάνουν πειράματα πάνω σὲ ἀνθρώπινα ἔμβρυα και ἐκτρώσεις

Απὸ τὴν Εὐρώπη τῶν πολιτῶν στὴν Εὐρώπη τῆς ἀπανθρωπιᾶς
Τὴν ὥρα ποὺ ἄνθρωποι πεθαίνουν ἀπὸ πείνα, τὴν ὥρα ποὺ ἀπελπισμένοι  ἄνεργοι ὁδηγοῦνται στὴν αὐτοκτονία, σὲ καιροὺς δεινῆς οἰκονομικῆς κρίσεως τὸ Εὐρωπαϊκὸ Κοινοβούλιο ἐνέκρινε τὴ χρηματοδότηση μὲ εὐρωπαϊκὰ κονδύλια 80 ἑκατομμυρίων εὐρὼ τῶν τεχνολογικῶν ἐρευνῶν σὲ ἀνθρώπινα ἔμβρυα.
Μὲ ἁπλὰ λόγια αὐτὸ σημαίνει ὅτι χρηματοδοτοῦνται φορεῖς καὶ ΜΚΟ (Μὴ Κυβερνητικὲς Ὀργανώσεις) ἀφενὸς μὲν γιὰ νὰ κάνουν πειράματα πάνω σὲ ἀνθρώπινα ἔμβρυα καταστρέφοντάς τα, ἀφετέρου δὲ γιὰ νὰ πραγματοποιοῦν ἐκτρώσεις σὲ ἀφρικανικὲς καὶ ἄλλες χῶρες, μὲ τὴν πρόφαση ἀνόδου τοῦ βιοτικοῦ τους ἐπιπέδου.

Δημιουργεῖται μὲ τὶς μεθόδους αὐτὲς ἡ νέα Εὐρώπη! Ἡ Εὐρώπη τῶν μελλοντικῶν τεράτων ἐργαστηρίου «τύπου Φρανκενστάιν», χωρὶς σεβασμὸ στὸ ἀνθρώπινο πρόσωπο, χωρὶς συνείδηση τῆς ἱερότητας τῆς ζωῆς.

Λόγος Δέκατος: Περί καταλαλιᾶς (Ἅγ.Ἰωάννης Σιναΐτης)

1. Κανείς από όσους σκέπτονται ορθά δεν θα έχη, νομίζω, αντίρρησι ότι η καταλαλιά γεννάται από το μίσος και την μνησικακία. Γι΄αυτό και την ετοποθετήσαμε στην σειρά της μετά τους προγόνους της. Καταλαλιά σημαίνει γέννημα του μίσους, ασθένεια λεπτή, αλλά και παχειά∙ παχειά βδέλλα, κρυμμένη και αφανής, πού απορροφά και εξαφανίζει το αίμα της αγάπης. Σημαίνει υπόκρισις αγάπης, αιτία της ακαθαρσίας, αιτία του βάρους της καρδιάς, εξαφάνισις της αγνότητος.

2. Υπάρχουν κόρες που διαπράττουν αίσχη, χωρίς να κοκκινίζουν. Υπάρχουν και άλλες οι οποίες φαίνονται ντροπαλές, και όμως διαπράττουν, κρυφά, χειρότερα αίσχη από τις προηγούμενες. Κάτι παρόμοιο παρατηρούμε και στα πάθη της ατιμίας. Τέτοιες κόρες είναι η υποκρισία, η πονηρία, η λύπη, η μνησικακία, η εσωτερική καταλαλιά της καρδιάς. Άλλη εντύπωσι δημιουργούν εξωτερικά και άλλος είναι ο στόχος τους.

Ἡ ἐπιείκεια καί ἡ πραότητα τά δύο μεγάλα ὅπλα.

Ο Χριστός είναι η προσωποποίηση της πραότητας και της επιείκειας. Όταν οι Ιουδαίοι ισχυρίζονταν με υπερηφάνεια οτι είχαν πατέρα τον Αβραάμ, τους κατηγόρησε με μεγάλη αυστηρότητα ( γιατί τα έργα τους ηταν αντίθετα με το νόμο του Θεού και επομένως δεν έμοιαζαν καθόλου με τα έργα του Πατριάρχη Αβραάμ ). Όταν όμως τον αποκαλούσαν δαιμονισμένο, τους μιλάει με επιείκεια και υποχωρητικότητα, διδάσκοντας μας έτσι, να υπερασπιζόμαστε με θάρρος την αλήθεια και τα δικαιώματα του Θεού, αλλά να παραβλέπουμε τις αδικίες και τις ύβρεις που στρέφονται προσωπικά εναντίον μας.

Προσκύνημα στήν κορυφή τοῦ Ἄθω. Φωτογραφίες

Βίος τοῦ Γέροντος Γερμανοῦ Σταυροβουνιώτου

[el]image1 (32)

Ο ΑΓΙΟΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΣΤΑΥΡΟΒΟΥΝΙΩΤΗΣ
(1906-1982)
Από την προφορική Διαθήκη του Γέροντος Γερμανού 
«Ποτέ σου μη ζήτησης αξιώματα. Ποτέ σου μη ζήτησης τιμές από τον κόσμο. Ποτέ σου μη ζήτησης να ακουστή το όνομά σου. Να ‘σαι πάντα αφανής, άγνωστος στους πολλούς τόσο, ώστε, ει δυνατόν, να μη σε ξέρη κανένας. Και τότε θα σε ξέρη ο Θεός. Εάν ο Θεός θέλη να σε φανερώση, δεν ευθύνεσαι εσύ. Μόνο εσύ να μη φροντίζης να φανής ότι είσαι έτσι και έτσι, ότι τάχα δηλαδή έχεις αρετή, είσαι άξιος κ.λπ. Να ζης με αφάνεια, σαν ξένος και παρεπίδημος, ‘ως ο αλλόγλωσσος εν ετερογλώσσοις εν γνώσει καθήμενος’, όπως λέγει ο Άγιος Ιωάννης της Κλίμακος. Να μη αποκτήσης ποτέ σου παρρησία, να μη θέλης να φαίνεσαι πως κάτι είσαι. Και τέλος, να μη έχης ποτέ, μα ποτέ σου μνησικακία, ούτε ακόμη με τον χειρότερό σου εχθρό. Αλλά αντίθετα να παρακαλής τον Θεό να τους συγχωρήση όλους, να συγχωρήση όλο τον κόσμο».
Ο μακαριστός ηγούμενος της μονής Σταυροβουνίου Γερμανός
(† 31.8.1982)

Οπτικό Αγιολόγιο 7 Σεπτεμβρίου


Οπτικοποιημένο Ηχητικό Αγιολόγιο της 7ης Σεπτεμβρίου



Για να γνωρίσετε τους συντελεστές διαβάστε εδώ

Καμπάνες καί τοπία (73 πανέμορφες φωτογραφίες)

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible