Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Παρασκευή 6 Μαΐου 2022

Ἡ νοερά προσευχή εἶναι τό ἀποτέλεσμα κι ἡ πρόοδος τῆς προφορικῆς προσευχῆς.

Ὁσίου Ἰγνατίου Μπριαντσιανίνωφ


Ἀπό τό Βιβλίο " Ἡ στενή πύλη"

Ὁ Ρῶσσος ἱερομόναχος Δωρόθεος ἦταν μεγάλος δάσκαλος τῆς πνευματικῆς ἄσκησης. Στά θέματα τῆς νοερᾶς προσευχῆς εἶχε προχωρήσει ὅσο σχεδόν κι ὁ ἀββάς Ἰσαάκ ὁ Σύρος. Ἐκεῖνος λοιπόν συμβουλεύει αὐτούς πού ξεκινοῦν ν' ἀσκήσουν τήν προσευχή τοῦ Ἰησοῦ, στήν ἀρχή νά τήν προφέρουν δυνατά. Ἡ προφορική προσευχή, ἔλεγε, θά προχωρήσει ἀπό μόνη της καί θά... γίνει νοερά.

Καί συνέχιζε: «Ἡ νοερά προσευχή εἶναι τό ἀποτέλεσμα κι ἡ πρόοδος τῆς προφορικῆς προσευχῆς. Κι ἡ νοερά προσευχή στή συνέχεια ὁδηγεῖ στήν καρδιακή προσευχή. Ἡ νοερά προσευχή δέν πρέπει νά λέγεται δυνατά ἀλλά ἥσυχα, «πραείᾳ τῇ φωνῆ», τόσο ὥστε νά τήν ἀκοῦς μόνο ἐσύ. Εἶναι ἰδιαίτερα χρήσιμο να τήν λές δυνατά ὅταν σέ πολεμᾶ ὁ περισπασμός ἤ προσπαθεῖ νά σέ καταβάλει ἡ θλίψη, ἡ πνευματική ἀπόγνωση κι ἡ ἀκηδία. Ἡ προφορική προσευχή τοῦ Ἰησοῦ διεγείρει προοδευτικά τήν ψυχή ἀπό τό βαθύ πνευματικό ὕπνο, ὅπου προσπαθοῦν νά τήν ρίξουν ἡ θλίψη κι ἡ ἀπόγνωση. Ἰδιαίτερα χρήσιμο εἶναι ἐπίσης νά προφέρεις δυνατά τήν προσευχή τοῦ Ἰησοῦ ὅταν σέ πολεμοῦν φαντασιώσεις καί ρεμβασμοί, σαρκικές ἐπιθυμίες, ὀργή καί θυμός, καί ἡ ἐπίδρασή τους θερμαίνει ὑπερβολικά τό αἷμα. Πρέπει νά προφέρεται δυνατά ὅταν ἡ εἰρήνη κι ἡ γαλήνη ἐγκαταλείπουν τήν καρδιά κι ὁ νοῦς γίνεται διστακτικός, ἀδύναμος καί κατά κάποιο τρόπο ὁδηγεῖται σέ σύγχιση, ἐπειδή κατακλύζεται ἀπό πλῆθος ἀνόητες σκέψεις καί λογισμούς.

Ὁ ὅσιος Περνιακός.Ἕνας ἄγνωστος ἅγιος τῆς Κύπρου

 Ερείπια προσκυνήματος αγίου, το οποίο βρίσκεται μέσα στη νεκρή ζώνη της κοινότητας Δένεια, στην επαρχία Λευκωσίας. Στους κατοίκους της περιοχής ο Άγιος είναι γνωστός με το όνομα Περνιακός, το οποίο όμως δεν βρίσκεται στο αγιολόγιο της Εκκλησίας.

Σύμφωνα με τον αρχαιολόγιο Στέλιο Περδίκη, στη Δένεια υπάρχουν πολλοί αρχαίοι ρωμαϊκοί τάφοι. Σε έναν από αυτούς εικάζεται ότι είχε ενταφιαστεί ένας χριστιανός ασκητής. Στο τοπογραφικό σχέδιο που είχαν φτιάξει οι Άγγλοι κατά την αποικιοκρατία έχουν σημειώσει την ύπαρξη πηγής και αγιάσματος σε μικρή απόσταση από τον παλαιοχριστιανικό τάφο (cubiculum) και τα ερείπια ναού (ο αρχαίος τάφος, ο οποίος στο μισό είναι σκαμμένος στον φυσικό βράχο και στο επάνω μέρος σώζεται ημίκτιστο οικοδόμημα). Από κάποια αντικείμενα που εντοπίστηκαν, όπως κεραμίδια με χαραγμένους σταυρούς επάνω, ο τάφος τοποθετείται στον 4ο με 5ο αιώνα μ.Χ..

Ο λόφος του Αγίου Περνιακού, καθώς και η γύρω περιοχή διασώζουν αρχαιολογικά κατάλοιπα, νεκροταφεία, σπήλαια, πηγές, λαγούμια, μεγάλων και μικρών διαστάσεων υδατοδεξαμενές και κινστέρνα, που μαρτυρούν τη συσσώρευση και συλλογή υδάτων. Υπάρχουν επίσης προϊστορικές αρχαιότητες, που μαρτυρούν τη συνεχή εγκατάσταση από την αρχαιότητα κατά μήκος της εύφορης πεδιάδας του Οβκού ποταμού.

Ονομασίες

Το όνομα του Αγίου δεν είναι βαπτιστικό, έτσι εικάζεται ότι πίσω από το όνομα αυτό πρέπει να κρύβεται κάποιος άγνωστος όσιος ασκητής, ο οποίος έζησε στον συγκεκριμένο τόπο, όπου φύεται η περνιά (ή περνάρι). Είναι πολύ πιθανόν, όταν λησμονήθηκε το αρχικό όνομα του αγίου μέσα στους αιώνες, να προσδόθηκε στον άγνωστο τούτο θαυματουργό ασκητή το φυτώνυμο Περνιακός. Σύμφωνα με τον ΣτέλιοΠερδίκη, ο χώρος είχε συνδεθεί με θεραπείες δερματικών παθήσεων, κυρίως παιδιών. Η παράδοση λέει ότι έλουζαν τα παιδιά στο νερό της πηγής και ακολούθως τα άλειφαν με σκόνη, την οποία κατασκεύαζαν με φύλλα περνιάς (πουρνάρι).

Κυριακή τοῦ Θωμᾶ


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΘΩΜΑ

Αρχ. Παύλου Δημητρακοπούλου,Πρ. Ιερού Ναού Τιμίου Σταυρού Πειραιώς.

Εν Πειραιεί τη 30η Απριλίου 2022

Η σημερινή Κυριακή, αγαπητοί μου αδελφοί, είναι η Κυριακή του Θωμά και το μεν Αποστολικό ανάγνωσμα, που ακούσαμε προηγουμένως, είναι μια περικοπή από το 5ο κεφάλαιο των Πράξεων, το δε Ευαγγελικό μια περικοπή από το 20ο κεφάλαιο του κατά Ιωάννην Ευαγγελίου, στο οποίο ο ευαγγελιστής Ιωάννης μας περιγράφει δύο από τις εμφανίσεις του Αναστάντος Χριστού στους μαθητές, την πρώτη το εσπέρας της Αναστάσεως, απόντος του Θωμά και την δεύτερη οκτώ ημέρες αργότερα, παρόντος και του Θωμά, ο οποίος αξιώθηκε μάλιστα να ψηλαφίσει τον Αναστάντα Κύριο.
Όπως σημειώνει ο ιερός Ευαγγελιστής, όταν ο Θωμάς επέστρεψε στο υπερώο το εσπέρας της Αναστάσεως και του ανήγγειλαν γεμάτοι χαρά οι άλλοι μαθητές, ότι είδαν τον αναστημένο Κύριο, αυτός δήλωσε απερίφραστα: «Εάν μη ίδω εν ταις χερσίν αυτού τον τύπον των ήλων και βάλω τον δάκτυλόν μου εις τον τύπον των ήλων και βάλω την χείρα μου εις την πλευράν αυτού ου μη πιστεύσω», (Ιω.20,25). Κοφτή και κατηγορηματική η απαίτηση του Θωμά, που θα ικανοποιούσε και τον πιο απαιτητικό και αντικειμενικό ερευνητή και ανακριτή της Αναστάσεως. Δεν ικανοποιείται να δη με τα μάτια του τον Εσταυρωμένο ζωντανό. Θέλει να αγγίξει και με τα χέρια του το σώμα του Κυρίου. Ακόμη περισσότερο! Να ψηλαφήσει με τα δάκτυλά του τις πληγές, που προκάλεσαν τα καρφιά στα άχραντα χέρια Του και με την παλάμη του την λογχευμένη του πλευρά. Με όλες του τις αισθήσεις, όραση, ακοή, αφή, ζητεί να λάβει πείραν του γεγονότος. Όπως παρατηρεί ο ιερός Χρυσόστομος: «Την δια της αισθήσεως της παχυτάτης εζήτει πίστιν και ουδέ τοις οφθαλμοίς επίστευεν. Ου γαρ είπεν αν μη ίδω, αλλ’ εάν μη ψηλαφήσω…μήπως φαντασία το ορώμενον ή». Δηλαδή ο Θωμάς ζητούσε την πίστη εκείνη, που προέρχεται από την αίσθηση της αφής, και δεν επίστευε μόνο σ’ όσα τον πληροφορούσαν οι οφθαλμοί του. Διότι δεν είπε, εάν δεν δω, αλλά εάν δεν ψηλαφήσω, μήπως είναι φαντασία το ορώμενον. Και ο Κύριος, που από άπειρη αγάπη για το πλάσμα του υπέμεινε την εσχάτη ταπείνωση του σταυρικού θανάτου, συγκαταβαίνει στην απαίτηση του μαθητού του.

«Ἐλπίδα στόν Θεό ἀκόμα καί ὅταν λείπουν τά ἀναγκαῖα», β΄ μέρος Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης





Μέ τή Χάρη τοῦ Θεοῦ συνεχίζουμε ἀπό τόν Γ΄ Τόμο τοῦ Εὐεργετινοῦ, τήν ΚΑ΄ Ὑπόθεση, ἡ ὁποία ἔχει τόν ἑξῆς τίτλο, ὅτι «Πρέπει ὁ πιστός καί ὅταν ἀκόμη κάποτε στερηθεῖ, πρός τό συμφέρον του, τῶν ἀναγκαίων, νά μή λιποψυχήσει ἀμέσως, ἀλλά νά εὐχαριστεῖ τόν Κύριο καί νά ὑπομένει καί νά ἐλπίζει χωρίς δισταγμό, ὅτι ὁπωσδήποτε ὁ καλός Θεός θά προνοήσει καί γι΄ αὐτόν. Εἶναι αἰσχρό γιά τόν Ἀσκητή, πού εἶναι ὑπηρέτης τοῦ Θεοῦ, νά συναναστρέφεται μέ κοσμικούς καί νά ζητεῖ παρ΄ αὐτῶν τά πρός συντήρηση, ἔστω καί ἄν ὑποφέρει». Τό θέμα μας συνδέεται μέ τήν πίστη εἰς τόν Θεό καί μέ τήν πίστη εἰς τήν Θεία Πρόνοια, στήν θεία ἐνέργεια δηλαδή, ἡ ὁποία φροντίζει γιά ὅλα τά ὄντα, ἔτσι ὥστε νά ὑπάρχουν καί νά ὁδηγοῦνται στόν προορισμό τους.

Καί ποιός εἶναι ὁ τελικός προορισμός ὅλων τῶν ὄντων; Εἶναι ἡ δόξα τοῦ Θεοῦ. Καί κατεξοχήν ὁ ἄνθρωπος ἔχει ὡς προορισμό τήν θέωση, τήν ἕνωση δηλαδή, τήν ὁμοίωσή του μέ τόν Θεό. Καί ὅλα τά τῆς ζωῆς μας κατευθύνονται ἀπό τόν Θεό, μέ σκοπό νά ἐπιτευχθεῖ αὐτός ὁ στόχος, ὁ ὁποῖος ὑπάρχει μέσα στόν ἄνθρωπο, εἶναι δῶρο Θεοῦ στόν ἄνθρωπο καί εἶναι αὐτό πού λέμε, τό καθ’ ὁμοίωση. Ὁ Θεός ἔπλασε τόν ἄνθρωπο κατ' εἰκόνα καί καθ' ὁμοίωσή Του. Ἔβαλε στόν ἄνθρωπο τήν εἰκόνα Του καί ἔβαλε καί τόν σκοπό του, τόν σκοπό γιά τόν ὁποῖο ὑπάρχει, πού δέν εἶναι ἄλλος ἀπό τήν ὁμοίωση μέ τόν Θεό. Ὅταν ὁ ἄνθρωπος κάνει τό θέλημα τοῦ Θεοῦ, τό κατ' εὐδοκία θέλημα τοῦ Θεοῦ, τότε ὁδηγεῖται στό καθ' ὁμοίωση. Ὅταν ὅμως δέν κάνει τό κατ' εὐδοκία θέλημα τοῦ Θεοῦ, τότε πέφτει στό δεύτερο θέλημα τοῦ Θεοῦ, πού τό λέμε κατά παραχώρηση. Ὅταν ὁ ἄνθρωπος δηλαδή παρακούει τίς ἐντολές τοῦ Θεοῦ καί ἁμαρτάνει, τότε ὁ Θεός παραχωρεῖ νά γίνουν κάποια πράγματα, τά ὁποῖα εἶναι οἱ συνέπειες τῶν ἐπιλογῶν τοῦ ἀνθρώπου. Καί μία ἀπό τίς συνέπειες εἶναι ἡ ἀρρώστια. Ἀρρωσταίνει ὁ ἄνθρωπος γιατί ἁμαρτάνει. Ὄχι βέβαια ὅλες, ἀλλά ἡ πλειοψηφία τῶν ἀσθενειῶν προέρχεται ἀπό τίς ἁμαρτίες. Γι΄ αὐτό εἶπε καί ὁ Κύριος, «ὕπαγε καί μηκετι ἁμάρτανε», σέ ἐκεῖνον τόν πρώην παράλυτο, «γιά νά μή σοῦ συμβεῖ κάτι χειρότερο ἀπό αὐτό πού εἶχες μέχρι τώρα» (Ἰωάν. 5, 14). Τό χειρότερο θά ἦταν νά κολαστεῖ.

Πῶς θά καταλάβει ἕνας ἄνθρωπος, ὅτι ὁ Χριστός εἶναι μέσα του;

Λέει ὁ ἄλλος:
- Ἔχω τὸν Χριστὸ μέσα μου...
- Πῶς τὸ κατάλαβες, ὅτι ἔχεις τὸν Χριστὸ μέσα σου, ἐφόσον ἡ ζωή σου, δὲν εἶναι ἡ ἀνάλογη μ’ αὐτὰ ποῦ δίδαξε ὁ Χριστός;
- Ἔχω τὸν Χριστὸ μέσα μου...
Δὲν ξέρει νὰ σὲ ἀπαντήσει. Δὲν μπορεῖ νὰ τὸ τεκμηριώσει.
Ὅταν κάποτε ὁ Μέγα Ἀθανάσιος ρωτήθηκε ἀπὸ κάποιον Ἀντίοχο:
- Πῶς θὰ καταλάβει ἕνας ἄνθρωπος, ὅτι ὁ Χριστὸς εἶναι μέσα του;
Ἀπάντησε ὁ Μέγας Ἀθανάσιος:
- Θὰ τὸ καταλάβει ὁ ἄνθρωπος αὐτό, ἀπὸ τὰ σκιρτήματα ποὺ ἔχει μέσα του. Ὅπως ἡ γυναίκα ὅταν συλλάβει γνωρίζει ἀπόλυτα, ὅτι εἶναι σὲ ἐνδιαφέρουσα ἀπὸ τὰ σκιρτήματα τῆς κοιλίας της, ἔτσι καὶ ὁ ἄνθρωπος θὰ τὸ καταλάβει ἀπὸ τὰ σκιρτήματα τῆς καρδιᾶς του, τὸ πὼς αἰσθάνεται τὸ Πάσχα. Τὸ πῶς αἰσθάνεται ὅταν Κοινωνεῖ. Τὸ πῶς αἰσθάνεται ὅταν ἐκκλησιάζεται, ὅταν προσεύχεται, ὅταν κλαίει... Τί σκιρτήματα, τί νοιώθει μέσα του, τί χαρά. Ἀπὸ ἐκεῖ θὰ καταλάβει, ὅτι ἔχει συλλάβει τὸν Χριστό. Ἀπὸ τίποτα ἄλλο δὲν μπορεῖ τὸ καταλαβαίνει.

Ὁ μοναχός δέν βάζει δικά του σχέδια καί προγράμματα κοσμικά γιά ἱεραποστολές....

Ὁ μοναχὸς μελετάει τὴν δυστυχία τῆς κοινωνίας, πονάει ἡ καρδιά του καὶ προσεύχεται συνεχῶς καρδιακὰ γιὰ τὸν κόσμο. Ἔτσι ἐλεεῖ τὸν κόσμο μὲ τὴν προσευχή.
Ὑπάρχουν μοναχοὶ ποὺ βοηθοῦν τοὺς ἀνθρώπους περισσότερο ἀπὸ ὅσο θὰ τοὺς βοηθοῦσε ὅλος ὁ κόσμος μαζί.
Ἕνας κοσμικὸς λ.χ. προσφέρει δύο πορτοκάλλια ἢ ἕνα κιλὸ ρύζι σὲ κάποιον φτωχό, πολλὲς φορὲς μόνο γιὰ νὰ τὸν δοῦν οἱ ἄλλοι, καὶ κατακρίνει μάλιστα, γιατὶ οἱ ἄλλοι δὲν ἔδωσαν.

Ἡ εἰκόνα τῆς Ζωοδόχου Πηγῆς πού βρίσκεται στόν Ἄγιο Διονύσιο Ἀχαρνῶν


Ἡ εἰκόνα τῆς Ζωοδόχου Πηγῆς πού βρίσκεται στόν Ἄγιο Διονύσιο Ἀχαρνῶν, εἶναι δῶρο τοῦ μακαριστοῦ Γέροντα Φιλόθεου Ζερβάκου πρός τήν οἰκογένεια Δήμα πού ἦταν Πνευματικός της.


https://apantaortodoxias.blogspot.com/2022/04/blog-post_909.html

6 Μαΐου. Ἰὼβ τοῦ δικαίου (1700-1500 π.Χ.). Σεραφὶμ ὁσίου τοῦ ἐν τῷ ὄρει Δομβοῦς (†1602), Σοφίας ὁσίας τῆς ἐν Κλεισούρᾳ Καστορίας. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Παρ. β΄ ἑβδ. Πράξ. (Πρξ. ε΄ 1-11).

Πραξ. 5,1           Ἀνὴρ δέ τις Ἀνανίας ὀνόματι σὺν Σαπφείρῃ τῇ γυναικὶ αὐτοῦ ἐπώλησε κτῆμα

Πραξ. 5,1                  Ενας άνθρωπος, Ανανίας ονόματι, μαζή με την γυναίκα του την Σαπφείραν επώλησε το κτήμα του

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible