Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Δευτέρα 12 Απριλίου 2021

Ἡ γαστριμαργία καί ἡ πορνεία- Θεραπευτική, Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτη

 Ἡ γαστριμαργια-Αγ. Ιωάννου της Κλίμακος και η πορνεια- Ἡ θεραπευτική τῶν πνευματικῶν νοσημάτων, τομ. Α΄, Jean Claude Larchet, 11-4-2021, Αρχιμ. Σάββα Αγιορειτου

Συν Θεω αν υπάρχουν ερωτήσεις παρακαλούμε στείλτε τες μας στο: AgiaTrias.erotiseis@gmail.com

Ὁ διάβολος θά πάρει τήν καθέδρα τῆς ὑγείας, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (Ἀπόσπασμα)

 Ο διάβολος θα πάρει την καθέδρα της υγείας, 12-4-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (Ἀπόσπασμα)

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

14. Ἡ πορνεια- Ἡ θεραπευτική τῶν πνευματικῶν νοσημάτων, τομ. Α΄, Jean Claude Larchet, 12-4-2021, Αρχιμ. Σάββα Αγιορειτου

https://youtu.be/q1TvKGPMYGw
Συν Θεω Διαδικτυακή ομιλία στίς 9.45 απόψε 

Σύναξη is inviting you to a scheduled Zoom meeting.

Topic: 14. Ἡ πορνεια- Ἡ θεραπευτική τῶν πνευματικῶν νοσημάτων, τομ. Α΄, Jean Claude Larchet, 12-4-2021, Αρχιμ. Σάββα Αγιορειτου
Time: Apr 12, 2021 21:45 Athens

Join Zoom Meeting
https://us02web.zoom.us/j/85843022099

Meeting ID: 858 4302 2099
One tap mobile
+302311180599,,85843022099# Greece
+302111984488,,85843022099# Greece

Dial by your location
        +30 231 118 0599 Greece
        +30 211 198 4488 Greece
Meeting ID: 858 4302 2099
Find your local number: https://us02web.zoom.us/u/kZH8SvXJ

Ἀπαιτεῖται συνεχής προσοχή διότι ὁ ἐχθρός ἐπιτίθεται ἀπό ὅλες τίς πλευρές Β΄

 Εὐεργετινός (Γ΄ τόμος, Ὑπόθεσις Θ'), 10-4-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Πού ἔγκειται ἡ ἀξία καί σέ τί συνίσταται τό μεγαλεῖο τοῦ ἀνθρώπου;

Η ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
«Τι ωφελήσει ανθρωπον εαν κερδήσει τον κόσμον όλον, και ζημιωθεί την ψυχήν αυτού ; ή τι δώσει άνθρωπος αντάλλαγμα της ψυχής αυτού ;»
(Μάρκ. 8,36-37)
ENΑ, αγαπητοί μου, από τα μεγαλύτερα προβλήματα που απασχολούν τους σοφούς α ποτελει το ερώτημα· Tι είναι ο άνθρωπος; Eίναι κι αυτός απλώς ένα ζώο με κατώτερες ορέξεις; Ποιά η αρχή του, από που προέρχεται; Ποιός ο σκοπός και ο προορισμός του; Ποιά τα συστατικα και ποια τα βάθη της υπάρξεώς του; Tι είναι ο άνθρωπος; Στύβουν τα μυαλά τους οι σοφοί. Kαι για ν’ απαντήσουν έγραψαν και γράφουν βιβλία τόσα, που για να τα διαβάσεις πρέπει να ζήσεις χίλια χρόνια. Αλλ’ αν τα ζυγίσουμε όλα αυτά τα βιβλία, είναι ένα άχυρο μπροστά στα λόγια που λέει σήμερα το ευαγγέλιο. Λόγια, που αν καθήσουμε έστω πέντε λεπτά και τα σκεφτούμε σοβαρά, είναι ικανά να κάνουν και τον πιο αμαρτωλό ν’ αλλάξει πορεία, σήμερα Kυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως. Tα λόγια αυτά δεν είναι γραμμένα με μελάνι, αλλά με το αίμα του Xριστού μας. Eίναι αυτά που ακούσαμε· «Tι ωφελήσει άνθρωπον εάν κερδήσει τον κόσμον όλον, και ζημιωθεί την ψυχήν αυτού;» (Mάρκ. 8,36). Αυτά τα λόγια δίνουν τη λύσι στο πρόβλημα άνθρωπος. Mας λένε ποιά είναι η αξία του ανθρώπου. Kαι ποιά, αγαπητοί μου, είναι η αξία του; Που έγκειται η αξία και σε τι συνίσταται το μεγαλείο του ανθρώπου;
Από απόψεως σωματικής ο άνθρωπος δεν υπερέχει. O όγκος του, το σωματικό του περίβλημα, είναι μικρό. Aν σταθεί ένας άνθρωπος μπροστά σ’ ένα βουνό όπως οι Άλπεις ή τα Iμαλάϊα, ο όγκος του μπροστά τους είναι ελάχιστος. Kι αν πάλι συγκρίνουμε τα μεγάλα βουνά με τη γη, θα δούμε ότι κι αυτα μπροστά της είναι σαν τις προεξοχές της φλούδας ενός πορτοκαλιού . Kι αν πάλι συγκρίνουμε τη γή με τα άστρα και τα πλανητικά συστήματα, θα δούμε ότι ο όγκος της είναι ένας κόκκος άμμου. Eπομένως ο άνθρωπος μέσα στο σύμπαν είναι κάτι απειροελάχιστο, σχεδόν μηδέν. Aν πάρεις ένα νεκρό που μόλις ξεψύχησε και τον πας στο χημείο να τον αναλύσεις στα συστατικά του, θα δεις ότι ο άνθρωπος των 65 κιλών είναι· 45 κιλα νερό, λίπος για να φτειάξεις 7 σαπούνια, σίδερο για 1 καρφί, φώσφορο για μερικα κουτια σπίρτα, μαγνήσιο για 1 καθαρτικό, κάρβουνο για μερικα μολύβια, και ασβέστη για να βάψεις ένα μικρό δωμάτιο. Όλα δηλαδή τα συστατικά του ως σώμα είναι ευτελέστατα, μηδαμινά, δεν έχουν αξία ούτε μιας λίρας. Kαί όμως· μια λίρα αξίζει ο άνθρωπος;

Γνώριζε ὅμως, ὄτι θά πέσει κάποτε ἡ αὐλαία... Ἀπό τόν ἄνθρωπο ἐξαρτᾶται ἡ σωτήρια ἤ ἡ ἀπώλεια. Ὁ Θεός θέλει πάντες σωθῆναι.

Μη ζητάς από τον Θεό το λόγο γιατί σε έστειλε στην κόλαση. Δεν σε έστειλε στην κόλαση. Μόνος σου πήγες στην κόλαση. Είναι στα χέρια του ανθρώπου η υπόθεση σωτηρίας και όχι στου Θεού. Από τον άνθρωπο εξαρτάται η σωτήρια ή η απώλεια. Ο Θεός θέλει πάντες σωθήναι.
Για να "σκουριάσει" ένας άνθρωπος και να βγάλει ψείρες εξαρτάται από τον ήλιο ή τον άνθρωπο; Από τον άνθρωπο. Εφόσον είναι καταμεσήμερο, αυτός κοιμάται με κλειστά παράθυρα και δεν θέλει ούτε να βγει έξω, ούτε ο ήλιος να μπει μέσα στο σπίτι, είναι φυσικό να βγάλει ψείρες.
''Δεν σε θέλω Χριστέ!'', λένε πολλοί με τη ζωή τους. Λέει ο Χριστός:
- Με γειά σου και χαρά σου. Δεν πιέζω κανέναν... Κάνε τη δουλειά σου... Εγώ είμαι πλούσιος, φάε, πιές, ευφραίνου, βλασφήμα, κάνε ό,τι θελεις... Γνώριζε όμως, ότι θα πέσει κάποτε η αυλαία... Θα σε φέρουν 8 χέρια και 8 πόδια στο τάφο και τότε εδώ πάνω θα τα συζητήσουμε...

❈ Κάποιος είχε πει στην γυναίκα του:
- Γυναίκα, πάω στο τάδε μέρος, να σκοτώσω τον τάδε άνθρωπο. Αν δεις, ότι δεν έρχομαι μέχρι το μεσημέρι, να μου φέρεις εκεί το φαγητό.
Πήγε αυτός στο μέρος εκείνο και κρύφτηκε πίσω από κάτι θάμνους. Όμως μεσημέριασε και το θύμα δεν πέρασε από εκεί. Ήρθε η γυναίκα του και έφερε το φαγητό. Άνοιξε ο σύζυγος το μπολ και βλέπει φασολάδα.

Ὁ Κορωνοϊός, ὁ Υἱός τῆς Ἀπωλείας καί ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ. (α’ μέρος)

του Ιερομονάχου Μελετίου

Ἡ βόμβα τοῦ Κορωνοϊοῦ

Δύο στρατόπεδα ὑπάρχουν στόν κόσμο, τοῦ φιλανθρώπου Χριστοῦ καί τοῦ ἀνθρωποκτόνου Σατανᾶ. Ὁ καθένας βρίσκεται μπροστά στό οὐσιαστικό δίλημμα, Θεάνθρωπος Χριστός ἤ Σατανᾶς.

Οἱ πρωτόπλαστοι, ἀφοῦ ὁ διάβολος ἔριξε στά αὐτιά τῆς Εὔας, τόν ἰόν τῆς ἀνυπακοῆς στόν Θεό, ἔχασαν τόν ἀληθινό Παράδεισο.

Σήμερα οἱ ἄνθρωποι χάνουν τόν ψεύτικο παράδεισο πού οἱ ἴδιοι εἶχαν δημιουργήσει. Ἐκεῖ πού ὁ κόσμος πορευόταν ἐν εἰρήνη καί ἀσφάλεια ὅπως νόμιζε, αἰφνίδια ἦλθε ὁ ὄλεθρος ἀπό ἕναν ἰό, τόν Κορωνοϊό.

Αὐτός ἔγινε τό μοναδικό θέμα τοῦ σύμπαντος, καί ἀναστάτωσε ὅλη τήν οἰκουμένη, σχεδόν σέ ὅλους τούς τομεῖς τῆς ζωῆς.

«Ἐξ αἰτίας τοῦ κορωνοϊοῦ ἔχει διασπαρῆ τόσος φόβος καί τόσος πανικός στούς ἀνθρώπους παγκοσμίως, ἀλλά καί τελείως ἀδικαιολόγητα μεταξύ τῶν χριστιανῶν, ὡσάν νά ἔχει ἐκλείψει παντελῶς ἡ πίστη καί ἡ ἐλπίδα στήν πρόνοια τοῦ Θεοῦ. Ὁ ἰός τῆς ἀπιστίας εἶναι πολύ χειρότερος ἀπό τόν Κορωνοϊό.» (Θεοδρομία, Ἰαν-Ἰούν. 2020, σ. 155).

Μέ τήν ἐμφάνισή του, ἐξαπολύθηκε ἀπό τά ΜΜΕ ἕνας ἄλλος ἰός, αὐτός τῆς τρομοκρατίας, πρός ἐκφοβισμό τῶν ἀνθρώπων. Ἔτσι ἡ Κορωνοφοβία δίνει καί παίρνει. Ὁ λαός ἔπαθε Κορωνο-ψύχωση, μέ τόν καθημερινό ψυχολογικό βομβαρδισμό. Πιό πολλοί ἄνθρωποι θά πεθάνουν μᾶλλον ἀπό κατάθλιψη, λόγω τῆς τρομοκρατίας, παρά ἐκ τοῦ Κορωνοϊοῦ.

Ἡ δοκιμασία εἶναι παγκόσμια. Ἡ τρέλλα φούντωσε, ὁ Κορωνοϊός ἔφερε στή ζωή μας μαζική παράκρουση. Ἡ σύγχυση εἶναι τρομακτική, καί αὐξάνει καί ἐξαιτίας τῶν ἀντιθέτων ἀπόψεων τῶν ἀνθρώπων τῆς ἐπιστημονικῆς κοινότητος.

Μᾶς μιλοῦν γιά παγκόσμια ὑγειονομική ἀπειλή πού ὀνομάζεται Κορωνοϊός ἤ Covid-19, πρᾶγμα πού δέν συνέβη ποτέ, σέ πολύ χειρότερες ὄντως ἐπιδημίες .

Ἀλλά μεγαλύτερη μᾶλλον ἀπειλή εἶναι τό παγκόσμιο κῦμα πανικοῦ πού δημιούργησαν τά ΜΜΕ. Αἰτία δέ εἶναι, ὅτι οἱ λαοί εἶναι πνευματικά γυμνοί, ἡ ἀγάπη στόν πλησίον ἔχει ἐξαφανισθεῖ, καί ὁ Θεός ἀπό τήν ζωή των ἔχει ἐξωστρακισθεῖ. Αὐτοί ἔχουν ἐμβολιασθεῖ μέ μία μόρφωση σατανική!

Διατελοῦμε ἔτσι ὑπό τήν κατοχή τοῦ φόβου καί τῆς ἀπειλῆς, πράγματα πού μᾶλλον θά μᾶς γίνουν μόνιμα ἀπό δῶ καί πέρα! Βλέπουμε τόν πλησίον μας μέ καχυποψία καί ἀλλάζουμε δρόμο. Τρέμουμε νά χαιρετίσουμε καί νά ἀγκαλιάσουμε τούς φίλους μας καί τούς ἀδελφούς μας, δέν μποροῦμε νά ἐπισκεφθοῦμε τούς ἀσθενεῖς μας στά νοσοκομεῖα πού πεθαίνουν καί κλείνουν ἀρκετοί τά μάτια τους, χωρίς τό στοργικό βλέμμα ἑνός δικοῦ τους προσώπου.

Δέν βλέπουμε τούς προσφιλεῖς μας συγγενεῖς, πού βρίσκονται μέσα στά σφραγισμένα φέρετρα καί δέν μποροῦμε νά τούς δώσουμε οὔτε τόν τελευταῖο ἀσπασμό· φοβούμαστε νά πάρουμε τήν εὐλογία ἀπό τήν δεξιά τοῦ ἱερέως καί ἀρνούμαστε νά ἀσπασθοῦμε τίς ἅγιες εἰκόνες, καί ἄν συμβῆ αὐτό, τίς καθαρίζουμε μέ ἀπολυμαντικό! Πόση εἶναι ἡ κατάντια μας! Ὅλα αὐτά εἶναι ἀποτέλεσμα τῆς ἀποστασίας καί τοῦ κατρακυλήματος τοῦ πάλαι ἐνδόξου γένους τῶν Ρωμιῶν!

Αὐτός ὁ ἰός ἄλλαξε ξαφνικά ὅλον τόν κόσμο βαθύτατα, ἀνέτρεψε τά πάντα στή ζωή μας. Μπλοκαρίστηκε ἡ παγκόσμια οἰκονομία, παρέλυσε τό ἐκπαιδευτικό σύστημα. Ὅλοι οἱ ἄνθρωποι παγκοσμίως ἔχουν κουρνιάσει, ἔχουν κλειδωθεῖ στά σπίτια τους, σάν τρομοκρατημένα ζῶα, ἀπό τόν φόβο τοῦ θανάτου. Σχεδόν τούς πάντες κατέλαβε ὁ τρόμος, ὁ πανικός καί ἡ ἀπελπισία! Ἡ οἰκουμένη περνάει δύσκολες ὧρες, ὧρες σκληρῆς δοκιμασίας· ἐπικρατεῖ σ’αὐτήν ἕνα κλῖμα τρομοκρατίας καί ἐκφοβισμοῦ · βυθίστηκε στήν ἀδράνεια, ἕνας ἰός τήν ἔβαλε στήν «κατάψυξη».

Ἔγινε μία παγκόσμια συντονισμένη προσπάθεια, ἀπό τό καλοστημένο δίκτυο προπαγάνδας, γιά νά πεισθεῖ ἡ ἀνθρωπότητα, ὅτι κινδυνεύει ἀπό θανατηφόρα ἐπιδημία. Προσπαθοῦν νά φέρουν στίς ψυχές ἀπόγνωση, γιά νά πετύχουν τόν στόχο τους, πού εἶναι ὁ στραγγαλισμός τῆς ἐλευθερίας τῶν ἀνθρώπων. Θά ἀστυνομεύονται σέ ὅλες τίς πτυχές τῆς ζωῆς των. Ἡ ἀλλαγή εἶναι δραματική, καί ἡ ἀνασφάλεια τοῦ αὔριο φανερή· ἀπόγνωση, καί ἀπογοήτευση σ’ ὅλον τόν πλανήτη κυριαρχεῖ.

Ἡ ἀνθρωπότητα πορεύεται μέσα σέ ἕνα πολύ ὁμιχλῶδες τοπίο. Ἕνα ἔντονο αἴσθημα ἀβεβαιότητος ἐπικρατεῖ παγκοσμίως, γιά τό τί θά γίνει ἀπό δῶ καί πέρα, αὐτό μᾶς θυμίζει τό Εὐαγγελικό, «ἀποψυχόντων ἀνθρώπων ἀπό φόβο καί προσδοκίας τῶν ἐπερχομένων τῆ οἰκουμένη» (Λουκ. κα ́, 26).

Οἱ ἐνδείξεις περί τῆς ἐξελίξεως τῆς παγκοσμίου καταστάσεως, μέσα ἀπό αὐτό τόν ἀναβρασμό, εἶναι λίαν ἀνησυχητικές καί προμηνύουν σφοδρή θύελλα, μετά τήν ὁποία ἴσως ἀναδυθεῖ ἡ σατανική Παγκοσμιοποίησης, ὁπότε οἱ ἐξελίξεις τῶν γεγονότων θά εἶναι ραγδαῖες! Οἱ Χριστιανοί θά τεθοῦν σέ ἀπόλυτη κοινωνική καραντίνα· θά στερηθοῦν τό δοῦναι καί λαβεῖν, τοῦ ἀγοράζειν καί πωλεῖν, διότι δέν θά ὑπακούουν στό διαβολικό σύστημα.

12 Ἀπριλίου. Τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Βασιλείου, Ἐπισκόπου Παρίου. Τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Σεργίου Β΄, Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ΗΣΑΪΑΣ ΛΖ΄ 33-38, ΛΗ΄ 1-6.

Ησ. 37,33          διὰ τοῦτο οὕτω λέγει Κύριος ἐπὶ βασιλέα Ἀσσυρίων· οὐ μὴ εἰσέλθῃ εἰς τὴν πόλιν ταύτην οὐδὲ μὴ βάλῃ ἐπὶ αὐτὴν βέλος οὐδὲ μὴ ἐπιβάλῃ ἐπ᾿ αὐτὴν θυρεόν, οὐδὲ μὴ κυκλώσῃ ἐπ᾿ αὐτὴν χάρακα,

Ησ. 37,33                  Δια τούτο αυτά λέγει ο Κυριος εναντίον του βασιλέως των Ασσυρίων· Δεν πρόκειται να εισέλθη εις την πόλιν αυτήν, την Ιερουσαλήμ, ούτε και θα ρίψη βέλος εναντίον της. Δεν θα προβάλη ασπίδα εναντίον αυτής, ούτε και θα περιβάλη αυτήν με χαράκωμα,

Ἀντιμετώπιση τοῦ χλευασμοῦ ἀπό τούς ἀνθρώπους (Ἀββᾶς Μᾶρκος)

Ο χλευασμός από ανθρώπους φέρνει λύπη στην καρδιά, γίνεται όμως αιτία εξαγνισμού σε όποιον τον υπομένει.
Αν θέλεις να σε επαινούν οι άνθρωποι χωρίς αυτό να σε καταδικάζει, αγάπησε πρώτα το να σε ελέγχουν για τα αμαρτήματά σου.
Όση ντροπή δεχτεί κανείς για την αλήθεια του Χριστού, εκατό φορές περισσότερο θα δοξαστεί από πολλούς. Το καλύτερο όμως είναι να κάνει κάποιος το κάθε καλό για χάρη των μελλοντικών αγαθών.
Όταν δεις έναν λογισμό να σε παρακινεί σε ανθρώπινη δόξα, να ξέρεις καλά ότι σου ετοιμάζει ντροπή.
Ρίζα της αισχρής επιθυμίας είναι ο ανθρώπινος έπαινος, όπως ακριβώς ρίζα της σωφροσύνης είναι ο έλεγχος της κακίας και όχι όταν τα ακούμε, αλλά όταν τα δεχόμαστε.
Όταν κάποιος σε βλάψει ή σε προσβάλλει ή σε κατατρέξει, εσύ να μη σκέφτεσαι το παρόν, αλλά να περιμένεις το μέλλον και θα διαπιστώσεις ότι σου έγινε πρόξενος πολλών καλών, όχι μόνο σε αυτή τη ζωή, αλλά και στη μέλλουσα.

Προσευχή γιά νά φύγει τό σκοτάδι καί ἡ πλάνη, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (Ἀπόσπασμα)

 Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ "ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟΣ" ΟΡΘΟΔΟΞΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ. ΑΡΧΙΜ. ΣΑΒΒΑΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ κλικ εδώ https://www.youtube.com/channel/UC1VN... https://www.facebook.com/patir.savvas (γιά ἐπικοινωνία)

Αὐτό εἶναι ἡ αἰώνια ζωή: νά γνωρίζουν οἱ ἄνθρωποι Ἐσένα, τόν μόνο ἀληθινό Θεό, μέ τρεῖς ὑποστάσεις, κι ἐκεῖνον πού ἀπέστειλες, τόν Ἰησοῦ Χριστό, μέ δύο φύσεις καί δύο θελήσεις» (Ιω. 17:3).

Όσιος Γρηγόριος ο Σιναΐτης: Προϋπόθεση ορθοδοξίας

Προϋπόθεση ορθοδοξίας είναι να δει και να γνωρίσει κανείς από καθαρότητα τα δύο δόγματα της πίστεως, εννοώ την τριάδα και τη δυάδα. Να θεωρεί δηλαδή και να γνωρίζει, χωρίς να συγχέει ή να διαχωρίζει τα πράγματα, την μεν Αγία Τριάδα, Μονάδα κατά τη φύση, τη δε δυάδα των φύσεων του Χριστού, ενωμένη σε μία υπόσταση. Ειδικότερα, να ομολογεί και να γνωρίζει ένα Υιό και πριν τη σάρκωση και μετά από αυτή, ο οποίος δοξάζεται με δύο φύσεις και δύο θελήσεις, θεία και ανθρώπινη, χωρίς αυτές να συγχέονται.

Πρέπει να ομολογούμε ευσεβώς τη γέννηση, την αγεννησία και την εκπόρευση, τις τρεις αυτές σταθερές και αμετάβλητες ιδιότητες της Παναγίας Τριάδος. Ο Πατέρας δηλαδή είναι αγέννητος και άναρχος, ο Υιός γεννητός και συνάναρχος, και το Άγιο Πνεύμα εκπορεύεται από τον Πατέρα και μεταδίδεται μέσω του συναϊδίου Υιού, όπως λέει ο Δαμασκηνός.

Θα ήταν αρκετή για τη σωτηρία μας η πίστη που δίνει η χάρη και που γίνεται πράξη μέσω των εντολών με τη βοήθεια του Πνεύματος, αν την είχαμε φυλάξει και δεν προτιμούσαμε τη νεκρή κι ανενέργητη πίστη από αυτή τη ζωντανή, που γίνεται πράξη με την ενίσχυση του Χριστού. Γιατί αρκεί στον πιστό να σχηματιστεί και να ζήσει μέσα του η πίστη που γίνεται πράξη με την ενίσχυση του Χριστού. Η άγνοια όμως δίδαξε τώρα στους ευσεβείς την πίστη των λόγων, τη νεκρή κι αναίσθητη, κι όχι την πίστη της χάρης.

Ἀπό τό Συναξάρι – Ὁ ὅσιος Θεωνᾶς, μητροπολίτης Θεσσαλονίκης


4 Απριλίου

Ο όσιος πατήρ ημών Θεωνάς ήταν ιερομόναχος στην Μονή Παντοκράτορος στο Άγιον Όρος. Ποθούσε την ησυχαστική ζωή και έγινε μαθητής του αγίου Ιακώβου του Νέου [1 Νοεμ.], ονομαστού τότε για την πνευματική εμπειρία του και την εξαιρετική χάρη που είχε αξιωθεί να λάβει παρά Θεού.

Όταν, μετά από όραμα στην κορυφή του Άθω, ο Ιάκωβος εγκαταστάθηκε σε σπήλαιο κοντά στο χωριό Δερβέκιστα της ορεινής Ναυπακτίας, ο Θεωνάς εγκαταστάθηκε μαζί με τους άλλους μαθητές εκεί κοντά, στην Μονή του Τιμίου Προδρόμου. Βοηθούσε τον Ιάκωβο στην πνευματική καθοδήγηση των αδελφών, και όταν ο Ιάκωβος συνελήφθη, τον ακολούθησε στην φυλακή και τον ανακούφιζε κατά τις διάφορες δοκιμασίες του.

Μετά το μαρτύριο του αγίου Ιακώβου και των δύο συναθλητών του (1519), ο Θεωνάς ανέλαβε, σύμφωνα με τις εντολές του γέροντα, την καθοδήγηση της αδελφότητος, η οποία έναν χρόνο αργότερα μετέβη και εγκαταστάθηκε στην Μονή Σίμωνος Πέτρας στο Άγιον Όρος.

Από εκεί, αφού προηγουμένως παρέλαβαν τα τίμια λείψανα των τριών μαρτύρων στην Αδριανούπολη, πήγαν στην Μονή της Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολυτρίας, κοντά στην Θεσσαλονίκη, την οποία αναστήλωσαν και επάνδρωσαν· σύντομα η αδελφότητα έφθασε να αριθμεί εκατόν πενήντα μοναχούς, οι οποίοι ζούσαν κοινοβιακά, απόλυτα πιστοί στην παράδοση του Μεγάλου Βασιλείου.

Πῶς νηστεύουμε τήν Τετάρτη καί τήν Παρασκευή ὅλον τόν χρόνον;

ΠΩΣ ΝΗΣΤΕΥΟΥΜΕ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟΝ : Η νηστεία εκάστης Τετράδος και Παρασκευής διά ξηροφαγίας πρέπει να γίνηται παρόμοια με την νηστείαν της Τεσσαρακοστής. Ξηροφαγία δε είναι το να τρώγη τινάς άπαξ της ημέρας εις την εννάτην ώραν, χωρίς να εσθίη έλαιον, ή να πίνη οίνον. 

 Νικόδημος ο Αγιορείτης, Κανών ΞΘ ́, Ερμηνεία, Πηδάλιον, Θεσσαλονίκη 2003, σ. 94

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible