Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2022

Καταπολέμηση τῆς φιλοσωματίας, Ἅγιου Ἠσύχιου τοῦ Πρεσβύτερου - Πρός τόν Θεόδουλο, Λόγος περί νήψεως καί ἀρετή. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

ΚΗΡΥΓΜΑ_445. Καταπολέμηση της φιλοσωματιας, Άγιου Ησύχιου ο Πρεσβύτερου - Προς τον Θεόδουλο, Λόγος περί νήψεως και αρετής χωρισμένος σε 203 κεφάλαια (τα λεγόμενα αντιρρητικά και ευκτικά), Φιλοκαλία τόμος Α', Αρχιμ. Σάββα Αγιορειτου, 14-10-2022

Κυριακή Δ Λουκᾶ καί τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Ζ Οἰκουμενικῆς Συνόδου. Ὑπομνηματισμός τῆς ἀποστολικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἅγιο Θεοφύλακτο Βουλγαρίας


Κυριακή Δ΄ Λουκά και των Αγίων Πατέρων της Ζ΄ Οικουμενικής Συνόδου[: Τίτ. 3, 8-15]

ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ

ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΘΕΟΦΥΛΑΚΤΟ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ

[απόδοση στην απλή ελληνική και πρόσθετα σχόλια: Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης]

«Πιστὸς ὁ λόγος (:Το ότι δικαιωθήκαμε και αναγεννηθήκαμε και θα κληρονομήσουμε την αιώνια ζωή είναι λόγος και αλήθεια αξιόπιστη)»[Τίτ.3,8].

Επειδή παραπάνω είπε ο Απόστολος για μέλλοντα πράγματα, το δε μέλλον είναι άδηλο και αόρατο, γι΄αυτό εδώ προσθέτει και το αξιόπιστο στον λόγο του και λέγει ότι αυτό που είπα είναι αξιόπιστο και βέβαιο από τα περασμένα και προηγούμενα αγαθά, που απολαύσαμε· επειδή ο Θεός που μας έδωσε τόσα αγαθά στον προηγούμενο καιρό, Αυτός θα μας δώσει και στον μέλλοντα

«Καὶ περὶ τούτων βούλομαί σε διαβεβαιοῦσθαι, ἵνα φροντίζωσι καλῶν ἔργων προΐστασθαι οἱ πεπιστευκότες τῷ Θεῷ (:Και γι' αυτά τα θέματα θέλω να μιλάς με βεβαιότητα και με κύρος, για να φροντίζουν όσοι έχουν πιστέψει στον Θεό να πρωτοστατούν ακούραστα σε καλά έργα)».

Επειδή παραπάνω ανέφερε ο Απόστολος για την υπερβολική αγαθότητα που έδειξε ο Θεός σε εμάς, επειδή μας έσωσε με τη χάρη, ενώ ήμασταν απελπισμένοι, γι΄αυτό τώρα λέγει στον Τίτο, ότι «θέλω να διδάσκεις γι’ αυτά τον λαό σου, για να μάθουν οι Χριστιανοί, όχι μόνο να είναι ταπεινόφρονες και να μην κατακρίνουν τους άλλους ως αμαρτωλούς, αλλά και να ελεούν και να ευσπλαχνίζονται τους αδελφούς τους, διότι όποιος στοχάζεται το έλεος που έκανε ο Θεός προς αυτόν, οπωσδήποτε θα ελεήσει και αυτός τον αδελφό του. Και τι θα διδάσκεις τους Χριστιανούς για να φροντίζουν, Τίτε; Δηλαδή το να έχουν ένα μόνο έργο και μία φροντίδα ακατάπαυστη, να βοηθούν τους αδικουμένους, να προνοούν και να προστατεύουν(διότι αυτό δηλώνει το «προΐστασθαι καλῶν ἔργων») τις χήρες και τα ορφανά και να μην περιμένουν να έρχονται προς αυτούς όσοι έχουν ανάγκη και να τους παρακαλούν, αλλά αυτοί μόνοι από μόνοι τους να μεριμνούν και να φροντίζουν γι’αυτούς»1.

«ταῦτά ἐστι τὰ καλὰ καὶ ὠφέλιμα τοῖς ἀνθρώποις (:Αυτά είναι τα καλά έργα και τα ωφέλιμα στους ανθρώπους· αυτά για τα οποία σας μίλησα)».

«Αυτά είναι», λέγει, «Τίτε, τα καλά και ωφέλιμα πράγματα στους ανθρώπους, δηλαδή, αυτή η φροντίδα και η προστασία των καλών έργων, ή αυτά τα ίδια καλά έργα».

Οἱ φίλοι τοῦ γέροντα Δαμασκηνοῦ. Ἅγιος Σέργιος καί Βάκχος καί ὁ Ἅγιος Σπυρίδων


ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΥ
ΑΓΙΟΣ ΣΕΡΓΙΟΣ ΚΑΙ ΒΑΚΧΟΣ
ΚΑΙ Ο ΑΓΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ.


Ήδη έχουν αναφερθεί μερικές Θείες αντιλήψεις, που είχε δεχθή ό Παππους από τους φίλους του Άγιους Σέργιο και Βάκχο.
Είναι γεγονός ότι οι δυο αυτοί Μάρτυρες ποτέ
δεν έπαψαν να τον φρουρούν και να τον σκέπουν. Ό ίδιος, που είχε γευτεί αλλεπάλληλες τις εκδηλώσεις της αγάπης τους, συχνά επιζητούσε την μαρτυρική τους προστασία στους ποικίλους αγώνες του.

Κάποτε ό Γέροντας, με όλη την αδελφότητα, μετέβαινε με λεωφορείο (πούλμαν) στην Κέρκυρα, μέσω Ηγουμενίτσας, για να λειτουργήσει στον Άγιο Σπυρίδωνα.
Όλη την νύκτα ταξίδευαν για να προλάβουν το πρωινό φέρρυ-μπώτ.
Όμως, μέσα στο σκοτάδι, χάθηκαν και παλινδρομούσαν συνεχώς σε κάποια ακατοίκητη περιοχή, αναζητώντας τον δρόμο.
Μπροστά τους έχασκαν απότομοι γκρεμοί, ενώ γύρω τους σωροί από χώματα απέκλειαν κάθε διάβαση.
Ευρέθηκαν σε αδιέξοδο... και ή ώρα περνούσε. Άρχισαν να αγωνιούν ότι δεν θα προλάβουν να λειτουργήσουν.
Ό οδηγός ρωτούσε τον Γέροντα τί να πράξη.

π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος - Ὀφείλει νά διαχωρίζει τήν θέση του ὁ λαός ἀπό τούς κακούς θρησκευτικούς ἄρχοντες; ΝΑΙ. (βίντεο)

 


Τίθεται το ερώτημα: Θρησκευτικοί άρχοντες -όχι άρχοντες- θρησκευτικοί άρχοντες δύνανται να ψεύδονται τόσο βαναύσως κατά της αληθείας ενώπιον του λαού;

Συγχωρέσετε μου την φράση. Ψύλλους στα άχυρα. Ψύλλους στα άχυρα! Δεν υπολογίζουν οι άνθρωποι αυτοί ότι θα εκτεθεί η εντιμότης των όταν η αλήθεια πρυτανεύσει;

Και ακόμη. Δεν βρέθηκε ένας άνθρωπος από αυτούς τους ιδίους, ένας άνθρωπος που να έχει λίγο μυαλό, ας μου επιτραπεί να πω πονηρό μυαλό για να διασωθεί η εντιμότης των συνέδρων και να τους πει: – Τί κάνετε; Πού πάτε; Δεν καταλαβαίνετε ότι οδηγούμεθα κατά κρημνού; Ότι ο λαός άμα αντιληφθεί ότι χαλκεύουμε τέτοια ψεύδη δεν θα μας έχει σε εκτίμηση;

Δεν βρέθηκε λοιπόν ένας άνθρωπος;

Ένα είναι γεγονός αγαπητοί μου: Όταν το πάθος κυβερνά, τότε η λογική, η εντροπή και η φιλοτιμία εξαφανίζονται.

Πόσες φορές δεν έχει ζήσει εμπειρικά το ποίμνιο του Χριστού μέσα στην ιστορία της Εκκλησίας τέτοιες πανάθλιες καταστάσεις. Αλλά τί να σχολιάσουμε; Όσοι έχετε διαβάσει ιστορία ή ζείτε στις ημέρες μας, και ζούμε στις ημέρες μας φυσικά, ο καθένας δύναται να καταλάβει πόσες φορές επαναλαμβάνεται αυτή η παναθλία στάση και δη θρησκευτικών ηγετών.

ΨΕΥΔΗ ΕΠΙ ΨΕΥΔΩΝ, ΚΑΤΑΠΑΤΗΣΙΣ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ, ΚΙ ΟΜΩΣ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΝΑ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΑΟ ΤΟ ΚΥΡΟΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ!

Πώς; Είναι δυνατόν ποτέ; Όταν συλλαμβάνονται να ψεύδονται, …τί να ψεύδονται;….. επί μεγάλων θεμάτων της Πίστεως.

Ἡ καθαρή καρδιά, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης




«Τά ἔσωθεν ἐκπορευόμενα ἐκεῖνα εἰσί τά κοινοῦντα τόν ἄνθρωπον»[1]. Δηλαδή λέει ὁ Κύριός μας Ἰησοῦς Χριστός, ὅτι αὐτά πού βγαίνουν ἀπό τό ἐσωτερικό τοῦ ἀνθρώπου, ἀπό τήν ψυχή τοῦ ἀνθρώπου, ἀπό τήν καρδία τοῦ ἀνθρώπου, ἐκεῖνα εἶναι πού μολύνουν τόν ἄνθρωπο. Γιά νά ἔλθει ὁ Χριστός μέσα μας, ἔλεγε ὁ Ἅγιος Πορφύριος, πρέπει ἡ καρδιά νά εἶναι καθαρή. Ὁ Κύριος ἐλέγχει πολλές φορές τούς Γραμματεῖς καί τούς Φαρισαίους καί λέγει, ὅτι Μέ λατρεύετε ἐξωτερικά, ἐνῶ ἡ καρδιά σας «πόρρω ἀπέχει ἀπ᾿ ἐμοῦ»[2], ἐνῶ ἡ καρδιά σας εἶναι πολύ μακριά ἀπό Ἐμένα. Τό ἴδιο ἔλεγε καί στόν λαό ὁ ὁποῖος παρέμενε ἄπιστος.

«Ἡ Θεία Χάρις» λέει ὁ Ἅγιος Πορφύριος, «μᾶς διδάσκει τό δικό μας χρέος. Γιά νά τήν προσελκύσουμε, θέλει ἀγάπη, λαχτάρα. Ἡ Χάρις τοῦ Θεοῦ θέλει θεῖο ἔρωτα». Δηλαδή ἡ καρδιά τοῦ ἀνθρώπου πρέπει νά δοθεῖ στόν Θεό, νά ἀγαπήσει τόν Θεό καί τότε ὁ ἄνθρωπος καθαρίζεται, φωτίζεται καί θεώνεται. «Ἡ ἀγάπη, ἀρκεῖ γιά νά μᾶς φέρει στήν κατάλληλη «φόρμα» γιά προσευχή. Μόνος Του θά ἔρθει ὁ Χριστός καί θά ἐγκύψει στήν ψυχή μας. Ἀρκεῖ νά βρεῖ ὁρισμένα πραγματάκια πού νά Τόν εὐχαριστοῦν: ἀγαθή προαίρεση, ταπείνωση καί ἀγάπη»[3]. Εἶναι πολύ σημαντικό αὐτό πού λέει ὁ Ἅγιος Γέρων, ὅτι πρέπει νά ἔχει ὁ ἄνθρωπος ἀγαθή προαίρεση. Καί οὐσιαστικά αὐτό εἶναι τό προαπαιτούμενο γιά νά ἀποκτήσει ὁ ἄνθρωπος καί τήν σωστή θέληση, νά τοῦ τή δώσει μᾶλλον ὁ Θεός, γιατί καί «τό θέλειν καί τό ἐνεργεῖν ὑπέρ τῆς εὐδοκίας»[4] καί αὐτό ἀπό τόν Θεό δίνεται, ἀλλά στούς καλοπροαίρετους. Καί ὁ καλοπροαίρετος ἀγωνίζεται νά ἔχει καί τά δύο ἄλλα, μιά στοιχειώδη ταπείνωση καί μιά στοιχειώδη ἀγάπη. Καί ἔρχεται ὁ Θεός ὅταν βρεῖ αὐτά καί δίνει τήν τέλεια ταπείνωση καί τήν τέλεια ἀγάπη, στόν βαθμό βέβαια πάλι πού ὁ ἄνθρωπος εἶναι χωρητικός, γιατί καί ἡ τελειότητα εἶναι ἀτέλεστος.

«Χωρίς αὐτά», τήν καλή προαίρεση, τήν ταπείνωση καί τήν ἀγάπη, «δέν μποροῦμε νά ποῦμε τό Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, ἐλέησόν με. Ἔχουμε ἐπί παραδείγματι», λέει ὁ Ἅγιος, «ἕνα ραδιόφωνο. Ὅταν ἔχουμε στραμμένη τήν κεραία του στό σημεῖο 1, ἄς ποῦμε ὅπου βρίσκονται οἱ πιό πολλοί πομποί, τότε ἀκούγεται ἡ ἐκπομπή καλύτερα. Στό σημεῖο 2 δέν ἔχει τόσους πομπούς καί ἀκούγεται κάπως λιγότερο. Στό σημεῖο 3 δέν ἀκούγεται καθόλου καλά. Τό ἴδιο γίνεται καί στήν ἐπικοινωνία μέ τό Θεῖο. Ὅταν ἡ ψυχή εἶναι στραμμένη στό 1, ἡ ἐπικοινωνία γίνεται πολύ καλά. Αὐτό ὀφείλεται βέβαια σέ δύο βασικές προϋποθέσεις, στήν ἀγάπη καί στήν ταπείνωση»[5]. Ὅταν ὑπάρχουν αὐτές οἱ προϋποθέσεις τότε καί ἡ προσευχή εἶναι σωστή. Εἶναι κατά τό δυνατό τέλεια, εἶναι δυνατή.

Ὅσιος Ἰωάννης ὁ Ἐρημίτης καί οἱ σύν αὐτῷ Eνενήντα Oκτώ Θεοφόροι Πατέρες πού ἀσκήτευσαν στήν Κρήτη.


Όσιος Ιωάννης ο Ερημίτης και οι συν αυτώ Eνενήντα Oκτώ Θεοφόροι Πατέρες που ασκήτευσαν στην Κρήτη.

7 Οκτωβρίου.

Ακολουθία τους εκδόθηκε στο Ηράκλειο το 1879. Πάντα σύμφωνα με την ακολουθία τους, απεβίωσαν ειρηνικά συγχρόνως και οι 98 μαζί. Κατάγονταν από διάφορα μέρη της λεκάνης της Μεσογείου και ασκήτευαν στην Κρήτη. Τον κυριότερο απ’ αυτούς έλεγαν Ιωάννη και γιορτάζεται τοπικά στην Κρήτη. Οι 99 αυτοί Άγιοι, κοιμήθηκαν όλοι μαζί την ίδια ημέρα. Ο Άγιος Ιωάννης τελείωσε την παρούσα ζωή με βίαιο τρόπο – φονεύθηκε από κυνηγό που τον πέρασε για θήραμα. Οι υπόλοιποι 98, κατά παλαιά τοπική παράδοση κοιμήθηκαν ειρηνικά, ο ένας μετά τον άλλο, άλλος ακουμπισμένος στην ράβδο του, άλλος γονατιστός, άλλος όρθιος καθώς προσεύχονταν κλπ από ώρας τρίτης της ημέρας έως ώρας εβδόμης.
Στις αρχές λοιπόν του 1600 ξεκίνησαν από την Αίγυπτο 36 από αυτούς. Έφτασαν στην Κύπρο και εκεί αναζήτησαν τόπο ερημικό για να μπορέσουν να αφοσιωθούν απερίσπαστοι στην λατρεία του Θεού. Πίστευαν ότι μόνο χωρίς πολυκοσμία και μέσα στην ερημιά θα μπορούσαν να ζήσουν όπως ήθελαν. Ότι μόνο έτσι μπορεί κανείς να επικοινωνεί με τον Ύψιστο, να προσεύχεται σ΄ Αυτόν και να Τον υμνεί. Όσο όμως κι αν επιδίωξαν την ερημιά οι συγκεκριμένοι εκείνοι Πατέρες στην Κύπρο, η φήμη τους εξαπλώθηκε παντού. Πολύ σύντομα ήταν δίπλα τους πλήθος κόσμου για να ακούσει την διδασκαλία τους και να θαυμάσει τον ήρεμο, άκακο και άγιο τρόπο της ζωής τους. Στην συντροφιά τους τότε προστέθηκαν κι άλλοι Πατέρες Κύπριοι 38 στον αριθμό. Η ερημιά που ζητούσαν δεν υπήρχε πλέον και έτσι οι 75 ως τώρα Πατέρες αποφάσισαν να μεταναστεύσουν πηγαίνοντας προς την Αττάλεια της Μικράς Ασίας. Όμως ούτε εκεί μπόρεσαν να βρουν την πολυπόθητη ησυχία. Οι άνθρωποι συνέρρεαν σαν μέλισσες, που ζητούσαν με επιμονή να ρουφήξουν το μέλι της διδασκαλίας τους, το άρωμα της αγιοσύνης τους. Ταυτόχρονα προστέθηκαν άλλοι 24 Πατέρες από εκεί, ντόπιοι και έτσι έφτασαν στον αριθμό 99. Οι Πατέρες δεν έπαιρναν άλλο μαζί τους διότι πίστευαν πως τα οικονόμησε έτσι ο Κύριος ώστε ο εκατοστός να είναι ο Ίδιος.

Ὅποιος λυπηθεῖ ἀπό τόν δίκαιο ἔλεγχο κάποιου...


36. Ὅποιος λυπηθεῖ ἀπό τόν δίκαιο ἔλεγχο κάποιου καί, πρίν προσκληθεῖ ἀπό αὐτόν, ζητήσει συγχώρηση, δέν χάνει τίποτε ἀπ' ὅσα τοῦ ἀνήκουν. Ἐκεῖνος πού ζήτησε συγχώρηση μετά τήν πρόσκληση, ἔχασε τό μισό καρπό.

«Οἱ ἅγιοι τοῦ Θεοῦ μποροῦν νά κάνουν πολλά, ἀλλά κανείς δέν μπορεῖ νά κάνει τόσα πολλά ὅσο ἡ Μητέρα τοῦ Θεοῦ


«Οἱ ἅγιοι τοῦ Θεοῦ μποροῦν νά κάνουν πολλά, ἀλλά κανείς δέν μπορεῖ νά κάνει τόσα πολλά ὅσο ἡ Μητέρα τοῦ Θεοῦ…» . Πατέρα Ilie Cleopa

https://apantaortodoxias.blogspot.com/2022/10/ilie-cleopa.html

14 Ὀκτωβρίου. Ναζαρίου καὶ Γερβασίου, μαρτύρων. Κοσμᾶ τοῦ ποιητοῦ (†787). Ἰγνατίου (Ἀγαλλιανοῦ) ἀρχιεπισκόπου Μηθύμνης. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Παρ. ιη΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Ἐφεσ. ς΄ 18-24).

Εφ. 6,18            διὰ πάσης προσευχῆς καὶ δεήσεως, προσευχόμενοι ἐν παντὶ καιρῷ ἐν Πνεύματι, καὶ εἰς αὐτὸ τοῦτο ἀγρυπνοῦντες ἐν πάσῃ προσκαρτερήσει καὶ δεήσει περὶ πάντων τῶν ἁγίων,

Εφ. 6,18                    Να παρακαλήτε δε με κάθε προσευχήν και δέησιν τον Κυριον να σας βοηθήση, δια να αξιοποιήσετε τον πνευματικόν αυτόν οπλισμόν, προσευχόμενοι εις κάθε καιρόν με τον φωτισμόν του Αγίου Πνεύματος. Να επιμένετε δε πολύ εις αυτό τούτο το έργον της προσευχής. Να είσθε άγρυπνοι με κάθε εγκαρτέρησιν και με δέησιν δι' όλους γενικώς τους Χριστιανούς.

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible