Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Τρίτη 19 Ιουλίου 2022

Τά τέσσερα πνευματικά ὅπλα, (Ἁγίου Νικοδήμου), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 14-7-2022 (κήρυγμα)


Τά τέσσερα πνευματικά ὅπλα, (Ἁγίου Νικοδήμου), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 14-7-2022 (κήρυγμα)

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Ὁ Ἅγιος Κήρυκος ὁ Νηπιομάρτυς καί ἡ μητέρα του Ἁγία Ἰουλίττα (15 Ἰουλίου †)

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - Καθηγητοῦ

Μάρτυρες τῆς Ἐκκλησίας μας ἀνάδειξαν ὅλες οἱ ἡλικίες. Νέοι, ἡλικιωμένοι, ἄνδρες καί γυναῖκες στολίζουν σάν πολύτιμοι λίθοι τά μαρτυρολόγιά της. Μιά ἀπό τίς κατηγορίες τῶν Μαρτύρων μας εἶναι οἱ Παιδομάρτυρες, ὅπου σ' αὐτή συγκαταλέγονται τά ἡρωικά βλαστάρια τῶν Χριστιανῶν γονέων. Εἶναι τά πολυάριθμα παιδιά, ἀκόμα καί νήπια, τά ὁποῖα μαρτύρησαν γιά τήν πίστη τους στό Χριστό. Ἕνα ἀπό αὐτά ὑπῆρξε ὁ τρίχρονος ἅγιος Κήρυκος, ὁ ὁποῖος ἔδωσε τή σύντομη ζωή του γιά τήν πίστη του στό... Χριστό, μαζί μέ τήν ἡρωική χριστιανή μητέρα τοῦ Ἰουλίττα.

Ἡ ἁγία Ἰουλίττα καταγόταν ἀπό τά μέρη τοῦ Ἰκονίου τῆς Μ. Ἀσίας. Ἔμεινε σέ νεαρή ἡλικία χήρα καί εἶχε ἀφιερώσει τή ζωή της στή φροντίδα τοῦ νηπίου της, πού ὀνομαζόταν Κήρυκος. Τόν μεγάλωνε μέ εὐσέβεια καί φόβο Θεοῦ. καί μαζί μέ τή στοργή καί τήν ἀγάπη της ἔβαζε στήν ἄγουρη ψυχή τοῦ νηπίου της τήν πίστη στόν ἀληθινό Θεό καί ἐκεῖνο χαριτωμένο, ρουφοῦσε σάν τό καθαρό σφουγγάρι τίς ὑπέροχες μητρικές νουθεσίες.

Ζοῦσαν στά χρόνια πού βασίλευε ὁ θρησκομανής καί φανατικός ρωμαῖος αὐτοκράτορας Διοκλητιανός (285-305) ὁ ὁποῖος εἶχε κηρύξει τό φοβερότερο διωγμό κατά τῶν Χριστιανῶν. Εἶναι ἱστορικά βεβαιωμένο πώς τά σκοταδιστικά εἰδωλολατρικά ἱερατεῖα καί ἰδιαίτερα οἱ μάντεις, ἔπαιξαν καταλυτικό ρόλο στήν κήρυξη τοῦ διωγμοῦ αὐτοῦ. Ἔβλεπαν μέ θλίψη καί ἀνησυχία οἱ ἱερεῖς τῶν εἰδώλων ὅτι ἐρήμωναν τά εἰδωλολατρικά «ἱερά» ἐξαιτίας τῆς ραγδαίας ἐγκατάλειψης τῶν πιστῶν τῆς ἀρχαίας θρησκείας καί τήν μεταστροφή τους στή νέα ἀκμάζουσα χριστιανική πίστη. Αὐτό σήμαινε ἀπώλεια τεράστιων προσόδων. Ἄς μή λησμονοῦμε πώς οἱ ἱερεῖς στήν ἀρχαία ἐποχή ἦταν οἱ πλουσιότεροι ἄνθρωποι, ἀφοῦ τά «ἱερά» τῆς ἀρχαίας θρησκείας ἦταν κατά κανόνα ἰδιωτικά. Κυρίως ἀντέδρασαν τά μαντεῖα, στά ὁποῖα διαδραματίζονταν, ὅπως εἶναι γνωστό, ἀπίστευτες καταστάσεις σκοταδισμοῦ, δεισιδαιμονίας καί ἀπάτης. Οἱ ἱερεῖς - μάντεις τῶν διαβόητων μαντείων τῆς Μ. Ἀσίας, τοῦ Κλαρίου καί Διδυμαίου Ἀπόλλωνα, διαμήνυσαν στό θρησκόληπτο αὐτοκράτορα πώς οἱ «θεοί» ἦταν «θυμωμένοι», διότι τό κράτος ἀνέχονταν τήν ὕπαρξη τῶν «ἄθεων», δηλαδή τῶν Χριστιανῶν (ἔτσι τούς ἀποκαλοῦσαν οἱ εἰδωλολάτρες), οἱ ὁποῖοι δέν θυσίαζαν καί δέν τούς λάτρευαν, καί γι' αὐτό δέν ἦταν εὐμενεῖς πρός αὐτό.

Σύγχρονο θαῦμα τῆς Ὁσίας Ξένιας τῆς διά Χριστόν σαλῆς στήν Τσετσενία!


Σύγχρονο θαύμα της Οσίας Ξένιας της δια Χριστόν σαλής στην Τσετσενία!

Πολλά ήταν τα θαύματα της Οσίας Ξένιας της δια Χριστόν σαλής, κατά την διάρκεια του επιγείου βίου της,πολλά είναι τα θαύματα και μετά την κοίμησή της.

Γεμάτος συγκίνηση ο σκηνοθέτης Ιγκόρ Μαϊάκωφ μου διηγήθηκε ένα θαύμα που είχε ζήσει ένας φίλος του, ο Βίκτωρας,που είχε συμμετάσχει ως στρατιώτης του ρωσικού στρατού στον πόλεμο στην Τσετσενία και στον Β.Καύκασο. Ολόκληρη η οικογένειά του και οι φίλοι του προσευχόνταν στον Θεό να επιστρέψει στο σπίτι του υγειής.

Η μητέρα του ανησυχούσε τόσο πολύ είχε γίνει σαν μία σκιά. Πήγαινε καθημερινά στον τάφο της Οσίας Ξένιας για να ζητήσει την μεσιτεία της προς τον Θεό. Από μακριά,ο Βίκτωρας αισθανόνταν την ψυχική κατάσταση της μητέρας του και ανησυχούσε για την υγεία της.

Είχε περάσει ένας χρόνος που βρισκόνταν στο μέτωπο όταν, μία μέρα,ο Βίκτωρας είχε μία απρόσμενη επίσκεψη.

Παρελάσεις καταισχύνης

Τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση

Ὑπερβολικὸς λόγος γίνεται στὴν κοινωνία μας καὶ εἰδικότερα στὰ κόμματα γιὰ τὸν «γάμο» τῶν ὁμοφυλοφίλων, οἱ ὁποῖοι ἔχασαν κάθε εἴδους ντροπή. Δηλώνουν σὲ δημόσιες ἐκδηλώσεις τὶς ἁμαρτωλές τους ἐπιλογὲς καὶ ζητοῦν νὰ «δικαιωθοῦν» καὶ νὰ ἐξασφαλιστοῦν τὰ δικαιώματά τους. Συνηγόρους ἔχουν τοὺς πολιτικούς, ποὺ τοὺς ὑπόσχονται ὅτι ὅλα θὰ τὰ ρυθμίσουν, περιφρονώντας... βέβαια τὶς ἠθικὲς ἀρχὲς τοῦ Εὐαγγελίου!

Ἡ κατάσταση ἔχει φτάσει στὰ ἀπροχώρητο καὶ ἕνας φυσιολογικὸς ἄνθρωπος νιώθει ὅτι ἔχει χαθεῖ παντελῶς ἡ ντροπὴ ἀπὸ τοὺς πολιτικούς, οἱ ὁποῖοι νομίζουν ὅτι τὰ συγκεκριμένα πρόσωπα ποὺ ὑποστηρίζουν θὰ τοὺς ἐξασφαλίσουν τὴν ἐπανεκλογή τους. Δὲν ἀκούσαμε οὔτε ἕνα πολιτικὸ νὰ πεῖ δημοσίως ὅτι ἡ Ἐκκλησία θεωρεῖ ἀδιανόητο τὸν γάμο τῶν ὁμοφυλοφίλων καὶ ἀρνεῖται νὰ συμμετάσχει στὶς ἐπικείμενες διαδικασίες.

Οἱ σημερινοὶ πολιτικοί, ἐνῷ περιφρονοῦν τὴ διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας, διατηροῦν τυπικὲς σχέσεις μὲ τὴ διοίκησή της, ἡ ὁποία δυστυχῶς μένει βυθισμένη στὴ σιωπή. Ἀλήθεια, πῶς ἀνέχεται αὐτὰ τὰ πρόσωπα ποὺ ὑποκρίνονται καὶ κατεδαφίζουν τὰ ἱερὰ καὶ τὰ ὅσια; Τί πετυχαίνει μὲ τὴν μετριοπάθεια καὶ τὸν συμβιβασμό; Ἐκεῖνο ὅμως ποὺ εἶναι βέβαιο καὶ ἀπογοητεύει εἶναι ὅτι ἐνθαρρύνονται οἱ ὁμοφυλόφιλοι καὶ ἀμβλύνονται οἱ συν­ειδήσεις τους. Ἡ μετάνοια ἀπομακρύνεται καὶ οἱ παρελάσεις θὰ συνεχίζονται μὲ περισσότερους συμμετέχοντες!

Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης: "Ἂν ἔπεσες, ἀδελφέ μου, ἀπὸ τὸ ὕψος τοῦ θεϊκοῦ νόμου, μὴν ἀπελπίζεσαι. Ἀγωνίσου νὰ ἐπιστρέψεις καὶ ὁ Θεὸς θὰ σὲ στολίσει καὶ θὰ σὲ στερεώσει μὲ τὶς ἀρετές του"

Ἀπόδοση στὴν Νεοελληνικὴ:
Σάββας Ἠλιάδης - Δάσκαλος

Ἀπὸ τὸ βιβλίο «ΝΕΑ ΚΛΙΜΑΞ»: Ἑρμηνεία τοῦ τετάρτου Ἀναβαθμοῦ τοῦ Α΄ ἤχου: Ἀντίφωνον Β΄

«Εἰς τὰ ὅρη τῶν σῶν, ὕψωσάς με νόμων, ἀρεταῖς ἐκλάμπρυνον, ὁ Θεός, ἴνα ὑμνῶ σε».
Ὁ μὲν Θεοπάτωρ Δαβὶδ ἔτσι ἄρχισε τὸν β΄ Ψαλμὸ τῶν Ἀναβαθμῶν: «Ἦρα τοὺς ὀφθαλμούς μου εἰς τὰ ὅρη, ὅθεν ἤξει ἡ βοήθειά μου» (Ψαλμ. 120,1), ἐννοώντας ὅρη τοὺς οὐρανούς, ἐπειδὴ εἶναι ψηλοὶ καὶ στέκονται πάνω ἀπ` αὐτὸν τὸν κόσμο, ὅπως λένε ὁ Χρυσόστομος καὶ ὁ Εὐθύμιος. Διότι οἱ Ἰουδαῖοι, ποὺ ἦταν αἰχμάλωτοι στὴν Βαβυλώνα, ἀπὸ τοὺς οὐρανοὺς ἔλπιζαν νὰ ἔλθει ἡ βοήθεια τοῦ Κυρίου καὶ νὰ τοὺς ὁδηγήσει στὴν πατρίδα τους, τὴν Ἱερουσαλήμ. Ὁ δὲ Θεόδωρος ὁ Στουδίτης, ὁ μελουργὸς τῶν Ἀναβαθμῶν αὐτῶν, ὡς ὅρη ἐννοεῖ τοὺς νόμους καὶ τὰ προστάγματα τοῦ Θεοῦ, ἐπειδή, ὅπως τὰ ψηλὰ βουνὰ στέκονται ψηλότερα ἀπὸ τὴ χαμηλὴ γῆ καὶ ἀπὸ ὅλα τὰ γήινα, ἔτσι καὶ οἱ νόμοι καὶ οἱ προσταγὲς τοῦ Θεοῦ εἶναι ψηλότερα ἀπὸ κάθε γήινο νόημα καὶ μᾶς ἀνεβάζουν στὰ ὕψη τῆς πρακτικῆς καὶ τῆς θεωρητικῆς ἀρετῆς, μὲ τὴν προϋπόθεση ὅτι ὅλοι μας καὶ ὁλοκληρωτικὰ εἴμαστε προσηλωμένοι σ` αὐτὲς καὶ τὶς ἐργαζόμαστε μὲ προθυμία(1).
Καὶ μὲ ἄλλα λόγια δέ, θὰ μπορούσαμε νὰ ποῦμε πὼς οἱ νόμοι καὶ οἱ ἐντολὲς τοῦ Θεοῦ μοιάζουν μὲ ἕναν μεγάλο φάρο, ὁ ὁποῖος ἀνάβει πάνω σὲ ψηλὸ μέρος, γιὰ νὰ ὁδηγεῖ...
στὸ λιμάνι αὐτοὺς ποὺ ταξιδεύουν στὴ θάλασσα. Γι΄ αὐτὸ εἶπε ὁ Προφητάναξ Δαβίδ: «Φωτοβόλος λύχνος στὴν πορεία τῆς ζωῆς μου εἶναι ὁ Νόμος σου. Φῶς πλούσιο στοὺς δρόμους μου». (Ψαλμ. 118,105) καὶ πάλι: «οἱ ἐντολὲς τοῦ Κυρίου σκορπίζουν μέχρι τῶν πλέον μακρινῶν περάτων ἄπλετο τὸ φῶς καὶ φωτίζουν τοὺς ὀφθαλμοὺς τῶν ἀνθρώπων» (Ψαλμ. 18,9). Καὶ ὁ Ἠσαΐας ἔλεγε: «διότι γνωρίζω, ὅτι φῶς εἶναι τὰ προστάγματά σου γιὰ τοὺς ἀνθρώπους τῆς γὴς» (Ἠσ. 26,9).

Ποιὸς δὲ ὑψώνεται στὰ ὅρη τῶν νόμων καὶ τῶν ἐντολῶν τοῦ Θεοῦ; Ὅποιος, ὄχι μόνο τοὺς μελετᾶ θεωρητικά, ἐξετάζοντάς τους καὶ περιεργαζόμενος τοὺς θαυμαστοὺς λόγους καὶ τὶς αἰτίες κάθε ἐντολῆς, ἀλλὰ τὶς κάνει πράξεις καὶ ἔργα στὴ ζωή του, ὅσο εἶναι δυνατό, ἄλλοτε μὲν φωνάζοντας μὲ τὸν Δαβίδ: «Στὴ μελέτη τῶν ἐντολῶν σου θὰ ἐπιδοθῶ μὲ χαρὰ καὶ θὰ καταβάλλω κάθε προσπάθεια νὰ κατανοήσω τοὺς δρόμους σου» (Ψαλμ. 118,15), ἄλλοτε δέ: «Μὲ ἱερὸ πόθο σήκωσα τὰ χέρια μου πρὸς τὶς ἐντολές σου, τὶς ὁποῖες ἀγάπησα πάρα πολὺ» (Ψαλμ.118, 48).

Ἡ πίστη, ὡς στόχος τῶν ἐν Χριστῷ Θαυμάτων


Ηρακλής Ρεράκης, Καθηγητής Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ,

Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενώσεως Θεολόγων

Η πίστη, ως στόχος των εν Χριστώ Θαυμάτων

Στην ορθόδοξη Εκκλησία, ουδέποτε αμφισβητήθηκαν τα θαύματα. Αντίθετα, καταγράφονται, ως πιστοποίηση της δυνάμεως και της χάριτος του Θεού, αφού, μέσω αυτών, οι άνθρωποι προγεύονται την αιώνια Βασιλεία του.

Τα θαύματα αποτελούν μια προσωρινή αναστολή των φυσικών νόμων, του φθαρτού κόσμου ή του θανάτου, μέσω μιας έκτακτης ευεργεσίας του Ιησού Χριστού.

Με τα θαύματα δοξάζεται και αναδεικνύεται η μοναδικότητα και αληθινότητα της Εκκλησίας στην αχώριστη ένωσή της με τον Χριστό, την Κεφαλή της Εκκλησίας. Επιβεβαιώνεται, ακόμη, ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι η εν Χριστώ αδιασάλευτη συνέχεια της πίστεως και της ζωής των Προφητών, των Αποστόλων και των Αγίων και ότι η ζωή συνεχίζεται μετά θάνατον, αφού οι κεκοιμημένοι Άγιοι συνεχίζουν να θαυματουργούν, εντός της Εκκλησίας και μετά την κοίμησή τους, ως όργανα του Θεού.

Με βάση τα παραπάνω, θεωρούμε ότι δεν είναι προς οικοδομή των πιστών, σήμερα, σε μια εποχή πνευματικών συγχύσεων και κρίσεων, να υπάρχουν φωνές, εντός της Εκκλησίας, που να δημιουργούν διαιρέσεις, σχίσματα και αμφισβητήσεις τόσο ως προς τα Θαύματα όσο και ως προς τους χαρισματούχους, που λειτουργούν, ως όργανα του Θεού και των πιστών ανθρώπων, στην τέλεση των Θαυμάτων.

Ὁ Θεός δέν ἒδωσε δύο Εὐαγγέλια...

Ὁ Θεός δέν ἒδωσε δύο Εὐαγγέλια, ἕνα γιά τούς ἐγγάμους καί ἂλλο γιά τούς Μοναχούς. Τό Εὐαγγέλιο εἶναι τό ἴδιο γιά ὅ λ ο υ ς.
Ὁ Ἃγιος Θεόδωρος ὁ Στουδίτης σέ μιά ἀπό τίς Κατηχήσεις του γράφει ὅτι οἱ μόνες διαφορές στόν τρόπο ζωῆς τοῦ ἐγγάμου πιστοῦ ἀπό ἐκεῖνον τοῦ μοναχοῦ εἶναι ἡ συζυγική σχέση καί ἡ κρεωφαγία.

Φωτογραφία ἀπό τήν κουρά τοῦ Ἁγίου Νικηφόρου τοῦ Λεπροῦ



Φωτογραφία από την κουρά του Αγίου Νικηφόρου ρετουσαρισμένη από λεπρό αγιογράφο που ήταν τρόφιμος του λεπροκομείου της Χίου


Νικηφόρου Ὁσίου, τοῦ λεπροῦ τὰ παλαίσματα, καὶ τὴν ἐν ἀσκήσει ἀνδρείαν, κατεπλάγησαν Ἄγγελοι ὡς ἄλλος γὰρ Ἰὼβ τὰ ἀλγεινά, ὑπέμεινε δοξάζων τὸν Θεόν, νῦν δὲ δόξῃ ἐστεφάνωται παρ᾽ Αὐτοῦ, θαυμάτων διακρίσεσιν. Χαίροις τῶν Μοναστῶν χειραγωγέ, χαίροις φωτὸς ὁ πρόβολος· χαίροις ὁ εὐωδίας χαρμονήν, προχέων ἐκ λειψάνων σου.


https://proskynitis.blogspot.com/2022/07/blog-post_57.html

19 Ἰουλίου. Μακρίνης ὁσίας, ἀδελφῆς τοῦ μεγάλου Βασιλείου, καὶ Δίου ὁσίου (†380). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Τρ. ς´ ἑβδ. ἐπιστ. (Α´ Κορ. α´ 1-9).

Α Κορ. 1,1          Παῦλος, κλητὸς ἀπόστολος Ἰησοῦ Χριστοῦ διὰ θελήματος Θεοῦ, καὶ Σωσθένης ὁ ἀδελφός,

Α Κορ. 1,1                  Εγώ, ο Παύλος, ο οποίος έχω προσκληθή σύμφωνα με το θέλημα του Θεού, να είμαι Απόστολος του Ιησού Χριστού, και ο Σωσθένης, ο αδελφός εν Χριστώ,

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible

ΕΤΙΚΕΤΕΣ - ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ