Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Τετάρτη 29 Νοεμβρίου 2023

Ἡ λανθασμένη συνείδηση, Ἁγ. Παϊσίου-Πνευματικός ἀγῶνας, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ λανθασμένη συνείδηση, Ἁγ. Παϊσίου-Πνευματικός ἀγῶνας,17-11-2023, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Ἡ καπακωμένη συνείδηση, Ἁγ. Παϊσίου-Πνευματικός ἀγῶνας, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ καπακωμένη συνείδηση, Ἁγ. Παϊσίου-Πνευματικός ἀγῶνας, 17-11-2023, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Ἡ μελέτη τῆς συνείδησης μας, Ἁγ. Παϊσίου-Πνευματικός ἀγῶνας, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Ἡ μελέτη τῆς συνείδησης μας, Ἁγ. Παϊσίου-Πνευματικός ἀγῶνας, 17-11-2023, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ ἑκούσια καὶ ἡ ἀκούσια κακοπάθεια , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Ἁμαρτία καὶ Μετάνοια, Ἁγ. Παϊσίου-Πνευματικός ἀγῶνας, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἁμαρτία καὶ Μετάνοια, Ἁγ. Παϊσίου-Πνευματικός ἀγῶνας, 14-11-2023, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Ὄχι εἰς τὸ ἁμάρτημα, ναὶ εἰς τὴν μετάνοιαν

Τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση

Συχνὰ ἐμφανίζονται μερικοὶ κληρικοὶ ποὺ ἀντιμετωπίζουν μὲ δυσεξήγητη εὐαισθησία τοὺς ὁμοφυλόφιλους καὶ τοὺς ἐντάσσουν στὴν ποιμαντική τους δραστηριότητα. Δὲν τοὺς βλέπουν ὡς ἁμαρτωλοὺς καὶ φιλήδονους, ἀλλὰ ὡς ἀδύναμους καὶ συμπαθεῖς καὶ προσπαθοῦν μὲ διάφορα «ἐπιστημονικὰ» ἐπιχειρήματα νὰ μᾶς πείσουν ὅτι ἡ Ἐκκλησία κάποια στιγμὴ θὰ ἀντιμετωπίσει τὸ πρόβλημα τῶν ὁμοφυλόφιλων καὶ μὲ σοβαρότητα καὶ ἀγάπη θὰ τοὺς ἀναγνωρίσει τὴν ἀδυναμία, ποὺ ἔχουν καὶ ἡ ὁποία δὲν ὀφείλεται σ’ αὐτοὺς ἀλλὰ σὲ λάθος τῆς δημιουργίας τους, κάτι ποὺ δὲν μποροῦμε νὰ ἐξηγήσουμε. Ὅλα αὐτὰ εἶναι ἐπιχειρήματα τῶν συμπαθούντων τοὺς ὁμοφυλόφιλους!
Ὑπάρχει ὅμως καὶ ἡ σοβαρὴ ἀντίρρηση. Τί μπορεῖ νὰ ἀντιμετωπίσει ἡ Ἐκκλησία καὶ τί ἐπιτρέπεται νὰ ἀποφασίσει, ὅταν ἡ ὁμοφυλοφιλία εἶναι μεγάλο... ἁμάρτημα, ποὺ μόνο μὲ σταθερὴ μετάνοια καὶ μὲ γενναία ἐγκράτεια ἀντιμετωπίζεται. Εἶναι δυνατὸ νὰ ἀποχαρακτηρίσει τὸ μεγάλο ἁμάρτημα καὶ κατ’ οἰκονομίαν νὰ τὸ ἀνεχθεῖ; Μπορεῖ νὰ γίνει κάτι τέτοιο; Ἐπιτρέπεται νὰ ἀναθεωρεῖ τὶς ἐντολὲς τοῦ Θεοῦ καὶ νὰ τὶς προσαρμόζει ἀνάλογα μὲ τὶς ἐπικρατοῦσες ἀντιλήψεις τοῦ ἁμαρτωλοῦ κόσμου, γιὰ νὰ ἀποφεύγει τὶς διαμαρτυρίες τῶν ἀθέων, τῶν ἀπίστων καὶ τῶν σαρκολατρῶν; Νὰ ἐκσυγχρονίσει τὶς ἐντολὲς τοῦ Θεοῦ καὶ νὰ μεταβάλλει τὶς ἁμαρτίες σὲ «δικαιώματα», ποὺ πρέπει νὰ σεβόμαστε; Ἐπιτέλους, ἔχουμε χάσει παντελῶς τὴν κοινὴ λογικὴ καὶ μὲ τὸν ἀσύδοτο στοχασμό μας βλέπουμε τὸ μαῦρο ὡς ἄσπρο καὶ τὸ κτηνῶδες πάθος ὡς ἀξιοσέβαστο «δικαίωμα».

Ἡ ἀκτημοσύνη τοῦ ἁγίου Παϊσίου


Η ακτημοσύνη του αγίου Παϊσίου
Ιερομόναχος Ισαάκ

Ο Γέροντας Παΐσιος τήρησε με θαυμαστή συνέπεια την ακτημοσύνη που υποσχέθηκε στον Κύριο κατά την ημέρα της κουράς του.
Στην Εσφιγμένου είχε τρία ζωστικά κρεμασμένα στο κελλί του. Σκέφθηκε ότι ένα το έχει για το καθολικό, ένα για το διακόνημα και ένα για το κελλί του. Ύστερα κατέκρινε τον εαυτό του, λέγοντας: «Α, ωραία τα δικαιολόγησες». Έδωσε τα δύο και κράτησε αυτό που φορούσε. Φεύγοντας από το Μοναστήρι δεν πήρε τίποτε. Δεν είχε ούτε ντορβά. Έπλυνε το χαλάκι που έκανε τις μετάνοιες, το έρραψε, το έκανε ντορβά και έβαλε μέσα το ράσο του.
Στην Ιερά Μονή Στομίου είχε μόνο ένα ζωστικό. Ήταν μονοχίτων. Όταν το έπλενε, μέχρι να στεγνώση, φορούσε το ράσο του. Έλεγε: «Να μην υπάρχη δεύτερο».
Στο Σινά η ακτημοσύνη του έφθασε στο αποκορύφωμα. Στο ασκητήριό του δεν είχε «ουδέν του αιώνος τούτου».
Στον “Τίμιο Σταυρό” όλο το «δοχειό» του (αποθήκη) ήταν ένα μπαουλάκι. Το είχε στην άκρη του διαδρόμου που ένωνε το κελλί του με το Εκκλησάκι, και το χρησιμοποιούσε για κάθισμα, για τραπέζι και για να βάζη μέσα λίγα απαραίτητα τρόφιμα: Παξιμάδι, λίγο ρυζάκι, ελιές, ένα βαζάκι μέλι. Αλλά, ενώ τόση ήταν η πτωχεία του, όταν παρέθετε τράπεζα, η φιλοξενία του ήταν πλούσια και αρχοντική, γιατί ήταν πλούσια και φιλόξενη η ψυχική του διάθεση.

Γιαγιά Ἀθηνᾶ σοῦ φιλοῦμε τά χέρια γιατί μᾶς θύμισες τήν ὡραῖα, τή μεγάλη Ἑλλάδα


Γιαγιά Αθηνά σου φιλούμε τα χέρια γιατί μας θύμισες την ωραία, τη μεγάλη Ελλάδα

Με τη δωρεά ασθενοφόρου, η γιαγιά Αθηνά μας έδειξε τις αθάνατες αξίες της φιλότιμης Ελλάδας και άθελά της ξεμπρόστιασε τους αφιλότιμους...

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Σε αυτήν την κοινωνία που έχει «μπετώσει» από το προσωπικό συμφέρον, υπάρχουν πολλοί που ζουν μόνο για να καλύψουν τις ανάγκες του εαυτού τους, λίγοι που σκέφτονται το καλό του συνανθρώπου, ακόμα πιο λίγοι που το επιδιώκουν, και ελάχιστες αρχοντικές ψυχές σαν της κυρίας Αθηνάς.

Είναι το πρόσωπο των ημερών, η συνταξιούχος αγρότισσα που με ό,τι μάζεψε από τη σύνταξή της και ένα χωραφάκι που πούλησε, δώρισε στο νοσοκομείο Μεσολογγίου ένα ολόκληρο ασθενοφόρο, επειδή πολλές φορές δεν υπήρχε όχημα να τη μεταφέρει στην ώρα ανάγκης.

«Το έχω υποσχεθεί στον άντρα μου που έφυγε. Θέλω να μπορούν να έχουν οι Μεσολογγίτες ένα ασθενοφόρο, που να είναι πάντα εδώ και να βοηθάει τους ταλαίπωρους και τους φτωχούς», είπε η κυρία Αθηνά, και μια ολόκληρη Ελλάδα θα έπρεπε νοερά να της φιλάει τα χέρια που μας θύμισε τι σημαίνει ελληνική ψυχή και φιλότιμο. Μας θύμισε τι όμορφα θαύματα συμβαίνουν όταν κανείς δραπετεύει από τα στενά όρια του φιλοτομαρισμού και δίνεται στον συνάνθρωπο χωρίς όρους.

Μια αληθινή αρχόντισσα που τα κοσμικά σαλόνια δεν θα φιλοξενούσαν ποτέ, που δεν θα χωρούσε ποτέ στα σημερινά πρότυπα των «influencers», που δεν θα την κυνηγούσε ποτέ καμία κάμερα και κανένα μικρόφωνο παρά μόνο ευκαιριακά, που δεν θα την δεις ποτέ σε κανένα φωταγωγημένο κτήριο, κανένα πανό, κανένα πλακάτ, κανένα σύνθημα.

Κατά τα άλλα μας μάραναν οι βαθυστόχαστες φανφαρολογίες και τα ευχολόγια για τη δυστυχία γύρω μας. Θες να βρεις σοφία και ουσία; Κοίτα τι σοφία και τι ουσία βρίσκεται σε ένα ταπεινό τσεμπέρι.

Από την παλιά Ελλάδα, από εκείνη την Ελλάδα που δύει στον ορίζοντα μαζί με τις γενιές ανθρώπων που την ομόρφυναν, άστραψε μια ακτίνα μεγαλείου και μας έδειξε σε τι βαθιά νύχτα βυθιζόμαστε εμείς οι νεοέλληνες. Εμείς που έχουμε προστυχέψει την ελεημοσύνη σε βιτρίνες, σε μόστρες και σε χορηγίες του δούναι και λαβείν.

Νὰ γίνωμε φιλόθεοι καὶ φιλάδελφοι (Κυριακή ΙΓ΄ Λουκᾶ)


Νὰ γίνωμε φιλόθεοι καὶ φιλάδελφοι

Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος – θεολόγος

Κατὰ τὴν ΙΓ’ Κυριακὴ Λουκᾶ, τὸ Εὐαγγέλιο μᾶς παρουσιάζει τὴν περίπτωση ἑνὸς ἄρχοντος, ποὺ προσέρχεται στὸν Κύριο, «λέγων: διδάσκαλε ἀγαθέ, τί ποιήσας ζωὴν αἰώνιον κληρονομήσω;» (Λουκ. ιη’ 18). Τὸ ἴδιο περίπου περιστατικὸ ἀφηγοῦνται καὶ οἱ ἄλλοι δύο Εὐαγγελιστές, ὁ Ματθαῖος καὶ ὁ Μάρκος, μόνον ποὺ αὐτοὶ μιλοῦν για ἕναν «νεανίσκο», ποὺ πλησιάζει τὸν Κύριο μὲ τὴν ἴδια ἀπορία (Ματθ., ιθ’ 16-22, Μάρκ., ι’ 17-25). Ὅλοι οἱ ἑρμηνευτὲς Πατέρες, πάντως, τονίζουν ὅτι ὁ νεαρός - ἄρχων πλησιάζει τὸν Κύριο μὲ γνήσιο ἐνδιαφέρον, καὶ ὄχι μὲ διάθεση νὰ τὸν «ἐκπειράσῃ», ὅπως ὁ νομικός, ποὺ τοῦ ἀπευθύνει τὸ ἴδιο ἐρώτημα (Λουκ., ι’ 25).

Ἔχει ἐνδιαφέρον, μάλιστα, νὰ δοῦμε τί προηγεῖται τοῦ διαλόγου τοῦ Κυρίου μὲ τὸν νεαρὸ ἄρχοντα. Ὁ Κύριος ἔχει μόλις εὐλογήσει μικρὰ παιδιὰ ποὺ τὰ ὡδήγησαν μπροστά Του καὶ ἔχει πεῖ μὲ νόημα ὅτι «τῶν τοιούτων (δηλ. τῶν παιδιῶν) ἐστὶν ἡ βασιλεία τοῦ Θεοῦ … ὃς ἐὰν μὴ δέξηται τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ ὡς παιδίον, οὐ μὴ εἰσέλθῃ εἰς αὐτήν.» (Λουκ., ιη’ 15-17).

Στὴν οὐσία, ὁ Κύριος ἀπαντάει στὸ ἐρώτημα τοῦ πλουσίου νέου «τί ποιήσας ζωὴν αἰώνιον κληρονομήσω;» πρὶν ἀκόμη ἐκεῖνος τὸ διατυπώσῃ. Λέει, δηλαδή, στὸν νεαρὸ καὶ σὲ ὅλους ὅσους τὸν ἀκοῦν ὅτι ἐὰν δὲν ἔχει κανεὶς τὴν ἁπλότητα, τὴν ταπείνωση καὶ τὴν ἄδολη συμπεριφορὰ ἑνὸς παιδιοῦ, δὲν μπορεῖ νὰ εἰσέλθῃ στὴν βασιλεία Του.

Γιὰ νὰ δοῦμε, τώρα! Διαθέτει ὁ παραπάνω νέος, ποὺ ἐπιθυμεῖ νὰ κληρονομήσῃ τὴν αἰώνια ζωή, αὐτὰ τὰ χαρακτηριστικά; Κατ’ ἀρχάς, μπορεῖ νὰ πλησιάζῃ τὸν Κύριο μὲ γνήσιο ἐνδιαφέρον, ὄπως εἴπαμε, ἀλλὰ δὲν τὸν ἀναγνωρίζει ὡς Θεό, γι’ αὐτὸ τὸν ἀποκαλεῖ «ἀγαθὸν διδάσκαλον.»

Μία λειτουργία τοῦ π. Ἀθανασίου ἰσοδυναμεῖ μέ μία μετάγγιση αἵματος στόν ὀργανισμό.


Άγιος Αθανάσιος Χαμακιώτης, Γέροντας εφημέριος της ιστορικής Νεραντζιώτισσας
Έργο Δημητρίου Σκουρτέλη.

-Μια λειτουργία του π. Αθανασίου ισοδυναμεί με μια μετάγγιση αίματος στον οργανισμό.(Φώτης Κόντογλου)
Άγιος Γέροντας Αθανάσιος Χαμακιώτης της Νερατζιώτισσας:
«Παιδί, η χριστιανική πίστη και ζωή είναι ευγένεια, ευγένεια, ευγένεια».

«Να λες τους χαιρετισμούς της Παναγίας στο δρόμο, και το “Θεοτόκε Παρθένε”, δεν θα το αφήνεις από το στόμα σου».

«Ο Θεός έχει τα δικά Του μονοπάτια να οδηγεί τους ανθρώπους κοντά Του».

«Μη μαλώνετε τα παιδιά. Πάντα με αγάπη και καλοσύνη να τα αντιμετωπίζετε».

«Μόνο μια φροντίδα και έννοια χρειάζεται να έχουμε: Τη δόξα του Θεού. Και γι’ αυτό θα πρέπει να αγωνιζόμαστε συνεχώς. Τις δικές μας φιλοδοξίες πρέπει να τις καταπατούμε».

Ἡ Τιμία Κάρα τοῦ Ἀποστόλου Φιλίππου


Η ΤΙΜΙΑ ΚΑΡΑ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΦΙΛΙΠΠΟΥ

Στην εκκλησία του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού Ομόδους, φυλάσσεται μέσα σε αργυρεπίχρυση θήκη, η Τιμία Κάρα του Αποστόλου Φιλίππου.

Ο Κύπριος Αρχιμανδρίτης Κυπριανός, στο βιβλίο του, "Ιστορία Χρονολογική της νήσου Κύπρου", το οποίο εκδόθηκε το 1788 στη Βενετία, σημειώνει:
΄΄Εἰς τό Ὅμοδος εὐρίσκεται τό κρανίον τοῦ Ἀποστόλου Φιλίππου, μετακομισθέν ἀπό τήν καθ΄ αὐτό ἐκκλησίαν τοῦ Ἄρσους δι΄ ἀσφάλειαν. Τοῦτο βεβαιοῦται διά τῶν αὐθεντικῶν ἤ καί βασιλικῶν σφραγίδων ὅπου φέρει εἰς τό περιχρυσωμένον αὐτοῦ κιβώτιον, ὅπερ πρό ὀλίγου ἐκλάπη καί πάλιν εὐρέθη καί ἐπιδιορθωθέν ἐτέθη ἔνδον τό ἱερόν κρανίον, περί τό 1774 ἔτος΄΄.

Η Τιμία Κάρα του Αποστόλου Φιλίππου έφτασε στην Κύπρο, γύρω στο 1204, μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Λατίνους.

Νά ἀποστομώνουμε τούς ἀντιπάλους χωρίς θυμό...

Νά ἀποστομώνουμε τούς ἀντιπάλους χωρίς θυμό καί χωρίς τραχύτητα. ῎Αν ὑποστηρίζουμε τήν ἀλήθεια μέ θυμό, αὖτό δέν εἶναι χριστιανική παρρησία, ἀλλ᾽ εἶναι πάθος. ῎Αν ὅμως μιλᾶμε μέ γλυκύτητα, τότε πραγματικά ἔχουμε παρρησία.


Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος


https://proskynitis.blogspot.com/2023/11/blog-post_34.html

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΑΓ. ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΦΙΛΟΥΜΕΝΟΥ, 29-11-2023

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΑΓ. ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΦΙΛΟΥΜΕΝΟΥ, 29-11-2023 
https://www.youtube.com/live/rVkIYCuDErU?si=-x3kJgtiwEyN7jPS

29 Νοεμβρίου. Παραμόνου καὶ τῶν σὺν αὐτῷ 370 μαρτύρων (†250)· Διονυσίου ἐπισκόπου Κορίνθου ἱερομάρτυρος. Φιλουμένου νεομάρτυρος τοῦ Ἰεροσολυμίτου (†1979). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Τετ. κς´ ἑβδ. ἐπιστ. (Α´ Τιμ. α´ 18-20, β΄ 8-15).

Α Τιμ. 1,18         Ταύτην τὴν παραγγελίαν παρατίθεμαί σοι, τέκνον Τιμόθεε, κατὰ τὰς προαγούσας ἐπὶ σὲ προφητείας, ἵνα στρατεύῃ ἐν αὐταῖς τὴν καλὴν στρατείαν,

Α Τιμ. 1,18                Αυτήν την εντολήν παραθέτω εις τα χέρια σου, δια να την φυλάξης πιστώς, τέκνον Τιμόθεε, σύμφωνα με τας προφητείας και τας αποκαλύψστου Θεού, που ελέχθησαν δια σε, δηλαδή να είσαι συνεχώς ο καλός στρατιώτης, ο επιστρατευμένος εις αυτάς με την καλήν στρατείαν,

Α Τιμ. 1,19         ἔχων πίστιν καὶ ἀγαθὴν συνείδησιν, ἥν τινες ἀπωσάμενοι περὶ τὴν πίστιν ἐναυάγησαν·

Α Τιμ. 1,19                έχων την ορθήν πίστιν, αγαθήν και ακατάκριτον συνείδησιν, την οποίαν συνείδησιν μερικοί απώθησαν, την κατέπνιξαν και την επέταξαν από την ψυχήν των και έτσι κατέληξαν εις ναυάγιον της πίστεως των.

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible