Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Παρασκευή, 2 Απριλίου 2021

Τά πάθη, ταξινόμηση- Ἠ Θεραπευτική, Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτη

 Τα πάθη και η ταξινόμηση τους-Ἡ θεραπευτική τῶν πνευματικῶν νοσημάτων, τομ. Α΄, Jean Claude Larchet, Αρχιμ. Σάββα Αγιορειτου

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com Κάνετε ἐγγραφή στό κανάλι μας "Κύριος Ἰησοῦς Χριστός Kyrios Ihsous Hristos" τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://www.youtube.com/channel/UCEtO...

Στόν Τίμιο καί Ζωωποιό Σταυρό. Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς

Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά 

ΣΤΟΝ ΤΙΜΙΟ ΚΑΙ ΖΩΟΠΟΙΟ ΣΤΑΥΡΟ 

Ο Σταυρός του Χριστού προαναγγελλόταν και προτυπωνόταν μυστικά από παλαιές γενεές, και κανείς ποτέ δεν συμφιλιώθηκε με τον Θεό χωρίς τη δύναμη του Σταυρού. Πραγματικά μετά την προγονική εκείνη παράβαση στον παράδεισο του Θεού δια του δέντρου, η μεν αμαρτία αναπτύχθηκε, εμείς δε πεθάναμε, έχοντας υποστεί και πριν από τον σωματικό θάνατο, τον θάνατο της ψυχής, όπως προκύπτει από τον χωρισμό της από τον Θεό. Όσο ζούσαμε μετά την παράβαση, ζούσαμε στην αμαρτία και τη σαρκική ζωή· η δε αμαρτία «τῷ γὰρ νόμῳ τοῦ Θεοῦ οὐχ ὑποτάσσεται· οὐδὲ γὰρ δύναται· οἱ δὲ ἐν σαρκὶ ὄντες Θεῷ ἀρέσαι οὐ δύνανται (:δεν υποτάσσεται στον νόμο του Θεού, επειδή ούτε έχει και τη δύναμη να υποταχθεί. Όσοι λοιπόν είναι παραδομένοι σε σαρκική και κοσμική ζωή δεν μπορούν να αρέσουν στον Θεό)»[Ρωμ. 8, 7-8]. 

Επειδή λοιπόν, όπως λέγει ο απόστολος: «ἡ γὰρ σὰρξ ἐπιθυμεῖ κατὰ τοῦ πνεύματος, τὸ δὲ πνεῦμα κατὰ τῆς σαρκός· ταῦτα δὲ ἀντίκειται ἀλλήλοις, ἵνα μὴ ἃ ἂν θέλητε ταῦτα ποιῆτε(: η κατώτερη φύση μας, που υπηρετεί τις επιθυμίες της σάρκας, επιθυμεί εναντίον της ανώτερης πνευματικής φύσεώς μας, που εμπνέεται από το Άγιο Πνεύμα. Αλλά και η ανώτερη αυτή φύση μας επιθυμεί εναντίον της κατώτερης φύσεώς μας. Και τα δύο αυτά, δηλαδή η σάρκα και το πνεύμα, αντιμάχονται το ένα το άλλο, έτσι ώστε να μην κάνετε χωρίς αντίδραση εκείνα που θέλετε. Ούτε το κακό δηλαδή χωρίς αντίδραση, διότι τότε εξεγείρεται μέσα σας η φωνή της συνειδήσεως˙ ούτε το καλό, διότι πολλές φορές πρέπει να ασκήσετε βία στον εαυτό σας για να το κάνετε. Όταν λοιπόν κυριαρχήσει μέσα σας το πνεύμα, θα υποταχθεί η σάρκα με τις επιθυμίες της, και εσείς δεν θα πραγματοποιήσετε ποτέ καμιά επιθυμία της σάρκας)» [Γαλ.5,17], ο δε Θεός είναι πνεύμα και αυτοαγαθότης και αρετή, και κατ’ εικόνα και ομοίωση Αυτού είναι το δικό μας πνεύμα, ως προς τα οποία αχρειώθηκε εξαιτίας της αμαρτίας, πώς θα ήταν δυνατό να ανανεωθεί και να συμφιλιωθεί οποιοσδήποτε με τον Θεό κατά το πνεύμα, χωρίς να καταργηθεί η αμαρτία και η ζωή κατά σάρκα; Τούτο δε είναι ο Σταυρός του Κυρίου, η κατάργηση της αμαρτίας.

Ἄχ Θεέ μου τούτη ἡ Λειτουργιά (ἡ προσφορά) πόσες ψυχές ἔχει νά θρέψει….

 
Ο εσπερινός είχε τελειώσει κι η εκκλησία ακόμα μοσχοβολούσε το λιβάνι το Αγιορείτικο….
Είχε αρχίζει να σουρουπώνει και οι φλόγες των καντηλιών φώτιζαν τα πρόσωπα των Αγίων….
Σε μια τέτοια ατμόσφαιρα μυσταγωγική αβίαστα ξεπηδά απ’ τα χείλη και την καρδιά σου η προσευχή….
Ο παππούλης τακτοποιούσε το Ιερό για την αυριανή Θεία Λειτουργία και που και που άκουγες ισχνά την ‘’ευχή’’ να περιφέρεται στην ατμόσφαιρα σαν το θυμίαμα σκορπώντας το δικό της ‘’άρωμα’’…..
Τούτη την ησυχία διέκοψε ο ήχος από τις παντόφλες της κυρα Δέσποινας που μπήκε φουριόζα με την αγωνία ζωγραφισμένη στο αυλακωμένο από τους κόπους και τους πόνους προσωπάκι της….
Αχ μια ψυχούλα τόοο δοκιμασμένη….
Μα παρά την δυστυχία, την φτώχια, την γκρίνια απ’ τον άντρα της το ‘’δόξα τω Θεώ’’ έχει γίνει η εκπνοή της ψυχής της….
-‘’ Παππούλη….. είστε εδώ;’’
-‘’Έλα κυρα Δέσποινα, εδώ είμαι…. έρχομαι…..’’
-‘’ Τι έπαθες κι φαίνεσαι αναστατωμένη;

Ἕνα θαυμαστό γεγονός στό Καμπάρε τοῦ ἀνατολικοῦ Κονγκό!


Ένα θαυμαστό γεγονός στο Καμπάρε του ανατολικού Κονγκό!

Ο Θεός με θαυμαστά γεγονότα ανεξήγητα για το ανθρώπινο μυαλό ενεργεί και ενισχύει την πίστη των ανθρώπων. Ένα τέτοιο αξιοθαύμαστο περιστατικό συνέβη τον περασμένο Αύγουστο, στο χωριό Καμπάρε του Ανατολικού Κονγκό, στο οποίο έχουμε 80 κατηχουμένους και 20 βαπτισμένους Χριστιανούς. Για τις λατρευτικές τους ανάγκες κατασκεύασαν μία χορτοκαλύβα - ναό. Σ’ αυτήν έκαναν τις συναντήσεις τους και για τα κατηχητικά μαθήματα. Δυστυχώς, μία μεγάλη φωτιά που ξεκίνησε από τα χωράφια και έκαψε τα μισά σπίτια του χωριού, είχε σαν αποτέλεσμα να κάψει και την χορτοκαλύβα - ναό.
Ο πατήρ Δημήτριος Μοάνζι, που είναι υπεύθυνος για τα χωριά της περιοχής, επισκέφτηκε το Καμπάρε, για να ενισχύσει τους κατοίκους στη δοκιμασία τους.

Ἀνοικτή Ἐπιστολή πρός τήν Πρόεδρο τῆς Ἐλληνικῆς Δημοκρατίας


ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ 28 Μαρτίου 2021

Διαμαρτυρία - Καταγγελία

ἐνώπιον τοῦ Ἑλληνικοῦ Λαοῦ

ΚΑΤΑ

τῆς Προέδρου τῆς Ἑλληνικῆς Δημοκρατίας

κ. Αἰκατερίνης Σακελλαροπούλου

Ἀξιότιμη κ. Πρόεδρε,

Κατ' ἀρχάς σᾶς εὔχομαι ὁλοψύχως ὑγεία καί μακροημέρευση γιά νά ἐπιτελεῖτε ἐπιτυχῶς καί ἀξίως τά ὑψηλά καθήκοντά Σας ἔναντι τῆς Πατρίδος καί τοῦ Ἑλληνικοῦ Λαοῦ, ἰδιαιτέρως μάλιστα ἐν μέσῳ τῶν πολλῶν καί μεγάλων δυσχερειῶν καί προκλήσεων τίς ὁποῖες ἀντιμετωπίζουμε.

Διά τῆς παρούσης Ἀνοικτῆς Ἐπιστολῆς πρός τήν ἐξοχότητά Σας ἐπιθυμοῦμε ἤ μᾶλλον εἴμεθα ὑποχρεωμένοι, διά λόγους συνειδήσεως, νά ἐκφράσουμε πρός τό σεβαστό πρόσωπό Σας, ὡς Προέδρου τῆς Ἑλληνικῆς Δημοκρατίας, τήν ἔντονη Διαμαρτυρία μας διά τό ἑξῆς γεγονός:

Κατά τόν ἐπίσημο ἑορτασμό τῆς Ἐθνικῆς μας Ἐπετείου, τῆς «25ης Μαρτίου 1821», ἡ ὁποία ἐφέτος εἶχε ἰδιαίτερη ἐπισημότητα λόγῳ τῆς συμπληρώσεως διακοσίων (200) ἐτῶν ἀπό τῆς κηρύξεως τῆς Ἑλληνικῆς Ἐπαναστάσεως (1821-2021), τόσο στήν προσφώνησή Σας ἐνώπιον τῶν ἐκπροσώπων τῶν Ἑλληνικῶν Ἀρχῶν καί τῶν φιλοξενουμένων ξένων Ἡγετῶν κατά τό παρατεθέν ἐπίσημο Δεῖπνο στό Προεδρικό Μέγαρο, ὅσον καί κατά τόν σύντομο χαιρετισμό Σας πρός τόν Ἑλληνικό Λαό, ἀμέσως μετά τήν ὁλοκλήρωση τῆς ἐπισήμου Στρατιωτικῆς Παρελάσεως, ἔμπροσθεν τοῦ Μνημείου τοῦ Ἀγνώστου Στρατιώτου καί τοῦ Ἑλληνικοῦ Κοινοβουλίου, ἀπεσιωπήσατε παντελῶς καί παρελείψατε οἱανδήποτε ἀναφορά στήν Χριστιανική Πίστη, ὑπέρ τῆς ὁποίας πρωτίστως καί ὁμοῦ ὑπέρ τῆς Ἐλευθερίας ἐπολέμησαν οἱ ἡρωϊκῶς ἀγωνισθέντες καί ἐνδόξως πεσόντες ἀείμνηστοι πρόγονοί μας. Καθώς ἐπίσης, οὐδέν ἀναφέρατε, τουλάχιστον κατά τήν πρώτη περίπτωση ὅπου εἴχατε καί ὅλην τήν χρονική ἄνεση, διά τήν ἀναμφισβήτητη, πανθομολογούμενη ὑπό τῶν πρωταγωνιστῶν τῆς Ἐπαναστάσεως καί ἀναντιρρήτως τεκμαιρομένη ἐκ τῶν ἱστορικῶν πηγῶν μεγίστη προσφορά τῆς ἐθναρχούσης Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας (Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον) στόν Ἀγώνα τῆς Ἐλευθερίας τῶν ὑποδούλων Ἑλλήνων.

Προτροπές τοῦ Ἱεροῦ Χρυσοστόμου γιά ἐγκράτεια καί σύνεση στή νεανική καί τή γεροντική ἡλικία καί γιά ἕναν τιμημένο καί ψυχοσωτήριο γάμο


ΠΡΟΤΡΟΠΕΣ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ 

ΓΙΑ ΕΓΚΡΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΣΗ ΣΤΗ ΝΕΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗ ΓΕΡΟΝΤΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ 

ΚΑΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΤΙΜΗΜΕΝΟ ΚΑΙ ΨΥΧΟΣΩΤΗΡΙΟ ΓΑΜΟ 

Τώρα είναι ο καιρός της δωρεάς, η περίοδος της χάριτος, ας μην απελπίζεται κανένας. Τότε θα είναι ο καιρός της απόγνωσης, όταν θα κλείνεται ο νυμφώνας, όταν θα μπει ο βασιλιάς να δει εκείνους που βρίσκονται μέσα, όταν θα απολαύσουν τους κόλπους του πατριάρχη Αβραάμ εκείνο που πρόκειται να τους αξιωθούν. Τώρα όμως δεν είναι, γιατί το θέατρο των αγώνων μας ακόμη υπάρχει, ο αγώνας ακόμη συνεχίζεται, το βραβείο ακόμη είναι αβέβαιο. 

Ας προσπαθήσουμε, λοιπόν. Γιατί και ο απόστολος Παύλος λέγει: «Ἐγὼ τοίνυν οὕτω τρέχω, ὡς οὐκ ἀδήλως, οὕτω πυκτεύω, ὡς οὐκ ἀέρα δέρων, ἀλλ᾿ ὑποπιάζω μου τὸ σῶμα καὶ δουλαγωγῶ, μήπως ἄλλοις κηρύξας αὐτὸς ἀδόκιμος γένωμαι (:μιμηθείτε το παράδειγμά μου. Εγώ λοιπόν τρέχω έτσι, ώστε ξέρω καλά τι ζητώ, για ποιο σκοπό αγωνίζομαι και με ποιο τρόπο θα τον πετύχω. Δεν παρουσιάζομαι σαν να πυγμαχώ δίνοντας γροθιές στον αέρα και αγωνιζόμενος στα κούφια, αλλά ταλαιπωρώ το σώμα μου και το μεταχειρίζομαι ως δούλο, για να μην αποδοκιμαστώ και αποδειχτώ ανάξιος του βραβείου εγώ ο ίδιος που κήρυξα σε άλλους και με τη δική μου προτροπή και διδασκαλία αυτοί πήραν το βραβείο)» [ Α΄Κορ. 9,26-27]. 

Έχουμε ανάγκη από δρόμο, και μάλιστα από δρόμο πολύ. Όποιος τρέχει δεν βλέπει εντελώς κανέναν, είτε περνάει μέσα από λιβάδια, είτε μέσα από τόπους ξερούς. Ο δρομέας δεν βλέπει προς τους θεατές, αλλά προς το βραβείο· είτε υπάρχουν πλούσιοι ή φτωχοί, είτε τον περιπαίζει κάποιος ή τον επαινεί, ή τον βρίζει ή τον λιθοβολεί, ή του κλείνει το σπίτι, είτε δει τα παιδιά ή τη γυναίκα του ή οτιδήποτε άλλο, πουθενά δεν προσέχει. Αλλά σε ένα πράγμα μόνο αφοσιώνεται, στο τρέξιμο και στο να λάβει το βραβείο. Ο δρομέας πουθενά δεν σταματάει, γιατί αν αδρανήσει έστω και για λίγο, έχασε τα πάντα. Ο δρομέας όχι μόνο δεν ελαττώνει την προσπάθειά του πριν το τέλος, αλλά τότε μάλιστα αυξάνει την ταχύτητά του. 

Ἡ ἀποστολική περικοπή τῆς Κυριακῆς Γ νηστειῶν

Η ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Γ΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ 

Προς Εβραίους κεφ. Δ΄, εδάφια 14-16 και κεφ.Ε΄, εδάφια 1-6 

Κεφ.Δ΄ 14 Ἔχοντες οὖν ἀρχιερέα μέγαν διεληλυθότα τοὺς οὐρανούς, Ἰησοῦν τὸν υἱὸν τοῦ Θεοῦ, κρατῶμεν τῆς ὁμολογίας. 15 οὐ γὰρ ἔχομεν ἀρχιερέα μὴ δυνάμενον συμπαθῆσαι ταῖς ἀσθενείαις ἡμῶν, πεπειραμένον δὲ κατὰ πάντα καθ᾿ ὁμοιότητα χωρὶς ἁμαρτίας. 16 προσερχώμεθα οὖν μετὰ παῤῥησίας τῷ θρόνῳ τῆς χάριτος, ἵνα λάβωμεν ἔλεον καὶ χάριν εὕρωμεν εἰς εὔκαιρον βοήθειαν. 

Κεφ. Ε΄ 1Πᾶς γὰρ ἀρχιερεὺς ἐξ ἀνθρώπων λαμβανόμενος ὑπὲρ ἀνθρώπων καθίσταται τὰ πρὸς τὸν Θεόν, ἵνα προσφέρῃ δῶρά τε καὶ θυσίας ὑπὲρ ἁμαρτιῶν, 2 μετριοπαθεῖν δυνάμενος τοῖς ἀγνοοῦσι καὶ πλανωμένοις, ἐπεὶ καὶ αὐτὸς περίκειται ἀσθένειαν· 3 καὶ διὰ ταύτην ὀφείλει, καθὼς περὶ τοῦ λαοῦ, οὕτω καὶ περὶ ἑαυτοῦ προσφέρειν ὑπὲρ ἁμαρτιῶν. 4 καὶ οὐχ ἑαυτῷ τις λαμβάνει τὴν τιμήν, ἀλλὰ καλούμενος ὑπὸ τοῦ Θεοῦ, καθάπερ καὶ Ἀαρών. 5 οὕτω καὶ ὁ Χριστὸς οὐχ ἑαυτὸν ἐδόξασε γενηθῆναι ἀρχιερέα, ἀλλ᾿ ὁ λαλήσας πρὸς αὐτόν· υἱός μου εἶ σύ, ἐγὼ σήμερον γεγέννηκά σε· 6 καθὼς καὶ ἐν ἑτέρῳ λέγει· σὺ ἱερεὺς εἰς τὸν αἰῶνα κατὰ τὴν τάξιν Μελχισεδέκ. 

Ερμηνευτική απόδοση από τον μακαριστό Παν. Τρεμπέλα 

Κεφ.Δ΄ 14 Αφού λοιπόν, σύμφωνα και με όσα είπαμε, έχουμε μεγάλο αρχιερέα, ο οποίος έχει πλέον διασχίσει τους ουρανούς και μπήκε στον τόπο της αιώνιας αναπαύσεως, στην ουράνια βασιλεία Του, όπου μας περιμένει, τον Ιησού δηλαδή, ο οποίος δεν είναι ένας απλός άνθρωπος αλλά και ο Υιός του Θεού, ας κρατούμε καλά την ομολογία της πίστεώς μας προς Αυτόν.

Προσευχή πρίν καί μετά ἀπό τό γεῦμα. Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ: 

ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟ ΓΕΥΜΑ 

«Εὐλογητὸς ὁ Θεὸς ὁ τρέφων με ἐκ νεότητός μου, ὁ διδοὺς τροφὴν πάσῃ σαρκί· πλήρωσον χαρᾶς καὶ εὐφροσύνης τὰς καρδίας ἡμῶν ἵνα πάντοτε αὐτάρκειαν ἔχοντες, περισσεύωμεν εἰς πᾶν ἔργον ἀγαθὸν ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ τῷ Κυρίῳ ἡμῶν, μεθ' οὗ Σοι δόξα, τιμὴ καὶ κράτος, σὺν ἁγίῳ Πνεύματι, εἰς τοὺς αἰῶνας. Ἀμήν. 

ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΓΕΥΜΑ 

Μόνο γι' αὐτό καθημερινά πρέπει νά εὐχαριστοῦμε τό Θεό...

Μόνο το ότι γεννηθήκαμε Ορθόδοξοι και όχι Βουδιστές ή Μουσουλμάνοι ή ο,τιδήποτε άλλο, μόνο γι' αυτό καθημερινά πρέπει να ευχαριστούμε το Θεό και να είναι τα μάτια μας δακρυσμένα..

2 Ἀπριλίου. Τοῦ Ὁσίου Πατρός ἡμῶν Τίτου τοῦ θαυματουργοῦ. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ΗΣΑΪΑΣ ΙΓ΄ 2-13.

Ησ. 13,2            ἐπ᾿ ὄρους πεδινοῦ ἄρατε σημεῖον, ὑψώσατε τὴν φωνὴν αὐτοῖς, μὴ φοβεῖσθε, παρακαλεῖτε τῇ χειρί· ἀνοίξατε, οἱ ἄρχοντες.

Ησ. 13,2                    Επάνω στο οροπεδιον της Βαβυλώνος, σεις οι επιτιθέμενοι επισημάνατε τον στόχον σας, σηκώσατε φωνήν και αλαλάξατε εναντίον αυτών. Μη φοβείσθε· ενθαρρύνετε και ενισχύετε ο ένας τον άλλον και με τας κινήσεις των χειρών σας. Και σεις, οι άρχοντες της Βαβυλώνος, ανοίξατε τας πύλας της πόλεως.

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible

ΕΤΙΚΕΤΕΣ - ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ